quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:56 schreef rosepetals het volgende:
Wat doet je moeder stom zegVind het heel erg zielig voor je.
Och, empathische reacties heeft hij al genoeg gehadquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:57 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Toon je eerst wat empathie over de ene zaak en dan geef je wat kritiek over de andere zaak. Anders denkt TS misschien nog dat zulk gedrag van zijn moeder normaal is en het aan hem ligt.
Waarom is dat volkomen normaal?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar vind het wel volkomen terecht dat hij zijn luxespeeltjes niet cadeau krijgt maar dat hij ervoor moet werken
Omdat je anders verwende kutkinderen krijgt die nooit hebben leren werken voor hun geld, laat staan sparen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat volkomen normaal?
Ik vind een goede laptop e.d. voor een ICT opleiding geen luxespeeltjes, maar gewoon noodzakelijk kwaad. Als dan stiefpa daarop games installeert (met alle risico's op dataverlies e.d. daarbij) en moeder het opneemt voor stiefpa dan is ze fout bezig!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar vind het wel volkomen terecht dat hij zijn luxespeeltjes niet cadeau krijgt maar dat hij ervoor moet werken
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:58 schreef MAHL het volgende:
[..]
Och, empathische reacties heeft hij al genoeg gehad
Maar nu ga je mij waarschijnlijk psychologisch onderzoeken en kom je tot de conclusie dat ik te weinig liefde in mijn opvoeding heb gekregen en dat nu reflecteer op de TS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
Jij dramatiseer de boel nogal, en je overschat opvoeding.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
Omdat je anders verwende kutkinderen krijgt die nooit hebben leren werken voor hun geld, laat staan sparen.
En maar klagen dat ze rood staan en schulden hebben
Groot verschil tussen het wereldvreemd houden voor nieuwe technische dingen en zeggen 'mij best, maar ik betaal het niet voor je'quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij dramatiseer de boel nogal, en je overschat opvoeding.
Je krijgt geen irrationele verwende kinderen/mensen door soms technische snufjes voor ze te kopen.
Neurowetenschap heeft allang bewezen, dat opvoeding erg overschat wordt. Dat mensen in het rood staan, komt niet door de manier van opvoeden die die mensen gehad hebben. Maar dat komt omdat de mens an sich gewoon een irrationeel wezen is.
Daarbij, mag je als ouder best wat over hebben voor je kind. Je kinderen wereldvreemd houden voor de nieuwe technische dingen, kan ook pesterijen veroorzaken.
Conclusie: Kinderen krijgen/willen is al een egoïstische daad, maar ouders moeten dus ook nog de egoïst gaan uithangen, terwijl het kind er al is?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:10 schreef MAHL het volgende:
[..]
Groot verschil tussen het wereldvreemd houden voor nieuwe technische dingen en zeggen 'mij best, maar ik betaal het niet voor je'
Ik wil gewoon een normaal leven leiden, en beter zijn/eindigen als mijn ouders.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:14 schreef Toempf het volgende:
Altijd als ik zulke topics lees ben ik blij dat ik uit een doodsaaie familie kom waar iedereen met elkaar kan samenleven zonder de godganse dag ruzie te maken. Als ik uit een gezin zou komen waar iedereen elkaar de hele dag de kanker in scheld zou ik allang voor een trein zijn gesprongen. Bedankt TS, voor dit kleine momentje van geluk.
Wat ook gebeurt is, omdat ik altijd met 2dehands rotzooi liep, en pas ~1.5 jaar later iets kreeg omdat het dan 'goedkoop was', en nog 2dehands van een onbekend merk. Dat is dit schooljaar pas echt opgehouden (nieuwe school).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij dramatiseer de boel nogal, en je overschat opvoeding.
Je krijgt geen irrationele verwende kinderen/mensen door soms technische snufjes voor ze te kopen.
Neurowetenschap heeft allang bewezen, dat opvoeding erg overschat wordt. Dat mensen in het rood staan, komt niet door de manier van opvoeden die die mensen gehad hebben. Maar dat komt omdat de mens an sich gewoon een irrationeel wezen is.
Daarbij, mag je als ouder best wat over hebben voor je kind. Je kinderen wereldvreemd houden voor de nieuwe technische dingen, kan ook pesterijen veroorzaken.
Oh, ik werk wel hoor. Ik vind het alleen niet normaal dat, terwijl ik altijd overal voor moest werken en nooit een belofte nagekomen is (moet nogsteeds een tv in mijn kamer krijgen, na een jaar. En boos worden als ik het ding er zelf in zet), ze mijn stiefvader alleen maar dingen geeft, terwijl hij letterlijk de hele dag TV kijkt, dingen vergeet of gewoon niet doet, en in de schulden zitten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar vind het wel volkomen terecht dat hij zijn luxespeeltjes niet cadeau krijgt maar dat hij ervoor moet werken
Geeft alleen maar aan hoe zwak jij bent.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:14 schreef Toempf het volgende:
Altijd als ik zulke topics lees ben ik blij dat ik uit een doodsaaie familie kom waar iedereen met elkaar kan samenleven zonder de godganse dag ruzie te maken. Als ik uit een gezin zou komen waar iedereen elkaar de hele dag de kanker in scheld zou ik allang voor een trein zijn gesprongen. Bedankt TS, voor dit kleine momentje van geluk.
internetheldquote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:34 schreef Meloewa het volgende:
Als mijn moeder dit zou doen zou ik toch flink hysterisch worden.
Dat jij dit pikt, ik had eerste beste voorwerp tegen der hoofd gesmeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |