abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118170367
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:02 schreef Candaasje het volgende:
Yay, net een reactie terug gehad, met bedankjes en excuses. Ze bestellen een nieuwe lade en zodra die bij hun binnen is (bij Zooplus dus), sturen ze hem op!

*O*
Top!! *O*

En geen gestress hoor, Ze zit niet op de schopstoel!
S. 2014
J. 2016
pi_118170450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Top!! *O*

En geen gestress hoor, Ze zit niet op de schopstoel!
Haha nee ik weet het. (Ik ben zelf alleen zo ongeduldig :D )
Woei, nou, ook weer opgelost, dat is wel fijn! En morgen gaan we dus - als het niet zeikt van de regen - eens even dat balkon met anti-groene-vlekken-spul schrobben. 't Lijkt nu meer een moeras....en 't is beton....... :@
pi_118170596
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Haha nee ik weet het. (Ik ben zelf alleen zo ongeduldig :D )
Woei, nou, ook weer opgelost, dat is wel fijn! En morgen gaan we dus - als het niet zeikt van de regen - eens even dat balkon met anti-groene-vlekken-spul schrobben. 't Lijkt nu meer een moeras....en 't is beton....... :@
Ze geven dit weekend goed weer op, En dat is mooi wat wij hebben zondag de proefsessie voor trouwfoto's :P

Bij ons verkleurt het balkon ook altijd zo vreselijk, Gooi er tegenwoordig maar gewoon chloor overheen :@
S. 2014
J. 2016
pi_118171659
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ze geven dit weekend goed weer op, En dat is mooi wat wij hebben zondag de proefsessie voor trouwfoto's :P

Bij ons verkleurt het balkon ook altijd zo vreselijk, Gooi er tegenwoordig maar gewoon chloor overheen :@
Groot feest! :D O+
(Of nouja, de voorpret dan nu nog natuurlijk ;). Al een mooie jurk uitgezocht? ).

En ik wil niet weten wat er hier in het schoonmaakmiddel zit hoor, vast niks milieu-vriendelijks.. :+
pi_118172933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Groot feest! :D O+
(Of nouja, de voorpret dan nu nog natuurlijk ;). Al een mooie jurk uitgezocht? ).

En ik wil niet weten wat er hier in het schoonmaakmiddel zit hoor, vast niks milieu-vriendelijks.. :+
ik heb mijn droomjurk al gevonden!
S. 2014
J. 2016
pi_118280948
Donderdag is het zover!!

Diva gaat bij Candaasje wonen *O* *O*

Ik ben heel blij dat ik via deze weg een nieuw huisje voor mn meisje heb gevonden O+
S. 2014
J. 2016
pi_118282072
Woei! *O*

Diva's huisje is gereed! (Nouja bijna dan, stro, hooi en het zand (onderin de de ren) moeten er nog in - alles staat al wel klaar hoor - maar de beits was gisteren nog nat en dan wordt het zo'n zooitje hè :+ .)
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 18:03:28 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_118290742
*O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118416938
De terugreis verliep soepeler dan de heenreis (iets met opruimwerkzaamheden....6km lang :') ) en op dit moment is Diva druk haar nieuwe verblijf aan het verkennen!

't hooi schijnt wel t smaken, de oortjes zijn weer gepoetst, en ik ben ook wel interessant maar 't is nog wel wat spannend. Oh, en de benedenverdieping is ook wel - na enige aarzeling om naar beneden te gaan - goedgekeurd geloof ik, de stenen en de boomstam zijn in elk geval al aan een inspectie onderworpen. En het balletje deed het ook goed, maar dan vooral omdat ik er wat hooi in gepropt had, dus als hooiruif voldoet ie :P

En 't is een schatje. O+
(Ik ga straks foto's maken hoor, maar ik laat haar nu even rustig de boel verkennen zonder dat ik er met mijn neus bovenop zit.)
pi_118417694
Fijn dat Diva thuis is O+ En inderdaad graag foto's *O*
pi_118420210
Candaasje je bent een topper! Ik was verbaasf hoe rustig ze bij je was! Fijn dat ze alles goedkeurt! Wacht met smart op de foto's O+
S. 2014
J. 2016
pi_118420278
Goed, NOOIT is die batterij op, maar nu kapte hij er na een paar foto's mee :')
En Diva stopte telkens met zichzelf wassen als ik een foto wilde maken, en ging dan eten. Dus bij deze een paar eet-foto's. Wel door de tralies heen, want anders was ik bang dat ze helemaal weg zou schieten.

Let ook even op de kuilen die ze heeft gegraven (die grote steen had ik onder het trappetje gelegd om hem wat minder steil te maken, ik ben benieuwd wanneer dat ding wegrolt, Diva duwt er af en toe tegenaan. :D)

Ik hou je in de gaten..

Hhhnnng.....]Ik kom echt niet uit mijn kuil....maar zo kan ik er ook wel bij!

Diva, voor al uw graafwerkzaamheden......(Zien jullie dat ondergegraven steentje? Er naast lag nog een grotere steen :+

En nog even een 'overzichtsfotootje'
pi_118420291
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Candaasje je bent een topper! Ik was verbaasf hoe rustig ze bij je was! Fijn dat ze alles goedkeurt! Wacht met smart op de foto's O+
:*
pi_118422139
Ooh wat heerlijk voor de dame, toen ze weg was moest ik even slikken maar als ik dit dan zie dan weet ik dat het voor haar veel beter is!
S. 2014
J. 2016
pi_118422144
Wat fijn dat Diva het zo goed getroffen heeft! Haar nieuwe hok ziet er super uit en ze gaat het vast naar haar zin hebben bij jou Candaasje O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_118423328
Wat een tof verblijft O+
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:14:18 #92
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118423915
Wat een schatje :D O+

En wat een groot hok zeg!

Leuk *O*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118424303
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ooh wat heerlijk voor de dame, toen ze weg was moest ik even slikken maar als ik dit dan zie dan weet ik dat het voor haar veel beter is!
Ik kan het me voorstellen , maar je hebt echt een goed huisje voor haar gezocht. :*
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:47 schreef Candaasje het volgende:
Goed, NOOIT is die batterij op, maar nu kapte hij er na een paar foto's mee :')
En Diva stopte telkens met zichzelf wassen als ik een foto wilde maken, en ging dan eten. Dus bij deze een paar eet-foto's. Wel door de tralies heen, want anders was ik bang dat ze helemaal weg zou schieten.

Let ook even op de kuilen die ze heeft gegraven (die grote steen had ik onder het trappetje gelegd om hem wat minder steil te maken, ik ben benieuwd wanneer dat ding wegrolt, Diva duwt er af en toe tegenaan. :D)

Ik hou je in de gaten..
[ afbeelding ]

Hhhnnng.....]Ik kom echt niet uit mijn kuil....maar zo kan ik er ook wel bij!
[ afbeelding ]

Diva, voor al uw graafwerkzaamheden......(Zien jullie dat ondergegraven steentje? Er naast lag nog een grotere steen :+
[ afbeelding ]

En nog even een 'overzichtsfotootje'
[ afbeelding ]
Diva O+ , die voelt zich al helemaal thuis bij jullie *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_118424734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kan ik me heel goed voorstellen hoor! :Y :*
't Is echt een leuk beestje, ze is lekker nieuwsgierig en ze zit super in dr vacht!
(En ik zal foto's blijven maken!)

En dankjulliewel allemaal, ik vind het echt super om weer voor een dier te kunnen zorgen. Dat heb ik echt gemist.
(En tja, is het verblijf groot of het konijn klein? :+ )
pi_118425331
Het is een dwergkonijntje met een groot ego! En haar huisje is groot genoeg voor haar ego :P

Geef dr maar een dikke knuffel van mij O+
S. 2014
J. 2016
pi_118426372
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 25 oktober 2012 17:33 schreef [url=http://
(En tja, is het verblijf groot of het konijn klein? :+ )
Hoe meer ruimte een konijn heeft hoe leuker ze zijn :Y Kunnen ze lekker rondcrossen, graven en binkie's maken O+

Ze heeft het supergetroffen bij je Candaasje!
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 18:57:45 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_118427640
Wat een bazenhok _O_ en wat is Diva leuk!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118450761
Straks weer wat foto's hoor :)
Ik ben nu even wat 'Konijnentaal' aan het lezen, hartstikke handig en leuk geschreven:
http://language.rabbitspeak.com/

(Is niet bedoeld als spam ofzo, ik kwam het alleen tegen via een konijnenforum en nu zit ik te oefenen met m''n bovenlip....om het 'nose wiggling' een beetje te imiteren..... _O- De schrijver geeft aan het zelf enkel te doen wanneer niemand kijkt :+ )

Ondertussen wordt er druk hooi geknabbeld, met de oortjes naar voren (zolang ik een beetje uit de buurt blijf, hihi).
Mijn hand is nog wel erg spannend merk ik. Met een doek of een stok mag ik aan het balletje in de ren komen, maar als ik dat met m'n blote hand doe, dan is ze in één snelle sprong er bij. Dat doet ze ook als ik met m'n hand hooi in de ren leg. Ze heeft niet gebeten ofzo hoor, maar pas als ik het daarna nog een paar keer rustig doe - zonder van schrik m'n hand weg te trekken - vindt ze het al minder eng en kan ik het balletje door de ren rollen.

Maar goed, nu blijf ik even met m'n handen uit haar verblijf, en zet ik telkens het deurtje open en zit dan zelf op een klein afstandje op de grond.. Ze moet eerst maar meer aan me wennen denk ik, voor ik teveel in 't hok ga rommelen waar zij bij is. :) Maar volgens mij gaat het al best goed, ze komt ook gerust naar de tralie-kant als ik er zit, en drinken en eten doet ze goed. O+ .
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:36:13 #99
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118451638
O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_118458174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:57 schreef Candaasje het volgende:
Straks weer wat foto's hoor :)
Ik ben nu even wat 'Konijnentaal' aan het lezen, hartstikke handig en leuk geschreven:
http://language.rabbitspeak.com/

(Is niet bedoeld als spam ofzo, ik kwam het alleen tegen via een konijnenforum en nu zit ik te oefenen met m''n bovenlip....om het 'nose wiggling' een beetje te imiteren..... _O- De schrijver geeft aan het zelf enkel te doen wanneer niemand kijkt :+ )

Ondertussen wordt er druk hooi geknabbeld, met de oortjes naar voren (zolang ik een beetje uit de buurt blijf, hihi).
Mijn hand is nog wel erg spannend merk ik. Met een doek of een stok mag ik aan het balletje in de ren komen, maar als ik dat met m'n blote hand doe, dan is ze in één snelle sprong er bij. Dat doet ze ook als ik met m'n hand hooi in de ren leg. Ze heeft niet gebeten ofzo hoor, maar pas als ik het daarna nog een paar keer rustig doe - zonder van schrik m'n hand weg te trekken - vindt ze het al minder eng en kan ik het balletje door de ren rollen.

Maar goed, nu blijf ik even met m'n handen uit haar verblijf, en zet ik telkens het deurtje open en zit dan zelf op een klein afstandje op de grond.. Ze moet eerst maar meer aan me wennen denk ik, voor ik teveel in 't hok ga rommelen waar zij bij is. :) Maar volgens mij gaat het al best goed, ze komt ook gerust naar de tralie-kant als ik er zit, en drinken en eten doet ze goed. O+ .
Diva doet haar naam volgens mij eer aan ;) Dat springen naar je hand klinkt imo niet zozeer als angst, maar meer als het verdedigen van haar nieuwe territorium. Vooral voedsters willen daar nog wel eens last van hebben. Ze zien je hand dan als indringer en 'verdedigen' hun hok/voer/speelgoed tegen jou. Een konijn dat alleen maar angstig is legt namelijk de oortjes plat, rent weg en verstopt zich of blijft als bevroren in een hoekje zitten; die bespringt je over het algemeen niet. Maar aan de positieve kant: dit betekend dat Diva zich al aardig thuis lijkt te voelen in haar nieuwe crib :+

Territoriaal gedrag kan vrij mild zijn en blijven bij op je af springen/naar je hand toe rennen maar het kan ook erger worden en dan kan een konijn krabben, grommen en soms ook bijten naar je hand. Het is daarom wel verstandig dat je er goed op let en er mee bezig bent Diva aan je aanwezigheid te laten wennen. Wat bij mij in het verleden heeft geholpen is o.a. afleiden met iets lekkers voor je het hok in gaat, je vooral niet weg laten jagen (dus nooit je hand wegtrekken, doe desnoods een dikke handschoen aan), steeds opnieuw rustig het hok in gaan en regelmatig bij haar zijn en haar zo laten wennen aan je geur en aanwezigheid. Wat meestal ook heel goed helpt is zorgen voor een groot territorium. In een relatief kleine, begrensde omgeving zoals een hok is het gedrag vaak erger dan als ze er bv. een grote ren bij hebben. Ik hoop dat ze snel aan je gewend is en ik ben erg benieuwd hoe Diva zich verder bij jou gaat ontwikkelen!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')