Das de retina.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
MacBook Pro in de OP is dik en oud
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:28 schreef AppleOcean het volgende:
Die in de op is dus nog altijd niet oud.
Wel. Die worden niet eens meer gemaakt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:28 schreef AppleOcean het volgende:
Die in de op is dus nog altijd niet oud.
Open alsjeblieft ergens je eigen topic, dan hoeven we jouw crap hier niet meer te lezen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:21 schreef AppleOcean het volgende:
Gelukkig heb ik nog een geldige serial. Ergens...
Sorry ik koop wel een dagboekquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Open alsjeblieft ergens je eigen topic, dan hoeven we jouw crap hier niet meer te lezen..
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Open alsjeblieft ergens je eigen topic, dan hoeven we jouw crap hier niet meer te lezen..
Gemiddeld ben ik rond de 4 uur bezig met een volledige TM restorequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou een half uurtje zou ik fijner vindenmaarja, usb2.
Gemiddeld? Hoe vaak doe jij een volledige restore?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gemiddeld ben ik rond de 4 uur bezig met een volledige TM restore. Exclusief het herinstalleren van OSX dus
Te vaak... Ik loop nogal veel te kutten met OSX... Nu al een keer of 3/4 moeten doen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gemiddeld? Hoe vaak doe jij een volledige restore?
Een schone installatie is imo beter dan een update. Komt doordat het systeem dan weer helemaal op 0 wordt gezet en je dus incompatibele configs vermijdtquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb nog nooit een volledig schone installatie en restore gedaan met een upgrade, dus zo vanzelfsprekend vind ik dat niet. Vanaf 10.5 geen schone installatie nodig gehad, mijn systeem werkt al sinds 2009 uitstekend.
Mijn TM backups vooralsnog ook slechts incidenteel voor enkele bestanden moeten gebruiken, gelukkig.
Huh? Gratis vervanging? Die homeknop van mij werkt ook slecht. Ik dacht eigenlijk gewoon dat dat slijtage is..?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:12 schreef JoelBaka het volgende:
Wat was dat nou precies voor probleem met de iPhone 4 homebutton? (Die mocht je gratis laten vervangen enz.) Want ik heb ook een beetje issues maar ik weet niet of dat t zelfde is
Ja er was iets van een productiefout maar ik weet dus niet precies wat... Nou heeft de homebutton idd al snel slijtage dus vandaar dat ik het vroegquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:15 schreef Saninl het volgende:
[..]
Huh? Gratis vervanging? Die homeknop van mij werkt ook slecht. Ik dacht eigenlijk gewoon dat dat slijtage is..?
Ik had al even vlug gekeken maar niet iets specifieks gevonden, maar ik weet wel dat het er is geweest. (En als het voorbij is haalt Apple het van de site af)quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je hebt in de tussentijd nog niet bedacht dat je het met Google snel zal kunnen vinden als Apple een dusdanige fout heeft gemaakt dat onderdelen gratis vervangen worden? Daar wordt doorgaans behoorlijk wat aandacht aan besteed hoor.
Op MacRumors zal het dan vast en zeker nog staan, hoor. Het is niet alsof het dan ineens van het wereldwijde web verdwijntquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:41 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik had al even vlug gekeken maar niet iets specifieks gevonden, maar ik weet wel dat het er is geweest. (En als het voorbij is haalt Apple het van de site af)
Nee dat snap ik xD Maar zoals ik al zei, ik heb alleen even vlug gekekenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:44 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Op MacRumors zal het dan vast en zeker nog staan, hoor. Het is niet alsof het dan ineens van het wereldwijde web verdwijnt
http://www.panic.com/blog(...)ain-lion-and-beyond/quote:CandyBar, Mountain Lion, and Beyond
August 3rd, 2012
A quick update on CandyBar!
Updated for 10.8.
First, we’ve updated CandyBar for Mac OS X 10.8! You can now customize the 10.8 system icons. Just launch the app and click the big “Update” button to get the latest IconData.
But there’s a catch, or two: in Mountain Lion, Apple changed how the Dock is rendered, so it’s no longer possible to customize the Dock’s look. (You can still customize the indicator lights!) Also, CandyBar still can’t change the internal icons of Mac App Store apps, due to code signing.
andyBar, although simply changing files on disk, has always fallen into a slightly-uncomfortable-for-us grey area of existence. It seems clear to us that there will undoubtedly come a time (soon?) when CandyBar can no longer customize system icons at all. So, what do we do?
Now free, and unsupported.
Since we’re unsure about the long-term future of changing system icons, we’re not comfortable charging money for CandyBar, and we’re also not comfortable simply making it disappear, instead we’re going to make the current CandyBar free — but unsupported.
That said, being CandyBar fans, we’ll strive to keep CandyBar up-to-date with minor 10.8 releases, so you can keep using it for the foreseeable future! But, if something major changes, on the level of the Dock changes in 10.8, we can’t guarantee compatibility.
Daar heb ik hem gedownload.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.panic.com/blog(...)ain-lion-and-beyond/
Ja, de achtergrond van het Dock kun je niet meer veranderen doordat Apple de scriptjes m.b.t. reflectie enzulks heeft veranderd. De Divider en de lampjes kun je wel nog aanpassen maar that's it.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.panic.com/blog(...)ain-lion-and-beyond/
Goed lezen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:14 schreef AppleOcean het volgende:
Nou mensen, hij doet het dus.
Echte aanrader
Oooh zo.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, de achtergrond van het Dock kun je niet meer veranderen doordat Apple de scriptjes m.b.t. reflectie enzulks heeft veranderd. De Divider en de lampjes kun je wel nog aanpassen maar that's it.
Sorryquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, de achtergrond van het Dock kun je niet meer veranderen doordat Apple de scriptjes m.b.t. reflectie enzulks heeft veranderd. De Divider en de lampjes kun je wel nog aanpassen maar that's it.
Ook de icoontjes zijn beperkt, want App Store apps hebben de icoontjes als het ware 'ingebrand'.
[..]
Goed lezen.
Icoontjes wordt ook steeds minder, zoals hierboven al staat aangegeven. Daarom denken de devvers dus dat Candybar geen lang leven meer beschoren is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:15 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Oooh zo.
Die achtergrond houd ik toch, het ging me meer om de lelijke logootjes etc.
Ik wil het houden of ik wil mooie icoontjesquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Icoontjes wordt ook steeds minder, zoals hierboven al staat aangegeven. Daarom denken de devvers dus dat Candybar geen lang leven meer beschoren is.
Dit icoontje is dus echt de enige reden waarom ik VMWare gebruik in plaats van Parallels. Welke idioot heeft bedacht dat die twee gigantische rode strepen mooi zouden staan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:16 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik wil het houden of ik wil mooie icoontjes
dat heet dus paralelquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dit icoontje is dus echt de enige reden waarom ik VMWare gebruik in plaats van Parallels. Welke idioot heeft bedacht dat die twee gigantische rode strepen mooi zouden staan?
[ afbeelding ]
Dat mag best parallel zijn maar het ziet er gewoon niet uit.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
dat heet dus paralel![]()
Ik wilde overstappen, maar ik kreeg hem niet geinstalleerd.
Morgen weer ff bootcamp fixen en klaar.
Ik heb mijn mac net uit, maar ik kan er genoeg noemen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef JoelBaka het volgende:
Wat vinden jullie dan echt lelijke icoontjes? (Die hierboven is idd niet zo mooi)
100% true.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat mag best parallel zijn maar het ziet er gewoon niet uit.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef JoelBaka het volgende:
Wat vinden jullie dan echt lelijke icoontjes? (Die hierboven is idd niet zo mooi)
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:20 schreef JoelBaka het volgende:
Hmm, die vind ik dus wel erg mooi.quote:
Die van vlc is wel erg handig.quote:
Vind ik ook wel erg mooi.quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:29 schreef AppleOcean het volgende:
Die van finder vind ik niet zo mooi.
Ik ook niet. Nog vrij 'ouderwets'.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:29 schreef AppleOcean het volgende:
Die van final cut pro is wel mooi.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:30 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik ook niet. Nog vrij 'ouderwets'.
Die van Transmit is ook tof. Een vrachtwagentje.
Die vind ik juist heel leukquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:29 schreef AppleOcean het volgende:
Dan hebben we toch een andere smaakquote:
Heeft wel wat imo.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Of deze. Met z'n vlekken.
[ afbeelding ]
Ook niet. Zo leuk nostalgischquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:33 schreef AppleOcean het volgende:
Die van mactracker is echt lelijk trouwens.
Iddquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ook niet. Zo leuk nostalgisch
Maarja, jij bent dan ook niet zo bekend met de oudere Macs
Ik ben iets modernerquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ook niet. Zo leuk nostalgisch
Maarja, jij bent dan ook niet zo bekend met de oudere Macs
Blijkbaar welquote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
Ter afsluiting vind ik dit de mooiste icoontjes:
Handbrake (leuk feestelijk en het past erg goed in het Dock i.m.o.)
[ afbeelding ]
quote:
Oh, jaa. TextEditquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Laatste twee dan:
Mooi icon:
[ afbeelding ]
Deze daarentegen:
[ afbeelding ]
Het is gvd koud en regenachtig!
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
In Leopard weet ik nog dat ik Handbrake speciaal gedownload had, alleen voor het icoontje.
Ik gebruikte 'm nooit, hij stond gewoon wat mooi te wezen in het Dock
Ik vind 'm leukquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:39 schreef AppleOcean het volgende:
[..]![]()
Ik vind hem heel eerlijk gezegs oerlellijk
Ik vind die van tekstedit mooier.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, jaa. TextEdit
Alleen die pen is totaal niet in proportie. Had dan de pen uit Pages gebruikt
http://www.onemorething.n(...)tain-lion-power-nap/quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Weet iemand trouwens waarom ik geen powernap heb? Ik heb mijn MBP april dit jaar gekocht. Toen de keynote waar Powernap werd bekend gemaakt was hadden ze het over de laatste versie MBP's en MBA's. Op dat moment was mijn MBP de laatste versie.
Je MBP in slaapstand dingen laten doen (als mail ophalen of backups maken met TM).quote:
Zie edit.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je MBP in slaapstand dingen laten doen (als mail ophalen of backups maken met TM).
Ah, verkeerd begrepen dus over welke MB's dat ondersteunen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:28 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Zie edit.
Ik heb die functie dus niet
Wel jammer, had ik wel een leuke feature gevonden.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:30 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ah, verkeerd begrepen dus over welke MB's dat ondersteunen.
Ik vind het fijner om mee te werken dan VMWare. Wat zal mij dat icoontje dan boeienquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat mag best parallel zijn maar het ziet er gewoon niet uit.
Ik gebruik het constant, vooral voor Facebook, Mail en Calendar. Werkt superquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:35 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Wel jammer, had ik wel een leuke feature gevonden.
Ik gebruik nitification center nooit, ik kom he bij zeer weinig apps tegen.
Op de ipad is het dan weer zeer irritant imo, maar op de mac lijkt het me wel fijn.
Tja, het oog wil bij mij ook watquote:Op zondag 7 oktober 2012 00:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind het fijner om mee te werken dan VMWare. Wat zal mij dat icoontje dan boeien.
Ik hoop dat je een goede backup hebt want dat klinkt als een harddisk die naar de kloten is.quote:Op zondag 7 oktober 2012 08:04 schreef DaMook het volgende:
Ben ineens erg blij met mijn mbp.. iMac reageerde ineens nergens meer op, na een kwartier een strandbal gezien te hebben heb ik hem maar herstart, duurde ook weer eens 5 minuten.. Morgen heel snel alle noodzakelijke apps en bestanden over zetten en dan mijn iMac maar eens vers installeren.. Hopelijk win ik dan wat snelheid. Al zal die nooit zo snel worden als mijn mbp, maarja mid 2007 tegenover mid 2012..
Nou, ik zit nu weer op mijn imac en hij doet het nogquote:Op zondag 7 oktober 2012 09:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik hoop dat je een goede backup hebt want dat klinkt als een harddisk die naar de kloten is.
Nee, maar opstarten duurt me te langquote:Op zondag 7 oktober 2012 09:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom? Doet ie dienst als server?
Clean install is niet echt nodig. Een schoonmaak sessie met bijv. CleanMyMac kan ook wonderen doen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:01 schreef AppleOcean het volgende:
Zo jammer als mensen jaren met een teage mac zittwn omdat ze geen clean install doen
CleanMyMac schijnt echt de grootste rotzooi ever te zijn. Ikzelf gebruik MacCleansequote:Op zondag 7 oktober 2012 12:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Clean install is niet echt nodig. Een schoonmaak sessie met bijv. CleanMyMac kan ook wonderen doen.
Maar eens in de zoveel tijd is een clean install gewoon prettig. Haal je alle rotzooi en left-over configuratie bestanden mee weg.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
CleanMyMac schijnt echt de grootste rotzooi ever te zijn. Ikzelf gebruik MacCleanse
Het meest schokkende aan die situatie vind ik overigens dat ze het verschil zelf nauwelijks merken, terwijl er in huis ook een C2D MacBook Air, i7 MacBook Pro en i5 iMac aanwezig zijn
Maar goed, die mensen hadden zelf ook de vlekken in het 24" scherm nog niet gezien (bekend probleem met de iMacs) dus tja. Ze zullen er wel niet veel om geven, denk ik.
Je hoeft hem toch ook niet op te starten, sleep mode is genoeg en dan is hij binnen een paar seconden weer aan. Voor de betrouwbaarheid zal het niet uitmaken, en iMacs zijn relatief zuinig maar het kost je toch onnodig een hoop stroom.quote:Op zondag 7 oktober 2012 09:30 schreef DaMook het volgende:
[..]
Nee, maar opstarten duurt me te lang. Werkt perfect hoor zoals het nu werkt, maar mijn vertrouwen erin daalt
, vandaar dat ik ook besloten heb een macbook pro te kopen
. En die gaat trouwens wel gewoon in slaapstand
. Zodra ik een verse install gedaan heb en al die rommel weg is vertrouw ik er eigenlijk ook wel op dat mijn imac het nog een paar jaar volhoud
. En dan is die mbp dus gewoon een leuk extra hebbedingetje
.
Ik heb mijn macbook altijd in sleep mode, zelfs als hij in de tas zit.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je hoeft hem toch ook niet op te starten, sleep mode is genoeg en dan is hij binnen een paar seconden weer aan. Voor de betrouwbaarheid zal het niet uitmaken, en iMacs zijn relatief zuinig maar het kost je toch onnodig een hoop stroom.
Onderweg naar de uni (trein, bus) staat 'ie bij mij uit, voor de rest altijd sluimeren indd.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:28 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik heb mijn macbook altijd in sleep mode, zelfs als hij in de tas zit.
Ik wil niet lullig doen hoor, maar volgens mij doe je iets niet goedquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Onderweg naar de uni (trein, bus) staat 'ie bij mij uit, voor de rest altijd sluimeren indd.
EDIT
Calendar heeft mijn iCloud-agenda er alweer uitgegooid![]()
Maar dat is het hem juist, ik doe helemaal nietsquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:47 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen hoor, maar volgens mij doe je iets niet goed
Dan moet je wel iets doen ehquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar dat is het hem juist, ik doe helemaal niets
thanxquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
Xcode. Kun je gratis downloaden in de AppStore.
Is geen simulator alleen trouwens. Is voor developers op iOS apps te maken. Ooit eens mee begonnen maar nooit af gemaakt. Veel te lastig om het uit jezelf te leren.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:55 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
thanx
ik had hem al eens gedownload maar hij pakte hem niet.
ik wist niet wat het was maar hij had een hoge rating
"Hello world!" is je toch wel gelukt?quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Is geen simulator alleen trouwens. Is voor developers op iOS apps te maken. Ooit eens mee begonnen maar nooit af gemaakt. Veel te lastig om het uit jezelf te leren.
wil ik al heel lang leren, net zoals websites maken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Is geen simulator alleen trouwens. Is voor developers op iOS apps te maken. Ooit eens mee begonnen maar nooit af gemaakt. Veel te lastig om het uit jezelf te leren.
Ja. Ik was zover dat ik een spel kon maken met een twee ballen waarbij je zelf een bal bent en de ander moet ontwijken. En als je dan de andere bal raakt, zou e af zijn en er game over in het scherm staan. Maar bij het aanraken van de bal, liep de app vast en ik kwam er maar niet achter waarom.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:57 schreef remlof het volgende:
[..]
"Hello world!" is je toch wel gelukt?
een fok app.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja. Ik was zover dat ik een spel kon maken met een twee ballen waarbij je zelf een bal bent en de ander moet ontwijken. En als je dan de andere bal raakt, zou e af zijn en er game over in het scherm staan. Maar bij het aanraken van de bal, liep de app vast en ik kwam er maar niet achter waarom.![]()
Toen heb ik het opgegeven. Nog wel eens geprobeerd een FOK! app te maken maar daar ben ik ook niet verder in gegaan. Geen zin.
Het kost inderdaad USD 99 om devver te zijn, ja.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:02 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
een fok app.
als iemand die maakt
wil ik best voor betalen trouwens.
edit:
het kost toch 99$ per jaar om apps in de appstore te mogen plaatsen?
wie is dat?quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het kost inderdaad USD 99 om devver te zijn, ja.
Xcode kun je gewoon opstarten, ja. Heb er in het verleden ook eens mee gespeeld.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:05 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
wie is dat?
en Xcode kun je toch wel gebruiken zonder account?
hij is nog niet binnen helaas, duurt nog wel ff.
moeilijk zeker?quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Xcode kun je gewoon opstarten, ja. Heb er in het verleden ook eens mee gespeeld.
Interessantquote:Op zondag 7 oktober 2012 16:07 schreef AppleOcean het volgende:
ik heb al 51 MB van de 1.61 GB binnen.
wat een kutinternet hier.
omdat?quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:34 schreef Crientj het volgende:
Oh ja. Ik kwam Xcode tegen in mn lijst met programma's en was eigenlijk alweer vergeten waarvoor ik t had binnengehaald
maar eh, AppleOcean, als je eerst nou eens gaat leren hoe je website's moet bouwen en dan apps. Dat is wss wel wat logischer
ohkequote:
er zijn macs met 64 GB ram.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:45 schreef Crientj het volgende:
Ik zag dit net, maar wie de fuck heeft er een computer met 64 gb RAM geheugen of meer?
[ afbeelding ]
Dat vroeg ik me bij die update ook al afquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:45 schreef Crientj het volgende:
Ik zag dit net, maar wie de fuck heeft er een computer met 64 gb RAM geheugen of meer?
[ afbeelding ]
je kunt ook een goedkopere nemen en er zelf 8 dimms van 8 GB inzetten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me bij die update ook al af
Ik weet wel dat je in de Apple Store een Mac Pro kunt configureren met zoveel RAM (die upgrade kost je welgeteld 1.984 euro's)
Dude, gebruik je edit knop eens.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:20 schreef AppleOcean het volgende:
zei ik goedkopere?
ik bedoelde natuurlijk minder dure.
Informatica-opleiding.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ohke
wie weet er een goede manier om websites te leren maken?
ik weet wel een site, maar daar leer je niet echt het begin van html schrijven etc.
meer html verbeteren...
"Slim geniet"?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:04 schreef Pino112 het volgende:
Weet alleen niet of je daar slim geniet voor bent.
Oh, autocorrect-faal.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
"Slim geniet"?. Niet dat dat zoveel voorstelt, echt leren programmeren leren de meeste toch pas in het bedrijfsleven. Of niet
.
ik ben 14 en dit is meer vrijetijdswerkquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh, autocorrect-faal.
In mijn eerste jaar heb ik toch wel HTML en PHP geleerd hoor.
Ben je 14 o.oquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:26 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik ben 14 en dit is meer vrijetijdswerk
ik wil graag leren html op te stellen etc... en daar ben ik best slim genoeg voor hoor
Klopt. Twee jaar gedaan, niets geleerd.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:19 schreef Crientj het volgende:
Informatica opleiding? Daar leer je wss geen zak. Zelf doen en veel uitproberen, da's t beste.
MBO zeker?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:28 schreef Dimens het volgende:
[..]
Klopt. Twee jaar gedaan, niets geleerd.
Gestopt met naar school toe gaan, veel geleerd, wel van school getrapt.
In theorie is het dan ook mogelijk om nette code af te leveren met PHP. Het onderwijs in Nederland, evenals PHP, heeft vervolgens de neiging de praktijk aan anderen over te latenquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:20 schreef Pino112 het volgende:
In mijn eerste jaar heb ik toch wel HTML en PHP geleerd hoor.
Oké, er zat ook CSS bij. En SQL. Het was trouwens maar een basis, die heb ik er wel door gelegd, ben met 0 ervaring begonnen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:44 schreef Scrummie het volgende:
HTML/PHP leer je niet in een jaar. En zonder CSS heb je aan HTML ook helemaal niets. Zijn beide ook constant in ontwikkeling dus je bent ook nooit uitgeleerd. Als je HTML/CSS wil leren; zoek uit wat HTML echt is. En zoek uit wat CSS is. Als je dat weet, ga je broncode bekijken van voor mijn part fok.nl of tweakers.net of smashingmagazine.net (aanrader). Ga met die kennis die je dan hebt wat aanprutten in een teksteditor en bekijk het resultaat.
Denken dat je op hbo echt iets leert,.. Ik spreek je over een jaar of 5 weerquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oké, er zat ook CSS bij. En SQL. Het was trouwens maar een basis, die heb ik er wel door gelegd, ben met 0 ervaring begonnen.
HBO trouwens, waar je wél wat leert.
Bedankt. Hier heb ik dus wat aanquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:44 schreef Scrummie het volgende:
HTML/PHP leer je niet in een jaar. En zonder CSS heb je aan HTML ook helemaal niets. Zijn beide ook constant in ontwikkeling dus je bent ook nooit uitgeleerd. Als je HTML/CSS wil leren; zoek uit wat HTML echt is. En zoek uit wat CSS is. Als je dat weet, ga je broncode bekijken van voor mijn part fok.nl of tweakers.net of smashingmagazine.net (aanrader). Ga met die kennis die je dan hebt wat aanprutten in een teksteditor en bekijk het resultaat.
Leef jij ook nog?quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:56 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Denken dat je op hbo echt iets leert,.. Ik spreek je over een jaar of 5 weer
Ik leef nog jaquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Leef jij ook nog?
Het is zo, ik heb echt iets geleerd qua programmeren ja..
dankjequote:Op zondag 7 oktober 2012 22:13 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Jeetje, ik had je veel ouder geschat
niet raar nee, niet iedereen in dezefde opleiding wil perse dat beroep, en ja dan is het niet gek hequote:Op zondag 7 oktober 2012 22:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik leef nog ja,..
Je leert vanzelfsprekend wel wat op het hbo maar geloof me zodra je aan het werk bent het je pas door hoe weinig je van veel dingen pas weet.
Ook niet vreemd aangezien de meeste beroepen wat meer specialistischer zijn dan een opleiding.
Ga jij nu maar gewoon boomhutten bouwen over een paar jaar mag je meepraten met de grote mensen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:21 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
niet raar nee, niet iedereen in dezefde opleiding wil perse dat beroep, en ja dan is het niet gek he.
ik weet niet wat ik hiervan moet vindenquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:21 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ga jij nu maar gewoon boomhutten bouwen over een paar jaar mag je meepraten met de grote mensen.
Lui die denken dat Mbo'ers niet uitvretenquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oké, er zat ook CSS bij. En SQL. Het was trouwens maar een basis, die heb ik er wel door gelegd, ben met 0 ervaring begonnen.
HBO trouwens, waar je wél wat leert.
Ik geloof best dat MBO-ers heel hard werken, heel hard leren maar dat doen ze dan niet op het MBO. Het mbo in Nederland is echt op desperaat niveau. Alleen op de technische opleidingen worden leerlingen nog wat bijgebracht.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:31 schreef Crientj het volgende:
[..]
Lui die denken dat Mbo'ers niet uitvreten![]()
.
Oke, ik geef toe; mn opleiding was waardeloos en klote. Maar als je zelf gemotiveerd bent enkele talen aan te leren lukt t prima.
Fixed. Het MBO van meer dan 20 jaar geleden is bijna vergelijkbaar met het HBO van nu.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Het mbo in Nederland is de laatste 15 ~ 20 jaar echt op desperaat niveau.
Ik ben 25quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fixed. Het MBO van meer dan 20 jaar geleden is bijna vergelijkbaar met het HBO van nu.
thanks! Ik begin volgende week een keertjequote:Op zondag 7 oktober 2012 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja ik ben van mening dat je prima HTML, CSS, PHP, MySQL kan leren met wat internet tuts en wat boeken uit de bibliotheek.
Begin met html en css en dan door naar php en mysql.
In een jaar tijd ben je al een heel eind.
komt omdat je toen maar 7 examenvakken had op de midddelbare. Dat was dus vrij hoog niveau. Nu heb je er 12 op normaal niveau, dus hoef je alles wat minder te kennen. Beetje jammer dit...quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fixed. Het MBO van meer dan 20 jaar geleden is bijna vergelijkbaar met het HBO van nu.
tsss, uitstellenquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:37 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
thanks! Ik begin volgende week een keertje, in mijn vakantie
.
psstquote:
Wat doe je hier dan? Ga lerenquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:43 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
psstdruk op school. Alle leraren willen voor de vakantie nog even toetsen etc geven.
Je hebt het moeilijk kind, drink wat warme melk en mam komt straks over je buikje wrijven.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
Er is bewezen dat het slaaphormoon van een tiener pas eeen uur later wordt aangemaakt dan dat van een volwassene. Ik kan dus nog niet slapen.
Bron? Ik ken namelijk deze bewering maar dat gaat over studenten van 18+.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
Er is bewezen dat het slaaphormoon van een tiener pas eeen uur later wordt aangemaakt dan dat van een volwassene. Ik kan dus nog niet slapen.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:05 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Je hebt het moeilijk kind, drink wat warme melk en mam komt straks over je buikje wrijven.
volgens mij zit het zo dat een volwassene eerder kan slapen, maar minder slaap nodig heeft.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bron? Ik ken namelijk deze bewering maar dat gaat over studenten van 18+.
School die de boeken heeft vervangen door laptops?quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik me afvraag trouwens AO, wat moet een 14 jarige scholier met een MB op school? (gezien je tas-probleem enkele topics terug)
is voor thuisquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik me afvraag trouwens AO, wat moet een 14 jarige scholier met een MB op school? (gezien je tas-probleem enkele topics terug)
Middelbare? Nu al? Vind het een aardig progressieve stap. Als dat zo is danquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
School die de boeken heeft vervangen door laptops?
helaas nietquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
School die de boeken heeft vervangen door laptops?
Die zijn er wel ja, maar zijn kleinschalige projecten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Middelbare? Nu al? Vind het een aardig progressieve stap. Als dat zo is danmaar zo ken ik Nederland niet.
edit: duidelijk!
Nederlanders en hun geldquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Middelbare? Nu al? Vind het een aardig progressieve stap. Als dat zo is danmaar zo ken ik Nederland niet.
edit: duidelijk!
en een franse school met ipadsquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die zijn er wel ja, maar zijn kleinschalige projecten.
Paar jaar geleden hoorde ik al dat een klas allemaal MB(P)'s kreeg..
Zo ook het zusje van een vriend van me. Hijzelf gaat naar de universiteit met een Samsung-laptop van 200 euro maar zijn zusje (13 ofzo) moet van haar middelbare school een MacBook Pro hebbenquote:Op zondag 7 oktober 2012 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
In Belgie zijn er ook een aantal scholen waar het lesmateriaal alleen via een ipad wordt aangeboden. Dacht in Nederland ook enkele scholen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Een MBP voor een brugpieper lijkt me sterk. Sowieso dat een laptop verplicht wordt gesteld is erg zeldzaam en dan ook nog een MBP.. Waarom zou een school zulke specs vragen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 07:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zo ook het zusje van een vriend van me. Hijzelf gaat naar de universiteit met een Samsung-laptop van 200 euro maar zijn zusje (13 ofzo) moet van haar middelbare school een MacBook Pro hebben
Tegenwoordig moet je voor bijna iedere opleiding een laptop aanschaffen. Mijn middelbare school wilde dit +- 7 jaar geleden ook gaan doen; maar daar is toen een stokje voor gestoken en zijn speciale pc's voor aangeschaft. Alleen waarom de eis voor die macbook er is, begrijp ik niet zo goed.quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:02 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Een MBP voor een brugpieper lijkt me sterk. Sowieso dat een laptop verplicht wordt gesteld is erg zeldzaam en dan ook nog een MBP.. Waarom zou een school zulke specs vragen?
Idd, anders dan horen ze er niet bij en moeten ze alleen spelen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:52 schreef nietzman het volgende:
Dat is gewoon de ondergrens die het Jengelkind vandaag de dag stelt.
inderdaad.quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:52 schreef nietzman het volgende:
inderdaad.quote:Op maandag 8 oktober 2012 08:52 schreef nietzman het volgende:
komt door crackberry, die kan dat niet.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:18 schreef nietzman het volgende:
En wat hadden we nou geleerd over de editknop?
het kind in de greppen en de MBP gejatquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:17 schreef nietzman het volgende:
Ik kijk nu al uit naar het nieuwsbericht dat ze 'm in een greppel terug hebben gevonden.
Kijk wat je zelf doet kerelquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:18 schreef nietzman het volgende:
En wat hadden we nou geleerd over de editknop?
quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:21 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
het kind in de greppen en de MBP gejat
Dat ding heet Blackberry.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
komt door crackberry, die kan dat niet.
Ja of een veredelde htc of sony.. Kom op zeg.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:59 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat ding heet Blackberry.
[ afbeelding ]
Strip het van de BB tekens en je hebt een veredelde iPhone 5.
Ben je van plan er ooit nóg meer dan 16 GB in te stoppen? Zo nee, kies dan gewoon wat het goedkoopst is. En het RAM dat je linkt is van het goede type.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:46 schreef Eltonno het volgende:
Nadat mijn pc is overleden ben ik (mede voor gebruik met werk) eindelijk overgestapt op een Imac.
Zoals ik al vaak hoorde heb ik er geen RAM bij laten plaatsen door apple, maar dat doe ik zelf wel.
Nu vroeg ik me af, kan ik voor een Imac beter 2x 8gb ram nemen of 4x 4gb om op 16gb te komen? en is dit de goede versie Ram http://azerty.nl/0-758-248649/corsair-.html ?? (scheelt toch zo'n 200 euro)
Waarom zou je meer dan 16 gb willen als je er weinig aan hebt en het kapitalen kost?quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ben je van plan er ooit nóg meer dan 16 GB in te stoppen? Zo nee, kies dan gewoon wat het goedkoopst is. En het RAM dat je linkt is van het goede type.
Misschien is het wel van het allergrootste belang dat hij 4 virtual machines tegelijk met genoeg RAM kan draaien. Of werkt hij met mega-databases. Weet ik veel, blijkbaar is er al een reden om er de gigantische hoeveelheid van 16GB in te stoppen dus daarom vraag ik of er ooit nóg meer in moet.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:06 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Waarom zou je meer dan 16 gb willen als je er weinig aan hebt en het kapitalen kost?
oke, dat is waar.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Misschien is het wel van het allergrootste belang dat hij 4 virtual machines tegelijk met genoeg RAM kan draaien. Of werkt hij met mega-databases. Weet ik veel, blijkbaar is er al een reden om er gigantische hoeveelheid van 16GB in te stoppen dus daarom vraag ik of er ooit nóg meer in moet.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:43 schreef AppleOcean het volgende:
Mijn advies is 2x8 + 2 keer wat er dus al in zit.
Kom je 4 of 8 gb hoger uiit dan met 4x4
dat maximum is flauwekul.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:38 schreef Eltonno het volgende:
De reden voor de upgrade is dat ik nu 4gb heb en dat is duidelijk niet genoeg is om soepel adobe cs6 te draaien (grote dtp bestanden en wat videobewerking).
Heb even zitten kijken en ik zou het ram kunnen houden wat er nu inzit (2x2) , maar dan zou ik er 1x4 en 1x8 bij moeten prikken, (aangezien er maximaal 16gb in een imac kan..) en dat is niet de optimale setup.
16 gb trouwens omdat het qua prijs niet heel veel uitmaakt en ik er dan weer een hele tijd mee vooruit kan..
Dat geldt voor jou wellicht, maar videobewerking doet wonderen in het opslurpen van geheugen. Niet alleen videobewerking trouwens.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:06 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Waarom zou je meer dan 16 gb willen als je er weinig aan hebt?
Hm dat is inderdaad wel apart... Maar waarom wil je andere richtingen op beide?quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:10 schreef Tijn het volgende:
Waarom kun je de scrollrichting niet per apparaat instellen? Als ik onder "Mouse" (in System Preference) Natural Scrolling uitzet, zet 'ie het ook uit voor m'n touchpad. En als ik het dan weer aanzet voor m'n touchpad, staat het ook voor m'n muis weer aan
http://pilotmoon.com/scrollreverser/quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:10 schreef Tijn het volgende:
Waarom kun je de scrollrichting niet per apparaat instellen? Als ik onder "Mouse" (in System Preference) Natural Scrolling uitzet, zet 'ie het ook uit voor m'n touchpad. En als ik het dan weer aanzet voor m'n touchpad, staat het ook voor m'n muis weer aan
Dat ziet er goed uit!quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://pilotmoon.com/scrollreverser/
Met m'n touchpad vind ik Natural Scroll wel ok. Maar met een muis met wieltje slaat het helemaal nergens op en wil ik het gewoon zoals het normaal is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:11 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Hm dat is inderdaad wel apart... Maar waarom wil je andere richtingen op beide?
Awesome. Dit gebruik ik nu en werkt prima. Maar het blijft belachelijk dat het standaard niet per device is.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://pilotmoon.com/scrollreverser/
Ah scroll wieltje, natuurlijk! Even niet aan gedachtquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met m'n touchpad vind ik Natural Scroll wel ok. Maar met een muis met wieltje slaat het helemaal nergens op en wil ik het gewoon zoals het normaal is.
Maar dat kan dus niet, ondanks dat de illusie wordt gewekt dat dat wel kan
Mjah, dan kan ik er niet meer echt fatsoenlijk in gaan lopen slopen. Het zijn complete magazines die een of andere copyshop in elkaar heeft lopen kunstelen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:21 schreef Tijn het volgende:
Maar serieus, laat 'em gewoon een EPS of een PDF ofzo exporteren. WTF
Uhuh, en bevolkt met volk dat af werd gekeurd voor de jostiband.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Copyshops. Elke dag tot 24:00u open en tevens postkantoor.
Dit! Nostalgiequote:
onnatuurlijk scrollen is veel chillerquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit! Nostalgie.
Oh, en fuck natural scrolling.
Same herequote:Op maandag 8 oktober 2012 21:30 schreef Litpho het volgende:
Standaard stond natural scrolling niet aan in Leopard/Snow Leopard (meen ik me te herinneren), dus toen het met Mountain Lion wél default aan ging was het direkt "hoe zet ik dat ding terug naar 'normaal'". Ja ja, nieuwe dingen zijn eng, ik weet het.
Ik heb het echt al een keer of 10 geprobeerd maar ik kan er maar niet aan wennen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:30 schreef Litpho het volgende:
Standaard stond natural scrolling niet aan in Leopard/Snow Leopard (meen ik me te herinneren), dus toen het met Mountain Lion wél default aan ging was het direkt "hoe zet ik dat ding terug naar 'normaal'". Ja ja, nieuwe dingen zijn eng, ik weet het.
Al geprobeerd om de cdr te converteren? Heb er zelf niet altijd de beste resultaten mee gekregen, maar misschien het proberen waard? http://cdr.altesign.com/ of http://sk1project.org/mod(...)product=uniconvertorquote:
Hangt er van af welke MBP. Maar het ging om een iMac.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:42 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
dat maximum is flauwekul.
Je moet idd wel dual channel hebben ja.
Apple zegt dat er in een mbp 8GB kan, maar 16 slikt hij ook.
Ik ging ook van 4 naar 8 omdat het met sommige bestanden in PS het inderdaad wat lastig werd. Nu nergens meer last vanquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:38 schreef Eltonno het volgende:
De reden voor de upgrade is dat ik nu 4gb heb en dat is duidelijk niet genoeg is om soepel adobe cs6 te draaien (grote dtp bestanden en wat videobewerking).
Heb even zitten kijken en ik zou het ram kunnen houden wat er nu inzit (2x2) , maar dan zou ik er 1x4 en 1x8 bij moeten prikken, (aangezien er maximaal 16gb in een imac kan..) en dat is niet de optimale setup.
16 gb trouwens omdat het qua prijs niet heel veel uitmaakt en ik er dan weer een hele tijd mee vooruit kan..
zelfde geldt voor imac.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hangt er van af welke MBP. Maar het ging om een iMac.
[..]
Ik ging ook van 4 naar 8 omdat het met sommige bestanden in PS het inderdaad wat lastig werd. Nu nergens meer last van
je bedoelt dat als DDDR4 uitkomt dan de prijzen van DDDR3 omhoog schieten?quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Er is altijd een window van goedkoop ram. Als je dat mist betaal je de hoofdprijs om je oude computer te upgraden. Misschien moet ik dan nu maar aan de 8 GB ook al gebruik ik het nog niet.
Na verloop van tijd wel, omdat de productie van DDR3 dan wordt teruggeschaald.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:07 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
je bedoelt dat als DDDR4 uitkomt dan de prijzen van DDDR3 omhoog schieten?
ooh zo.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Na verloop van tijd wel, omdat de productie van DDR3 dan wordt teruggeschaald.
De bootcamp-assistent downloadt de drivers voor je. Er staat dan duidelijk bij dat je ze zelf op een usbstick moet zetten. Als Windows geïnstalleerd is draai je de installer van de drivers van de usbstick.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:54 schreef AppleOcean het volgende:
http://support.apple.com/kb/HT4818?viewlocale=en_US&locale=en_US
puntje 12 is bij mij niet goed gegaan.
mijn integrated graphics driver doet niets, net zoals mijn wifi module, facetime camera etc.
ik weet niet hoe het komt, maar ik kan wel pics posten.
waar haal ik die drivers dan vandaan?
Wat wil je precies doen? Kosten enzo bijhouden?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Goede bedrijfssoftware zoals om je adminstratie te beheren is dat ook geschikt voor een MAC?
Iemand hier ervaring mee?
En als dat (om welke reden dan ook) niet werkt, is er altijd nog Apple Update. Die werkt ook de drivers bijquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De bootcamp assistent downloadt de drivers voor je. Er staat dan duidelijk bij dat je ze zelf op een usbstick moet zetten. Als Windows geïnstalleerd is draai je de installer van de drivers van de usbstick.
Ik gebruik Invoicing voor mijn facturen, simpel maar effectief.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:15 schreef Kandijfijn het volgende:
Goede bedrijfssoftware zoals om je adminstratie te beheren is dat ook geschikt voor een MAC?
Iemand hier ervaring mee?
Kut, niet gelezenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De bootcamp-assistent downloadt de drivers voor je. Er staat dan duidelijk bij dat je ze zelf op een usbstick moet zetten. Als Windows geïnstalleerd is draai je de installer van de drivers van de usbstick.
Ik ben Part-time ZZP-er en gaat ondanks (of misschien wel dankzij) de economische crisis steeds beterquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:42 schreef Junkie het volgende:
[..]
Wat wil je precies doen? Kosten enzo bijhouden?
Evernote is wel handig voor het bijhouden en organiseren van data. Maar weet niet of dat genoeg is.
Nee bedankt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:29 schreef Iwanius het volgende:
Een stap terug in het verleden. Zijn hier nog lui die op onderstaande iBook werken en...hoe bevalt het alias kun je alle sites die je bezoekt in volle glorie zien en verder alle huis-tuin-en-keuken-werkzaamheden uitvoeren?
[ afbeelding ]
Nee, als je eraan denkt die te kopen zou ik eerder voor een G4 gaan (en dan minimaal de 14" iBook - wil je het gek maken kun je natuurlijk ook voor een 15" of 17" PowerBook gaan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:29 schreef Iwanius het volgende:
Een stap terug in het verleden. Zijn hier nog lui die op onderstaande iBook werken en...hoe bevalt het alias kun je alle sites die je bezoekt in volle glorie zien en verder alle huis-tuin-en-keuken-werkzaamheden uitvoeren?
[ afbeelding ]
En dan bedenk ik dat mijn zgan macbookje ooit ook zo wordt...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, als je eraan denkt die te kopen zou ik eerder voor een G4 gaan (en dan minimaal de 14" iBook - wil je het gek maken kun je natuurlijk ook voor een 15" of 17" PowerBook gaan.
De 12" witte iBook (500 MHz G3, dual USB) die ik hier heb staan kan het namelijk maar allemaal net aan onder Tiger maar draait allesbehalve snel.
Ik heb ook een Samsung. Doet 't na twee week nog super goed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:01 schreef Tijn het volgende:
Nou, de SSD die ik in m'n MBP had gebouwd een half jaar geleden is kapot. Niet helemaal (ik kan de data er nog van lezen), maar m'n computer wilde er steeds minder vaak van booten. Ik moest het vandaag echt 30 keer proberen en nog wilde 'ie niet.
Dus ik ben maar naar de winkel gegaan voor een nieuwe. Ik wilde eigenlijk zo'n Crucial M4 of zo'n hippe Samsung, maar sukkel die ik ben heb ik me toch weer een OCZ laten aansmerenHet is een Vertex4. Iemand een idee of dat wel wat is?
Gelukkig zit er wel 5 jaar garantie op, dus ik ga maar eens even kijken of ik het geld van die kapotte schijf kan terugkrijgen.
Ik heb trouwens de data van m'n oude naar m'n nieuwe schijf gekopieerd met dit kastje, dat ging wel super snel
[ afbeelding ]
Mooi ding hequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:43 schreef kossikvassik2 het volgende:
Vandaag bij de MM de iphone 5 geprobeerd..
ik was best kritisch en dacht dat ik toch nog een jaar mijn iphone 4 zou gebruiken...
Ben echt compleet weggeblazen... zo licht en dun.. ik geloofde t echt niet toen ik m in mijn handen hield.
Hij heeft ocz.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb ook een Samsung. Doet 't na twee week nog super goed.
Klopt, maar ik wou vast even zeggen dat ik een Samsung heb, voor als hij over een half jaar weer terug moet voor garantie met z'n OCZ.quote:
Ooh zoquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:46 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wou vast even zeggen dat ik een Samsung heb, voor als hij over een half jaar weer terug moet voor garantie met z'n OCZ.
Ik had dat met mijn vorige kraaklaptop.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:48 schreef boem-dikkie het volgende:
Uiteraard. Altijd zuur als spul na een half jaar al kapt.
InsomniaXquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:05 schreef DaMook het volgende:
Iemand nog tips voor apps die ik moet hebben op mijn MacBookPro ? Ik kom vanaf een iMac dus weet sommige wel, maar alle tips zijn welkom.
Kijk eens naar Billings. Gebruik ik ook ivm Moneybird. Werkt erg fijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:21 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben Part-time ZZP-er en gaat ondanks (of misschien wel dankzij) de economische crisis steeds beter.
Ik gebruik Moneybird voor facturering en btw bijhouden. Voor interne boekhouding gebruik in nu Excel met grootboeken en draaitabellen.
Maar dit vind ik allemaal erg omslachtig en zat te kijken naar bijvoorbeeld Exact online (de native versie is Windows-only).
Wat ik er uiteindelijk mee wil doen is het volgende.
-Beperkt voorraadbeheer
-Kilometerverbruik
-Urenregistratie
En het liefst dit aan elkaar kunnen koppelen zodat ik snel mijn break-even point kan vinden.
-Edit-
Ik overweeg trouwens een Air omdat ik heel veel reis en geen zware taken uit voer op mijn systeem.
Dagelijks gebruik, beetje internetten, soms wat documentjes, klein spelletje. Dacht zelf aan programma's als coconut battery ofzoiets, en andere handigheidjes.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:08 schreef nietzman het volgende:
Wil je dan ook vertellen wat je wil doen met je machine of zal ik gewoon voor de vorm "Nuke" zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |