Timmermans noemt Wilders in een reactie op Twitter een 'Islam-hater' die de religie aan banden wil leggen. 'Foute man, mag nooit minister worden.'quote:Wilders noemt Timmermans in een reactie op Twitter een 'PVV-hater' die de partij aan banden wil leggen. "Foute man, mag nooit minister worden."
Prima, lekker beetje rollebollen over de virtuele straten van het Interwebz.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Timmermans noemt Wilders in een reactie op Twitter een 'Islam-hater' die de religie aan banden wil leggen. 'Foute man, mag nooit minister worden.'
Het punt is dat het ter discussie stellen van de democratie democratie is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:51 schreef Re het volgende:
nou ja, het punt is dat als er volgens de Duitse regels zou worden gewerkt de PVV als partij niet zou zijn toegestaan. Wat hij niet doorheeft is dat we niet in Duitsland zijn noch de Duitse regels ambiëren
zo kun je ook stellen dat wat hij stelt democratie is natuurlijk... en dat het uit die hoek komt is eigenlijk wel verbazend, maar ook dat zul je ontgaanquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:54 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het punt is dat het ter discussie stellen van de democratie democratie is.
Dat dit uit de PvdA hoek komt verbaast nauwelijks. Zo ongeveer het enige waar ik Wilders volkomen in begrijp. Wat een vreselijk clubje.
Het willen verbieden van partijen om hun standpunten is niet bepaald democratisch te noemen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:56 schreef Re het volgende:
[..]
zo kun je ook stellen dat wat hij stelt democratie is natuurlijk...
Dat is de oude politiek Re.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:01 schreef Re het volgende:
je zou verwachten dat juist nu met de formatie er uit zulke hoek juist geen provocerende uitspraken zouden komen, juist ook als het gaat om ministermateriaal
Schijnt wel zijn talen goed te spreken.. Duits en Engels natuurlijk, heeft volgens mij Frans gestudeerd.quote:
Ik volg die extremist op feestboek. Wat een randdebiel is dat. Nog erger dan Wilders met zijn uitspraken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:14 schreef karton2 het volgende:
[..]
Schijnt wel zijn talen goed te spreken.. Duits en Engels natuurlijk, heeft volgens mij Frans gestudeerd.
Overigens heeft de PVV hem nog niet zo lang geleden een mooi BrusselsBaantje door de neus geboord door voor zijn concurrent te stemmen. Net dankzij die handvol PVVers heeft hij dat baantje niet gekregen.![]()
Ik ga er maar van uit dat zo'n correcte man als Timmermans blij is dat hij niet dankzij een ondemocratische partij als de PVV een luceratief baantje heeft gekregen.
Dat kan in Duitsland niet zo zijn. Als iedere volksvertegenwoordiger de grondwet zou omarmen, zou de grondwet nooit kunnen veranderen. De laatste wijziging van de grondwet was nog in 1983; toen zat de PVV nog niet in de kamer.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:41 schreef slashdotter3 het volgende:
FP: Timmermans: partij als PVV niet meer toestaan
Timmermans, genoemd als minister in een VVD-PvdA-kabinet, verwijst naar de regels in Duitsland. Daar moeten partijen volgens hem elementen van de rechtsstaat, zoals de grondwet, omarmen. De PVV van Geert Wilders drijft volgens Timmermans juist af van de rechtsstaat.
Nee, dat was in januari. En de PVV blokkeerde hem uit rancune:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:47 schreef Klummie het volgende:
Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa wou Timmermans worden en daar stak de PVV een stokje voor. Dat was afgelopen juni, dat doet blijkbaar nog zeer.
Ah ja, ik las jun ipv jan. Boeiend. De "nieuwe" politiek deed even de oude politiek na. Timmermans wist dat de pvv een cruciale rol kon spelen en heeft het niet echt handig gespeeld.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat was in januari. En de PVV blokkeerde hem uit rancune:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)europese-topfunctie/
Ironisch genoeg kwam de functie mede daardoor terecht bij een Let die zich minstens zo kritisch over de PVV heeft uitgelaten.
Een vergelijking: hoeveel mensen zijn er uit naam van de islam vermoord en hoeveel uit naam van de pvv?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Timmermans noemt Wilders in een reactie op Twitter een 'Islam-hater' die de religie aan banden wil leggen. 'Foute man, mag nooit minister worden.'
Nou ja, de PvdA heeft in elk geval meer kamerleden overgehouden dan de PVV. En Timmermans is zodadelijk minister, terwijl Wilders niet verder gaat komen dan nog een paar jaar pluchekleven en roeptoeteren vanuit de zijlijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:21 schreef Klummie het volgende:
Ah ja, ik las jun ipv jan. Boeiend. De "nieuwe" politiek deed even de oude politiek na. Timmermans wist dat de pvv een cruciale rol kon spelen en heeft het niet echt handig gespeeld.
Ons vergelijken met Duitsland is ook vrij onnozel, die hebben een goede reden voor dergelijke eisen, wij totaal niet.
Je kunt ook het nieuwsbericht wat beter lezen. Timmermans roept namelijk niet op tot een verbod, maar pleit voor de instelling van bepaalde regels waaraan politieke partijen zouden moeten voldoen. En dat zijn regels waaraan de PVV op dit moment (nog) niet voldoet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
Op een bijeenkomst over democratie oproepen tot het verbieden van partijen die weigeren deel uit te maken van de '"democratische" eenheidspartij Nederland' (alsof PvdA, CDA, VVD, D66 zelfstandige partijen zijn), dan valt me werkelijk waar niks meer in...
Das hetzelfde, maar dan omgedraaid met terugwerkende kracht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt ook het nieuwsbericht wat beter lezen. Timmermans roept namelijk niet op tot een verbod, maar pleit voor de instelling van bepaalde regels waaraan politieke partijen zouden moeten voldoen. En dat zijn regels waaraan de PVV op dit moment (nog) niet voldoet.
Aangepast Even om je duidelijk te maken dat antidemocratisch gedrag gewoon puur antidemocratisch gedrag is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt ook het nieuwsbericht wat beter lezen. De KKK roept namelijk niet op tot een verbod, maar pleit voor de instelling van bepaalde regels waaraan kiezers zouden moeten voldoen. En dat zijn regels waaraan zwarten op dit moment (nog) niet voldoen.
Waarom? Maakt antidemocratisch gedrag van de een het antidemocratisch gedrag van de ander goed?quote:Je ageert zo leuk tegen de "democratische eenheidspartij Nederland", maar mag ik ook even je mening weten over het democratisch gehalte binnen de PVV?
Natuurlijk is dat niet hetzelfde. Als jij altijd 120 rijdt en ik zeg dat ik op die weg liever een maximumsnelheid van 100 wil, heb ik jou dan verboden om auto te rijden? Dacht het niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:49 schreef 3-voud het volgende:
Das hetzelfde, maar dan omgedraaid met terugwerkende kracht.
Dat je er handig gebruik van maakt geeft al aan hoe wereldvreemd je bent, zoals die extremist Timmermans.
Wat zijn dan die regels waar mensen van de KKK aan moeten voldoen? Komt het neer op het verplicht moeten hebben van een witte huidskleur? Dan kan de zwarte daar onmogelijk aan voldoen en gaat jouw vergelijking dus volledig mank.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:51 schreef Viajero het volgende:
Aangepast. Even om je duidelijk te maken dat antidemocratisch gedrag gewoon puur antidemocratisch gedrag is.
Pleiten voor verandering van een bepaalde regel is niet anti-democratisch, maar gewoon onderdeel van het politieke debat. Ik heb nergens weersproken dat mensen gewoon op de PVV (moeten) mogen stemmen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:51 schreef Viajero het volgende:
Waarom? Maakt antidemocratisch gedrag van de een het antidemocratisch gedrag van de ander goed?
Ik ben trouwens fel tegen de PVV, maar als er genoeg mensen op ze stemmen dan moet dat kunnen in een democratie.
Ok, je weet niets van de situatie daar. Kan gebeuren. Lees je hier eens in:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat zijn dan die regels waar mensen van de KKK aan moeten voldoen? Komt het neer op het verplicht moeten hebben van een witte huidskleur? Dan kan de zwarte daar onmogelijk aan voldoen en gaat jouw vergelijking dus volledig mank.
Als regels omtrent politieke partijen worden veranderd, kan de PVV er gewoon voor kiezen om aan die regels te voldoen. Gewoon leden toestaan en klaar is Geert.
[..]
Wel als die regels specifiek op het uitsluiten van een bepaalde partij zijn. En dat wordt hier toch gewoon toegegeven door dhr Timmermans?quote:Pleiten voor verandering van een bepaalde regel is niet anti-democratisch, maar gewoon onderdeel van het politieke debat. Ik heb nergens weersproken dat mensen gewoon op de PVV (moeten) mogen stemmen.
En hoeveel uit naam van democratie. Snuggere Henkie.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een vergelijking: hoeveel mensen zijn er uit naam van de islam vermoord en hoeveel uit naam van de pvv?
Waarom zou ik me daar in vredesnaam in verdiepen? Het heeft helemaal niks met dit topic te maken en het is een vergelijking die kant noch wal raakt. Want in tegenstelling tot jouw voorbeeld wordt van de PVV niks gevraagd waaraan de partij onmogelijk kan voldoen. Stel dat het verplicht wordt om leden toe te laten, dan hoeft de PVV slechts één dingetje te doen: de partij openstellen voor leden. En zelfs dan kun je intern nog bepalen hoe veel (lees: weinig) invloed die leden hebben. Kortom: je bent spijkers op laag water aan het zoeken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:03 schreef Viajero het volgende:
Ok, je weet niets van de situatie daar. Kan gebeuren. Lees je hier eens in:
This elite turned to stopping the African American vote to maintain their power. The Fifteenth Amendment forbade racial restrictions on suffrage, but white supremacists used thinly disguised laws to remove African Americans from the voter rolls. These included poll taxes that poor blacks (and whites) could not pay and literacy tests.
http://www1.cuny.edu/portal_ur/content/voting_cal/jim_crow.html
Je kunt natuurlijk nooit regels maken die specifiek zijn gericht op het uitsluiten van een bepaalde partij. Je kunt wel regels maken die bepaalde kenmerken aanpakken, zoals het niet-toelaten van leden. Net zoals de SGP onder vuur ligt omdat vrouwen geen lid mogen zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:03 schreef Viajero het volgende:
Wel als die regels specifiek op het uitsluiten van een bepaalde partij zijn. En dat wordt hier toch gewoon toegegeven door dhr Timmermans?
Maar waarom wil je verplichten dat een partij altijd de grondwet omarmt? Welk precedent schep je dan voor de toekomst als die aangepast dient te worden? Kan niet, want je omarmt de huidige en bent dit verplicht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zou ik me daar in vredesnaam in verdiepen? Het heeft helemaal niks met dit topic te maken en het is een vergelijking die kant noch wal raakt. Want in tegenstelling tot jouw voorbeeld wordt van de PVV niks gevraagd waaraan de partij onmogelijk kan voldoen. Stel dat het verplicht wordt om leden toe te laten, dan hoeft de PVV slechts één dingetje te doen: de partij openstellen voor leden. En zelfs dan kun je intern nog bepalen hoe veel (lees: weinig) invloed die leden hebben. Kortom: je bent spijkers op laag water aan het zoeken.
[..]
Je kunt natuurlijk nooit regels maken die specifiek zijn gericht op het uitsluiten van een bepaalde partij. Je kunt wel regels maken die bepaalde kenmerken aanpakken, zoals het niet-toelaten van leden. Net zoals de SGP onder vuur ligt omdat vrouwen geen lid mogen zijn.
Daar is hij nooit meer overheen gekomen.quote:Het is niet voor het eerst dat Timmermans zich uitspreekt tegen de PVV. Voor de verkiezingen in 2010 riep hij op tot een politiek blok tegen Wilders. De PVV blokkeerde daarop onder meer zijn benoeming tot commissaris van de Koningin in Limburg.
dit, ik ben het niet eens met de pvv en zie ze het liefst uit elkaar vallen, maar niet op deze manierquote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:48 schreef YazooW het volgende:
Dit soort uitspraken doen tijdens een bijeenkomst over democratieBlijkbaar is meneer Timmermans vergeten dat bijna 1 miljoen mensen hebben gestemd op de PVV. Hoe partijen intern bestuurd worden moeten die partijen zelf weten, het is uiteindelijk aan de kiezer om te oordelen wat ze er van vinden.
Het mooiste is dat zijn concurrent nog veel krachtiger afstand neemt van de PVV dan Timmermans... En dat Timmermans nu dus waarschijnlijk een post in Nederland krijgt, waar de PVV dus nog meer last van zal krijgen. \quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:14 schreef karton2 het volgende:
[..]
Schijnt wel zijn talen goed te spreken.. Duits en Engels natuurlijk, heeft volgens mij Frans gestudeerd.
Overigens heeft de PVV hem nog niet zo lang geleden een mooi BrusselsBaantje door de neus geboord door voor zijn concurrent te stemmen. Net dankzij die handvol PVVers heeft hij dat baantje niet gekregen.![]()
Ik ga er maar van uit dat zo'n correcte man als Timmermans blij is dat hij niet dankzij een ondemocratische partij als de PVV een luceratief baantje heeft gekregen.
Alsof het daarom ging.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:40 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het mooiste is dat zijn concurrent nog veel krachtiger afstand neemt van de PVV dan Timmermans... En dat Timmermans nu dus waarschijnlijk een post in Nederland krijgt, waar de PVV dus nog meer last van zal krijgen. \
Serieus 1000 x
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Als 'ie had gezegd dat 'ie de PVV graag verboden zou willen zien worden, liet 'ie zich natuurlijk wel héél erg in de dictatoriale kaarten kijken. Om toch maar de schijn van democratie te wekken verpakt hij het in een lulverhaaltje over regelgeving in het Duitse politieke bestel, maar tussen de regels door valt zijn intentie duidelijk te lezen. Timmermans houdt namelijk eigenlijk helemaal niet zo van democratie, Timmermans ziet namelijk liever dat mensen stemgedrag vertonen dat in zijn straatje past en daar hoort een partij als de PVV niet bij. Die vertikt het namelijk om deel uit te maken van de eenheidsworst die de gevestigde Nederlandse politiek is.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt ook het nieuwsbericht wat beter lezen. Timmermans roept namelijk niet op tot een verbod, maar pleit voor de instelling van bepaalde regels waaraan politieke partijen zouden moeten voldoen. En dat zijn regels waaraan de PVV op dit moment (nog) niet voldoet.
Daar gaat dit toch helemaal niet over? De PVV is nog altijd een Nederlandse partij en dient dan ook aan Nederlandse regelgeving te voldoen. Het zal me een rotzorg zijn hoe Wilders zijn PVV vormgegeven heeft, net zoals het me een rotzorg zal zijn hoe de PvdA, de VVD, of welke andere Nederlandse eenheidsworstpartij dan ook ingericht is. Als ik het niet eens ben met hoe een bepaalde partij geleid wordt of ingericht is, stem ik daar niet op. Net zoals ik nooit op een partij zal stemmen die politici met totalitaire trekjes, zoals Timmermans, herbergt, of op partijen als de VVD en D66, die arbeids- en andere burgerrechten liever vandaag dan morgen afschaffen ten faveure van een door Brussel geleide totalitaire superstaat...quote:Je ageert zo leuk tegen de "democratische eenheidspartij Nederland", maar mag ik ook even je mening weten over het democratisch gehalte binnen de PVV?
Ik zou niet willen verplichten dat partijen de Grondwet omarmen. Ik denk echter wel dat bepaalde elementen van de Grondwet onwrikbaar zijn en niet aan enige verandering ten prooi mogen vallen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:36 schreef 3-voud het volgende:
Maar waarom wil je verplichten dat een partij altijd de grondwet omarmt? Welk precedent schep je dan voor de toekomst als die aangepast dient te worden? Kan niet, want je omarmt de huidige en bent dit verplicht. Tevens kan geen enkele partij er kritiek op uiten. Want wegwezen.
Het is gewoon dom gezwets. Deze facebook troll zoekt spijkers op laag water om de PVV terug te pakken/dwars te zitten. Loop er lekker achteraan wmb want het is bekend hoe je over de PVV denkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |