abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119510885
Sumps worden niet alleen in zeeaquariums gebruikt , maar juist onder grote aquariums met veel techniek. Je techniek kan je allemaal kwijt in je sump.

Als je meerdere vakken in je sump hebt zou je ook een vak kunnen vullen met bioballen en filtermatriaal.

Ik ga later vanavond wel even de vorderingen tonen
pi_119517958
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:23 schreef K.Weenie het volgende:
Ik wil binnenkort wat guppy's gaan halen om mijn kamer op te fleuren, echter is het al weer een hele tijd geleden dat ik vissen heb gehad. Ik ben van plan 1 mannetje te halen en twee of meer vrouwtjes. Kunnen jullie me even helpen met alles wat ik daarvoor moet aanschaffen? Het zou natuurlijk jammer zijn als ze binnen een paar weken het loodje leggen omdat ik wat vergeten ben.

Mijn lijstje tot nu toe:
- aquarium (ik wil een glazen rechthoekige halen maar vind deze ook wel mooi. Kan dat of is dat eigenlijk net zo erg als een vissenkom?)
- aquariumgrind
- plantje voor zuurstof
- guppyvoer

Ik zag online ook een "zuurstofschelp" staan, is dat nodig voor de waterkwaliteit of maakt dat niet zoveel uit? En is 1 keer per week 1/3e van het water verschonen voldoende? Tot slot, hoe vaak voer je ze?
Ik heb toevallig ook net guppen genomen. Rechthoekige bak van een krappe 13 liter.

Ik hou ze op een zolderkamer. Watertemperatuur is 16 graden en dat is uitstekend. Plantjes allereerst niet kopen, haal Cambomba uit de sloot of vijver en laat dit weken in lauw water.

Guppen krijgen het bij 10 graden pas moeilijk. Verwarming is in mijn ogen ook overbodig.

Ik had een dikker vrouwtje genomen en jawel maandag 3 jongen kunnen redden en apart gezet.
pi_119518349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:47 schreef siekman het volgende:
Sumps worden niet alleen in zeeaquariums gebruikt , maar juist onder grote aquariums met veel techniek. Je techniek kan je allemaal kwijt in je sump.

Als je meerdere vakken in je sump hebt zou je ook een vak kunnen vullen met bioballen en filtermatriaal.

Zo leer ik nog 's wat :)

quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:25 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook net guppen genomen. Rechthoekige bak van een krappe 13 liter.

Ik hou ze op een zolderkamer. Watertemperatuur is 16 graden en dat is uitstekend. Plantjes allereerst niet kopen, haal Cambomba uit de sloot of vijver en laat dit weken in lauw water.

Guppen krijgen het bij 10 graden pas moeilijk. Verwarming is in mijn ogen ook overbodig.

Ik had een dikker vrouwtje genomen en jawel maandag 3 jongen kunnen redden en apart gezet.
Ik kan ook overleven op de noordpool met een dikke jas, alleen maar zeehondvlees etende, maar het is verre van ideaal.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119535266
Zo, het is weer een stuk gezelliger geworden in mijn aquarium.
Er zat in: 1x L014, 2x brochus splendens, 1x cory sterbai, 1x betta man, 3x kardinaal tetra, 1x siamese algeneter. Dit is alles wat er is overgebleven van andere aquaria en nog mee kon naar deze bak :P Wel heel weinig..
Er is bijgekomen: 10x kardinaal tetra, 5x cory palateus, 2x betta vrouw.

Nu alleen nog drijfplantjes en ik ben weer helemaal blij O+
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:06:42 #180
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119535309
quote:

[..]

Je maakt een grapje, toch :D?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:47:04 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119536579
Heeft iemand toevallig vuurgarnalen met jongen waar hij af wil hier? In de buurt van GRoningen bij voorkeur?

Ik ben mijn aquarium aan het structureren. Wil er gewoon een simpel leuk bakje van maken. Heb nu een paar vuurgarnalen (zijn er een aantal verdwenen tijdens het schoonmaken), 6 guppen, 3 honinggoerami's en 6 corydora's
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119654101
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je maakt een grapje, toch :D?
Nee?
  maandag 26 november 2012 @ 22:38:48 #183
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119658065
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 21:21 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Nee?
Dan ben je echt ontzettend dom en zou je hier geen advies moeten geven :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_119669028
quote:

[..]

:D je eigen legbatterij annex megastal :D ;(
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119675507
cory's zijn raar :')
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:44 #186
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119687638
Dat lijkt me een zieke cory...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_119687908
Dat ziet er niet lekker uit inderdaad.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119688037
Hoezo dat? en wat zou ik dan moeten doen?
Ik had er een paar die dat aan het doen waren(ondersteboven zwemmen bij het wateroppervlak) en even later zaten ze gewoon weer op de bodem.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:18:02 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119688386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:11 schreef Dragonberry het volgende:
Ik had er een paar die dat aan het doen waren(ondersteboven zwemmen bij het wateroppervlak) en even later zaten ze gewoon weer op de bodem.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Dag later waren ze dood. Heb je recent nog naar de waterwaarden gekeken?
Onikaan ni ov dovah
pi_119689813
Even een stripje erin gedaan, waardes zijn goed(nitriet en nitraat). Morgen ochtend maar voor de zekerheid even wat verversen dan.
Ik heb het ze volgens mij ook wel eerder zien doen, maar die heeft nog een hele tijd geleefd. Ik heb nu wel 1 cory die elke keer op 1 plekje blijft hangen, ook bovenin de bak, maar elke keer al ik denk 'nu is hij dood' zwemt hij toch weer verder..
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:35:20 #191
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119692980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:11 schreef Dragonberry het volgende:
Verschoon je bak eens en check en kijk of je filter het nog wel doet.
Je drijfplanten zijn ook aan het doodgaan en dit zorgt ook voor schommelingen in je bak.

Je kunt wel een close up foto plaatsen van die cory maar er is veel meer aan de hand. Misschien heb je er geen tijd voor. Dat kan.

Zeg dan gewoon wat er echt op doet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 28 november 2012 @ 01:17:44 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119698792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:41 schreef Dragonberry het volgende:
Even een stripje erin gedaan, waardes zijn goed(nitriet en nitraat). Morgen ochtend maar voor de zekerheid even wat verversen dan.
Ik heb het ze volgens mij ook wel eerder zien doen, maar die heeft nog een hele tijd geleefd. Ik heb nu wel 1 cory die elke keer op 1 plekje blijft hangen, ook bovenin de bak, maar elke keer al ik denk 'nu is hij dood' zwemt hij toch weer verder..
Welke waarden gaat het in dit geval over? Alleen "goed' is een beetje weinig info.
Onikaan ni ov dovah
pi_119714934
Teststripje: nitraat 10-25, nitriet ok(betekend 0?), dgh 7, dkh 6, ph 8, cl2 0
Zo, dat is het volledige stripje. Eigenlijk kijk ik meestal alleen naar nitriet en daar staat alleen ok of niet ok. Verversen meestal na 3 of 4 weken(doe ik altijd al).
Ik heb ooit eens proberen uit te zoeken hoe het zit met die waardes, maar ik kom er gewoon niet uit! Ik snap er niets van!

Ik heb nu weer ongeveer 30% ververst. De cory hing net nog boven half drijvend, maar zwom weg toen ik met het netje ging kijken of hij dood was.. Ze zwemmen nu allemaal gewoon weer rond.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:06:03 #194
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119716352
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:34 schreef Dragonberry het volgende:
Teststripje: nitraat 10-25, nitriet ok(betekend 0?), dgh 7, dkh 6, ph 8, cl2 0
Zo, dat is het volledige stripje. Eigenlijk kijk ik meestal alleen naar nitriet en daar staat alleen ok of niet ok. Verversen meestal na 3 of 4 weken(doe ik altijd al).
Ik heb ooit eens proberen uit te zoeken hoe het zit met die waardes, maar ik kom er gewoon niet uit! Ik snap er niets van!

Ik heb nu weer ongeveer 30% ververst. De cory hing net nog boven half drijvend, maar zwom weg toen ik met het netje ging kijken of hij dood was.. Ze zwemmen nu allemaal gewoon weer rond.
Hmm, het zou ook de ph kunnen zijn. Dit moet voor cory's eigenlijk wat aan de zure kant zitten. Hoe is de tank verder? Formaat, filtratie, planten, andere visssen etc.
Onikaan ni ov dovah
pi_119716910
80cm/110L, filter is volgens mij bedoeld voor 200L(komt uit malawi bak, filtetmateriaal vernieuwd). Planten: javamos, grote anubias, anubias gold die aan het herstellen is, mosbal, en nog 2 plantjes waar ik de naam niet van weet :P
Lijstje van vissen staat ietsje terug en is net aangevuld.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:30:00 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119717349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:19 schreef Dragonberry het volgende:
80cm/110L, filter is volgens mij bedoeld voor 200L(komt uit malawi bak, filtetmateriaal vernieuwd). Planten: javamos, grote anubias, anubias gold die aan het herstellen is, mosbal, en nog 2 plantjes waar ik de naam niet van weet :P
Lijstje van vissen staat ietsje terug en is net aangevuld.
Dat klinkt verder wel goed :) Filter maak je ook eens in de zoveel tijd schoon?
Onikaan ni ov dovah
pi_119717668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klinkt verder wel goed :) Filter maak je ook eens in de zoveel tijd schoon?
die maak ik zeg maar de 1e keer wel, 2e keer niet schoon. Zeker nu het alweer een tijdje draait.
Ik heb ze nu al de hele tijd niet meer ondersteboven zien hangen :)
Bedankt voor het meedenken trouwens!
pi_119723858
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:47 schreef siekman het volgende:

En?
Scheren is voor schapen!
pi_119729391
Sorry mijn excuses helemaal vergeten.

ik zal hier even in het kort omschrijven wat er al staat en wat er nog moet gebeuren.
Typ fouten horen bij deze persoonlijkheid.

Ik had het idee dat een aquarium van 160 groot genoeg was voor mij. Ik kon er alleen niet mee uit de voeten , dus die had ik snel weer verkocht en de volgende besteld.
even uit een ander forum gekopiererd .

De onderbouw van het aquarium

De uiteindelijke stevigheid

Toen werd de eerste aankoop gedaan , een sump werd op Marktplaats aangeboden. De indeling is nog niet wat ik wil maar daar gaan we nog mee aan de slag.

In de tussentijd kreeg ik nog een aanbod om een inhoud over te nemen van een vriend , mooie prijs dus uiteindelijk mooie deal

Alleen achteraf minder blij met de juffertjes. Het aquarium komt straks standalone op zolder te draaien , als quarantaine en eventueel stekkenbak.

intussen was het nieuwe aquarium besteld , ik moet zeggen dat de leverancier TOPSERVICE verleend.
ik skechup had ik het aquarium uitgetekend hoe het moest komen, en ik wilde hem via de gang in de woonkamer brengen. Ik had met de leverancier afgesproken tot op zijn sokkel ( wat normaal niet gebeurt ) voor een vast bedrag.
Hij zag het niet zitten en wilde niet een nieuw aquarium maken of iemand verwonden. Hij heeft dus mijn raam eruit gehaald , is met zijn 3en gekomen ( ruim 100 kilometer ver ) en heeft nog geholpen een aanpassing te maken aan het onderstel ( bak was een paar mm te groot geworden) en heeft hem op zijn plek gezet de bak weegt ongeveer 220 kilo.
Heeft het raam weer netjes terug geplaatst en alles is onbeschadigd gebleven

De Sokkel

Het raam waar hij door moet.

De plaats voor het aquarium

De bak uiteindelijk ( excuses voor de bagger foto's allemaal met de telefoon genomen , het is de luiheid )

maatje en ik moesten toch even de bak in , ik moet zeggen dat mijn kidd het allemaal erg spannend vind

Ik ben ondertussen al weer een stuk verder , heb techniek aangeschaft en al weer het een en ander aangesloten . Ik ben nu bezig een stukje rif aan het maken met purschuim en airbrush . Het begint er al goed uit te zien . dit zal ik een volgende keer posten
pi_119740843
Holy crap, tofheid! :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')