abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:07:00 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117819733
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_117819843
MaJo: minder goed eten omdat je ongesteld ben is een slecht excuus, sorry :@

Vaiz: jum! Hier boerenkool want Freud eet niet mee :+
pi_117819859
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ja echt :Y

Ik wil in de winter altijd in winterslaap dus lang leve de wake up light *O*
Wij hebben er ook één besteld! Morgen komt ie. Ben echt benieuwd, want ik slaap best goed de laatste tijd, maar dat wakker worden...

En ik heb jurkjes gemist!

Zelf een rokje gekocht vandaag bij de Hema. Groen wollen rokje :)
pi_117819862
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef An24 het volgende:
Ja doei.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:11:52 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117819917
TT :D

Ik mag vandaag streng zijn op werk, ben ik HEUL goed in :7 Gelukkig morgen vrij :') Hoofdpijn.

Vanavond eet ik tomatenpreisoep!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_117820008
Is de gerookte zalm al weer veilig eigenlijk?
pi_117820038
Geen idee, maar ik leef nog.
Ja doei.
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 17:15:21 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117820043
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef An24 het volgende:

Vaiz: jum! Hier boerenkool want Freud eet niet mee :+
Ik weet het :D Maar het is meer zo dat het me dan op de een of andere manier niks kan schelen ofzo :?

Ik neem zo een bak yoghurt en dan vanavond salade dan valt de dag uiteindelijk toch mee :s)

Lijstje:

O: banaan
L: 4 boterhammen met vlokken
T: yoghurt met beschuit en roosvicee, 2 mandarijnen
D: Pastasalade met kip
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117820073
Doe jezelf en je lijf een plezier en geef jezelf en trap onder je reet morgen.
Ja doei.
pi_117820123
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik weet het :D Maar het is meer zo dat het me dan op de een of andere manier niks kan schelen ofzo :?

Ik neem zo een bak yoghurt en dan vanavond salade dan valt de dag uiteindelijk toch mee :s)

Lijstje:

O: banaan
L: 4 boterhammen met vlokken
T: yoghurt met beschuit en roosvicee, 2 mandarijnen
D: Pastasalade met kip
Als je nou geen vlokken neemt, geen roosvicee en wat groenvoer, dan is het best prima voor wakker worden om 15:00 uur.
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 17:19:27 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117820196
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
Doe jezelf en je lijf een plezier en geef jezelf en trap onder je reet morgen.
Onaardig -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

Als je nou geen vlokken neemt, geen roosvicee en wat groenvoer, dan is het best prima voor wakker worden om 15:00 uur.
Salade is toch groenvoer? :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117820350
Onaardig? Jij vindt dit een prima lijstje? Nee? Geef jezelf dan een trap onder bevallige kont en stop met jezelf zielig vinden als je ongesteld bent en neem wat fatsoenlijkers dan brood met vlokken; je gaf zelf aan dat dat niet de beste keuze was; maak dan morgen een keuze waar je wel achter staat.
Ja doei.
pi_117820463
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Onaardig -O-

[..]

Salade is toch groenvoer? :?
Pastasalade toch? Dan denk ik aan pasta met kip. Correct me if i'm wrong! Plus dat er in sla eigenlijk weinig substantieels zit. Als je een pastasalade hebt met tomaat, courgette en aubergine en paprika, dan klaag ik niet :P
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 17:27:02 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117820507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Onaardig? Jij vindt dit een prima lijstje? Nee? Geef jezelf dan een trap onder bevallige kont en stop met jezelf zielig vinden als je ongesteld bent en neem wat fatsoenlijkers dan brood met vlokken; je gaf zelf aan dat dat niet de beste keuze was; maak dan morgen een keuze waar je wel achter staat.
Los van de vlokken vind ik dit een prima lijstje ja :Y Dat was dus geen slimme keus maar een schop onder mijn (bevallige?) kont vind ik wat overdreven :{
pi_117820532
Pastasalade met volkorenpasta en een flinke berg paprika/komkommer/courgette :s)
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 17:29:36 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117820615
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Pastasalade toch? Dan denk ik aan pasta met kip. Correct me if i'm wrong! Plus dat er in sla eigenlijk weinig substantieels zit. Als je een pastasalade hebt met tomaat, courgette en aubergine en paprika, dan klaag ik niet :P
Die pasta zit er alleen doorheen omdat mijn vriend het anders te weinig eten vind :D Het is sla met tomaat, komkommer, ei, augurkjes en kip :9
pi_117820688
Jouw dag.
Ja doei.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:33:37 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117820776
sla, komkommer, tomaat bevat helemaal niks behalve water, lekker voor erbij.. Kook een stronk broccoli, spruiten, bloemkool of whatever erbij voor de vitamientjes.
Lekker ook
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_117820875
Zo dramatisch is dat lijstje nou ook weer niet, zeker niet voor iemand die net een beetje probeert slimmere keuzes te maken. Natuurlijk is het beter zonder de vlokken en roosvicee, maar daar kan je dan de volgende keer aan denken, MaJo. :)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 17:38:57 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117820996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:
sla, komkommer, tomaat bevat helemaal niks behalve water, lekker voor erbij.. Kook een stronk broccoli, spruiten, bloemkool of whatever erbij voor de vitamientjes.
Lekker ook
Pasta, kip en ei voor de vulling dan? Wist niet dat ik zelfs aan een salade nog iets verkeerd kon doen :')

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Goodbye het volgende:
Zo dramatisch is dat lijstje nou ook weer niet, zeker niet voor iemand die net een beetje probeert slimmere keuzes te maken. Natuurlijk is het beter zonder de vlokken en roosvicee, maar daar kan je dan de volgende keer aan denken, MaJo. :)

Het is allemaal vrij nieuw inderdaad en ik vind het voor mijn doen best een net lijstje :s)

En al 3 dagen geen cola gedronken *O*
pi_117821065
Netjes van die cola, met kleine stapjes kom je er wel! *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator woensdag 10 oktober 2012 @ 17:41:45 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117821120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:40 schreef Goodbye het volgende:
Netjes van die cola, met kleine stapjes kom je er wel! *O*
Dat dacht ik ook *O*
pi_117821135
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Goodbye het volgende:
Het lijstje is voor een ongesteld persoon met ME toch echt niet goed. Het is top dat MaJo beter wil eten, maar het is logisch dat er weinig tot geen energie aanwezig is.
pi_117821183
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Pasta, kip en ei voor de vulling dan? Wist niet dat ik zelfs aan een salade nog iets verkeerd kon doen :')

[..]

Het is allemaal vrij nieuw inderdaad en ik vind het voor mijn doen best een net lijstje :s)

En al 3 dagen geen cola gedronken *O*
Ik drink nog steeds veel cola light :@ jij ben de baas *O*
pi_117821270
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik drink nog steeds veel cola light :@ jij ben de baas *O*
o|O o|O ~O>
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: