Ik ook in dat geval gok ik... De verhuurster kan het huis nooit kwijt voor de 2 ton die ze minimaal wilt hebben... Ze heeft ook geen haast lijkt het, open huis doet ze niet aan mee... En waarom zou ze? Zolang ik huur, heeft zij amper dubbele lasten denk ik..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:07 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen gehoord dat de huizenprijzen nog meer gaan dalen.. ik blijf voorlopig maar weer zitten waar ik zit.
Nee, de markt zit compleet op slot...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:09 schreef Gaoxing het volgende:
Van alle 138 huizen die ik in m'n 'bewaard' bij Funda heb staan worden er maar weinig verkocht. Misschien zoek ik wel gewoon rare huizen uit
Dat sowieso. Wij zitten hier echt prima. Als we ons best zouden doen kunnen we nog best 50k extra bij de bank los peuteren maar nu zitten we lekker veilig. Als mijn vrouw zonder werk komt te zitten bijvoorbeeld kunnen we nog best de hypotheek betalen enzoquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:07 schreef Vicky het volgende:
Vanmorgen gehoord dat de huizenprijzen nog meer gaan dalen.. ik blijf voorlopig maar weer zitten waar ik zit.
Starters krijgen het steeds moeilijker... Waar voor 7 jaar terug je gewoon een hypotheek kreeg als starter, kun je er nu met dezelfde papieren gewoon naar fluiten... Dus de starters markt zit daarmee dicht, en dus kunnen mensen ook niet doorstromen...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ons flatje is ontzettend mega goedkoop maar zelfs dat verkoopt niet
Echt hequote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Starters krijgen het steeds moeilijker... Waar voor 7 jaar terug je gewoon een hypotheek kreeg als starter, kun je er nu met dezelfde papieren gewoon naar fluiten... Dus de starters markt zit daarmee dicht, en dus kunnen mensen ook niet doorstromen...
En maar blijven bouwen...
Een ton zakken, en dan nog niet verkocht krijgen...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:12 schreef Gaoxing het volgende:
Die indruk krijg ik ook, Tico. Een heel stel ervan is gewoon bijna een ton gezakt in prijs. Een ton!
En groot gelijk heb je J.
Goed voorbeeld nu in sweetlake... Onwijs leuk nieuwbouwproject... Huizen (appartementen 3 en 4 kamers) voor boven de 2 ton in de verkoop... Geen hond....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Echt he. Voor wie bouwen ze die huizen in godesnaam, vraag ik me af. Ja, voor de bouwsector.
. En de vastgoedklojo's.
Er zijn weinig sectoren die ik een collectieve in elkaar storting gun, en het is lullig voor de mensen die er hun werk in hebben, maar de bouwsector.... grmbl.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Goed voorbeeld nu in sweetlake... Onwijs leuk nieuwbouwproject... Huizen (appartementen 3 en 4 kamers) voor boven de 2 ton in de verkoop... Geen hond....
Dus nu gaan ze dan in de verhuur, en zelfs in de verhuur loopt het nog niet....
Maar wat is daar dan mis gegaan? Want dat lees ik steeds maar je kijkt toch zelf ook wel in de papieren?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:17 schreef Vicky het volgende:
Ik zou graag naar benden willen.. wil een tuin... wij zijn ontzettend genaaid door een financieel adviseur en hebben nu dus een hele hoge hyp.
Huis van onze benedenburen staat al 3jr te koop. Ze zijn al zeker 30000 gezakt.
Dit ja! Ik ben zo ontzettend voor!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap het ook in de kantoorruimte nooit...
Er worden overal kantoren gebouwd en als je eens kijkt naar de leegstand... OMG..
Dan denk ik, maak van die kantoren dan appartementen of studentenwoningen, want daar is nog steeds een onwijs tekort.. Net als de sociale huursector, waar je gewoon wachtlijsten hebt van 5 jaar of meer..
Hypotheek laten omzetten kan ook niet... Je zou met de bank om tafel kunnen over of er afgelost kan worden... Dan zakt je hypotheeksom dus....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:17 schreef Vicky het volgende:
Ik zou graag naar benden willen.. wil een tuin... wij zijn ontzettend genaaid door een financieel adviseur en hebben nu dus een hele hoge hyp.
Huis van onze benedenburen staat al 3jr te koop. Ze zijn al zeker 30000 gezakt.
rente maar voor 1jr vastgzet want het ging onwijs daln volgen hem. Rente was 1,5% hoger na dat jaarquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar wat is daar dan mis gegaan? Want dat lees ik steeds maar je kijkt toch zelf ook wel in de papieren?
Niet lullig bedoeld hoor maar ben wel benieuwd. Ook om lering uit te trekken...
Aiquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
rente maar voor 1jr vastgzet want het ging onwijs daln volgen hem. Rente was 1,5% hoger na dat jaar
De huizen waren voor een jaar of 7 terug op recordhoogte qua waarde... Tegen die waarde een 125% hypotheek, volledig aflossingsvrij...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Maar wat is daar dan mis gegaan? Want dat lees ik steeds maar je kijkt toch zelf ook wel in de papieren?
Niet lullig bedoeld hoor maar ben wel benieuwd. Ook om lering uit te trekken...
en wij wisten niet betr.. hadden totaal geen ervaring met hypotheken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ai![]()
![]()
Bohwat een naaistreek
huize gngen hier een jaar of 3 geleden weg voor 179.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De huizen waren voor een jaar of 7 terug op recordhoogte qua waarde... Tegen die waarde een 125% hypotheek, volledig aflossingsvrij...
Dan zit je nu dus met en dat je huis minder waard is geworden, en je had al meer hypotheek op het huis dan de waarde, omdat de banken uitgingen van stijging van de waarde... dubbelop pech dus...
(Geen idee of dat voor vicks zo is hoor, maar ik noem maar even een zeer gebruikelijke situatie waar een hoop mensen nu te maken mee hebben..)
Ik ook niet dus daarom dacht ik, ik vraag het eens. Om er van te leren en waar ik in de toekomst op moet letten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
en wij wisten niet betr.. hadden totaal geen ervaring met hypotheken.
Nu hebben wij echt geen minihuis, de meiden hebben (bijna weer) allebi een eigen slaapkamer maar ik mis die tuin. En we wonen aan en drukke weg dus buitenspelen is ook lastig.
Je kan naar de mogelijkheid kijken om te verhuren... Vaak willen starters best huren, want ze kunnen heus dat maandbedrag wel ophoesten, maar krijgen puur het krediet niet van de bank..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik ook niet dus daarom dacht ik, ik vraag het eens. Om er van te leren en waar ik in de toekomst op moet letten.
Wij wonen wel rustig maar vier hoog dus dat is ook niet echt ideaal.
En geen kinderslaapkamer natuurlijk.
Tenzij je geen koophuis hebt en nu gaat kopen...quote:
Het is een Kopersmarkt idd en als je dan weer koopt voor minimaal 10 jaar blijven zitten..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tenzij je geen koophuis hebt en nu gaat kopen...
Huizen staan laag... Zeker als 2 verdieners kun je heus wel een financiering rond krijgen...
Dat dus.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
Maar ergens neig ik wel meer naar nooit meer kopen... Gewoon heerlijk dat als je ketel stuk gaat je de verhuurder belt en zegt, fix het. De kraan lekt, bellen, fix het...
Als je weg wilt, geen gezeik met verkoop, notarissen en financiering... Nee gewoon je huur opzeggen en verhuizen maar...
Dat is het punt... Vroegah kon je uitgaan van een jaar of 5 / 7.... Nu moet je wel echt naar de lange termijn kijken..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is een Kopersmarkt idd en als je dan weer koopt voor minimaal 10 jaar blijven zitten..
Dat is de reden dat wij hierna eigenlijk willen huren maar ja we hebben zeker een schuld als we verkopen dus dan heb je weer een lening voor je schuld en dat drukt ook best op wat je op kan brengen qua huur.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is het punt... Vroegah kon je uitgaan van een jaar of 5 / 7.... Nu moet je wel echt naar de lange termijn kijken..
Die schuld is met een jaar of 5 ook afgelost.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat is de reden dat wij hierna eigenlijk willen huren maar ja we hebben zeker een schuld als we verkopen dus dan heb je weer een lening voor je schuld en dat drukt ook best op wat je op kan brengen qua huur.
De huurprijzen zijn ook niet misselijk!
Ja maar daar heb ik nu niks aan als ik moet bepalen hoeveel huur ik op kan hoesten voor iets grotersquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die schuld is met een jaar of 5 ook afgelost.
Afhankelijk van wat je overhoudt aan rest, kun je wel iets meenemen in een nieuwe hypotheek... Volgens mij 9% van de waarde van het andere huis wat je gaat kopen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja maar daar heb ik nu niks aan als ik moet bepalen hoeveel huur ik op kan hoesten voor iets groters
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tenzij je geen koophuis hebt en nu gaat kopen...
Maar volgens mij zijn banken op het moment niet meer zo heel happig op restschulden mee financieren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je overhoudt aan rest, kun je wel iets meenemen in een nieuwe hypotheek... Volgens mij 9% van de waarde van het andere huis wat je gaat kopen.
Ja maar we kunnen dus nu niet het droomhuis op de droomlocatie kopen dus daarom willen we huren. Veel te bang straks weer met een onverkoopbaar huis te zitten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je overhoudt aan rest, kun je wel iets meenemen in een nieuwe hypotheek... Volgens mij 9% van de waarde van het andere huis wat je gaat kopen.
Dat is dus ook een reden dat iedereen lekker blijft zitten... Zelf 20k ophoesten zit er vaak niet in.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar volgens mij zijn banken op het moment niet meer zo heel happig op restschulden mee financieren.
Het zou max 12.000 euro zijn en hopelijk wel minder. maar we willen helemaal niet kopen weer eigenlijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar volgens mij zijn banken op het moment niet meer zo heel happig op restschulden mee financieren.
En je hypotheek zelf? Zit daar geen spaardeel in?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het zou max 12.000 euro zijn en hopelijk wel minder. maar we willen helemaal niet kopen weer eigenlijk.
Ja dat is heb ik dan al mee geteldquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En je hypotheek zelf? Zit daar geen spaardeel in?
Ouderen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wie is er zo gek om te willen ruilen van een eengezinswoning naar een tweekamerflat?
mensen die scheiden zonder kinderen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wie is er zo gek om te willen ruilen van een eengezinswoning naar een tweekamerflat?
Mja, dat klinkt als onze adviseur die 'ach na 5 jaar ga je toch weer lekker verhuizen, dan heb je die kosten er wel weer uit'. We hebben hem toen even aangekeken vanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
rente maar voor 1jr vastgzet want het ging onwijs daln volgen hem. Rente was 1,5% hoger na dat jaar
Probleem is dat er 7 jaar geleden gekeken werd naar het inkomen van de hypotheekvrager + dat structureel overwerk meegenomen mocht worden in de berekening.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Starters krijgen het steeds moeilijker... Waar voor 7 jaar terug je gewoon een hypotheek kreeg als starter, kun je er nu met dezelfde papieren gewoon naar fluiten... Dus de starters markt zit daarmee dicht, en dus kunnen mensen ook niet doorstromen...
En maar blijven bouwen...
Joh er zijn zat mensen die een variabele rente hebben... En in de tijden dat de rente zo laag staat, niets mis mee... Tot het opeens gaat stijgen ja... Maar je gaat ervan uit dat iemand die er dan verstand van zegt te hebben, je het juiste adviseert...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:19 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja, dat klinkt als onze adviseur die 'ach na 5 jaar ga je toch weer lekker verhuizen, dan heb je die kosten er wel weer uit'. We hebben hem toen even aangekeken vanen de rente voor 30 jaar vast gezet. Whappaa. Als ik hier blijf wonen weet ik gewoon tot het einde van m'n looptijd wat ik kwijt ben.
Rente voor 1 jaar vastzetten is gewoon speculeren met je woonlasten.
Ik ben er ook geen fan van, een schuld van om en nabij de 2 ton aangaan, maar soms moet je wat. Ik mis alleen wat realiteitszin bij heeeeeeeeel veel mensen. Het is zo makkelijk om jezelf in te dekken tegen heel veel ellende. Maarja, dan moet je met minder genoegen nemen en mensen zitten kenneliojk het liefst op het randje.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:22 schreef Armageddon het volgende:
Ik vind sowieso alle hypotheken dom. Maarja. Dat ben ik dan.
Nou, ik zou eerder uitgaan van gezond verstand en een gezonde portie wantrouwen tegen degene die je een financieel complex product probeert te verkopen en waarschijnlijk op provisiebasis werkt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Joh er zijn zat mensen die een variabele rente hebben... En in de tijden dat de rente zo laag staat, niets mis mee... Tot het opeens gaat stijgen ja... Maar je gaat ervan uit dat iemand die er dan verstand van zegt te hebben, je het juiste adviseert...
Maar zeg eens eerlijk... Als jij en je vrouw uit elkaar gaan? Kun jij dan blijven zitten waar je zit?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen fan van, een schuld van om en nabij de 2 ton aangaan, maar soms moet je wat. Ik mis alleen wat realiteitszin bij heeeeeeeeel veel mensen. Het is zo makkelijk om jezelf in te dekken tegen heel veel ellende. Maarja, dan moet je met minder genoegen nemen en mensen zitten kenneliojk het liefst op het randje.
Dat is hij geworden van mijn vriend, nadat hij via hem zijn eerste hypotheek had afgesloten. Het klikte tussen die twee (had vader en zoon kunnen zijn qua leeftijd), dus vriend ging wel eens een bakkie bij hem doen (op de zaak, 3x per jaar ofzo).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:25 schreef simmu het volgende:
je moet ook nooitnooitnooit met "een kennis van de familie" in zee gaan als je het over zulke bedragen hebt. linksom of rechtsom; er komt meestal gelazer van
Ik kan je vertellen dat de hypotheekadviseurs van de rabobank niet op provisiebasis werken. Wellicht geldt dat bij andere banken ook zo. Dat alleen tussenpersonen op provisiebasis werken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, ik zou eerder uitgaan van gezond verstand en een gezonde portie wantrouwen tegen degene die je een financieel complex product probeert te verkopen en waarschijnlijk op provisiebasis werkt.
Zo alles vanaf de vijf jaar variabel kan ik inkomen, dat kun je zien aankomen en maatregelen op nemen. 1 Jaar is waanzin.
Jahoor, op mijn salaris kan ik nééééét dit huis betalen. Dan zitten er geen vakanties in en geen iPad's, maar het kan. De duimschroeven kunnen best nog wat strakker dan nu. Als ik mijn baan kwijt raak wordt het wat lastiger, die berekening heb ik niet zo 1 2 3 paraat maar met een (hopelijk tijdelijke) uitkering zou het net moeten gaan. Hopelijk krijgen we dan ook weer een toeslag links of rechts ofzo, die lopen we nu ook allemaal glorieus misquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar zeg eens eerlijk... Als jij en je vrouw uit elkaar gaan? Kun jij dan blijven zitten waar je zit?
Of stel, je raakt je baan kwijt (niet helemaal ondenkbaar in deze tijd) en het vinden van een andere baan laat langer op zich wachten dan je ooit zou vermoeden...
Ook jij kan makkelijk in die ellende verzeilt raken. Zelfs al neem je met minder genoegen.
Ze hebben er hoe dan ook belang bij je een hypotheek te verkopen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:29 schreef danic het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat de hypotheekadviseurs van de rabobank niet op provisiebasis werken. Wellicht geldt dat bij andere banken ook zo. Dat alleen tussenpersonen op provisiebasis werken.
Ja klopt, maar niet de hypotheekadviseurs, maar de bank zelf.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:29 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ze hebben er hoe dan ook belang bij je een hypotheek te verkopen.
Dat provisie verhaal was trouwens secundair aan het gezond verstand argumentquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:33 schreef danic het volgende:
[..]
Ja klopt, maar niet de hypotheekadviseurs, maar de bank zelf.
Alle medewerkers van alle banken werken met resultaten, ook adviseurs private banking, particuliere adviseurs, zakelijke adviseurs you name it.
Dus, hoe meer gesprekken je hebt en daarbij leningen sluit, rekeningen opent enzovoort + een doelstelling gericht op persoonlijke competenties, zorgt voor een jaarlijkse bonus. Mits doelstelling gehaald uiteraard.
Maar er wordt dus niet gezegd, voor iedere hyp die je sluit, krijg je 1% provisie (percentage is maar een voorbeeld, voordat dit tegen me gebruikt wordt).
Klopt, die man heeft helemaal gelijk!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:32 schreef Luigi het volgende:
Ik zat pas iets als Tegenlicht (dacht ik) te kijken, was een econoom aan het woord over de huizenmarkt nu. Volgens hem was het domste wat je nu kon doen op de eerste plaats, met stip, scheiden in bezit van koophuis (volgens hem kon je nog beter een lijn door het huis trekken en ieder op een eigen helft gaan leven) en daarna verhuizen terwijl er geen noodzaak voor is (sorry Tal
).
Het slimste wat je kunt doen is je maandlasten minimaliseren en je hypotheek versneld aflossen met het extra spaargeld. Dat laatste is op de langere termijn ook wel mijn doel denk ik.
Het is tevens makkelijk praten hoor, want ik snap dat je als je elkaar te tent uit vecht er niet op zit te wachten in 1 huis te blijven wonen. Maar financieel kan dat een kleine ramp betekenen iig en dat moet je meenemen in je overwegingen. De faillisementen vliegen je om de oren heden ten dage.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:35 schreef danic het volgende:
[..]
Klopt, die man heeft helemaal gelijk!
Tijdens een presentatie die wij hadden begin van het jaar, werd al aangegeven dat de huizenmarkt op slot zit tot 2020 (is de verwachting).
Die man heeft zelf blijkbaar geen gezamelijk huis met zn ex... Waar hij nog fijn samenwoont... Iedere mongool kan bedenken dat dat scenario in de meeste gevallen ondenkbaar is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:32 schreef Luigi het volgende:
Ik zat pas iets als Tegenlicht (dacht ik) te kijken, was een econoom aan het woord over de huizenmarkt nu. Volgens hem was het domste wat je nu kon doen op de eerste plaats, met stip, scheiden in bezit van koophuis (volgens hem kon je nog beter een lijn door het huis trekken en ieder op een eigen helft gaan leven) en daarna verhuizen terwijl er geen noodzaak voor is (sorry Tal
).
Het slimste wat je kunt doen is je maandlasten minimaliseren en je hypotheek versneld aflossen met het extra spaargeld. Dat laatste is op de langere termijn ook wel mijn doel denk ik.
2 van de 3 huwelijken sneuvelt... Trouwen heeft totaal geen waarde meer tegenwoordig. Geeft je alleen maar diepe ellende als je uit elkaar gaat.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:39 schreef danic het volgende:
Klopt, ik heb dagelijks zo'n 2 á 3 mensen aan de telefoon die een afspraak willen maken met een hypotheekadviseur omdat ze gaan scheiden. Bedenk dan dat ik met nog 9 collega's op de afdeling zit, dan weet je ongeveer hoeveel mensen er dagelijks bellen (en bij ons bankieren!)
UIt elkaar gaan geeft ellende, of je nou getrouwd bent of niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
2 van de 3 huwelijken sneuvelt... Trouwen heeft totaal geen waarde meer tegenwoordig. Geeft je alleen maar diepe ellende als je uit elkaar gaat.
Mja ik ken het helaas ook vanuit mijn eigen omgeving. Pas ook een vriendin, prachtig mooi huis gekocht, alles nieuw, keuken helemaal italiaans, alles design, echt om je vingers bij af te likken. Ik denk categorie tegen de 4 ton.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:39 schreef danic het volgende:
Klopt, ik heb dagelijks zo'n 2 á 3 mensen aan de telefoon die een afspraak willen maken met een hypotheekadviseur omdat ze gaan scheiden. Bedenk dan dat ik met nog 9 collega's op de afdeling zit, dan weet je ongeveer hoeveel mensen er dagelijks bellen (en bij ons bankieren!)
Failliet verklaard worden is anders ook niet bepaald een pretje. Daar heb je 20 jaar later nog last van bij het aanvragen van iets doms als een telefoonabbo'tje.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die man heeft zelf blijkbaar geen gezamelijk huis met zn ex... Waar hij nog fijn samenwoont... Iedere mongool kan bedenken dat dat scenario in de meeste gevallen ondenkbaar is.
Ik snap best dat mensen niet alles helemaal snappen als ze bezig zijn met hypotheken. Ik snap alleen niet dat zoveel mensen voor zo'n enorme lening gingen. Wij konden nog anderhalve ton meer lenen, als we hadden gewild, maar dat leek ons toch niet zo'n heel slim idee. Het is en blijft lenen, en het moet toch echt een keer terug naar degene waarvan je het hebt geleend.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat provisie verhaal was trouwens secundair aan het gezond verstand argument. Voordat we op de verkeerde dingen focussen.
.
Is dat familie van Henk?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:52 schreef Armageddon het volgende:
We kennen een homo stel die geen contact meer hebben met hun familie en weinig vrienden. Celine krijgt bij hun overlijden het koophuis + inboedel. Dus haar toekomst is wel safe. Hoe koel is dat?
Vreselijk...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja ik ken het helaas ook vanuit mijn eigen omgeving. Pas ook een vriendin, prachtig mooi huis gekocht, alles nieuw, keuken helemaal italiaans, alles design, echt om je vingers bij af te likken. Ik denk categorie tegen de 4 ton.
Maarja. Toen was opeens de liefde over en zit je daar met een kleine van een half jaar oud en die tophypotheek en steven je af op een kleine catastrofe.
Tsja maarja. Mensen willen nou eenmaal die jaren '30 woning met nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe dit en nieuwe dat... De realiteit is helemaal kwijt. Mijn ouders konden een woning kopen voor 80.000 gulden destijds, jazeker, maar die zijn wel begonnen met bouwbehang en ditto keukenblok en hebben elk stukje luxe erbij gespaard. Maar dat zien we tegenwoordig als standaard en iets waar we 'recht' op hebben ofzo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap best dat mensen niet alles helemaal snappen als ze bezig zijn met hypotheken. Ik snap alleen niet dat zoveel mensen voor zo'n enorme lening gingen. Wij konden nog anderhalve ton meer lenen, als we hadden gewild, maar dat leek ons toch niet zo'n heel slim idee. Het is en blijft lenen, en het moet toch echt een keer terug naar degene waarvan je het hebt geleend.
Het lijkt gelukkig met een sisser af te lopen maar met een beetje pech slaap je bij het leger des heils dus ofzo, ja. Die bank wil echt wel z'n centen hoorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vreselijk...
Ga je dan de schuldsanering in?
Maar goed, van een kale kip enzo... Uiteindelijk mag je toch niet onder een minimaal besteedbaar inkomen komen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het lijkt gelukkig met een sisser af te lopen maar met een beetje pech slaap je bij het leger des heils dus ofzo, ja. Die bank wil echt wel z'n centen hoor.
Mijn ouders kochten hun eerste huis voor 15000 guldenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tsja maarja. Mensen willen nou eenmaal die jaren '30 woning met nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe dit en nieuwe dat... De realiteit is helemaal kwijt. Mijn ouders konden een woning kopen voor 80.000 gulden destijds, jazeker, maar die zijn wel begonnen met bouwbehang en ditto keukenblok en hebben elk stukje luxe erbij gespaard. Maar dat zien we tegenwoordig als standaard en iets waar we 'recht' op hebben ofzo.
Ik weet gelukkig niet hoe dat allemaal werkt mocht het echt misgaan en hoop er ook nooit achter te komenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar goed, van een kale kip enzo... Uiteindelijk mag je toch niet onder een minimaal besteedbaar inkomen komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |