Tot op zekere hoogte natuurlijk waar, maar een negen tot vijf stage hakt er wel even lekker op in. Studeren geeft meer ademruimte.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eens, maar bierdrinken kun je met alles combineren dus
Eens!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte natuurlijk waar, maar een negen tot vijf stage hakt er wel even lekker op in. Studeren geeft meer ademruimte.
Wegblijven van smartphone en pcquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eens!
Vandaag trouwens niet ver gekomen met lezen voor privaat, helaas begint om 8 uur mijn bank avond met een biertje dus ik kan nu ook weinig meer doen. Morgen in de trein maar veel werk inhalen en de werkcolleges voor de verandering eens goed opletten
Dat is mijn probleem ook sowieso, telefoon en vooral laptop icm internetquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wegblijven van smartphone en pc
Vandaag weer een mooi aantal uur opgesloten gezeten in een van de vele studiebunkers die Amsterdam rijk is. Smartphone blijft helaas een buitengewoon boeiende afleiding, maar als je eenmaal er een beetje inzit dan jaag je opeens ook de teksten en de opdrachten er doorheen.
Compendium is overigens een bijzonder prettig boek.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:48 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mijn keuze net, ik heb gekozen voor een pilsje en de bank.. straks ff hancock kijken.. heb ik nog niet gezien!
Welke is je favoriet? Word er altijd een beetje moe van dat de UB en het Bushuis zo rammend vol zitten als je niet meteen om 9.00 voor de deur staat.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wegblijven van smartphone en pc
Vandaag weer een mooi aantal uur opgesloten gezeten in een van de vele studiebunkers die Amsterdam rijk is. Smartphone blijft helaas een buitengewoon boeiende afleiding, maar als je eenmaal er een beetje inzit dan jaag je opeens ook de teksten en de opdrachten er doorheen.
Mag op WO niveau, zelfs in stukjes van 8 wekenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan die stage op Wo niveau gedaan worden of moet hij aansluiten op de hbo opleiding? Anders lijkt mij dat een flinke tijdvreter.
Mis het nog steeds dat het boek niet tastbaar is voor ons, boeken kunnen soms zo mooi zijn en daarbij fungeren als kunst aan de muur (ik ga niet alle boeken extra in paperback bestellen natuurlijk).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:53 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Compendium is overigens een bijzonder prettig boek.
Ik vind zelf alles in papiervorm ook fijner lezen.. en dan willen ze bij ons op kantoor naar een papierloze omgeving, wtf?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:55 schreef Keyos het volgende:
[..]
Mis het nog steeds dat het boek niet tastbaar is voor ons, boeken kunnen soms zo mooi zijn en daarbij fungeren als kunst aan de muur (ik ga niet alle boeken extra in paperback bestellen natuurlijk).
Ik vond juist van nietquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:53 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Compendium is overigens een bijzonder prettig boek.
Idd, klote boek. Geen uitleg, geen context, niks. Meer een naslagwerk dan een studieboekquote:
Het is meer een soort T&C iddquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd, klote boek. Geen uitleg, geen context, niks. Meer een naslagwerk dan een studieboek
Echt? Als ik iets wil weten bedenk ik eerst in welk boeken het wil opzoeken en kijk ik daarin.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:59 schreef eriksd het volgende:
Ik heb liever google. Als ik een wat lastigere vraag heb ram ik het eerst in google, dan heb je meteen veel inleidinde info en vervolgens vis ik uit allerhande verwijzingen de relevante geschiedenis en overwegingen.
Sowieso is dat ook een uitdaging tegenwoordig: zo fucking veel informatie te vinden, zeker internationaal. Denk dat dat alleen nog maar complexer wordt.
Succes met het uitzoeken van de behandeling van vastgoedlichamen onder het verdrag Frankrijk - Luxemburg in een boekquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Echt? Als ik iets wil weten bedenk ik eerst in welk boeken het wil opzoeken en kijk ik daarin.
Ja oke kan me voorstellen dat je voor dat soort casus liever een artikel oid hebt en dat dat via google handiger te vinden isquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Succes met het uitzoeken van de behandeling van vastgoedlichamen onder het verdrag Frankrijk - Luxemburg in een boek
Ik heb er een minor macro economie bij gekozenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:32 schreef KOG het volgende:
Tentamen Bedrijfseconomie heb ik vandaag eindelijk afgelegd en in januari staat mij nog een tentamen Rechtseconomie te wachten. Wie heeft nog meer economie gehad in het klassieke pakket Rechtsgeleerdheid? Leiden is geloof ik niet de enige.
Voor binnenlandse aangelegenheden pak ik uiteraard ook gewoon een boek in eerste instantie. Laat daarna wel een internetbom vallen om te kijken of er nog recente ontwikkelingen zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja oke kan me voorstellen dat je voor dat soort casus liever een artikel oid hebt en dat dat via google handiger te vinden is![]()
Maar het is ook niet zoiets wat ik persoonlijk snel zal uitzoeken denk ik
Dat kan, zeker bij fiscaal, nooit kwaad. Maar jij bent vooral bezig met internationaal belastingrecht ofniet? Of het was je scriptieonderwerp ofzo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor binnenlandse aangelegenheden pak ik uiteraard ook gewoon een boek in eerste instantie. Laat daarna wel een internetbom vallen om te kijken of er nog recente ontwikkelingen zijn.
Ah vandaar.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:15 schreef eriksd het volgende:
Ik ben zowel voor mijn scriptie als qua werk voornamelijk bezig met internationaal belastingrecht.
Hele goede tipquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:58 schreef Boterbartje het volgende:
En weer lekker in werkcollege; privaat! en een tentamentip ontvangen namelijk: lees eerst de vraag goed!
Alleen deze tip krijg je al sinds de cito toets!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hele goede tipBij mijn laatste tentamen privaatrecht haalde ik de eerste en de tweede casus volledig door elkaar. Niet goed voor je cijfer
Reden te meer om hem goed te onthoudenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Alleen deze tip krijg je al sinds de cito toets!
ja, en hoevaak het daarop wel niet fout gaatquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wij moeten (althans.. 'mogen') hem in combinatie met Nieuwenhuis en/of Brahns lezen. Inderdaad meer een naslagwerk, maar het boek van Brahns is m.i. vaak te uitgebreid voor een inleidend vak Privaatrecht.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 08:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd, klote boek. Geen uitleg, geen context, niks. Meer een naslagwerk dan een studieboek
Wij hebben grootste deel uit dat 'klote boek' en een paar hoofdstukken uit Nieuwenhuis als stof voor het eerste deeltentamenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:37 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Wij moeten (althans.. 'mogen') hem in combinatie met Nieuwenhuis en/of Brahns lezen. Inderdaad meer een naslagwerk, maar het boek van Brahns is m.i. vaak te uitgebreid voor een inleidend vak Privaatrecht.
Dat boekje van Nieuwenhuis is echt prut vind ik.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:37 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Wij moeten (althans.. 'mogen') hem in combinatie met Nieuwenhuis en/of Brahns lezen. Inderdaad meer een naslagwerk, maar het boek van Brahns is m.i. vaak te uitgebreid voor een inleidend vak Privaatrecht.
Nieuwenhuis vind ik ook niet zo inderdaad. Hoofdstukjes van 13 pagina's... komop zeg.. Compact krijgt bij hem een nieuwe betekenisquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat boekje van Nieuwenhuis is echt prut vind ik.
Brahn is wel mooi. Je kan prima de basis uit een uitgebreid boek halen. Alleen zul je selectiever moeten lezen. En je hebt meteen de mogelijkheid wat extra te verdiepen.
Moet mezelf hier nog steeds vaak genoeg aan herinneren. Prachtige analyse van een casus maken, maar uiteindelijk de vraag vergeten te antwoorden, zonde.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Reden te meer om hem goed te onthouden
oeiquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:18 schreef Giku het volgende:
[..]
Moet mezelf hier nog steeds vaak genoeg aan herinneren. Prachtige analyse van een casus maken, maar uiteindelijk de vraag vergeten te antwoorden, zonde.
Ik vind dat echt onverklaarbaar, hoe mensen het voor elkaar krijgen vragen te vergeten, over te slaan, door elkaar te halen... Ik maak ook altijd wel slordigheidsfoutjes, maar van die monumentenale blunders nooit. Zelfs bij de eindexamens had ik klasgenoten die vergaten dat er vragen op de achterkant van het blad stondenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hele goede tip (ik ben serieus). Bij mijn eerste deeltentamen las ik de vraag te slordig waardoor ik bij de eerste vraag al 10 van de 30 punten misliep.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:58 schreef Boterbartje het volgende:
En weer lekker in werkcollege; privaat! en een tentamentip ontvangen namelijk: lees eerst de vraag goed!
heb jij al zin in de toets? Ik heb over goederenrecht echt een goed gevoelquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat echt onverklaarbaar, hoe mensen het voor elkaar krijgen vragen te vergeten, over te slaan, door elkaar te halen... Ik maak ook altijd wel slordigheidsfoutjes, maar van die monumentenale blunders nooit. Zelfs bij de eindexamens had ik klasgenoten die vergaten dat er vragen op de achterkant van het blad stonden
Iemand trouwens ervaring met in het buitenland studeren met rechten? Lijkt me lastig ivm Nederlands recht maar hoorde dat er wel mogelijkheden waren?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb jij al zin in de toets? Ik heb over goederenrecht echt een goed gevoel![]()
heb jij trouwens die ov formulieren al ingeleverd? Is toch 98 euro per maand extra.
Ik denk dat Nederlands recht niet zo zeer van belang is. De meeste universiteiten bieden toch wel een minor of een zekere vrije ruimte aan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Iemand trouwens ervaring met in het buitenland studeren met rechten? Lijkt me lastig ivm Nederlands recht maar hoorde dat er wel mogelijkheden waren?
Ik wil sowieso mijn master bedrijfskunde in het buitenland doen maar ik zou het niet erg vinden daarvoor ook al naar het buitenland te gaanquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederlands recht niet zo zeer van belang is. De meeste universiteiten bieden toch wel een minor of een zekere vrije ruimte aan?
Dat kan ik me wel voorstellen jaquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik wil sowieso mijn master bedrijfskunde in het buitenland doen maar ik zou het niet erg vinden daarvoor ook al naar het buitenland te gaan
In zeker zin is internationaal zeer belangrijk, dus begrip van andere rechtsstelsels is best nuttig, lijkt mij.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik wil sowieso mijn master bedrijfskunde in het buitenland doen maar ik zou het niet erg vinden daarvoor ook al naar het buitenland te gaan
En sowieso vind ik het fijn om naar het buitenland te gaanquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
In zeker zin is internationaal zeer belangrijk, dus begrip van andere rechtsstelsels is best nuttig, lijkt mij.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |