abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117932727

o|O

Die eerste..

MIDDELBURG - Een postbode zal dinsdag 5 juni 2012 niet snel vergeten. Zijn postauto reed vanmiddag namelijk het water in.

Het bestelbusje van Post NL reed aan het einde van de middag het water in bij het Park Veldzigt in Middelburg. De postzakken werden nat uit de auto gehaald. De auto stond vermoedelijk niet goed op de handrem.

De postbode is in ieder geval niet de eerste pechvogel die bij het bedrijvenpark te water raakt. Op 25 juni 2009 reed ook al een auto het water in.

En nu we toch bezig zijn...

Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:44:13 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117932790
Wahahaha _O-

btw: natte pakketten? Sure we Can
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:00:36 #203
Maffe Fries
pi_117933220
Sneeuw is ook een goede trouwens

filmpje is al eens eerder voorbijgekomen :P
pi_117933265
Kampioen, Makro, hah en de hele dag regen zijn geen goede combinatie als je twee wijken moet bezorgen. :r
pi_117933530
Dat onderste plaatje _O- :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_117933762
wat een zeikweer idd! jemig!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_117934828
Kloteweer ja. En vandaag kregen wij een mail dat we op maandag 17 dec en 24 dec extra moeten gaan werken.
pi_117934845
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet dat kuiltje in het tafelblad met die metalen ring erin? Die werden inderdaad vaak als asbak gebruikt, maar daar waren ze niet voor!
Nee, die bedoel ik niet, aan sommige kasten zit nog een echt klein metalen asbakje gemonteerd, met zo'n halfrond uitsparinkje waar je je sigaretje in kon leggen!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_117935561
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:59 schreef Woussie1987 het volgende:
Kloteweer ja. En vandaag kregen wij een mail dat we op maandag 17 dec en 24 dec extra moeten gaan werken.
Volgens mij was het een verzoek :o voor zover ik weet kunnen ze nooit mensen verplichten voor de maandag als ze dan nooit werken, daarom vragen ze de invallers dan ook altijd om in te springen :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:31:33 #210
Maffe Fries
pi_117935712
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Volgens mij was het een verzoek :o voor zover ik weet kunnen ze nooit mensen verplichten voor de maandag als ze dan nooit werken, daarom vragen ze de invallers dan ook altijd om in te springen :P
die maandagen zijn gewone bezorgdagen. het is een verzoek, maar in de praktijk staan onze teamleden dan iig wel altijd klaar. Net zoals op 31 december, een dag dat wij ondanks de geringe hoeveelheid post toch op maximale capaciteit draaien. Ook logisch natuurlijk ;)
pi_117935758
Ja het zijn dagen waarop als een dinsdag gewerkt gaat worden. Ze verwachten idd wel een beetje dat men gewoon komt werken, maar er zijn er altijd wel een paar die weigeren volgens mij :P
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:48:42 #212
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_117936168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:37 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Och, met de auto nemen ze wel eens een duikje in de sloot.. :P

[ afbeelding ]

al is die vast al eens voorbij gekomen!
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:49:20 #213
110987 ErwinRommel
pi_117936191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goeie genade, hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar? :')
Kan echt van alles zijn geweest, van lomp rijden, tot slippen in bietenseizoen :@
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:53:19 #214
Maffe Fries
pi_117936296
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

_O-
zal niet de eerste en niet de laatste zijn die het overkomt. Directe collega van mij heeft twintig jaar geleden ook in een moddersloot gezeten met een auto vol met post. Alles werd gedroogd op de verwarming, bedrijven werden gebeld met het verzoek of ze de stukken nog een keer konden verzenden en dat soort grappen meer. _O-
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:56:04 #215
110987 ErwinRommel
pi_117936377
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zal niet de eerste en niet de laatste zijn die het overkomt. Directe collega van mij heeft twintig jaar geleden ook in een moddersloot gezeten met een auto vol met post. Alles werd gedroogd op de verwarming, bedrijven werden gebeld met het verzoek of ze de stukken nog een keer konden verzenden en dat soort grappen meer. _O-
het zal je maar overkomen, dan voel je je toch echt de lul van de dag _O-
Enige wat mij ooit is overkomen is dat ik dacht dat de handrem erop zat en ik uitstapte en de auto ging er plots vandoor.
Gelukkig was ik snel genoeg de auto in te duiken en alsnog de handrem harder aan te trekken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:01:57 #216
Maffe Fries
pi_117936574
ik heb achteruitrijdend ook wel eens bij een muurtje opgezeten. De extra bumper behoedde me voor schade. En verder een klein beetje lakschade vanwege laaghangende takken en te weinig ruimte om geparkeerde auto's te passeren.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:54:23 #217
110987 ErwinRommel
pi_117938249
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb achteruitrijdend ook wel eens bij een muurtje opgezeten. De extra bumper behoedde me voor schade. En verder een klein beetje lakschade vanwege laaghangende takken en te weinig ruimte om geparkeerde auto's te passeren.
Nog nooit schade gereden, en ook geen bekeuringen, dat terwijl ik op de landweggetjes denk Micheal Schumagger te zijn :s)
pi_117939451

geen schade, wel eruit slepen :P
pi_117939881
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
Wahahaha _O-

btw: natte pakketten? Sure we Can
Goeie ouwe Transporters O+ Zelfs na uren in het water doen de lampen het nog :)
Overigens hadden al die postauto's belabberde handremmen. Heb wel eens achter een kleppenauto op de handrem aan moeten rennen...
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:07:36 #220
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_117942304
Wat een ontzettende klotebestelling vandaag zeg! :( Vier en een half uur heb ik in de regen gelopen, zonder een enkele pauze daarin... :r
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:11:44 #221
341900 Atmosphere82
pi_117942470
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan had je waarschijnlijk maar een klein contractje. Mijn dienst zag er vroeger als volgt uit:

06.00 - 07.30: VOS
07.30 - 07.40: koffie
07.40 - 09.30: voorbereiden ochtendwijk
09.30 - 09.40: alweer koffie
09.40 - 12.00: uitvoeren ochtendwijk
12.00 - 12.45: voorbereiden middagwijk
12.45 - 13.30: lunchpauze
13.30 - 14.30: uitvoeren middagwijk

Moet ik er wel bij vermelden dat de zaterdag toen nog de drukste dag van de week was, met Libelle, Margriet, Donald Duck, etc. Maar meestal geen hah, of slechts 1 kleintje (bijv. AH-bonus).

De gouden tijd waarin mensen al om half 12 klaar waren met een dienst die tot 3 uur stond ken ik helaas alleen van horen zeggen (ik werk hier nu 15 jaar), maar feit blijft dat het vroeger veel gezelliger was. Iedere vrijdagmiddag was er ook altijd een borrel in de kantine.

Maar, ook niet onbelangrijk, de geleverde kwaliteit was toen veel beter, en er bleef NOOIT een wijk (hoe klein ook) liggen.
Toen was het inderdaad allemaal zoveel beter, ik heb echt heimwee naar die tijd...! Vroeger heb ik veel meer voorbereid dan nu, tegenwoordig staan bijna alle voorbereidingstijden erg krap. Ik werk er met de kerst al twaalf jaar en ik heb het bedrijf echt in kwaliteit en sfeer achteruit zien hollen. Dat proces begon eigenlijk al langzaam vanaf 2004, elk jaar weer wat minder leuk naar mijn mening.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:13:55 #222
341900 Atmosphere82
pi_117942554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 09:17 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Moet je die reacties daar lezen. Wat kunnen mensen toch heerlijk neerbuigend doen. Volgens veel mensen daar is het niet mogelijk om overspannen te raken van ons werk... Ik heet ze van harte welkom om het zelf eens te proberen.
Ook grappig dat half Nederland ervan overtuigd is dat er al jaren geen post meer wordt bezorgd op de maandag.
Sowieso is het overgrote deel van het (Nederlandse) volk erg dom naar mijn mening.
pi_117943967
Was de eerste echte herfstdag die ik heb gedraaid vandaag, viel mij erg mee gelukkig. Ik vond de zaterdag van 30 graden C veel zwaarder.

Maar de winter moet nog komen en daar zie ik wel tegenop.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 oktober 2012 @ 00:34:55 #224
Maffe Fries
pi_117945030
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 21:49 schreef carboni het volgende:

[..]

Goeie ouwe Transporters O+ Zelfs na uren in het water doen de lampen het nog :)
Overigens hadden al die postauto's belabberde handremmen. Heb wel eens achter een kleppenauto op de handrem aan moeten rennen...
probleem met die handremmen is dat ze zoveel gebruikt worden dat ze daardoor gigantisch snel slijten. Hierdoor moet je m steeds vaster aantrekken wil de auto ook echt stil komen te staan ;)
pi_117951285
Kan zo gebeuren, als je bij de koplampen staat te lezen ;-)
pi_117958667
Ik had afgelopen zaterdag gewoon drie keer dezelfde bundels in mijn tassen.
Dus drie x twee dezelfde bundels. 8)7
Hierdoor was ik gewoon een uur langer bezig, omdat ik moest hersorteren op straat.

Ik snap echt soms niet hoe mijn wijk wordt voorbereidt :')
En pakjes sorteren ho maar.. dat wordt gewoon in een tas gesmeten en zoek het zelf maar uit.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 14 oktober 2012 @ 17:35:37 #227
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117962332
Komende dinsdagmiddag een gesprek bij PostNL voor 'n baantje als zaterdagbezorger. Volgens PostNL kunnen zaterdagbezorgers desgewenst ook doordeweeks ingezet worden. Zou mooi uitkomen vanwege werkloosheid momenteel, 15 werkuren per week in totaal acht ik genoeg om de WW-uitkering te beëindigen. :+
pi_117962812
Geef maar wel aan dat je zoveel uur wil maken, want anders eindig je met 4 uurtjes per week. :P
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zondag 14 oktober 2012 @ 17:50:52 #229
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_117963026
Ja, had op het online sollicitatieformulier ergens tussen 3 en 6 uur p/w aangegeven, maar zal mondeling even regelen dat momenteel meer uren me goed uitkomen. :Y)
pi_117967361
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:11 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Toen was het inderdaad allemaal zoveel beter, ik heb echt heimwee naar die tijd...! Vroeger heb ik veel meer voorbereid dan nu, tegenwoordig staan bijna alle voorbereidingstijden erg krap. Ik werk er met de kerst al twaalf jaar en ik heb het bedrijf echt in kwaliteit en sfeer achteruit zien hollen. Dat proces begon eigenlijk al langzaam vanaf 2004, elk jaar weer wat minder leuk naar mijn mening.
Dit waren tijden dat je gewoon alles zelf kon bepalen,als er maar bezorgd werd.

De gem. tijden die ikzelf had:(vanaf 1996)

5:30-beginnen(soms nog iets eerder als het eerder binnen was)
hierna vossen(zo snel mogelijk)
Wijk voorbereiden
Klein stukje middagwijk voorbereiden
7;45/8:00 eerste wijk wegbrengen,kwam meerdere dagen per week voor
10:00 terug op vesting,.snel koffie en verder gaan
Middagwijk voorbereiden
11/1130 middagwijk(nog deels ochtend) wegbrengen
13/1330 klaar en betaald tot 1530

Door georoute invoering besparen ze o.a. enorm op de uitbetaling van de uren,
alhoewel je op sommige wijken in z n totaliteit(wegbrengen) ook tijd kan pakken 1-(gisteren zelfs 1:30uur)
Je moet dan wel doorhuppelen en meerdere straten tegelijk meenemen
pi_117986212
quote:
15s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had afgelopen zaterdag gewoon drie keer dezelfde bundels in mijn tassen.
Dus drie x twee dezelfde bundels. 8)7
Hierdoor was ik gewoon een uur langer bezig, omdat ik moest hersorteren op straat.

Ik snap echt soms niet hoe mijn wijk wordt voorbereidt :')
En pakjes sorteren ho maar.. dat wordt gewoon in een tas gesmeten en zoek het zelf maar uit.
Ja hier krijg ik altijd gewoon een extra zak met pakjes en die moet ik ook zelf uit zoeken. Dat schijnt hier afgesproken te zijn tijdens een vergadering, ik snap echt niet wie dat nuttig vindt.. :')
pi_117987588
Hoe hebben jullie de pakjes het liefst? Ik doe altijd de pakjes die plat in de tas willen op de bundel waar ze bij horen en de grotere die niet plat in de tas willen in de laatste tas (rechtop). Maar dat zijn er altijd maar 2 of 3.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 oktober 2012 @ 09:58:30 #233
Maffe Fries
pi_117988309
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:25 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoe hebben jullie de pakjes het liefst? Ik doe altijd de pakjes die plat in de tas willen op de bundel waar ze bij horen en de grotere die niet plat in de tas willen in de laatste tas (rechtop). Maar dat zijn er altijd maar 2 of 3.
ik doe ze altijd zoveel mogelijk in de tas waarin ook de bundel zit die er bij hoort. Als het kan bovenop de bundel en anders plaats ik het pakje aan de zijkant en schrijf ik er aan de bovenzijde op voor welk adres het is. Zo kan de bezorger zo ongeveer zonder te kijken bij het juiste adres het pakje eruit vissen.
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:11:03 #234
110987 ErwinRommel
pi_117988558
En weer 5 domeinnamen geregistreerd :D
pi_117989514
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

anders plaats ik het pakje aan de zijkant en schrijf ik er aan de bovenzijde op voor welk adres het is. Zo kan de bezorger zo ongeveer zonder te kijken bij het juiste adres het pakje eruit vissen.
Dat is idd wel handig ja!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_117992644
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik doe ze altijd zoveel mogelijk in de tas waarin ook de bundel zit die er bij hoort. Als het kan bovenop de bundel en anders plaats ik het pakje aan de zijkant en schrijf ik er aan de bovenzijde op voor welk adres het is. Zo kan de bezorger zo ongeveer zonder te kijken bij het juiste adres het pakje eruit vissen.
Gebeurt hier vaak ook idd, werkt goed! :)

Wat ik in ieder geval niet graag zie, is als ze de buspakjes onder de bundel leggen waar het bij hoort, ipv er bovenop (of dus naast). Ik haal de bundel eruit, ga lopen en zie daarna pas dat ik nog een pakje had voor dat stuk. :')
pi_117993878
Ik heb pakjes in elk geval liever niet in de bundel waardoor ie 3 cm dikker wordt :P En bolpakketten ook niet aan de zijkant gepropt waardoor ze kapot gaan.
pi_117995896
de platte op de bundel leggen waar ze tussen horen,
de onhandige formaten bovenop de eerste tas , of in aparte tas.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_118001929
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb pakjes in elk geval liever niet in de bundel waardoor ie 3 cm dikker wordt :P En bolpakketten ook niet aan de zijkant gepropt waardoor ze kapot gaan.
En de enige manier om te voorkomen dat bol.com (achtige) pakjes kapot gaan is om ze in een aparte tas te doen. Langs de zijkant gaan ze stuk, en als je ze plat in de tas doet (als dat je al lukt), past de binnentas niet meer in de buitentas.

Conclusie: Hoe we de pakjes ook meegeven, er is altijd wel iemand die wat te klagen heeft. Eigenlijk ligt de schuld bij bol.com (en anderen die op dezelfde wijze verpakken, zoals de NRC webshop): Ze moeten geen dozen nemen die 3x zo groot zijn als de inhoud, en als ze dat toch doen moeten ze de lege ruimte opvullen met schokabsorberend materiaal, zoals bubbelplastic of piepschuimbolletjes. Hun nieuwe cd/dvd verpakkingen zijn trouwens helemaal een ramp: ingesealed tussen twee stukken golfkarton met vlijmscherpe randen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_118002159
;) Ik geef de voorbereiders ook niet de schuld hoor.
Van mij mogen de dozen ook wel kleiner, aangezien die grote dozen bij de helft van mijn wijk niet in de bus passen. :P
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:28:14 #241
110987 ErwinRommel
pi_118004628
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En de enige manier om te voorkomen dat bol.com (achtige) pakjes kapot gaan is om ze in een aparte tas te doen. Langs de zijkant gaan ze stuk, en als je ze plat in de tas doet (als dat je al lukt), past de binnentas niet meer in de buitentas.

Conclusie: Hoe we de pakjes ook meegeven, er is altijd wel iemand die wat te klagen heeft. Eigenlijk ligt de schuld bij bol.com (en anderen die op dezelfde wijze verpakken, zoals de NRC webshop): Ze moeten geen dozen nemen die 3x zo groot zijn als de inhoud, en als ze dat toch doen moeten ze de lege ruimte opvullen met schokabsorberend materiaal, zoals bubbelplastic of piepschuimbolletjes. Hun nieuwe cd/dvd verpakkingen zijn trouwens helemaal een ramp: ingesealed tussen twee stukken golfkarton met vlijmscherpe randen!
Voordeel daarvan is dan weer wel dat ze in vrijwel elke brievenbus passen.
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:29:12 #242
110987 ErwinRommel
pi_118004657
Die pakjes geven ze aan mij altijd los mee, ik zet dat dan op rijvolgorde op het dashboard in de auto.
  maandag 15 oktober 2012 @ 21:08:19 #243
341900 Atmosphere82
pi_118014444
Ik heb mijn nieuwe teamcoach vandaag gemaild dat ik morgen kan werken ('oude' gezellige retard TC is helaas sinds 1 1/2 week vertrokken van de vestiging, verplichte overplaatsing naar andere stad :'( ).
Benieuwd of ik morgenochten wordt gebeld! :')

Zal wel weer niet... _O-
pi_118015572
Hier klopt echt niks van, prutsers :N

Redactie Frontpage / Sport maandag 15 oktober 2012 @ 21:28:33 #245
Maffe Fries
pi_118015818
niet echt nee _O-
pi_118020268
Dat zie ik ook wel eens met giro-enveloppen van de ABN/Amro. Die zijn dan gericht aan een postbusnummer en dan staat er rechtsboven "postzegel niet nodig". :?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_118025479
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 06:34 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja hier krijg ik altijd gewoon een extra zak met pakjes en die moet ik ook zelf uit zoeken. Dat schijnt hier afgesproken te zijn tijdens een vergadering, ik snap echt niet wie dat nuttig vindt.. :')
Nou ja ik ben er best wel veel tijd aan kwijt, aangezien het echt heel veel pakjes zijn.
Soms zijn het ook gewoon normale enveloppen..
En dan heb ik echt het idee dat ik andermans werk zit te doen.
Zo bereid ik zelf ook geen wijken voor..
Gewoon pakjes OP de bundel gooien waar ze horen..Niet zo maar alles in een tas smijten. :{
pi_118025545
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:25 schreef KatrienDuck het volgende:
^O^
pi_118027190
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 00:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nou ja ik ben er best wel veel tijd aan kwijt, aangezien het echt heel veel pakjes zijn.
Soms zijn het ook gewoon normale enveloppen..
En dan heb ik echt het idee dat ik andermans werk zit te doen.
Zo bereid ik zelf ook geen wijken voor..
Gewoon pakjes OP de bundel gooien waar ze horen..Niet zo maar alles in een tas smijten. :{
Ja precies dat zou inderdaad al wel fijn zijn. Ik heb er vaak meer dan 20, en die zitten dan allemaal in een tas die ik zelf uit moet zoeken. Ik vind dat niet prettig werken, maar het schijnt hier beleid te zijn.
pi_118028481
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Op dat soort dagen worden wij wel verplicht om te komen werken. Zo gaat dat al jaren.
We krijgen dan gewoon de mededeling dat dat een "dinsdagse" maandag is en dat je dan gewoon wordt geacht te komen werken zelfs als je (zoals ik) nooit op maandag werkt.
Kijk er nu alweer naar uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')