abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119578220
Zijn die acties van ryanair nooit geldig voor vluchten op vrijdag, zaterdag en zondag? Ik zit namelijk al enkele weken te kijken om een vlucht te boeken voor begin februari, er staan nu acties op ryanair maar daar staat dus bij afreisdagen maandag tot donderdag. Ik zou namelijk een ticket willen boeken van vrijdag tot vrijdag...

De prijs voor de vlucht (80 euro/handbagage/betalen via moneybookers) vind ik voor dit moment nog hoog...
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:26:08 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119579502
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:42 schreef ehouse het volgende:
Zijn die acties van ryanair nooit geldig voor vluchten op vrijdag, zaterdag en zondag? Ik zit namelijk al enkele weken te kijken om een vlucht te boeken voor begin februari, er staan nu acties op ryanair maar daar staat dus bij afreisdagen maandag tot donderdag. Ik zou namelijk een ticket willen boeken van vrijdag tot vrijdag...

De prijs voor de vlucht (80 euro/handbagage/betalen via moneybookers) vind ik voor dit moment nog hoog...
Ryanair heeft ruim vooraf nooit acties voor vluchten die vertrekken of terugkomen van vrijdag, zaterdag of zondag, dat is ook niet verstandig aangezien deze dagen vaak worden gebruikt voor weekeindetripjes en de toestellen om die reden wat gevulder zijn.

Nu is het weer niet zo dat er op deze dagen nooit goede tarieven beschikbaar zijn, want tegen de vertrekdatum aan kan bijvoorbeeld worden gezien dat bepaalde vluchten nog niet de gewenste bezettingsgraad hebben, om dat te stimuleren wordt dan een aantal stoelen voor een goedkope prijs verkocht.
Op deze manier roep je impulsaankopen op, je haalt nu de mensen over die niet perse weg hoeven en anders niet waren gegaan, als je dit te ruim van te voren doet dan heb je ook de passagiers die vooraf al bepaald hebben dat ze ergens heen willen en dit vooraf willen regelen.

Dus als je flexibel bent in je bestemming kan je het beste 2 tot 3 weken voor vertrek boeken, of bij acties vooraf, dan moeten er goede deals beschikbaar zijn.
Daarnaast kan je natuurlijk ook bij de andere maatschappijen kijken, want Ryanair is niet altijd de goedkoopste, zeker niet als het vliegveld waar je op vliegt niet helemaal is waar je bestemming is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119663406
Met terugvliegen wezen ze ons er wel op dat zijn naam niet klopte maar we mochten gelukkig gewoon doorlopen :P.

Ik heb me voor niets druk gemaakt! Ryan air is me verder prima bevallen, ook qua beenruimte (1,90 hier).
pi_119741359
Nog een extra fee voor de niet-prepaid mastercard betalers:

quote:
Thursday 29th November 2012
Ryanair to introduce credit card fee

Ryanair is introducing a 2% credit card fee in addition to its £6 admin fee for all bookings made from this Friday.
The budget airline claimed the 2% charge was to cover the cost of processing card payments and it said it was announcing the fee today to comply with the Office of Fair Trading ruling earlier this year which said airlines' fees must be more transparent.
Passengers paying with debit cards, including Ryanair's Cash Passport card or German ELV transfer, can avoid the 2% fee.
Passengers paying by Cash Passport in Ireland, Germany and Spain will also avoid the £6/¤6 admin fee until February 1, February 15 and March 21 respectively.
The OFT carried out an investigation into airline charges earlier this year and ruled in July that passengers should not be charged extra to pay by debit card as this was the equivalent of using cash online, however it said airlines could charge extra for credit card payments as long as they were upfront about the fees.
The OFT estimated that card payments cost consumers a total of £300m a year.
Thursday, November 29, 2012
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_119744783
Maar met neteller vermijdt je toch nog steeds de 12¤ boekingskosten, niet?
pi_119748488
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:19 schreef Kielse het volgende:
Maar met neteller vermijdt je toch nog steeds de 12¤ boekingskosten, niet?
Volgens wat ik nu begrijp niet. Mijn eerder geposte persbericht was daar ietwat onduidelijk in. In het eigen statement van Ryanair staat het als volgt:

quote:
From 30th November, admin fees (¤6/£6) will apply to all new bookings, except bookings made with a Ryanair Cash Passport card in Ireland, Germany and Spain where Cash Passport cardholders can continue to avoid admin fees until 1February, 15 February and 21 March respectively."
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_119748752
Komt er dan niet op die genoemde data een nieuw alternatief om die 6 euro boekingskosten te vermijden? Dat was als ik het me goed herinner toch omdat de prijzen die ze adverteren mogelijk moeten zijn, en er dus een manier moet zijn om de toeslagen te vermijden. Als ook het Cash Passport in die landen niet meer geldt als optie om die te vermijden, moet er toch een alternatief komen? Ook nu al is er in bv de Benelux geen alternatief en moet die ¤6 dus bij elke vlucht betaald worden, en kloppen de geadverteerde prijzen niet meer?
pi_119748857
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:28 schreef kamustra het volgende:
Komt er dan niet op die genoemde data een nieuw alternatief om die 6 euro boekingskosten te vermijden? Dat was als ik het me goed herinner toch omdat de prijzen die ze adverteren mogelijk moeten zijn, en er dus een manier moet zijn om de toeslagen te vermijden. Als ook het Cash Passport in die landen niet meer geldt als optie om die te vermijden, moet er toch een alternatief komen? Ook nu al is er in bv de Benelux geen alternatief en moet die ¤6 dus bij elke vlucht betaald worden, en kloppen de geadverteerde prijzen niet meer?
Daar ben ik ook benieuwd naar ja. Ik denk dat de communicatietarieven met ¤6 omhoog gaan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_119749004
http://www.ryanair.com/nl(...)ulations-tableoffees
In de toeslagentabel staat nu ook geen ¤/£6 administratiekosten meer, dus die valt helemaal weg.
Op de homepage, waar gisteren nog tarieven en promoties van ¤12 stonden, staan nu diezelfde bestemmingen aan ¤18 dus ik vrees dat je gelijk hebt :(
Een vlucht die gisteren ¤12 was wordt nu dus voor iedereen ¤18,36, want voor zover ik zie is er in België/Nederland geen mogelijkheid om niet met een creditcard te betalen.
Misschien dat die er morgen (op 30 november zou de maatregel ingaat) wel bijstaan...
pi_119749126
quote:
Passagiers die hun vluchten betalen met creditcard in een andere valuta dan de valuta die van kracht is in het land waaruit de vlucht vertrekt, betalen de vlucht in de valuta die van toepassing is op de creditcard; inclusief kosten voor gebruik in een ander land dan land van uitgifte; u kunt echter, voordat de betaling wordt verricht, het feitelijke bedrag controleren dat in rekening wordt gebracht in de valuta van uw kaart.
http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwaarden#article18
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.

[ Bericht 4% gewijzigd door kamustra op 29-11-2012 15:49:26 ]
pi_119749391
quote:
Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.
Met Neteller kan je dan nog hoogstens de 2% creditcardtoeslag vermijden. Wat op de laagste tarieven die dus momenteel vermeld staan ¤0,36 per oneway scheelt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_119749529
Maar Ryanair rekent betaalkaarten nu dus aan in de valuta van het land waaruit ze komen, voor een neteller dus in GBP (voor mij toch?). Neteller rekent dan weer ¤0,53 extra aan, wat het dus zelfs duurder maakt, los van de waarschijnlijk niet zo gunstige wisselkoers van ryanair.
  donderdag 29 november 2012 @ 16:05:36 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119749853
Wirecard wordt dus ook nutteloos. Kan ik net zo goed mijn tegoed aan iets anders opmaken.
pi_119753305
quote:
13s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:42 schreef kamustra het volgende:

Met een neteller in euro (Mijn Netellerkaart is in de UK uitgegeven) moet je dus toch in GBP betalen, waardoor behalve de 2% die ryanair vraagt, ook neteller nog 2,95% bijtelt.
Ik merkte toen ik gisteren een vlucht boekte met de neteller al dat ik de wisselkoers die ryanair automatisch voorstelt, niet kon uitzetten.
Neteller is dus (voorlopig?) niet meer zo'n voordelige optie.
Dat viel mij ook op, boekte eergister een vlucht met mijn Moneybookers Mastercard, en ging automatisch naar GBP. Met een onvoordelige wisselkoers natuurlijk.

EDIT:

Dit staat wel op de website:


quote:
Bij Ryanair zijn alle optionele kosten zo opgezet om passagiers aan te moedigen te reizen voor een lage prijs, zodat Ryanair kosten kan besparen en deze besparingen kan doorvoeren in de tarieven voor u en uw familie. Hier vindt u een overzicht over hoe u de optionele kosten kunt vermijden:

Administratiekosten - is te vermijden door met Mastercard Prepaid card te betalen.
Maar misschien gaat dat er morgen af.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 29 november 2012 @ 19:26:03 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119756097
:) Ryanair kan niet veel anders dan deze maatregel doorvoeren. De UK maar ook andere Europese overheden willen de credit card kosten terugbrengen naar de daadwerkelijke kosten die de credit card de maatschappij kost, 2% van het bedrag is dan wel een schappelijk bedrag.

Een Easyjet heeft in het verleden al deze wijziging doorgevoerd door een vaste toeslag per boeking door te voeren, en dan nog 6 euro credit card kosten, ook Easyjet zal de vaste toeslag iets verhogen en de credit card kosten op 2% gaan zetten, net zoals Wizz Air dit zal moeten doen.

Het is overigens niet geheel onterecht dat de (low cost) luchtvaartmaatschappijen administratiekosten berekenen, het gebruik van o.a. de website (zoals Ryanair aangeefg) en de zaken die op de achtergrond draaien kosten geld. Denk bijvoorbeeld aan wijzigingen of annuleringen die soms ook kosteloos (kort na de boeking bijvoorbeeld) gemaakt worden, daarvoor moet je toch mensen aan het werk hebben.
Wel is Ryanair met een 6 euro administratie toeslag per persoon per vlucht erg duur in vergelijking met een Easyjet welke één keer een administratie toeslag in rekening brengt voor alle vluchten in een betreffende boeking.

De overheden zullen echt niet de luchtvaartmaatschappijen een belangrijke inkomstenbron ontnemen, het wordt hoogstens wat duidelijker.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119776458
Begin me echt mateloos te irriteren aan die codes telkens invoeren. Na 5 keer klikken moet je die code weer invoeren. Waardeloos.
pi_119776757
Ik heb het net even geprobeerd, met een Mastercard Prepaid (dus Neteller, Wirecard, ...) komt die 2% er niet bij, met een gewone Mastercard wel. Wel rekent Ryanair bij Neteller af in GBP, aan een ongunstige wisselkoers.

@Professional: Die captcha's komen toch maar 1x per sessie? Dus als je ze een keer juist hebt kunnen ingeven, moet je ze niet meer ingeven.
pi_119776883
Heb vd week een vlucht geboekt naar London Stansted met Neteller en kon hem niet als Prepaid aanslaan bij Ryanair , als normale Mastercard lukte het wel en moest dus extra bijbetalen ....
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_119776968
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:05 schreef kamustra het volgende:
Ik heb het net even geprobeerd, met een Mastercard Prepaid (dus Neteller, Wirecard, ...) komt die 2% er niet bij, met een gewone Mastercard wel.
Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoop :).
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:59:50 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119779539
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:11 schreef jakkop het volgende:

[..]

Dus bij het vorige systeem bespaarde je 6 euro per vlucht met een Prepaird card, nu 2%, wat met de pijzen van Ryanair neer komt op tussen de 20 cent en 2 euro. Ach, vluchten zijn alsnog wel goedkoop :).
Mwah, Easyjet is vaak niet veel duurder, want hoewel zij geen 2 euro aanbiedingen hebben, hebben ze regelmatig goede tarieven die iets realistischer zijn dan de dumpprijzen van Ryanair.
De reguliere prijs van Ryanair ligt gelijk of iets boven de tarieven van Easyjet, wanneer Ryanair passagiers niet meer met lokkertjes aan boord kan krijgen kan de bezettingsgraad nog wel eens naar beneden zakken wat de afspraken met de lokale vliegvelden niet ten goede zal komen, Ryanair heeft afspraken over het aantal passagiers per vliegveld en daar een tarief op bedongen.

Persoonlijk kies ik altijd voor Easyjet boven Ryanair, in de eerste plaats omdat Easyjet vanaf het veel fijnere Amsterdam vliegt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:46:55 #121
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_120038488
Vorig weekend met WIZZ Air naar Oekraine gevlogen. Ideaal dat je bij Wizz een gratis ruimbagage koffer mag inchekken. Daarom kies ik voor oost europa toch liever voor Wizz dan voor Ryanair. Hoewel vaak combinaties (wizz heen, ryanair terug (of andersom) goedkoper zijn.
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:27:10 #122
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_120040097
Ik heb wat penvrienden in de wereld zitten. Lekker makkelijk om dat cheap met RyanAir en WizzAir en EasyJet te vliegen :)
Binnenkort komt het er ook weer van, denk ik.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_120040209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:46 schreef werkman1 het volgende:
Vorig weekend met WIZZ Air naar Oekraine gevlogen. Ideaal dat je bij Wizz een gratis ruimbagage koffer mag inchekken. Daarom kies ik voor oost europa toch liever voor Wizz dan voor Ryanair. Hoewel vaak combinaties (wizz heen, ryanair terug (of andersom) goedkoper zijn.
Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:40:13 #124
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_120040645
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik zou ¤40 voor ruimbagage bij Wizz (¤20 per oneway voor vluchten van 1u50m+) nou niet echt gratis durven noemen..
Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.
pi_120040955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:40 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Wanneer je met WIZZ air Ukraine vliegt wel, zoek maar eens een vlucht naar Kiev met Wizz air.
Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:54:22 #126
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_120041201
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ah! Wizz Ukraine is sowieso al een buitenbeentje die niet meedoet met de meeste acties, maar wist niet dat de bagage ook 'gratis' was (zal vast doorberekend zijn in de prijs). Anders vind ik het een raar businessmodel, op Dortmund bijvoorbeeld vliegt Wizz dan onder dezelfde merknaam met twee van elkaar verschillende concepten.
Klopt inderdaad, toch zijn vluchten niet heel duur (LBC naar IEV) vanaf 35 euro enkele reis. Ik had een retourtje voor 85 euro.
pi_120101137
Deze week aankondiging van een base in Eindhoven voor Ryanair. Ik weet niet hoeveel ruimte Eindhoven nog heeft voor nachtstoppers, maar ik denk dat het relatief klein blijft, 1-2 vliegtuigen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_120103258
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:55 schreef Thetallguy het volgende:
Deze week aankondiging van een base in Eindhoven voor Ryanair. Ik weet niet hoeveel ruimte Eindhoven nog heeft voor nachtstoppers, maar ik denk dat het relatief klein blijft, 1-2 vliegtuigen.
Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
pi_120103309
Volgens het ED 2 tot 3 vliegtuigen: http://www.ed.nl/extra/do(...)rt-1.3549910#content
  maandag 10 december 2012 @ 21:56:09 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120169479
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Eindhoven Airport wordt ook al een basis voor Transavia en die hebben het over het stationeren van 3 tot 5 vliegtuigen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.

Basis van Transavia en Ryanair is trouwens wel een logisch gevolg op de bouwkeet die Eindhoven Airport nu is, want als dat eenmaal klaar is, met hotel en al, is er flink wat capaciteit beschikbaar, de bezwaren van de bewoners worden stukje bij beetje weggewuifd door de lokale en landelijke politiek. Nu alleen nog die vervelende bedrijven om Eindhoven Airport heen via de juridische weg kapot procederen zodat ook alle parkeer inkomsten, want dat heeft de gemeente Eindhoven vast meegenomen in de begroting, ook bij het vliegveld (en dus bij de gemeente) gaan binnenkomen. (Dat je dan parkeer tarieven krijgt a la Charleroi is dan ook precies de bedoeling).

Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan. Er is nog wel wat groeipotentieel, want dat Weeze is allemaal leuk en aardig, de Duitse milieubelasting helpt ze absoluut niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 december 2012 @ 03:36:23 #131
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120178682
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan.
Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
pi_120183810
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Corfu/Rhodos/Larnaca oid.

Qua directe concurrentie met Wizz op nog meer routes zal het wel meevallen denk ik, zoveel overlap is er verder niet meer, wellicht Riga?. Wizz heeft trouwens vandaag ook nog frequentieverhoging op EIN-BUD aangekondigd.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_120192249
1 toestel dus, met Bordeaux, Agadir, Fez en Chania als nieuwe bestemmingen voor Eindhoven
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:27:54 #134
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120194981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:21 schreef Thetallguy het volgende:
1 toestel dus, met Bordeaux, Agadir, Fez en Chania als nieuwe bestemmingen voor Eindhoven
Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.
Vanaf waneer is dat? Ik zie nog niks op de site staan.
pi_120195334
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bruikbare bestemmingen, toch wel. Een open jaw Marokko is nu bv ook mogelijk.
Vanaf waneer is dat? Ik zie nog niks op de site staan.
Start zomerseizoen, ergens begin april zullen de eerste vluchten zijn. Boeken zal vanavond/morgen wel mogelijk zijn "100.000 stoelen voor superlage prijzen om de opening van de basis in Eindhoven die zorgt voor 60 banen en 400.000 extra passagiers te vieren"
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:58:51 #136
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120200134
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Het is al bekend gemaakt, maar de Marokkaanse bestemmingen Agadir en Fez stonden zeker op mijn lijstje die interessant voor Ryanair zijn.
Niet geheel vreemd trouwens, want vanaf Weeze waren deze bestemmingen al een tijdje niet meer boekbaar vanaf April en de vraag uit de Marokkaanse reiziger is zeker niet minder.

Marrakech werd al aangevlogen via Stansted op bepaalde dagen, dat blijft dus zo, Gran Canaria via het vliegtuig wat daar is gestationeerd, maar dat is bij Marokkaanse bestemmingen niet mogelijk. Ik had eerlijk gezegd gegokt op Agadir en Marrakech vanuit Eindhoven zodat op bepaalde dagen de 3de vlucht van Stansted die het nog steeds bedroevend doet loadfactortechnisch (is echt een positioning flight) eruit gehaald kan worden.

Ben wel benieuwd naar de prijzen, voor April wellicht nog goede deals, maar echt laag naar de Marokkaanse bestemmigen in de lente en (na)zomer zal het niet vaak gaan worden, is een relatief lange vlucht en Ryanair biedt als enige rechtstreekse vluchten aan naar deze bestemmingen die populair zijn voor familiebezoek en eventueel vakantie. Het alternatief Royal Air Maroc naar deze bestemmingen is duur en altijd met overstap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120204271
Bergerac, Corfu, Oujda, Oslo, Paphos, Rijeka, Tanger und Vilnius nieuwe routes vanaf Weeze ;a

[ Bericht 3% gewijzigd door lokpokken op 11-12-2012 20:34:43 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 01:50:49 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120217125
Oslo weer terug vanaf Weeze.

En de vakantiebestemmingen in Marokko (Marrakech, Agadir, Fez) worden straks dus vanaf Eindhoven aangevlogen, de plaatsen die vooral voor Marokkanen interessant zijn (Oujda en Tanger) alleen vanaf Weeze?

Paphos is een mooie aanvulling op Larnaca, voor een open jaw Cyprus.

Oh, Vilnius is toch niet nieuw voor Weeze?

[ Bericht 21% gewijzigd door Lemans24 op 12-12-2012 02:01:57 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:28:12 #139
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_120291618
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah, qua parkings heeft Eindhoven Airport echt wel genoeg ruimte.

Basis van Transavia en Ryanair is trouwens wel een logisch gevolg op de bouwkeet die Eindhoven Airport nu is, want als dat eenmaal klaar is, met hotel en al, is er flink wat capaciteit beschikbaar, de bezwaren van de bewoners worden stukje bij beetje weggewuifd door de lokale en landelijke politiek. Nu alleen nog die vervelende bedrijven om Eindhoven Airport heen via de juridische weg kapot procederen zodat ook alle parkeer inkomsten, want dat heeft de gemeente Eindhoven vast meegenomen in de begroting, ook bij het vliegveld (en dus bij de gemeente) gaan binnenkomen. (Dat je dan parkeer tarieven krijgt a la Charleroi is dan ook precies de bedoeling).

Niet dat ik Eindhoven Airport een basis misgun, dit zal zeker goed zijn voor de economische ontwikkeling en maakt de weg vrij voor bestemmingen die wat verder weg liggen en die nu via een vlucht uit Stansted moeten worden aangedaan. Er is nog wel wat groeipotentieel, want dat Weeze is allemaal leuk en aardig, de Duitse milieubelasting helpt ze absoluut niet.
Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:

Verbazingwekkend ben je nog tijdens spitsuren snel door security en douane (indien nodig) heen! En tijdens de "rustige tijden" blijven beide security checks zelfs operationeel!

Ik ga deze kerst voor de eerste keer vliegen via Maastricht, ben benieuwd hoe het daar is.

Voor vluchten naar Dublin is er bij Ryanair ondertussen competitie tussen Eindhoven en Maastricht. Vorig jaar is een vlucht rond de Kerst (200 euro) gelijk een no-no. Nu heb ik voor ¤41 geboekt en als ik nu mijn heenvlucht zou boeken kan het zelfs voor ¤5 minder (ze hebben voor 22 december 2 vluchten gereserveerd)

Dat is weer iets ander dan door het doolhof van CDG of Schiphol met die debiele "body scan":

Voor mensen die bang zijn voor een bodyscan: Ik had mijn eerste 2 maanden terug: Misschien qha gezondheid een risico, maar de medewerkers zelf zien niets meer, dan een debiel poppetje op een scherm met indicatoren, waar "er iets vreemd aan je lichaam kan zijn" :) Nikszeggend dus, maar helaas wel incheckvertraging van 45 min tov van een normale vlucht: Inefficient en debiel systeem dus.

Mijn vlucht ging niet naar de VS en zeker niet waar je wapens naartoe zou smokkelen/ terrosme shit etc (maar via die VS-vleugel op Schiphol) en dan moet je ook door die onzin heen helaas -O-

[ Bericht 6% gewijzigd door edcetera op 14-12-2012 00:51:24 ]
The best firms advertise the least...
pi_120292500
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 03:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Aan welke verre bestemmingen zit je dan te denken? Er wordt namelijk al een aantal van de verste bestemmingen aangevlogen vanuit Eindhoven, zoals Marrakechen Gran Canaria.

Ik hoop in ieder geval dat die basis niet alleen maar gebruikt gaat worden om nóg meer met Wizzair te kunnen concurreren.
Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.

Concurrentie levert misschien lagere prijzen op voor de reiziger, maar ik vermoed dat die ook graag nieuwe bestemmingen wil, zodat het drukke Schiphol kan worden vermeden. Overigens heeft Air France een tijdje geconcurreerd met Ryanair op de route naar Marseille, maar dat was blijkbaar een enorme flop. Waarom Air France toen niet een bestemming heeft gekozen waar geen andere maatschappij vanuit Eindhoven op vloog, was mij een raadsel.
  vrijdag 14 december 2012 @ 02:43:27 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120293211
Er stonden gisteravond, na het toevoegen van de nieuwe bestemmingen, heel even foute prijzen in het systeem. In de kalender stond dan voor Eindhoven-Warschau 18 euro, klikte je er op, werd het 4 euro. Zelfs één dag van 69 cent, het kan dus toch nog!
Vandaag kosten deze vluchten gewoon 10 euro. Nog steeds niet slecht natuurlijk.
  vrijdag 14 december 2012 @ 02:53:24 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120293285
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ze kunnen Madeira nog wel toevoegen, daar zal best belangstelling voor zijn.

Concurrentie levert misschien lagere prijzen op voor de reiziger, maar ik vermoed dat die ook graag nieuwe bestemmingen wil, zodat het drukke Schiphol kan worden vermeden. Overigens heeft Air France een tijdje geconcurreerd met Ryanair op de route naar Marseille, maar dat was blijkbaar een enorme flop. Waarom Air France toen niet een bestemming heeft gekozen waar geen andere maatschappij vanuit Eindhoven op vloog, was mij een raadsel.
Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.

Wat ik nu ook vreemd vind, is dat er vanaf drie vliegvelden die dicht bij elkaar liggen (Eindhoven, Maastricht en Weeze) nu door Ryenair naar drie Franse steden wordt gevlogen, die ook dicht bij elkaar liggen (Bordeau, Brive en Bargerac).
pi_120298855
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 02:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, had dan Toulouse, Perpignan of Biarritz gedaan. Of zelfs Corsica.

Wat ik nu ook vreemd vind, is dat er vanaf drie vliegvelden die dicht bij elkaar liggen (Eindhoven, Maastricht en Weeze) nu door Ryenair naar drie Franse steden wordt gevlogen, die ook dicht bij elkaar liggen (Bordeau, Brive en Bargerac).
De Dordogne is een populaire plek voor tweede huisjes-bezitters. Vooral in de zomer wordt er veel die kant op gevlogen. Cityjet vliegt in de zomer ook Amsterdam - Brive, en transavia.com Rotterdam - Bergerac (en - Biarritz, hoewel dat weer iets verder is).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:26:43 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120314096
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:28 schreef edcetera het volgende:

[..]

Eindhoven is gewoon een goede airport: Klein en efficient en vakantietijdtijd of niet:

Verbazingwekkend ben je nog tijdens spitsuren snel door security en douane (indien nodig) heen! En tijdens de "rustige tijden" blijven beide security checks zelfs operationeel!

Ik ga deze kerst voor de eerste keer vliegen via Maastricht, ben benieuwd hoe het daar is.

Voor mensen die bang zijn voor een bodyscan: Ik had mijn eerste 2 maanden terug: Misschien qha gezondheid een risico, maar de medewerkers zelf zien niets meer, dan een debiel poppetje op een scherm met indicatoren, waar "er iets vreemd aan je lichaam kan zijn" :) Nikszeggend dus, maar helaas wel incheckvertraging van 45 min tov van een normale vlucht: Inefficient en debiel systeem dus.

Mijn vlucht ging niet naar de VS en zeker niet waar je wapens naartoe zou smokkelen/ terrosme shit etc (maar via die VS-vleugel op Schiphol) en dan moet je ook door die onzin heen helaas -O-

Op Maastricht airport wordt je eerst bij de ingang van de veiligheidscontrole gecontroleerd op je ticket. Vervolgens door de beveiligingsmedewerker van G4S en daarna bij de ingang van de gate.
Zeker het controleren van de ingang en dan de medewerker van de veligheidscontrole is echt iets van de werkverschaffing, hier zit niet meer dan 5 meter tussen. Vanaf de veiligheidscontrole naar de 2 gates die ze daar hebben is het 30 meter, en je moet die limbolanders natuurlijk wel aan het werk houden...

Je kan op Schiphol overigens gewoon kiezen om niet door de body scan te gaan. Ook voor vluchten van de VS, er is dan in het midden een 'gewoon' veiligheidspoortje beschikbaar.
Wel is dan fouilleren verplicht, sinds het incident op Schiphol is het fouilleren opzich wat verbeterd ten opzichte van vroeger.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120859145
quote:
Piloten Ryanair luiden noodklok over onveilig beleid
AMSTERDAM - De Ierse low-budget vliegmaatschappij Ryanair zet haar piloten onder druk om met zo min mogelijk brandstof te vliegen en daardoor kosten te besparen. Hierdoor komt de veiligheid in het geding.

Vier vliegers luiden de noodklok in een uitzending van het KRO-programma Reporter, dat vrijdagavond wordt uitgezonden.

"Ik hoop dat er geen crash nodig is om iedereen wakker te schudden", zegt één van de piloten in de uitzending. "Er wordt druk uitgeoefend op piloten om zo min mogelijk brandstof te tanken om zo geld te besparen voor het bedrijf."

"We zoeken altijd de randen op, ook de randen van de regelgeving", beweert een andere vlieger. "Beïnvloedt dat de veiligheid? Ja, dat doet het", voegt zijn collega toe.

Noodoproep

Op 26 juli deden drie toestellen van Ryanair een noodoproep en landden vervolgens in het Spaanse Valencia vanwege een tekort aan kerosine. Volgens een Spaanse luchtverkeersleider was er sprake van een noodprocedure. Het was het directe gevolg van het brandstofbeleid van de maatschappij, zeggen de piloten. "Als er niets verandert, dan gaat het bergafwaarts met de veiligheid", waarschuwen de vliegers.

In augustus van dit jaar reageerde Ryanair-topman Michael O'Leary al op het incident boven Valencia. "De vliegtuigen waren niet in gevaar, maar moesten om een 'mayday' vragen, zodat ze konden landen met de vereiste hoeveelheid overgebleven brandstof", aldus O'Leary. "Onze vliegtuigen waren bij elk van deze incidenten volkomen veilig", zei hij. De toestellen hadden nog voor 30 minuten brandstof op het moment dat ze toestemming vroegen voor de landing.

Andere maatschappijen

In de uitzending van Reporter reageert voorzitter Nico Voorbach van de European Cockpit Association (ECA) bezorgd op de ontwikkelingen bij Ryanair."Het is wachten op een keer dat een vliegtuig helemaal geen brandstof meer over heeft."

De ECA heeft de verhalen over vliegen met minder brandstof ook over andere luchtvaartmaatschappijen gehoord. Voorbach: "We hebben de landelijke verenigingen van verkeersvliegers gevraagd dit te documenteren."

Regime

Volgens de geïnterviewde vliegers heerst er binnen het bedrijf een "diepgewortelde angstcultuur" en zijn ze nauwelijks in staat om zich tegen de druk te verzetten. Het management zou "een regime van onderdrukking, een dictatuur" zijn.

"Wanneer piloten hun zorgen uiten worden ze gestraft", zeggen de vliegers. Onder de sancties die het management oplegt valt onder meer de overplaatsing van een piloot naar een basis ver van hun woonplaats.

Ryanair vliegt in Nederland op de luchthavens van Eindhoven, Maastricht en Groningen.


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 13:05:45 ]
pi_120885359
Net die docu gekeken. Ik ga niet meer vliegen met Ryanair. :')
gr gr
pi_120885551
Grappige emailconversatie met de (inmiddels ex?) hoofd corporate communications bij Ryanair op de site van Reporter: http://content1a.omroep.n(...)reporter_ryanair.pdf vooral die 6 vragen :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:16:07 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120885933
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Net die docu gekeken. Ik ga niet meer vliegen met Ryanair. :')
Ik was sceptisch, omdat de meeste keren dat Ryanair hier in het nieuws is, de mensen totaal verkeerd geïnformeerd zijn en maar wat blaten. Deze keer was het echter een goed item. Wel verontrustend en dit krijgt nog wel een staartje.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:17:22 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120886015
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef Thetallguy het volgende:
Grappige emailconversatie met de (inmiddels ex?) hoofd corporate communications bij Ryanair op de site van Reporter: http://content1a.omroep.n(...)reporter_ryanair.pdf vooral die 6 vragen :')
Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?

Ryanair heeft besloten dat een anonieme bron gelijk staat aan geen bron, dat komt ook in de documentaire naar voren.
pi_120886301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vooral die 6 antwoorden, bedoel je zeker?

Ryanair heeft besloten dat een anonieme bron gelijk staat aan geen bron, dat komt ook in de documentaire naar voren.
Jep, vooral omdat ze ook totaal geen moeite doen om met gefundeerde antwoorden te komen doet ook vermoeden dat er meer achter zit.

Net als met dat report van de IAA, daarnheeft Ryanair natuurlijk ook een enorme invloed op. Om dan een onderzoek van drie mayday calls af te doen met een niet voor publicatie bedoeld verslagje van 5 paginas..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')