abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 oktober 2012 @ 09:48:05 #101
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117844213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:43 schreef elgringo het volgende:

[..]

En dat is wat veel mensen NIET op prijs stellen. Dat zeg ik, als chronisch zieke
Wat mensen NIET op prijs stellen, is als je ze zomaar gaat helpen zonder wat te vragen.
Bijv. hun tas uit hun handen trekken omdat je denkt dat ze het zelf niet kunnen dragen.

Als je het gewoon netjes vraagt, wordt dat juist WEL op prijs gesteld.
Een blijk dat er toch nog behulpzame mensen rondlopen, al is het in sommige gevallen niet nodig.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:04:47 #102
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_117844581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:46 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Och wat een onzin, je kunt het altijd vragen.
Dan wordt iemand maar geïrriteerd (wat ik overigens al niet verwacht), ik heb het in ieder geval aangeboden.

Jij helpt dus nooit iemand omdat er een kleine kans is dat ze het volgens jou niet op prijs zou kunnen stellen :')
Mooi dat jij voor andere kan denken en dat ook doet; scheelt een hoop discussie. Blijf dit vooral doen :{

Verder doet je glazen bol het ook niet goed, ga dat ding eens poetsen; je trekt conclusies op basis van informatie die niet klopt (ik heb nooit gezegd dat ik iemand niet help erger nog ik heb er een voorbeeld van gegeven). Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken...

Ik ga je niet vertellen dat mensen ook een andere kijk op situaties hebben dat wat jij gelooft. Aan gezien jij dit toch wel weet:
quote:
Als je het gewoon netjes vraagt, wordt dat juist WEL op prijs gesteld.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:06:34 #103
206580 Luxuria
pi_117844622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:04 schreef elgringo het volgende:

[..]

Mooi dat jij voor andere kan denken en dat ook doet; scheelt een hoop discussie. Blijf dit vooral doen :{

Verder doet je glazen bol het ook niet goed, ga dat ding eens poetsen; je trekt conclusies op basis van informatie die niet klopt (ik heb nooit gezegd dat ik iemand niet help erger nog ik heb er een voorbeeld van gegeven). Ik weet niet wat je hiermee wilt bereiken...

Ik ga je niet vertellen dat mensen ook een andere kijk op situaties hebben dat wat jij gelooft. Aan gezien jij dit toch wel weet:

[..]

Jij zit hier zo debiel te lullen dat sommige mensen het niet op prijs stellen om geholpen te worden.
Dat kan misschien wel zo zijn, maar moet je daarom maar niemand meer gaan helpen?

Vertel jij dan eens op basis waarvan jij bepaalt of je iemand wel of niet helpt??
Waarom de ene wel en de andere niet?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:08:43 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117844674
ik neem aan dat het hier gaat om hulp geven waarbij redelijk duidelijk is dat er hulp nodig is, twijfel je daaraan dan vraag je het gewoon ff.

maar dit feneomeen is inherent aan sociale groepen mensen die we zijn, genoeg literatuur over
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:12:52 #105
206580 Luxuria
pi_117844766
quote:
3s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:08 schreef Re het volgende:
ik neem aan dat het hier gaat om hulp geven waarbij redelijk duidelijk is dat er hulp nodig is, twijfel je daaraan dan vraag je het gewoon ff.
Dit dus, ik snap niet wat daar moeilijk aan is.
pi_117844790
quote:

maar dit feneomeen is inherent aan sociale groepen mensen die we zijn, genoeg literatuur over
Beetje hetzelfde idee dat het ons niks uitmaakt dat we miljoenen burgers doden in andere landen of miljoenen mensen sterven door armoede.
Misschien is dit ook weer een voordeel dat we door problemen op aarde toch nog gelukkig kunnen zijn.
pi_117844983
Ik moet zeggen dat me een tijdje terug wel eens iets is opgevallen toen ik pech kreeg met de auto, stond op een druk kruispunt, en kon geen kant meer op omdat er, na later bleek, een bout van de wielophanging was afgebroken, mijn rechtervoorwiel stond ook helemaal scheef.

Wat mij opviel is dat er alleen door mensen van buitenlandse afkomst hulp werd aangeboden. Ik stond dus verschrikkelijk in de weg, midden op een druk kruispunt, een oude Marokkaanse man stapte van zijn fiets af en vroeg of ie kon helpen, samen met nog een paar andere Marokkaanse mannen die stopten en een Pakistaan die achter me uitstapte konden we de auto met veel moeite achteruit duwen. Nederlandse mensen reden door, toeterden of staken hun middelvinger op. Vond ik wel opvallend eigenlijk.
pi_117845230
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:22 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik moet zeggen dat me een tijdje terug wel eens iets is opgevallen toen ik pech kreeg met de auto, stond op een druk kruispunt, en kon geen kant meer op omdat er, na later bleek, een bout van de wielophanging was afgebroken, mijn rechtervoorwiel stond ook helemaal scheef.

Wat mij opviel is dat er alleen door mensen van buitenlandse afkomst hulp werd aangeboden. Ik stond dus verschrikkelijk in de weg, midden op een druk kruispunt, een oude Marokkaanse man stapte van zijn fiets af en vroeg of ie kon helpen, samen met nog een paar andere Marokkaanse mannen die stopten en een Pakistaan die achter me uitstapte konden we de auto met veel moeite achteruit duwen. Nederlandse mensen reden door, toeterden of staken hun middelvinger op. Vond ik wel opvallend eigenlijk.
Ik ben met een vriendin ooit ontzettend geholpen door een Indonesische man *) Terwijl niemand anders hulp aanbood en we al even met ons probleem stonden, is hij naar huis gereden om gereedschap te halen en terug gekomen om te helpen. Heeft hem best veel tijd en moeite gekost.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_117845353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben met een vriendin ooit ontzettend geholpen door een Indonesische man *) Terwijl niemand anders hulp aanbood en we al even met ons probleem stonden, is hij naar huis gereden om gereedschap te halen en terug gekomen om te helpen. Heeft hem best veel tijd en moeite gekost.
Ik wil wat dat betreft niet alle Nederlandsers over één kam scheren, en het ook niet op 1 ervaring baseren, maar heb wel het idee dat buitenlandse mensen meer hulp voor je over hebben dan Nederlandse mensen. Ook qua gastvrijheid merk ik zeer grote verschillen, aantal maal meegemaakt in het buitenland dat ik als toerist werd uitgenodigd mee te eten met mensen die ik daar op vakantie tegenkwam, dat zie ik in Nederland nog niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd. Bij mezelf ook niet trouwens hoor.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:36:05 #110
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_117845387
Ik denk dat je dat laatste ook niet snel in Belgie, Duitsland of Frankrijk meemaakt. Lijkt me niet echt een Nederlands 'probleem'.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:08:48 #111
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_117846413
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:56 schreef FAUSTINO het volgende:
Dat wanneer iemand met een probleem staat en niemand helpt zoals vandaag maar weer eens. Was vandaan in de stad liep terug naar de auto staat er een jongetje met zijn kapotte fietsje onwijs te prutsen om de ketting van zijn fietsje er weer op te krijgen.

Kon niet direct helpen had mijn handen vol dus even alles in de auto gegooid terwijl ik er na toe liep. Kwam zat volk voorbij echter weer eens niemand die aan dat jongetje even hulp aanbied.

Ik wel want voor mij is het normaal om in zulke gevallen gewoon even te vragen of er hulp nodig is. Tenslotte een kleine moeite zo gezegd zo gedaan samen de ketting erop gelegd waarop het jongetje dan weer op weg naar huis kon.

Zowat drie keer dankjewel gekregen van het jongetje en verder prima het is geen heldendaad echter zoals zo vaak niemand die even vraagt of helpt. En dat valt mij steeds vaker op en ik begin mij er steeds meer aan te storen.

Waarom iedereen gewoon doorloopt niet even vraagt of helpt zo'n kleine moeite... Al eens mee moeten maken tijdens een ongeluk terwijl er iemand met onbekend letsel op de grond lag en er enkel getoeterd en gescholden werd omdat men niet kon doorrijden.

Is het egoïsme? Of teveel moeite? Waar komt zulk gedrag toch vandaan bij zulke mensen? Heb dat nooit begrepen daarbij dat ik er nu eens een topic over open om er eens antwoord op te krijgen op die vraag.
Dit is nog niks, als er iemand in elkaar gemept wordt staan de meesten genietend te filmen. Een mooi voorbeeld is ook hetgeen wat er laatst in Haren gebeurd is.. Een bericht op Facebook, en kijk eens wat er gebeurd.. Zegt veel over de mentaliteit van de jongeren, en het beangstigende is dat men dat de toekomst noemt..
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_117846600
flame

[ Bericht 56% gewijzigd door Re op 11-10-2012 11:34:55 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:18:15 #113
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_117846695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef Retronix het volgende:
Zegt veel over de mentaliteit van de jongeren, en het beangstigende is dat men dat de toekomst noemt..
Ja dat gebeurde vroeger natuurlijk nooit. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_117847122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:08 schreef Retronix het volgende:

[..]

Dit is nog niks, als er iemand in elkaar gemept wordt staan de meesten genietend te filmen. Een mooi voorbeeld is ook hetgeen wat er laatst in Haren gebeurd is.. Een bericht op Facebook, en kijk eens wat er gebeurd.. Zegt veel over de mentaliteit van de jongeren, en het beangstigende is dat men dat de toekomst noemt..
Want alle jongeren zijn zo natuurlijk, en ouderen doen zulke dingen niet :')

Ik ben een keer hard onderuit gegaan met de fiets, ook even out geweest. Dat ik weer bijkwam stond er een hele kring aan mensen om me heen, me fiets werd van me af getrokken en ik werd op de stoep geholpen. Ik was in staat om m'n vriend te bellen. Toen duidelijk werd dat die er aan kwam, is 1 vrouw bij me blijven wachten dat hij er was, en de rest is doorgegaan. Er was ook geen reden voor hen om te blijven natuurlijk.

Een andere keer toen ik nog jonger was ben ik met een groepje meiden aangereden. Er stopten toen juist ontzettend veel mensen om ons te helpen en ze boden ons aan om ons naar huis te brengen enzo.

Ik heb dus juist hele andere ervaringen, dat er zoveel mensen willen helpen dat de meesten niet eens wat kunnen doen. Maar misschien ligt het wel aan waar je zit, ik woon niet in de grote stad.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:43:18 #115
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_117847525
quote:
13s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Jij zit hier zo debiel te lullen dat sommige mensen het niet op prijs stellen om geholpen te worden.
Dat kan misschien wel zo zijn, maar moet je daarom maar niemand meer gaan helpen?

Vertel jij dan eens op basis waarvan jij bepaalt of je iemand wel of niet helpt??
Waarom de ene wel en de andere niet?
Ik probeer alleen in te laten zien dat niet iedereen hulp op prijs stelt of de vraag of ze hulp nodig hebben. En nee ik wil hier niet over discussiëren ;)

Ik help pas iemand als ik weet dat mijn hulp op prijs gesteld wordt. Als ik iemand help hij stelt het niet op prijs stop ik ad-hoc. Netjes is dat niet, maar wel duidelijk.

Ik bepaal op iemand hulp nodig heeft of basis van zijn gedrag. Als iemand hulpbehoevend kijkt, of (zoals voorbeeld met de auto) niet weet hoe ze de situatie op moet lossen ben ik echt wel degene die hulp aanbied. Of ik het altijd goed heb, nee zeker niet. Alleen dingen aannemen schiet niemand wat op. Dus ik probeer dit ook te vermijden. Alleen aannemen iemand hulp nodig heeft, of het op prijs wordt gesteld dat aan hem gevraagd wordt of hij hulpbehoevend is, is een hele foute aanname.

[ Bericht 1% gewijzigd door elgringo op 11-10-2012 11:55:18 ]
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:47:35 #116
206580 Luxuria
pi_117847671
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:43 schreef elgringo het volgende:

[..]

Ik probeer alleen in te laten zien dat niet iedereen hulp op prijs stelt. En nee ik wil hier niet over discussieren ;)

Ik help pas iemand als ik weet dat mijn hulp op prijs gesteld wordt. Als ik iemand help hij stelt het niet op prijs stop ik ad-hoc. Netjes is dat niet, maar wel duidelijk.

Ik bepaal op iemand hulp nodig heeft of basis van zijn gedrag. Als iemand hulpbehoevend kijkt, of (zoals voorbeeld met de auto) niet weet hoe ze de situatie op moet lossen ben ik echt wel degene die hulp aanbied. Of ik het altijd goed heb, nee zeker niet. Alleen dingen aannemen schiet niemand wat op. Dus ik probeer dit ook te vermijden. Alleen aannemen iemand hulp nodig heeft is een hele foute aanname.
Ik snap ook wel dat er wel eens iemand tussen zit die geen hulp nodig heeft.
Daarom kan het toch gewoon gevraagd worden? Ik snap het probleem daarvan niet.
Ik neem helemaal niks aan, daarvoor heb je een mond om iets te vragen.

Is het niet nodig, dan is het niet nodig. Prima toch.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:57:02 #117
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_117848001
Hoezo wordt iemand boos als je diegene probeert te helpen?
Anyway, dan kun je alsnog weglopen en weer verder gaan waarmee je bezig was.

Ik voel me niet verplicht om mensen te helpen op enkele uitzonderingen na, maar als het even kan en mijn hoofd staat ernaar dan help ik ook wel en het is niet altijd 'helpen', maar ook een vorm van fatsoen of oplettendheid.
Je moeder is een hamster
  Moderator donderdag 11 oktober 2012 @ 12:12:17 #118
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_117848581
Omdat het me geen tyfus kan schelen dat zo'n ventje midden in de stad staat te kutten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 11 oktober 2012 @ 12:56:03 #119
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_117850026
Ik kan zelf ook geen ketting er weer op krijgen dus was ook doorgelopen
Heaven is a place on earth with you
pi_117850130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:56 schreef FAUSTINO het volgende:
Dat wanneer iemand met een probleem staat en niemand helpt zoals vandaag maar weer eens. Was vandaan in de stad liep terug naar de auto staat er een jongetje met zijn kapotte fietsje onwijs te prutsen om de ketting van zijn fietsje er weer op te krijgen.

Kon niet direct helpen had mijn handen vol dus even alles in de auto gegooid terwijl ik er na toe liep. Kwam zat volk voorbij echter weer eens niemand die aan dat jongetje even hulp aanbied.

Ik wel want voor mij is het normaal om in zulke gevallen gewoon even te vragen of er hulp nodig is. Tenslotte een kleine moeite zo gezegd zo gedaan samen de ketting erop gelegd waarop het jongetje dan weer op weg naar huis kon.

Zowat drie keer dankjewel gekregen van het jongetje en verder prima het is geen heldendaad echter zoals zo vaak niemand die even vraagt of helpt. En dat valt mij steeds vaker op en ik begin mij er steeds meer aan te storen.

Waarom iedereen gewoon doorloopt niet even vraagt of helpt zo'n kleine moeite... Al eens mee moeten maken tijdens een ongeluk terwijl er iemand met onbekend letsel op de grond lag en er enkel getoeterd en gescholden werd omdat men niet kon doorrijden.

Is het egoïsme? Of teveel moeite? Waar komt zulk gedrag toch vandaan bij zulke mensen? Heb dat nooit begrepen daarbij dat ik er nu eens een topic over open om er eens antwoord op te krijgen op die vraag.
De meeste mensen zijn alleen nog maar met zichzelf bezig. Ik ervaar precies hetzelfde als wat jij beschreef.
pi_117857245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit vind ik tegenwoordig dus ook de meest trieste zaak ter wereld :{ En volgens mij worden die achterlijke conclusies ook al getrokken als je kleine meisjes gaat helpen.

Ik heb overigens ook een tijd geleden zelf mijn ketting op mijn fiets gelegd :P Ben blijkbaar niet aantrekkelijk genoeg, want er liepen heel veel mensen langs terwijl ik ongelofelijk aan het klungelen was. Niemand die even vraagt of ze kunnen helpen (desnoods door aanwijzingen te geven).
Het is zeker iets waar je als man zijnde voorzichtig mee moet zijn helaas. En men oordeelt heel vlug over een situatie tegenwoordig. In ieder geval is het je uiteindelijk dan wel gelukt voor hetzelfde geld niet.

quote:

Daar gaat het dus ook over dat er duidelijk een reden is om hulp aan te bieden.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:56 schreef Sinosappel het volgende:
Ik kan zelf ook geen ketting er weer op krijgen dus was ook doorgelopen
Dat is verder prima echter als er midden in de stad waar in die paar minuten 20 man voorbij gewoon er straal aan voorbij lopen zal er vast iemand zijn die het wel kan maar er gewoon geen zin in hebben. En dat is kwalijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 12:59 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

De meeste mensen zijn alleen nog maar met zichzelf bezig. Ik ervaar precies hetzelfde als wat jij beschreef.
Valt me steeds vaker op ook het constant staren naar een beeldschermpje. Best grappig sinds een korte tijd heeft een kennis een nieuwe telefoon hij blijft er maar mee bezig... Facebook whatsapp zo belangrijk :')
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:05:01 #122
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_117857304
Ja maar niet iedereen heeft zin om besmeurde handen te krijgen
Heaven is a place on earth with you
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:10:11 #123
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_117857509
Naar aanleiding van wat gezegd is over dat 'mensen snel verkeerde ideeen hebben als je kinderen helpt' moet ik stellen dat er ook wel meespeelt dat je soms ook gigantisch verneukt kan worden als je mensen verneukt. Zo bijvoorbeeld bulgaren met autopech die je dan wil helpen en dan dwingen ze je om nepjuwelen te kopen.. zulke dingen komen in het nieuws en daardoor wordt iedereen toch wel voorzichtiger met situaties.

Had hier gister in mijn flat 3 kinderen (leeftijd 11 jaar ofzo) aan de deur die geld vroegen voor Afrika met een papiertje in de hand met wat handtekeningen en ze vroegen contant geld.. en ze zouden dan achteraf laten melden of het gelukt is e.d. Bedoel je kan zo'n kind eigenlijk ook niks geven toch want het is zo vreselijk schimmig. Althans ik heb niet gegeven omdat ik het te apart vond.. en kinderen kunnen ook aangezet worden door hun ouders tot zulke dingen e.d. Ik vind het jammer dat ik zo denk maar zulke gedachtes/twijfels komen wel gewoon doordat het tegenwoordig steeds meer voorkomt.

En sommige mensen hier stellen dat vroeger ook bepaalde dingen net zo waren als nu maar dat lijkt gewoon helemaal niet zo te zijn. Ik heb in ieder geval heel sterk het idee dat het wel steeds extremer wordt..
we dan
pi_117867988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 01:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

:') nou ja goed om te horen dat jij blijkbaar geestelijk zo in elkaar zit dat je wel altijd de medemens helpt in ieder geval. Maar die reflectie op iedereen toe willen passen is dan wel weer treurig
Het gaat niet alleen om voorgenoemde; het gaat om alles wat je wilt bereiken in het leven: met doorzetten is praktisch alles mogelijk. Helaas vinden de meeste mensen het kennelijk relaxter om met hun luie reet op de bank te zitten en te mekkeren over hoe slecht de wereld wel niet is en hoe slecht zij het wel niet hebben.
pi_117871341
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 20:13 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om voorgenoemde; het gaat om alles wat je wilt bereiken in het leven: met doorzetten is praktisch alles mogelijk. Helaas vinden de meeste mensen het kennelijk relaxter om met hun luie reet op de bank te zitten en te mekkeren over hoe slecht de wereld wel niet is en hoe slecht zij het wel niet hebben.
Zelf vind ik dan gelukkig geen geluk in het materialisme dat scheelt al een hoop :)
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')