abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117665299
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:27 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Er is een enorme sociale druk bij de turken om geen baard te laten staan. Een baard staat gelijk aan vuil en achteruitgang.
True!

Een baard staat gelijk aan niet-ontwikkeld zijn.. And to be honest, zodra ik een Turk in een gewaad zie en een baard denk ik ook, WTF.. Dit is in Turkije niet echt geaccepteerd, of men moet in Kayseri zijn.

En Okey spelen kan ik wel.. Daar gaat het om nummers, he.
pi_117665310
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Soms wel en soms niet. Het is maar welke paspoort ik gebruik. :P
Oke, wat Turken betreft, is het een beetje overgegaan op sociaal druk, maar oorsprong van de gewoonte ligt op een totaal ander reden. :)
pi_117665335
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

True!

Een baard staat gelijk aan niet-ontwikkeld zijn.. And to be honest, zodra ik een Turk in een gewaad zie en een baard denk ik ook, WTF.. Dit is in Turkije niet echt geaccepteerd, of men moet in Kayseri zijn.

En Okey spelen kan ik wel.. Daar gaat het om nummers, he.
Of Eyup en Fatih te Istanbul, daar zie je ze juist vaak in gewaad en met baard.
pi_117665360
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die spreker ook, let op zijn accent :P
Oh goodie... Ik vind die man anders behoorlijk Turks spreken, zegt wel wat over mijn accent, he.. Het is idd wel begrijpbaar Turks. Gezien ik toch maar niet aan mijn huiswerk toekom, kan ik dat straks wel "even" bekijken.
pi_117665377
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Oh goodie... Ik vind die man anders behoorlijk Turks spreken, zegt wel wat over mijn accent, he.. Het is idd wel begrijpbaar Turks. Gezien ik toch maar niet aan mijn huiswerk toekom, kan ik dat straks wel "even" bekijken.
Hehe ok, no pressure, kijk maar of je er aan toe komt of niet.
pi_117665488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of Eyup en Fatih te Istanbul, daar zie je ze juist vaak in gewaad en met baard.
Kom ik nie... Wij komen alleen in het geboortedorp van mijn ouders, verder in toeristische gebieden, waar mijn soort is.
De stad waar het geboortedorp van mijn ouders aan is verbonden, is van Alevi stad overgegaan naar Sunni stad, allemaal AKP luitjes. En om eerlijk te zijn, ik zie op enkele oude heren na, niemand rondlopen in gewaad of met een baard. Ik mag die mannen wel, ze keuren niemand een bik waardig en bemoeien zich niet echt met anderen.

De vrouwen daarentegen, kleden zich wel islamtisch. Daarmee doel ik op een lange rok en een hoofddoek. Voor de rest zie ik de dames met een prachtig gezicht vol make-up rondlopen en designeroutfits natuurlijk.
Ik denk gewoon dat dit niet echt acceptabel is in Turkije.. Het is daar meer verschil in Links - Rechts en Turks-Koerdisch.

Turken kijken ook neer op Arabieren.. Ik vind een baard toch behoorlijk Arabisch. .
pi_117665596
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:38 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kom ik nie... Wij komen alleen in het geboortedorp van mijn ouders, verder in toeristische gebieden, waar mijn soort is.
De stad waar het geboortedorp van mijn ouders aan is verbonden, is van Alevi stad overgegaan naar Sunni stad, allemaal AKP luitjes. En om eerlijk te zijn, ik zie op enkele oude heren na, niemand rondlopen in gewaad of met een baard. Ik mag die mannen wel, ze keuren niemand een bik waardig en bemoeien zich niet echt met anderen.

De vrouwen daarentegen, kleden zich wel islamtisch. Daarmee doel ik op een lange rok en een hoofddoek. Voor de rest zie ik de dames met een prachtig gezicht vol make-up rondlopen en designeroutfits natuurlijk.
Ik denk gewoon dat dit niet echt acceptabel is in Turkije.. Het is daar meer verschil in Links - Rechts en Turks-Koerdisch.

Turken kijken ook neer op Arabieren.. Ik vind een baard toch behoorlijk Arabisch. .
Als je een moslimland moet aanwijzen waar democratie en verschillende opvattingen naast elkaar in relatief in vrede leven, vind ik Turkije wel een mooi voorbeeld van een divers en geslaagd land idd, gevuld met alle soorten mensen.

Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit het op neer kijken naar de Arabieren begrepen, bijna de helft van de Turkse taal bestaat uit Arabische woorden, ze hebben een geloof overgenomen wat van oorsprong Arabisch is, zin eeuwenlang buren van elkaar geweest en onderdeel van de omgeving.
pi_117665665
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je een moslimland moet aanwijzen waar democratie en verschillende opvattingen naast elkaar in relatief in vrede leven, vind ik Turkije wel een mooi voorbeeld van een divers en geslaagd land idd, gevuld met alle soorten mensen.

Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit het op neer kijken naar de Arabieren begrepen, bijna de helft van de Turkse taal bestaat uit Arabische woorden, ze hebben een geloof overgenomen wat van oorsprong Arabisch is, zin eeuwenlang buren van elkaar geweest en onderdeel van de omgeving.
Volgens mij heeft het met de Arabisch revolutie in de eerste wereldoorlog en de Turks-Saudische oorlog te maken. Er wordt altijd daarop gehamerd bij de Turken: over het verraad door de Arabieren.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_117665702
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 04:34 schreef Triggershot het volgende:
Die pleurishekel valt wel mee. Het draait er vooral omdat beide stromingen gebruikt worden bij de een om de ander te aanduiden als 'anders' bij politieke conflicten. Zelden zijn het theologische redenen waarom ze elkaar bevechten.
Ook. Maar om nu te zeggen ''zelden om theologische redenen'' dan ben je volgens mij een grapje aan het maken. De punten die ik opnoemde zijn niet alleen dingen die de sjiieten doen (niet allemaal natuurlijk), maar juist dingen die ze vanuit hun bronnen onttrekken. Sjiisme kent naast de koran en hadith ook nog haar eigen boeken.
pi_117665726
Ik wijt het aan Ataturk.. Die heeft toch geprobeerd alles te verbannen wat Arabisch was... Alleen 't geloof is hem niet gelukt :)
pi_117665728
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:45 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het met de Arabisch revolutie in de eerste wereldoorlog en de Turks-Saudische oorlog te maken. Er wordt altijd daarop gehamerd bij de Turken: over het verraad door de Arabieren.
Dat ze niet weten dat de Arabieren de Turken niet hebben verraden.
pi_117665750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:46 schreef pureheart het volgende:

[..]

Ook. Maar om nu te zeggen ''zelden om theologische redenen'' dan ben je volgens mij een grapje aan het maken. De punten die ik opnoemde zijn niet alleen dingen die de sjiieten doen (niet allemaal natuurlijk), maar juist dingen die ze vanuit hun bronnen onttrekken. Sjiisme kent naast de koran en hadith ook nog haar eigen boeken.
PureHeart, volgens mij ben jij het meisje dat nog net een hoofddoek is gaan dragen (lang na het begin van je puberteit) en nu ben je 'theologische' discussies aan het voeren. Wat klopt er niet?
pi_117665761
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je het Shisme aan de hand daarvan gaat definieren, dan is er geen verschil, de genoemde dingen doen de soenieten namelijk ook.
Verschil is dat de soennieten zich beroepen tot de de hadith en Koran (vanuit deze 2 bronnen kun je de genoemde zaken niet goed praten). Terwijl je dit heel duidelijk terug vindt bij de sjiitische bronnen. Als iemand geïnteresseerd is wil ik best een aantal dingen uit hun bronnen hier plaatsen.
pi_117665763
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat ze niet weten dat de Arabieren de Turken niet hebben verraden.
Vertel! :P
pi_117665770
quote:

[..]

Welke andere boeken? De puntne die jij benoemde zijn voor 80% onwaar. Vooral door zaken als sex met babies in de wereld te helpen, kom jij over alsof je er niets van af weet..
pi_117665795
quote:

[..]

Eeum nee, beide groepen die doen wat jij allemaal opnoemt zoals Taqqiya, en Mut'ah, komen allemaal voort uit de Koran en Hadith, het zijn de interpretaties hierover die verschillen, als je naar de meeste conflicten in de geschiedenis kijkt tussen Shieten en Soenieten, gaat het niet om theologische redenen, maar om imperialistische redenen, om de macht en zetel, wat met theologie wordt gelegimiteerd, dat is wat anders.
pi_117665803
Pureheart, jij doet mij denken aan die mensen die NIETS weten over het alevietisme. Die verkondigen ook dat wij seks hebben met onze ouders. Hoe walgelijk kun je zijn, om zoiets te verkondigen.. Bah.
pi_117665807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Frappant dat jij er de Koran bijhaalt! Daar wordt met geen woord gerept over de verschillen tussen deze twee groeperingen, gezien de splitsing tussen deze moslims is ontstaan na de dood van de profeet.
Klopt. Sjiisme is pas ontstaan na de dood van de profeet. Haar grondlegger is tevens een jood die zich bekeerd had tot de Islam.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:50:44 #94
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117665844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Spreek je Turks? Ik probeer die taal te leren, heb wat boeken, maar vind het een erg moeilijke taal, Hongaars is nog makkelijker. :/ Die werkwoordsuitgangen zijn allemaal zo ingewikkeld.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_117665861
quote:
Ik ga niet in discussie met moslims.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:42 schreef Ambipur het volgende:
Ik ben ook moslim, hoor.
:')
pi_117665872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Spreek je Turks? Ik probeer die taal te leren, heb wat boeken, maar vind het een erg moeilijke taal, Hongaars is nog makkelijker. :/ Die werkwoordsuitgangen zijn allemaal zo ingewikkeld.
Ik spreek Turks, maar ik spreek Oost Turks. Die mensen uit Istanbul begrijp ik niet zo.
pi_117665893
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:48 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Vertel! :P
Volgens bronnen bijvoorbeeld geverifieerd door officiele Turkse sites, hebben alleen al de Arabieren in Beiroet ( Libanon ) al 10.000 goudstukken gestuurd aan Ataturk om hem te steunen in de strijd tegen de Grieken, hebben ze aangeboden om samen onder leiding van Turkije als een geheel te blijven. Waar de Kemalisten het vaak over hebben zijn de kleinschalige opstanden van Sharif Hussein, wat ze beschrijven als de Arabische opstand, was voor 85% gevoerd door de Britten, maar ze namen een paar prominente Arabieren met zich mee om de massa's in Irak, Syrie etc rustig te houden.
pi_117665897
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee joh, het is juist de taal van de luilak. Nooit meer hulpwoorden gebruiken :D
pi_117665924
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:49 schreef pureheart het volgende:

[..]

Klopt. Sjiisme is pas ontstaan na de dood van de profeet. Haar grondlegger is tevens een jood die zich bekeerd had tot de Islam.
De grondlegger van het Sjisme, is Ali, einstein, niet Abdullah ibn Sebbe. :')
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:53:14 #100
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_117665939
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Welke andere boeken? De puntne die jij benoemde zijn voor 80% onwaar. Vooral door zaken als sex met babies in de wereld te helpen, kom jij over alsof je er niets van af weet..
Vaak is het onwetendheid. Er zijn ook christenen die geloven dat vrijmetselaars kinderen offeren, dat Joden geheime bijeenkomsten houden om de wereld te veroveren en dat atheïsten een oorlog tegen religie aan het voeren zijn.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')