Hey Piet, hou je je een beetje in met die rare voorstellen, Ze hebben juist zo hun best gedaan om me tegen te houden als ik wilde werken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Als uitkeringen en inkomstensubsidies (kinderbijslag, huurtoeslag, zorgtoeslag) nu gewoon worden afgeschaft heb je ook geen fraude. Vervang het door een laag basisinkomen en schaf de SVB, Sociale Diensten, UWV, etc gewoon af. De duizenden en duizenden mensen die daar werken ontsla je
Je bespaart dan enorm op de overhead.
Dat basisinkomen maak je zo laag dat je er niet van kan rondkomen, daarmee motiveer je mensen om aan het werk te gaan zonder dat ze dan in een armoedeval komen.
Kijk maar uit, dalijk heeft de overheid je door dat je zit te cashen op de samenleving terwijl je gewoon lui bent.. stel je voor de mensen die kunnen werken ook hun steentje gaan bijdragen aan de maatschappijquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:07 schreef barthol het volgende:
[..]
Hey Piet, hou je je een beetje in met die rare voorstellen, Ze hebben juist zo hun best gedaan om me tegen te houden als ik wilde werken.
Deze schending van privacy is anders een stuk ingrijpender. Ten eerste omdat het grotendeels om een aparte groep gaat die veel kwetsbaarder is door hun situatie, het gros is sowieso al 65+ en heeft geen alternatief inkomen, en van de rest is een groot gedeelte arbeidsongeschikt en/of te oud, ten tweede omdat er geen keuze is voor die 65-plusser of oudere en/of arbeidsongeschikte in de bijstand, die moet ze wel binnen laten of anders heeft die geen inkomen meer, terwijl ik bij het opslaan van mijn data nog altijd een keuze heb, ik kan internet en telefoon ook opzeggen, je belt me maar op mijn anonieme prepaid simkaart die ik voor die gelegenheid heb aangeschaft of zo.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ontken ik helemaal niet. Ik sta er ook kritisch tegenover. Alleen vind ik deze schending van de privacy en de daarmee gecreëerde drama overdreven..
Ja ze zijn ook echt geïnteresseerd in de inhoud van je ondergoedquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Deze schending van privacy is anders een stuk ingrijpender. Ten eerste omdat het grotendeels om een aparte groep gaat die veel kwetsbaarder is door hun situatie, het gros is sowieso al 65+ en heeft geen alternatief inkomen, en van de rest is een groot gedeelte arbeidsongeschikt en/of te oud, ten tweede omdat er geen keuze is voor die 65-plusser of oudere en/of arbeidsongeschikte in de bijstand, die moet ze wel binnen laten of anders heeft die geen inkomen meer, terwijl ik bij het opslaan van mijn data nog altijd een keuze heb, ik kan internet en telefoon ook opzeggen, je belt me maar op mijn anonieme prepaid simkaart die ik voor die gelegenheid heb aangeschaft of zo.
En last but zeker not least ten derde .. het is wel een klein verschil als er ergens op een server gelogd wordt wanneer en met wie je voor hoelang hebt gebeld, of er staat een wildvreemde midden in je huis door je vuile was te kijken of er geen foute onderbroek tussen zit. Van het eerste merk weinig, dat is meer het idee dat het gebeurt, het tweede gebeurt voor je neus. Je zal maar een dagje ouder zijn en vaak wat druppeltjes verliezen .. je schaamt je toch dood als dan een wildvreemde door je was zit te kijken.
Dat ga je dus krijgen.. Iemand langere tijd versteken van het laatste vangnet, de bijstand, en dus ook iemand die kennelijk al crimineel was betekent dat het erg aantrekkelijk wordt om iemand te mollen die je toch al niet aardig vond om jezelf voor de komende decennia van onderdak en eten te voorzien.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In plaats van die boete kunnen ze ook in de gevangenis gaan zitten aan bepaalde tijd, daar hebben ze ook eten, drinken en alles
Moraal van dit verhaal?quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ga je dus krijgen.. Iemand langere tijd versteken van het laatste vangnet, de bijstand, en dus ook iemand die kennelijk al crimineel was betekent dat het erg aantrekkelijk wordt om iemand te mollen die je toch al niet aardig vond om jezelf voor de komende decennia van onderdak en eten te voorzien.
Kweek een onderklasse van mensen die niets meer te verliezen hebben en je hebt een reden om een politiestaat in het leven te roepen.quote:
Nee ik hoef niet uit te kijken, en mijn steentje draag ik wel bij op mijn eigen manier. En ook al ben ik volledig afgekeurd, ik heb zelf nooit gezegd dat ik niet kan werken, of dat ik niets kan doen. Zelfs niet dat ik ziek zou zijn. Integendeel.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kijk maar uit, dalijk heeft de overheid je door dat je zit te cashen op de samenleving terwijl je gewoon lui bent.. stel je voor de mensen die kunnen werken ook hun steentje gaan bijdragen aan de maatschappij
Teveel doemdenken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kweek een onderklasse van mensen die niets meer te verliezen hebben en je hebt een reden om een politiestaat in het leven te roepen.
Nou, ze zullen dan niet geïnteresseerd zijn in de inhoud van mijn ondergoed, ze zijn wel geïnteresseerd in de inhoud van mijn wasmand, van mijn laden en van mijn kasten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja ze zijn ook echt geïnteresseerd in de inhoud van je ondergoed![]()
Dan moet jij die mensen maar aangeven ipv mij lastig te komen vallen omdat hun de boel belazeren.quote:Daarnaast ken ik veel mensen die uitkering hebben en alles doen wat niet mag, de reden dat het om arme mensen van 80 die onvriendelijke controleurs over de vloer krijgen is niet noemenswaardig..
Dat hebben ze al geconstateerd op het moment dat je die uitkering aanvraagt. Daarnaast krijg je in de bijstand al regelmatig controle, eens in de zoveel tijd met een hele berg papieren langskomen en een third degree .. waarbij je er herhaaldelijk achter komt dat soms heel wat gegevens gewoonweg 'verdwenen' zijn .. bij mij was de hele verklaring van mijn arbeidsongeschiktheid weg en kreeg ik een strafkorting omdat ik me onvoldoende zou inspannen om aan werk te komen .. en niet terug te draaien ook, want de papieren waren gewoon weg, die waren ze kwijt geraakt tijdens de verhuizing naar een ander gebouwquote:De mensen die in aanmerking komen voor controle krijgen geld van de overheid en de overheid wil graag weten of ze daar ook wettelijk voor in aanmerking komen, zo gek klinkt dat toch niet..
Jij spreekt van het kweken van een onderklasse. Terwijl juist in Nederland allerlei subsidies/initiatieven/projecten zijn om juist iedereen te laten deelnemen aan de maatschappij. Maar daar hoor ik je niet over..quote:
Je hoort me over de afschaffing van het laatste vangnet en stasi-praktijken, ja. Gewoon feiten, hoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij spreekt van het kweken van een onderklasse. Terwijl juist in Nederland allerlei subsidies/initiatieven/projecten zijn om juist iedereen te laten deelnemen aan de maatschappij. Maar daar hoor ik je niet over..
Als er een politiecontrole is waar iedereen gecontroleerd wordt dan zeg je dat ook, omdat sommige mensen drinken bijvoorbeeld?quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan moet jij die mensen maar aangeven ipv mij lastig te komen vallen omdat hun de boel belazeren.
[..]
Ja wat een stasi praktijken.. och man schei toch uit... We leven in Nederland, één van de meest liberale landen ter wereld waar bijna alles mag en kan..quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hoort me over de afschaffing van het laatste vangnet en stasi-praktijken, ja. Gewoon feiten, hoor.
En volledig onnodige barbaarsheden.
Argumenten zijn niet echt jouw ding, hè?quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja wat een stasi praktijken.. och man schei toch uit... We leven in Nederland, één van de meest liberale landen ter wereld waar bijna alles mag en kan..
Dat jij hier op een forum dit mag zeggen bevestigd dit alleen maar..
Zomaar bij mensen binnenvallen mag je rustig stasi-praktijken noemen. We zijn allang niet meer zo liberaal.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja wat een stasi praktijken.. och man schei toch uit... We leven in Nederland, één van de meest liberale landen ter wereld waar bijna alles mag en kan..
Dat jij hier op een forum dit mag zeggen bevestigd dit alleen maar..
Nu is het al binnenvallen.. zeker met SWAT teams en alles ofniet?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zomaar bij mensen binnenvallen mag je rustig stasi-praktijken noemen. We zijn allang niet meer zo liberaal.
Wordt iedereen gecontroleerd dan .. of alleen maar ik omdat ik een uitkering heb? Jij mag gewoon doorlopen, ik mag bukken en me laten fouillerenquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als er een politiecontrole is waar iedereen gecontroleerd wordt dan zeg je dat ook, omdat sommige mensen drinken bijvoorbeeld?
Nee, iedereen wordt gecontroleerd omdat er een paar tussen zitten die gedronken hebben.. zo werkt dat nu eenmaal..quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Wordt iedereen gecontroleerd dan .. of alleen maar ik omdat ik een uitkering heb? Jij mag gewoon doorlopen, ik mag bukken en me laten fouilleren
Nee, geen SWAT teams, wel twee potige ambtenaren die over het algemeen niet erg beleefd blijken te zijn en er geen moeite mee hebben om je ronduit te chanteren .. als u niet meewerkt wordt uw uitkering beëindigt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu is het al binnenvallen.. zeker met SWAT teams en alles ofniet?![]()
Al eens buiten Nederland geweest?
Tja mensen hebben rechten (uitkeringen), maar daar hangen ook plichten (controle) bij.. accepteren dus.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, geen SWAT teams, wel twee potige ambtenaren die over het algemeen niet erg beleefd blijken te zijn en er geen moeite mee hebben om je ronduit te chanteren .. als u niet meewerkt wordt uw uitkering beëindigt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |