Ik werk sinds juli 2010 bij EW. Ik hield me destijds trouwens ook niet aan die regel. Voor mijn deur is een halte waar 1 lijn stopt. Op dik 5 minuten lopen is een halte waar 5 of 6 lijnen stoppen. Waarom zou ik dan naar die 2e halte moeten lopen, terwijl ik dan net zoveel tijd kwijt ben?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:01 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang jij al in dienst bent, maar volgens mij was het inderdaad eerst allemaal veel vrijblijvender qua tijden. Later is dat inderdaad aangescherpt en stond het opeens ook beter zwart op wit heb ik het idee. Die regel van meer dan één buslijn heb ik inderdaad ook gehoord. Rare regel sowieso. Bij mij loopt er maar één lijn.
Ja maar dat maakt niet uit, dat accepteren ze toch niet omdat je woonplaats telt die bij hun bekend is.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:24 schreef Boterbartje het volgende:
Als ik in dienst kom dan heb ik geluk, ik woon precies tegenover station!
En als ik vanuit mijn ouderlijke huis ga werken dan betekent het dus dat ik beter naar het station dichter bij kan gaan met de bus en dan vanuit daar met de stoptrein naar het grotere station?
Nee maar dat kun je toch aangeven dat je evt. die en die dag daar bent? Mijn kamer tegen over het station is in Nijmegen maar m'n ouders wonen in het altijd prachtige Twentequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:33 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ja maar dat maakt niet uit, dat accepteren ze toch niet omdat je woonplaats telt die bij hun bekend is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je in een of ander gek dorp woont waar geen treinstation is, dan krijg je vanaf de bus betaald volgens mij. Of heb ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef Pizzabodem het volgende:
Lijkt me flink balen als je in een grote stad woont, dan ben je zo 30 minuten bezig van het station naar huis, of wanneer het station een paar steden/dorpen verderop is. Mij zou die regel gewoon minstens 1,5 uur per werkdag kosten.
Zo he, Dat is een flinke rit. Blijkbaar zijn er dus mensen die op één dag echt overal naartoe moetenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn 'ritje' voor morgen.. https://maps.google.nl/ma(...)ekxog&t=h&mra=ls&z=8
Toch wel flink wat kilometers!
Oh ja vergeten te zeggen.. Deze is niet voor EW.. Deze rit moet ik rijden als taxichauffeur, in Frankfurt en Dusseldorf naar de vliegvelden toe.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:38 schreef Jieuwst het volgende:
[..]
Zo he, Dat is een flinke rit. Blijkbaar zijn er dus mensen die op één dag echt overal naartoe moeten
Lijkt me wel heerlijk werk zeg, vliegvelden hebben ook altijd zo'n lekkere ambiance. Gewoon ook even naar binnen starbucks voor onderweg meenemen en genieten van al die vliegtuigen om je heenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:39 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Oh ja vergeten te zeggen.. Deze is niet voor EW.. Deze rit moet ik rijden als taxichauffeur, in Frankfurt en Dusseldorf naar de vliegvelden toe.
Bij EW hebben ze een aparte regel voor de 4 grootstse steden(in mijn geval utrecht dus ook) dat als je in je eigen woonplaats hoeft te beginnen dat het dan niet pas begint te tellen vanaf beginadres. Ik weet alleen niet vanaf waar dan wel. Meestal vul ik gewoon de tijd in die het zou zijn als ik via CS zou gaan ook al stap ik elders op. Al die regels van EW zijn vaag en onhandig, communicatie zijn ze echt dramatisch slecht in.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef Pizzabodem het volgende:
Lijkt me flink balen als je in een grote stad woont, dan ben je zo 30 minuten bezig van het station naar huis, of wanneer het station een paar steden/dorpen verderop is. Mij zou die regel gewoon minstens 1,5 uur per werkdag kosten.
Heerlijk CD'tje erin, lekker toeren, kopje koffie in de cupholder. Goodlife iddquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:41 schreef Jieuwst het volgende:
Ja, alleen al die stukken Duitse Autobahn (met waarschijnlijk een prima wagen) lijken mij ook wel prettig
Precies, alleen denk ik niet dat je als taxichauffeur ff een cd-tje in de auto mag knallenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heerlijk CD'tje erin, lekker toeren, kopje koffie in de cupholder. Goodlife idd
Heerlijke ritjes zijn dat. Altijd ik dan weer klaar ben vind ik het altijd zo jammer dat ze voorbij zijnquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn 'ritje' voor morgen.. https://maps.google.nl/ma(...)ekxog&t=h&mra=ls&z=8
Toch wel flink wat kilometers!
Dat dacht ik laatst ook toen ik naar Duitsland ging. Wat een takke wegen kwam ik tegen. Had bij 150 het gevoel alsof de auto uit elkaar trildequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:41 schreef Jieuwst het volgende:
Ja, alleen al die stukken Duitse Autobahn (met waarschijnlijk een prima wagen) lijken mij ook wel prettig
Ja je rijdt altijd de heen of terugweg leeg bij ritjes naar het vliegveld dus lijkt me geen probleem?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:46 schreef Jieuwst het volgende:
[..]
Precies, alleen denk ik niet dat je als taxichauffeur ff een cd-tje in de auto mag knallen
Ja dat klopt opzich wel, alleen heb ik alleen het stuk Frankfurt - Dusseldorf alleen in de auto, de rest allemaal met klanten. Als ik klanten in de auto heb ga ik sowieso niet boven de 140 rijden. Als ik alleen rij mag ik best 200+ rijden, dat is geen probleem.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heerlijk CD'tje erin, lekker toeren, kopje koffie in de cupholder. Goodlife idd
In dat geval kan een cd-tje of usb-stickje goed van pas komenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja je rijdt altijd de heen of terugweg leeg bij ritjes naar het vliegveld dus lijkt me geen probleem?
Dat lijkt me geweldig werk, heerlijk! Ik ben trouwens ook dol op vliegvelden dus dat weegt ook meequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:49 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ja dat klopt opzich wel, alleen heb ik alleen het stuk Frankfurt - Dusseldorf alleen in de auto, de rest allemaal met klanten. Als ik klanten in de auto heb ga ik sowieso niet boven de 140 rijden. Als ik alleen rij mag ik best 200+ rijden, dat is geen probleem.
Ik doe inderdaad zakelijk taxivervoer, dus de mensen die ophaal / wegbrengen, komen of gaan 99% van de tijd op zakenreis. Ik kom ook bijna alleen maar op vliegvelden.
Rijdt er OV in de Europoort dan? Weet wel dat er een bus van Spijkenisse naar Rozenburg gaat (lijn 105). Ik moest laatst een auto afleveren op de Maasvlakte en dan terug met het OV naar Utrechtquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:39 schreef RobinhoAjax het volgende:
Over ov-tijden gesproken... Maandag 2:30 uur ov'en vanuit Den Haag naar de Europoort
Nou daar zeg je me wat.. Ik reed een paar maanden terug ook over de Duitse snelweg.. Opeens gewoon een krater van heb ik jou daar.. Was blij dat m'n Ibiza er geen schade aan over hield.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:47 schreef S-RS het volgende:
[..]
Heerlijke ritjes zijn dat. Altijd ik dan weer klaar ben vind ik het altijd zo jammer dat ze voorbij zijn
Jij reed voor een of ander business taxi bedrijf toch?
[..]
Dat dacht ik laatst ook toen ik naar Duitsland ging. Wat een takke wegen kwam ik tegen. Had bij 150 het gevoel alsof de auto uit elkaar trilde
Dat heb ik altijd als ik eindig bij de grote in Almere. Dan ben ik vaak nog 30-40 min. onbetaald bezig om naar huis te komen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:20 schreef Pizzabodem het volgende:
Lijkt me flink balen als je in een grote stad woont, dan ben je zo 30 minuten bezig van het station naar huis, of wanneer het station een paar steden/dorpen verderop is. Mij zou die regel gewoon minstens 1,5 uur per werkdag kosten.
Is nog oorlogschade van bombardementen!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:00 schreef Mallet het volgende:
[..]
Nou daar zeg je me wat.. Ik reed een paar maanden terug ook over de Duitse snelweg.. Opeens gewoon een krater van heb ik jou daar.. Was blij dat m'n Ibiza er geen schade aan over hield.
Heerlijk die nostalgie!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is nog oorlogschade van bombardementen!
Wel denk ik dat er wegen echt al wel heeeel lang in liggen op de autobahn, mag wel iets meer vernieuwd worden daaro; maarja crisis he.
Ja maar die flinke scheuren soms, foei!quote:
He, die weg komt mij heel bekend voor, dat is toch de lijn richting breda als je RDV als afleveradres hebt gehad. Ik dacht de eerste keer daar dat er iets aan de bus mankeerdequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:16 schreef Pizzabodem het volgende:
Veel van die autobahnen zijn ook nog betonplatenwegen volgens mij. Dan heb je elke keer dat gedreun als je van de ene naar de andere plaat gaat. De Nederlandse A28 was/is volgens mij ook nog een gedeelte betonplaten, ook deze weg tril je bijna uit elkaar, zit daar best vaak in de bus voor AR.
Oost-Duitsland zijn de wegen veel beter heb ik mij laten vertellen door een Duitse docent, maar dat is logisch natuurlijk. Veel is daar pas tussen 1990 en 2000 aangelegd.
Inderdaad! Zit daar regelmatig omdat ik dan na RDV een vervolgritje krijg vanuit Breda ofzo. Heb in die bus een keer zo hard m'n kop gestoten door dat getril....quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:20 schreef Jieuwst het volgende:
[..]
He, die weg komt mij heel bekend voor, dat is toch de lijn richting breda als je RDV als afleveradres hebt gehad. Ik dacht de eerste keer daar dat er iets aan de bus mankeerde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |