abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117922012
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:50 schreef debeterebob het volgende:

[..]
positief :D
(8>
pi_117922030
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

(8>
Ik vind dat ik dat woord wel weer een keer mag gebruiken. Die grap is zo oud als de weg naar de doping :P
pi_117922035
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:50 schreef debeterebob het volgende:

[..]

En hij heeft natuurlijk een van de allermooiste comebacks ever in de tour gemaakt :D

Maar hoe er op de beweringen van Floyd werd gereageerd toen hij dus wel eerlijk was, was niet al te positief :D
Idd, terwijl ik toen wel het idee had dat 'ie eindelijk de waarheid ging spreken.

Paul Kimmage zit trouwens ook in die video, die heeft nog een mooi interview met Landis gehad:
http://nyvelocity.com/content/interviews/2011/landiskimmage
pi_117922076
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd, terwijl ik toen wel het idee had dat 'ie eindelijk de waarheid ging spreken.

Paul Kimmage zit trouwens ook in die video, die heeft nog een mooi interview met Landis gehad:
Lance tegen Kimmage: ,,You are not worth the chair that you are sitting on."

Lekker belangrijk zal Kimmage hebben gedacht, Murdoch betaalt die stoel wel voor me.
pi_117922077
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heel erg bedankt. Die ga ik lezen :D

Ik zag op een ander forum dit artikel verschijnen:

http://sportmagazine.knac(...)ie-4000191790272.htm

Zo is ook ongeveer hoe ik die periode beleeft heb :D
pi_117922093
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Lance tegen Kimmage: ,,You are not worth the chair that you are sitting on."

Lekker belangrijk zal Kimmage hebben gedacht, Murdocht betaalt die stoel wel voor me.
Toch vond ik die opmerking over kanker behoorlijk onbetamelijk. Zo iets doe je niet, vind ik.
pi_117922111
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:56 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Toch vond ik die opmerking over kanker behoorlijk onbetamelijk. Zo iets doe je niet, vind ik.
Nee, ik ook niet. Het is een metafoor, maar wel een ongepaste. Er is ook zoiets als fatsoen.
pi_117922121
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:56 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, maar hij heeft in feite gewoon gelijk met die uitspraak.
pi_117922128
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. Het is een metafoor, maar wel een ongepaste. Er is ook zoiets als fatsoen.
Ik vind dat Kimmage zich zelf er mee te kort doet. Hij heeft dat helemaal niet nodig.
pi_117922141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, maar hij heeft in feite gewoon gelijk met die uitspraak.
Inhoudelijk wel, maar dan had hij toch wel een andere bewoording mogen kiezen. Maar goed, dat is een kwestie van smaak.
pi_117922156
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inhoudelijk wel, maar dan had hij toch wel een andere bewoording mogen kiezen. Maar goed, dat is een kwestie van smaak.
Omdat Armstrong het gehad heeft of omdat je de vergelijking überhaupt ongepast vindt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2012 11:00:27 ]
pi_117922162
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat Armstrong het gehad heeft of omdat je de vergelijking überhaupt ongepast vindt?
Dat eerste voor mij.
pi_117922173
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat Armstrong het gehad heeft. Dat zit zo in de persoonlijke levenssfeer, dat ik denk: laat dat er dan buiten. Het is ook het eerste waarmee je hem kunt kwetsen.
pi_117922179
Dus de aids van het wielrennen had wel gekund?
pi_117922203
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:01 schreef Wombcat het volgende:
Dus de aids van het wielrennen had wel gekund?
Dat is dan weer een metafoor die je eigenlijk zelden of nooit in dat verband gebruikt. Althans ik niet. Ik weet niet of dat in het Engels wel gangbaar is.

Hij had ook the poison of cycling kunnen schrijven. Misschien is dat minder pakkend, maar soit.
pi_117922215
Heeft Armstrong trouwens niet eens gezegd dat hij geen doping gebruikte omdat hij met zijn kanker al zoveel medicijnen heeft gebruikt dus er wel vanaf blijft?
pi_117922272
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:03 schreef Wombcat het volgende:
Heeft Armstrong trouwens niet eens gezegd dat hij geen doping gebruikte omdat hij met zijn kanker al zoveel medicijnen heeft gebruikt dus er wel vanaf blijft?
Dat heeft ie wel als (drog)argument aangevoerd inderdaad.

Ik denk trouwens wel dat uit een soort van piëteit in de eerste jaren na zijn comeback veel van hem getolereerd werd. Eerlijk gezegd, de tiener die ik destijds was, durfde ik het woord 'doping' niet eens in mijn mond te nemen.

De minste suggestie in die richting werd al snel als een soort van grove belediging gezien. Ik ging zelf nog denken dat het not done was om zoiets te suggereren.
pi_117922314
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik denk trouwens wel dat uit een soort van piëteit in de eerste jaren na zijn comeback veel van hem getolereerd werd. Eerlijk gezegd, de tiener die ik destijds was, durfde ik het woord 'doping' niet eens in mijn mond te nemen.

De minste suggestie in die richting werd al snel als een soort van grove belediging gezien. Ik ging zelf nog denken dat het not done was om zoiets te suggereren.
Ergste is nog dat ik mijn cynische vader gelijk moet geven toe die zei dat Armstrong aan de doping zat. Hij had het allemaal over van die verhalen als dat hij toen ie kanker had allemaal dingen had gedaan om zijn prestaties te bevorderen :D En dat hij daarom na zijn ziekte zo goed was :D

Zal je zien dat zijn verhalen over 9/11 ook waar zijn :D
pi_117922388
Mijn visie op de persoon Armstrong veranderde trouwens definitief toen Maarten van der Weijden ten tonele verscheen.

Hij zei: ik kan me niet vinden in het beeld dat Armstrong schept dat hij kanker overwonnen heeft. Je wint niet van deze ziekte, je mag ontzettend blij zijn dat je ervan geneest.

Ik had daar nooit zo bij stilgestaan. Maar nu ik er dieper over nadenk moet ik hem gelijk geven. Die winnaars en verliezers-terminologie past niet bij zo'n ziekte. Misschien dat hij het als strijd heeft ervaren, maar dat beeld is misschien niet op alle andere kankerpatiënten van toepassing.
pi_117922461
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:08 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ergste is nog dat ik mijn cynische vader gelijk moet geven toe die zei dat Armstrong aan de doping zat. Hij had het allemaal over van die verhalen als dat hij toen ie kanker had allemaal dingen had gedaan om zijn prestaties te bevorderen :D En dat hij daarom na zijn ziekte zo goed was :D

Zal je zien dat zijn verhalen over 9/11 ook waar zijn :D
Haha, je vader is een conspiracy theorist? :) Hij gelooft zeker ook in de Bilderbergers en de Venetian Black Nobility?
pi_117922476
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat vind ik dan eigenlijk ongepaster dan de vergelijking van Kimmage.
quote:

We waren natuurlijk allemaal nogal naïef in die tijd. Het artikel dat debeterebob net aanhaalde (en dat in het vorige topic ook al geplaatst was), beschrijft het goed. Ik heb dat ook doorlopen.
En rond 2003 was ik er iig al wel van overtuigd dat Armstrong gebruikte. Ik weet dat ik er tijdens een fietsvakantie met Cycletours in die tijd daar een flinke discussie met iemand over had.
pi_117922508
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vind ik dan eigenlijk ongepaster dan de vergelijking van Kimmage.

[..]

We waren natuurlijk allemaal nogal naïef in die tijd. Het artikel dat debeterebob net aanhaalde (en dat in het vorige topic ook al geplaatst was), beschrijft het goed. Ik heb dat ook doorlopen.
En rond 2003 was ik er iig al wel van overtuigd dat Armstrong gebruikte. Ik weet dat ik er tijdens een fietsvakantie met Cycletours in die tijd daar een flinke discussie met iemand over had.
Zo omstreeks 2003 begon inderdaad het beeld bij mij te wijzigen. Je kunt het nooit hardmaken. Maar er werd toen collectief zo hard tegen de Alpe opgereden dat het ongeloofwaardig begon te worden.
pi_117922534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:12 schreef Leatherface het volgende:
Mijn visie op de persoon Armstrong veranderde trouwens definitief toen Maarten van der Weijden ten tonele verscheen.

Hij zei: ik kan me niet vinden in het beeld dat Armstrong schept dat hij kanker overwonnen heeft. Je wint niet van deze ziekte, je mag ontzettend blij zijn dat je ervan geneest.

Ik had daar nooit zo bij stilgestaan. Maar nu ik er dieper over nadenk moet ik hem gelijk geven. Die winnaars en verliezers-terminologie past niet bij zo'n ziekte. Misschien dat hij het als strijd heeft ervaren, maar dat beeld is misschien niet op alle andere kankerpatiënten van toepassing.
Armstrong is echt niet de enige die zegt dat hij tegen kanker 'vecht' en dat hij het 'overwon', maar ik heb altijd al de visie van Maarten gehad.

Maar ik sluit uit niet uit dat een mentale weerbaarheid tijdens de ziekte de kans op overleving iets vergroot. Maar als je het overleeft is het natuurlijk niet zo dat dat is dat je de ziekte hebt verslagen. Armstrong is en blijft een mens en die gaat van zelf een keer dood. Een mens heeft zijn eigen leven niet in de hand.
pi_117922550
Armstrong was zelf ook niet echt respectvol over z'n ziekte

TourDeJose twitterde op vrijdag 12-10-2012 om 11:42:05 Armstrong to Vaughters in 1998: “If I ever have a doping problem, I can always play the cancer card.” http://t.co/yox8Knht reageer retweet
Dus vind het ook niet zo schokkend als journalisten hem de kanker van de wielersport noemen.
pi_117922559
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zo omstreeks 2003 begon inderdaad het beeld bij mij te wijzigen. Je kunt het nooit hardmaken. Maar er werd toen collectief zo hard tegen de Alpe opgereden dat het ongeloofwaardig begon te worden.
Ik was jong en miste de referentiekaders. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')