http://nos.nl/artikel/429(...)veiligheidsraad.htmlquote:Erdogan kapittelt Veiligheidsraad
Toegevoegd: zaterdag 13 okt 2012, 17:31
De Turkse premier Erdogan heeft scherpe kritiek geuit op de VN-Veiligheidsraad. Volgens Erdogan vindt er een menselijke tragedie plaats in Syrië en is de VN-Veiligheidsraad er in "twintig maanden niet in geslaagd om de juiste stappen te nemen om het probleem op te lossen".
Erdogan zei dit tijdens een conferentie in Istanbul. Er bestaat volgens hem een houding "die de Syrische president Assad groen licht geeft om elke dag tientallen tot honderden mensen te vermoorden", aldus de Turkse premier.
Overleg
VN-gezant Lakhdar Brahimi is vandaag in Turkije voor overleg. Hij spreekt er met de Turkse minister van Buitenlandse Zaken over Syrië en mogelijk ook met premier Erdogan.
De spanningen tussen Turkije en Syrië zijn de afgelopen weken hoog opgelopen. Anderhalve week geleden kwamen Syrische mortiergranaten neer op Turks grondgebied. Daarbij kwamen vijf mensen om het leven. Daarna waren er geregeld beschietingen over en weer.
Eerder deze week dwong Turkije een Syrisch passagiersvliegtuig te landen omdat er militair materieel aan boord zou zijn. Rusland zegt dat er alleen radarapparatuur aan boord was.
http://www.nu.nl/buitenla(...)en-in-luchtruim.htmlquote:Syrië verbiedt Turkse vluchten in luchtruim
DAMASCUS - Syrië verbiedt Turkse burgervluchten over zijn grondgebied. Dit heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Damascus zaterdagavond bekendgemaakt.
Het verbod volgt op het geruzie over het Syrische passagiersvliegtuig dat woensdag werd gedwongen te landen in Turkije.
Volgens de regering in Ankara vervoerde dat toestel militair materieel.
ach, of je nu over Syrië vliegt of een klein stukje omvliegen over de Middellandse zee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)en-in-luchtruim.html
Volgens het Syrische ministerie van Buitenlandse Zaken gaat het vliegverbod om middernacht in.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Volgens het Syrische ministerie van Buitenlandse Zaken gaat het vliegverbod om middernacht in.
* my2cents moet leren lezen geloof ikquote:Op zondag 14 oktober 2012 00:21 schreef my2cents het volgende:
ben wel benieuwd wat Syrie gaat doen als Turkije enkele jagers de grens overstuurt als er weer een raketje in een of ander geitenwollendurpske terecht is gekomen anders!
Mooie droom, er gaan mensen sterven en ik eis harde maatregelen van Turkije en Israël!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:43 schreef zarGon het volgende:
Ach, ik vind het best als het rustiger wordt tussen Syrië en Turkije. Eerlijk is eerlijk, ik wil niet dat er nog meer Turken sterven. (Ik wil dat er niemand sterft, maar ja...)
Waarom?quote:Op zondag 14 oktober 2012 00:31 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mooie droom, er gaan mensen sterven en ik eis harde maatregelen van Turkije en Israël!
Ze vlogen al niet meer over Syriëquote:Op zondag 14 oktober 2012 00:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die turken zijn lekker bezig met provoceren...quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:20 schreef Eagle_99 het volgende:
Armenian plane was on its way to Aleppo: officials
An Armenian plane was forced to land in the eastern Turkish province of Erzurum for a security check, Agence France-Presse has reported.
The plane was on its way to Syria's Aleppo, according to officials from Turkey's Foreign Ministry.
The exact cause for the grounding remains unknown.
http://www.hurriyetdailyn(...)=32448&NewsCatID=338
Nee, het is een een afgesproken landing.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:30 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Die turken zijn lekker bezig met provoceren...
quote:Syrische granaat raakt Turks ziekenhuis
Een Turks gezondheidscentrum net over de grens met Syrië is geraakt door een granaat van een Syrisch luchtafweergeschut. Bij de beschieting zou niemand gewond zijn geraakt.
De spanning tussen Syrië en Turkije loopt op sinds een beschieting van een Turks dorp begin oktober. Daarbij vielen vijf doden.
De twee landen beschieten elkaar nu regelmatig. Volgens de Turkse krant Milliyet heeft het Turkse leger Syrië deze maand al 87 keer beschoten. Daarbij kwamen 12 Syrische militairen om het leven, en werden meerdere tanks vernietigd.
Het Turkse parlement heeft de regering toestemming gegeven Syrië met grover geschut aan te vallen, als ze dat nodig acht.
Nee? Gooien die Syrische helikopters met stenen kapot ofzo?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan dus nooit de FSA geweest zijn, die hebben helemaal geen luchtafweer bij mijn weten.
Met een Kalashnikov schiet je een laagvliegende heli ook wel neer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:08 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee? Gooien die Syrische helikopters met stenen kapot ofzo?
neuhquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Met een Kalashnikov schiet je een laagvliegende heli ook wel neer.
ja maar die zit achter gepantserd glas, heb je echt wat zwaarders voor nodig dan een kalashnikovquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hoeft alleen de piloot maar te doden en het ding stort vanzelf neer
Een RPG dan? Die heeft de FSA wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar die zit achter gepantserd glas, heb je echt wat zwaarders voor nodig dan een kalashnikov
In het krantenartikel stond "een granaat van een Syrisch luchtafweergeschut". Dat lijk me geen ding wat je over de schouder meeneemt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:06 schreef sp3c het volgende:
rpg moet wel lukken ja
maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet wat luchtdoelraketten meesnaaien als ze gaan deserteren
Dit spul dus:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:09 schreef sp3c het volgende:
waarschijnlijk van die dubbelloops 23mm kanonnetjes
staan vaak achterop een terreinwagen ofzo of in een aanhanger
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |