Uiteindelijk is er altijd een gulden middenweg. Daarom ook een prachtige capaciteitentest bij een sollicitatie om te kijken of de cijfers aansluiten op de capaciteiten die je heb.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Als werkgever zou ik liever iemand willen met een stevige drive en iets minder intellectueel vermogen dan iemand die zegt makkelijk cum laude te kunnen maar in plaats van die capaciteiten te benutten op de bank gaat liggen slapen.![]()
En een persoonlijkheidstestquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:00 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er altijd een gulden middenweg. Daarom ook een prachtige capaciteitentest bij een sollicitatie om te kijken of de cijfers aansluiten op de capaciteiten die je heb.
Maar over het algemeen zal dat dus niet zo zijn denk ik. En kun je dus uit cijfers e.d. wel degelijk een houding/instelling van mensen afleiden die ook tot uiting komt in hun werkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Toch heb ik bij de twee serieuze werkgevers (dus geen afwassen) altijd positieve feedback gehad. Heb bij de ene na 2 dagen een vast contract aangeboden gekregenen bij de ander alle vrijheid en een eigen kantoor in een sales positie (dat vind ik niet gek voor iemand die net van vwo komt huppelen).
Ja. Ik denk dat je dat ook goed tot uiting kan laten komen op je CV. Ik werk bijvoorbeeld er nog 20-25 uur (meestal doordeweeks) en haal redelijke cijfers (maar zeker geen gemiddelde van een 8). Daarom bedoel ik ook dat cijfers niet alles zijn. Ze zijn wel een goede indicator, maar kijk daarnaast naar de student wat ie ook naast zijn studie gedaan heeft.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar over het algemeen zal dat dus niet zo zijn denk ik. En kun je dus uit cijfers e.d. wel degelijk een houding/instelling van mensen afleiden die ook tot uiting komt in hun werk
Gast, ik heb daar zo'n hekel aan hequote:
uitzondering bevestigt de regelquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar over het algemeen zal dat dus niet zo zijn denk ik. En kun je dus uit cijfers e.d. wel degelijk een houding/instelling van mensen afleiden die ook tot uiting komt in hun werk
Ik doe dan R&M wat dus Nederlands recht + bedrijfskunde is en ik werk daarnaast ook nog (2 baantjes) dus.. al met al vind ik het allemaal wel best zoquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:04 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat je dat ook goed tot uiting kan laten komen op je CV. Ik werk bijvoorbeeld er nog 20-25 uur (meestal doordeweeks) en haal redelijke cijfers (maar zeker geen gemiddelde van een 8). Daarom bedoel ik ook dat cijfers niet alles zijn. Ze zijn wel een goede indicator, maar kijk daarnaast naar de student wat ie ook naast zijn studie gedaan heeft.
Dat heb ik in een eerdere post zelf ook gezegd. Cijfers èn CV.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:04 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat je dat ook goed tot uiting kan laten komen op je CV. Ik werk bijvoorbeeld er nog 20-25 uur (meestal doordeweeks) en haal redelijke cijfers (maar zeker geen gemiddelde van een 8). Daarom bedoel ik ook dat cijfers niet alles zijn. Ze zijn wel een goede indicator, maar kijk daarnaast naar de student wat ie ook naast zijn studie gedaan heeft.
Mijn excuus, dan heb ik daar even over heen gelezen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat heb ik in een eerdere post zelf ook gezegd. Cijfers èn CV.
Nevermindquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:08 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Mijn excuus, dan heb ik daar even over heen gelezen.
[ afbeelding ]
Respectquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:12 schreef eriksd het volgende:
Bachelor 7,9, master 7,8 geloof ik. Weet niet meer. Speelt ook niet meer zo'n rol nu.
Niet overall rechtenfaculteit. Het verschilt namelijk per vakgroep.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:48 schreef Boterbartje het volgende:
Eens. Wel de beste van Nederland!
Ik zou daar niet trots op zijn. Een verwarrende CV werkt niet in je voordeel.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:12 schreef Yreal het volgende:
Net weer een recruiter aan de lijn die niks snapte van mijn cv![]()
Van huh, doe je nou hbo of wo??
Mweh...quote:
Alsof een recruiter dat kan zeggen. Die moeten gewoon mensen binnen hengelen, uiteindelijk beslissen de partners gewoon.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mweh...![]()
Laat die recruiters lekker beoordelen of ze jou binnen de organisatie vinden passen en niet van die domme testjes gebruiken.
nouwja, heel veel duidelijker kan ik het ook niet opschrijvenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zou daar niet trots op zijn. Een verwarrende CV werkt niet in je voordeel.
Dat is het enige objectieve instrumentquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat een cijferfetisjisten hier
Geeft basisregels over welk effect vormverzuim op de uitkomst van het strafproces heeft (art 359a Sv uit mijn hoofd)quote:
ah, strafprocesrecht. Dat volg ik nu nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geeft basisregels over welk effect vormverzuim op de uitkomst van het strafproces heeft (art 359a Sv uit mijn hoofd)
In den beginne is het gewoon belangrijk om de studiepunten binnen te halen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:44 schreef Keyos het volgende:
Ik denk dat ik pas doelen voor mijzelf ga stellen wanneer ik de uitslag van het eerste tentamen binnen heb (dat is gelijk een graadmeter voor mijzelf of een goed gevoel in een tentamen ook resulteert in een goed cijfer.
Het staat gevoelsmatig wel beter als je gewoon een 7+ staat gemiddeld.
wisselt per instellingquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik hoorde net in college dat je voor cum laude niet mag herkansen?is dat waar?
nee red alert spelen is productiefquote:Tevens; wat een kut werkcollege netwas iemand die had als antwoord op een vraag 15 gepraat, allemaal over wat voor waarden mensen toen hadden in de 19e eeuw ten tijde van het opstellen van de wet en het ging maar door. En uiteindelijk kon iedereen het gewoon in 2 zinnen zeggen
Vervolgens heb je van die mensen die: wat als dit en dit dan meneer? gaan doen; wat in beginsel wel goed is maar niet als ze dan doordraaien en konijnen etc erbij betrekken
Al met al; ik heb weer paar missies Red Alert 2 gehaald
Ja dat is waar.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik hoorde net in college dat je voor cum laude niet mag herkansen?is dat waar?
Tevens; wat een kut werkcollege netwas iemand die had als antwoord op een vraag 15 gepraat, allemaal over wat voor waarden mensen toen hadden in de 19e eeuw ten tijde van het opstellen van de wet en het ging maar door. En uiteindelijk kon iedereen het gewoon in 2 zinnen zeggen
Vervolgens heb je van die mensen die: wat als dit en dit dan meneer? gaan doen; wat in beginsel wel goed is maar niet als ze dan doordraaien en konijnen etc erbij betrekken
Al met al; ik heb weer paar missies Red Alert 2 gehaald
Nee maar dit was helemaal niet relevant maar die docent liet hem eerst uit praten en daarna zei die: nee. Maar hij had gewoon 15 min gepraatquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat is waar.
En niks mis met rechts/wetshistorische interpretatie.
Wat was het voor werkgroep dan?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee maar dit was helemaal niet relevant maar die docent liet hem eerst uit praten en daarna zei die: nee. Maar hij had gewoon 15 min gepraaten het antwoord was echt maar 2 zinnetjes. Echt fantastisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |