wow, ik heb al langer een vermoeden dat mijn ex Narcistische trekken heeft maar hoe meer ik er over lees hoe meer ik besef dat deze relatie niet gezond was.
Narcisten zijn niet eens in staat om van iemand te houden.
Als je dus deze trekken bij een ex herkent get the hell out of there!
Is je partner voortdurend bezig met zichzelf - zijn belangen en projecten - en heeft hij weinig interesse in wat er in jou omgaat?
Zelfs als hij belangstelling heeft, is dat van korte duur?
Wil je partner het middelpunt van de belangstelling zijn?
Gedraagt hij zich vervelend of onbeleefd wanneer iemand anders de aandacht heeft?
Is hij geneigd om het gesprek steeds op zichzelf terug te brengen?
Heeft hij het gevoel recht te hebben op een speciale behandeling?
Heeft hij een gebrek aan empathie en compassie voor andere mensen?
Lijkt hij bijzonder moeilijk de pijn te kunnen voelen die andere mensen hebben, hoewel hij wel verwacht dat anderen zijn pijn voelen?
Geeft je partner je het gevoel dat zijn meningen en overtuigingen altijd de juiste zijn en dat anderen echt niet weten waar ze over praten.
Denkt hij dat hij slimmer, aantrekkelijker of meer getalenteerd is dan iemand anders?
Heeft hij een buitensporige behoefte om gelijk te hebben, ongeacht wat er wordt besproken?
Is je partner charismatisch, charmant en / of manipulatief als hij iets wil, word hij afwijzend of koud nadat een persoon zijn doel heeft gediend?
Ben je zover gekomen dat je je partner begint te wantrouwen, omdat je hem vaak betrapt hebt op overdrijven en leugens?
Is hij vaak te afstandelijk, arrogant en zelfingenomen?
Kan hij beledigend of neerbuigend zijn?
Is hij vaak kritisch, kleinerend, of sarcastisch?
Is je partner woedend wanneer iemand de moed heeft om hem te confronteren met zijn ongepast gedrag?
Staat hij erop speciaal behandeld te worden door anderen, met inbegrip van obers en serveersters in restaurants en zelfs door zijn eigen vrouw en kinderen?
Klaagt hij er vaak over dat anderen hem niet genoeg respect, erkenning of waardering geven?
Is hij voortdurend in conflict met autoriteiten. of heeft hij moeite met gezag of met iedereen die een positie van controle of macht heeft? Heeft hij voortdurend kritiek op de machthebbers en zegt hij vaak dat hij het beter zou kunnen doen?
Heeft je partner zelden of nooit waardering of erkenning voor wat je doet voor hem?
Heeft hij in plaats daarvan, iets aan te merken op bijna alles wat je doet?
Zelfs als hij gedwongen wordt om iets wat je gedaan hebt voor hem of een geschenk dat je hem hebt gegeven te erkennen, weet hij het dan op de een of andere manier altijd te bagatelliseren, of zegt hij dat het niet echt aan zijn normen voldoet?
Heeft je partner veel aandacht voor het bereiken van rijkdom, erkenning, populariteit of beroemdheid?
(Waar hij staat kan dus ook zij staan)
Killeroy: graag gedaan! en dankjewel!
Beetje lange post maar ik moet het ook ff kwijt hoor...