Ik vind dat ik dat woord wel weer een keer mag gebruiken. Die grap is zo oud als de weg naar de dopingquote:
Idd, terwijl ik toen wel het idee had dat 'ie eindelijk de waarheid ging spreken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:50 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En hij heeft natuurlijk een van de allermooiste comebacks ever in de tour gemaakt
Maar hoe er op de beweringen van Floyd werd gereageerd toen hij dus wel eerlijk was, was niet al te positief
Lance tegen Kimmage: ,,You are not worth the chair that you are sitting on."quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, terwijl ik toen wel het idee had dat 'ie eindelijk de waarheid ging spreken.
Paul Kimmage zit trouwens ook in die video, die heeft nog een mooi interview met Landis gehad:
http://nyvelocity.com/content/interviews/2011/landiskimmage
Heel erg bedankt. Die ga ik lezenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, terwijl ik toen wel het idee had dat 'ie eindelijk de waarheid ging spreken.
Paul Kimmage zit trouwens ook in die video, die heeft nog een mooi interview met Landis gehad:
http://nyvelocity.com/content/interviews/2011/landiskimmage
Toch vond ik die opmerking over kanker behoorlijk onbetamelijk. Zo iets doe je niet, vind ik.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:55 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Lance tegen Kimmage: ,,You are not worth the chair that you are sitting on."
Lekker belangrijk zal Kimmage hebben gedacht, Murdocht betaalt die stoel wel voor me.
Nee, ik ook niet. Het is een metafoor, maar wel een ongepaste. Er is ook zoiets als fatsoen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toch vond ik die opmerking over kanker behoorlijk onbetamelijk. Zo iets doe je niet, vind ik.
Eigenlijk niet, maar hij heeft in feite gewoon gelijk met die uitspraak.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toch vond ik die opmerking over kanker behoorlijk onbetamelijk. Zo iets doe je niet, vind ik.
Ik vind dat Kimmage zich zelf er mee te kort doet. Hij heeft dat helemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:57 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Het is een metafoor, maar wel een ongepaste. Er is ook zoiets als fatsoen.
Inhoudelijk wel, maar dan had hij toch wel een andere bewoording mogen kiezen. Maar goed, dat is een kwestie van smaak.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, maar hij heeft in feite gewoon gelijk met die uitspraak.
Omdat Armstrong het gehad heeft of omdat je de vergelijking überhaupt ongepast vindt?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inhoudelijk wel, maar dan had hij toch wel een andere bewoording mogen kiezen. Maar goed, dat is een kwestie van smaak.
Dat eerste voor mij.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat Armstrong het gehad heeft of omdat je de vergelijking überhaupt ongepast vindt?
Omdat Armstrong het gehad heeft. Dat zit zo in de persoonlijke levenssfeer, dat ik denk: laat dat er dan buiten. Het is ook het eerste waarmee je hem kunt kwetsen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat Armstrong het gehad heeft of omdat je de vergelijking überhaupt ongepast vindt?
Dat is dan weer een metafoor die je eigenlijk zelden of nooit in dat verband gebruikt. Althans ik niet. Ik weet niet of dat in het Engels wel gangbaar is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:01 schreef Wombcat het volgende:
Dus de aids van het wielrennen had wel gekund?
Dat heeft ie wel als (drog)argument aangevoerd inderdaad.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:03 schreef Wombcat het volgende:
Heeft Armstrong trouwens niet eens gezegd dat hij geen doping gebruikte omdat hij met zijn kanker al zoveel medicijnen heeft gebruikt dus er wel vanaf blijft?
Ergste is nog dat ik mijn cynische vader gelijk moet geven toe die zei dat Armstrong aan de doping zat. Hij had het allemaal over van die verhalen als dat hij toen ie kanker had allemaal dingen had gedaan om zijn prestaties te bevorderenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat heeft ie wel als (drog)argument aangevoerd inderdaad.
Ik denk trouwens wel dat uit een soort van piëteit in de eerste jaren na zijn comeback veel van hem getolereerd werd. Eerlijk gezegd, de tiener die ik destijds was, durfde ik het woord 'doping' niet eens in mijn mond te nemen.
De minste suggestie in die richting werd al snel als een soort van grove belediging gezien. Ik ging zelf nog denken dat het not done was om zoiets te suggereren.
Haha, je vader is een conspiracy theorist?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:08 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ergste is nog dat ik mijn cynische vader gelijk moet geven toe die zei dat Armstrong aan de doping zat. Hij had het allemaal over van die verhalen als dat hij toen ie kanker had allemaal dingen had gedaan om zijn prestaties te bevorderenEn dat hij daarom na zijn ziekte zo goed was
Zal je zien dat zijn verhalen over 9/11 ook waar zijn
Dat vind ik dan eigenlijk ongepaster dan de vergelijking van Kimmage.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat heeft ie wel als (drog)argument aangevoerd inderdaad.
We waren natuurlijk allemaal nogal naïef in die tijd. Het artikel dat debeterebob net aanhaalde (en dat in het vorige topic ook al geplaatst was), beschrijft het goed. Ik heb dat ook doorlopen.quote:Ik denk trouwens wel dat uit een soort van piëteit in de eerste jaren na zijn comeback veel van hem getolereerd werd. Eerlijk gezegd, de tiener die ik destijds was, durfde ik het woord 'doping' niet eens in mijn mond te nemen.
De minste suggestie in die richting werd al snel als een soort van grove belediging gezien. Ik ging zelf nog denken dat het not done was om zoiets te suggereren.
Zo omstreeks 2003 begon inderdaad het beeld bij mij te wijzigen. Je kunt het nooit hardmaken. Maar er werd toen collectief zo hard tegen de Alpe opgereden dat het ongeloofwaardig begon te worden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat vind ik dan eigenlijk ongepaster dan de vergelijking van Kimmage.
[..]
We waren natuurlijk allemaal nogal naïef in die tijd. Het artikel dat debeterebob net aanhaalde (en dat in het vorige topic ook al geplaatst was), beschrijft het goed. Ik heb dat ook doorlopen.
En rond 2003 was ik er iig al wel van overtuigd dat Armstrong gebruikte. Ik weet dat ik er tijdens een fietsvakantie met Cycletours in die tijd daar een flinke discussie met iemand over had.
Armstrong is echt niet de enige die zegt dat hij tegen kanker 'vecht' en dat hij het 'overwon', maar ik heb altijd al de visie van Maarten gehad.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:12 schreef Leatherface het volgende:
Mijn visie op de persoon Armstrong veranderde trouwens definitief toen Maarten van der Weijden ten tonele verscheen.
Hij zei: ik kan me niet vinden in het beeld dat Armstrong schept dat hij kanker overwonnen heeft. Je wint niet van deze ziekte, je mag ontzettend blij zijn dat je ervan geneest.
Ik had daar nooit zo bij stilgestaan. Maar nu ik er dieper over nadenk moet ik hem gelijk geven. Die winnaars en verliezers-terminologie past niet bij zo'n ziekte. Misschien dat hij het als strijd heeft ervaren, maar dat beeld is misschien niet op alle andere kankerpatiënten van toepassing.
Dus vind het ook niet zo schokkend als journalisten hem de kanker van de wielersport noemen.twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 12-10-2012 om 11:42:05Armstrong to Vaughters in 1998: “If I ever have a doping problem, I can always play the cancer card.” http://t.co/yox8Knht reageer retweet
Ik was jong en miste de referentiekaders.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zo omstreeks 2003 begon inderdaad het beeld bij mij te wijzigen. Je kunt het nooit hardmaken. Maar er werd toen collectief zo hard tegen de Alpe opgereden dat het ongeloofwaardig begon te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |