abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117857617

Turken op FOK!? ;(. Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, :o.

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. :Y). En af en toe ook dialogen tussen deze users, :Y. En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, :N.

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! *O*.

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117857655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:10 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dan ga ik een goed gesprek met hem aan en als ik merk dat zijn motieven eerder religieus van aard zijn dan gebaseerd op lusten.. dan zou ik ik geen moment twijfelen en het toestaan. Pfff wat hoop ik op een dag toch met zo'n man te trouwen. Een man die de vuur van Islam in zijn hart draagt, een Godvrezende man.
_O-. Jij bent grappig.

Het gaat er trouwens om het kunnen verzorgen van die vrouwen, toch?
pi_117857702
De tijden waren anders, etc etc etc, maar dat maakt allemaal niet uit zeker?
pi_117857738
hallo
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_117857771
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-. Jij bent grappig.

Het gaat er trouwens om het kunnen verzorgen van die vrouwen, toch?
Why? :)
Yep.

Het is gewoon afhankelijk van mijn imaan (geloofs sterkte) en in hoeverre de intentie van mijn man zuiver is. Hiermee wil ik dus niet ontkennen dat een Godvrezende man geen lusten heeft (hij is een man natuurlijk). Het gaat er gewoon om dat hij het doet omwille van God, om iets goeds te doen, gescheiden of weduwe met kinderen bv onderhouden.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:16:53 #6
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117857774
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef zarGon het volgende:
In principe is 'zoveel mogelijk moslimkinderen voortbrengen' ook een religieus motief.
This isn't even my final form.
pi_117857775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef Eagle_99 het volgende:
hallo
ouwe vogelzoeker geile kikker
haas koe penis hangoor stierenkl
pi_117857813
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:15 schreef zarGon het volgende:
Als je echt van God houdt dan doen die (ego gerelateerde) emoties er niet meer toe. Ik wil die punt bereiken van geloof.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:18:45 #9
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117857841
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:16 schreef pureheart het volgende:

[..]

Why? :)
Yep.

Het is gewoon afhankelijk van mijn imaan (geloofs sterkte) en in hoeverre de intentie van mijn zuiver is. Hiermee wil ik dus niet ontkennen dat een Godvrezende man geen lusten heeft (hij is een man natuurlijk). Het gaat er gewoon om dat hij het doet omwille van God, om iets goeds te doen, gescheiden of weduwe met kinderen bv onderhouden.
Waarom kan hij die vrouwen niet onderhouden zonder ze in bed te nemen?

Net zoiets als de profeet met Aicha. Los van het feit dat Aicha gewoon een welvarende vader had, waarom kon hij haar niet onderhouden zonder in bed te nemen?

Ik zie hier eigenlijk niets anders dan lust in.
pi_117857850
Ik word helemaal raar van binnen door je posts.
pi_117857858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:18 schreef pureheart het volgende:

[..]

Als je echt van God houdt dan doen die (ego gerelateerde) emoties er niet meer toe. Ik wil die punt bereiken van geloof.
Succes om zoiets hier in Nederland te willen bereiken. :').
pi_117857885
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

ouwe vogelzoeker geile kikker
haas koe penis hangoor stierenkl
:@
pi_117857903
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:18 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarom kan hij die vrouwen niet onderhouden zonder ze in bed te nemen?

Net zoiets als de profeet met Aicha. Los van het feit dat Aicha gewoon een welvarende vader had, waarom kon hij haar niet onderhouden zonder in bed te nemen?

Ik zie hier eigenlijk niets anders dan lust in.
Omdat vrouwen ook behoefte hebben aan seks en liefde.
Of was je dat vergeten?

Jij ja. Ligt waarschijnlijk aan je gebrek van geloof.
Omdat jij zo zou denken, wil dat niet zeggen dat alle mannen dezelfde beeld hebben als jou.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:20:58 #14
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117857924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:18 schreef pureheart het volgende:

[..]

Vet lullig om die staat van Super Moslim SSJ4 te bereiken en dan in het hiernamaals te horen dat je toch niet door mag naar het paradijs, omdat je niet als maagd het huwelijk in ging.
pi_117857946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:20 schreef pureheart het volgende:

[..]

Of was je dat vergeten?
Ach, zolang het een Godvrezende man is die het zonder lustgevoelens doet.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:21:30 #16
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117857948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:20 schreef pureheart het volgende:

[..]

Of was je dat vergeten?
Aicha van 12 ook?
pi_117857962
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:19 schreef Ayca het volgende:
Ik word helemaal raar van binnen door je posts.
Ik heb graag dat je gewoon verteld waarom je mijn posts vreemd vindt.
Want ik begin iedereen onaardig te vinden. Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Maar met denigrerende opmerkingen kan ik niks.
pi_117857968
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:20 schreef Levolution het volgende:

[..]

Vet lullig om die staat van Super Moslim SSJ4 te bereiken en dan in het hiernamaals te horen dat je toch niet door mag naar het paradijs, omdat je niet als maagd het huwelijk in ging.
Super Moslim SSJ4. _O-.
pi_117857997
Leuk ja, laten we iemands geloof bespotten.
pi_117858010
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Succes om zoiets hier in Nederland te willen bereiken. :').
Ik woon niet in Nederland.

Daarnaast wil ik graag ooit in een moslimland wonen.
pi_117858012
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:22 schreef Triggershot het volgende:
Trigger wil in haar broek komen. :').
pi_117858023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik woon niet in Nederland.

Daarnaast wil ik graag ooit in een moslimland wonen.
Succes met de onderdrukking eh.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:23:56 #23
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858033
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:22 schreef Triggershot het volgende:
Niemand bespot iets, we zitten gewoon met vragen vanwege haar - voor ons - extreme standpunten. Als ze het niet prettig vindt om over haar geloof te praten, kan ze dat aangeven.

Af en toe een grapje tussendoor in een conversatie moet kunnen natuurlijk, zo gaan we altijd met elkaar om.
pi_117858038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mja, mijn broeken zijn beetje outdated.
pi_117858067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:21 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ik heb graag dat je gewoon verteld waarom je mijn posts vreemd vindt.
Want ik begin iedereen onaardig te vinden. Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Maar met denigrerende opmerkingen kan ik niks.
Ik ben het niet met je eens idd. Maargoed, ga er verder wel niet op in.
pi_117858068
quote:

[..]

Dat is ook geen reden om naar Hel te gaan :') als je gewoon stopt met de zonde en berouw toont.
pi_117858094
quote:

[..]

'Wij' zijn nogal, ehm, wat vrijer wat betreft denken en doen. Vooral vrijer in het denken. Er zijn hier users geweest die zoals jij denken, maar die zijn er momenteel niet. :').

Behalve Triggerrrr!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 16:25:25 ]
pi_117858099
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ach, zolang het een Godvrezende man is die het zonder lustgevoelens doet.
Dat zei ik niet.

Zolang de religieuze motieven overgewicht hebben. Dat is voldoende voor mij om het te accepteren van mijn toekomstige man.
pi_117858120
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef Levolution het volgende:

[..]

Niemand bespot iets, we zitten gewoon met vragen vanwege haar - voor ons - extreme standpunten. Als ze het niet prettig vindt om over haar geloof te praten, kan ze dat aangeven.

Af en toe een grapje tussendoor in een conversatie moet kunnen natuurlijk, zo gaan we altijd met elkaar om.
Ik heb 265.993 vragen gehad op FOK! over de Islam, het is duidelijk wanneer er interesse is vanuit een niet-vooringenomen positie en daadwerkelijk vragen, laat staan spot.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:26:11 #30
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:24 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dat is ook geen reden om naar Hel te gaan :') als je gewoon stopt met de zonde en berouw toont.
Ik moet eerlijk zijn, ik ben niet zo bekend met wanneer je wel of niet naar de hel gaat. Al lees je me de Koran en alle hadiths voor, ik kan nog steeds hypothetische situaties bedenken en vragen of je dan naar de hel gaat: geen imam die dat kan beantwoorden, het is immers God zelf die dat bepaalt.
pi_117858138
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:25 schreef pureheart het volgende:

[..]

Dat zei ik niet.

Zolang de religieuze motieven overgewicht hebben. Dat is voldoende voor mij om het te accepteren van mijn toekomstige man.
Weet je, succes ermee. Ik moet er niet aan denken om mijn vriendin met andere mannen te delen, dus zoiets zie ik mezelf ook niet doen (het bed delen met andere mannen huhuhuhu).
pi_117858150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:21 schreef Levolution het volgende:

[..]

Aicha van 12 ook?
Kan ik niet aan haar vragen. Maar gezien haar grote rol in de Islam en verzamelen van overleveringen van de profeet (hadith). Denk ik niet dat ze een probleem had met de profeet. Integendeel; ze hield van hem en liet haar jaloezie enkele keren merken (waarop de profeet haar wel aangesproken had).
pi_117858161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

'Wij' zijn nogal, ehm, wat vrijer wat betreft denken en doen. Vooral vrijer in het denken. Er zijn hier users geweest die zoals jij denken, maar die zijn er momenteel niet. :').

Behalve Triggerrrr!
wat :') ?
pi_117858189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat :') ?
Jij bent ietwat religieuzer ingesteld dan Ayca, Levo en ik.
pi_117858203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jullie hebben echt niet door hoe vijandig al deze reactie zijn.

En dan word ik erop aangesproken wanneer ik er even niet tegen kan en bot ga doen?
Echt jammer dit.
pi_117858253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:27 schreef pureheart het volgende:

[..]

Jullie hebben echt niet door hoe vijandig al deze reactie zijn.

En dan word ik erop aangesproken wanneer ik er even niet tegen kan en bot ga doen?
Echt jammer dit.
Ook dit is zo tekenend. Gelovigen hebben echt te korte tenen, raken te snel geïrriteerd, zien alles veel sneller als een aanval.

Mja, 'gelovigen' is te algemeen. De praktiserende gelovigen dan, denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 16:29:33 ]
pi_117858306
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij bent ietwat religieuzer ingesteld dan Ayca, Levo en ik.
Ayca en Levo zijn naar mijn weten beiden niet-gelovig, ik zou jou niet daar onder willen scharen.
pi_117858314
Dat was overigens een grap.

Kijk hoe Trigger erop reageerde:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, mijn broeken zijn beetje outdated.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:30:40 #39
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:26 schreef pureheart het volgende:

[..]

Kan ik niet aan haar vragen. Maar gezien haar grote rol in de Islam en verzamelen van overleveringen van de profeet (hadith). Denk ik niet dat ze een probleem had met de profeet. Integendeel; ze hield van hem en liet haar jaloezie enkele keren merken (waarop de profeet haar wel aangesproken had).
Maar je zult nooit kunnen weten of die liefde vanuit haar hart kwam, of er gewoon 'in geconditioneerd' was omdat ze het gewoon van kinds af aan voorgeschoteld kreeg.

Ze heeft, met andere woorden, nooit zelf kunnen kiezen. Een chimpansee die je in huis neemt gaat uiteindelijk ook van je houden, maar had hij niet liever vrij in de natuur willen leven?

Ik vind het fout, op dat punt kun je me niet overtuigen. Ik heb niets tegen religie an sich, maar wel tegen het feit dat alles goed gepraat kan worden door de religieuze, ook als het klinkklare onzin is. Het is realistischer om te accepteren dat je de waarheid niet in pacht hebt.
pi_117858353
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ayca en Levo zijn naar mijn weten beiden niet-gelovig, ik zou jou niet daar onder willen scharen.
:P.

Wat ik bedoelde is dat ik voorzichtig ben bij de ietwat 'extremere' standpunten. Ayca en Levo zijn dan ook.
pi_117858396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:30 schreef Levolution het volgende:

[..]

Maar je zult nooit kunnen weten of die liefde vanuit haar hart kwam, of er gewoon 'in geconditioneerd' was omdat ze het gewoon van kinds af aan voorgeschoteld kreeg.

Ze heeft, met andere woorden, nooit zelf kunnen kiezen. Een chimpansee die je in huis neemt gaat uiteindelijk ook van je houden, maar had hij niet liever vrij in de natuur willen leven?

Ik vind het fout, op dat punt kun je me niet overtuigen. Ik heb niets tegen religie an sich, maar wel tegen het feit dat alles goed gepraat kan worden door de religieuze, ook als het klinkklare onzin is. Het is realistischer om te accepteren dat je de waarheid niet in pacht hebt.
Geef eens een voorbeeld van wat zelf kiezen zou kunnen zijn?
pi_117858402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:26 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zijn, ik ben niet zo bekend met wanneer je wel of niet naar de hel gaat. Al lees je me de Koran en alle hadiths voor, ik kan nog steeds hypothetische situaties bedenken en vragen of je dan naar de hel gaat: geen imam die dat kan beantwoorden, het is immers God zelf die dat bepaalt.
Zo werkt dat niet.
Islam is geen geheim.
Met name de hadiths (overleveringen van de profeet) kennen ontzettend veel praktische situaties waaruit een moslim leren kan trekken hoe met de theorie van de koran om te gaan.

De koran staat verder vol met verzen over God's barmhartigheid dat hij bereid is een persoon alles te vergeven zolang hij berouw heeft getoond en gestopt is met de zonde voor zijn dood.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:32:47 #43
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858417
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Correct, maar ik ben ook niet anti-religie. Mijn kritiek is dus niet haat-gebaseerd, zoals die van een antitheïst. Vroeger wel, maar toen was ik een gekke puber.
pi_117858502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

:P.

Wat ik bedoelde is dat ik voorzichtig ben bij de ietwat 'extremere' standpunten. Ayca en Levo zijn dan ook.
Ja oke, maar ik heb jou - nog - geen inhoudelijke reacties zien, waarbij ik denk van, eeeuh, wat :')
pi_117858547
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Weet je, succes ermee. Ik moet er niet aan denken om mijn vriendin met andere mannen te delen, dus zoiets zie ik mezelf ook niet doen (het bed delen met andere mannen huhuhuhu).
Als je denkt dat God dit heeft toegestaan zodat de man verschillende vrouwen kan neuken dan heb je het verkeerd begrepen. Het is bedoeld voor de vrouw; met name de vrouwen die moeilijk aan de man komen zoals gescheiden vrouwen, weduwen met kinderen, oudere vrouwen etc.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:36:06 #46
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van wat zelf kiezen zou kunnen zijn?
Goede vraag, maar door de relativiteit van alles, erg lastig te beantwoorden.
Het ene meisje kan er op haar 12e gewoon klaar voor zijn, het andere meisje op haar 18e nog steeds niet. Toch is het hebben van een 'officiële' grens wel zo veilig. Maar ik neig in mijn beantwoording nu te veel naar de westerse wetgeving.

Zelf kiezen is in ieder geval alles wat geen uithuwelijking is. Los van het feit dat een meisje nog steeds onvoldoende ontwikkeld kan zijn om een weloverwogen keuze te maken. Maar zelf verliefd worden, zelf voor trouwen kiezen etc. is voor mij datgene wat 'zelf kiezen' het meest benadert.
pi_117858566
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja oke, maar ik heb jou - nog - geen inhoudelijke reacties zien, waarbij ik denk van, eeeuh, wat :')
Ik heb om eerlijk te zijn geen zin in diepe gesprekken wat betreft geloof. Iedereen gelooft voor zichzelf blablabla, en pureheart en ik verschillen er gewoon in.
pi_117858577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:32 schreef Levolution het volgende:

[..]

Correct, maar ik ben ook niet anti-religie. Mijn kritiek is dus niet haat-gebaseerd, zoals die van een antitheïst. Vroeger wel, maar toen was ik een gekke puber.
Ik heb geen religiekritiek gezien om eerlijk te zijn, zowel Aisha als 4 vrouwen heeft niets met religie te maken.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:37:37 #49
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858612
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb geen religiekritiek gezien om eerlijk te zijn, zowel Aisha als 4 vrouwen heeft niets met religie te maken.
Waarom niet? Het geeft toch aan hoe de religie gepraktiseerd wordt?
pi_117858673
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:35 schreef pureheart het volgende:

[..]

Als je denkt dat God dit heeft toegestaan zodat de man verschillende vrouwen kan neuken dan heb je het verkeerd begrepen. Het is bedoeld voor de vrouw; met name de vrouwen die moeilijk aan de man komen zoals gescheiden vrouwen, weduwen met kinderen, oudere vrouwen etc.
Dat weet ik lieve schat. Maar kijk eens om je heen. Kijk hoe het geloof in de islamitische landen wordt misbruikt.

Het gaat vast om de goede bedoelingen, maar dat zie ik maar amper.

Overigens, zoals ik al zei: de tijden waren anders. De vrouw was zwakker, er waren oorlogen, dit dat. Nu is alles anders. Ik vind dan maar vaag om in het heden te leven naar de omstandigheden van het verleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 16:39:25 ]
pi_117858697
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij mij dus wel :P?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:39:46 #52
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb om eerlijk te zijn geen zin in diepe gesprekken wat betreft geloof. Iedereen gelooft voor zichzelf blablabla, en pureheart en ik verschillen er gewoon in.
Ik moet me hier bij aansluiten, ik heb diepzinnige religie-discussies allang opgegeven, nu word ik er weer in mee gesleurd. :')

pureheart moet gewoon begrijpen dat haar standpunten voor anderen erg verbazingwekkend kunnen zijn, maar als zij er volledig achter staat moet ze natuurlijk haar gang gaan.
pi_117858736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ook dit is zo tekenend. Gelovigen hebben echt te korte tenen, raken te snel geïrriteerd, zien alles veel sneller als een aanval.

Mja, 'gelovigen' is te algemeen. De praktiserende gelovigen dan, denk ik.
Wel.. uit persoonlijke experiment heb ik een tijdje terug dezelfde attitude aangenomen als menig ongelovige en schrik niet; mensen werden gek, werd een provocateur, koud, arrogant, bot etc. genoemd. Het enige wat ik deed was gewoon dingen steeds in twijfel trekken (wat ongelovigen vaak doen m.b.t. religie) en af en toe ergens een grap over maken of cynisch doen.

Probeer het zelf een keer en dan zul je zien dat die korte tenen niet perse een gelovigen ding is. Maar mens eigen wanneer je opvattingen door een buitenstaander worden betwijfelt.
pi_117858742
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:36 schreef Levolution het volgende:

[..]

Goede vraag, maar door de relativiteit van alles, erg lastig te beantwoorden.
Het ene meisje kan er op haar 12e gewoon klaar voor zijn, het andere meisje op haar 18e nog steeds niet. Toch is het hebben van een 'officiële' grens wel zo veilig. Maar ik neig in mijn beantwoording nu te veel naar de westerse wetgeving.

Zelf kiezen is in ieder geval alles wat geen uithuwelijking is. Los van het feit dat een meisje nog steeds onvoldoende ontwikkeld kan zijn om een weloverwogen keuze te maken. Maar zelf verliefd worden, zelf voor trouwen kiezen etc. is voor mij datgene wat 'zelf kiezen' het meest benadert.
De Islamitische officiele grens stelt puberteit, en ja ook puberteit is relatief, de 9 jarige Turkse jongen die brood verdient voor zijn familie is niet dezelfde 9 jarige jongen die Dragonballz kijkt idd, dus, waarom geen fysieke ontwikkeling, maar wel een hoeveelheid jaren als officiele grens?

Hoe kom je er bij dat ze is uitgehuwelijk, no offence, absoluut niet, maar weet je uberhaupt iets over het leven van Aisha en haar huwelijk met Mohammed?
pi_117858782
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:37 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarom niet? Het geeft toch aan hoe de religie gepraktiseerd wordt?
Je verwart cultuur met religie.
pi_117858801
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:39 schreef Ayca het volgende:

[..]

Bij mij dus wel :P?
oh nee. :D
pi_117858872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:40 schreef pureheart het volgende:

[..]

Wel.. uit persoonlijke experiment heb ik een tijdje terug dezelfde attitude aangenomen als menig ongelovige en schrik niet; mensen werden gek, werd een provocateur, koud, arrogant, bot etc. genoemd. Het enige wat ik deed was gewoon dingen steeds in twijfel trekken (wat ongelovigen vaak doen m.b.t. religie) en af en toe ergens een grap over maken of cynisch doen.

Probeer het zelf een keer en dan zul je zien dat die korte tenen niet perse een gelovigen ding is. Maar mens eigen wanneer je opvattingen door een buitenstaander worden betwijfelt.
Je hebt dat experiment bij praktiserende moslims uitgevoerd? Uit je laatste alinea haal ik dat het bij niet-gelovigen was, maar ik weet het dus niet zeker.

Het gaat erom dat dit het internet is. Neem het niet zo serieus (ja, al gaat het om serieuze zaken).
pi_117858880
Vaak hou ik me ook gewoon in want dan zou ik wss een aantal van jullie beledigen en daar heb ik ook geen zin in.
pi_117858901
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:43 schreef Ayca het volgende:
Vaak hou ik me ook gewoon in want dan zou ik wss een aantal van jullie beledigen en daar heb ik ook geen zin in.
_O-.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:44:34 #60
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858947
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islamitische officiele grens stelt puberteit, en ja ook puberteit is relatief, de 9 jarige Turkse jongen die brood verdient voor zijn familie is niet dezelfde 9 jarige jongen die Dragonballz kijkt idd, dus, waarom geen fysieke ontwikkeling, maar wel een hoeveelheid jaren als officiele grens?

Hoe kom je er bij dat ze is uitgehuwelijk, no offence, absoluut niet, maar weet je uberhaupt iets over het leven van Aisha en haar huwelijk met Mohammed?
Omdat het praktiseren van zo'n grens erg lastig is. Dadelijk zit je mensen van 25 jaar te verbieden om met elkaar te trouwen, omdat het complete retards zijn. Maar hé, ik ben niet degene die de wetgeving in deze wereld gaat bepalen. Ze lossen het maar op. :P

En wat ik heb begrepen van Aisha: haar vader en Mo' waren goede matties dus het leek ze wel een geinig idee om ze te laten trouwen (of was er nou een soort payback?). Maar ik lees niet dagelijks over deze dingen dus vergeef me als ik het mis heb.
pi_117858956
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:43 schreef Ayca het volgende:
Mwuah, je moet je mening gewoon kunnen verkondigen, hoe beledigend mogelijk ook, maar dat eerdere lijstje van Levo, dat Adnan alleen maar de eerste overschrijd is serieus of zo niet serieus, of geen idee hebben waar je het over hebt. :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:45:26 #62
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117858994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je verwart cultuur met religie.
Allereerst zijn die twee zaken onlosmakelijk verbonden, ten tweede is het huwen van vier vrouwen niet uit culturele, maar in het beginsel uit religieuze overwegingen toegestaan.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:46:49 #63
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, je moet je mening gewoon kunnen verkondigen, hoe beledigend mogelijk ook, maar dat eerdere lijstje van Levo, dat Adnan alleen maar de eerste overschrijd is serieus of zo niet serieus, of geen idee hebben waar je het over hebt. :')
Ik neem aan dat je dat niet serieus nam, net als mijn opmerking dat ik me bij Adnan's groepering zou scharen vanwege die boobs. :')
pi_117859088
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:44 schreef Levolution het volgende:

[..]

Omdat het praktiseren van zo'n grens erg lastig is. Dadelijk zit je mensen van 25 jaar te verbieden om met elkaar te trouwen, omdat het complete retards zijn. Maar hé, ik ben niet degene die de wetgeving in deze wereld gaat bepalen. Ze lossen het maar op. :P

En wat ik heb begrepen van Aisha: haar vader en Mo' waren goede matties dus het leek ze wel een geinig idee om ze te laten trouwen (of was er nou een soort payback?). Maar ik lees niet dagelijks over deze dingen dus vergeef me als ik het mis heb.
Aisha heeft tot 3 x de mogelijkheid gehad om te kunnen en mogen scheiden, toen een scheiding bijna onafwendbaar was viel ze ziek neer omdat ze niet wilde scheiden van Mohammed, daarnaast is ze na haar verloving nog jaren in Mohammeds huishouden geweest, zonder dat hij haar heeft aangeraakt, pas nadat zij zelf toestemming gaf en instemde om te trouwen.
pi_117859115
Mooie discussie :9
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:48:57 #66
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aisha heeft tot 3 x de mogelijkheid gehad om te kunnen en mogen scheiden, toen een scheiding bijna onafwendbaar was viel ze ziek neer omdat ze niet wilde scheiden van Mohammed, daarnaast is ze na haar verloving nog jaren in Mohammeds huishouden geweest, zonder dat hij haar heeft aangeraakt, pas nadat zij zelf toestemming gaf en instemde om te trouwen.
Dat van dat scheiden wist ik niet, dat laatste wel. Negen jaar was ze aanvankelijk, pas op haar 12e ging ze naar zijn huis (met alles erop en eraan), toch?
pi_117859292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Allereerst zijn die twee zaken onlosmakelijk verbonden, ten tweede is het huwen van vier vrouwen niet uit culturele, maar in het beginsel uit religieuze overwegingen toegestaan.
Je zou er echt niet meer naast kunnen zitten.
Uithuwelijking, vrouwen verkopen, polygamie was een groot onderdeel van de Arabische cultuur mbt vrouwen.

De Islam heeft in minimaal 8 overleveringen uithuwelijking verboden en ongeldig verklaard.
Dat de bruidschat aan de vrouw gegeven moet worden ipv haar vader of familie en ze zelf mag bepalen wat het is.
Lees de biografieen er op na, de prominente Arabieren hadden tientallen vrouwen, er zijn overleveringen dat zeker 27 individuen tot 140 vrouwen hadden, de Islam heeft dit beperkt tot maximaal 4 en vervolgens ook nog in de Koran zwaar benadrukt dat 1 het beste is uit rechtvaardigheid en onderhoud.

Deze dingen bestonden al voor dat Mohammed was geboren en Islam begon te vormen, deze voorbeelden van de Arabische cultuur zijn door de Islam verboden of beperkt.
pi_117859301
quote:
4s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:46 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dat niet serieus nam, net als mijn opmerking dat ik me bij Adnan's groepering zou scharen vanwege die boobs. :')
Uiteraard, daar begon ik ook mee.
pi_117859331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:30 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel. Ik heb zelf heel wat moslims mogen leren kennen. Bij sommigen merk ik idd dat ze islamitische rituelen uit gewoonte doen en niet omdat ze het echt oprecht doen voor Allah (uit ervaring vind dit soort types vaak minder sympathiek). Ze worden bv ook ''boos'' als ze iemand iets zien doen wat niet kan. Dan heb je weer de oprechte moslims, die pik je er zo uit; ze stralen ook openheid, vriendelijkheid en oprechtheid uit.
pi_117859385
Okay, ben ik de enige die zich maar niet kan interesseren in discussies wat er 1400 jaar geleden allemaal gebeurd is?

Of nou ja, ik heb er momenteel geen zin in. :'). Maar doen jullie je ding.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 16:54:16 ]
pi_117859392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dat van dat scheiden wist ik niet, dat laatste wel. Negen jaar was ze aanvankelijk, pas op haar 12e ging ze naar zijn huis (met alles erop en eraan), toch?
Over Aisha's leeftijd is niets zeker, overleveringen zeggen dat het begon met 6, 9, 12, 16, en zelfs 18 komt er in voor. Een Egyptenaar heeft zelfs een heel boek geschreven met onderbouwingen voor waarom Aisha niet onder de 12 kon zijn, onderbouwd met historische gebeurtenissen, tot haar geboren, de 'hicret', oorlogen etc aan toe.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:54:28 #72
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uithuwelijking, vrouwen verkopen, polygamie was een groot onderdeel van de Arabische cultuur mbt vrouwen.

De Islam heeft in minimaal 8 overleveringen uithuwelijking verboden en ongeldig verklaard.
Dat de bruidschat aan de vrouw gegeven moet worden ipv haar vader of familie en ze zelf mag bepalen wat het is.
Lees de biografieen er op na, de prominente Arabieren hadden tientallen vrouwen, er zijn overleveringen dat zeker 27 individuen tot 140 vrouwen hadden, de Islam heeft dit beperkt tot maximaal 4 en vervolgens ook nog in de Koran zwaar benadrukt dat 1 het beste is uit rechtvaardigheid en onderhoud.

Deze dingen bestonden al voor dat Mohammed was geboren en Islam begon te vormen, deze voorbeelden van de Arabische cultuur zijn door de Islam verboden of beperkt.
Dus van de cultuur mocht je tig vrouwen trouwen en van de religie mocht je er maar 4 vrouwen?
Waar precies zit ik ernaast dan? Ik had het toch over vier vrouwen?

Als je nu gaat zeggen dat ik ernaast zit omdat het idee van polygamie überhaupt uit culturele gronden komt en dus niet uit religieuze, dan vind ik dat een lachertje, want in principe hoort God boven cultuur te staan. Blijkbaar kreeg Hij '1 vrouw' er niet door en moest Hij er maar '4 vrouwen' van maken als compromis?
pi_117859414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:53 schreef zarGon het volgende:
Okay, ben ik de enige die zich maar niet kan interesseren in discussies wat er 1400 jaar geleden allemaal gebeurd is?

Je moet dan ook niet zomaar plaatjes posten.
pi_117859515
quote:
3s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat weet ik lieve schat. Maar kijk eens om je heen. Kijk hoe het geloof in de islamitische landen wordt misbruikt.

Het gaat vast om de goede bedoelingen, maar dat zie ik maar amper.

Overigens, zoals ik al zei: de tijden waren anders. De vrouw was zwakker, er waren oorlogen, dit dat. Nu is alles anders. Ik vind dan maar vaag om in het heden te leven naar de omstandigheden van het verleden.
Volgens mij ben jij ook niet echt omringt met praktiserende Godvrezende moslims.
Ik namelijk wel en ik weet hoe mensen worden wanneer ze Islam begrijpen zoals Allah erover spreekt in de koran en zoals de profeet ons heeft geleerd.

Mag je vinden; maar zolang God zegt dat het mag zal ik mij daaraan vasthouden. Ik heb geen recht om te zeggen dat iets verboden is, terwijl God het heeft toegestaan.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:57:31 #75
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:52 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel. Ik heb zelf heel wat moslims mogen leren kennen. Bij sommigen merk ik idd dat ze islamitische rituelen uit gewoonte doen en niet omdat ze het echt oprecht doen voor Allah (uit ervaring vind dit soort types vaak minder sympathiek). Ze worden bv ook ''boos'' als ze iemand iets zien doen wat niet kan. Dan heb je weer de oprechte moslims, die pik je er zo uit; ze stralen ook openheid, vriendelijkheid en oprechtheid uit.
True dit, vraag maar eens aan de gemiddelde Turk waarom hij bijvoorbeeld vast. Echt veel zinnigs komt er niet uit, ze doen het gewoon omdat 'het hoort'.

Net zoals de Turk die boos op mij werd toen ik aan een flesje water nipte op de markt (in Turkije). In plaats van dat hij zich met zijn religie bezig houdt en zich verbonden voelt met God en weet ik veel wat er allemaal bij de Ramadan hoort, zit hij zich druk te maken om mijn slok water. :')
pi_117859578
Als gezonde jongeman had je ook gewoon moeten vasten natuurlijk.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:59:43 #77
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859617
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:58 schreef Ayca het volgende:
Als gezonde jongeman had je ook gewoon moeten vasten natuurlijk.
Maar ik ben geestelijk niet helemaal gezond.
pi_117859622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:54 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dus van de cultuur mocht je tig vrouwen trouwen en van de religie mocht je er maar 4 vrouwen?
Waar precies zit ik ernaast dan? Ik had het toch over vier vrouwen?

Als je nu gaat zeggen dat ik ernaast zit omdat het idee van polygamie überhaupt uit culturele gronden komt en dus niet uit religieuze, dan vind ik dat een lachertje, want in principe hoort God boven cultuur te staan. Blijkbaar kreeg Hij '1 vrouw' er niet door en moest Hij er maar '4 vrouwen' van maken als compromis?
Je zit ernaast in :

quote:
Allereerst zijn die twee zaken onlosmakelijk verbonden
dat is simpelweg niet waar, er zijn honderden voorbeelden te geven van waarin de Islam tegen de heersende cultuur ingaat en zelfs verbied. Je zegt dat ze uit grondbeginsel uit religieuze overwegingen zijn ontstaan, ook dat klopt niet, ook voor de Islam waren er mensen met 4 en meer vrouwen, de Islam heeft het niet laten ontstaan, maar een max gelegd op iets wat al reeds bestond.

God boven cultuur staan, op welk punt onderwerpt God zich aan cultuur dan? De voornaamste argumenten voor polygamie in de Islam is niet de lust van de man, is bescherming voor de vrouw, middels een maatschappelijk geaccepteerde instituut het huwelijk, weet wel dat er in die tijd veel meer vrouwen bekeerden tot de Islam dan mannen, dat mannen overleden op het slachtveld etc, in de meeste gevallen was polygamie zelfs uiterst noodzaak om 'ortada kalanlari' op te nemen op een -voor hen - legitieme wijze.
pi_117859661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je hebt dat experiment bij praktiserende moslims uitgevoerd? Uit je laatste alinea haal ik dat het bij niet-gelovigen was, maar ik weet het dus niet zeker.

Het gaat erom dat dit het internet is. Neem het niet zo serieus (ja, al gaat het om serieuze zaken).
Nee, bij niet-moslims.

Mijn punt is dat het menselijk is om boos te worden wanneer een buitenstaander je opvattingen in twijfel trekt. Ongeacht of iemand nu gelovig is of niet. Dat het bij gelovigen meer naar buiten lijkt te gaan is omdat het tegenwoordig (in het Westen dan) juist vreemd is als je gelooft (en er naar wil leven).
pi_117859674
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat kunnen we dan zeggen over "cariyeler", dat was dan weer wel toegestaan. Dus een rijke Arabier kon toch wel zoveel vrouwen als die maar wilt weten te krijgen.

En voor zover ik het weet(ik kan het ook fout hebben) heeft de profeet in totaal 9 vrouwen gehad, waarvan hij met een deel(4 dacht ik) geen (sexueel) contact heeft gehad. Dus hij had een uitzondering.
pi_117859680
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:57 schreef pureheart het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij ook niet echt omringt met praktiserende Godvrezende moslims.
:').

En dat baseer je op wat? Misschien ben ik het juist wel en baseer ik alles wat ik zeg op wat ik zie, hm?
quote:
Ik namelijk wel en ik weet hoe mensen worden wanneer ze Islam begrijpen zoals Allah erover spreekt in de koran en zoals de profeet ons heeft geleerd.

Mag je vinden; maar zolang God zegt dat het mag zal ik mij daaraan vasthouden. Ik heb geen recht om te zeggen dat iets verboden is, terwijl God het heeft toegestaan.
Ja, ik weet het ook. Kijk eens om je heen. Daar waar er ellende is op deze wereld, zijn er moslims en is er de islam. Nou ja, je snapt me. Ik trek het naar de extreme kant toe, maar dat is even om je wakker te schudden dat moslims toch echt iets verkeerd doen.

Ik heb er gewoon de pest in dat religie zo misbruikt wordt.
pi_117859725
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:00 schreef pureheart het volgende:

[..]

Nee, bij niet-moslims.

Mijn punt is dat het menselijk is om boos te worden wanneer een buitenstaander je opvattingen in twijfel trekt. Ongeacht of iemand nu gelovig is of niet. Dat het bij gelovigen meer naar buiten lijkt te gaan is omdat het tegenwoordig (in het Westen dan) juist vreemd is als je gelooft (en er naar wil leven).
Jawel, maar daar hoort meer bij dan alleen tekst via het internet. Gedrag, houding, lichaamstaal, hoe het gezegd wordt, wat er gezegd wordt en noem het maar op.

Dat is het verschil waar ik je even op wil wijzen.
pi_117859751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:53 schreef zarGon het volgende:

Maar je hebt er wel een uitgesproken mening over? :D
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:04:13 #84
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859781
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je zit ernaast in :

[..]

dat is simpelweg niet waar, er zijn honderden voorbeelden te geven van waarin de Islam tegen de heersende cultuur ingaat en zelfs verbied. Je zegt dat ze uit grondbeginsel uit religieuze overwegingen zijn ontstaan, ook dat klopt niet, ook voor de Islam waren er mensen met 4 en meer vrouwen, de Islam heeft het niet laten ontstaan, maar een max gelegd op iets wat al reeds bestond.

God boven cultuur staan, op welk punt onderwerpt God zich aan cultuur dan? De voornaamste argumenten voor polygamie in de Islam is niet de lust van de man, is bescherming voor de vrouw, middels een maatschappelijk geaccepteerde instituut het huwelijk, weet wel dat er in die tijd veel meer vrouwen bekeerden tot de Islam dan mannen, dat mannen overleden op het slachtveld etc, in de meeste gevallen was polygamie zelfs uiterst noodzaak om 'ortada kalanlari' op te nemen op een -voor hen - legitieme wijze.
Okee, ik streep het woord onlosmakelijk weg en dat het beginsel in culturele overwegingen zit, klopt ook.

Maar goed, ergens is het raar dat de religie een standpunt heeft op basis van die culturele overwegingen. Indien dat niet zo is, dan heeft religie dat van die '4 vrouwen' dus zelf bedacht, los van het feit dat polygamie al bestond in de cultuur.

Tja, dan heeft dat van die '4 vrouwen' toch echt zijn oorsprong in de religie. Polygamie in de cultuur, maar '4 vrouwen' in de religie (zoals je hierboven ook uitlegt, waarom het nodig was om deze regeling door te voeren).

Beetje wartaal, maar je snapt me denk ik wel.
pi_117859812
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:03 schreef pureheart het volgende:

[..]

Maar je hebt er wel een uitgesproken mening over? :D
Ik heb er een mening over, ja. Zoals iedereen.
pi_117859819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:01 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Wat kunnen we dan zeggen over "cariyeler", dat was dan weer wel toegestaan. Dus een rijke Arabier kon toch wel zoveel vrouwen als die maar wilt weten te krijgen.

En voor zover ik het weet(ik kan het ook fout hebben) heeft de profeet in totaal 9 vrouwen gehad, waarvan hij met een deel(4 dacht ik) geen (sexueel) contact heeft gehad. Dus hij had een uitzondering.
Je mag geen seks hebben met een 'cariye' tenzij zij daar toestemming voor geeft, het is begonnen als een opvang instituut, niet als een playboymansion, wat het vooral nu is. Dat cariyelik wordt geassocieerd met erotisme is vooral een orientalistische visie.

Daarnaast heeft de profeet ook gewoon familiebanden aangehaald middels een 'akdi nikah' met verschillende Arabische stammen, helaas worden deze ook traditioneel vertaald als huwelijk / trouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 17:11:16 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:05:44 #87
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859835
EVEN HEEL ANDER ONDERWERP:

Kan ik börek maken met zelfrijzende meel? Laatste keer dat ik yufka maakte, wilde het niet rijzen. :')
pi_117859851
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:05 schreef Levolution het volgende:
EVEN HEEL ANDER ONDERWERP:

Kan ik börek maken met zelfrijzende meel? Laatste keer dat ik yufka maakte, wilde het niet rijzen. :')
Wat is zelfrijzende meel in het Turks? :').
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:08:11 #89
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117859913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is zelfrijzende meel in het Turks? :').
Kendiliginden kabaran un? :')
pi_117859938
quote:
3s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

En dat baseer je op wat? Misschien ben ik het juist wel en baseer ik alles wat ik zeg op wat ik zie, hm?

[..]

Ja, ik weet het ook. Kijk eens om je heen. Daar waar er ellende is op deze wereld, zijn er moslims en is er de islam. Nou ja, je snapt me. Ik trek het naar de extreme kant toe, maar dat is even om je wakker te schudden dat moslims toch echt iets verkeerd doen.

Ik heb er gewoon de pest in dat religie zo misbruikt wordt.
Waar moslims zijn worden ze onderdrukt, bezet, verkracht, beroofd etc. Dat klopt.
Zolang moslims in een ellendige toestand leven kun je er immers voor zorgen dat Islam niet aan de macht komt en als je dat kunt bereiken dan kun je als nakomeling van de Farao and whatnot (elite) lekker je ding blijven doen op aarde; namelijk JIJ wordt rijker en rijker en de rest armer en armer = behoud van macht.

Ik heb er de pest in dat religie voor alles en nog wat wordt beschuldigd terwijl de geschiedenis juist heeft bewezen dat machthebbers religie altijd hebben misbruikt (terwijl het in eerste instantie kwam om de mensheid te bevrijden).
pi_117859940
quote:
9s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:08 schreef Levolution het volgende:

[..]

Kendiliginden kabaran un? :')
Dingen die kabarmak doen. :~!

Even vragen aan de vrouwen in de buurt.
pi_117859976
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:04 schreef Levolution het volgende:

[..]

Okee, ik streep het woord onlosmakelijk weg en dat het beginsel in culturele overwegingen zit, klopt ook.

Maar goed, ergens is het raar dat de religie een standpunt heeft op basis van die culturele overwegingen. Indien dat niet zo is, dan heeft religie dat van die '4 vrouwen' dus zelf bedacht, los van het feit dat polygamie al bestond in de cultuur.

Tja, dan heeft dat van die '4 vrouwen' toch echt zijn oorsprong in de religie. Polygamie in de cultuur, maar '4 vrouwen' in de religie (zoals je hierboven ook uitlegt, waarom het nodig was om deze regeling door te voeren).

Beetje wartaal, maar je snapt me denk ik wel.
Maar als jij je als god, profeet, sociaal hervormer, ethicus, or whatever het volk een betere moraliteit wilt opleggen, dan juist moet je toch de bestaande culturen erkennen als verschijnselen om ze vervolgens te bekritiseren en omvormen naar je eigen visie?

Sinds een paar decennia kent het Nederlandse rechtsysteem, maximale en minimale straffen, als vandaag de dag je max een boete van 5.000 euro kunt krijgen voor vandalisme, dus teruggebracht en beperkt, dan kan je volgens mij geenszins stellen dat een boete van '5000' is bedacht, ontstaan of verzonnen door de rechters, er is simpelweg een max vastgesteld, niet ingevoerd als innovatief modaal.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:11:01 #93
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

In principe moet het kunnen, maarja, de vorige keer wilde het niet rijzen. Ik kan het nu wel wat langer en warmer laten staan. Fuck it, ik ga het gewoon proberen, dan maar ongerezen deeg net als bij de joden. :D
pi_117860021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kabartma tozu dacht ik?
pi_117860025
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:11 schreef Levolution het volgende:

[..]

In principe moet het kunnen, maarja, de vorige keer wilde het niet rijzen. Ik kan het nu wel wat langer en warmer laten staan. Fuck it, ik ga het gewoon proberen, dan maar ongerezen deeg net als bij de joden. :D
Net gevraagd. Moet kunnen. Ik kreeg zelfs 'waarom zou het niet mogelijk zijn?' terug. :P.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:11:59 #96
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:11 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kabarma tozu dacht ik?
Dat is gist zelf.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:12:23 #97
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Net gevraagd. Moet kunnen. Ik kreeg zelfs 'waarom zou het niet mogelijk zijn?' terug. :P.
Logisch antwoord inderdaad. Zal vorige keer wel ongeduldig geweest zijn ofzo. Bedankt!
pi_117860068
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:11 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kabarma tozu dacht ik?
Oh, mits dat, moet je er weinig van dat spul erin doen. Anders wordt het te geel.

"Mayalasın, mayalasın. En iyisi mayalasın."
pi_117860086
Wat voor bröek?
pi_117860090
Börek. :').
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:14:26 #101
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860099
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh, mits dat, moet je er weinig van dat spul erin doen. Anders wordt het te geel.

"Mayalasın, mayalasın. En iyisi mayalasın."
Heb geen maya helaas, alleen zelfrijzend meel. Te weinig ook, zie ik nu. Faalhaas ben ik ook. :')

Koken is echt epic, maar ik zuig in böreks enzo.
pi_117860118
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:14 schreef Levolution het volgende:

[..]

Heb geen maya helaas, alleen zelfrijzend meel. Te weinig ook, zie ik nu. Faalhaas ben ik ook. :')

Vallaha ik vroeg hier iets over die meel, en krijg meteen heel verhaal aan te horen hoe het gemaakt moet worden. :').
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:15:15 #104
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860124
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:13 schreef zarGon het volgende:
Wat voor bröek?
Zoiets:
http://www.turksekok.nl/1006/mercimekli-dilim-pogaca

Maar dan met alleen gehakt en uien.
Dit omdat ik al 3 dagen achter elkaar mercimek eet (eerst mercimek köftesi en toen 2x mercimek corbasi).
pi_117860132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:14 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wat voor borek wilde je maken? Je hebt hazir yufka :) Wat doe je moeilijk joh :)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:16:15 #106
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860146
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat voor borek wilde je maken? Je hebt hazir yufka :) Wat doe je moeilijk joh :)
Ik moet het leren man, anders ben ik geen waardige Mengenli.
pi_117860148
Terring tijd vliegt wanneer ik hier ben

Later!
pi_117860151
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

:D.
pi_117860153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:15 schreef Levolution het volgende:

[..]

Zoiets:
http://www.turksekok.nl/1006/mercimekli-dilim-pogaca

Maar dan met alleen gehakt en uien.
Dit omdat ik al 3 dagen achter elkaar mercimek eet (eerst mercimek köftesi en toen 2x mercimek corbasi).
Ik heb nog nooit maya gebruikt voor zulke broodjes en ook nooit zelfrijzend bakmeel, maar ik weet wel dat het kan met. Dus beide manieren gaat je lukken :)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:17:02 #110
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860165
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:16 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit maya gebruikt voor zulke broodjes en ook nooit zelfrijzend bakmeel, maar ik weet wel dat het kan met. Dus beide manieren gaat je lukken :)
Dus het hoeft niet te rijzen (scheelt me ook tijd)?
pi_117860175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Een man die kookt.... Prachtig!
pi_117860178
Mensen die brood zelf maken en het niet laten maken :')
pi_117860190
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:17 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dus het hoeft niet te rijzen (scheelt me ook tijd)?
Nee, ik heb het een keer laten rijzen en toen kreeg ik een preek of ik gek geworden was :)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:18:50 #114
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117860215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, ik heb het een keer laten rijzen en toen kreeg ik een preek of ik gek geworden was :)
Mooi, ik had te weinig zelfrijzend bakmeel namelijk. Nu kan ik het mengen met volkoren meel wat ik nog wel heb staan.
pi_117860226
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:18 schreef Levolution het volgende:

[..]

Mooi, ik had te weinig zelfrijzend bakmeel namelijk. Nu kan ik het mengen met volkoren meel wat ik nog wel heb staan.
En zo werden de vrouwtjes nat...
pi_117860249
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

En zo werden de vrouwtjes nat...
Iets meer voor nodig....

Volkoren meel?... Nooit geprobeerd!
pi_117860251
quote:
hey een Turkse forum :9 Ik ga effe rondkijken
pi_117860258
Utandim... Ik ga zo pizza in de oven doen en deze heer bakt zijn ogen brood!
pi_117860311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:20 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Iets meer voor nodig....
* zarGon fluistert 'süpürge, bulaşık, çamaşır...' in de oortjes van Ambcık.
pi_117860336
Ben ik nou serieus de enige die ambcik leest als eeuhm, ambcik?
pi_117860364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:22 schreef Triggershot het volgende:

'Ambicik' maakt haar te jong, dat moeten we niet hebben. En het klinkt als 'dingil'. :').

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 17:24:13 ]
pi_117860412
Verder ben je wel okay hoor, Ambi. O+.
pi_117860438
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:22 schreef Triggershot het volgende:
Nee :')
pi_117860484
quote:
9s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

* zarGon fluistert 'süpürge, bulaşık, çamaşır...' in de oortjes van Ambcık.
Verkeerde genre ;)

Nee TS, ik las het gisterennacht bij jou of bij zG... Iemand zei truste AMbi.. Heb hartelijk gelachen..
pi_117860500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:25 schreef zarGon het volgende:
Verder ben je wel okay hoor, Ambi. O+.
Jij ook wel! :P
pi_117860505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

'Ambicik' maakt haar te jong, dat moeten we niet hebben. En het klinkt als 'dingil'. :').
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:26 schreef Ayca het volgende:

[..]

Nee :')
:')
pi_117860528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:20 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

hey een Turkse forum :9 Ik ga effe rondkijken
Of toch maar niet, lijkt wel kadinlarkulubu.com :')
pi_117860531
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Verkeerde genre ;)

Nee TS, ik las het gisterennacht bij jou of bij zG... Iemand zei truste AMbi.. Heb hartelijk gelachen..
Bij mij, maar dat was niet, Am, am, dat was te lang op Shift gedrukt hebben :')
pi_117860588
quote:

[..]

Verkeerde genre ;)

Helaas, 4 kişilik kontenjan dolu, dus ik mag jou niet behagen.

(Ik zocht gewoon een zin om 'kontenjan' te kunnen gebruiken. :').)
pi_117860657
quote:

[..]

Verkeerde genre ;)

Nee TS, ik las het gisterennacht bij jou of bij zG...
Je assimileert snel, gezien de afkortingen.
pi_117860694
quote:
11s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Weetje wat raar is, we hebben gisteren toch 3 uur lang over haar via pm geroddeld, ze lijkt helemaal niet zo erg als we dachten.
pi_117860726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Weetje wat raar is, we hebben gisteren toch 3 uur lang over haar via pm geroddeld, ze lijkt helemaal niet zo erg als we dachten.
Achteraf valt ze reuze mee ja. :').
pi_117860742
quote:
11s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een van mijn gaves. Mogelijkheid tot aanpassing binnen no time.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wauw.. Voel me zeer gevleid.. wel 3 uur lang...
pi_117860793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Achteraf valt ze reuze mee ja. :').
Waren we te pessimistisch?
pi_117860810
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waren we te pessimistisch?
Te opgewonden, denk ik. Tja, nachtelijke uurtjes eh.
pi_117860844
Jullie vallen ook mee :)

Vooral jullie twee, daar had ik moeite mee. Samen met die Weissman.
Vagerds.
pi_117860966
Euh, waarom had je moeite met ons dan? Nou ja, waarmee precies?
pi_117860974
We eten vanavond oma's manti, op z'n Eskisehiriaans, met mercimek. :9
pi_117861075
Oké, ik heb het topic gedood, volgens mij.
pi_117861082
Weissman knalt er meteen een zin in a la sikerim.

En jullie, vooral jij, zijn direct en hebben geloof ik meteen door waar ik me aan erger, want elk zinnetje richting mij was raak.
pi_117861485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:43 schreef TheMagnificent het volgende:
We eten vanavond oma's manti, op z'n Eskisehiriaans, met mercimek. :9
Mantı! _O_. :9. :~.

Afiyet olsun. En een kusje op de hand van je oma. O+.
pi_117861555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:47 schreef Ambipur het volgende:
Weissman knalt er meteen een zin in a la sikerim.

En jullie, vooral jij, zijn direct en hebben geloof ik meteen door waar ik me aan erger, want elk zinnetje richting mij was raak.
Hm. Dat directe wordt niet altijd in dank afgenomen (begrijpelijk overigens), dus mooi dat dat niet botst bij jou.

Denk je dat je langer dan die 1,5 week?
pi_117861843
Ben zelf IRL ook erg direct, maar ik pak mensen niet op hun zwakheden :P En ik hap heel snel, dus je pakt me ook snel hoor. Maar ik vind jouw opmerkingen prachtig!

Ja, denk t wel. Had even 'n dipje deze week en had geen behoefte aan familie + vrienden, daarom zo veel hier. Zodra ik normaal ben wel minder aanwezig :D
pi_117861867
IRL ben ik stilletjes, heel erg teruggetrokken, kan niet echt sociaal zijn enzo helaas.
pi_117861983
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:12 schreef Triggershot het volgende:
IRL ben ik stilletjes, heel erg teruggetrokken, kan niet echt sociaal zijn enzo helaas.
IRL kijk ik eerst even de kat uit de boom, maar wat je hier ziet, ben ik buiten ook.

Jij stil.. Really?
pi_117862040
Jup, volgens mij heb ik dit jaar niet eens een meisje ofzo gesproken op een kassameisje ofzo na, puur formeel. Raar nu ik er over nadenk.
pi_117862223
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:17 schreef Triggershot het volgende:
Jup, volgens mij heb ik dit jaar niet eens een meisje ofzo gesproken op een kassameisje ofzo na, puur formeel. Raar nu ik er over nadenk.
Iedereen heeft z'n ding, toch :)
IRL hebben mensen moeite met mij. Onvoorspelbaar als wat.

Ik weet alleen niet of ik je nu serieus moet nemen of niet :)
pi_117862267
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Iedereen heeft z'n ding, toch :)
IRL hebben mensen moeite met mij. Onvoorspelbaar als wat.

Ik weet alleen niet of ik je nu serieus moet nemen of niet :)
Uiteraard, ik zou het alleen niet graag als mijn ding zien.
Hmm, nou ja, als ik zelfs niet op internet serieus genomen word, ligt het vast wel aan mij dan, misschien begrijpelijker dan.
pi_117862365
quote:
Je bent weer eens aan het trollen he?
pi_117862394
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:25 schreef xminator het volgende:

[..]

Je bent weer eens aan het trollen he?
Nee, ja fok ofzo telt niet mee he. Ik bedoel irl.
pi_117862469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben je serieus? Werk dan bijvoorbeeld?
pi_117862518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uiteraard, ik zou het alleen niet graag als mijn ding zien.
Hmm, nou ja, als ik zelfs niet op internet serieus genomen word, ligt het vast wel aan mij dan, misschien begrijpelijker dan.
Als je wilt, kun je hieraan werken, he?
pi_117862608
quote:
Awww.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_117862647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Loop met een paars winkelmandje door de Plus.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 18:33:11 ]
pi_117862685
Trigger grijp je kans! Vandaag is het internationale coming out day.
pi_117862693
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een lost cause is.
pi_117862772
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:27 schreef xminator het volgende:

[..]

Ben je serieus? Werk dan bijvoorbeeld?
Ik werk ook...?
pi_117862800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik werk ook...?
Ik bedoel geen contact met vrouwen op werk?
pi_117862803
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Heb vanalles gedaan, gewaagd kapsel, zonnenbank, sociale trainingen enzo.
pi_117862819
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:37 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik bedoel geen contact met vrouwen op werk?
Weinig interessante dames. + formeel contact geen probleem.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 18:37:53 ]
pi_117862829
Weet je wel niet hoeveel seksrelaties zijn op kantoor _O-
pi_117862850
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb vanalles gedaan, gewaagd kapsel, zonnenbank, sociale trainingen enzo.
Hahaha, succesfull trol. Koptum!
pi_117862860
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Hahaha, succesfull trol. Koptum!
haha.
pi_117862895
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een lost cause is.
Bedoel je niet "lost case"
pi_117862916
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:39 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Bedoel je niet "lost case"
Cause is correct.
pi_117862990
Goooosh goddank..... Ik wilde je al naar 't Riagg verwijzen.
pi_117863070
Dit is nou precies het probleem, ik word altijd gezien als de goof, niet als iemand die serieus de ander leuk kan vinden. Bedankt he. :')
pi_117863163
Ey.. I adore Goofs!!
pi_117863195
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cause is correct.
Alleen maar omdat jullie bilmaatjes zijn.
pi_117863201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:46 schreef Ambipur het volgende:
Ey.. I adore Goofs!!
Maar jij bent te oud, verkaasd, gescheiden.
pi_117863225
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:47 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Alleen maar omdat jullie bilmaatjes zijn.
Als ik een x zei voor je te willen koken, zou je dan accepteren, irl, bedoel ik?
pi_117863252
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik een x zei voor je te willen koken, zou je dan accepteren, irl, bedoel ik?
Ja. Ik zou je een kans willen geven om mij te benaderen. :*
pi_117863262
Beetje apart om iemand die je niet kent te gaan laten koken in je huis.
pi_117863265
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:48 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ja. Ik zou je een kans willen geven om mij te benaderen. :*
Eerlijk?
pi_117863286
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:48 schreef Ayca het volgende:
Dat wel ja.
pi_117863288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerlijk?
Wallah.
pi_117863297
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Wallah.
pi_117863311
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:48 schreef Ayca het volgende:
Lekker in zijn huis.
pi_117863334
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:50 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Lekker in zijn huis.
Oh ja. Dan is het geen probleem.
pi_117863342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat ga je voor mij koken?
pi_117863353
quote:

[..]

Lekker in zijn huis.
Hmm, even aan mijn oom vragen of hij het wel ok vind.
pi_117863374
quote:

[..]

Wat ga je voor mij koken?
Tonijnsalade met ei eten? Ik hou wel rekening met dieet van meisjes enzo.
pi_117863381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hmm, even aan mijn oom vragen of hij het wel ok vind.
tamam.
pi_117863405
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

tamam.
Heb je whatsapp ofzo?
pi_117863406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tonijnsalade met ei eten? Ik hou wel rekening met dieet van meisjes enzo.
Ik ben niet op dieet. :{
pi_117863419
Ik ben in het echt ook niet de meest spraakzame type. Doorgaans praat ik ook niet zomaar tegen iemand die ik niet ken.
pi_117863431
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:52 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik ben niet op dieet. :{
Nee sorry, zo bedoelde ik het niet, hou er alleen rekening mee, mocht het zo zijn.
pi_117863441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je whatsapp ofzo?
Heel veel mensen hebben tegenwoordig whatsapp ja.
pi_117863459
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Heel veel mensen hebben tegenwoordig whatsapp ja.
auw. :')
pi_117863463
Haha ja nou niet terugkrabbelen he.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 18:54:19 ]
pi_117863464
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar jij bent te oud, verkaasd, gescheiden.
En jij bent een eikel.. Ik probeerde je een hart onder bladibla te steken... Goofs suck.
pi_117863477
JFM, give it a shot :D
pi_117863486
quote:
3s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

En jij bent een eikel.. Ik probeerde je een hart onder bladibla te steken... Goofs suck.
Riagg, nou erg hart onder de riem.
pi_117863488
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

auw. :')
Ik hoop dat zG en jij samen heel veel kindjes kunnen adopteren. O+
pi_117863503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:54 schreef Ambipur het volgende:
JFM, give it a shot :D
Straks is ie gemeen..
pi_117863507
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:54 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik hoop dat zG en jij samen heel veel kindjes kunnen adopteren. O+
Wat ben jij een bitch zeg. :')
pi_117863512
Wat zijn jullie soms onaardig tegen elkaar.
pi_117863514
Haha arabische loverboy, zogenaamd zielig opstellen om die chicks te hosselen _O_
pi_117863521
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:54 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Straks is ie gemeen..
Hij is gemeen tegen gescheiden, verkaaste, oude vrouwen mop. Denk dat hij tegen jou wat liever zal zijn.
pi_117863539
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef xminator het volgende:
Haha arabische loverboy, zogenaamd zielig opstellen om die chicks te hosselen _O_
Ayca is ook Arabisch, al zegt ze van niet, dus. eeuh?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 18:55:58 ]
pi_117863542
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hij is gemeen tegen gescheiden, verkaaste, oude vrouwen mop. Denk dat hij tegen jou wat liever zal zijn.
Hoor je dat Trigg?
pi_117863544
quote:
15s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Riagg, nou erg hart onder de riem.
Ga jongen, jij hebt 100x ergere dingen gezegd, nou niet janken, he
pi_117863567
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Hoor je dat Trigg?
Ja, laat ook maar.
pi_117863575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ga jongen, jij hebt 100x ergere dingen gezegd, nou niet janken, he
Zoals?
pi_117863585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:52 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik ben in het echt ook niet de meest spraakzame type. Doorgaans praat ik ook niet zomaar tegen iemand die ik niet ken.
Toch 'n chick gehosseld jij! :D
pi_117863586
Hij bedoelde HAND onder de riem he Ambi.
pi_117863607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, laat ook maar.
ik DM je mijn nummer O+
pi_117863608
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoals?
-O-
pi_117863619
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Vallah, sorry.. Jij bepaalt wat er gebeurd.. Hij kan zoveel willen :D
pi_117863644
quote:
Keren jullie nou samen tegen mij?
pi_117863649
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Toch 'n chick gehosseld jij! :D
Zo ver is het nog niet. Rustig aan.
pi_117863653
quote:

[..]

ik DM je mijn nummer O+
nee laat maar, ik geloof je niet meer dat je serieus was.
pi_117863661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

-O-
nou?
pi_117863663
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij mijn #1. O+
pi_117863665
pi_117863683
quote:
pi_117863694
quote:

[..]

Nee... Tegen JFM zeg ik go for it. Dat je tegen mij 'n eikel eerste klasse bent, betekent niet dat je haar ook als zodanig zal behandelen.
pi_117863696
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:59 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Jij mijn #1. O+
uhuh.
pi_117863704

Steigers zijn bijna weg, lekker liggend in bed genieten van het uitzicht en voetjes boven de verwarming O+
pi_117863708
quote:

[..]

nee laat maar, ik geloof je niet meer dat je serieus was.
Ik was blij dat ik een keer aandacht kreeg van een jongen. Je hebt mijn geluk gebroken. ;(
pi_117863714
quote:
_O-
pi_117863719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee... Tegen JFM zeg ik go for it. Dat je tegen mij 'n eikel eerste klasse bent, betekent niet dat je haar ook als zodanig zal behandelen.
Dat is tussen mij en haar, waar bemoei jij je mee?
pi_117863732
TS:
pi_117863735
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:59 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik was blij dat ik een keer aandacht kreeg van een jongen. Je hebt mijn geluk gebroken. ;(
online aandacht, jeeeeej.
pi_117863764
quote:
9s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:00 schreef Ayca het volgende:
TS: [ afbeelding ]
leedvermaak?
pi_117863774
Trigger is wel lief. Kreeg een e-card laatst. O+
pi_117863792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is tussen mij en haar, waar bemoei jij je mee?
Je hebt gelijk. Doe je ding.

Aju.
pi_117863820
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Doe je ding.

Aju.
zo verkaasd met je aju.
pi_117863843
Trigger, en nu lief doen. :*
pi_117863863
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:02 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Trigger, en nu lief doen. :*
Alleen als jij je woord nakomt?
pi_117863881
Ik lig in een deuk om jullie. :').
pi_117863889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alleen als jij je woord nakomt?
Doe ik. O+
pi_117863911
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:03 schreef zarGon het volgende:
ik vond alleen magnifs plaatje leuk, rest was gewoon gemeen.
pi_117863919
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:03 schreef zarGon het volgende:
Ga koken voor Trigger. :{w
pi_117863921
Deze reeks moet eens nodig wetenschappelijk onderzocht worden. Wat een mood swings.
pi_117863924
Hiermee is de 4e Turken op fok -topic relatie compleet ^)
pi_117863926
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:03 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Doe ik. O+
Oke...

Ambipur het spijt me.
pi_117863937
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zo verkaasd met je aju.
Yep! Heerlijk vind ik m'n verkaaste leven.

Ajjjjuuu gozert. Lekker Hollands.
pi_117863945
Of 5e zelfs _O-
pi_117863952
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:04 schreef xminator het volgende:
Hiermee is de 4e Turken op fok -topic relatie compleet ^)
4?
pi_117863962
zG kunnen jij en Julis double daten met Trigg en mij?
pi_117863966
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Yep! Heerlijk vind ik m'n verkaaste leven.

Ajjjjuuu gozert. Lekker Hollands.
Nogmaals, het spijt me.
pi_117863976
quote:
11s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
zG kunnen jij en Julis double daten met Trigg en mij?
Misschien wij eerst samen, anders mogelijk ongemakkelijk toch?
pi_117863982
Ambi jij nu ook lief doen. }:|
pi_117863999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien wij eerst samen, anders mogelijk ongemakkelijk toch?
Tamam canim O+
pi_117864011
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef Ayca het volgende:

[..]

4?
Ja toch? Meer zelfs verdenk ik maar die durven het vast nog niet openbaar te maken...
pi_117864015
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:06 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Tamam canim O+
Leuk. :)
pi_117864021
Kendinize gelin, uleyn!!!

pi_117864034
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Ja toch? Meer zelfs verdenk ik maar die durven het vast nog niet openbaar te maken...
wie zijn de anderen dan, zg en julis... verder?
pi_117864038
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef Ayca het volgende:

[..]

4?
Min-e & Clio
Burakius & Bilmi
Julis en ik

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 19:07:55 ]
pi_117864058
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Min-e & Clio

Neeeeeee? Die zijn als vijanden begonnen toch :') ?
pi_117864070
quote:

[..]

Min-e & Clio
Burakius & Bilmi
Julis en ik
Oh maar die 2 telde ik niet :P
pi_117864073
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neeeeeee? Die zijn als vijanden begonnen toch :') ?
Zijn getrouwd. :D.
pi_117864075
Er is dan nog hoop voor mij en ambi. :P
pi_117864081
Is dat van Burakius en Bilmi echt waar? Dacht altijd dat het maar een grapje was.
pi_117864098
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:08 schreef Triggershot het volgende:
Er is dan nog hoop voor mij en ambi. :P
seriously?
pi_117864100
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zijn getrouwd. :D.
O+ _O- O+
pi_117864120
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:09 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

seriously?
Jij leek niet echt serieus?
pi_117864141
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij leek niet echt serieus?
Mja.Laatmaar.
pi_117864142
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:09 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

seriously?
Dat deze gozer geen meisje kan regelen is duidelijk. Saka yapti gizzzz, hij en ik mogen elkaar toch niet zo, da;s nu dus goed duidelijk. :D
pi_117864159
TS, JFM, doe eens niet zo nazli met z'n tweeen.. :)
pi_117864168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat deze gozer geen meisje kan regelen is duidelijk. Saka yapti gizzzz, hij en ik mogen elkaar toch niet zo, da;s nu dus goed duidelijk. :D
zij spreekt geen Turks, volgens mij :D
maar opties bekijken is wel grappig toch :P
pi_117864178
Hij vond mij lelijk.
pi_117864182
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Mja.Laatmaar.
wel dan?
pi_117864184
noluyo la
pi_117864190
Je doet maar TS! Ik zit nergens mee. Wel met het feit dat het fucking donker is buiten... WTF.
pi_117864192
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hij vond mij lelijk.
Nee, niet lelijk, vond alleen dat je wat aparte oogschaduw had, niet gewend, dat is alles.
pi_117864198
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

O+ _O- O+
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 01:40 schreef zarGon het volgende:
Kun je alstjeblieft gewoon gaan slapen? :').
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:40 schreef ClioSporT het volgende:
Mini dun gece uyumaya calisirken aklindan kim gecti.... ?

:D
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:44 schreef ClioSporT het volgende:
Mini, senin evde kalmanin sebepleri sence nedir.?
pi_117864200
quote:

[..]

Min-e & Clio
Burakius & Bilmi
Julis en ik
Dit plus nog een paar die ik verdenk, of die willen het niet openbaar maken of die weten het nog niet van elkaar.
pi_117864211
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hij vond mij lelijk.
Beauty is in the eye of the beholder!!!
pi_117864213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef Ambipur het volgende:
Je doet maar TS! Ik zit nergens mee. Wel met het feit dat het fucking donker is buiten... WTF.
Je snapt het echt niet he, het is donker in mijn hart nu.
pi_117864221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wel dan?
Tis al goed TS. Ik kom er wel overheen.
pi_117864233
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ja, zulke dingen waren mij ook bijgebleven :') :D
pi_117864239
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:11 schreef ClioSporT het volgende:
Senle baya bi isimiz olurdu zaten. Ne sorsam konu saptiriyorsun. Schat heb je zin in sex? nee ik lus geen thee.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen ik in Istanbul was zei iemand.

'Ben sana bir girisirsem bos otobuste ayakta gidersin'

kwam ineens bij me op :')
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:45 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

insanin basina ne gelirse ya meraktan yada yaraktan gelir. Laten we optie 2 even uitsluiten, fazla merak iyi diildir canim..
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:02 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Kizim, het wordt mij steeds duidelijker waarom jij evde kalmak bent :')

Maar ja, patlican kizartmasi dan he, en de kofte van saban en iskembe corbasi vooraf :')
:D, :'(, :D.
pi_117864245
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef xminator het volgende:

[..]

Dit plus nog een paar die ik verdenk, of die willen het niet openbaar maken of die weten het nog niet van elkaar.
We hangen aan je lippen. :9~
pi_117864248
quote:

[..]

_O-
pi_117864254
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:12 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Tis al goed TS. Ik kom er wel overheen.
Even serieus, heb je geen pijn gedaan toch?
pi_117864265
quote:

[..]

Tijd heelt alles.
pi_117864291
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

:D, :'(, :D.
Ik was best grappig in 2008 :') !
pi_117864292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Even serieus, heb je geen pijn gedaan toch?
Ik zeg toch,tis al goed.
pi_117864307
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:12 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

We hangen aan je lippen. :9~
Tis aan hun, zijn niet mijn zaken :)
pi_117864316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2010 02:06 schreef ClioSporT het volgende:

Niemand gezien? 5 augustus rond 16:15 @ scheveningen den haag :D O+
pi_117864342
quote:

[..]

:')!!!
pi_117864346
Hee dat vliegtuigje met Harun Yahyah zag ik tijdens college,vorig jaar.
pi_117864353
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:13 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ik zeg toch,tis al goed.
nou ja, als je nog echt wilt, kan alsnog?
pi_117864354
vay anam vay, neler dönmüs serhat ya? :{
pi_117864383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nou ja, als je nog echt wilt, kan alsnog?
Uff. Tis al goed. Laat me maar even nu.
pi_117864407
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Uff. Tis al goed. Laat me maar even nu.
Geef je nummer... wacht ik dm je even.
pi_117864420
TS, benden sana ;(

pi_117864421
quote:
17s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Was van hem, nee toch? :o
pi_117864431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Teach me master _O_
pi_117864442
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef xminator het volgende:

[..]

Wie/wat dan? :o?!
pi_117864457
quote:

[..]

Ambi is me voor geweest joh.
pi_117864465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:16 schreef Eagle_99 het volgende:
TS, benden sana ;(

hmm?
pi_117864483
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hmm?
kiz uçtu ;(
pi_117864487
quote:

[..]

Was van hem, nee toch? :o
Jep. Zei toch, ze zijn getrouwd. Tenminste, dat is wat ze ons hebben verteld.

Daarna zijn ze ze verdwenen. Min-e kwam nog een keertje langs, maar dat was 't. Ze waren wel de oudsten in deze reeks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 20:32:12 ]
pi_117864489
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:17 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Ambi is me voor geweest joh.
ga je niet geven?
ff serieus fok jou dan man.
pi_117864511
:{
pi_117864522