quote:
Op maandag 3 december 2012 21:39 schreef C2000 het volgende:Het was echt heel slecht. 'T scheelde dat ik een goedkoop kaartje had gescoord want dit was echt niet veel meer waard. Maar goed, nog 4 punten tot de winterstop o.i.d. zou mooi zijn.
Ik heb de wedstrijd terug gekeken. En zo slecht was het ook weer niet. De eerste helft speelde NEC prima voetbal en kwam NAC niet of nauwelijks aan de bal. Het tegendoelpunt was op dat moment zeer onverdiend en tegen de verhouding in. De tweede helft was NEC zeer matig en ontbrak het aan aanvallende intenties. Op basis van ieder één helft maakten beiden clubs geen aanspraak op de overwinning of juist andersom, dus een gelijkspel is de juiste uitslag (al had George het geluk onze kant op kunnen schuiven door de winnende te maken in de 90e minuut).
NEC mist een creatieve aanvaller die het verschil kan maken tegen een ploeg als NAC, Willem II, Roda JC en VVV. Wanneer we de ruimte niet krijgen, kan NEC voetballend geen kansen creëren. De enige bij NEC die dit op dit moment kan is George, maar die had zijn dag niet. Het verschil in spel van George kent een hoog contrast. Of het is goed of helemaal niets. Helaas ben je wel afhankelijk van zijn individuele uitspattingen die hij af en toe heeft. Aangezien George de enige echte vleugelspeler is met deze kwaliteiten, is het voor de tegenstander zeer makkelijk te verdedigen. Persoonlijk zie ik zeer veel talent in Tutuarima. Wanneer deze op de linkervleugel speelt en George op rechts, creëer je veel meer aanvallend vermogen en kom je aanvallend ook voor de dag tegen ploegen als NAC. In mijn ogen heeft het niet zozeer te maken dat we geen goede spits hebben, maar met de aanvoer op de spitsen.
edit: oeps iets te veel zitten typen. Is eigenlijk meer algemeen bedoeld dan als reactie op C2000.