quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:51 schreef Metalfrost het volgende:
Had je een topic gemaakt met meer inhoud en een uitnodigend vraagstuk om een discussie te starten, dan was het iets geweest. Dit lijkt meer op een ordinaire linkdump.
Wat anders als de eigenaar hem niet goed op kan voeden?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:52 schreef Dimens het volgende:
Er is misschien wel een rede dat die hond dat kind aanviel. Moet die hond dan maar meteen dood?
dan is het een ander verhaal. Maar ga dat maar eens bewijzen. Het gebeurd ontzettend vaak dat kinderen worden aangevallen door een hond en daar heeft de hond meestal een goede rede voor.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:55 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Wat anders als de eigenaar hem niet goed op kan voeden?
De asielen zitten vol, dus daar een hond dumpen lijkt me geen goed plan.
Jij slaat wel ff een doorgedraaide rottweiler van 60kg dood hequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:00 schreef GizartFRL het volgende:
Laat ik voorzichtig stellen.
Mocht mijn kind ooit gebeten worden door een hond ( en mijn kind lokte het niet uit) dan is dat het laatste wat die hond gebeten heeft.
Een welgemikte schop onder het middenrif (lees longen) en iedereen kan een hond de baas, ongeacht welke hond.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:03 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Jij slaat wel ff een doorgedraaide rottweiler van 60kg dood he
Ja.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:52 schreef Dimens het volgende:
Er is misschien wel een rede dat die hond dat kind aanviel. Moet die hond dan maar meteen dood?
Nee. Uiteraard niet ff. Dat zijn flink sterke dieren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:03 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Als je dat beest vol in z'n muil schopt laat i wel los hoor.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:03 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Niks te ver. Nu loopt er daar een rotweiler rond die denkt dat als je zo'n klein mensje beethapt, iedereen leuk meespeelt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:04 schreef Vaseline_ het volgende:
Hond afmaken vind ik ook te ver gaan, eigenlijk moeten dat soort mensen als een soort boete meedoen aan een rehabiliteringsprogramma met hun hond.
Ja oud nieuws Rambo.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:05 schreef StormS.A het volgende:
zoals ceasar gisteren zei bij een onderzoek is gebleken dat de pitbulls het ergste zijn wij vrezen het meeste voor de pitbull niet gek als wij zelf hondengevechten gaan uitvoeren met deze honden en ze gaan slaan en stampen enz... logisch dat zo een dier gek wordt.!!!
hier zie je het tegenovergesteld zoals het hoort en wel kan
[ afbeelding ]
Mensen zijn ook in staat om elkaar dood te schoppen dus dan is een hond ook nog wel mogelijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:03 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Ja, en wiens schuld is dat? Mja, in dit filmpje word het meisje ook niet even 'gebeten' maar echt meegesleept ook nog en niet losgelaten terwijl ik nog zie dat iemand een beuk op het hoofd van die hond geeft. Dan denk ik ook niet dat er nog veel aan te doen is. Blijft wel een trieste zaak zoiets.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:07 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Niks te ver. Nu loopt er daar een rotweiler rond die denkt dat als je zo'n klein mensje beethapt, iedereen leuk meespeelt.
Weg ermee.
Ik denk dat je daarna een agressieve Marrokaan op je dak hebt. Dan liever een 60kg zwaar agresieve rotweiler op mijn dak.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:04 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Een welgemikte schop onder het middenrif (lees longen) en iedereen kan een hond de baas, ongeacht welke hond.
Even daargelaten of je de kans krijgt om die schop uit te delen
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarna een agressieve Marrokaan op je dak hebt. Dan liever een 60kg zwaar agresieve rotweiler op mijn dak.
Vrijwel elke hond wat met kinderen omgaat, valt er wel eens een aan. Heeft de hond van mijn jeugd ook gedaan toen een kind stenen baar hem aan het gooien was. Hond was ontzettend vriendelijk tot dat moment en heeft hem het ziekenhuis in gebeten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:05 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja.
Als mijn hond om welke rede dan ook een kind zou aanvallen zou ik dat wel doen.
Gelukkig is mijn hond wel opgevoed.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarna een agressieve Marrokaan op je dak hebt. Dan liever een 60kg zwaar agresieve rotweiler op mijn dak.
Er mag geen reden zijn dat die hond een kind aanvalt, wat het kind ook doet. Je weet nooit wat een kind doet, want die zijn nou eenmaal onvoorspelbaar. De hond hoort zo opgevoed zijn dat hij dat kind met rust laat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:52 schreef Dimens het volgende:
Gek he ?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Vrijwel elke hond wat met kinderen omgaat, valt er wel eens een aan. Heeft de hond van mijn jeugd ook gedaan toen een kind stenen baar hem aan het gooien was. Hond was ontzettend vriendelijk tot dat moment en heeft hem het ziekenhuis in gebeten.
Ouders wilde onze hond ook dood hebben, is gelukkig niet gebeurd.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:11 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Er mag geen reden zijn dat die hond een kind aanvalt, wat het kind ook doet. Je weet nooit wat een kind doet, want die zijn nou eenmaal onvoorspelbaar. De hond hoort zo opgevoed zijn dat hij dat kind met rust laat.
Je bent bang voor honden.quote:
Nee, maar wilde het even benadrukken naar andere toe.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er staat ook dat dit niet gek is en mijn hond geheel terecht dat kind aangevallen heeft.
Dat klopt, de baas moet m ook goed opvoeden. En als hij weet dat die hond zo reageert moet ie m niet naar de stad meenemen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]__!
Vergeet niet dat we het over een hond hebben he? Het is de verantwoordelijkheid van de BAAS en niet van de hond.
Je kan niet verwachten als hij aangevallen wordt (lees stenen op zich krijgt) dat hij niets doet. Honden die goed opgevoed zijn zullen vaak niets doen, er zijn echter altijd uitzonderingen. De baas moet de baas blijven. En in dit geval zou hij beter aangelijnd moeten zijn... Of de baas moet meer controle hebben over de hond, lees fysiek of niet.
Huh, bang voor honden? Ik? Ik ben opgegroeid met honden joh.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:12 schreef StormS.A het volgende:
[..]
Je bent bang voor honden.
Ik ben in tsjechie ooit gebeten door een herder. ik heb nu zelf een hond. ligt eraan hoe je ertegenover staat.
Bij ons in de straat loopt een vrouw met een labrador die ooit gebeten is de vrouw in questie draait om als ze andere honden ziet of loopt in ieder geval snel weg. FOUT FOUT FOUT! natuurlijk loop ik er extra heen laat de hond 2sec. snufellen en loop weer door.
Je zegt eigenlijk tegen de hond ja dat is fout andere honden kom snel weg. Kijk ik zal nooit zeggen dat mijn hond niet bijt ook mijn hond zou zomaar een kind kunnen bijten!
Een net mens kan ook zomaar opeens doordraaien en iemand killen.
Het kind hoort juist zo opgevoed te zijn dat hij de hond met rust moet laten en niet moet pesten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:11 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Er mag geen reden zijn dat die hond een kind aanvalt, wat het kind ook doet. Je weet nooit wat een kind doet, want die zijn nou eenmaal onvoorspelbaar. De hond hoort zo opgevoed zijn dat hij dat kind met rust laat.
Oh ja, oké.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:14 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee, maar wilde het even benadrukken naar andere toe.
Want anders laat jij jouw hond dat kind helemaal aan gort bijten?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het kind hoort juist zo opgevoed te zijn dat hij de hond met rust moet laten en niet moet pesten.
Ik dacht met poezelsquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:15 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Huh, bang voor honden? Ik? Ik ben opgegroeid met honden joh.
Tampon vanochtend horizontaal ingebracht?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:10 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]leer het eerst eens spellen, voordat je zulke idiote achterlijke dingen gaat uitkramen. Mongool.
Misselijkmakend kutvolk, daar behoor jij toe.
Niet echtquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Vrijwel elke hond wat met kinderen omgaat, valt er wel eens een aan.
Je praat als een mongool.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:17 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Tampon vanochtend horizontaal ingebracht?
Dit inderdaad. Hoogstens een paar keer perongeluk bijten tijdens een ruw spelletje maar that's it.quote:
Juist, als je ruw speelt met de hond dan kun je dat wel verwachten, maar 9/10 keer heb je dan nog alleen maar schrammen op je huid. Echt door bijten doen ze dan nog niet. Meestal omdat zij ook even staan te kijken van je reactie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:22 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoogstens een paar keer perongeluk bijten tijdens een ruw spelletje maar that's it.
Aanvallen kan ook een snauw zijn naar het kind toe. Elk kind pakt wel eens een bot af of trekt aan de staart van het beestje. Terecht als zo'n hond dan hapt.quote:
Ja dat zal allemaal best maar een 'snauw' is wat anders dan dat hele kind de hele stoep over trekken. De hond zou allang losgelaten moeten hebben toen er andere mensen bij kwamen staan, en hij laat niet meteen los nadat ie die tik op z'n kop kreeg, kijk even beterquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
Aanvallen kan ook een snauw zijn naar het kind toe. Elk kind pakt wel eens een bot af of trekt aan de staart van het beestje. Terecht als zo'n hond dan hapt.
Je ziet niet wat er voorafging in het filmpje dus oordelen of die hond goed of fout zit, is lastig. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het kind die hond sloeg, iets afpakte of iets anders heeft gedaan wat die hond niet leuk vond en dat kind aanviel. Die hond laat ook gewoon los nadat hij een tik op zijn snuit krijgt en luistert dus wel degelijk.
Een hond die werkelijk agressief is, is niet gericht op een "prooi" en zou ook de mensen om hem heen aanvallen.
Je vergeet wel dat we het hier hebben over een Rottweiler, een beestje wat van zijn aard al behoorlijk agressief is. Dit beest laat niet zomaar los als je erom vraagt, dat doen ze allemaal niet. Ook speciaal getrainde Rottweilers die voor de politie werken laten hun prooi niet zomaar los. Die moet je echt van de persoon af trekken voordat het loslaat. Ze weten niet beter dan dat wanneer ze het in hun bek hebben, ze niet moeten loslaten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:46 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal best maar een 'snauw' is wat anders dan dat hele kind de hele stoep over trekken. De hond zou allang losgelaten moeten hebben toen er andere mensen bij kwamen staan, en hij laat niet meteen los nadat ie die tik op z'n kop kreeg, kijk even beter.
Ja, maar wat ik ook zo raar vind is dat de hond gewoon aangelijnd is. Schuld van het baasje dus.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat we het hier hebben over een Rottweiler, een beestje wat van zijn aard al behoorlijk agressief is. Dit beest laat niet zomaar los als je erom vraagt, dat doen ze allemaal niet. Ook speciaal getrainde Rottweilers die voor de politie werken laten hun prooi niet zomaar los. Die moet je echt van de persoon af trekken voordat het loslaat. Ze weten niet beter dan dat wanneer ze het in hun bek hebben, ze niet moeten loslaten.
Je weet niet wat er vooraf is gebeurd. Misschien stond de man wel te praten met de vader van het kind, had hem niet sterk vast, kind slaat de hond, hond geeft een flinke trek aan de lijn en de man kan hem niet houden. Is het dan meteen de schuld van het baasje?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:12 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja, maar wat ik ook zo raar vind is dat de hond gewoon aangelijnd is. Schuld van het baasje dus.
Vind ik ook. Maar ik denk niet dat die hond vals is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:59 schreef Luxuria het volgende:
Als een hond echt vals/agressief is, vind ik dat die zeker afgemaakt moet worden.
Dit duidt meer op een hond die vals is geworden dan hier op het filmpje is te zien. De hond valt uit het niets het kind aan en vervolgens gaat hij verder op je moeder.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:17 schreef Sekhmet het volgende:
Een vorige hond van mijn ouders (Engelse springer spaniël) hebben ze ook laten inslapen nadat hij ineens het buurmeisje beet (gelukkig viel dat nog mee) en daarna mijn moeder tot op het bot doorbeet (een bloedbad) toen zij de hond weg haalde bij het buurmeisje. Hij was altijd een schat van een hond. Alle kinderen uit de buurt waren dol op hem en wandelden regelmatig met hem. Goed opgevoed en luisterde prima. Geen greintje agressie zat erin...en toch ging het ineens mis. Niet uitgelokt overigens...
De dierenarts vermoedde dat er een soort kortsluiting in zijn hoofd is ontstaan waardoor hij niet wist wat hij deed.
De keuze om hem in te laten slapen was erg moeilijk. Mijn ouders hebben het nog enkele dagen aangekeken en ook de buren wisten niet goed wat ze ermee aan moesten. Maar het voornaamste probleem zat hem in vertrouwen. Hij was onvoorspelbaar geworden. Een moeilijke keuze, maar uiteindelijk wel de juiste naar mijn mening.
Lastig in te schatten. In de dagen erna kon hij poeslief zijn...en soms haalde hij ineens uit. Voor mij blijft het een kwestie van of een hond te vertrouwen is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:22 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je weet niet wat er vooraf is gebeurd. Misschien stond de man wel te praten met de vader van het kind, had hem niet sterk vast, kind slaat de hond, hond geeft een flinke trek aan de lijn en de man kan hem niet houden. Is het dan meteen de schuld van het baasje?
[..]
Vind ik ook. Maar ik denk niet dat die hond vals is.
[..]
Dit duidt meer op een hond die vals is geworden dan hier op het filmpje is te zien. De hond valt uit het niets het kind aan en vervolgens gaat hij verder op je moeder.
Dit vind ik dus een punt waar ik het compleet niet mee eens ben. Ja kinderen pakken wel is een bot af of trekken wel eens aan een staart. Je kan van een kind van 5 niet verwachten dat ze de consequenties daar van inzien en ik vind het wel een heel harde school als het dan terecht is dat een hond dan mag happen.quote:Aanvallen kan ook een snauw zijn naar het kind toe. Elk kind pakt wel eens een bot af of trekt aan de staart van het beestje. Terecht als zo'n hond dan hapt.
Alles wat ik op het filmpje zag van de mensen eromheen maakte alleen maar dat de hond gestimuleerd werd om door te gaan met wat hij deed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:07 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja, en wiens schuld is dat? Mja, in dit filmpje word het meisje ook niet even 'gebeten' maar echt meegesleept ook nog en niet losgelaten terwijl ik nog zie dat iemand een beuk op het hoofd van die hond geeft. Dan denk ik ook niet dat er nog veel aan te doen is. Blijft wel een trieste zaak zoiets.
Het lijkt me sterk dat zoiets gebeurd is in dit verhaal, want als je een hond zodanig pijn doet dat hij daarom bijt dan geeft hij of een snauw, of bijt door, hij pakt dan niet vast om mee te sleuren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:22 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je weet niet wat er vooraf is gebeurd. Misschien stond de man wel te praten met de vader van het kind, had hem niet sterk vast, kind slaat de hond, hond geeft een flinke trek aan de lijn en de man kan hem niet houden. Is het dan meteen de schuld van het baasje?
Als baas dien je dan ook je hond te leren geen bezittigerigheid te tonen naar bv botjes, dat hoor je je pup al vriendelijk aan te leren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:45 schreef opreis het volgende:
Dimens, het is overduidelijk dat jij een hondenliefhebber bent. En ik geef toe dat ik dat niet ben(vooral dankzij angst door eerdere aanval buiten mijn schuld om, en hondenpoep, wat je alletwee bij het baasje kan leggen)
[..]
Dit vind ik dus een punt waar ik het compleet niet mee eens ben. Ja kinderen pakken wel is een bot af of trekken wel eens aan een staart. Je kan van een kind van 5 niet verwachten dat ze de consequenties daar van inzien en ik vind het wel een heel harde school als het dan terecht is dat een hond dan mag happen.
Ben ik niet. Ik heb niet eens een hond. Ik heb zelfs een hekel aan Pitbulls en Rottweilers omdat het zulke snelle heethoofden zijn. Maar om dan maar meteen zo'n beest te laten afmaken omdat het een kind aanvalt? Nee, zou ik oneerlijk vinden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:45 schreef opreis het volgende:
Dimens, het is overduidelijk dat jij een hondenliefhebber bent. En ik geef toe dat ik dat niet ben(vooral dankzij angst door eerdere aanval buiten mijn schuld om, en hondenpoep, wat je alletwee bij het baasje kan leggen)
Misschien heb ik het verkeerd gezegd. Natuurlijk is het niet goed dat zo'n hond dan meteen toehapt maar ik kan mij wel iets voorstellen als ik zo'n hond zou zijn. Als jij als mens door een ander mens wordt gepest en uiteindelijk sla jij die pester helemaal in elkaar, wordt dat ook niet geaccepteerd. Maar stiekem zijn we het ergens ook wel eens dat de pester in elkaar is geslagen, toch? Dat probeer ik ermee te zeggen.quote:[..]
Dit vind ik dus een punt waar ik het compleet niet mee eens ben. Ja kinderen pakken wel is een bot af of trekken wel eens aan een staart. Je kan van een kind van 5 niet verwachten dat ze de consequenties daar van inzien en ik vind het wel een heel harde school als het dan terecht is dat een hond dan mag happen.
Een ander ras hond zou een snauw geven maar een Rottweiler bijt door en laat niet los. Dat is zijn aard en daar doe je eigenlijk niets aan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat zoiets gebeurd is in dit verhaal, want als je een hond zodanig pijn doet dat hij daarom bijt dan geeft hij of een snauw, of bijt door, hij pakt dan niet vast om mee te sleuren.
Beten door pijn zijn snel en evt hard, ze laten dan ook weer gelijk los. Nu kan het zijn dat ze dan doordraaien, maar dan hebben we het over echt bijten, niet over vastpakken en meesleuren.
Dan was er veel bloed geweest en deerlijke verwondingen.
Hij schud ook niet, dus ook prooigedrag vermoed ik niet, alhoewel het daar wel dichterbij zit dan bij een pijnreactie.
Oke, je laatste stuk is wel waar.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een ander ras hond zou een snauw geven maar een Rottweiler bijt door en laat niet los. Dat is zijn aard en daar doe je eigenlijk niets aan.
Aan het einde van het filmpje zie je de hond met het baasje weglopen en is de hond niet totaal meer gefixeerd op het kind maar houdt hem in de gaten. Als hij echt vals zou zijn geweest, had hij waarschijnlijk het kind echt dood willen bijten. Lijkt het niet op.
Maar het blijft voor alsnog een raadsel wat er vooraf gebeurd is. Zonder dat is het trekken van een conclusie of het beest dood moet of niet een beetje lastig. Ik denk van niet.
Ik vind dit onzin. Omdat jij het wel voor elkaar kan krijgen drie honden zo te temmen dat ze niets meer durven, moet een ander dat ook maar kunnen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:01 schreef Miss_Isis het volgende:
Als het mijn hond zou zijn zou ik hem/haar laten afmaken. Ik heb mijn honden opgevoed met het idee dat ze nooit mogen bijten/grommen naar een mens, laat staan een kind. Ik vertrouw ze dan ook alle drie voor 99.99% dat ze dat nooit zouden doen (ook niet als een kind hun botje pakt, in hun voerbak kruipt of aan hun staart trekt want verdraagzaamheid voor zulke dingen kun je ook aanleren). Mochten ze ondanks die opvoeding en mijn oplettendheid toch ineens een mens/kind bijten dan was het einde verhaal en een enkeltje dierenarts; ik zou ze niet meer kunnen vertrouwen. In geval van extreme provocatie is het een ander verhaal natuurlijk, maar daarvoor let je als eigenaar op je hond(en) en als ouder op je kind(eren) en laat je ze sowieso nooit met elkaar alleen.
In dit geval vind ik het vooral apart dat de eigenaar zo vlot het hazenpad kiest nadat hij z'n hond eindelijk van het kind af heeft gekregen. Het komt nogal laf op me over, ik hoop dat hij alsnog gepakt wordt en verantwoording moet afleggen. Wat mij betreft verdiend de eigenaar een fikse boete en inbeslagname van de hond. De hond moet gerehabiliteerd worden en als hij voldoende beter is herplaatst bij fatsoenlijke, betrokken eigenaren die er voor zorgen dat dit nooit meer gebeurd. Als dat niet mogelijk blijkt dan lijkt een spuitje me de enige oplossing. De oorspronkelijke eigenaar moet naast de boete (kan mooi worden besteed aan de opvang en rehabilitatie van de hond) onder toezicht blijven en bij een eventuele volgende hond verplicht intensieve socialisatie- en gehoorzaamheidstrainingen volgen om dit in de toekomst te voorkomen. En wat mij betreft mag daar ook nog een restrictie qua ras bij op worden gelegd, geen 'powerbreed' meer voor hem.
Aanvulling: ik ben ook de beroerdste niet, dus mocht er aangetoond kunnen worden dat de hond aanviel door een medische aandoening (hersentumor, epileptische aanval, weet ik het) dan hoeft de eigenaar alleen de kosten van het onderzoek plus eventuele behandeling of euthanasie van de hond te betalen. Verdere maatregelen kunnen dan vervallen.
Ja ok, wanneer het gedrag is dat bewust pesten dan ja. Vergelijkbaar met het gevoel van gerechtigheid wanneer een mateador eens goed te grazen wordt genomen door een stier. Maar ik vind wel dat kinderen in bescherming moeten worden genomen tegenover honden. Je kan niet verwachten dat een kind snapt wat precies pest gedrag is op jonge leeftijd, laat staan bij dieren. Een kwispelende staart kan makkelijk gezien worden als een speelgoed. Honden zijn in potentie gevaarlijk met een behoorlijke set tanden en roofdier instinct. Als je een hond wil/hebt moet je zorgen dat andere daarbij geen gevaar lopen vind ik.quote:Misschien heb ik het verkeerd gezegd. Natuurlijk is het niet goed dat zo'n hond dan meteen toehapt maar ik kan mij wel iets voorstellen als ik zo'n hond zou zijn. Als jij als mens door een ander mens wordt gepest en uiteindelijk sla jij die pester helemaal in elkaar, wordt dat ook niet geaccepteerd. Maar stiekem zijn we het ergens ook wel eens dat de pester in elkaar is geslagen, toch? Dat probeer ik ermee te zeggen.
Hoezo onzin? Hij moet niet die hond op dat kind laten zitten nee, en een beetje afstand houden lijkt me heel verstandig. En het beest zat aan de riem dus de kans dat hij dat kind weer zou kunnen pakken toen hij er eenmaal af was lijkt me erg klein. Ik vond de baas in ieder geval nogal lafjes vlot weglopen zodra de hond los liet. Kan wel zijn dat hij keurig naam en adres heeft achtergelaten bij de ouders/verzorgers van het kind hoor, of zichzelf bij thuiskomst bij de politie meldt. Dan heb ik uiteraard niets gezegdquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:12 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind dit onzin. Omdat jij het wel voor elkaar kan krijgen drie honden zo te temmen dat ze niets meer durven, moet een ander dat ook maar kunnen?
Lijkt mij juist goed om ervan weg te lopen. Je gaat na zoiets niet een gezellig praatje maken en even alles in details bespreken. Die hond moet weg bij zijn prooi, anders heb je de kans dat hij nogmaals zou aanvallen.
Ik denk dat het wel slim was van die man.
Het is trouwens ook een ontzettend raar filmpje. Rottweiler Attacks a kid and almost died Caught on Tape. Kom op zeg, dat kind heeft waarschijnlijk niet meer dan een paar schrammetjes van de stoep.
Waarom? Dat slaat nergens op..quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:57 schreef bas-beest het volgende:
En niemand die op het idee komt om die hond een doodsschop te verkopen? En vlak daarna die eigenaar er ook eentje...
mee eens. Toevallig liep ik in de pauze tijdens mijn stage naar buiten om wat eten te halen en kwam ik terug en zag ik een gast met 2 rottweilers ( 1 grote en 1 medium sized ) en 1 kleine pitbull mix die hij aan het uitlaten was voor zijn moeder. Ging gewoon even een gesprek aan met hem naast zijn honden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:52 schreef Dimens het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |