abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117809078
Speel aan ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117809113
Maar met het leggen van de nieuwe (en fantastische) vloer in de gang is het huis bijna klaar voor verkoop! :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117809133
Vanmorgen gehoord dat de huizenprijzen nog meer gaan dalen.. ik blijf voorlopig maar weer zitten waar ik zit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117809215
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:07 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen gehoord dat de huizenprijzen nog meer gaan dalen.. ik blijf voorlopig maar weer zitten waar ik zit.
Ik ook in dat geval gok ik... De verhuurster kan het huis nooit kwijt voor de 2 ton die ze minimaal wilt hebben... Ze heeft ook geen haast lijkt het, open huis doet ze niet aan mee... En waarom zou ze? Zolang ik huur, heeft zij amper dubbele lasten denk ik..

We kijken heel rustig naar huurhuizen in de vrije sector. Maar voordat we uberhaupt samen een huis kunnen huren / kopen moet het koophuis van Joene verkocht worden, of in elk geval in de verkoop staan, en mijn koophuis moet nog van mn naam af... Dus er is nog best wat geregel.
pi_117809240
Wij moeten ook een huis zien te verkopen -O-
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:09:49 #6
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117809241
Van alle 138 huizen die ik in m'n 'bewaard' bij Funda heb staan worden er maar weinig verkocht. Misschien zoek ik wel gewoon rare huizen uit :P
pi_117809282
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:09 schreef Gaoxing het volgende:
Van alle 138 huizen die ik in m'n 'bewaard' bij Funda heb staan worden er maar weinig verkocht. Misschien zoek ik wel gewoon rare huizen uit :P
Nee, de markt zit compleet op slot...
pi_117809296
Veel gaat mijn huis niet meer dalen :P Maar het huis wat ik op het oog heb hopelijk wel :P

Ik moet hier en daar opnieuw kitten. Flink opruimen. En maandag komt de nieuwe bank. Dus dan hoop ik snel een afspraak met de makelaar te kunnen maken *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117809300
Ons flatje is ontzettend mega goedkoop maar zelfs dat verkoopt niet -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117809308
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:07 schreef Vicky het volgende:
Dat sowieso. Wij zitten hier echt prima. Als we ons best zouden doen kunnen we nog best 50k extra bij de bank los peuteren maar nu zitten we lekker veilig. Als mijn vrouw zonder werk komt te zitten bijvoorbeeld kunnen we nog best de hypotheek betalen enzo :). Erg fijne gedachte. Het is dan wel een oud jaren '50 huisje maar het is wel ONS oud jaren '50 huisje :P. Nouja, over 25 jaar dan. :').
pi_117809309
Wij blijven voorlopig ook lekker zitten. Onze buren hebben hun huis te koop gezet, ben ook heel benieuwd hoe snel/traag dat gaat.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:12:59 #12
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117809391
Die indruk krijg ik ook, Tico. Een heel stel ervan is gewoon bijna een ton gezakt in prijs. Een ton!

En groot gelijk heb je J.
pi_117809397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ons flatje is ontzettend mega goedkoop maar zelfs dat verkoopt niet -O-
Starters krijgen het steeds moeilijker... Waar voor 7 jaar terug je gewoon een hypotheek kreeg als starter, kun je er nu met dezelfde papieren gewoon naar fluiten... Dus de starters markt zit daarmee dicht, en dus kunnen mensen ook niet doorstromen...

En maar blijven bouwen...
pi_117809403
Als de uk het huis uit is kijken we wel weer verder. Dan is de crisis hopelijk voorbij, we zijn dan 12 - 16 jaar verder, prima. Lekker rustig dijkhuisje om oud in te worden ofzo ;).
pi_117809432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Starters krijgen het steeds moeilijker... Waar voor 7 jaar terug je gewoon een hypotheek kreeg als starter, kun je er nu met dezelfde papieren gewoon naar fluiten... Dus de starters markt zit daarmee dicht, en dus kunnen mensen ook niet doorstromen...

En maar blijven bouwen...
Echt he :'). Voor wie bouwen ze die huizen in godesnaam, vraag ik me af. Ja, voor de bouwsector. :'). En de vastgoedklojo's.
pi_117809451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:12 schreef Gaoxing het volgende:
Die indruk krijg ik ook, Tico. Een heel stel ervan is gewoon bijna een ton gezakt in prijs. Een ton!

En groot gelijk heb je J.
Een ton zakken, en dan nog niet verkocht krijgen...

En momenteel staat ook een vijfde van de huizen onder water... Dus de last die erop zit hoger dan de waarde... Die huizen zijn dus ook onverkoopbaar, omdat de bank gewoon nee zegt tegen het restdeel...
pi_117809456
Hier zijn anders ook veel projecten in de buurt die voorlopig stilliggen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_117809461
Misschien dat wij ook maar moeten verhuren want de rek is er bij ons zonder kinderslaapkamer natuurlijk over een paar jaar wel echt uit.
The way you rock'n'roll
pi_117809477
Nou zijn banken ook wel debiel streng met hypotheken tegenwoordig, van wat ik zo om me heen hoor. Een dubbeltje krediet bij de Wehkamp en je kunt fluiten naar je hypotheek.
pi_117809484
De wijk waar het huis staat dat wij verkocht moeten hebben gaat wel redelijk.
Het is wel een duur huis hypotheek staat op 250.000 en dat is voor deze tijd lastig op te brengen.
Het is een prachtig mooi en groot huishelemaal nieuw van binnen enzo -O-
pi_117809502
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Echt he :'). Voor wie bouwen ze die huizen in godesnaam, vraag ik me af. Ja, voor de bouwsector. :'). En de vastgoedklojo's.
Goed voorbeeld nu in sweetlake... Onwijs leuk nieuwbouwproject... Huizen (appartementen 3 en 4 kamers) voor boven de 2 ton in de verkoop... Geen hond....
Dus nu gaan ze dan in de verhuur, en zelfs in de verhuur loopt het nog niet....
pi_117809524
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Goed voorbeeld nu in sweetlake... Onwijs leuk nieuwbouwproject... Huizen (appartementen 3 en 4 kamers) voor boven de 2 ton in de verkoop... Geen hond....
Dus nu gaan ze dan in de verhuur, en zelfs in de verhuur loopt het nog niet....
Er zijn weinig sectoren die ik een collectieve in elkaar storting gun, en het is lullig voor de mensen die er hun werk in hebben, maar de bouwsector.... grmbl.
pi_117809558
Ik zou graag naar benden willen.. wil een tuin... wij zijn ontzettend genaaid door een financieel adviseur en hebben nu dus een hele hoge hyp.

Huis van onze benedenburen staat al 3jr te koop. Ze zijn al zeker 30000 gezakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117809590
Ik snap het ook in de kantoorruimte nooit...

Er worden overal kantoren gebouwd en als je eens kijkt naar de leegstand... OMG..

Dan denk ik, maak van die kantoren dan appartementen of studentenwoningen, want daar is nog steeds een onwijs tekort.. Net als de sociale huursector, waar je gewoon wachtlijsten hebt van 5 jaar of meer..
pi_117809599
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:17 schreef Vicky het volgende:
Ik zou graag naar benden willen.. wil een tuin... wij zijn ontzettend genaaid door een financieel adviseur en hebben nu dus een hele hoge hyp.

Maar wat is daar dan mis gegaan? Want dat lees ik steeds maar je kijkt toch zelf ook wel in de papieren?
Niet lullig bedoeld hoor maar ben wel benieuwd. Ook om lering uit te trekken...
The way you rock'n'roll
pi_117809611
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap het ook in de kantoorruimte nooit...

Er worden overal kantoren gebouwd en als je eens kijkt naar de leegstand... OMG..

Dan denk ik, maak van die kantoren dan appartementen of studentenwoningen, want daar is nog steeds een onwijs tekort.. Net als de sociale huursector, waar je gewoon wachtlijsten hebt van 5 jaar of meer..
Dit ja! Ik ben zo ontzettend voor!
The way you rock'n'roll
pi_117809624
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:17 schreef Vicky het volgende:

Hypotheek laten omzetten kan ook niet... Je zou met de bank om tafel kunnen over of er afgelost kan worden... Dan zakt je hypotheeksom dus....
pi_117809662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Maar wat is daar dan mis gegaan? Want dat lees ik steeds maar je kijkt toch zelf ook wel in de papieren?
rente maar voor 1jr vastgzet want het ging onwijs daln volgen hem. Rente was 1,5% hoger na dat jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117809676
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

rente maar voor 1jr vastgzet want het ging onwijs daln volgen hem. Rente was 1,5% hoger na dat jaar
Ai :X :X
Boh -O- wat een naaistreek
The way you rock'n'roll
pi_117809727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De huizen waren voor een jaar of 7 terug op recordhoogte qua waarde... Tegen die waarde een 125% hypotheek, volledig aflossingsvrij...

Dan zit je nu dus met en dat je huis minder waard is geworden, en je had al meer hypotheek op het huis dan de waarde, omdat de banken uitgingen van stijging van de waarde... dubbelop pech dus...

(Geen idee of dat voor vicks zo is hoor, maar ik noem maar even een zeer gebruikelijke situatie waar een hoop mensen nu te maken mee hebben..)
pi_117809760
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ai :X :X
Boh -O- wat een naaistreek
en wij wisten niet betr.. hadden totaal geen ervaring met hypotheken.

Nu hebben wij echt geen minihuis, de meiden hebben (bijna weer) allebi een eigen slaapkamer maar ik mis die tuin. En we wonen aan en drukke weg dus buitenspelen is ook lastig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117809839
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De huizen waren voor een jaar of 7 terug op recordhoogte qua waarde... Tegen die waarde een 125% hypotheek, volledig aflossingsvrij...

Dan zit je nu dus met en dat je huis minder waard is geworden, en je had al meer hypotheek op het huis dan de waarde, omdat de banken uitgingen van stijging van de waarde... dubbelop pech dus...

(Geen idee of dat voor vicks zo is hoor, maar ik noem maar even een zeer gebruikelijke situatie waar een hoop mensen nu te maken mee hebben..)
huize gngen hier een jaar of 3 geleden weg voor 179.
onze hyp is rond de 210 :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117809849
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

en wij wisten niet betr.. hadden totaal geen ervaring met hypotheken.

Nu hebben wij echt geen minihuis, de meiden hebben (bijna weer) allebi een eigen slaapkamer maar ik mis die tuin. En we wonen aan en drukke weg dus buitenspelen is ook lastig.
Ik ook niet dus daarom dacht ik, ik vraag het eens. Om er van te leren en waar ik in de toekomst op moet letten.

Wij wonen wel rustig maar vier hoog dus dat is ook niet echt ideaal.
En geen kinderslaapkamer natuurlijk.
The way you rock'n'roll
pi_117809902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik ook niet dus daarom dacht ik, ik vraag het eens. Om er van te leren en waar ik in de toekomst op moet letten.

Wij wonen wel rustig maar vier hoog dus dat is ook niet echt ideaal.
En geen kinderslaapkamer natuurlijk.
Je kan naar de mogelijkheid kijken om te verhuren... Vaak willen starters best huren, want ze kunnen heus dat maandbedrag wel ophoesten, maar krijgen puur het krediet niet van de bank..

Je bank kan wel tegenstribbelen... Dat verhuur niet is toegestaan.. Maar wat willen ze doen? Je huis verkopen? Graag toch? Zolang je de hypotheeklasten maar betaald is er toch geen haan die ernaar kraait.
pi_117809923
Als mensen hier binnenkomen zijn ze altijd verbaasd ove de grootte :D
Wij hebben n woonkamer/keuken van 10x4 en ruim 3m hoog
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117809955
Phff als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat we nog niet hebben gekocht!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117809957
Huizen is gewoon gezeik anno 2012.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_117809980
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:30 schreef Joene het volgende:
Huizen is gewoon gezeik anno 2012.
Tenzij je geen koophuis hebt en nu gaat kopen...

Huizen staan laag... Zeker als 2 verdieners kun je heus wel een financiering rond krijgen...
pi_117810007
Maar ergens neig ik wel meer naar nooit meer kopen... Gewoon heerlijk dat als je ketel stuk gaat je de verhuurder belt en zegt, fix het. De kraan lekt, bellen, fix het...

Als je weg wilt, geen gezeik met verkoop, notarissen en financiering... Nee gewoon je huur opzeggen en verhuizen maar...
pi_117810010
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Huizen staan laag... Zeker als 2 verdieners kun je heus wel een financiering rond krijgen...
Het is een Kopersmarkt idd en als je dan weer koopt voor minimaal 10 jaar blijven zitten..
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_117810022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
Maar ergens neig ik wel meer naar nooit meer kopen... Gewoon heerlijk dat als je ketel stuk gaat je de verhuurder belt en zegt, fix het. De kraan lekt, bellen, fix het...

Als je weg wilt, geen gezeik met verkoop, notarissen en financiering... Nee gewoon je huur opzeggen en verhuizen maar...
Dat dus.
pi_117810027
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Het is een Kopersmarkt idd en als je dan weer koopt voor minimaal 10 jaar blijven zitten..
Dat is het punt... Vroegah kon je uitgaan van een jaar of 5 / 7.... Nu moet je wel echt naar de lange termijn kijken..
pi_117810071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is het punt... Vroegah kon je uitgaan van een jaar of 5 / 7.... Nu moet je wel echt naar de lange termijn kijken..
Dat is de reden dat wij hierna eigenlijk willen huren maar ja we hebben zeker een schuld als we verkopen dus dan heb je weer een lening voor je schuld en dat drukt ook best op wat je op kan brengen qua huur.
De huurprijzen zijn ook niet misselijk!
The way you rock'n'roll
pi_117810076
Wij kunnen dit huis wat we nu huren ook kopen. Maar voor nu doen we dat nog niet. Tis wel een nieuwbouw maar echt snel en slecht gebouwd zeg maar. Over een paar maand gaat de woningstichting daar eindelijk wat aan doen!! En ik wil hier ook niet nog jaren blijven wonen!
pi_117810159
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat is de reden dat wij hierna eigenlijk willen huren maar ja we hebben zeker een schuld als we verkopen dus dan heb je weer een lening voor je schuld en dat drukt ook best op wat je op kan brengen qua huur.
De huurprijzen zijn ook niet misselijk!
Die schuld is met een jaar of 5 ook afgelost.
pi_117810341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die schuld is met een jaar of 5 ook afgelost.
Ja maar daar heb ik nu niks aan als ik moet bepalen hoeveel huur ik op kan hoesten voor iets groters :P
The way you rock'n'roll
pi_117810368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja maar daar heb ik nu niks aan als ik moet bepalen hoeveel huur ik op kan hoesten voor iets groters :P
Afhankelijk van wat je overhoudt aan rest, kun je wel iets meenemen in een nieuwe hypotheek... Volgens mij 9% van de waarde van het andere huis wat je gaat kopen.
pi_117810397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

*)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_117810453
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat je overhoudt aan rest, kun je wel iets meenemen in een nieuwe hypotheek... Volgens mij 9% van de waarde van het andere huis wat je gaat kopen.
Maar volgens mij zijn banken op het moment niet meer zo heel happig op restschulden mee financieren.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_117810495
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar we kunnen dus nu niet het droomhuis op de droomlocatie kopen dus daarom willen we huren. Veel te bang straks weer met een onverkoopbaar huis te zitten.
Dus mee financieren zit er dan dus niet in -O-
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')