abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:48:02 #91
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117901203
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:46 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Waarom geloof ik je niet?
Geen idee? Het is toch wel zo..
Waarom zou ik hierover liegen? Schiet ik toch niets mee op :?
Ik stond er ook van te kijken dat ze dat direct zeiden maar goed, daarom gaf ik ook aan dat ik even afwacht wat het voorstel wordt aankomende maandag. En ja, de functie is Marketing Manager..
pi_117901355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:48 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Geen idee? Het is toch wel zo..
Waarom zou ik hierover liegen? Schiet ik toch niets mee op :?
Ik stond er ook van te kijken dat ze dat direct zeiden maar goed, daarom gaf ik ook aan dat ik even afwacht wat het voorstel wordt aankomende maandag. En ja, de functie is Marketing Manager..
Ik ben benieuwd. Een marketing manager is iemand die medewerkers aanstuurt en marketing strategieën bedenkt en daar verantwoordelijk voor is. Een aardige job voor iemand van 23. Wat voor een salaris ga je verdienen daar? Het startsalaris van een marketingmanager begint ergens rond de 60.000 euro per jaar. Heeft het bedrijf de vacature niet toevallig de verkeerde naam gegeven?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_117901492
quote:
19s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:15 schreef Guidetti het volgende:
Nog mensen die een baan in de sales zoeken? Wij zoeken met spoed een aantal mensen.
Ik misschien :@

je mag mij PM'en voor meer informatie als je wilt :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:01:32 #94
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117901498
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:54 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Een marketing manager is iemand die medewerkers aanstuurt en marketing strategieën bedenkt en daar verantwoordelijk voor is. Een aardige job voor iemand van 23. Wat voor een salaris ga je verdienen daar? Het startsalaris van een marketingmanager begint ergens rond de 60.000 euro per jaar. Heeft het bedrijf de vacature niet toevallig de verkeerde naam gegeven?
Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan dat :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:05:01 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117901575
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Dat strategieën bedenken wordt onderdeel van mijn functie dus het past er wel bij. Daarnaast hoef je niet altijd iemand aan te sturen als Marketing Manager, ik ken genoeg mensen die deze functie bekleden en niemand aansturen maar wel op strategisch vlak bezig zijn etc. Maar om even uit te leggen: de organisatie is nu een paar jaar bezig en wil een professionaliseringsslag maken en daarmee ook professionelere marketing. Dit ga ik opzetten en doorvoeren, dus daar komt het stuk strategie bij kijken. Het DTP stuk is toevallig omdat ik daar al redelijk wat ervaring in heb dus zolang ik daar tijd voor kan maken pak ik dat erbij. Maar goed zij noemen het daar zo, als jij daar van mening van verschilt dan kan dat :)
Ik zeg: gefeliciteerd! *O*

Het kan soms snel gaan, bedrijf waar ik werk doet wel eens zo :P Klinkt als een toffe functie, lekker divers!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_117901604
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:04 schreef silent_scream1 het volgende:
Yes! Net op gesprek geweest voor een baan en direct aangenomen! Wel eerst even het voorstel afwachten maar ze waren zo enthousiast dat ze zeiden dat ik meteen kon beginnen. Ik mag zelfs mijn eigen PC/Laptop uitkiezen voor DTP werkzaamheden etc. Dus als alles goed gaat mag ik mezelf binnenkort Marketing Manager noemen :D
^O^ Gefeliciteerd *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_117901612
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:12 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Ik ken je gevoel want ik had het zelfde toen ik net van mijn opleiding af kwam. Ook alles in 4 jaar gedaan en een arbeidsmarkt waar je weinig mee kan. Wat ik gedaan heb, was via uitzendbureau's gewoon tijdelijke banen aannemen (al denk ik dat het 2 jaar geleden makkelijker was dan nu) en ondertussen stug verder blijven zoeken in mijn eigen vakgebied. Ik heb zelfs naast een administratieve baan van 36 uur in de week, die ene dag in de 2 weken dat ik vrij kreeg, stage gelopen bij een gemeente om ervaring te krijgen. Na 1 jaar dit volhouden lukte het me en kreeg ik een tijdelijke baan in mijn eigen vakgebied (als vervanger voor een zwangerschapsverlof) en vrij snel daarna kwam mijn vorige baan. Helaas beviel het me niet bij mijn vorige werkgever en zit ik nu ook thuis maar wat ik probeer te zeggen is dat je moet de moed niet moet verliezen en dat het je echt wel gaat lukken als je er je best voor blijft doen!
Bedankt voor je bericht! Het is af en toe lastig, maar ik zal proberen om de moed niet te verliezen. Die baan moet er een keer komen.

Ik heb een WO diploma, maar ik ben ook al aan het kijken naar vacatures waar HBO rechten wordt gevraagd. Ik ga ook werk zoeken buiten mijn vakgebied. Wie weet er goede alternatieven, buiten het notariaat, voor iemand met bachelor- en master Notarieel recht?

Ik wil mijn C.V. op 5 verschillende vacaturesites uploaden. Wat zijn de beste vacaturesites?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Copthorne 2.0
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:11:06 #98
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_117901683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik zeg: gefeliciteerd! *O*

Het kan soms snel gaan, bedrijf waar ik werk doet wel eens zo :P Klinkt als een toffe functie, lekker divers!
Thanks, ja dat blijkt haha maar zo snel had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd.. :)
pi_117901734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Als ik het zo lees hebben ze gewoon het dure woord "manager" aan de vacature gehangen. Dingen die jij benoemd zijn taken van een marketing medewerker. Niet dat zoiets uitmaakt natuurlijk maar ik vond het een beetje raar staan dat iemand van 23 na 1 gesprek al aangenomen was voor marketing manager.

Wel gefeliciteerd met je baan natuurlijk!
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_117901752
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:01 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik misschien :@

je mag mij PM'en voor meer informatie als je wilt :)
In welke regio woon je?
pi_117901854
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:14 schreef Guidetti het volgende:

[..]

In welke regio woon je?
rotterdam :)
pi_117901892
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:17 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

rotterdam :)
De vacature staat in het oosten van het land.
pi_117901990
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:19 schreef Guidetti het volgende:

[..]

De vacature staat in het oosten van het land.
ok jammer :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:38:37 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117904318
Boeie wat je job title is want in Nederland zijn ze daar vaak heel onzuiver in. Mijn allereerste job was ik meteen Office Manager.
Gewoon lekker blij zijn met je zo te horen leuke baan, gefeliciteerd!
pi_117904421
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:32 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja ik weet nog dat het verblijf erbij zat.
Vervoer geloof ik niet :)
Bedankt voor je pm, ik spreek helaas de taal niet, dus dat zit er niet in.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:48:26 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117904690
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:38 schreef caroline88 het volgende:
Boeie wat je job title is want in Nederland zijn ze daar vaak heel onzuiver in. Mijn allereerste job was ik meteen Office Manager.
Gewoon lekker blij zijn met je zo te horen leuke baan, gefeliciteerd!
Precies, ik zou eigenlijk een Van-alles-wat-medewerker moeten wezen :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:56:23 #107
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_117905016
Het is soms lastig om een naam te bedenken voor een bepaalde baan.

Ik doe (klein bedrijfje);boekhouding, inkoop, verkoop binnendienst, customer services, secretarieel werk, produkten verzenden, instrumentarium.klaarzetten, etc, etc.

Ben aangenomen als adminstratief
medewerker maar ik noem mezelf nu.maar gewoon binnendienst medewerker op mijn cv.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:05:50 #108
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117905411
Godver wat ben ik pissig nu.

Mijn vriend had me een advertentie toegestuurd die dus perfect was weggelegd voor mij. Precies hetzelfde als mijn vorige baan, ook al was het niet echt mijn droombaan. Vorige baas was zeer tevreden over mij en had me constant nodig blabla...

In ieder geval. Wat ik dus moest doen: Webshop bijhouden, teksten schrijven en photoshoppen.
Ik heb photoshoppen en schrijven al jaren als hobby en ik heb dus ook eenzelfde baan gehad met die functies dus aantoonbare ervaring heb ik zeker.

Sturen ze een mailtje dat 'Andere kandidaten bleken beter dan u te voldoen aan deze selectie criteria.'. En dat is dan een baan voor jongeren van 16-18 jaar. Zeg dan gewoon eerlijk dat ik te oud ben ofzo, tfoe.
Kaleidoscopiklimax
pi_117922171
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 19:41 schreef Balisto het volgende:

[..]

Bedankt voor je pm, ik spreek helaas de taal niet, dus dat zit er niet in.
Ik sprak de taal ook niet, maar wel engels. Dus ik was gewoon aangenomen ;)
pi_117925814
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:44 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Raar. Simpele baantjes zijn er genoeg. Als ik hier door het winkelcentrum loop zie genoeg vacatures op ramen hangen.
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:
"Gezocht: verkoopmedewerkers (18-22 jaar)" of "Verkoopster gezocht".

Ter info, ik ben een man van 29 en heb geen enkele ervaring in het werken in een winkel.

De rest van de vacatures zijn vrijwel allemaal in (dames)kledingwinkels. Denk je nou serieus dat het enige zin heeft om daar te solliciteren?

Wat ik er maar mee wil zeggen is: je hebt gelijk dat die baantjes er zijn. Maar slechts voor een bepaalde doelgroep heeft het zin om erop te solliciteren, een doelgroep waartoe ik niet behoor.
pi_117956532
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:33 schreef Balisto het volgende:

[..]

Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Ik heb de afgelopen tijd veel door de stad rondgelopen en heb inderdaad ook wel vacatures op ramen zien hangen. Vaak staan er dingen op als:

Ter info, ik ben een man van 29 en heb geen enkele ervaring in het werken in een winkel.

De rest van de vacatures zijn vrijwel allemaal in (dames)kledingwinkels. Denk je nou serieus dat het enige zin heeft om daar te solliciteren?

Wat ik er maar mee wil zeggen is: je hebt gelijk dat die baantjes er zijn. Maar slechts voor een bepaalde doelgroep heeft het zin om erop te solliciteren, een doelgroep waartoe ik niet behoor.
Hoe lullig het ook klinkt ;( Ik denk dat dit voor jou onbegonnen werk is om daar werk in te vinden. Ik ben zelf 24 en merk dat het al super lastig is om werk in de retail te vinden. Ze vragen inderdaad mensen tussen de 18-22 jaar, en als je al ouder bent dan kom je er echt niet meer tussen. :N Helemaal als je geen ervaring in die sector heb :{

Het is jammer maar helaas de realiteit.
pi_117956829
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:55 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Hoe lullig het ook klinkt ;( Ik denk dat dit voor jou onbegonnen werk is om daar werk in te vinden. Ik ben zelf 24 en merk dat het al super lastig is om werk in de retail te vinden. Ze vragen inderdaad mensen tussen de 18-22 jaar, en als je al ouder bent dan kom je er echt niet meer tussen. :N Helemaal als je geen ervaring in die sector heb :{

Het is jammer maar helaas de realiteit.
Daarom erger ik me zo aan die figuren die zeggen: "Je hebt geen werk? Niet zeuren, daar en daar en daar kun je zo aan de slag. Je doet niet genoeg je best." Alsof zij er wat vanaf weten.
pi_117957381
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:04 schreef Balisto het volgende:

Daarom erger ik me zo aan die figuren die zeggen: "Je hebt geen werk? Niet zeuren, daar en daar en daar kun je zo aan de slag. Je doet niet genoeg je best." Alsof zij er wat vanaf weten.
Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor de ramen! Heb je zo een baan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 14-10-2012 15:44:43 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:43:31 #114
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117958111
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, ik krijg die woorden constant naar mijn hoofd toegeworpen. Wordt na een tijd wel irritant. :{w
Kaleidoscopiklimax
  zondag 14 oktober 2012 @ 15:43:59 #115
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_117958126
quote:

[..]

Bij de meeste uitzendbureau's hangen ook genoeg functies voor het ramen! Heb je zo een baan!

SPOILER
SPOILER
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_117958175
quote:

[..]

SPOILER
Ja, of de vacature is 'ter inschrijving' of 'voor poolopbouw'.

"Maar wacht, we hebben nog wel een andere interessante vacature openstaan." En komen ze vervolgens met callcenterwerk aan. }:|
pi_117958607
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:33 schreef Balisto het volgende:

[..]

Bij welke doelgroep pas je wel dan? En met welk werk heb je al wel ervaring?

Als man van 29 in een kledingwinkel werken lijkt me sterk ja, maar ik heb bijvoorbeeld in een fotografie speciaal zaak gewerkt en daar was ik juist uniek als jong meisje tussen de volwassen mannen. Dus ik weet niet of je een beetje into fotografie of bijvoorbeeld computers bent, maar in zulke speciaal zaken is je leeftijd in ieder geval minder een probleem.
pi_117959375
Vorige week een leuke vacature gezien voor een bijbaantje, cv opgestuurd en ik kan vrijdag op gesprek komen, ben benieuwd! :) Het werk lijkt ontzettend op wat ik nu al doe, dus ik denk dat ik een redelijke kans maak.

Ik was eigenlijk niet zo zeer op zoek naar iets, maar volgend jaar heb ik wat meer geld nodig en ik zag deze vacature toevallig. Als je dan geld moet verdienen, dan als het even kan op een leuke manier :P
pi_117959523
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bij welke doelgroep pas je wel dan? En met welk werk heb je al wel ervaring?

Als man van 29 in een kledingwinkel werken lijkt me sterk ja, maar ik heb bijvoorbeeld in een fotografie speciaal zaak gewerkt en daar was ik juist uniek als jong meisje tussen de volwassen mannen. Dus ik weet niet of je een beetje into fotografie of bijvoorbeeld computers bent, maar in zulke speciaal zaken is je leeftijd in ieder geval minder een probleem.
Ik heb op administratief gebied wel wat ervaring, verder: afwasser en rottige uitzendklusjes zoals schoonmaker en sjouwer.

Ik vind fotografie wel interessant, vind het prachtig om met mijn telefoon foto's te maken ;) maar van echte camera's weet ik niets. Ik ben ook wel handig met computers, kan goed overweg met diverse software, maar als je me vraagt naar geheugens, processoren en grafische kaarten weet ik niets te vertellen.

Bij een klein(schalig)e winkel of speciaalzaak heb ik inderdaad gezien mijn leeftijd en (gebrek aan) werkervaring waarschijnlijk meer kans, maar het probleem is dat ik voor zulke zaken niet beschik over de juiste expertise.
pi_117960093
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:27 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik heb op administratief gebied wel wat ervaring, verder: afwasser en rottige uitzendklusjes zoals schoonmaker en sjouwer.

Ik vind fotografie wel interessant, vind het prachtig om met mijn telefoon foto's te maken ;) maar van echte camera's weet ik niets. Ik ben ook wel handig met computers, kan goed overweg met diverse software, maar als je me vraagt naar geheugens, processoren en grafische kaarten weet ik niets te vertellen.

Bij een klein(schalig)e winkel of speciaalzaak heb ik inderdaad gezien mijn leeftijd en (gebrek aan) werkervaring waarschijnlijk meer kans, maar het probleem is dat ik voor zulke zaken niet beschik over de juiste expertise.
Ik heb wel meer ervaring met computers en kan ook wel dingen vertellen over die onderdelen. Maar verder dan dat houd het bij mij ook wel op. :P Computers zijn ook een grote hobby voor mij, maar het is lastig om de ICT in te stromen zonder ervaring. ;( Daarbij vraag ik me af of het wel echt bij mij past, aangezien de ICT toch echt een andere wereld is dan alleen computers bouwen etc.

Daarom lijkt het mij ook super om de retail in te gaan, omdat je daar ook met je hobby bezig kan zijn. Ik zou best een eigen zaak willen hebben en dan zou ik natuurlijk een computerzaak willen starten. Onderdelen verkopen, onderdelen inkopen, computers repareren en computers bouwen. Dit is even makkelijk gezegd hoor, maar dit zou ik wel willen of desnoods gewoon in een computerwinkel werken. ;)
En eigenlijk denk ik dat dit beter bij mij past, omdat je toch met je hobby bezig bent en met verkopen bezig bent. De ICT is toch veel meer technisch gericht en dat moet je ook net weer leuk vinden.

Maar dan komt het. Ik heb zelf ook helemaal geen ervaring in de retail :N Zou het toch helpen als ik opnieuw een opleiding zou volgen binnen de retail, en mezelf dan steeds stapje voor stapje omhoog werk?

Misschien is dat ook wat voor jou, om een opleiding te volgen binnen de retail. Die opleidingen duren ook weer niet te lang, en dan zou je eventueel meer kansen hebben bij winkels ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')