Ja, maar die zaken krijg je er dus wel gratis bij. Want een referendum over de toetreding van Turkije krijg je ook niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:57 schreef Igen het volgende:
Ik heb trouwens een antwoord op mijn eerdere vraag gevonden:
http://www.peil.nl/?1614
48% van de tegen-stemmers, dat is dus ongeveer 28% van de Nederlanders, stemde tegen met daadwerkelijk als reden dat het nieuwe verdrag de situatie zou verslechteren t.o.v. de oude verdragen. 69% van de voor-stemmers, dat is dus óók ongeveer 28% van de Nederlanders, stemde voor met daadwerkelijk als reden dat het nieuwe verdrag de situatie zou verbeteren t.o.v. de oude verdragen.
Voor de rest zijn het argumenten die niet met het Grondwetverdrag te maken hadden, maar bijvoorbeeld aangeven dat mensen ontevreden over de regering waren, of tegen de toetreding van Turkije tot de EU, kortom, argumenten die niet voor of tegen het Verdrag van Lissabon pleiten.
De EP-ers die voor het verdrag van Lissabon hebben gestemd ook niet, die hebben dat in blind vertrouwen gedaan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
Moet bekennen dat ik geen flauw idee heb wat de verschillen zijn tussen de Grondwet en het verdrag van Lissabon. Ken de inhoud van beide niet.
En uiteraard hebben de sceptici de Grondwet grondig bestudeerd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De EP-ers die voor het verdrag van Lissabon hebben gestemd ook niet, die hebben dat in blind vertrouwen gedaan.
Zou ook vreemd zijn. We hebben nog nooit voor of tegen toetreding gestemd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, maar die zaken krijg je er dus wel gratis bij. Want een referendum over de toetreding van Turkije krijg je ook niet.
Maar Turkije is ook nog geen lid van de EU. Dus door wel het Verdrag van Lissabon aan te nemen maar niet met toetreding van Turkije in te stemmen, zou in ieder geval aan de bezwaren van een deel van de tegenstemmers tegemoet zijn gekomen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, maar die zaken krijg je er dus wel gratis bij. Want een referendum over de toetreding van Turkije krijg je ook niet.
Ik wel, dat viel nog vies tegen, ik dacht dat wel eventjes te doen omdat ik wel vaker grondwetten heb gelezen, maar deze miste de typerende kwaliteiten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En uiteraard hebben de sceptici de Grondwet grondig bestudeerd.
Maar dat willen mensen wel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou ook vreemd zijn. We hebben nog nooit voor of tegen toetreding gestemd.
Dat referendum was ook bedoeld om enige legitimiteit aan het hele EU gebeuren te geven, het was voor iedereen duidelijk dat er hele grote beslissingen werden genomen waar de bevolking het niet duidelijk mee eens wasquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:43 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Vooral daar stoor ik mij eigen mateloos aan, daarom snap ik ook niet dat na zo`n uitslag Rutte met droge ogen durft te beweren dat de steun voor de EU ongekend hoog is onder de bevolking.
Geen woord van gelogen toch? Vraag me af hoe de eurofielen alhier dit verhaal weer eens zullen afdoen als tokkie geblaat.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:26 schreef Summers het volgende:
RT talks to Daniel Hannan, Member of the European Parliament who gives his take on what exactly is wrong within the EU.
ja, hij zegt dat de eurozone was opgericht voor meer welvaart en economische groei en nu de eurozone economisch in elkaar zakt , gooien de eurofielen het op de vrede als het grote voordeel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen woord van gelogen toch? Vraag me af hoe de eurofielen alhier dit verhaal weer eens zullen afdoen als tokkie geblaat.
Het begint juist meteen met een dikke leugen, namelijk dat de Commissie geen democratische legitimatie zou hebben en dat daarom de EU een ergere dictatuur dan Zimbabwe zou zijn. Okee, het Europees Parlement kan geen individuele eurocommissarissen naar huis sturen, maar elk van de commissarissen wordt afgevaardigd door een (democratische) lidstaat en de commissie als geheel moet ook de steun van het europees parlement hebben.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen woord van gelogen toch?
Zijn opmerkingen over het volledige gebrek aan democratie en de ronduit hekel die ze daaraan hebben slaan helemaal de spijker op zijn kop.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja, hij zegt dat de eurozone was opgericht voor meer welvaart en economische groei en nu de eurozone economisch in elkaar zakt , gooien de eurofielen het op de vrede als het grote voordeel.
Terwijl dat juist niet door de EU, maar door de NAVO komt
Ja de EU jongens haten democratie en dat zal ze gaan opbreken in de toekomstquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zijn opmerkingen over het volledige gebrek aan democratie en de ronduit hekel die ze daaraan hebben slaan helemaal de spijker op zijn kop.
het zou de EU legitiem makenquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
Net of jullie de Unie plots omarmen wanneer er een democratiseringsslag wordt gemaakt.
Ben het er op zich wel eens dat de EU in bepaalde opzichten democratischer mag worden. Vrees echter voor jullie dat dit proces hand in hand gaat met verdere integratie. Gekozen leiders of instanties zullen meer bevoegdheden krijgen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het zou de EU legitiem maken
En dan mag je er niets van zeggen
Wat is een democratiseringsslag? Als ik weer in een democratie leef ben ik wat dat betreft tevreden ja, ik ben en was ook voorstander van een grondwet voor de EU en ben dat nog steeds. Het heeft ook altijd zo gewerkt, je had absolute heersers met absolute macht en dus machtsmisbruik, en toen kwamen er grondwetten en werd macht ingeperkt en verdeeld, om uiteindelijk zijn mandaat aan het volk te ontlenen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
Net of jullie de Unie plots omarmen wanneer er een democratiseringsslag wordt gemaakt.
Doet dat ook maar iets af aan het gebrek eraan?quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
Idd en bijv Nigel Farage weet het ook altijd goed te verwoorden en die zei het al in november 2011quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen woord van gelogen toch? Vraag me af hoe de eurofielen alhier dit verhaal weer eens zullen afdoen als tokkie geblaat.
Zijn ze veelste laat mee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
Amen to that.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:01 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zijn ze veelste laat mee.
Eerst al die verdragen er doorheen jagen, geen openheid gegeven over geldstromen, over hoe de macht werkelijk ligt en vriendjes benoemen tot (ongekozen) bestuurders van een land en zich kan vervolgens afvragen waarom dat er een Eurosceptische/nationalistische golf door Europa gaat![]()
Zo veelzeggend dat ze eerst hun baanjes willen veiligstellen, regels er doorheen jagen die landen aan de ketting moeten leggen, belastinggeld wegsluizen via vage constructies om aan het einde van de rit voorzicht te beginnen over dat er eigenlijk echte Europese verkiezingen moeten komen.
Het is duidelijk waar de prioriteiten in Brussel liggen.
Gelukkig is er ook een positieve trend waarneembaar. De neergaande opkomst bij EUparlementsverkiezingen: even volhouden en het rottende lijk zakt vanzelf in elkaar.
een volledige integratie is de redding van de euroquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het er op zich wel eens dat de EU in bepaalde opzichten democratischer mag worden. Vrees echter voor jullie dat dit proces hand in hand gaat met verdere integratie. Gekozen leiders of instanties zullen meer bevoegdheden krijgen.
Dit is voor een groot deel ook te wijten aan de jarenlange desinteresse in de EU van de kant van zowel de doorsnee burger als de media. Iets waar deze crisis overigens een einde aan heet gebracht. Goede zaak, vind ik. Welke kant zich dat op ontwikkelt, is op dit ogenblik echter aftasten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 22:01 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zijn ze veelste laat mee.
Eerst al die verdragen er doorheen jagen, geen openheid gegeven over geldstromen, over hoe de macht werkelijk ligt en vriendjes benoemen tot (ongekozen) bestuurders van een land en zich kan vervolgens afvragen waarom dat er een Eurosceptische/nationalistische golf door Europa gaat![]()
Zo veelzeggend dat ze eerst hun baanjes willen veiligstellen, regels er doorheen jagen die landen aan de ketting moeten leggen, belastinggeld wegsluizen via vage constructies om aan het einde van de rit voorzicht te beginnen over dat er eigenlijk echte Europese verkiezingen moeten komen.
Het is duidelijk waar de prioriteiten in Brussel liggen.
Gelukkig is er ook een positieve trend waarneembaar. De neergaande opkomst bij EUparlementsverkiezingen: even volhouden en het rottende lijk zakt vanzelf in elkaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |