Komen ze jouw huis binnen middels chantage van 'meewerken of'? Nee hé? Dus niet iedereen wordt gecontroleerd, zoals in jouw vergelijkende voorbeeld van die alcoholcontrole waar dus wel iedereen gecontroleerd wordt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, iedereen wordt gecontroleerd omdat er een paar tussen zitten die gedronken hebben.. zo werkt dat nu eenmaal..
Niet zo'n drama maken ervan..
Smack10 heeft nog niet door dat er nu een basis wordt gelegd voor verdere controle's. Binnen 10 jaar leven we in een controle maatschappij waarvan hij ook de zure vruchten zal plukken!quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, geen SWAT teams, wel twee potige ambtenaren die over het algemeen niet erg beleefd blijken te zijn en er geen moeite mee hebben om je ronduit te chanteren .. als u niet meewerkt wordt uw uitkering beëindigt.
Controle is er al, controle is iets anders dan een huiszoeking waarbij iemand door je kasten zoekt naar verkeerd ondergoed.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tja mensen hebben rechten (uitkeringen), maar daar hangen ook plichten (controle) bij.. accepteren dus.
Met de groeiende mogelijkheden (technologie) worden inderdaad de controles anders.. maar over 10 jaar leven we niet als slaven met een chip in ons hoor, je klinkt beetje paranoïde..quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:12 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Smack10 heeft nog niet door dat er nu een basis wordt gelegd voor verdere controle's. Binnen 10 jaar leven we in een controle maatschappij waarvan hij ook de zure vruchten zal plukken!
Dat ondergoed verhaalquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Controle is er al, controle is iets anders dan een huiszoeking waarbij iemand door je kasten zoekt naar verkeerd ondergoed.
Punt is dat deze plichten iets te ver gaan.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tja mensen hebben rechten (uitkeringen), maar daar hangen ook plichten (controle) bij.. accepteren dus.
Ze kunnen ook kiezen voor nee, dan dus minder geld (recht), maar ook minder plicht.. simpelquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Punt is dat deze plichten iets te ver gaan.
Je kunt rustig spreken van binnenvallen als het onder dwang gebeurt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu is het al binnenvallen.. zeker met SWAT teams en alles ofniet?![]()
Al eens buiten Nederland geweest?
Je mag ook iemand doodmaken hoor, maar dan dus minder vrijheid de komende decennia. Simpel.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook kiezen voor nee, dan dus minder geld (recht), maar ook minder plicht.. simpel
Tja, waarschijnlijk jong en gezond en arrogant .. wat kan hem nou gebeuren. Dat de deur al open staat voor verdere maatregelen door huisbezoeken voor kinderopvangtoeslag erbij te halen, ach, daar letten we niet op, zo zitten we te kwijlen bij het idee dat het stereotype tokkie-steuntrekker eindelijk eens zijn trekken thuis krijgt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:12 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Smack10 heeft nog niet door dat er nu een basis wordt gelegd voor verdere controle's. Binnen 10 jaar leven we in een controle maatschappij waarvan hij ook de zure vruchten zal plukken!
quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Met de groeiende mogelijkheden (technologie) worden inderdaad de controles anders.. maar over 10 jaar leven we niet als slaven met een chip in ons hoor, je klinkt beetje paranoïde..
Douane ( lees belastingdienst ) ziet dat Smack10 in de VS is geweest. Vreemd Smack10 heeft niet zo'n hoog inkomen dat hij dit kan betalen. Laten wij eens een paar ambtenaren naar het huis van smack10 sturen. Lekker de boel controleren. Ooh...Smack10 heeft jarenlang in een oude sok voor deze reis gespaard. Gelukkig niets aan de hand. Maar van die schilderij die aan de muur hangt wil de belastingdienst wel even weten hoe smack10 hier aan komt.quote:Vliegmaatschappijen moeten gegevens van passagiers al voor aankomst op Schiphol digitaal verstrekken aan marechaussee en douane.
Het gaat om de volgende gegevens: naam, adres, nationaliteit, paspoortnummer, reisroute en bagage. Minister Gerd Leers schrijft aan de Tweede en Eerste Kamer dat het de grenscontrole beter en sneller moet maken.
Bepaalde reizigers en hun bagage krijgen daarna een intensievere controle dan andere passagiers.
Toekomst
Het automatisme moet in de toekomst ook gaan gelden voor andere Nederlandse lucht- en zeehavens. En dan niet alleen bij aankomst, maar ook bij vertrek. Het aantal reizigers zal blijven stijgen, denkt Leers, en een snelle controle is goed voor veiligheid en economie
Vooroordelen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, waarschijnlijk jong en gezond en arrogant .. wat kan hem nou gebeuren. Dat de deur al open staat voor verdere maatregelen door huisbezoeken voor kinderopvangtoeslag erbij te halen, ach, daar letten we niet op, zo zitten we te kwijlen bij het idee dat het stereotype tokkie-steuntrekker eindelijk eens zijn trekken thuis krijgt.
Yeah right, want de banen voor mensen die arbeidsongeschikt in de bijstand zitten en voor 65-plussers zijn er natuurlijk voor het oprapen .. ga toch weg met je keuze, je hebt niets te kiezen, je krijgt het voor je kiezen ..quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook kiezen voor nee, dan dus minder geld (recht), maar ook minder plicht.. simpel
Waarom zouden mensen er in godsnaam voor moeten kiezen om te verhongeren als ze geen huiszoekingen willen? Vreemde 'keuze' leg je ze voor...quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus ik kan niet werken, maar wel naar de VS op vakantie? Ja want als ik een schilderij van 100.000 euro aan de muur heb hangen en uitkering krijg is dat toch wel een beetje vreemd ofniet? Dan zou dat door crimineel gedrag kunnen komen, dus uitzoeken..quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:22 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
[..]
Douane ( lees belastingdienst ) ziet dat Smack10 in de VS is geweest. Vreemd Smack10 heeft niet zo'n hoog inkomen dat hij dit kan betalen. Laten wij eens een paar ambtenaren naar het huis van smack10 sturen. Lekker de boel controleren. Ooh...Smack10 heeft jarenlang in een oude sok voor deze reis gespaard. Gelukkig niets aan de hand. Maar van die schilderij die aan de muur hangt wil de belastingdienst wel even weten hoe smack10 hier aan komt.
ik heb het niet over een uitkering! Stel je werkt voor net geen modaal inkomen! Je bent misschien in de toekomst wel controlewaardig!quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus ik kan niet werken, maar wel naar de VS op vakantie? Ja want als ik een schilderij van 100.000 euro aan de muur heb hangen en uitkering krijg is dat toch wel een beetje vreemd ofniet? Dan zou dat door crimineel gedrag kunnen komen, dus uitzoeken..
Overdreven. Waarom weigeren ze? Verhongeren, je overdrijft weer..quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen er in godsnaam voor moeten kiezen om te verhongeren als ze geen huiszoekingen willen? Vreemde 'keuze' leg je ze voor...
Ben jij wel reëel genoeg om te beseffen dat jij met een beetje pech over een paar jaar in mijn situatie zou kunnen zitten?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vooroordelen?
Ben alles behalve arrogant
Toen smack10 in Tel Aviv aankwam, kreeg ik ook een hele ondervraging en doorzoeking omdat ik de enige met blond haar was in het vliegtuig...quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:22 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
[..]
Douane ( lees belastingdienst ) ziet dat Smack10 in de VS is geweest. Vreemd Smack10 heeft niet zo'n hoog inkomen dat hij dit kan betalen. Laten wij eens een paar ambtenaren naar het huis van smack10 sturen. Lekker de boel controleren. Ooh...Smack10 heeft jarenlang in een oude sok voor deze reis gespaard. Gelukkig niets aan de hand. Maar van die schilderij die aan de muur hangt wil de belastingdienst wel even weten hoe smack10 hier aan komt.
Ik ken jouw situatie niet. Jij mijne blijkbaar wel om over mijn karakter, gezondheid etc. te oordelen? En dan zeg je dat andere vooroordelen gebruiken om te gaan controleren...quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Ben jij wel reëel genoeg om te beseffen dat jij met een beetje pech over een paar jaar in mijn situatie zou kunnen zitten?
Omdat ze verder geen inkomen hebben?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Overdreven. Waarom weigeren ze? Verhongeren, je overdrijft weer..
Nee, dit is een veiligheidscontrole op het vliegveld en geen controle thuis. Overigens dit is een lulverhaal. Want El Al controleert elke passagier. En de KLM ook!quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Toen smack10 in Tel Aviv aankwam, kreeg ik ook een hele ondervraging en doorzoeking omdat ik de enige met blond haar was in het vliegtuig...
Op de terugreis naar Nederland ook weer...
Oorzaak--> gevolg = logisch proces
Arbeidsongeschikt en voor ruim 10K aan kunst hangen in huis niemand heeft er een zak mee te maken van wie dat afkomt en of het een erfenis betaamt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus ik kan niet werken, maar wel naar de VS op vakantie? Ja want als ik een schilderij van 100.000 euro aan de muur heb hangen en uitkering krijg is dat toch wel een beetje vreemd ofniet? Dan zou dat door crimineel gedrag kunnen komen, dus uitzoeken..
Daarnaast zien landen zowiezo waar je op vakantie bent geweest.
Inderdaad, er is geen vermogensstoets.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:35 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Arbeidsongeschikt en voor ruim 10K aan kunst hangen in huis niemand heeft er een zak mee te maken van wie dat afkomt en of het een erfenis betaamt.
Was geen El Al, maar veiligheidsdienst. Tevens geen gewone controle, maar een heel uitgebreide..quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:32 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nee, dit is een veiligheidscontrole op het vliegveld en geen controle thuis. Overigens dit is een lulverhaal. Want El Al controleert elke passagier. En de KLM ook!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |