Vind zelf die clip-on tuners wel relaxed... Dit omdat ik mn elektrische gitaar er vaak bij pak zonder hem ergens in te pluggen. Dan is het geluid vaak te zacht om met microfoon te tunen (of teveel achtergrond geluid) waardoor zo'n telefoon app niet altijd werkt en heb ook geen zin om steeds een kabel erbij te pakken voor dat soort tuners.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Deze tuner of deze Fender tuner?
ahaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Vind zelf die clip-on tuners wel relaxed... Dit omdat ik mn elektrische gitaar er vaak bij pak zonder hem ergens in te pluggen. Dan is het geluid vaak te zacht om met microfoon te tunen (of teveel achtergrond geluid) waardoor zo'n telefoon app niet altijd werkt en heb ook geen zin om steeds een kabel erbij te pakken voor dat soort tuners.
Heb er zelf 1 bij mn gitarist abonnement gekregen, een GoGo TT-1, en dat werkt toch wel heel soepel. Zowel met microfoon als vibratiestand te tunen...
Samenvatting, clip on tuner zijn erg hendie bij veel achtergrond (of laag 'voorgrond)' geluid of luie mensen die geen kabels willen pakkenquote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:21 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Samenvatting, clip on tuner zijn erg hendie bij veel achtergrond (of laag 'voorgrond)' geluid of luie mensen die geen kabels willen pakken(Zag die GoGo alleen niet in NLse winkels staan)
Zonder die Telecrasher van je zouden geen een van de gitaren waar je nu op speelt bestaan. ;Dquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tsk. Strats, Precisions en Jazzes zijn tof! Ze hebben alleen met die Telecrashers een rare misstap begaan. Dat ding had nooit de jaren '50 moeten verlaten.
Fucking lekker weer hier, puntje van Italië en nu op Sicilië.quote:
Via Wehkamp toch ook? Staat hier nog op een week levertijd :/quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:51 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik was eerst wat skeptisch over rocksmith maar ik heb het nu een 4 uurtjes gespeeld en het is echt heel leuk om te doen.
Gevoel van empowerment en dat je toch iets fatsoenlijk kan spelen is erg hoog.
En door de mastermode die erin zit word je toch aangemoedigd om een nummer uit je hoofd te leren.
Latency zit er echter wel in. Tevens ontkleurt de soundengine je gitaar behoorlijk. Ik hoor iig weinig verschil tussen een semi-hollow, les paul en mijn superstrat.
Die koop ik in de winkel waar ik *werk*. Heb ik een stand voor 5 gitaren voor 20 euro, dan liever dat!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:52 schreef The_Dean het volgende:
Waarom heb je niet meteen wat standaards bijbesteld?
Ben er geen fan van, maar wel een iconisch instrument. Veel plezier man
Andere zaak, vrijdag avondquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Werk je nou weer in die winkel?
Ik vind het echt een afschuwelijk ding, maar veel plezier ermee
PS3, XboX of PC?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:51 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik was eerst wat skeptisch over rocksmith maar ik heb het nu een 4 uurtjes gespeeld en het is echt heel leuk om te doen.
Gevoel van empowerment en dat je toch iets fatsoenlijk kan spelen is erg hoog.
En door de mastermode die erin zit word je toch aangemoedigd om een nummer uit je hoofd te leren.
Latency zit er echter wel in. Tevens ontkleurt de soundengine je gitaar behoorlijk. Ik hoor iig weinig verschil tussen een semi-hollow, les paul en mijn superstrat.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:18 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Via Wehkamp toch ook? Staat hier nog op een week levertijd :/
Hoe heb je hem aangesloten trouwens? Lees namelijk dat (audio) via hdmi vooral veel latency met zich meebrengt, dat optisch aansluiten aangeraden wordt.
Pc versie via steam gekocht.(kabel had ik al en geduld had ik ook nietquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
PS3, XboX of PC?
Op de PS3 valt latency wel mee, maar heb de Hdmi ook op een receiver aangesloten, die het beeld weer doorlust naar de TV.
Ik ga hem niet analoog aansluiten alleen voor dat spel. Ik merk nu maar weinig lag dus soit. Ik sluit hem juist digitaal aan, vanwege de surround effekten bij games en films (heb een 5.1 speakerset aan de receiver hangen).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:10 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
[..]
Pc versie via steam gekocht.(kabel had ik al en geduld had ik ook niet) HDMI wil je inderdaad vermijden als de pest. Je latency word beter als je de ps3 analoog op je speakers aansluit. Die receiver zorgt alleen maar voor meer latency.
Ik heb zelf alles nog analoog omdat digitaal te weinig voordeel heeft. (en voor gaming wil je niet digitaal omdat latency weer)
Ik gebruik zelf mijn interface als geluidskaart omdat ik nog alles gewoon in stereo doe. Ik kan dan geen guitar rig en rocksmith tegelijk draaien maar das niet zo'n probleem.
Leuk gedaan, alleen vind ik de timing af en toe wat houterig.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Instrumental van Usher en David Guetta
Die heb ik ook! Superlicht, maar zo'n mooi geluid.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:47 schreef Braddie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, de Hofner 500/1 is binnenIk ben blij
Want? Hoe? Heeft dat wel zin, 5 uur achter elkaar?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Morgen tussen 05:00 en 10:00, e-gitaar oefenen(5 uur lang dus)![]()
Eerst wel snaren tunen,natuurlijk
Ja dat is nog een standaard preset, nog ff kloten om voor deze gitaar wat te maken nog geen tijd voor gehad, maar hij klinkt lekkerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:18 schreef brother52 het volgende:
Geen idee wie die Usher en Guetta zijn maar die gitaar klinkt wel lekker.
Thnx, ja die loopt niet altijd even soepelquote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:24 schreef starla het volgende:
[..]
Leuk gedaan, alleen vind ik de timing af en toe wat houterig.
niet echtquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:55 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Want? Hoe? Heeft dat wel zin, 5 uur achter elkaar?
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 06:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Pas in lente 2010 vernomen(via Radio Veronica) dat Eddie Van Halen in Nederland geboren is en dat hij de gitaar solo deed in Beat It.En had een cameo(2 uur geleden ondekt)
Ik ken geen kleine e? bedoel je niet hoge e, of lage e?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 07:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Nee,joh
Ik heb een e-gitaar,nieuwe snaar erin doen(klene e dus)
Jaah,1ste snaar(dunste dus).Hoge toch??quote:Op donderdag 25 oktober 2012 07:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ik ken geen kleine e? bedoel je niet hoge e, of lage e?
Hoge e dan ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 07:29 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Jaah,1ste snaar(dunste dus).Hoge toch??
Ben ff aan het luisteren. Moet je daar eigenlijk nog voor betalen om op Spotify te komen ?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:54 schreef Gitaarmat het volgende:
We staan op spotify met de single.
Ik geloof na een half jaar pas, of als je gewoon heel veel luistert en over het limiet komt. En dat is, in ons geval, vrij gauw zo, denk ik.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ben ff aan het luisteren. Moet je daar eigenlijk nog voor betalen om op Spotify te komen ?
Haha, dat is een nieuwe, braddemansquote:
Erg gaaf! Hoe zijn jullie er zo op gekomen?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:54 schreef Gitaarmat het volgende:
We staan op spotify met de single.
Nice, de stem van die zanger komt me wel verdomt bekend voor, je komt toch niet uit het noorden des lands hequote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:45 schreef Braddie het volgende:
https://www.box.com/s/fdlfp94kywp71nq3kicp
Hofner Bas demo(I.c.m met Drive My car)
Nee, ik kom uit Hilversum haha.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nice, de stem van die zanger komt me wel verdomt bekend voor, je komt toch niet uit het noorden des lands he
Zeik je graag af maar klinkt eerlijk gezegd superquote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:45 schreef Braddie het volgende:
https://www.box.com/s/fdlfp94kywp71nq3kicp
Hofner Bas demo(I.c.m met Drive My car)
Jammer dat het in 013 is. Dat is net wat te ver om door de week naar toe te gaan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:17 schreef genakt het volgende:
WIe gaat er hiernaartoe ?
[ afbeelding ]
Ik ga 13 nov in tilburg en 29e in Hongarije budapest![]()
Ben daar toevallig dan op vakantie en is 10 min lopend vanaf me hotel
Ja daar oud en nieuw vierenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat het in 013 is. Dat is net wat te ver om door de week naar toe te gaan.
Goede keus om naar Budapest te gaan, is een erg leuke stad.
28e wegquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:41 schreef brother52 het volgende:
Dan ga je wel erg vroeg die kant op.
Nee, niet gezien maar klinkt best goed.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:27 schreef KaMo het volgende:
Hadden jullie trouwens gezien dat wij nu sinds kort ook wat betere opnames online hebben gegooid?
http://listn.to/Zebrapad
En we sinds een week een 2e gitarist op proef hebben!
Klopt, de bas valt inderdaad weg.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Klinkt wel beter jaAlleen erzit zoveel laag in je drums dat de bas er compleet in wegvalt dat is zonde.
Hahaquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:23 schreef genakt het volgende:
[..]
Zeik je graag af maar klinkt eerlijk gezegd super
Hier zit hele vette bass in!
Kijk maar naar de covers! misschien iets voor jou ook. Tevens super leuk nummer
Ik schat LSDquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:19 schreef brother52 het volgende:
Ik vraag me af wat de ontwerper van deze gitaar op had...
[ afbeelding ]
Nee, ik zie er niet echt iets van beide in terug.quote:
Ik zie er een combinatie van een SG en een Firebird in terug...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, ik zie er niet echt iets van beide in terug.
Thanks! Tja, connecties.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Erg gaaf! Hoe zijn jullie er zo op gekomen?
Wel jammer van het Neerlandsche accent. Dat schreeuwen vindt ik dan weer niet erg
Dat lijkt me zo ruk eigenlijk... Hoe doe je dat nou? Zie idd wel eens van die bandjes die voor 10 man spelen ofzo, of van dat ongeinteresseerde publiek. Lijkt me dan best lastig jezelf te motiveren. Aan de andere kant, als je t gewoon tof hebt met elkaar als band en plezier hebt in muziek makenquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:36 schreef The_Dean het volgende:
Zo, als vanouds weer voor een lege zaal gespeeld
Hoe je dat doet? Gewoon lekker spelenquote:Op zondag 28 oktober 2012 01:01 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo ruk eigenlijk... Hoe doe je dat nou? Zie idd wel eens van die bandjes die voor 10 man spelen ofzo, of van dat ongeinteresseerde publiek. Lijkt me dan best lastig jezelf te motiveren. Aan de andere kant, als je t gewoon tof hebt met elkaar als band en plezier hebt in muziek maken
Staan op youtube genoeg filmpjes toch? Of op internet genoeg guides...quote:Op zondag 28 oktober 2012 02:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Iemand voor mij graag een stap-voor-stap gids met pics,van hoe ik mijn snaar kan vervangen?Heb ik wat nodig(ik heb wel e-gitaar reserve snaren)?
![]()
![]()
*B_P_N is een gitaar noob op zulke gebieden*
Dat is inderdaad waar ja, als je zelf maar lol hebt en gewoon plezier hebt in het muziek makenquote:Op zondag 28 oktober 2012 06:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoe je dat doet? Gewoon lekker spelen
Sowieso hebben we er zelf erg veel lol in, en als opener van de avond weet je toch dat je een lege zaal hebt, en niemand voor jou komt, maar dat boeit ons verder weinig.
Gewoon volgas je best doen en lekker spelen.
Dat zegt iedereen nu wel, maar eigenlijk is het een rukstad. Hősök tere, Budavári palota, széchenyi lánchíd en dat was het wel zo'n beetje. Budapest is helaas grotendeels verneukt door Russische invloeden. Complete wijken vol met getto-aandoende flats.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:33 schreef brother52 het volgende:
Goede keus om naar Budapest te gaan, is een erg leuke stad.
Dit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Praag is dan heel veel mooier alsbje toch naar die hoek wilt vind ik.
Hoeft niet. Kheb zelf nog nooit een akoestische gitaar gehadquote:Op zondag 28 oktober 2012 01:53 schreef m0ridin het volgende:
Ah ok, nou bedoelde ik met semi-akoustisch dus hollowbody maar ok... niet echt een vervanging dus.
Toch kies ik er denk ik voor het meeste te negeren en me te focussen op het kopen ervan voor erbijMaar heb de echte akoustische volgens mij al in geen maanden aangeraakt, aan de andere kant moet je er natuurlijk wel 1 hebben... erbij dan... hmmm... even overwegen voor de sier.
Cheers
Dat zegt iedereen, maar het klopt niet. Een Semi Akoestische gitaar is wel degelijk een Hollowbody. Wat jij bedoelt is een Acoustic-electric gitaar. Dus:quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:32 schreef brother52 het volgende:
Een hollowbody is wat anders dan een semi-akoestische gitaar.
Een semi-akoestische is gewoon een akoestische die je kunt uitversterken.
Een Epi Dot klinkt onversterkt maar een klein beetje luider dan een solidbody. (verschilt ook nog eens per solidbody). Neemt niet weg dat een Dot een erg leuke gitaar is (en nog eens belachelijk goedkoop ook).
Een hollowbody als vervanging kopen is dus niet echt aan te raden. Gewoon een Dot kopen voor erbij.
Gaat me wel lukkenquote:Op zondag 28 oktober 2012 08:48 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Staan op youtube genoeg filmpjes toch? Of op internet genoeg guides...
Uiteindelijk gewoon een keer doen, de eerste keer duurt het gewoon lang (en heb je op de een of andere manier je vingers helemaal opengehaald) Maar elke keer gaat het beter en zitten ze beter... Gelukkig zijn snaren niet zo duur en kun je gewoon n beetje oefenen
Haha nice.quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Gister zo'n vette Halloween gig gehadMet gave outfits natuurlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
28 decemberquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:55 schreef brother52 het volgende:
Dat is toch al snel zo'n 5 weken.
Ten minste, als je op 28 november die kant op gaat en op 3 januari weer terug.
Of die rechts vooraan die als zwangere vrouw is verkleed.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:34 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Haha nice.
Bin Laden kostuum is wel zeer baas trouwens
quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:32 schreef starla het volgende:
[..]
Of die rechts vooraan die als zwangere vrouw is verkleed.
Wel op video vastleggen dan he, kan je nog wat extra geld verdienenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:42 schreef KaMo het volgende:
Net een afspraak met een potentiële koper van mijn bass. Ik speciaal naar zijn school gekomen.
Na 2 min pielen bied hij 40 euro onder de eerder afgesproken prijs, om vervolgens een compromis proberen te sluiten bij 20 euro minder. Nou, dan breng ik hem nog liever rectaal in joh
Dat soort mensen mogen gewoon geen aankopen doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:42 schreef KaMo het volgende:
Net een afspraak met een potentiële koper van mijn bass. Ik speciaal naar zijn school gekomen.
Na 2 min pielen bied hij 40 euro onder de eerder afgesproken prijs, om vervolgens een compromis proberen te sluiten bij 20 euro minder. Nou, dan breng ik hem nog liever rectaal in joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |