Klopt inderdaad, toch zijn vluchten niet heel duur (LBC naar IEV) vanaf 35 euro enkele reis. Ik had een retourtje voor 85 euro.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.
Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.quote:Op zondag 9 december 2012 10:55 schreef Thetallguy het volgende:
Deze week aankondiging van een base in Eindhoven voor Ryanair. Ik weet niet hoeveel ruimte Eindhoven nog heeft voor nachtstoppers, maar ik denk dat het relatief klein blijft, 1-2 vliegtuigen.
Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.quote:Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan.
Corfu/Rhodos/Larnaca oid.quote:Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.
Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:21 schreef Thetallguy het volgende:
1 toestel dus, met Bordeaux, Agadir, Fez en Chania als nieuwe bestemmingen voor Eindhoven
Start zomerseizoen, ergens begin april zullen de eerste vluchten zijn. Boeken zal vanavond/morgen wel mogelijk zijn "100.000 stoelen voor superlage prijzen om de opening van de basis in Eindhoven die zorgt voor 60 banen en 400.000 extra passagiers te vieren"quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.
Vanaf waneer is dat? Ik zie nog niks op de site staan.
Het is al bekend gemaakt, maar de Marokkaanse bestemmingen Agadir en Fez stonden zeker op mijn lijstje die interessant voor Ryanair zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.
Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:quote:Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.
Basis van Transavia en Ryanair is trouwens wel een logisch gevolg op de bouwkeet die Eindhoven Airport nu is, want als dat eenmaal klaar is, met hotel en al, is er flink wat capaciteit beschikbaar, de bezwaren van de bewoners worden stukje bij beetje weggewuifd door de lokale en landelijke politiek. Nu alleen nog die vervelende bedrijven om Eindhoven Airport heen via de juridische weg kapot procederen zodat ook alle parkeer inkomsten, want dat heeft de gemeente Eindhoven vast meegenomen in de begroting, ook bij het vliegveld (en dus bij de gemeente) gaan binnenkomen. (Dat je dan parkeer tarieven krijgt a la Charleroi is dan ook precies de bedoeling).
Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan. Er is nog wel wat groeipotentieel, want dat Weeze is allemaal leuk en aardig, de Duitse milieubelasting helpt ze absoluut niet.
Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.
Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.
Concurrentie levert misschien lagere prijzen op voor de reiziger, maar ik vermoed dat die ook graag nieuwe bestemmingen wil, zodat het drukke Schiphol kan worden vermeden. Overigens heeft Air France een tijdje geconcurreerd met Ryanair op de route naar Marseille, maar dat was blijkbaar een enorme flop. Waarom Air France toen niet een bestemming heeft gekozen waar geen andere maatschappij vanuit Eindhoven op vloog, was mij een raadsel.
De Dordogne is een populaire plek voor tweede huisjes-bezitters. Vooral in de zomer wordt er veel die kant op gevlogen. Cityjet vliegt in de zomer ook Amsterdam - Brive, en transavia.com Rotterdam - Bergerac (en - Biarritz, hoewel dat weer iets verder is).quote:Op vrijdag 14 december 2012 02:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.
Wat ik nu ook vreemd vind, is dat er vanaf drie vliegvelden die dicht bij elkaar liggen (Eindhoven, Maastricht en Weeze) nu door Ryenair naar drie Franse steden wordt gevlogen, die ook dicht bij elkaar liggen (Bordeau, Brive en Bargerac).
Op Maastricht airport wordt je eerst bij de ingang van de veiligheidscontrole gecontroleerd op je ticket. Vervolgens door de beveiligingsmedewerker van G4S en daarna bij de ingang van de gate.quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:28 schreef edcetera het volgende:
[..]
Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:
Verbazingwekkend ben je nog tijdens spitsuren snel door security en douane (indien nodig) heen! En tijdens de "rustige tijden" blijven beide security checks zelfs operationeel!
Ik ga deze kerst voor de eerste keer vliegen via Maastricht, ben benieuwd hoe het daar is.
Voor mensen die bang zijn voor een bodyscan: Ik had mijn eerste 2 maanden terug: Misschien qha gezondheid een risico, maar de medewerkers zelf zien niets meer, dan een debiel poppetje op een scherm met indicatoren, waar "er iets vreemd aan je lichaam kan zijn"Nikszeggend dus, maar helaas wel incheckvertraging van 45 min tov van een normale vlucht: Inefficient en debiel systeem dus.
Mijn vlucht ging niet naar de VS en zeker niet waar je wapens naartoe zou smokkelen/ terrosme shit etc (maar via die VS-vleugel op Schiphol) en dan moet je ook door die onzin heen helaas![]()
quote:Piloten Ryanair luiden noodklok over onveilig beleid
AMSTERDAM - De Ierse low-budget vliegmaatschappij Ryanair zet haar piloten onder druk om met zo min mogelijk brandstof te vliegen en daardoor kosten te besparen. Hierdoor komt de veiligheid in het geding.
Vier vliegers luiden de noodklok in een uitzending van het KRO-programma Reporter, dat vrijdagavond wordt uitgezonden.
"Ik hoop dat er geen crash nodig is om iedereen wakker te schudden", zegt één van de piloten in de uitzending. "Er wordt druk uitgeoefend op piloten om zo min mogelijk brandstof te tanken om zo geld te besparen voor het bedrijf."
"We zoeken altijd de randen op, ook de randen van de regelgeving", beweert een andere vlieger. "Beïnvloedt dat de veiligheid? Ja, dat doet het", voegt zijn collega toe.
Noodoproep
Op 26 juli deden drie toestellen van Ryanair een noodoproep en landden vervolgens in het Spaanse Valencia vanwege een tekort aan kerosine. Volgens een Spaanse luchtverkeersleider was er sprake van een noodprocedure. Het was het directe gevolg van het brandstofbeleid van de maatschappij, zeggen de piloten. "Als er niets verandert, dan gaat het bergafwaarts met de veiligheid", waarschuwen de vliegers.
In augustus van dit jaar reageerde Ryanair-topman Michael O'Leary al op het incident boven Valencia. "De vliegtuigen waren niet in gevaar, maar moesten om een 'mayday' vragen, zodat ze konden landen met de vereiste hoeveelheid overgebleven brandstof", aldus O'Leary. "Onze vliegtuigen waren bij elk van deze incidenten volkomen veilig", zei hij. De toestellen hadden nog voor 30 minuten brandstof op het moment dat ze toestemming vroegen voor de landing.
Andere maatschappijen
In de uitzending van Reporter reageert voorzitter Nico Voorbach van de European Cockpit Association (ECA) bezorgd op de ontwikkelingen bij Ryanair."Het is wachten op een keer dat een vliegtuig helemaal geen brandstof meer over heeft."
De ECA heeft de verhalen over vliegen met minder brandstof ook over andere luchtvaartmaatschappijen gehoord. Voorbach: "We hebben de landelijke verenigingen van verkeersvliegers gevraagd dit te documenteren."
Regime
Volgens de geïnterviewde vliegers heerst er binnen het bedrijf een "diepgewortelde angstcultuur" en zijn ze nauwelijks in staat om zich tegen de druk te verzetten. Het management zou "een regime van onderdrukking, een dictatuur" zijn.
"Wanneer piloten hun zorgen uiten worden ze gestraft", zeggen de vliegers. Onder de sancties die het management oplegt valt onder meer de overplaatsing van een piloot naar een basis ver van hun woonplaats.
Ryanair vliegt in Nederland op de luchthavens van Eindhoven, Maastricht en Groningen.
Ik was sceptisch, omdat de meeste keren dat Ryanair hier in het nieuws is, de mensen totaal verkeerd geïnformeerd zijn en maar wat blaten. Deze keer was het echter een goed item. Wel verontrustend en dit krijgt nog wel een staartje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Net die docu gekeken. Ik ga niet meer vliegen met Ryanair.
Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef Thetallguy het volgende:
Grappige emailconversatie met de (inmiddels ex?) hoofd corporate communications bij Ryanair op de site van Reporter: http://content1a.omroep.n(...)reporter_ryanair.pdf vooral die 6 vragen
Jep, vooral omdat ze ook totaal geen moeite doen om met gefundeerde antwoorden te komen doet ook vermoeden dat er meer achter zit.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?
Ryanair heeft besloten dat een anonieme bron gelijk staat aan geen bron, dat komt ook in de documentaire naar voren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |