abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119578220
Zijn die acties van ryanair nooit geldig voor vluchten op vrijdag, zaterdag en zondag? Ik zit namelijk al enkele weken te kijken om een vlucht te boeken voor begin februari, er staan nu acties op ryanair maar daar staat dus bij afreisdagen maandag tot donderdag. Ik zou namelijk een ticket willen boeken van vrijdag tot vrijdag...

De prijs voor de vlucht (80 euro/handbagage/betalen via moneybookers) vind ik voor dit moment nog hoog...
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:26:08 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119579502
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:42 schreef ehouse het volgende:
Zijn die acties van ryanair nooit geldig voor vluchten op vrijdag, zaterdag en zondag? Ik zit namelijk al enkele weken te kijken om een vlucht te boeken voor begin februari, er staan nu acties op ryanair maar daar staat dus bij afreisdagen maandag tot donderdag. Ik zou namelijk een ticket willen boeken van vrijdag tot vrijdag...

De prijs voor de vlucht (80 euro/handbagage/betalen via moneybookers) vind ik voor dit moment nog hoog...
Ryanair heeft ruim vooraf nooit acties voor vluchten die vertrekken of terugkomen van vrijdag, zaterdag of zondag, dat is ook niet verstandig aangezien deze dagen vaak worden gebruikt voor weekeindetripjes en de toestellen om die reden wat gevulder zijn.

Nu is het weer niet zo dat er op deze dagen nooit goede tarieven beschikbaar zijn, want tegen de vertrekdatum aan kan bijvoorbeeld worden gezien dat bepaalde vluchten nog niet de gewenste bezettingsgraad hebben, om dat te stimuleren wordt dan een aantal stoelen voor een goedkope prijs verkocht.
Op deze manier roep je impulsaankopen op, je haalt nu de mensen over die niet perse weg hoeven en anders niet waren gegaan, als je dit te ruim van te voren doet dan heb je ook de passagiers die vooraf al bepaald hebben dat ze ergens heen willen en dit vooraf willen regelen.

Dus als je flexibel bent in je bestemming kan je het beste 2 tot 3 weken voor vertrek boeken, of bij acties vooraf, dan moeten er goede deals beschikbaar zijn.
Daarnaast kan je natuurlijk ook bij de andere maatschappijen kijken, want Ryanair is niet altijd de goedkoopste, zeker niet als het vliegveld waar je op vliegt niet helemaal is waar je bestemming is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119663406
Met terugvliegen wezen ze ons er wel op dat zijn naam niet klopte maar we mochten gelukkig gewoon doorlopen :P.

Ik heb me voor niets druk gemaakt! Ryan air is me verder prima bevallen, ook qua beenruimte (1,90 hier).
pi_119741359
Nog een extra fee voor de niet-prepaid mastercard betalers:

quote:
Thursday 29th November 2012
Ryanair to introduce credit card fee

Ryanair is introducing a 2% credit card fee in addition to its £6 admin fee for all bookings made from this Friday.
The budget airline claimed the 2% charge was to cover the cost of processing card payments and it said it was announcing the fee today to comply with the Office of Fair Trading ruling earlier this year which said airlines' fees must be more transparent.
Passengers paying with debit cards, including Ryanair's Cash Passport card or German ELV transfer, can avoid the 2% fee.
Passengers paying by Cash Passport in Ireland, Germany and Spain will also avoid the £6/¤6 admin fee until February 1, February 15 and March 21 respectively.
The OFT carried out an investigation into airline charges earlier this year and ruled in July that passengers should not be charged extra to pay by debit card as this was the equivalent of using cash online, however it said airlines could charge extra for credit card payments as long as they were upfront about the fees.
The OFT estimated that card payments cost consumers a total of £300m a year.
Thursday, November 29, 2012
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_119744783
Maar met neteller vermijdt je toch nog steeds de 12¤ boekingskosten, niet?
pi_119748488
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:19 schreef Kielse het volgende:
Maar met neteller vermijdt je toch nog steeds de 12¤ boekingskosten, niet?
Volgens wat ik nu begrijp niet. Mijn eerder geposte persbericht was daar ietwat onduidelijk in. In het eigen statement van Ryanair staat het als volgt:

quote:
From 30th November, admin fees (¤6/£6) will apply to all new bookings, except bookings made with a Ryanair Cash Passport card in Ireland, Germany and Spain where Cash Passport cardholders can continue to avoid admin fees until 1February, 15 February and 21 March respectively."
pi_119748752
Komt er dan niet op die genoemde data een nieuw alternatief om die 6 euro boekingskosten te vermijden? Dat was als ik het me goed herinner toch omdat de prijzen die ze adverteren mogelijk moeten zijn, en er dus een manier moet zijn om de toeslagen te vermijden. Als ook het Cash Passport in die landen niet meer geldt als optie om die te vermijden, moet er toch een alternatief komen? Ook nu al is er in bv de Benelux geen alternatief en moet die ¤6 dus bij elke vlucht betaald worden, en kloppen de geadverteerde prijzen niet meer?
pi_119748857
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:28 schreef kamustra het volgende:
Komt er dan niet op die genoemde data een nieuw alternatief om die 6 euro boekingskosten te vermijden? Dat was als ik het me goed herinner toch omdat de prijzen die ze adverteren mogelijk moeten zijn, en er dus een manier moet zijn om de toeslagen te vermijden. Als ook het Cash Passport in die landen niet meer geldt als optie om die te vermijden, moet er toch een alternatief komen? Ook nu al is er in bv de Benelux geen alternatief en moet die ¤6 dus bij elke vlucht betaald worden, en kloppen de geadverteerde prijzen niet meer?
Daar ben ik ook benieuwd naar ja. Ik denk dat de communicatietarieven met ¤6 omhoog gaan.
pi_119749004
http://www.ryanair.com/nl(...)ulations-tableoffees
In de toeslagentabel staat nu ook geen ¤/£6 administratiekosten meer, dus die valt helemaal weg.
Op de homepage, waar gisteren nog tarieven en promoties van ¤12 stonden, staan nu diezelfde bestemmingen aan ¤18 dus ik vrees dat je gelijk hebt :(
Een vlucht die gisteren ¤12 was wordt nu dus voor iedereen ¤18,36, want voor zover ik zie is er in België/Nederland geen mogelijkheid om niet met een creditcard te betalen.
Misschien dat die er morgen (op 30 november zou de maatregel ingaat) wel bijstaan...
pi_119749126
quote:
Passagiers die hun vluchten betalen met creditcard in een andere valuta dan de valuta die van kracht is in het land waaruit de vlucht vertrekt, betalen de vlucht in de valuta die van toepassing is op de creditcard; inclusief kosten voor gebruik in een ander land dan land van uitgifte; u kunt echter, voordat de betaling wordt verricht, het feitelijke bedrag controleren dat in rekening wordt gebracht in de valuta van uw kaart.
http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwaarden#article18
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.

[ Bericht 4% gewijzigd door kamustra op 29-11-2012 15:49:26 ]
pi_119749391
quote:
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Met Neteller kan je dan nog hoogstens de 2% creditcardtoeslag vermijden. Wat op de laagste tarieven die dus momenteel vermeld staan ¤0,36 per oneway scheelt.
pi_119749529
Maar Ryanair rekent betaalkaarten nu dus aan in de valuta van het land waaruit ze komen, voor een neteller dus in GBP (voor mij toch?). Neteller rekent dan weer ¤0,53 extra aan, wat het dus zelfs duurder maakt, los van de waarschijnlijk niet zo gunstige wisselkoers van ryanair.
  donderdag 29 november 2012 @ 16:05:36 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119749853
Wirecard wordt dus ook nutteloos. Kan ik net zo goed mijn tegoed aan iets anders opmaken.
pi_119753305
quote:
13s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:42 schreef kamustra het volgende:

Dat viel mij ook op, boekte eergister een vlucht met mijn Moneybookers Mastercard, en ging automatisch naar GBP. Met een onvoordelige wisselkoers natuurlijk.

EDIT:

Dit staat wel op de website:

quote:
Bij Ryanair zijn alle optionele kosten zo opgezet om passagiers aan te moedigen te reizen voor een lage prijs, zodat Ryanair kosten kan besparen en deze besparingen kan doorvoeren in de tarieven voor u en uw familie. Hier vindt u een overzicht over hoe u de optionele kosten kunt vermijden:

Administratiekosten - is te vermijden door met Mastercard Prepaid card te betalen.
Maar misschien gaat dat er morgen af.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 29 november 2012 @ 19:26:03 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119756097
:) Ryanair kan niet veel anders dan deze maatregel doorvoeren. De UK maar ook andere Europese overheden willen de credit card kosten terugbrengen naar de daadwerkelijke kosten die de credit card de maatschappij kost, 2% van het bedrag is dan wel een schappelijk bedrag.

Een Easyjet heeft in het verleden al deze wijziging doorgevoerd door een vaste toeslag per boeking door te voeren, en dan nog 6 euro credit card kosten, ook Easyjet zal de vaste toeslag iets verhogen en de credit card kosten op 2% gaan zetten, net zoals Wizz Air dit zal moeten doen.

Het is overigens niet geheel onterecht dat de (low cost) luchtvaartmaatschappijen administratiekosten berekenen, het gebruik van o.a. de website (zoals Ryanair aangeefg) en de zaken die op de achtergrond draaien kosten geld. Denk bijvoorbeeld aan wijzigingen of annuleringen die soms ook kosteloos (kort na de boeking bijvoorbeeld) gemaakt worden, daarvoor moet je toch mensen aan het werk hebben.
Wel is Ryanair met een 6 euro administratie toeslag per persoon per vlucht erg duur in vergelijking met een Easyjet welke één keer een administratie toeslag in rekening brengt voor alle vluchten in een betreffende boeking.

De overheden zullen echt niet de luchtvaartmaatschappijen een belangrijke inkomstenbron ontnemen, het wordt hoogstens wat duidelijker.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119776458
Begin me echt mateloos te irriteren aan die codes telkens invoeren. Na 5 keer klikken moet je die code weer invoeren. Waardeloos.
pi_119776757
Ik heb het net even geprobeerd, met een Mastercard Prepaid (dus Neteller, Wirecard, ...) komt die 2% er niet bij, met een gewone Mastercard wel. Wel rekent Ryanair bij Neteller af in GBP, aan een ongunstige wisselkoers.

@Professional: Die captcha's komen toch maar 1x per sessie? Dus als je ze een keer juist hebt kunnen ingeven, moet je ze niet meer ingeven.
pi_119776883
Heb vd week een vlucht geboekt naar London Stansted met Neteller en kon hem niet als Prepaid aanslaan bij Ryanair , als normale Mastercard lukte het wel en moest dus extra bijbetalen ....
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_119776968
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:05 schreef kamustra het volgende:
Ik heb het net even geprobeerd, met een Mastercard Prepaid (dus Neteller, Wirecard, ...) komt die 2% er niet bij, met een gewone Mastercard wel.
Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoop :).
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:59:50 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119779539
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:11 schreef jakkop het volgende:

[..]

Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoop :).
Mwah, Easyjet is vaak niet veel duurder, want hoewel zij geen 2 euro aanbiedingen hebben, hebben ze regelmatig goede tarieven die iets realistischer zijn dan de dumpprijzen van Ryanair.
De reguliere prijs van Ryanair ligt gelijk of iets boven de tarieven van Easyjet, wanneer Ryanair passagiers niet meer met lokkertjes aan boord kan krijgen kan de bezettingsgraad nog wel eens naar beneden zakken wat de afspraken met de lokale vliegvelden niet ten goede zal komen, Ryanair heeft afspraken over het aantal passagiers per vliegveld en daar een tarief op bedongen.

Persoonlijk kies ik altijd voor Easyjet boven Ryanair, in de eerste plaats omdat Easyjet vanaf het veel fijnere Amsterdam vliegt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:46:55 #121
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_120038488
Vorig weekend met WIZZ Air naar Oekraine gevlogen. Ideaal dat je bij Wizz een gratis ruimbagage koffer mag inchekken. Daarom kies ik voor oost europa toch liever voor Wizz dan voor Ryanair. Hoewel vaak combinaties (wizz heen, ryanair terug (of andersom) goedkoper zijn.
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:27:10 #122
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_120040097
Ik heb wat penvrienden in de wereld zitten. Lekker makkelijk om dat cheap met RyanAir en WizzAir en EasyJet te vliegen :)
Binnenkort komt het er ook weer van, denk ik.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_120040209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:46 schreef werkman1 het volgende:
Vorig weekend met WIZZ Air naar Oekraine gevlogen. Ideaal dat je bij Wizz een gratis ruimbagage koffer mag inchekken. Daarom kies ik voor oost europa toch liever voor Wizz dan voor Ryanair. Hoewel vaak combinaties (wizz heen, ryanair terug (of andersom) goedkoper zijn.
Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:40:13 #124
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_120040645
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..
Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.
pi_120040955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:40 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.
Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')