abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:17:02 #251
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117940649
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik moet nog heeeeeeel lang, maar biefstuk wil ik, de dag dat ik bevallen ben! O+
Was ook mijn eerste warme maaltijd na mijn eerste bevalling: gekookte aardappels, spinazie en een dikke, bloederige biefstuk :9.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_117940663
Fta wat een plaatje is jouw meisje! En wat fijn dat ze gezond is. Van harte gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117940714
Hier nog niet verteld trouwens, maar we hadden gisteren een afspraak bij de vk. Zijn weer weg gestuurd omdat ik nog geen 10 weken zwanger ben. Terwijl zij de afspraak hadden ingepland voor mij, toen ik belde dat ik positief had getest. Leuk ook, de middag vrij genomen van werk voor niks. Helemaal enthousiast was ik, voor niets dus. Ze was ook nogal onaardig, was geen leuk gesprek. Dat én die teleurstellende echo maakt dat ik ook even van mijn roze wolk ben afgestapt. Spring er later wel weer op!
pi_117940725
In week acht (geloof ik) ging ik uit eten en had ik blijkbaar per ongeluk een soort carpaccio besteld, en dan ook nog vrij dik gesneden... Om nom nom ik heb het ervan genomen hoor! Laatste keer, nu houd ik de rest van de tijd wel vol zonder :)
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:20:33 #255
5428 crew  miss_sly
pi_117940773
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Hij vindt het helemaal geweldig en is echt heel erg lief voor haar! De hele tijd kusjes geven en knuffelen, een echte grote broer O+
Wat een heerlijkheid! Geniet er van, na alle zorgen over je meisje wordt het tijd voor gewoon simpelweg genieten :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:22:42 #256
378192 -mandy-
I am who I am
pi_117940842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:12 schreef MaLo het volgende:

Hmm, misschien tzt dan toch maar eens kijken bij babydump :).

De aanbiedingen gelden tot 27 oktober

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:12 schreef MaLo het volgende:

Misschien dat het na donderdag inderdaad anders wordt, dat ik me dan wel zwanger voel. We hebben het ook nog aan niemand verteld, dus ik wordt ook (gelukkig) niet als zwangere behandeld. Ik vind het wel een aparte ervaring, zwanger zijn terwijl je je niet zwanger voelt en het eigenlijk ook niet wilt zijn... (ik accepteer het steeds meer hoor, maar de roze wolk is er nog lang niet :P )
Ik ken je persoonlijke situatie niet, maar ik hoop voor je dat je mag gaan genieten van een onbezorgde zwangerschap.

Lekker!! Een biefstukje, niet helemaal doorbakken met nog een beetje rood vanbinnen. Dat ga ik ook eten als ik bevallen ben!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:22:53 #257
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117940847
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:18 schreef L-E het volgende:
Hier nog niet verteld trouwens, maar we hadden gisteren een afspraak bij de vk. Zijn weer weg gestuurd omdat ik nog geen 10 weken zwanger ben. Terwijl zij de afspraak hadden ingepland voor mij, toen ik belde dat ik positief had getest. Leuk ook, de middag vrij genomen van werk voor niks. Helemaal enthousiast was ik, voor niets dus. Ze was ook nogal onaardig, was geen leuk gesprek. Dat én die teleurstellende echo maakt dat ik ook even van mijn roze wolk ben afgestapt. Spring er later wel weer op!
Wat balen zeg! Inderdaad geen leuke start zo met de verloskundige, met die echo en geen afspraak. Wilden ze niet vast de intake doen? Wanneer heb je nu weer een afspraak?

Mijn eerste echo is dus donderdag, dan ben ik op papier 9/1 weken, en de intake is 1,5 week later.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_117940872
L-E, wat stom! Ik had mijn intake ook bij 9+5, wat maakt dat nou uit? En daarbij moet je je wel op je gemak voelen bij je vk.. Wel voor jezelf (mijn telefoon blijft maar Jezus maken van het woord jezelf!) opkomen hoor! Hoop dat de wolk snel weer in zicht komt..
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:24:09 #259
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117940873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:22 schreef -mandy- het volgende:

[..]

De aanbiedingen gelden tot 27 oktober

quote][ afbeelding ] Op zaterdag 13 oktober 2012 22:12 schreef MaLo het volgende:

Misschien dat het na donderdag inderdaad anders wordt, dat ik me dan wel zwanger voel. We hebben het ook nog aan niemand verteld, dus ik wordt ook (gelukkig) niet als zwangere behandeld. Ik vind het wel een aparte ervaring, zwanger zijn terwijl je je niet zwanger voelt en het eigenlijk ook niet wilt zijn... (ik accepteer het steeds meer hoor, maar de roze wolk is er nog lang niet :P )
quote:
Ik ken je persoonlijke situatie niet, maar ik hoop voor je dat je mag gaan genieten van een onbezorgde zwangerschap.

Lekker!! Een biefstukje, niet helemaal doorbakken met nog een beetje rood vanbinnen. Dat ga ik ook eten als ik bevallen ben!
Ongepland zwanger van nummer 2, nummer 1 is 9 als nummer 2 geboren wordt :).

Voor 27 oktober gaan we zeker niet naar de babydump, maar die zaken kennende is er telkens wel weer een nieuwe aanbieding :).
pi_117940992
FTA wat een droppie en wat super fijn dat alles goed is! O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117941016
Nee, ze wilde niets doen. Ik kreeg drie bv-folders in mijn handen gedrukt. Toen we daar weg liepen riep ik meteen heel hormonaal tegen Vriendje dat ik alles wel zonder vk doe, het is immers mijn tweede, DAT KAN IK HEUS WEL - WELWELWELLES! :')

Goed, we hebben een nieuwe afspraak, dan ben ik tien weken. Heb het gevoel dat zij gewoon een fout hebben gemaakt door 1. mijn echo zo vroeg in te plannen en 2. deze afspraak zo vroeg in te plannen. Kan gebeuren natuurlijk, denk dat de vk die deze afspraken voor mij heeft gemaakt zich heeft verteld oid? We gaan het volgende keer wel even aankaarten, gewoon omdat het anders voor ons zo in de lucht blijft hangen. Dat is voor niemand prettig. :)
pi_117941140
Nee, en zeker de eerste afspraak, die moet gewoon leuk zijn. Die tijd hebben ze dan toch al gereserveerd!
  zondag 14 oktober 2012 @ 01:09:23 #263
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117945744
FTA wat ontzettend fijn dat je meiske helemaal gezond is! :)

En het is een plaatje! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 14 oktober 2012 @ 05:20:47 #264
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117947923
LE wat lomp :{ zijn er geen andere verloskundigen praktijken in de buurt?

Bleh misselijk wakker, oh en bruine bonen tortilla's zijn echt geen goede idee meer :')
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117948565
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 22:18 schreef L-E het volgende:
Ik zou direct naar een ander gaan. Hier doen ze de eerste controle tussen de 7 en 9weken. Ik mag toch aannemen dat ze naar je laatste mentruatie hebben gevraagd en dus wisten hoe ver je was. Die zou ik niet aan mijn bevalbed willen. Gaan ze dan ook piepen dat je te vroeg belt?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 14 oktober 2012 @ 08:29:14 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117948574
Oooh FTA, wat een mooi meisje! En wat fijn dat ze gezond is en jullie lekker thuis zijn O+

L-E wat een rare vk zeg. Zou het zeker aankaarten inderdaad.

Babydump heeft regelmatig aanbiedingen inderdaad. Desondanks vond ik het wel heel prettig dat alles kostenloos geannuleerd kan worden mocht er toch iets mis gaan. Ook als het al geleverd is, halen ze het gewoon weer op.

Midas slaapt overdag ook nog 2 keer maar ik vind het wel lastig om dat ook je rust te pakken. Vaak wil ik dan toch nog even dit of dat doen en voor je het weet is ie weer wakker.
pi_117948682
Ohhh O+ FTA, wat een poppetje! En wat fijn dat alles zo goed gaat en is! Dat moet vast een opluchting zijn.

L-E, wat de anderen ook zeggen, ik zou zelf opzoek gaan naar een ander in de buurt. Hele rare actie van die mevrouw...
pi_117948792
L-E wat een super rare actie van de VK :?

Ik heb vanaf 2 tot 9 aan 1 stuk door kunnen slapen. O+ O+
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:15:40 #269
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117948808
Fta wat superfijn dat ze er is en alles goed is!!! Geniet! O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117949021
quote:
17s.gif Op zondag 14 oktober 2012 08:29 schreef Kyara het volgende:]

Babydump heeft regelmatig aanbiedingen inderdaad. Desondanks
Midas slaapt overdag ook nog 2 keer maar ik vind het wel lastig om dat ook je rust te pakken. Vaak wil ik dan toch nog even dit of dat doen en voor je het weet is ie weer wakker.
Toch doen denk ik! Ik was tijdens de zwangerschap van Jelle erg blij dat Lotte 's middags nog sliep, ik ging dan altijd ook even liggen. Toen Jelle een half jaar was ofzo wilde ze niet meer slapen, tot toen er mooi van geprofiteerd

Wat fijn dat alles goed is FTA! Gefeliciteerd !!
pi_117949094
Ik pak in het weekend vooral veel rust. Want doordeweeks zit dat er nu (nog) niet in. Straks tijdens mijn verlof wel drie dagen hoop ik. De VK zegt wel steeds: breng hem dan even ergens anders heen. Maar ja waar dan? Iedereen werkt, behalve mijn ouders maar daar gaat hij al 1 dag in de week heen. Om dan die andere dagen ook daarheen te gaan kan ik die mensen ook niet steeds aan doen. Dus doorbikkelen dan maar.

Ik heb na de bevalling wel het voordeel
dat de oudste naar school gaat ( en een continurooster heeft) dat wil zeggen dat ik van 8:45 tot 14:30 mijn aandacht niet hoef te verdelen.
pi_117949161
FTA, wat fijn dat alles zo goed gaat! Grote opluchting :) En prachtig meisje, wat een haar O+

Skoap, fijn dat het vannacht beter ging :).

L-E, hele rare actie van die vk idd, heb je nog een andere praktijk in de buurt? Ik zou overstappen denk ik..
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:53:22 #273
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117949231
Het maakt echt wel verschil of je nog jonge kinderen hebt rondlopen, had bij de laatste zwangerschap eentje van 5 en onder de 1 rondlopen (zit 12mnd 13dgn tussen de jongste 2) en was echt echt kapot af en toe. Nu kan ik mijn rust nemen wanneer ik wil en af en toe doen ze mijn klusjes zomaar of maken een kopje thee voor me als ze doorhebben dat ik echt moe ben en kan ik gewoon even gaan liggen dat scheelt zoveel. Neem je rust wanneer het kan, je lichaam heeft het nodig :*
  zondag 14 oktober 2012 @ 09:56:11 #274
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117949278
Ik probeer de hele ochtend al wat mensen te bereiken ivm werk en realiseer mij net pas dat het zondag is en die vast nog liggen te slapen/niet aan het werk zijn.. vent moet vandaag ook werken en ondanks dat de kinderen thuis zijn was ik al in mijn maandagochtend modus geschoten :+
pi_117949326
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:45 schreef Estrys het volgende:
Ik pak in het weekend vooral veel rust. Want doordeweeks zit dat er nu (nog) niet in. Straks tijdens mijn verlof wel drie dagen hoop ik. De VK zegt wel steeds: breng hem dan even ergens anders heen. Maar ja waar dan? Iedereen werkt, behalve mijn ouders maar daar gaat hij al 1 dag in de week heen. Om dan die andere dagen ook daarheen te gaan kan ik die mensen ook niet steeds aan doen. Dus doorbikkelen dan maar.

Ik heb na de bevalling wel het voordeel
dat de oudste naar school gaat ( en een continurooster heeft) dat wil zeggen dat ik van 8:45 tot 14:30 mijn aandacht niet hoef te verdelen.
Nog even volhouden tot je verlof dan Estrys. En als het niet meer gaat dan misschien al een paar uurtjes minder werken.

School is inderdaad fijn, maar aan de andere kant: je moet er wel iedere ochtend en middag op tijd zijn. Ook in de regen en sneeuw. Hier is dat wel iets waar ik tegenaan hik. Met de auto naar school is hier niet handig (kan er niet parkeren, is ook maar 900 meter). Ik hoop maar dat ik een beetje snel weer op de fiets kan zodat als ze niet met de buren mee kan, ik even snel zelf haar kan brengen.
Met een meidenkwartet
pi_117949360
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:56 schreef Logician78 het volgende:
Ik probeer de hele ochtend al wat mensen te bereiken ivm werk en realiseer mij net pas dat het zondag is en die vast nog liggen te slapen/niet aan het werk zijn.. vent moet vandaag ook werken en ondanks dat de kinderen thuis zijn was ik al in mijn maandagochtend modus geschoten :+
Hee, dat is een meevaller!! Dagje nietsdoen dan maar?
Met een meidenkwartet
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:03:34 #277
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117949404
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:01 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hee, dat is een meevaller!! Dagje nietsdoen dan maar?
Ja :D raar gevoel
pi_117949461
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:03 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ja :D raar gevoel
Lekker joh, neem het er van. Kan me zo voorstellen dat dat niet zo vaak gebeurd, en over een paar maanden nog minder.
Met een meidenkwartet
pi_117949650
FTA wat een plaatje O+ en wat een opluchting zeg! Nu lekker gaan genieten

LE -O- ik zou denk ik ook kijken of er nog een andere praktijk is. En idd zeker bij de volgende afspraak je hart luchten. Dit kan zo niet. Jammer hoor :*

Vandaag 1 jaar getrouwd O+ vanavond lekker uit eten, garnalen mogen wel toch? :9~
en werd helemaal hormonaal toen ik me besefte dat we volgende trouwdag niet meer met zn tweetjes zullen zijn
pi_117949738
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 09:58 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Nog even volhouden tot je verlof dan Estrys. En als het niet meer gaat dan misschien al een paar uurtjes minder werken.

School is inderdaad fijn, maar aan de andere kant: je moet er wel iedere ochtend en middag op tijd zijn. Ook in de regen en sneeuw. Hier is dat wel iets waar ik tegenaan hik. Met de auto naar school is hier niet handig (kan er niet parkeren, is ook maar 900 meter). Ik hoop maar dat ik een beetje snel weer op de fiets kan zodat als ze niet met de buren mee kan, ik even snel zelf haar kan brengen.

Ik hoef in ieder geval niet vier keer per dag op en neer :) dat lijkt me al wat minder stress. En je blijft wel een beetje in een ritme, nu zijn we vaak om 11 uur nog in onze pyama.
pi_117949761
Gefeliciteerd Fieder! O+ Geniet ervan :) En garnalen mogen wel hoor, heb ze gisteren ook nog gehad :9
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:38:34 #282
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117949915
Proficiat Fieder! O+

Cat dat klinkt wel erg snel

En vooral nu we vorige wk te horen hebben gekregen dat we echt rekening moeten houden met eind jan. gaat het helemaal zo snel..
pi_117949951
Gefeliciteerd Fieder met jullie mijlpaal! :)

Jeetje L-E .. wat een niet-warme reactie van die vk zeg :{
Ze maken die afspraak toch zelf? Hadden ze inderdaad ook anders kunnen reageren .. fouten maken doet iedereen, maar om je dan zo op deze manier af te wimpelen .. Beetje jammer.

FTA wat een mooi kindje heb je gebakken O+ .. Ga er lekker van genieten!! Hebben jullie dubbel en dwars verdiend! En ik hoop dat, en in de toekomst, alles goed blijft gaan! :)
pi_117949953
Dat gedoe over eten... als je geen leverpaté mag, waarom krijg ik het zelfs in het ziekenhuis als broodbeleg? :')
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:41:31 #285
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117949967
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:40 schreef Ladylike het volgende:
Dat gedoe over eten... als je geen leverpaté mag, waarom krijg ik het zelfs in het ziekenhuis als broodbeleg? :')
Omdat je dit met mate wel mag ;)
pi_117949987
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:41 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Omdat je dit met mate wel mag ;)
Maar dat is toch met alles zo?
Ik heb bij beide zwangerschappen niets gehoord dat ik helemaal niet zou mogen eten :@
Lid van de MamaSquad
pi_117950030
Lekker Logi, zo'n dagje vrij!

Volgens mij is het advies om rauw vlees, ongewassen groenten, vacuüm verpakte vis, alcohol e.d. helemaal te laten staan. Bij leverpaté gaat het om de hoeveelheid vitamine A die je in toom moet houden. Vitamine A moet je wel binnen krijgen, maar niet teveel. Eens per week leverpaté op je brood is dus alleen maar prima.

Wij zitten een weekendje in Friesland, en we hebben de halve kast meegenomen en die zijn we nu aan 't schilderen (verf op waterbasis). Morgenvroeg naar huis, dan de andere helft en hoera, kast als nieuw! En we hebben ook een kringlooproute gehouden en een heel leuk bedje gespot.. maar ons tóch ingehouden. Zijn toch bang dat er nog een leuker voorbij komt, gelukkig heb ik nog enige realiteitszin ;)

(ps de kast wordt met heel matte verf deze kleur, hoop dat het een beetje licht en ouderwets wordt!)
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:44:48 #288
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117950042
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:42 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Maar dat is toch met alles zo?
Ik heb bij beide zwangerschappen niets gehoord dat ik helemaal niet zou mogen eten :@
Filet American, rosbief etc. mogen niet, ook niet met mate.
pi_117950062
Ik zie de lever ook bij het niet lijstje staan :{
Ik zal het zo eens navragen bij de arts :)
Lid van de MamaSquad
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:49:10 #290
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117950109
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:46 schreef Ladylike het volgende:
Ik zie de lever ook bij het niet lijstje staan :{
Ik zal het zo eens navragen bij de arts :)
Waarom lig je in het ziekenhuis trouwens, of heb ik iets gemist? :@
pi_117950117
Het klopt wat suikertante zegt: Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.
pi_117950119
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:49 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Waarom lig je in het ziekenhuis trouwens, of heb ik iets gemist? :@
Bloedverlies vrijdag avond.
ben benieuwd of ik vandaag naar huis mag (bloeden is van gisteren 15.00u gestopt)
Lid van de MamaSquad
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:52:43 #293
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117950162
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:50 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Bloedverlies vrijdag avond.
ben benieuwd of ik vandaag naar huis mag (bloeden is van gisteren 15.00u gestopt)
Oh :o helemaal niet meegekregen, wat eng. Fijn dat het bloeden gestopt is! :*
pi_117950170
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:52 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Oh :o helemaal niet meegekregen, wat eng :*
Ja was het ook :@
Maar wilde hier niemand bang maken dus heb maar niets gepost ;)
Lid van de MamaSquad
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:54:28 #295
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117950183
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:53 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Ahhhh, foei o|O
pi_117950210
quote:
12s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:54 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ahhhh, foei o|O
:@
Duim maar voor me dat ik vandaag weg mag, heb het helemaal gehad met bedliggen in het ZH.
Dat kan ik thuis ook :D
Lid van de MamaSquad
pi_117950338
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:53 schreef Ladylike het volgende:

[..]

:D Ik dacht ook al, hoe heb ik dat kunnen missen!
:* Ik zal duimen. Geen oorzaak gevonden?
pi_117950353
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:03 schreef Fieder het volgende:

[..]

:D Ik dacht ook al, hoe heb ik dat kunnen missen!
:* Ik zal duimen. Geen oorzaak gevonden?
Nope.
Ikzelf vermoed dat ik een ader heb laten springen door het zware hoesten :@
heb zelfs spierpijn in mn buikspieren ervan :D
Lid van de MamaSquad
  zondag 14 oktober 2012 @ 11:04:57 #299
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117950364
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:55 schreef Ladylike het volgende:

[..]

:@
Duim maar voor me dat ik vandaag weg mag, heb het helemaal gehad met bedliggen in het ZH.
Dat kan ik thuis ook :D
Ik duim mee voor je :* en hou ons op de hoogte :)
pi_117950385
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:04 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ik duim mee voor je :* en hou ons op de hoogte :)
Thanx dames :*

Ik zal jullie op de hoogte houden :Y
Lid van de MamaSquad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')