Ryanair heeft ruim vooraf nooit acties voor vluchten die vertrekken of terugkomen van vrijdag, zaterdag of zondag, dat is ook niet verstandig aangezien deze dagen vaak worden gebruikt voor weekeindetripjes en de toestellen om die reden wat gevulder zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:42 schreef ehouse het volgende:
Zijn die acties van ryanair nooit geldig voor vluchten op vrijdag, zaterdag en zondag? Ik zit namelijk al enkele weken te kijken om een vlucht te boeken voor begin februari, er staan nu acties op ryanair maar daar staat dus bij afreisdagen maandag tot donderdag. Ik zou namelijk een ticket willen boeken van vrijdag tot vrijdag...
De prijs voor de vlucht (80 euro/handbagage/betalen via moneybookers) vind ik voor dit moment nog hoog...
quote:Thursday 29th November 2012
Ryanair to introduce credit card fee
Ryanair is introducing a 2% credit card fee in addition to its £6 admin fee for all bookings made from this Friday.
The budget airline claimed the 2% charge was to cover the cost of processing card payments and it said it was announcing the fee today to comply with the Office of Fair Trading ruling earlier this year which said airlines' fees must be more transparent.
Passengers paying with debit cards, including Ryanair's Cash Passport card or German ELV transfer, can avoid the 2% fee.
Passengers paying by Cash Passport in Ireland, Germany and Spain will also avoid the £6/¤6 admin fee until February 1, February 15 and March 21 respectively.
The OFT carried out an investigation into airline charges earlier this year and ruled in July that passengers should not be charged extra to pay by debit card as this was the equivalent of using cash online, however it said airlines could charge extra for credit card payments as long as they were upfront about the fees.
The OFT estimated that card payments cost consumers a total of £300m a year.
Thursday, November 29, 2012
Volgens wat ik nu begrijp niet. Mijn eerder geposte persbericht was daar ietwat onduidelijk in. In het eigen statement van Ryanair staat het als volgt:quote:Op donderdag 29 november 2012 13:19 schreef Kielse het volgende:
Maar met neteller vermijdt je toch nog steeds de 12¤ boekingskosten, niet?
quote:From 30th November, admin fees (¤6/£6) will apply to all new bookings, except bookings made with a Ryanair Cash Passport card in Ireland, Germany and Spain where Cash Passport cardholders can continue to avoid admin fees until 1February, 15 February and 21 March respectively."
Daar ben ik ook benieuwd naar ja. Ik denk dat de communicatietarieven met ¤6 omhoog gaan.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:28 schreef kamustra het volgende:
Komt er dan niet op die genoemde data een nieuw alternatief om die 6 euro boekingskosten te vermijden? Dat was als ik het me goed herinner toch omdat de prijzen die ze adverteren mogelijk moeten zijn, en er dus een manier moet zijn om de toeslagen te vermijden. Als ook het Cash Passport in die landen niet meer geldt als optie om die te vermijden, moet er toch een alternatief komen? Ook nu al is er in bv de Benelux geen alternatief en moet die ¤6 dus bij elke vlucht betaald worden, en kloppen de geadverteerde prijzen niet meer?
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.quote:Passagiers die hun vluchten betalen met creditcard in een andere valuta dan de valuta die van kracht is in het land waaruit de vlucht vertrekt, betalen de vlucht in de valuta die van toepassing is op de creditcard; inclusief kosten voor gebruik in een ander land dan land van uitgifte; u kunt echter, voordat de betaling wordt verricht, het feitelijke bedrag controleren dat in rekening wordt gebracht in de valuta van uw kaart.
http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwaarden#article18
Met Neteller kan je dan nog hoogstens de 2% creditcardtoeslag vermijden. Wat op de laagste tarieven die dus momenteel vermeld staan ¤0,36 per oneway scheelt.quote:Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.
Dat viel mij ook op, boekte eergister een vlucht met mijn Moneybookers Mastercard, en ging automatisch naar GBP. Met een onvoordelige wisselkoers natuurlijk.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:42 schreef kamustra het volgende:
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.
Maar misschien gaat dat er morgen af.quote:Bij Ryanair zijn alle optionele kosten zo opgezet om passagiers aan te moedigen te reizen voor een lage prijs, zodat Ryanair kosten kan besparen en deze besparingen kan doorvoeren in de tarieven voor u en uw familie. Hier vindt u een overzicht over hoe u de optionele kosten kunt vermijden:
Administratiekosten - is te vermijden door met Mastercard Prepaid card te betalen.
Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoopquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:05 schreef kamustra het volgende:
Ik heb het net even geprobeerd, met een Mastercard Prepaid (dus Neteller, Wirecard, ...) komt die 2% er niet bij, met een gewone Mastercard wel.
Mwah, Easyjet is vaak niet veel duurder, want hoewel zij geen 2 euro aanbiedingen hebben, hebben ze regelmatig goede tarieven die iets realistischer zijn dan de dumpprijzen van Ryanair.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:11 schreef jakkop het volgende:
[..]
Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoop.
Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:46 schreef werkman1 het volgende:
Vorig weekend met WIZZ Air naar Oekraine gevlogen. Ideaal dat je bij Wizz een gratis ruimbagage koffer mag inchekken. Daarom kies ik voor oost europa toch liever voor Wizz dan voor Ryanair. Hoewel vaak combinaties (wizz heen, ryanair terug (of andersom) goedkoper zijn.
Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..
Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:40 schreef werkman1 het volgende:
[..]
Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |