Nee, die bedoel ik niet, aan sommige kasten zit nog een echt klein metalen asbakje gemonteerd, met zo'n halfrond uitsparinkje waar je je sigaretje in kon leggen!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet dat kuiltje in het tafelblad met die metalen ring erin? Die werden inderdaad vaak als asbak gebruikt, maar daar waren ze niet voor!
Volgens mij was het een verzoekquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 18:59 schreef Woussie1987 het volgende:
Kloteweer ja. En vandaag kregen wij een mail dat we op maandag 17 dec en 24 dec extra moeten gaan werken.
die maandagen zijn gewone bezorgdagen. het is een verzoek, maar in de praktijk staan onze teamleden dan iig wel altijd klaar. Net zoals op 31 december, een dag dat wij ondanks de geringe hoeveelheid post toch op maximale capaciteit draaien. Ook logisch natuurlijkquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Volgens mij was het een verzoekvoor zover ik weet kunnen ze nooit mensen verplichten voor de maandag als ze dan nooit werken, daarom vragen ze de invallers dan ook altijd om in te springen
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:37 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Och, met de auto nemen ze wel eens een duikje in de sloot..
[ afbeelding ]
al is die vast al eens voorbij gekomen!
Kan echt van alles zijn geweest, van lomp rijden, tot slippen in bietenseizoenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goeie genade, hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
zal niet de eerste en niet de laatste zijn die het overkomt. Directe collega van mij heeft twintig jaar geleden ook in een moddersloot gezeten met een auto vol met post. Alles werd gedroogd op de verwarming, bedrijven werden gebeld met het verzoek of ze de stukken nog een keer konden verzenden en dat soort grappen meer.quote:
het zal je maar overkomen, dan voel je je toch echt de lul van de dagquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal niet de eerste en niet de laatste zijn die het overkomt. Directe collega van mij heeft twintig jaar geleden ook in een moddersloot gezeten met een auto vol met post. Alles werd gedroogd op de verwarming, bedrijven werden gebeld met het verzoek of ze de stukken nog een keer konden verzenden en dat soort grappen meer.
Nog nooit schade gereden, en ook geen bekeuringen, dat terwijl ik op de landweggetjes denk Micheal Schumagger te zijnquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb achteruitrijdend ook wel eens bij een muurtje opgezeten. De extra bumper behoedde me voor schade. En verder een klein beetje lakschade vanwege laaghangende takken en te weinig ruimte om geparkeerde auto's te passeren.
Goeie ouwe Transportersquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
Wahahaha
btw: natte pakketten? Sure we Can
Toen was het inderdaad allemaal zoveel beter, ik heb echt heimwee naar die tijd...! Vroeger heb ik veel meer voorbereid dan nu, tegenwoordig staan bijna alle voorbereidingstijden erg krap. Ik werk er met de kerst al twaalf jaar en ik heb het bedrijf echt in kwaliteit en sfeer achteruit zien hollen. Dat proces begon eigenlijk al langzaam vanaf 2004, elk jaar weer wat minder leuk naar mijn mening.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan had je waarschijnlijk maar een klein contractje. Mijn dienst zag er vroeger als volgt uit:
06.00 - 07.30: VOS
07.30 - 07.40: koffie
07.40 - 09.30: voorbereiden ochtendwijk
09.30 - 09.40: alweer koffie
09.40 - 12.00: uitvoeren ochtendwijk
12.00 - 12.45: voorbereiden middagwijk
12.45 - 13.30: lunchpauze
13.30 - 14.30: uitvoeren middagwijk
Moet ik er wel bij vermelden dat de zaterdag toen nog de drukste dag van de week was, met Libelle, Margriet, Donald Duck, etc. Maar meestal geen hah, of slechts 1 kleintje (bijv. AH-bonus).
De gouden tijd waarin mensen al om half 12 klaar waren met een dienst die tot 3 uur stond ken ik helaas alleen van horen zeggen (ik werk hier nu 15 jaar), maar feit blijft dat het vroeger veel gezelliger was. Iedere vrijdagmiddag was er ook altijd een borrel in de kantine.
Maar, ook niet onbelangrijk, de geleverde kwaliteit was toen veel beter, en er bleef NOOIT een wijk (hoe klein ook) liggen.
Sowieso is het overgrote deel van het (Nederlandse) volk erg dom naar mijn mening.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moet je die reacties daar lezen. Wat kunnen mensen toch heerlijk neerbuigend doen. Volgens veel mensen daar is het niet mogelijk om overspannen te raken van ons werk... Ik heet ze van harte welkom om het zelf eens te proberen.
Ook grappig dat half Nederland ervan overtuigd is dat er al jaren geen post meer wordt bezorgd op de maandag.
probleem met die handremmen is dat ze zoveel gebruikt worden dat ze daardoor gigantisch snel slijten. Hierdoor moet je m steeds vaster aantrekken wil de auto ook echt stil komen te staanquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 21:49 schreef carboni het volgende:
[..]
Goeie ouwe TransportersZelfs na uren in het water doen de lampen het nog
Overigens hadden al die postauto's belabberde handremmen. Heb wel eens achter een kleppenauto op de handrem aan moeten rennen...
Dit waren tijden dat je gewoon alles zelf kon bepalen,als er maar bezorgd werd.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:11 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Toen was het inderdaad allemaal zoveel beter, ik heb echt heimwee naar die tijd...! Vroeger heb ik veel meer voorbereid dan nu, tegenwoordig staan bijna alle voorbereidingstijden erg krap. Ik werk er met de kerst al twaalf jaar en ik heb het bedrijf echt in kwaliteit en sfeer achteruit zien hollen. Dat proces begon eigenlijk al langzaam vanaf 2004, elk jaar weer wat minder leuk naar mijn mening.
Ja hier krijg ik altijd gewoon een extra zak met pakjes en die moet ik ook zelf uit zoeken. Dat schijnt hier afgesproken te zijn tijdens een vergadering, ik snap echt niet wie dat nuttig vindt..quote:Op zondag 14 oktober 2012 16:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had afgelopen zaterdag gewoon drie keer dezelfde bundels in mijn tassen.
Dus drie x twee dezelfde bundels.![]()
Hierdoor was ik gewoon een uur langer bezig, omdat ik moest hersorteren op straat.
Ik snap echt soms niet hoe mijn wijk wordt voorbereidt![]()
En pakjes sorteren ho maar.. dat wordt gewoon in een tas gesmeten en zoek het zelf maar uit.
ik doe ze altijd zoveel mogelijk in de tas waarin ook de bundel zit die er bij hoort. Als het kan bovenop de bundel en anders plaats ik het pakje aan de zijkant en schrijf ik er aan de bovenzijde op voor welk adres het is. Zo kan de bezorger zo ongeveer zonder te kijken bij het juiste adres het pakje eruit vissen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:25 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoe hebben jullie de pakjes het liefst? Ik doe altijd de pakjes die plat in de tas willen op de bundel waar ze bij horen en de grotere die niet plat in de tas willen in de laatste tas (rechtop). Maar dat zijn er altijd maar 2 of 3.
Dat is idd wel handig ja!quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
anders plaats ik het pakje aan de zijkant en schrijf ik er aan de bovenzijde op voor welk adres het is. Zo kan de bezorger zo ongeveer zonder te kijken bij het juiste adres het pakje eruit vissen.
Gebeurt hier vaak ook idd, werkt goed!quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik doe ze altijd zoveel mogelijk in de tas waarin ook de bundel zit die er bij hoort. Als het kan bovenop de bundel en anders plaats ik het pakje aan de zijkant en schrijf ik er aan de bovenzijde op voor welk adres het is. Zo kan de bezorger zo ongeveer zonder te kijken bij het juiste adres het pakje eruit vissen.
En de enige manier om te voorkomen dat bol.com (achtige) pakjes kapot gaan is om ze in een aparte tas te doen. Langs de zijkant gaan ze stuk, en als je ze plat in de tas doet (als dat je al lukt), past de binnentas niet meer in de buitentas.quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb pakjes in elk geval liever niet in de bundel waardoor ie 3 cm dikker wordtEn bolpakketten ook niet aan de zijkant gepropt waardoor ze kapot gaan.
Voordeel daarvan is dan weer wel dat ze in vrijwel elke brievenbus passen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En de enige manier om te voorkomen dat bol.com (achtige) pakjes kapot gaan is om ze in een aparte tas te doen. Langs de zijkant gaan ze stuk, en als je ze plat in de tas doet (als dat je al lukt), past de binnentas niet meer in de buitentas.
Conclusie: Hoe we de pakjes ook meegeven, er is altijd wel iemand die wat te klagen heeft. Eigenlijk ligt de schuld bij bol.com (en anderen die op dezelfde wijze verpakken, zoals de NRC webshop): Ze moeten geen dozen nemen die 3x zo groot zijn als de inhoud, en als ze dat toch doen moeten ze de lege ruimte opvullen met schokabsorberend materiaal, zoals bubbelplastic of piepschuimbolletjes. Hun nieuwe cd/dvd verpakkingen zijn trouwens helemaal een ramp: ingesealed tussen twee stukken golfkarton met vlijmscherpe randen!
Nou ja ik ben er best wel veel tijd aan kwijt, aangezien het echt heel veel pakjes zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 06:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja hier krijg ik altijd gewoon een extra zak met pakjes en die moet ik ook zelf uit zoeken. Dat schijnt hier afgesproken te zijn tijdens een vergadering, ik snap echt niet wie dat nuttig vindt..
quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:25 schreef KatrienDuck het volgende:
Hoe hebben jullie de pakjes het liefst? Ik doe altijd de pakjes die plat in de tas willen op de bundel waar ze bij horen en de grotere die niet plat in de tas willen in de laatste tas (rechtop). Maar dat zijn er altijd maar 2 of 3.
Ja precies dat zou inderdaad al wel fijn zijn. Ik heb er vaak meer dan 20, en die zitten dan allemaal in een tas die ik zelf uit moet zoeken. Ik vind dat niet prettig werken, maar het schijnt hier beleid te zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou ja ik ben er best wel veel tijd aan kwijt, aangezien het echt heel veel pakjes zijn.
Soms zijn het ook gewoon normale enveloppen..
En dan heb ik echt het idee dat ik andermans werk zit te doen.
Zo bereid ik zelf ook geen wijken voor..
Gewoon pakjes OP de bundel gooien waar ze horen..Niet zo maar alles in een tas smijten.
Op dat soort dagen worden wij wel verplicht om te komen werken. Zo gaat dat al jaren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 19:26 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Volgens mij was het een verzoekvoor zover ik weet kunnen ze nooit mensen verplichten voor de maandag als ze dan nooit werken, daarom vragen ze de invallers dan ook altijd om in te springen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |