Dank Rachilda,quote:Op zondag 12 januari 2014 01:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Krijg nu een heel andere indruk van PD btw. Wist niet dat er een beekje langs liep en dacht dat het meer een van de doorgaande weg afgelegen parkeerhaven was.
Opmerking 1: te moeilijke plaats om een afspraak te maken voor Al-Hilli met zijn moordenaar, of hij heeft ook een tomtom, maar dan moet dat adres erin zitten, lijkt me... indien niet zo een crime, zeker met vrouw, schoonmoeder en kinderen erbij.
Opmerking 2, mooie plaats om even een stukje te wandelen sws.
Opmerking 3: een leuke plaats om zonder voorafgaand idee even te stoppen, want langs de weg... even benen strekken en de bossen in.
Nee, idd dat moet bijgesteld worden.quote:Op zondag 12 januari 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank Rachilda,
inderdaad heeel vreemde plaats. Ik dacht dat de weg stopte daar, maar hij gaat in 2 delen door; een "verboden" onverharde weg (wat een crimineel niet tegenhoudt, een nette Brits-Iraakse zakenman met kinderen wel) en de weg loopt door naar boven.
Het lijkt me inderdaad vreemd om daar af te spreken, maar nog vreemder om dat "op de bonnefooi" te vinden met je kinderen en moeder om es lekker te gaan wandelen. Zeker gezien de achtergrond van expats op vakantie, die doen dat niet. Alleen gekke geologen als ik. al-Hilli zou zijn familie eerder meenemen naar een bekende plek als wandelen het doel was, lijkt me.
De 2 naar beneden scheurende auto's kunnen getuigen geweest zijn die hoger op de berg waren en de lijken en de lege auto hebben gezien waarna ze naar beneden raceten. De motor lijkt me een logischer vervoermiddel voor een moordenaar.
De kans dat Mollier (elke dag daar fietsen) toevallig op die plek was, lijkt me groter dan dat de familie al-Hilli vanuit Reading, UK juist naar die plaats rijdt. Er zijn mooiere en makkelijker bereikbare wandelplekken in de buurt...
Ook het moordwapen is vreemd; een Luger wordt niet bepaald door professionele huurmoordenaars gebruikt. Kan veel zeggen of wie het doelwit nu was.
Een gek zou kunnen, maar zou die niet eerder een jachtgeweer (begin september, vroege jacht) o.i.d. hebben? Veel misschieten is dan wel weer logischer voor een gek.
Scenario's:
1 - Mollier is het enige doelwit, al-Hillis zijn toevallige getuigen
2 - Pa al-Hilli is het doelwit, Mollier was een toevallige getuige
3 - een gek in het bos vindt zijn slachtoffers
4 - Mollier en pa al-Hilli hadden een afspraak daar en waren allebei doelwit
Ryan, je idee dat de schutter het op Mollier (van beneden aankomend) had gemunt maar de auto niet gezien lijkt me na het zien van het filmpje niet logisch.
Vreemde maar boeiende zaak...
Ik ga nog steeds voor 2 en 4 is me ook minder waarschijnlijk geworden. Het is geen plek om af te spreken.quote:Op zondag 12 januari 2014 01:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, idd dat moet bijgesteld worden.
Bizarre plek sws.
Maar interessante zaak idd, en ik zou toch als werkhypothese 1. nemen met een mogelijke 3. als uitwijk.
4. ik denk dat ze dat wel al zouden hebben kunnen verifiëren.
Die motorrijder was dan ook op verschillende punten gezien, door verschillende mensen. Die heeft daar een tijdje rondgehangen, tot ie van een ander doorkreeg dat het doelwit er binnen 1 - 5 minuten langs zou rijden.quote:Op zondag 12 januari 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ga nog steeds voor 2 en 4 is me ook minder waarschijnlijk geworden. Het is geen plek om af te spreken.
Maar ook niet om als Irakese zakenman met je familie te gaan wandelen. Alleen als je een gekke geoloog als ik ben, het doet me denken aan veldtripjes die ik in Duitsland, Frankrijk en Spanje maakte, waar je ook op dat soort weggetjes komt. Echte toeristen en zeker zo elitair als de al-Hillis zouden daar nooit zomaar heengaan, lijkt me. 1 lijkt me toch minder waarschijnlijk.
De crux lijkt me de tijdspunten. Het is moeilijk in te schatten hoe lang de reis van pa duurde, het is een lange niet makkelijke weg, met op een mooie nazomermiddag wel een interessant landschap. Lijkt me niet dat ie zo snel reed als de man met de rapmuziek in het filmpje.
En waarom zat Zainab niet gewoon op school? Begin september is die in de UK toch wel begonnen lijkt me?
wat wel kan is dat iemand op de camping die daar ook 'toevallig' stond, die route heeft aangeraden, en dat plekje heeft aangewezen als fantastische stop, daar heb je een lichtval die je zelden ziet! Blabla.quote:Op zondag 12 januari 2014 00:43 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ik vind het trouwens ook een onlogische plek om te stoppen hoor, daar niet van, laat staan om daar af te spreken...hoe leg je nou iemand uit dat je in die boch,top dat plekje, bij die ene boom waar er zovele van zijn moet stoppen en in een omgeving die je niet kent...
dus een afspraak met die familie daar met iemand kan het niet geweest zijn lijkt me..
om te gaan wandelen ook niet denk ik
misschien om te plassen denk ik...
Dat die RAF man (= die fietser die de lijken had ontdekt) hoogstwaarschijnlijk ook was vermoord als die man nog kogels over gehad lijkt er aardig op als je de uitzending van documentaire moet geloven.quote:Op zondag 12 januari 2014 08:43 schreef Marrije het volgende:
Panorama aan het kijken.
Terwijl ik kijk even wat ideeen...
Die motorrijder was dus door zijn kogels heen, anders was die britse fietser ook dood geschoten toen de moordenaar hem passeerde nadat hij die moorden had gepleegd.
Mijn eerste indruk is dat het niet heel professioneel is, maar dat hij wel degelijk stond te wachten op zijn slachtoffer(s). Ik zou zeggen dat als de familie zijn doelwit was, dat hij wel een extra setje kogels mee zou hebben genomen. Alhoewel, hij had niet gerekend op de 5 kogels voor de fietser. Maar hij wist dus dat het doelwit daar langs zou komen.
Ik geloof niet dat dit een gek was die zomaar heeft geschoten.
Ik denk ook dat het geen huurmoordenaar was of is het opzettelijk niet super professioneel, zou kunnen.
Ik denk dat iemand een issue had met het slachtoffer en dat zelf heeft opgelost. En als dat de vader vanhet gezin was heeft hij de overige familieleden en de franse fietser voor de zekerheid ook gedood en als de franse fietser zijn doelwit was heeft hij de familie voor de zekerheid ook gedood. Ik weet niet of je een verband kunt zien in wie de eerste kogels kreeg of die ook het daadwerkelijke doelwit was.
Van die broer krijg ik een redelijk goede indruk, denk ik, als het gaat over spionage, of zijn broer daar mee bezig zou kunnen zijn (gezien de info op de computers), dan zegt hij dat hij dat betwijfelt. Ik denk dat zijn broer er meer van weet en niet glashard wil liegen. Misschien is die broer zelf ook welonderdeel geweest van bepaalde kennis(overdracht).
Die vriend begint schamper te lachen en zegt dat dat geen mogelijkheid is. Ik krijg de indruk dat hij niet helemaal eerlijk is.
Die franse rechercheur (?) zegt dat zij het sterke vermoeden hebben dat die franse wielrenner verdwaald was en dat hij maar door bleef fietsen. Hmm. Die britse wielrenner had hem voorbij zien komen en dat was toch in een soort van dorpje oid? Dan ligt het meer voor de hand dat hij daar de weg zou hebben gevraagd. Maar zijn rijke schoonvader had hem die route aangeraden, de schoonvader die hem geen goede partij vond voor zijn dochter.
Poeh, die broer heeft wel sterke uitspraken, waarvan ik denk dat hij dat ook echt meent en niet beweert om zijn straatje schoon te poetsen. Die broer denkt dat de politie wel weet wie het heeft gedaan en dat de oorzaak van de moorden in Annecy ligt, maar dat ze het stil houden.
De schutter was dus of professioneel of zeer ervaren door ervaring in het leger, gezien het tijdsbestek waarin het zich afspeelde en de snelheid waarmee hij dan de patronen (hoe noem je dat?) heeft gewisseld.
Maar die Britse auto, die bmw die is gezien door de boswachter, zal er ook wel mee te maken hebben? Die bestuurder heeft zich niet gemeld, die auto is niet te traceren...
Nu komt dat onroerend goed in Irak aan bod, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, althans, niet vanuit de mensen die dat huis hebben overgenomen,misschien iets in de familie, dat zou nog kunnen.
Zodra die broer zegt dat er geen spanningen waren tussen de broers geloof ik hem niet helemaal. En die broer weet ook meer van die bmw denk ik.
Dat er computers in de caravan stonden met zeer geheime info is toch wel raar. dat was dus zo belangrijk dat hij het mee moest op 'vakantie' (toch meer een vlucht denk ik).
En is het toeval dat er voor de man op de motor een acteur wordt gebruikt met een grote neus? Of is dat bewust gekozen?
Ik heb nu 45 min gezien van de 60 en nu denk ik dat er toch sprake was van een huurmoordenaar, ingehuurd door familie van het gezin en dat die franse fietser is gedood omdat het anders een getuige was.
Ondanks al die gevoelige info die hij had denk ik niet dat dat een aanleiding was voor de moord.
En dat die broer een motief heeft betekent niet dat hij ook een moordenaar is, wel een enorm berekenend en een goede leugenaar. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat hij erachter zit, maar ik vertrouw hem ook voor geen cent.
vind ik ook, vreemd maar boeiendquote:Op zondag 12 januari 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank Rachilda,
inderdaad heeel vreemde plaats. Ik dacht dat de weg stopte daar, maar hij gaat in 2 delen door; een "verboden" onverharde weg (wat een crimineel niet tegenhoudt, een nette Brits-Iraakse zakenman met kinderen wel) en de weg loopt door naar boven.
Het lijkt me inderdaad vreemd om daar af te spreken, maar nog vreemder om dat "op de bonnefooi" te vinden met je kinderen en moeder om es lekker te gaan wandelen. Zeker gezien de achtergrond van expats op vakantie, die doen dat niet. Alleen gekke geologen als ik. al-Hilli zou zijn familie eerder meenemen naar een bekende plek als wandelen het doel was, lijkt me.
De 2 naar beneden scheurende auto's kunnen getuigen geweest zijn die hoger op de berg waren en de lijken en de lege auto hebben gezien waarna ze naar beneden raceten. De motor lijkt me een logischer vervoermiddel voor een moordenaar.
De kans dat Mollier (elke dag daar fietsen) toevallig op die plek was, lijkt me groter dan dat de familie al-Hilli vanuit Reading, UK juist naar die plaats rijdt. Er zijn mooiere en makkelijker bereikbare wandelplekken in de buurt...
Ook het moordwapen is vreemd; een Luger wordt niet bepaald door professionele huurmoordenaars gebruikt. Kan veel zeggen of wie het doelwit nu was.
Een gek zou kunnen, maar zou die niet eerder een jachtgeweer (begin september, vroege jacht) o.i.d. hebben? Veel misschieten is dan wel weer logischer voor een gek.
Scenario's:
1 - Mollier is het enige doelwit, al-Hillis zijn toevallige getuigen
2 - Pa al-Hilli is het doelwit, Mollier was een toevallige getuige
3 - een gek in het bos vindt zijn slachtoffers
4 - Mollier en pa al-Hilli hadden een afspraak daar en waren allebei doelwit
Ryan, je idee dat de schutter het op Mollier (van beneden aankomend) had gemunt maar de auto niet gezien lijkt me na het zien van het filmpje niet logisch.
Vreemde maar boeiende zaak...
Als de familie echt elitair was zouden ze niet in een caravan/tent op een camping verblijven.quote:Op zondag 12 januari 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar ook niet om als Irakese zakenman met je familie te gaan wandelen. Alleen als je een gekke geoloog als ik ben, het doet me denken aan veldtripjes die ik in Duitsland, Frankrijk en Spanje maakte, waar je ook op dat soort weggetjes komt. Echte toeristen en zeker zo elitair als de al-Hillis zouden daar nooit zomaar heengaan, lijkt me. 1 lijkt me toch minder waarschijnlijk.
Stel dat de Iraakse familie inderdaad het doelwit was en die broer zit er achter, en hij dus een huurmoordenaar heeft ingeschakeld, dan moet de politie toch wel iets van afgeluisterde gesprekken hebben, of ergens informatie hebben dat er geld is overgemaakt naar een of andere mogelijke huurmoordenaarquote:Op zondag 12 januari 2014 13:39 schreef Marrije het volgende:
Ik denk 2.
Die wilde flink uitbetaald krijgen.
Dat is misschien niet eens volledig gebeurd, aangezien dat meisje aan het drama is ontsnapt.
Dat geld is dan niet overgemaakt schat ik zo. Als het uitgesloten is dat die broer geruime tijd voor het drama naar frankrijk is geweest dan hou ik de mogelijkheid open dat de huurmoordenaar het heeft laten ophalen / opgehaald uit GB.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:45 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Stel dat de Iraakse familie inderdaad het doelwit was en die broer zit er achter, en hij dus een huurmoordenaar heeft ingeschakeld, dan moet de politie toch wel iets van afgeluisterde gesprekken hebben, of ergens informatie hebben dat er geld is overgemaakt naar een of andere mogelijke huurmoordenaar
Een huurmoordenaar die niet alleen zijn target, maar ook nog vijf getuigen moet vermoorden, waaronder twee kinderen (die hij vervolgens niet doodt, maar iig één zwaar van verwond, en die dus als mogelijke getuige in leven blijven) is natuurlijk een prutser van jewelste, zal zijn opdrachtgever blij mee zijn geweest...quote:Op zondag 12 januari 2014 13:39 schreef Marrije het volgende:
Ik denk 2.
Die wilde flink uitbetaald krijgen.
Dat is misschien niet eens volledig gebeurd, aangezien dat meisje aan het drama is ontsnapt.
daar dacht ik eigenlijk dat het gezin dan ook het doelwit was.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een huurmoordenaar die niet alleen zijn target, maar ook nog vijf getuigen moet vermoorden, waaronder twee kinderen (die hij vervolgens niet doodt, maar zwaar verwond, en die dus als mogelijke getuige in leven blijven) is natuurlijk een prutser van jewelste, zal zijn opdrachtgever blij mee zijn geweest...
Dat heb ik me ook afgevraagd, misschien omdat zijn kogels toen al op waren. Misschien omdat hij dacht dat als hij die niet kon zien dat ze de bossen in was gevlucht?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een huurmoordenaar die niet alleen zijn target, maar ook nog vijf getuigen moet vermoorden, waaronder twee kinderen (die hij vervolgens niet doodt, maar iig één zwaar van verwond, en die dus als mogelijke getuige in leven blijven) is natuurlijk een prutser van jewelste, zal zijn opdrachtgever blij mee zijn geweest...
En waarom is-hij niet op zoek gegaan naar het jongste kind btw, als hij bwvs de gehele familie van Al-Hilli wilde vermoorden? Hij moet geweten hebben dan dat er nog een kind was...
ja vind ik ook, waarom zoveel kogels op iemand afvuren die niet je doelwit was, terwijl je als dader zou moeten weten dat er nog een kind ergens in de buurt moet zijnquote:Op zondag 12 januari 2014 15:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat heb ik me ook afgevraagd, misschien omdat zijn kogels toen al op waren. Misschien omdat hij dacht dat als hij die niet kon zien dat ze de bossen in was gevlucht?
Maar dat maakt het weer minder aannemelijk dat het hele gezin vermoord moest worden, als uitgangspunt.
er is wel een compositietekening vrij gegeven inmiddelsquote:Op zondag 12 januari 2014 16:03 schreef Marrije het volgende:
Maar hij heeft daar in de buurt een tijdje rondgehangen.
Hij heeft zijn vizier open gehad toen de boswachters hem aanspraken omdat hij ergens stond waar geen motorrijders mochten komen. waarom krijgen we daar geen compositietekening van te zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |