abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:54:22 #126
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_120041201
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.
Klopt inderdaad, toch zijn vluchten niet heel duur (LBC naar IEV) vanaf 35 euro enkele reis. Ik had een retourtje voor 85 euro.
pi_120101137
Deze week aankondiging van een base in Eindhoven voor Ryanair. Ik weet niet hoeveel ruimte Eindhoven nog heeft voor nachtstoppers, maar ik denk dat het relatief klein blijft, 1-2 vliegtuigen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_120103258
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:55 schreef Thetallguy het volgende:
Deze week aankondiging van een base in Eindhoven voor Ryanair. Ik weet niet hoeveel ruimte Eindhoven nog heeft voor nachtstoppers, maar ik denk dat het relatief klein blijft, 1-2 vliegtuigen.
Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
pi_120103309
Volgens het ED 2 tot 3 vliegtuigen: http://www.ed.nl/extra/do(...)rt-1.3549910#content
  maandag 10 december 2012 @ 21:56:09 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120169479
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.

Basis van Transavia en Ryanair is trouwens wel een logisch gevolg op de bouwkeet die Eindhoven Airport nu is, want als dat eenmaal klaar is, met hotel en al, is er flink wat capaciteit beschikbaar, de bezwaren van de bewoners worden stukje bij beetje weggewuifd door de lokale en landelijke politiek. Nu alleen nog die vervelende bedrijven om Eindhoven Airport heen via de juridische weg kapot procederen zodat ook alle parkeer inkomsten, want dat heeft de gemeente Eindhoven vast meegenomen in de begroting, ook bij het vliegveld (en dus bij de gemeente) gaan binnenkomen. (Dat je dan parkeer tarieven krijgt a la Charleroi is dan ook precies de bedoeling).

Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan. Er is nog wel wat groeipotentieel, want dat Weeze is allemaal leuk en aardig, de Duitse milieubelasting helpt ze absoluut niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 december 2012 @ 03:36:23 #131
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120178682
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan.
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
pi_120183810
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Corfu/Rhodos/Larnaca oid.

Qua directe concurrentie met Wizz op nog meer routes zal het wel meevallen denk ik, zoveel overlap is er verder niet meer, wellicht Riga?. Wizz heeft trouwens vandaag ook nog frequentieverhoging op EIN-BUD aangekondigd.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_120192249
1 toestel dus, met Bordeaux, Agadir, Fez en Chania als nieuwe bestemmingen voor Eindhoven
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:27:54 #134
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120194981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:21 schreef Thetallguy het volgende:
1 toestel dus, met Bordeaux, Agadir, Fez en Chania als nieuwe bestemmingen voor Eindhoven
Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.
Vanaf waneer is dat? Ik zie nog niks op de site staan.
pi_120195334
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.
Vanaf waneer is dat? Ik zie nog niks op de site staan.
Start zomerseizoen, ergens begin april zullen de eerste vluchten zijn. Boeken zal vanavond/morgen wel mogelijk zijn "100.000 stoelen voor superlage prijzen om de opening van de basis in Eindhoven die zorgt voor 60 banen en 400.000 extra passagiers te vieren"
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:58:51 #136
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120200134
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Het is al bekend gemaakt, maar de Marokkaanse bestemmingen Agadir en Fez stonden zeker op mijn lijstje die interessant voor Ryanair zijn.
Niet geheel vreemd trouwens, want vanaf Weeze waren deze bestemmingen al een tijdje niet meer boekbaar vanaf April en de vraag uit de Marokkaanse reiziger is zeker niet minder.

Marrakech werd al aangevlogen via Stansted op bepaalde dagen, dat blijft dus zo, Gran Canaria via het vliegtuig wat daar is gestationeerd, maar dat is bij Marokkaanse bestemmingen niet mogelijk. Ik had eerlijk gezegd gegokt op Agadir en Marrakech vanuit Eindhoven zodat op bepaalde dagen de 3de vlucht van Stansted die het nog steeds bedroevend doet loadfactortechnisch (is echt een positioning flight) eruit gehaald kan worden.

Ben wel benieuwd naar de prijzen, voor April wellicht nog goede deals, maar echt laag naar de Marokkaanse bestemmigen in de lente en (na)zomer zal het niet vaak gaan worden, is een relatief lange vlucht en Ryanair biedt als enige rechtstreekse vluchten aan naar deze bestemmingen die populair zijn voor familiebezoek en eventueel vakantie. Het alternatief Royal Air Maroc naar deze bestemmingen is duur en altijd met overstap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120204271
Bergerac, Corfu, Oujda, Oslo, Paphos, Rijeka, Tanger und Vilnius nieuwe routes vanaf Weeze ;a

[ Bericht 3% gewijzigd door lokpokken op 11-12-2012 20:34:43 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 01:50:49 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120217125
Oslo weer terug vanaf Weeze.

En de vakantiebestemmingen in Marokko (Marrakech, Agadir, Fez) worden straks dus vanaf Eindhoven aangevlogen, de plaatsen die vooral voor Marokkanen interessant zijn (Oujda en Tanger) alleen vanaf Weeze?

Paphos is een mooie aanvulling op Larnaca, voor een open jaw Cyprus.

Oh, Vilnius is toch niet nieuw voor Weeze?

[ Bericht 21% gewijzigd door Lemans24 op 12-12-2012 02:01:57 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:28:12 #139
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_120291618
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.

Basis van Transavia en Ryanair is trouwens wel een logisch gevolg op de bouwkeet die Eindhoven Airport nu is, want als dat eenmaal klaar is, met hotel en al, is er flink wat capaciteit beschikbaar, de bezwaren van de bewoners worden stukje bij beetje weggewuifd door de lokale en landelijke politiek. Nu alleen nog die vervelende bedrijven om Eindhoven Airport heen via de juridische weg kapot procederen zodat ook alle parkeer inkomsten, want dat heeft de gemeente Eindhoven vast meegenomen in de begroting, ook bij het vliegveld (en dus bij de gemeente) gaan binnenkomen. (Dat je dan parkeer tarieven krijgt a la Charleroi is dan ook precies de bedoeling).

Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan. Er is nog wel wat groeipotentieel, want dat Weeze is allemaal leuk en aardig, de Duitse milieubelasting helpt ze absoluut niet.
Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:

Verbazingwekkend ben je nog tijdens spitsuren snel door security en douane (indien nodig) heen! En tijdens de "rustige tijden" blijven beide security checks zelfs operationeel!

Ik ga deze kerst voor de eerste keer vliegen via Maastricht, ben benieuwd hoe het daar is.

Voor vluchten naar Dublin is er bij Ryanair ondertussen competitie tussen Eindhoven en Maastricht. Vorig jaar is een vlucht rond de Kerst (200 euro) gelijk een no-no. Nu heb ik voor ¤41 geboekt en als ik nu mijn heenvlucht zou boeken kan het zelfs voor ¤5 minder (ze hebben voor 22 december 2 vluchten gereserveerd)

Dat is weer iets ander dan door het doolhof van CDG of Schiphol met die debiele "body scan":

Voor mensen die bang zijn voor een bodyscan: Ik had mijn eerste 2 maanden terug: Misschien qha gezondheid een risico, maar de medewerkers zelf zien niets meer, dan een debiel poppetje op een scherm met indicatoren, waar "er iets vreemd aan je lichaam kan zijn" :) Nikszeggend dus, maar helaas wel incheckvertraging van 45 min tov van een normale vlucht: Inefficient en debiel systeem dus.

Mijn vlucht ging niet naar de VS en zeker niet waar je wapens naartoe zou smokkelen/ terrosme shit etc (maar via die VS-vleugel op Schiphol) en dan moet je ook door die onzin heen helaas -O-

[ Bericht 6% gewijzigd door edcetera op 14-12-2012 00:51:24 ]
The best firms advertise the least...
pi_120292500
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.

Concurrentie levert misschien lagere prijzen op voor de reiziger, maar ik vermoed dat die ook graag nieuwe bestemmingen wil, zodat het drukke Schiphol kan worden vermeden. Overigens heeft Air France een tijdje geconcurreerd met Ryanair op de route naar Marseille, maar dat was blijkbaar een enorme flop. Waarom Air France toen niet een bestemming heeft gekozen waar geen andere maatschappij vanuit Eindhoven op vloog, was mij een raadsel.
  vrijdag 14 december 2012 @ 02:43:27 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120293211
Er stonden gisteravond, na het toevoegen van de nieuwe bestemmingen, heel even foute prijzen in het systeem. In de kalender stond dan voor Eindhoven-Warschau 18 euro, klikte je er op, werd het 4 euro. Zelfs één dag van 69 cent, het kan dus toch nog!
Vandaag kosten deze vluchten gewoon 10 euro. Nog steeds niet slecht natuurlijk.
  vrijdag 14 december 2012 @ 02:53:24 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120293285
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.

Concurrentie levert misschien lagere prijzen op voor de reiziger, maar ik vermoed dat die ook graag nieuwe bestemmingen wil, zodat het drukke Schiphol kan worden vermeden. Overigens heeft Air France een tijdje geconcurreerd met Ryanair op de route naar Marseille, maar dat was blijkbaar een enorme flop. Waarom Air France toen niet een bestemming heeft gekozen waar geen andere maatschappij vanuit Eindhoven op vloog, was mij een raadsel.
Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.

Wat ik nu ook vreemd vind, is dat er vanaf drie vliegvelden die dicht bij elkaar liggen (Eindhoven, Maastricht en Weeze) nu door Ryenair naar drie Franse steden wordt gevlogen, die ook dicht bij elkaar liggen (Bordeau, Brive en Bargerac).
pi_120298855
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 02:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.

Wat ik nu ook vreemd vind, is dat er vanaf drie vliegvelden die dicht bij elkaar liggen (Eindhoven, Maastricht en Weeze) nu door Ryenair naar drie Franse steden wordt gevlogen, die ook dicht bij elkaar liggen (Bordeau, Brive en Bargerac).
De Dordogne is een populaire plek voor tweede huisjes-bezitters. Vooral in de zomer wordt er veel die kant op gevlogen. Cityjet vliegt in de zomer ook Amsterdam - Brive, en transavia.com Rotterdam - Bergerac (en - Biarritz, hoewel dat weer iets verder is).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:26:43 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120314096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:28 schreef edcetera het volgende:

[..]

Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:

Verbazingwekkend ben je nog tijdens spitsuren snel door security en douane (indien nodig) heen! En tijdens de "rustige tijden" blijven beide security checks zelfs operationeel!

Ik ga deze kerst voor de eerste keer vliegen via Maastricht, ben benieuwd hoe het daar is.

Voor mensen die bang zijn voor een bodyscan: Ik had mijn eerste 2 maanden terug: Misschien qha gezondheid een risico, maar de medewerkers zelf zien niets meer, dan een debiel poppetje op een scherm met indicatoren, waar "er iets vreemd aan je lichaam kan zijn" :) Nikszeggend dus, maar helaas wel incheckvertraging van 45 min tov van een normale vlucht: Inefficient en debiel systeem dus.

Mijn vlucht ging niet naar de VS en zeker niet waar je wapens naartoe zou smokkelen/ terrosme shit etc (maar via die VS-vleugel op Schiphol) en dan moet je ook door die onzin heen helaas -O-

Op Maastricht airport wordt je eerst bij de ingang van de veiligheidscontrole gecontroleerd op je ticket. Vervolgens door de beveiligingsmedewerker van G4S en daarna bij de ingang van de gate.
Zeker het controleren van de ingang en dan de medewerker van de veligheidscontrole is echt iets van de werkverschaffing, hier zit niet meer dan 5 meter tussen. Vanaf de veiligheidscontrole naar de 2 gates die ze daar hebben is het 30 meter, en je moet die limbolanders natuurlijk wel aan het werk houden...

Je kan op Schiphol overigens gewoon kiezen om niet door de body scan te gaan. Ook voor vluchten van de VS, er is dan in het midden een 'gewoon' veiligheidspoortje beschikbaar.
Wel is dan fouilleren verplicht, sinds het incident op Schiphol is het fouilleren opzich wat verbeterd ten opzichte van vroeger.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120859145
quote:
Piloten Ryanair luiden noodklok over onveilig beleid
AMSTERDAM - De Ierse low-budget vliegmaatschappij Ryanair zet haar piloten onder druk om met zo min mogelijk brandstof te vliegen en daardoor kosten te besparen. Hierdoor komt de veiligheid in het geding.

Vier vliegers luiden de noodklok in een uitzending van het KRO-programma Reporter, dat vrijdagavond wordt uitgezonden.

"Ik hoop dat er geen crash nodig is om iedereen wakker te schudden", zegt één van de piloten in de uitzending. "Er wordt druk uitgeoefend op piloten om zo min mogelijk brandstof te tanken om zo geld te besparen voor het bedrijf."

"We zoeken altijd de randen op, ook de randen van de regelgeving", beweert een andere vlieger. "Beïnvloedt dat de veiligheid? Ja, dat doet het", voegt zijn collega toe.

Noodoproep

Op 26 juli deden drie toestellen van Ryanair een noodoproep en landden vervolgens in het Spaanse Valencia vanwege een tekort aan kerosine. Volgens een Spaanse luchtverkeersleider was er sprake van een noodprocedure. Het was het directe gevolg van het brandstofbeleid van de maatschappij, zeggen de piloten. "Als er niets verandert, dan gaat het bergafwaarts met de veiligheid", waarschuwen de vliegers.

In augustus van dit jaar reageerde Ryanair-topman Michael O'Leary al op het incident boven Valencia. "De vliegtuigen waren niet in gevaar, maar moesten om een 'mayday' vragen, zodat ze konden landen met de vereiste hoeveelheid overgebleven brandstof", aldus O'Leary. "Onze vliegtuigen waren bij elk van deze incidenten volkomen veilig", zei hij. De toestellen hadden nog voor 30 minuten brandstof op het moment dat ze toestemming vroegen voor de landing.

Andere maatschappijen

In de uitzending van Reporter reageert voorzitter Nico Voorbach van de European Cockpit Association (ECA) bezorgd op de ontwikkelingen bij Ryanair."Het is wachten op een keer dat een vliegtuig helemaal geen brandstof meer over heeft."

De ECA heeft de verhalen over vliegen met minder brandstof ook over andere luchtvaartmaatschappijen gehoord. Voorbach: "We hebben de landelijke verenigingen van verkeersvliegers gevraagd dit te documenteren."

Regime

Volgens de geïnterviewde vliegers heerst er binnen het bedrijf een "diepgewortelde angstcultuur" en zijn ze nauwelijks in staat om zich tegen de druk te verzetten. Het management zou "een regime van onderdrukking, een dictatuur" zijn.

"Wanneer piloten hun zorgen uiten worden ze gestraft", zeggen de vliegers. Onder de sancties die het management oplegt valt onder meer de overplaatsing van een piloot naar een basis ver van hun woonplaats.

Ryanair vliegt in Nederland op de luchthavens van Eindhoven, Maastricht en Groningen.


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 13:05:45 ]
pi_120885359
Net die docu gekeken. Ik ga niet meer vliegen met Ryanair. :')
gr gr
pi_120885551
Grappige emailconversatie met de (inmiddels ex?) hoofd corporate communications bij Ryanair op de site van Reporter: http://content1a.omroep.n(...)reporter_ryanair.pdf vooral die 6 vragen :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:16:07 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120885933
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Net die docu gekeken. Ik ga niet meer vliegen met Ryanair. :')
Ik was sceptisch, omdat de meeste keren dat Ryanair hier in het nieuws is, de mensen totaal verkeerd geïnformeerd zijn en maar wat blaten. Deze keer was het echter een goed item. Wel verontrustend en dit krijgt nog wel een staartje.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:17:22 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120886015
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef Thetallguy het volgende:
Grappige emailconversatie met de (inmiddels ex?) hoofd corporate communications bij Ryanair op de site van Reporter: http://content1a.omroep.n(...)reporter_ryanair.pdf vooral die 6 vragen :')
Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?

Ryanair heeft besloten dat een anonieme bron gelijk staat aan geen bron, dat komt ook in de documentaire naar voren.
pi_120886301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?

Ryanair heeft besloten dat een anonieme bron gelijk staat aan geen bron, dat komt ook in de documentaire naar voren.
Jep, vooral omdat ze ook totaal geen moeite doen om met gefundeerde antwoorden te komen doet ook vermoeden dat er meer achter zit.

Net als met dat report van de IAA, daarnheeft Ryanair natuurlijk ook een enorme invloed op. Om dan een onderzoek van drie mayday calls af te doen met een niet voor publicatie bedoeld verslagje van 5 paginas..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')