abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117701612
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Als uitkeringen en inkomstensubsidies (kinderbijslag, huurtoeslag, zorgtoeslag) nu gewoon worden afgeschaft heb je ook geen fraude. Vervang het door een laag basisinkomen en schaf de SVB, Sociale Diensten, UWV, etc gewoon af. De duizenden en duizenden mensen die daar werken ontsla je
Je bespaart dan enorm op de overhead.
Dat basisinkomen maak je zo laag dat je er niet van kan rondkomen, daarmee motiveer je mensen om aan het werk te gaan zonder dat ze dan in een armoedeval komen.
Hey Piet, hou je je een beetje in met die rare voorstellen, Ze hebben juist zo hun best gedaan om me tegen te houden als ik wilde werken.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_117701758
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:07 schreef barthol het volgende:

[..]

Hey Piet, hou je je een beetje in met die rare voorstellen, Ze hebben juist zo hun best gedaan om me tegen te houden als ik wilde werken.
Kijk maar uit, dalijk heeft de overheid je door dat je zit te cashen op de samenleving terwijl je gewoon lui bent.. stel je voor de mensen die kunnen werken ook hun steentje gaan bijdragen aan de maatschappij :o
pi_117701834
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat ontken ik helemaal niet. Ik sta er ook kritisch tegenover. Alleen vind ik deze schending van de privacy en de daarmee gecreëerde drama overdreven..
Deze schending van privacy is anders een stuk ingrijpender. Ten eerste omdat het grotendeels om een aparte groep gaat die veel kwetsbaarder is door hun situatie, het gros is sowieso al 65+ en heeft geen alternatief inkomen, en van de rest is een groot gedeelte arbeidsongeschikt en/of te oud, ten tweede omdat er geen keuze is voor die 65-plusser of oudere en/of arbeidsongeschikte in de bijstand, die moet ze wel binnen laten of anders heeft die geen inkomen meer, terwijl ik bij het opslaan van mijn data nog altijd een keuze heb, ik kan internet en telefoon ook opzeggen, je belt me maar op mijn anonieme prepaid simkaart die ik voor die gelegenheid heb aangeschaft of zo.
En last but zeker not least ten derde .. het is wel een klein verschil als er ergens op een server gelogd wordt wanneer en met wie je voor hoelang hebt gebeld, of er staat een wildvreemde midden in je huis door je vuile was te kijken of er geen foute onderbroek tussen zit. Van het eerste merk weinig, dat is meer het idee dat het gebeurt, het tweede gebeurt voor je neus. Je zal maar een dagje ouder zijn en vaak wat druppeltjes verliezen .. je schaamt je toch dood als dan een wildvreemde door je was zit te kijken.
pleased to meet you
pi_117702055
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Deze schending van privacy is anders een stuk ingrijpender. Ten eerste omdat het grotendeels om een aparte groep gaat die veel kwetsbaarder is door hun situatie, het gros is sowieso al 65+ en heeft geen alternatief inkomen, en van de rest is een groot gedeelte arbeidsongeschikt en/of te oud, ten tweede omdat er geen keuze is voor die 65-plusser of oudere en/of arbeidsongeschikte in de bijstand, die moet ze wel binnen laten of anders heeft die geen inkomen meer, terwijl ik bij het opslaan van mijn data nog altijd een keuze heb, ik kan internet en telefoon ook opzeggen, je belt me maar op mijn anonieme prepaid simkaart die ik voor die gelegenheid heb aangeschaft of zo.
En last but zeker not least ten derde .. het is wel een klein verschil als er ergens op een server gelogd wordt wanneer en met wie je voor hoelang hebt gebeld, of er staat een wildvreemde midden in je huis door je vuile was te kijken of er geen foute onderbroek tussen zit. Van het eerste merk weinig, dat is meer het idee dat het gebeurt, het tweede gebeurt voor je neus. Je zal maar een dagje ouder zijn en vaak wat druppeltjes verliezen .. je schaamt je toch dood als dan een wildvreemde door je was zit te kijken.
Ja ze zijn ook echt geïnteresseerd in de inhoud van je ondergoed :7

Daarnaast ken ik veel mensen die uitkering hebben en alles doen wat niet mag, de reden dat het om arme mensen van 80 die onvriendelijke controleurs over de vloer krijgen is niet noemenswaardig..

De mensen die in aanmerking komen voor controle krijgen geld van de overheid en de overheid wil graag weten of ze daar ook wettelijk voor in aanmerking komen, zo gek klinkt dat toch niet..
pi_117702919
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In plaats van die boete kunnen ze ook in de gevangenis gaan zitten aan bepaalde tijd, daar hebben ze ook eten, drinken en alles :)
Dat ga je dus krijgen.. Iemand langere tijd versteken van het laatste vangnet, de bijstand, en dus ook iemand die kennelijk al crimineel was betekent dat het erg aantrekkelijk wordt om iemand te mollen die je toch al niet aardig vond om jezelf voor de komende decennia van onderdak en eten te voorzien.
pi_117702977
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat ga je dus krijgen.. Iemand langere tijd versteken van het laatste vangnet, de bijstand, en dus ook iemand die kennelijk al crimineel was betekent dat het erg aantrekkelijk wordt om iemand te mollen die je toch al niet aardig vond om jezelf voor de komende decennia van onderdak en eten te voorzien.
Moraal van dit verhaal?
pi_117703015
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:42 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Moraal van dit verhaal?
Kweek een onderklasse van mensen die niets meer te verliezen hebben en je hebt een reden om een politiestaat in het leven te roepen.
pi_117703067
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kijk maar uit, dalijk heeft de overheid je door dat je zit te cashen op de samenleving terwijl je gewoon lui bent.. stel je voor de mensen die kunnen werken ook hun steentje gaan bijdragen aan de maatschappij :o
Nee ik hoef niet uit te kijken, en mijn steentje draag ik wel bij op mijn eigen manier. En ook al ben ik volledig afgekeurd, ik heb zelf nooit gezegd dat ik niet kan werken, of dat ik niets kan doen. Zelfs niet dat ik ziek zou zijn. Integendeel.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_117703174
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Kweek een onderklasse van mensen die niets meer te verliezen hebben en je hebt een reden om een politiestaat in het leven te roepen.
Teveel doemdenken.
pi_117703199
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Teveel doemdenken.
Waarom?
pi_117703294
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja ze zijn ook echt geïnteresseerd in de inhoud van je ondergoed :7
Nou, ze zullen dan niet geïnteresseerd zijn in de inhoud van mijn ondergoed, ze zijn wel geïnteresseerd in de inhoud van mijn wasmand, van mijn laden en van mijn kasten.
Daarnaast, als er in mijn ondergoed enige inhoud zit anders dan normaal vuil is vind ik het behoorlijk gênant als er in wildvreemde tussen zit te kijken.

quote:
Daarnaast ken ik veel mensen die uitkering hebben en alles doen wat niet mag, de reden dat het om arme mensen van 80 die onvriendelijke controleurs over de vloer krijgen is niet noemenswaardig..
Dan moet jij die mensen maar aangeven ipv mij lastig te komen vallen omdat hun de boel belazeren.

quote:
De mensen die in aanmerking komen voor controle krijgen geld van de overheid en de overheid wil graag weten of ze daar ook wettelijk voor in aanmerking komen, zo gek klinkt dat toch niet..
Dat hebben ze al geconstateerd op het moment dat je die uitkering aanvraagt. Daarnaast krijg je in de bijstand al regelmatig controle, eens in de zoveel tijd met een hele berg papieren langskomen en een third degree .. waarbij je er herhaaldelijk achter komt dat soms heel wat gegevens gewoonweg 'verdwenen' zijn .. bij mij was de hele verklaring van mijn arbeidsongeschiktheid weg en kreeg ik een strafkorting omdat ik me onvoldoende zou inspannen om aan werk te komen .. en niet terug te draaien ook, want de papieren waren gewoon weg, die waren ze kwijt geraakt tijdens de verhuizing naar een ander gebouw
pleased to meet you
pi_117703334
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom?
Jij spreekt van het kweken van een onderklasse. Terwijl juist in Nederland allerlei subsidies/initiatieven/projecten zijn om juist iedereen te laten deelnemen aan de maatschappij. Maar daar hoor ik je niet over..
pi_117703409
Met dit is het plaatje weer compleet!

Vraag mij zelf ook af wanneer het " oud hollands joodje verraden " weer in zwang komt!
pi_117703464
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij spreekt van het kweken van een onderklasse. Terwijl juist in Nederland allerlei subsidies/initiatieven/projecten zijn om juist iedereen te laten deelnemen aan de maatschappij. Maar daar hoor ik je niet over..
Je hoort me over de afschaffing van het laatste vangnet en stasi-praktijken, ja. Gewoon feiten, hoor.
En volledig onnodige barbaarsheden.
pi_117703527
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan moet jij die mensen maar aangeven ipv mij lastig te komen vallen omdat hun de boel belazeren.

[..]

Als er een politiecontrole is waar iedereen gecontroleerd wordt dan zeg je dat ook, omdat sommige mensen drinken bijvoorbeeld?
pi_117703613
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je hoort me over de afschaffing van het laatste vangnet en stasi-praktijken, ja. Gewoon feiten, hoor.
En volledig onnodige barbaarsheden.
Ja wat een stasi praktijken.. och man schei toch uit... We leven in Nederland, één van de meest liberale landen ter wereld waar bijna alles mag en kan..

Dat jij hier op een forum dit mag zeggen bevestigd dit alleen maar..
pi_117703722
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja wat een stasi praktijken.. och man schei toch uit... We leven in Nederland, één van de meest liberale landen ter wereld waar bijna alles mag en kan..

Argumenten zijn niet echt jouw ding, hè?
pi_117703736
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zomaar bij mensen binnenvallen mag je rustig stasi-praktijken noemen. We zijn allang niet meer zo liberaal.
pi_117703746
Vraag mij af hoe dit rijmt met artikel 8 van EVRM!
pi_117703845
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zomaar bij mensen binnenvallen mag je rustig stasi-praktijken noemen. We zijn allang niet meer zo liberaal.
Nu is het al binnenvallen.. zeker met SWAT teams en alles ofniet? :')
Al eens buiten Nederland geweest?
pi_117703982
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als er een politiecontrole is waar iedereen gecontroleerd wordt dan zeg je dat ook, omdat sommige mensen drinken bijvoorbeeld?
Wordt iedereen gecontroleerd dan .. of alleen maar ik omdat ik een uitkering heb? Jij mag gewoon doorlopen, ik mag bukken en me laten fouilleren
pleased to meet you
pi_117704167
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Wordt iedereen gecontroleerd dan .. of alleen maar ik omdat ik een uitkering heb? Jij mag gewoon doorlopen, ik mag bukken en me laten fouilleren
Nee, iedereen wordt gecontroleerd omdat er een paar tussen zitten die gedronken hebben.. zo werkt dat nu eenmaal..

Niet zo'n drama maken ervan..
pi_117704190
Het is een schande! Mocht er ergens in huis een moordenaar zitten of zware crimineel dan heb je op z'n minst een bevel nodig van de OVJ. Nee. maar hier in Nederland mag gewoon zo'n NSB-er van een ambtenaar je huis binnen treden en de boel controleren.
pi_117704224
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nu is het al binnenvallen.. zeker met SWAT teams en alles ofniet? :')
Al eens buiten Nederland geweest?
Nee, geen SWAT teams, wel twee potige ambtenaren die over het algemeen niet erg beleefd blijken te zijn en er geen moeite mee hebben om je ronduit te chanteren .. als u niet meewerkt wordt uw uitkering beëindigt.
pleased to meet you
pi_117704314
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, geen SWAT teams, wel twee potige ambtenaren die over het algemeen niet erg beleefd blijken te zijn en er geen moeite mee hebben om je ronduit te chanteren .. als u niet meewerkt wordt uw uitkering beëindigt.
Tja mensen hebben rechten (uitkeringen), maar daar hangen ook plichten (controle) bij.. accepteren dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')