abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer donderdag 18 oktober 2012 @ 14:28:28 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118125763
Ga je anders ff met me mee naar de winkel en daarna het spul aansluiten, Perry? O+.

Qua kleur zijn ze allemaal wel in orde. Maar sommige planten groeien nauwelijks (valisneria bv) en een andere (van die grote sla-bladeren, geen idee wat de naam is) zit vol met gaatjes.
Ik bemest wel regelmatig maar dat helpt niet echt.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:38:19 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118126121
Is dat met grote bladeren niet logisch dat ze eerder beschadigd raken? Ik las overigens dat je planten met grote bladeren aan de wortel moet bemesten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:41:18 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118126228
Veldhuis heeft ook geen koopavonden. Net zo irritant...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:40:16 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118202350
...volgend jaar groot project. Aquarium verhuizen. Heb me al een beetje ingelezen maar dat wordt geen pretje. Moet ook nog een trap af.. ;(.
pi_118290106
Kan ik hier ook mijn goudvissen vraagje kwijt?

Het zit zo. Odin begint een groeispurt door te maken, terwijl Loki een beetje achterblijft.

De ene vis is niet dominant tegenover de andere, maar naarmate Odin groeit, is hij ook sneller met eten dan Loki. Odin is 3 keer naar de oppervlakte om te happen tegenover Loki die dan net even 1 keer op en neer is geweest voor zijn hap.

Moet ik dit bijhouden en Loki in een aparte bak bijvoeden? Of trekt dit nog recht. Ik heb ze 2 maanden en Odin is dik 2cm gegroeid. Itt Loki, welke nog geen halve cm gegroeit is.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:00:54 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_118299773
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:40 schreef Kreator het volgende:
...volgend jaar groot project. Aquarium verhuizen. Heb me al een beetje ingelezen maar dat wordt geen pretje. Moet ook nog een trap af.. ;(.
Ik moet 2 trappen af... Maar gaat maar om 40 en 60 liter.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:19:28 #107
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118300937
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:46 schreef LangeJan het volgende:
Kan ik hier ook mijn goudvissen vraagje kwijt?

Het zit zo. Odin begint een groeispurt door te maken, terwijl Loki een beetje achterblijft.

De ene vis is niet dominant tegenover de andere, maar naarmate Odin groeit, is hij ook sneller met eten dan Loki. Odin is 3 keer naar de oppervlakte om te happen tegenover Loki die dan net even 1 keer op en neer is geweest voor zijn hap.

Moet ik dit bijhouden en Loki in een aparte bak bijvoeden? Of trekt dit nog recht. Ik heb ze 2 maanden en Odin is dik 2cm gegroeid. Itt Loki, welke nog geen halve cm gegroeit is.
Nee, hoor maak je geen zorgen. Loki groeit en de ene vis is de andere niet.

Hou er wel rekening mee dat goudvissen en met name sluiers en telescopen doorgefokte soorten zijn. En ook dat goudvissen joekels van vissen kunnen worden dus hou ze niet in een kommetje of een te klein bakje. Een kleine bak is niets mis mee maar je moet wel de groei voor zijn en ze een groter onderkomen bieden. Of je houdt ze een jaartje en geeft ze dan aan iemand met een vijver.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_118301356
Wat een paar nieuwe plantjes, reduceren van licht en minder voer al niet kan doen :D
Bijna geen groene alg meer te zien :D ^O^
  woensdag 24 oktober 2012 @ 14:57:44 #109
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118374918
Vandaag weer eens bij Veldhuis gekeken en wat is zeewater toch ontzettend gaaf O+ ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118530526
Zojuist witte stip ontdekt bij mijn 5 streep barbelen en neontetra's. Ik begrijp dat ik dit het beste kan behandelen door de zieke vissen in een emmer met zout te doen voor ong 20 minuten? Iemand nog andere tips?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_118530724
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Zojuist witte stip ontdekt bij mijn 5 streep barbelen en neontetra's. Ik begrijp dat ik dit het beste kan behandelen door de zieke vissen in een emmer met zout te doen voor ong 20 minuten? Iemand nog andere tips?
Spul halen bij de dierenwinkel voor witte stip.
dit heb ik gebruikt
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_118530812
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:30 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Spul halen bij de dierenwinkel voor witte stip.
[ afbeelding ] dit heb ik gebruikt
Probleem is dat het nu zondag is en de winkel dus niet open is
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_118530839
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Probleem is dat het nu zondag is en de winkel dus niet open is
Dat is inderdaad zo.
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_118531276
Zou ik anders beter kunnen wachten en morgen vroeg bij de winkel langs gaan om wat van dat spul te halen? Het is sowieso de eerste dag dat ze dit hebben en er is maar 1 van de visjes die echt behoorlijk onder de stippen zit... Ik lees namelijk ook wisselende resultaten en meningen over dat zoutbad. Is er anders ook iets wat ik kan doen om de groei van de ziekte uit te stellen? Beetje zout in het aquarium ofzo? Of overleven ze het niet als ik niet nu wat ga doen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_118531603
Ik dénk dat je dat spul beter kan gaan halen
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_118531847
Dat spul gooi je gewoon in het aquarium en dan verdwijnt de parasiet na een paar dagen? Of moet je dan ook de vissen apart behandelen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:13:04 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118532477
Zout kun je altijd proberen. Wel zout ZONDER jodium. En een relatief lage zoutconcentratie. Kan je meteen alle vissen behandelen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118532806
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:13 schreef Samzz het volgende:
Zout kun je altijd proberen. Wel zout ZONDER jodium. En een relatief lage zoutconcentratie. Kan je meteen alle vissen behandelen.
hoeveel zout zou ik er dan ongeveer in gooien? Ik heb een bak van 60 liter. En kunnen de rest van de vissen hier ook tegen? Ik heb nu:
1 koppeltje black mollies
1 koppeltje antennebaarsjes
5 neontetra's
5 vijfstreepbarbelen
5 guppies (allemaal mannetjes).

En dan gewoon morgen wat van dat EXIT halen bij de winkel?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_118532869
Ik zou de vissen er in ieder geval niet gaan uithalen. Witte stip heeft te maken met stress, dus dat zou ik zoveel mogelijk vermijden.
pi_118533065
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:58 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Dat spul gooi je gewoon in het aquarium en dan verdwijnt de parasiet na een paar dagen? Of moet je dan ook de vissen apart behandelen?
Je moet de kuur afmaken en dan gaat de witte stip weg.
en gewoon in het aquarium doen :Y .
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:53:17 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118534282
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

hoeveel zout zou ik er dan ongeveer in gooien? Ik heb een bak van 60 liter. En kunnen de rest van de vissen hier ook tegen? Ik heb nu:
1 koppeltje black mollies
1 koppeltje antennebaarsjes
5 neontetra's
5 vijfstreepbarbelen
5 guppies (allemaal mannetjes).

En dan gewoon morgen wat van dat EXIT halen bij de winkel?
De black mollies gaan heel blij zijn, zijn brakwater vissen. De rest kan een beetje ook wel hebben. Op internet kan je wel vinden hoeveel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118536465
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

De black mollies gaan heel blij zijn, zijn brakwater vissen. De rest kan een beetje ook wel hebben. Op internet kan je wel vinden hoeveel.
Zojuist even gekeken. Momenteel geen jodiumvrij zout hier in huis. Alleen maar een pak keukenzout met jodium en een bus natriumarm zout (waar dan weer niet op vermeld staat of er wel of niet jodium in zit). Is er nog wat anders wat ik kan doen? Zojuist de waterwaarden gecontroleerd, maar deze zijn verder niet verandert. Heeft een deel van het water verversen zin, of kan ik beter wachten tot morgen en naar de winkel gaan?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 28 oktober 2012 @ 14:49:38 #123
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118537049
Zo stressvrij mogelijk houden en morgen die meuk halen is beter.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118537263
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:49 schreef Samzz het volgende:
Zo stressvrij mogelijk houden en morgen die meuk halen is beter.
Betekend dat dan ook dat er iets structureels is wat voor die stress gezorgd heeft? Of is het meer dat ze door die ziekte gestresst zijn? Het gaat er allemaal vredig aan toe in de bak en alle vissen eten verder goed, dus daar kan het dan denk ik niet aan liggen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:02:26 #125
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118537594
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

hoeveel zout zou ik er dan ongeveer in gooien? Ik heb een bak van 60 liter. En kunnen de rest van de vissen hier ook tegen? Ik heb nu:
1 koppeltje black mollies
1 koppeltje antennebaarsjes
5 neontetra's
5 vijfstreepbarbelen
5 guppies (allemaal mannetjes).

En dan gewoon morgen wat van dat EXIT halen bij de winkel?
Dit plus dit:

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:23 schreef Dragonberry het volgende:
Ik zou de vissen er in ieder geval niet gaan uithalen. Witte stip heeft te maken met stress, dus dat zou ik zoveel mogelijk vermijden.
Ik ben wel de laatste die ergens over wil zeuren. Maar 19 vissen en dan ook nog 5 verschillende soorten waaronder drukke guppies in bakje van 60 liter? Misschien is het mijn idee maar het komt me nogal druk voor.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_118538385
quote:
5s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:02 schreef Staal het volgende:

[..]

Dit plus dit:

[..]

Ik ben wel de laatste die ergens over wil zeuren. Maar 19 vissen en dan ook nog 5 verschillende soorten waaronder drukke guppies in bakje van 60 liter? Misschien is het mijn idee maar het komt me nogal druk voor.
Hm, ik was van mening dat deze samenstelling nog wel kon. Als ik de 1 cm / liter regel hanteer kom ik uit op zo'n 52 cm aan vis. Op aanraden v/d verkoper heb ik het hier toen ook bij gelaten. De guppies zijn druk, maar begeven zich uitsluitend in de bovenste helft v/h aquarium. De andere vissen vertonen voor zover ik weet ook natuurlijk gedrag en zwemmen de hele bak door.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:49:40 #127
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118539483
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:23 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Hm, ik was van mening dat deze samenstelling nog wel kon. Als ik de 1 cm / liter regel hanteer kom ik uit op zo'n 52 cm aan vis. Op aanraden v/d verkoper heb ik het hier toen ook bij gelaten. De guppies zijn druk, maar begeven zich uitsluitend in de bovenste helft v/h aquarium. De andere vissen vertonen voor zover ik weet ook natuurlijk gedrag en zwemmen de hele bak door.
Oh maar misschien kan het ook makkelijk. Het was niet om te zeuren in ieder geval.
Jij hebt slim vijf guppenmannen. Ik had er denk alweer een jaar terug een paar gehaald. Stuk of zeven als ik het me goed herinner. Nou leuk, de eerste jonkies kwamen. Plantjes gehaald zodat ze konden schuilen. Hartstikke geinig allemaal tot dat er binnen een paar maanden honderden guppies zwommen. Een ramp.

Enfin die heb ik weggedaan en nu heb ik in 100 liter 11 neontetras en een koppeltje dwerggoerami's. Een ander zou waarschijnlijk zeggen waarom ik er niet wat meer in doe. Maar ik ben er klaar mee.
Dus vandaar dat jouw bak meteen druk op me overkwam.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:02:55 #128
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118540093
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Betekend dat dan ook dat er iets structureels is wat voor die stress gezorgd heeft? Of is het meer dat ze door die ziekte gestresst zijn? Het gaat er allemaal vredig aan toe in de bak en alle vissen eten verder goed, dus daar kan het dan denk ik niet aan liggen?
Ik weet het niet. Je hebt behoorlijk wat vissen in je bak, wellicht dat de drukke vissen voor stress zorgen bij de rustige vissen. Het kan ook puur pech zijn.

1 cm vis per liter is achterhaald en klopt vaker niet dan wel is mijn ervaring.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:23:18 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118685289
Volgens mij is een van mijn pareldanio dames dragend. Ze heeft een dikke buik en als ze onder het licht door zwemt, zie ik een donkere plek die ik bij de rest van de dames en bij de heren niet zie.

Meh ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118686209
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:23 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij is een van mijn pareldanio dames dragend. Ze heeft een dikke buik en als ze onder het licht door zwemt, zie ik een donkere plek die ik bij de rest van de dames en bij de heren niet zie.

Meh ;(.
Ze eten hun eigen jongen toch op :P
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:45:44 #131
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118686656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Ze eten hun eigen jongen toch op :P
Ja, nou ja, ik weet dus niet of het eitjes zijn :'). Ik denk het wel. Maar ik hoop het niet, ik moet toch geen jonge danio's :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:42:32 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118690121
De bruinalg lijkt ook niet minder te worden. Hoe bestrijd ik deze het beste? De een zegt meer licht, de ander zegt minder licht, minder verversen, meer verversen. Osmosewater, regenwater.

Meh :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118702077
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:27 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:

[..]

Je moet de kuur afmaken en dan gaat de witte stip weg.
en gewoon in het aquarium doen :Y .
Hoe lang duurde die kuur bij jou? Ik ben maandag begonnen en volgens de gebruiksaanwijzing die maandag en gister wat van dat spul in gedaan. Temperatuur omhoog en licht uit gelaten. Nu deed ik net het licht weer aan en zie ik dat de barbelen nergens meer last van hebben maar mijn neontetra's zitten er nog wel flink onder. Ze zien er ook wat bleek uit en sommigen hebben ook kapotte vinnen... Ook de guppies hebben nog last van wat stippen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_118702691
Vraagje heb aquarium van. 60 liter met 4 goudvissen en 1algeneter en paar plantjes zit dr zon waterpomp in (jewel bak ) ok komt ie. ik heb een losse luchtpomp met zon zwarte steen hij pompt echter veel te hard heb wel wat tussen stukjes dr bij maar????? dus weet iemand wat te doen
pi_118708994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:09 schreef princem het volgende:
Vraagje heb aquarium van. 60 liter met 4 goudvissen en 1algeneter en paar plantjes zit dr zon waterpomp in (jewel bak ) ok komt ie. ik heb een losse luchtpomp met zon zwarte steen hij pompt echter veel te hard heb wel wat tussen stukjes dr bij maar????? dus weet iemand wat te doen
Je kan een slangetje erop aansluiten met gaatjes erin (dan wordt de druk beter verdeeld).

Nou, het staat weer:


Nu groeien, groeien zeg ik je.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118709165
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:09 schreef princem het volgende:
Vraagje heb aquarium van. 60 liter met 4 goudvissen en 1algeneter en paar plantjes zit dr zon waterpomp in (jewel bak ) ok komt ie. ik heb een losse luchtpomp met zon zwarte steen hij pompt echter veel te hard heb wel wat tussen stukjes dr bij maar????? dus weet iemand wat te doen
En btw...

Algeneter, dan ga ik maar uit van de borstelneus (de meest verkochte algeneter), en die moet op minimaal 24 graden.
Je goudvissen op maximaal 21 graden.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118715227
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Hoe lang duurde die kuur bij jou? Ik ben maandag begonnen en volgens de gebruiksaanwijzing die maandag en gister wat van dat spul in gedaan. Temperatuur omhoog en licht uit gelaten. Nu deed ik net het licht weer aan en zie ik dat de barbelen nergens meer last van hebben maar mijn neontetra's zitten er nog wel flink onder. Ze zien er ook wat bleek uit en sommigen hebben ook kapotte vinnen... Ook de guppies hebben nog last van wat stippen.
3 dagen gaf de gebruiksaanwijzing aan.
en desnoods een 4-5 dag en ik heb een 4 de dag erbij gedaan.
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_118816127
Ik heb in het verleden diverse tropische aquaria gehad maar door tijdgebrek en een verhuizing deze van de hand gedaan.

Nu wil ik wat meer sfeer creëren in de woonkamer (19 graden) door er wat visjes in te houden in een simpele glazen bak met een inhoud van ruim 7 liter.

Ik heb er zojuist al water in gedaan en wil er morgen grind en plantjes bij kopen en dit een week of wat laten 'wennen'.

Wat voor visjes raden jullie mij aan?
  zondag 4 november 2012 @ 18:49:15 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118816350
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:43 schreef tammepiet het volgende:
Ik heb in het verleden diverse tropische aquaria gehad maar door tijdgebrek en een verhuizing deze van de hand gedaan.

Nu wil ik wat meer sfeer creëren in de woonkamer (19 graden) door er wat visjes in te houden in een simpele glazen bak met een inhoud van ruim 7 liter.

Ik heb er zojuist al water in gedaan en wil er morgen grind en plantjes bij kopen en dit een week of wat laten 'wennen'.

Wat voor visjes raden jullie mij aan?
In zeven liter? Geen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118817961
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 18:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

In zeven liter? Geen.
Stuk of 4 guppen (1 m 3 v) zou toch moeten kunnen?
  zondag 4 november 2012 @ 19:30:44 #141
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118818005
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 19:29 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Stuk of 4 guppen (1 m 3 v) zou toch moeten kunnen?
Nee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118819400
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 19:29 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Stuk of 4 guppen (1 m 3 v) zou toch moeten kunnen?
Wat Samzz zegt.
Maar zoiets is ook leuk! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118820045
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat Samzz zegt.
Maar zoiets is ook leuk! ^O^
Haha geslepen hoor.

Dan kijk ik morgen gelijk eens voor een bakje van een liter of 15. Hou ik deze voor eventuele jongen of zieken.
  zondag 4 november 2012 @ 20:17:16 #144
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118820120
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Dan kijk ik morgen gelijk eens voor een bakje van een liter of 15. Hou ik deze voor eventuele jongen of zieken.
In 15 liter kun je ook geen guppen houden. Eigenlijk geen enkel visje. Pas vanaf zo'n 20 á 25 liter zou je aan rasbora soorten kunnen denken.

Garnalen kunnen wel in 15 liter en dat is echt heel erg leuk om te zien :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118822276
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Haha geslepen hoor.

Dan kijk ik morgen gelijk eens voor een bakje van een liter of 15. Hou ik deze voor eventuele jongen of zieken.
Guppen hebben een minimaal 60CM aquarium nodig :)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 4 november 2012 @ 20:56:23 #146
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118822801
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Guppen hebben een minimaal 60CM aquarium nodig :)
Liefst nog meer. Ik spreek uit ervaring, guppen kunnen bij ruimte heel groot worden.

In zeven liter doe je geen vissen. Neem inderdaad garnalen, tammepiet.
Zeven liter is wel een uitdaging om in balans te krijgen maar daar valt echt een mooi biotoopje van te maken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 4 november 2012 @ 21:22:37 #147
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118824670
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:56 schreef Staal het volgende:

[..]

Liefst nog meer. Ik spreek uit ervaring, guppen kunnen bij ruimte heel groot worden.

In zeven liter doe je geen vissen. Neem inderdaad garnalen, tammepiet.
Zeven liter is wel een uitdaging om in balans te krijgen maar daar valt echt een mooi biotoopje van te maken.
7 liter is voor garnalen eigenlijk ook gewoon te klein. Minimaal 10 liter voor de kleinere soorten :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 4 november 2012 @ 21:44:13 #148
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118826075
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

7 liter is voor garnalen eigenlijk ook gewoon te klein. Minimaal 10 liter voor de kleinere soorten :).
Eens.

Okay. Tammepiet, koop gewoon een bossie bloemen voor in die veredelde vaas jah.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 4 november 2012 @ 21:49:32 #149
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_118826455
quote:
6s.gif Op zondag 4 november 2012 21:44 schreef Staal het volgende:

[..]

Eens.

Okay. Tammepiet, koop gewoon een bossie bloemen voor in die veredelde vaas jah.
_O-.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_118829465
:p
pi_118941284
Altijd handig dierenwinkel gaat failliet en er komt korting op aquarium producten :P
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_119018279
Even ververst en de inrichting veranderd. Mijn kleine aquarium gaat weg en wat daar inzat is hier bij gekomen. De plant die nu het meeste rechts staat gaat alleen elke keer los :( Wat kan ik daar aan doen?

pi_119018489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:15 schreef Dragonberry het volgende:
Even ververst en de inrichting veranderd. Mijn kleine aquarium gaat weg en wat daar inzat is hier bij gekomen. De plant die nu het meeste rechts staat gaat alleen elke keer los :( Wat kan ik daar aan doen?

[ afbeelding ]
Heb je nog ergens een stukje aquariumbuis, een langwerpige (niet al te grote) steen, of iets anders wat geen stoffen afgeeft in je aquarium? Met een stukje visdraad maak je daar de worteltjes van je plant aan vast, en schuift het ding waar je het aan vast hebt gebonden onder het zand.

Ziet er leuk uit. Beetje gelig, maar ik gok dat dit op de foto erger is dan in het echt? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119018996
Valt in het echt erg mee, maar het kan wel helderder ja :@ Ik heb wel het vermoeden dat het een beetje aan de tl kan liggen. Die is ook een beetje gelig.
Ik heb alleen grote stenen, maar ik heb wel nog van die klei kegeltjes liggen. Zou dat ook werken? Dan ga ik binnenkort nog even wat visdraad halen. Kan ik gelijk het javamos was beter vastbinden :P
pi_119019852
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:34 schreef Dragonberry het volgende:
Valt in het echt erg mee, maar het kan wel helderder ja :@ Ik heb wel het vermoeden dat het een beetje aan de tl kan liggen. Die is ook een beetje gelig.
Ik heb alleen grote stenen, maar ik heb wel nog van die klei kegeltjes liggen. Zou dat ook werken? Dan ga ik binnenkort nog even wat visdraad halen. Kan ik gelijk het javamos was beter vastbinden :P
Ik denk dat dat wel helpt tot de wortels groot genoeg zijn om te stoppen met losschieten :) Klei lost natuurlijk uiteindelijk wel op ;)

Zit er één of meerdere TL buizen in? Je kan er natuurlijk altijd één vervangen.

Mijn 40x40x40 kubus staat leeg. Het is geen heel groot bakje, kan daar uberhaupt vis in? Ik vind garnalen niet zo leuk :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119020242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel helpt tot de wortels groot genoeg zijn om te stoppen met losschieten :) Klei lost natuurlijk uiteindelijk wel op ;)

Zit er één of meerdere TL buizen in? Je kan er natuurlijk altijd één vervangen.

Mijn 40x40x40 kubus staat leeg. Het is geen heel groot bakje, kan daar uberhaupt vis in? Ik vind garnalen niet zo leuk :@
Er zit 1 tl in, maar ik denk dat ik die gewoon maar eens ga vervangen. Het is ook een 2e hands aquarium dus wie weet hoe lang hij er al in zit :P

Daar kunnen wel rasbora's in denk ik? Corydoras habrosus kan denk ik ook wel.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:16:11 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119283763
quote:
Verbod op import van appelslakken

woensdag 14 november 2012 | Labels: import, appelslakken

Alle soorten slakken van het genus Pomacea, de appelslakken die als algeneters in aquaria gebruikt worden, zijn met directe ingang verboden in de gehele Europese Unie. Aanleiding hiertoe is een plaag van appelslakken in rijstvelden in de Ebro-delta in Spanje. Formeel is het houden van appelslakken niet langer toegestaan, maar de precieze invulling daarvan is aan de lidstaten.

Uitgangspunt hiervoor is het daadwerkelijke risico voor de natuur en de productieplanten. In Nederland wordt dit risico niet hoog geacht. De import van appelslakken is verboden en fytosanitaire certificaten voor waterplanten dienen een verklaring te bevatten dat die planten zijn onderzocht en vrij bevonden van appelslakken en/of hun eieren.

Controle vindt plaats bij import, maar ook in de vrije natuur. Bij verkooppunten en particulieren zullen geen controles plaatsvinden. Het is echter wel van groot belang geen appelslakken in de vrije natuur uit te zetten. Dit geldt overigens voor ALLE dieren. Het is bovendien bij wet verboden!
Via een ander forum. Ik wacht nog op een officiële bron.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_119288551
Interessant dit topic,

Ik heb al een tijd een aquarium staan , ik had de inhoud gekocht van een kennis omdat hij een nieuw huis aan het bouwen was. Het gaat hier om een zee aquarium.

Nu is onlangs mijn aquarium gebouwd en hij staat nu in de woonkamer.

de grote van dit aquarium is vrij groot heeft een inhoud van 1250 liter, met al de nodige techniek
sump, afschuimer enz.

maar ik ben al een aantal dagboeken aan het bijhouden dus alleen als er animo is kan ik hier ook de boel op de hoogte houden.
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:18:58 #159
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119288868
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik zou het heel interessant vinden om je bevindingen te lezen :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_119289517
Lijkt me ook wel interessant :Y
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119322892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:12 schreef siekman het volgende:
Interessant dit topic,

Ik heb al een tijd een aquarium staan , ik had de inhoud gekocht van een kennis omdat hij een nieuw huis aan het bouwen was. Het gaat hier om een zee aquarium.

Nu is onlangs mijn aquarium gebouwd en hij staat nu in de woonkamer.

de grote van dit aquarium is vrij groot heeft een inhoud van 1250 liter, met al de nodige techniek
sump, afschuimer enz.

maar ik ben al een aantal dagboeken aan het bijhouden dus alleen als er animo is kan ik hier ook de boel op de hoogte houden.
1250 liter? wat voor afmetingen heeft dat ding wel niet?
Scheren is voor schapen!
pi_119366748
Het aquarium heeft een afmeting van 250x70x70 die heeft een inhoud van 1220 liter.
er zit echter sump onder van 130x45x45 waar ook nog 260 liter in kan , deze is echter voor 70 % vol

Ik zal een post opmaken van de vorderingen die ik al heb gemaakt
  maandag 19 november 2012 @ 17:34:46 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119391826
Foto's vinden we ook altijd leuk om te zien.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_119392139
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:47 schreef siekman het volgende:
Het aquarium heeft een afmeting van 250x70x70 die heeft een inhoud van 1220 liter.
er zit echter sump onder van 130x45x45 waar ook nog 260 liter in kan , deze is echter voor 70 % vol

Ik zal een post opmaken van de vorderingen die ik al heb gemaakt
Wel een tropisch aquarium dan?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119392176
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 17:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Wel een tropisch aquarium dan?
Zoutwatertjes zijn hier ook welkom hoor ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119394478
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Zoutwatertjes zijn hier ook welkom hoor ;)
Het was ook gewoon een vraag hoor ;)
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119395777
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 18:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Het was ook gewoon een vraag hoor ;)
Volgens mij worden sumps alleen in zeeaquaria gebruikt :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119395806
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Volgens mij worden sumps alleen in zeeaquaria gebruikt :)
Dan is mijn vraag ook meteen beantwoord :+
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119395904
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 19:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Dan is mijn vraag ook meteen beantwoord :+
Hoe is het afgelopen met je witte stip? :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119396526
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen met je witte stip? :)
Vijf dagen dat licht uit gedaan, wat van dat spul erin (iets ander merk), temp wat omhoog en toen was het ook weer over. Nu staat de thermostaat op 25 zodat ie iig niet onder de 24 komt.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 november 2012 @ 13:26:47 #171
163650 Greys
pi_119472946
Ik wil binnenkort wat guppy's gaan halen om mijn kamer op te fleuren, echter is het al weer een hele tijd geleden dat ik vissen heb gehad. Ik ben van plan 1 mannetje te halen en twee of meer vrouwtjes. Kunnen jullie me even helpen met alles wat ik daarvoor moet aanschaffen? Het zou natuurlijk jammer zijn als ze binnen een paar weken het loodje leggen omdat ik wat vergeten ben.

Mijn lijstje tot nu toe:
- aquarium (ik wil een glazen rechthoekige halen maar vind deze ook wel mooi. Kan dat of is dat eigenlijk net zo erg als een vissenkom?)
- aquariumgrind
- plantje voor zuurstof
- guppyvoer

Ik zag online ook een "zuurstofschelp" staan, is dat nodig voor de waterkwaliteit of maakt dat niet zoveel uit? En is 1 keer per week 1/3e van het water verschonen voldoende? Tot slot, hoe vaak voer je ze?
pi_119473751
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:23 schreef K.Weenie het volgende:
Ik wil binnenkort wat guppy's gaan halen om mijn kamer op te fleuren, echter is het al weer een hele tijd geleden dat ik vissen heb gehad. Ik ben van plan 1 mannetje te halen en twee of meer vrouwtjes. Kunnen jullie me even helpen met alles wat ik daarvoor moet aanschaffen? Het zou natuurlijk jammer zijn als ze binnen een paar weken het loodje leggen omdat ik wat vergeten ben.

Mijn lijstje tot nu toe:
- aquarium (ik wil een glazen rechthoekige halen maar vind deze ook wel mooi. Kan dat of is dat eigenlijk net zo erg als een vissenkom?)
- aquariumgrind
- plantje voor zuurstof
- guppyvoer

Ik zag online ook een "zuurstofschelp" staan, is dat nodig voor de waterkwaliteit of maakt dat niet zoveel uit? En is 1 keer per week 1/3e van het water verschonen voldoende? Tot slot, hoe vaak voer je ze?
Guppies hebben minimaal 60cm zwemruimte nodig. Dus die halfbakken vaas die je daar linkt (van 9,5 liter), gaat 'm sowieso niet worden. ;)

Dingen die je vergeten bent:

Aquariumfilter
Verwarmingselement
Dat plantje is hartstikke goed, doe d'r daar maar gelijk 10+ van.

Als je een simpele rechthoekige bak haalt, heb je nog iets van een lamp nodig (anders blijven je plantjes dood gaan).
Als je gewoon een simpel setje koopt, zoals deze, hoef je eigenlijk alleen nog grind (of zand), plantjes, plantvoeding (tabletjes werken prima) en voeding te halen.

Zuurstofschelp niet nodig, voeren doe je liever 2 x een dag een heel klein beetje dan 1 x een boel.

Waterverversen is 1/3e per week prima. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119475313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Guppies hebben minimaal 60cm zwemruimte nodig. Dus die halfbakken vaas die je daar linkt (van 9,5 liter), gaat 'm sowieso niet worden. ;)

Dingen die je vergeten bent:

Aquariumfilter
Verwarmingselement
Dat plantje is hartstikke goed, doe d'r daar maar gelijk 10+ van.

Als je een simpele rechthoekige bak haalt, heb je nog iets van een lamp nodig (anders blijven je plantjes dood gaan).
Als je gewoon een simpel setje koopt, zoals deze, hoef je eigenlijk alleen nog grind (of zand), plantjes, plantvoeding (tabletjes werken prima) en voeding te halen.

Zuurstofschelp niet nodig, voeren doe je liever 2 x een dag een heel klein beetje dan 1 x een boel.

Waterverversen is 1/3e per week prima. :)
Danku! Wel jammer van m'n designvaas. :')

Vanwaar het verwarmingselement? De meeste guppy's die ik gezien heb zaten gewoon in onverwarmde aqauria/vissenkommen. Lijkt dat meer op hun oorspronkelijke habitat waardoor ze ouder worden o.i.d.?
pi_119482340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:15 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Danku! Wel jammer van m'n designvaas. :')

Vanwaar het verwarmingselement? De meeste guppy's die ik gezien heb zaten gewoon in onverwarmde aqauria/vissenkommen. Lijkt dat meer op hun oorspronkelijke habitat waardoor ze ouder worden o.i.d.?
Vooral voor 's nachts, zeker in wat kleinere bakken kan de temperatuur van het water heel snel onder de 18 graden (de minimale temperatuur voor guppen) komen. Volgens deze site is de ideale temperatuur voor guppen 26 graden. Een andere site (pdf) maakt melding van 25 graden.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119510885
Sumps worden niet alleen in zeeaquariums gebruikt , maar juist onder grote aquariums met veel techniek. Je techniek kan je allemaal kwijt in je sump.

Als je meerdere vakken in je sump hebt zou je ook een vak kunnen vullen met bioballen en filtermatriaal.

Ik ga later vanavond wel even de vorderingen tonen
pi_119517958
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:23 schreef K.Weenie het volgende:
Ik wil binnenkort wat guppy's gaan halen om mijn kamer op te fleuren, echter is het al weer een hele tijd geleden dat ik vissen heb gehad. Ik ben van plan 1 mannetje te halen en twee of meer vrouwtjes. Kunnen jullie me even helpen met alles wat ik daarvoor moet aanschaffen? Het zou natuurlijk jammer zijn als ze binnen een paar weken het loodje leggen omdat ik wat vergeten ben.

Mijn lijstje tot nu toe:
- aquarium (ik wil een glazen rechthoekige halen maar vind deze ook wel mooi. Kan dat of is dat eigenlijk net zo erg als een vissenkom?)
- aquariumgrind
- plantje voor zuurstof
- guppyvoer

Ik zag online ook een "zuurstofschelp" staan, is dat nodig voor de waterkwaliteit of maakt dat niet zoveel uit? En is 1 keer per week 1/3e van het water verschonen voldoende? Tot slot, hoe vaak voer je ze?
Ik heb toevallig ook net guppen genomen. Rechthoekige bak van een krappe 13 liter.

Ik hou ze op een zolderkamer. Watertemperatuur is 16 graden en dat is uitstekend. Plantjes allereerst niet kopen, haal Cambomba uit de sloot of vijver en laat dit weken in lauw water.

Guppen krijgen het bij 10 graden pas moeilijk. Verwarming is in mijn ogen ook overbodig.

Ik had een dikker vrouwtje genomen en jawel maandag 3 jongen kunnen redden en apart gezet.
pi_119518349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:47 schreef siekman het volgende:
Sumps worden niet alleen in zeeaquariums gebruikt , maar juist onder grote aquariums met veel techniek. Je techniek kan je allemaal kwijt in je sump.

Als je meerdere vakken in je sump hebt zou je ook een vak kunnen vullen met bioballen en filtermatriaal.

Ik ga later vanavond wel even de vorderingen tonen
Zo leer ik nog 's wat :)

quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:25 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook net guppen genomen. Rechthoekige bak van een krappe 13 liter.

Ik hou ze op een zolderkamer. Watertemperatuur is 16 graden en dat is uitstekend. Plantjes allereerst niet kopen, haal Cambomba uit de sloot of vijver en laat dit weken in lauw water.

Guppen krijgen het bij 10 graden pas moeilijk. Verwarming is in mijn ogen ook overbodig.

Ik had een dikker vrouwtje genomen en jawel maandag 3 jongen kunnen redden en apart gezet.
Ik kan ook overleven op de noordpool met een dikke jas, alleen maar zeehondvlees etende, maar het is verre van ideaal.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119535266
Zo, het is weer een stuk gezelliger geworden in mijn aquarium.
Er zat in: 1x L014, 2x brochus splendens, 1x cory sterbai, 1x betta man, 3x kardinaal tetra, 1x siamese algeneter. Dit is alles wat er is overgebleven van andere aquaria en nog mee kon naar deze bak :P Wel heel weinig..
Er is bijgekomen: 10x kardinaal tetra, 5x cory palateus, 2x betta vrouw.

Nu alleen nog drijfplantjes en ik ben weer helemaal blij O+
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:06:42 #180
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119535309
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:25 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook net guppen genomen. Rechthoekige bak van een krappe 13 liter.

Ik hou ze op een zolderkamer. Watertemperatuur is 16 graden en dat is uitstekend. Plantjes allereerst niet kopen, haal Cambomba uit de sloot of vijver en laat dit weken in lauw water.

Guppen krijgen het bij 10 graden pas moeilijk. Verwarming is in mijn ogen ook overbodig.

Ik had een dikker vrouwtje genomen en jawel maandag 3 jongen kunnen redden en apart gezet.
Je maakt een grapje, toch :D?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:47:04 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119536579
Heeft iemand toevallig vuurgarnalen met jongen waar hij af wil hier? In de buurt van GRoningen bij voorkeur?

Ik ben mijn aquarium aan het structureren. Wil er gewoon een simpel leuk bakje van maken. Heb nu een paar vuurgarnalen (zijn er een aantal verdwenen tijdens het schoonmaken), 6 guppen, 3 honinggoerami's en 6 corydora's
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119654101
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je maakt een grapje, toch :D?
Nee?
  maandag 26 november 2012 @ 22:38:48 #183
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119658065
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 21:21 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Nee?
Dan ben je echt ontzettend dom en zou je hier geen advies moeten geven :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_119669028
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:25 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Ik heb toevallig ook net guppen genomen. Rechthoekige bak van een krappe 13 liter.

Ik hou ze op een zolderkamer. Watertemperatuur is 16 graden en dat is uitstekend. Plantjes allereerst niet kopen, haal Cambomba uit de sloot of vijver en laat dit weken in lauw water.

Guppen krijgen het bij 10 graden pas moeilijk. Verwarming is in mijn ogen ook overbodig.

Ik had een dikker vrouwtje genomen en jawel maandag 3 jongen kunnen redden en apart gezet.
:D je eigen legbatterij annex megastal :D ;(
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119675507
cory's zijn raar :')
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:44 #186
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119687638
Dat lijkt me een zieke cory...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_119687908
Dat ziet er niet lekker uit inderdaad.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119688037
Hoezo dat? en wat zou ik dan moeten doen?
Ik had er een paar die dat aan het doen waren(ondersteboven zwemmen bij het wateroppervlak) en even later zaten ze gewoon weer op de bodem.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:18:02 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119688386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:11 schreef Dragonberry het volgende:
Hoezo dat? en wat zou ik dan moeten doen?
Ik had er een paar die dat aan het doen waren(ondersteboven zwemmen bij het wateroppervlak) en even later zaten ze gewoon weer op de bodem.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Dag later waren ze dood. Heb je recent nog naar de waterwaarden gekeken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_119689813
Even een stripje erin gedaan, waardes zijn goed(nitriet en nitraat). Morgen ochtend maar voor de zekerheid even wat verversen dan.
Ik heb het ze volgens mij ook wel eerder zien doen, maar die heeft nog een hele tijd geleefd. Ik heb nu wel 1 cory die elke keer op 1 plekje blijft hangen, ook bovenin de bak, maar elke keer al ik denk 'nu is hij dood' zwemt hij toch weer verder..
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:35:20 #191
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119692980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:11 schreef Dragonberry het volgende:
Hoezo dat? en wat zou ik dan moeten doen?
Ik had er een paar die dat aan het doen waren(ondersteboven zwemmen bij het wateroppervlak) en even later zaten ze gewoon weer op de bodem.
Verschoon je bak eens en check en kijk of je filter het nog wel doet.
Je drijfplanten zijn ook aan het doodgaan en dit zorgt ook voor schommelingen in je bak.

Je kunt wel een close up foto plaatsen van die cory maar er is veel meer aan de hand. Misschien heb je er geen tijd voor. Dat kan.

Zeg dan gewoon wat er echt op doet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 28 november 2012 @ 01:17:44 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119698792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:41 schreef Dragonberry het volgende:
Even een stripje erin gedaan, waardes zijn goed(nitriet en nitraat). Morgen ochtend maar voor de zekerheid even wat verversen dan.
Ik heb het ze volgens mij ook wel eerder zien doen, maar die heeft nog een hele tijd geleefd. Ik heb nu wel 1 cory die elke keer op 1 plekje blijft hangen, ook bovenin de bak, maar elke keer al ik denk 'nu is hij dood' zwemt hij toch weer verder..
Welke waarden gaat het in dit geval over? Alleen "goed' is een beetje weinig info.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_119714934
Teststripje: nitraat 10-25, nitriet ok(betekend 0?), dgh 7, dkh 6, ph 8, cl2 0
Zo, dat is het volledige stripje. Eigenlijk kijk ik meestal alleen naar nitriet en daar staat alleen ok of niet ok. Verversen meestal na 3 of 4 weken(doe ik altijd al).
Ik heb ooit eens proberen uit te zoeken hoe het zit met die waardes, maar ik kom er gewoon niet uit! Ik snap er niets van!

Ik heb nu weer ongeveer 30% ververst. De cory hing net nog boven half drijvend, maar zwom weg toen ik met het netje ging kijken of hij dood was.. Ze zwemmen nu allemaal gewoon weer rond.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:06:03 #194
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119716352
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:34 schreef Dragonberry het volgende:
Teststripje: nitraat 10-25, nitriet ok(betekend 0?), dgh 7, dkh 6, ph 8, cl2 0
Zo, dat is het volledige stripje. Eigenlijk kijk ik meestal alleen naar nitriet en daar staat alleen ok of niet ok. Verversen meestal na 3 of 4 weken(doe ik altijd al).
Ik heb ooit eens proberen uit te zoeken hoe het zit met die waardes, maar ik kom er gewoon niet uit! Ik snap er niets van!

Ik heb nu weer ongeveer 30% ververst. De cory hing net nog boven half drijvend, maar zwom weg toen ik met het netje ging kijken of hij dood was.. Ze zwemmen nu allemaal gewoon weer rond.
Hmm, het zou ook de ph kunnen zijn. Dit moet voor cory's eigenlijk wat aan de zure kant zitten. Hoe is de tank verder? Formaat, filtratie, planten, andere visssen etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_119716910
80cm/110L, filter is volgens mij bedoeld voor 200L(komt uit malawi bak, filtetmateriaal vernieuwd). Planten: javamos, grote anubias, anubias gold die aan het herstellen is, mosbal, en nog 2 plantjes waar ik de naam niet van weet :P
Lijstje van vissen staat ietsje terug en is net aangevuld.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:30:00 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_119717349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:19 schreef Dragonberry het volgende:
80cm/110L, filter is volgens mij bedoeld voor 200L(komt uit malawi bak, filtetmateriaal vernieuwd). Planten: javamos, grote anubias, anubias gold die aan het herstellen is, mosbal, en nog 2 plantjes waar ik de naam niet van weet :P
Lijstje van vissen staat ietsje terug en is net aangevuld.
Dat klinkt verder wel goed :) Filter maak je ook eens in de zoveel tijd schoon?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_119717668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klinkt verder wel goed :) Filter maak je ook eens in de zoveel tijd schoon?
die maak ik zeg maar de 1e keer wel, 2e keer niet schoon. Zeker nu het alweer een tijdje draait.
Ik heb ze nu al de hele tijd niet meer ondersteboven zien hangen :)
Bedankt voor het meedenken trouwens!
pi_119723858
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:47 schreef siekman het volgende:
Sumps worden niet alleen in zeeaquariums gebruikt , maar juist onder grote aquariums met veel techniek. Je techniek kan je allemaal kwijt in je sump.

Als je meerdere vakken in je sump hebt zou je ook een vak kunnen vullen met bioballen en filtermatriaal.

Ik ga later vanavond wel even de vorderingen tonen
En?
Scheren is voor schapen!
pi_119729391
Sorry mijn excuses helemaal vergeten.

ik zal hier even in het kort omschrijven wat er al staat en wat er nog moet gebeuren.
Typ fouten horen bij deze persoonlijkheid.

Ik had het idee dat een aquarium van 160 groot genoeg was voor mij. Ik kon er alleen niet mee uit de voeten , dus die had ik snel weer verkocht en de volgende besteld.
even uit een ander forum gekopiererd .

De onderbouw van het aquarium








De uiteindelijke stevigheid



Toen werd de eerste aankoop gedaan , een sump werd op Marktplaats aangeboden. De indeling is nog niet wat ik wil maar daar gaan we nog mee aan de slag.





In de tussentijd kreeg ik nog een aanbod om een inhoud over te nemen van een vriend , mooie prijs dus uiteindelijk mooie deal

Alleen achteraf minder blij met de juffertjes. Het aquarium komt straks standalone op zolder te draaien , als quarantaine en eventueel stekkenbak.

intussen was het nieuwe aquarium besteld , ik moet zeggen dat de leverancier TOPSERVICE verleend.
ik skechup had ik het aquarium uitgetekend hoe het moest komen, en ik wilde hem via de gang in de woonkamer brengen. Ik had met de leverancier afgesproken tot op zijn sokkel ( wat normaal niet gebeurt ) voor een vast bedrag.
Hij zag het niet zitten en wilde niet een nieuw aquarium maken of iemand verwonden. Hij heeft dus mijn raam eruit gehaald , is met zijn 3en gekomen ( ruim 100 kilometer ver ) en heeft nog geholpen een aanpassing te maken aan het onderstel ( bak was een paar mm te groot geworden) en heeft hem op zijn plek gezet de bak weegt ongeveer 220 kilo.
Heeft het raam weer netjes terug geplaatst en alles is onbeschadigd gebleven

De Sokkel


Het raam waar hij door moet.


De plaats voor het aquarium



De bak uiteindelijk ( excuses voor de bagger foto's allemaal met de telefoon genomen , het is de luiheid )

maatje en ik moesten toch even de bak in , ik moet zeggen dat mijn kidd het allemaal erg spannend vind










Ik ben ondertussen al weer een stuk verder , heb techniek aangeschaft en al weer het een en ander aangesloten . Ik ben nu bezig een stukje rif aan het maken met purschuim en airbrush . Het begint er al goed uit te zien . dit zal ik een volgende keer posten
pi_119740843
Holy crap, tofheid! :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')