abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:22:04 #226
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117978799
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:01 schreef karton2 het volgende:

[..]

Zijn ze veelste laat mee.
Eerst al die verdragen er doorheen jagen, geen openheid gegeven over geldstromen, over hoe de macht werkelijk ligt en vriendjes benoemen tot (ongekozen) bestuurders van een land en zich kan vervolgens afvragen waarom dat er een Eurosceptische/nationalistische golf door Europa gaat :')
Zo veelzeggend dat ze eerst hun baanjes willen veiligstellen, regels er doorheen jagen die landen aan de ketting moeten leggen, belastinggeld wegsluizen via vage constructies om aan het einde van de rit voorzicht te beginnen over dat er eigenlijk echte Europese verkiezingen moeten komen.
Het is duidelijk waar de prioriteiten in Brussel liggen.
Gelukkig is er ook een positieve trend waarneembaar. De neergaande opkomst bij EUparlementsverkiezingen: even volhouden en het rottende lijk zakt vanzelf in elkaar.
Voor de burger is het vrij eenvoudig: Brussel is corrupt, en de EU is verdeeld in landen die financieel onderuit glijden en de andere landen die het mogen opvangen. En dit alles zonder verantwoordelijkheid en duidelijkheid.
Knappe eurofiel die dat gaat omdraaien. Ik zie maar 1 manier en dat is de manier die we de laatste maanden al zien voltrekken: erdoorheen jassen
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117978847
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is voor een groot deel ook te wijten aan de jarenlange desinteresse in de EU van de kant van zowel de doorsnee burger als de media.
Ja, en dan roepen die eufielen dat er geen Europese parlementaire verslaggeving is, maar een parlement dat de macht niet heeft is journalistiek nou eenmaal niet interessant. Plaatjes schieten van onverkozenen of door buitenlanders verkozenen die even komen poseren nadat ze uit de achterkamertjes kwamen mochten ze wel en deden ze ook braaf, want in die achterkamertjes werden de beslissingen wel genomen.

quote:
Iets waar deze crisis overigens een einde aan heet gebracht. Goede zaak, vind ik. Welke kant zich dat op ontwikkelt, is op dit ogenblik echter aftasten.
Op deze manier gaat het richting rellen. Ze hebben nog de mazzel dat er relatief veel ouderen in Europa wonen en de jongeren zwaar in de minderheid zijn en niet zoals in '68, anders stonden er al steden in brand.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_117979009
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en dan roepen die eufielen dat er geen Europese parlementaire verslaggeving is, maar een parlement dat de macht niet heeft is journalistiek nou eenmaal niet interessant. Plaatjes schieten van onverkozenen of door buitenlanders verkozenen die even komen poseren nadat ze uit de achterkamertjes kwamen mochten ze wel en deden ze ook braaf, want in die achterkamertjes werden de beslissingen wel genomen.
Daarom is de Unie ook toe aan een politieke hervorming. Het is nu volstrekt onduidelijk wat de machtsverhoudingen zijn binnen de Unie en wie nou werkelijk de bal in handen heeft. Feitelijk zijn dat de staatshoofden, maar daardoor worden de Europese politici aan het zicht onttrokken met verwarring en frustratie als gevolg.

quote:
Op deze manier gaat het richting rellen. Ze hebben nog de mazzel dat er relatief veel ouderen in Europa wonen en de jongeren zwaar in de minderheid zijn en niet zoals in '68, anders stonden er al steden in brand.
Mensen rellen niet omdat de EU in hun ogen te ondemocratisch is. Mensen slaan de boel kort en klein omdat regeringen keihard bezuinigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:28:32 #229
341203 3-voud
pi_117979118
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:26 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen rellen niet omdat de EU in hun ogen te ondemocratisch is. Mensen slaan de boel kort en klein omdat regeringen keihard bezuinigen.
Dan zouden we dat nu overal om ons heen moeten zien.
Niks.
pi_117979210
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niks.
Er is nogal een verschil tussen bezuinigingen in een land als Nederland en de maatregelen die worden getroffen door de Griekse overheid.

Overigens beweer ik niet dat mens per definitie rellen als er wordt bezuinigd.
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:32:01 #231
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117979265
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Die rellen zijn er al , het word alleen uit de media gehouden en Nederlanders zijn volgens mij 1 van de weinige in Europa die alles maar best vinden , Kijk bijv wat er nu in Spanje gebeurd vanaf 25 september 2012
maar 8 minuutjes
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:32:01 #232
341203 3-voud
pi_117979266
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen bezuinigingen in een land als Nederland en de maatregelen die worden getroffen door de Griekse overheid.

Overigens beweer ik niet dat mens per definitie rellen als er wordt bezuinigd.
Mallert, in heel Europa wordt extreem bezuinigd als nooit tevoren.
Waar blijven je rellen en kapotte steden?
pi_117979347
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mallert, in heel Europa wordt extreem bezuinigd als nooit tevoren.
Waar blijven je rellen en kapotte steden?
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens beweer ik niet dat mensen per definitie rellen als er wordt bezuinigd.
Extreem bezuinigd? In Nederland. Een lullig procentje koopkrachtverlies, in het ergste geval? Lijkt me toch niet dat mensen daarvoor de boel kort en klein rammen.
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:36:56 #234
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117979461
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Niks.
Dat komt omdat in Europa belangrijke zaken die te maken hebben met de EU uit de media word gehouden , wil je op de hoogte zijn dan moet je wereldnieuws volgen , wat Nederland en andere eu lidstaten niet willen vertellen aan de burger of belangrijke zaken door willen drukken hoor ik als eerste van bijv russia today .
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:37:30 #235
341203 3-voud
pi_117979490
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Extreem bezuinigd? In Nederland. Een lullig procentje koopkrachtverlies, in het ergste geval? Lijkt me toch niet dat mensen daarvoor de boel kort en klein rammen.
Lol. Dat verschil is wel groter met die btw verhoging, energielasten verzwaring, eigen risico zorgkosten etc. etc.
Daarbij, alle landen zijn extreem aan het bezuinigen.

Maar goed, ik zie dat je eerst dit beweerd en dan weer dat. Zinloze discussie. Vraag me sowieso al af wat je in dit soort discussies doet als je meermaals aangeeft geen zak kennis te hebben van economie.
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:42:01 #236
341203 3-voud
pi_117979701
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat komt omdat in Europa belangrijke zaken die te maken hebben met de EU uit de media word gehouden , wil je op de hoogte zijn dan moet je wereldnieuws volgen , wat Nederland en andere eu lidstaten niet willen vertellen aan de burger of belangrijke zaken door willen drukken hoor ik als eerste van bijv russia today .
Die paar demonstraties zijn een druppel op een gloeiende plaat. Ons westen is veel te verwend om flink te demonstreren. De mentaliteit is verstomd.
Bij dergelijke demonstraties zie je dat de groep hoofdzakelijk bestaat uit kanslozen. Mensen zonder werk en geld die hun tijd wel willen invullen met mee brallen. Krijgen ze tenminste nog een broodje en een bak koffie. Beetje zoals occupy.
pi_117979712
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:37 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Lol. Dat verschil is wel groter met die btw verhoging, energielasten verzwaring, eigen risico zorgkosten etc. etc.
Daarbij, alle landen zijn extreem aan het bezuinigen.
De sfeer in het zuiden is dan ook behoorlijk grimmig.

quote:
Maar goed, ik zie dat je eerst dit beweerd en dan weer dat. Zinloze discussie. Vraag me sowieso al af wat je in dit soort discussies doet als je meermaals aangeeft geen zak kennis te hebben van economie.
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat mijn kennis van economie beperkt is. Althans, in die zin dat ik geen hoofdeconoom van een bank ben.

Overigens is het natuurlijk een wat vreemd verwijt, komende van jou. Uw economische denkrichting verandert sneller dan de seizoenen.
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:43:20 #238
341203 3-voud
pi_117979746
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De sfeer in het zuiden is dan ook behoorlijk grimmig.

Wat versta je onder het zuiden?
pi_117979841
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat versta je onder het zuiden?
Een tamelijk domme vraag in een discussie over Europa. Helemaal wanneer je nagaat dat al dik twee jaar wordt gesproken over problemen in 'het Zuiden'.

Maar goed, ik doel dus op Griekenland en, in mindere mate, Spanje.
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:46:50 #240
341203 3-voud
pi_117979918
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een tamelijk domme vraag in een discussie over Europa. Helemaal wanneer je nagaat dat al dik twee jaar wordt gesproken over problemen in 'het Zuiden'.

Maar goed, ik doel dus op Griekenland en, in mindere mate, Spanje.
Griekenland: duh
Spanje: bwoah

Heb je nog meer? Want dit is best mager.
pi_117980071
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Griekenland: duh
Spanje: bwoah

Heb je nog meer? Want dit is best mager.
Naar mijn weten heb ik nergens beweerd dat er elders ook rellen zijn.

Nogmaals, in vergelijking met een land als Griekenland, wordt er in het noorden niet extreem bezuinigd. De meeste Nederlanders krijgen niet te maken met loonmatiging bijvoorbeeld. Terwijl veel Grieken dik 25 procent van hun loon moesten inleveren.
pi_117980133
Verder vind ik deze 'discussie' over wel of geen rellen tamelijk irrelevant, maar goed.
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:52:41 #243
341203 3-voud
pi_117980168
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten heb ik nergens beweerd dat er elders ook rellen zijn.

Nogmaals, in vergelijking met een land als Griekenland, wordt er in het noorden niet extreem bezuinigd. De meeste Nederlanders krijgen niet te maken met loonmatiging bijvoorbeeld. Terwijl veel Grieken dik 25 procent van hun loon moesten inleveren.
Je springt van de hak op de tak. Onsamenhangend gebrabbel dit.
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:57:47 #244
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117980404
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die paar demonstraties zijn een druppel op een gloeiende plaat. Ons westen is veel te verwend om flink te demonstreren. De mentaliteit is verstomd.
Bij dergelijke demonstraties zie je dat de groep hoofdzakelijk bestaat uit kanslozen. Mensen zonder werk en geld die hun tijd wel willen invullen met mee brallen. Krijgen ze tenminste nog een broodje en een bak koffie. Beetje zoals occupy.
In Italie , Spanje , Griekenland en portugal is het nu al massaal en mensen spreken al over de europese herfst
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 22:58:59 #245
341203 3-voud
pi_117980458
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:57 schreef Summers het volgende:

[..]

In Italie , Spanje , Griekenland en portugal is het nu al massaal en mensen spreken al over de europese herfst
Heb je daar wat meer info over?
pi_117982247
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:57 schreef Summers het volgende:

[..]

Ook een massaal protest hoeft nog lang niet de meerderheid van het volk te vertegenwoordigen.

Neem bijv. Portugal. Tot 2011 was daar een gematigd linkse minderheidsregering aan de macht die fors heeft bezuinigd om maar geen beroep op het noodfonds te hoeven doen maar uiteindelijk daar niet in slaagde en viel. Bij de verkiezingen kwam vervolgens een rechtse coalitie aan een meerderheid en als je nu naar de peilingen kijkt:
Huidige rechtse regeringscoalitie 50,4% bij verkiezingen in 2011; in de peilingen nu 44%
Gematigd links 28,1% bij de verkiezingen in 2011; in de peilingen nu 33,7%
Radicaal links 17,7% bij de verkiezingen in 2009; 13,1% in 2011; in de peilingen nu 16,3%

Nou nou, echt een revolutionaire 'Europese herfst' die zich aantekent hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2012 23:48:08 ]
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:04:57 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117982776
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:47 schreef Igen het volgende:

[..]
t' die zich aantekent hoor.
het is aftekent of aandient
ben geen taalfanaat , maar soms :N
Ga toch een naar een goede school
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117983140
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is aftekent of aandient
ben geen taalfanaat , maar soms :N
Ga toch een naar een goede school
Bedankt voor het advies, maar het klinkt een beetje misplaatst uit de mond van iemand die zo te zien nog niet eens weet dat je een zin moet beginnen met een hoofdletter en moet afsluiten met een punt.
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:29:43 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117983548
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 00:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Bedankt voor het advies, maar het klinkt een beetje misplaatst uit de mond van iemand die zo te zien nog niet eens weet dat je een zin moet beginnen met een hoofdletter en moet afsluiten met een punt.
ach maar aantekent , zeg kom nou
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 oktober 2012 @ 00:58:31 #250
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_117984231
De Nobelprijs wordt met de jaren meer een klucht.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')