SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oud type slot met pin achter het raam of nieuw, minder bereikbaar?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:09 schreef the85mc het volgende:
autodeur dicht (en op slot) gegooid. Sleutel ligt nog in de auto. Lekker bezig! Tijd voor weekend
?quote:
Ik sta morgen om 3:30 opquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
?
je woont toch in NL of niet?
Ik heb niet zoveel regelmaat qua eten etc. Eigenlijk qua alles leef ik van dag tot dag. Ik beslis die dag wel waar ik zin in heb en hoe ik mijn dag indeel. Elke dag ben ik wel 8-10 uur bezig, maar de tijden dat ik begin varieren nogal.
Ik sta wel elke dag om half 8 op. En dan direct ontbijten. Daarna zie ik verder wel wat de dag brengt. Zal er nog wel aan moeten wennen om het 9-5 keurslijf in te gaan als ik ga werken..
D:quote:
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
oh zit mobiel, had het nie gezien! Ehhh denken hoor. iig niet wonen waar ik doorheen liep naar mn solli toenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:08 schreef motorbloempje het volgende:
Maria!Ik had nog in vorige topic gepost, máár: wij gaan over 2,5/3 maanden verhuizen naar Leeds! Heb je nog tips over waar we vooral NIET moeten gaan wonen? We hebben nu Pudsey en de noordelijke dorpjes op 't oog die er goed uit lijken te zien en volgens mij is 't zuidelijke wat meer crappy, maar heb jij daar nog wat informaaasie over?
![]()
Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien..quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hoezo Leeds trouwens?je bent voorlopig nog bezig in Hull toch?
Haha ja ik deed daar veel lopend (boodschappen, naar centrum, etc.) en was ondanks wazig Engels eten iets afgevallen toen ik terug kwamquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien..). Omdat ik heel veel vanuit huis ook kan doen hebben we besloten dat 2 keer per week ik naar Hull, flexibel qua reistijden, makkelijker te doen is dan 5 keer per week naar Leeds altijd in de spits. Hij is mij al tegemoet gekomen door mee te komen naar het VK, dus nu kom ik hem tegemoet door vanuit huis te werken wanneer het kán enzo
En ja, dat had ik idd gehoord, van de buurten direct om de uni heen. Wat een gigantische campus trouwens. Was er gisteren en verdwaalde zowat. Al die hoogteverschillen ook!
Ja daarom!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat is kut Loveli!
Geniet van je avond aurum
Maria, lijkt mij een goed plan om gewoon een planning en vast ritme te vinden in eten, saai? Misschien maar het helpt als een tiet!
Heb je geen vriezer? Of anders kan je gewoon ook gevroren zakken groente halen bij de supermarkt, wokken of gewoon warm maken met een stukje vlees dat is binnen 10 minuten klaar. Soms geen pasta/aardappelen/rijst is helemaal niet erg op een gare dagquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja daarom!Nu gebeurt het wel dat we om 7 uur boodschappen gaan doen en allebei zo doodgaar zijn dat we niet weten wat we moeten eten en dus maar iets slechts pakken ofzo
Kan dan beter slechts eten als je er echt zin in hebt he!
Nee geen vriezer, alleen een klein vakje! Had een oude vriezer mn mams gehad toen ik hier kwam te wonen maar toen sloten we hem hier aan en bleek ie het niet te doenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Heb je geen vriezer? Of anders kan je gewoon ook gevroren zakken groente halen bij de supermarkt, wokken of gewoon warm maken met een stukje vlees dat is binnen 10 minuten klaar. Soms geen pasta/aardappelen/rijst is helemaal niet erg op een gare dag
Ruimte is idd nogal een issue hierquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Is een vriezer wel een idee om aan te schaffen?? Of heb je de ruimte er niet voor.
Het is echt ideaal voor vlees, groente, brood en overgebleven maaltijden. Geld krijg je er bijna gewoon uit door dit soort dingen in te vriezen (aanbieding)
Plannen genoeg
Wij waren vanochtend zo aan het ronddwalen in de shop op Heraklon, gewoon omdat het nog eeuwen zou duren voordat we gingen boarden...
Toen kwamen onze namen door de speakers dat dit de laatste oproep was voor het boarden van het vliegtuig
Dat was even paniek... Sukkels die we zijn
York!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:34 schreef motorbloempje het volgende:
@Maria: er is niet echt iets 'tussen Leeds en Hull in' dat de moeite waard is om te gaan wonen, en als we dan toch gaan verhuizen is het wel fijn als op z'n minst één van beide nog op kruipafstand van werk/studie woontmorgen gaan we dagje Leeds doen om de buurt te verkennen en even in de stad rond te kijken. Ben benieuwd!
Had je post eerst niet eens gezien.. die van 2 weken terug? Dat was niet echt een scharrel, heb toen die avond alleen met haar gezoend. Was geen relatiemateriaal. Dat kom ik de laatste tijd weinig tegen helaas. Maar goed, misschien vanavond als ik uitgaquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Leuke uitdaging Mo!
Jammer dat je weer strammer wordt MarMar
MC85, hoe is het nu met je laatste scharrel?
En met de jouwe V1?
In de schuur? Hebben jullie een schuur?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ruimte is idd nogal een issue hier
Oh derp! Dat is niet handig, maar is dus goed afgelopenLeuk gehad verders?
We hebben een berging, met groot hok, twee fietsen, warhammer-stelling, magnetron en bergingkastjes aan de muurquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:20 schreef V1z0R het volgende:
WB uniekje!
Kan nog niet echt duidelijkheid geven, zie d'r volgende week pas weer...
[..]
In de schuur? Hebben jullie een schuur?
Past dan vast ook wel een vriezertjequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
We hebben een berging, met groot hok, twee fietsen, warhammer-stelling, magnetron en bergingkastjes aan de muur
Wodka? Ik heb een barretje in een kast, met overjarige drank die ik eens leeg moet kieperenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:29 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Past dan vast ook wel een vriezertje
Maar waar bewaar je nu je wodka dan?!
Kookkunsten FTWquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vriezer wordt hier gebruikt voor brood en diepvriesspinazie. En sporadisch voor ijs. Ik vind uit de vriezer opgewarmd eten nooit lekker. Zit altijd raar smaakje aan.
Overjarige drank, wut?!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wodka? Ik heb een barretje in een kast, met overjarige drank die ik eens leeg moet kieperenDrank is beh.
En nee op dit moment past er geen vriezertje denk ik
Lijkt ie op jou?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:52 schreef V1z0R het volgende:
Hoop het trouwens ook uniekjehad beetje hetzelfde als Mc de laatste tijd...
Wel keer bijna aangepapt met oude crush, maar dan ben ik te eikelig omdat ze al een kind heeft.
Dat heb ik dus ook gehad en ik zeg het nog maar eens: melatonine, 3 mg. Works like a charm.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb een dagelijks wakker lig uurtje zo rond half 3 idd. Minstens een uur, vaak langer. Tja. Het went ook wel moet ik zeggen.
quote:
Nee, dit jochie is vrij mager, klein en erg druk.quote:
Zoals alle kinderen.... het kan nog heus wel.. Voer het tonijn, kwark en wodkaquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:07 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee, dit jochie is vrij mager, klein en erg druk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die bolle kop is dus nooit weggegaan
[ Bericht 7% gewijzigd door V1z0R op 05-10-2012 23:19:33 ]Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Eten gehaald bij de traiteur:quote:
Holy crap, dat is dik!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:20 schreef V1z0R het volgende:
12 pond 53cm en m'n moeder rookte ook
Nooit bijgetrokken
-weg-
Uhuh! Lief was ook cute, hij bewaarde het laatste balletje voor me maar hij wist niet dat ik nog 3 repen had.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat spul uit Oostenrijk waarvan ik de naam niet meer weet?
Onregelmatige nachtrust, slecht eten.... Hmmm. Hopen dat je snel je regelmaat hervindt.quote:
Wij denken er nog even overquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:08 schreef Chicolate het volgende:
Welkom thuis vakantiegangers!
Ik heb gewoon 11 uur geslapen vannacht(ben alweer een uurtje of 2 uit bed). Zal wel moe geweest zijn ofzo. Nu de dag van vandaag nog doorkomen, vriendje komt niet thuis vanavond dus mijn 'nu moet alles wat ik vandaag wil doen klaar zijn en moet ik gaan koken'-moment ontbreekt.
Enne, nog iemand die voor weinig een complete spiegelreflexcamera wil?[TK] Olympus E410 + 14-42mm + 40-150mm spiegelreflex Prima ding, maar ik ben ze minstens 2x zo zwaar en lomp gewend en kan niet omgaan met een merk dat niet Canon is
.
Leuk!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:38 schreef Viking84 het volgende:
Hoi
Nieuwe foon gekocht. En besloten dat ik een cursus Latijn ga doen, mogelijk hier in de buurt. Van de Volksuniversiteit. Elke dinsdagavond, 24 keer voor niet heel veel geld. Eerst eens uitzoeken of dat wat is. Ik ben in de afgelopen vijf jaar meerdere keren opnieuw begonnen en wil nu eens verder komen. Zo'n cursus is wel een goeie stok achter de deur, denk ik
whaha, omg, knap dat je dat trektquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hurray voor Maria's gesport!!Knap hoor
Vaiz was een cutie baby
En aye, ik was ook een cubby baby vroegah![]()
Jullie kennen de serie 'Toddles and Tiaras' toch wel he? Martijn heeft voor mij de Pulp de Pulp gedownload. Een soort spin-off van T&T, maar dan nóg erger eigenlijk. Met Rednecks & pageants & zwangere 17-jarigen & coupons & & &....ze volgen eigenlijk zo'n Redneck family die een keer featured waren in T&T.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Hmmm.... het hotel lig wel ver uit het centrum en uiteindelijk heb je anderhalve dag in Parijs. Kun je beter een aanbieding van de treinreiswinkel nemen. Zit je lekker in de trein, veel meer tijd en een hotel in parijs. Kost wel een paar tientjes meer, maar dat is zeker de moeite waard.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:04 schreef Chicolate het volgende:
Ik geloof dat ik naar Parijs wil... http://travel.groupon.nl/11264340 (80 euro pp incl bus, hotel, ontbijt en trips in de stad). Toch jammer dat ik eigenlijk blut ben
.
Ik kwam uit op een goedkoopste optie waarbij je meer dan 2x zoveel kwijt was. Dan klinkt dit wel interessantquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hmmm.... het hotel lig wel ver uit het centrum en uiteindelijk heb je anderhalve dag in Parijs. Kun je beter een aanbieding van de treinreiswinkel nemen. Zit je lekker in de trein, veel meer tijd en een hotel in parijs. Kost wel een paar tientjes meer, maar dat is zeker de moeite waard.
Maar je hebt wel veel meer tijd in Parijs en je zit op een veel betere lokatie.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:09 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik kwam uit op een goedkoopste optie waarbij je meer dan 2x zoveel kwijt was. Dan klinkt dit wel interessant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat ik dan maar mn eigen ruiten in gaan gooien: waar wil je een camera voor? Om makkelijk foto's te maken van familie, uitjes en vakanties? Want dan is een spiegelreflex, heel eerlijk, ongeschikt. In een spiegelreflex moet je tijd stoppen om het principe te begrijpen, heeft minder zoomcapaciteit (en je moet lenzen wisselen) en het is een stuk lomper dan een compactcamera die bovenstaande ook allemaal kan. Maar als je lol in fotograferen wil krijgen, en foto's met mooiere kwaliteit wil krijgen waar je zelf veel meer invloed hebt op het resultaat, dan is het een prachtdingquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Die laatste is echt mooi, Puff! Vind van dat soort afgelegen baaitjes altijd zo mooi
Misschien maar eens nadenken over Chico d'r camera, ik heb dus serieus geen fototoestel behalve die op m'n telefoon...
Ik wil je op zich best een dagje op sleeptouw nemen, uitleggen hoe dat ding werkt en met welke instellingen je al snel een goed resultaat krijgt?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:54 schreef V1z0R het volgende:
Daar zat ik dus ook al mee
Ik ga me even in dingen verdiepen...
Haal jij maar eens n goede gewone, deze foto's zijn gemaakt met dit toestel, 120 euro op bol.com.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:54 schreef V1z0R het volgende:
Daar zat ik dus ook al mee
Ik ga me even in dingen verdiepen...
Mexico. Ik zal binnenkort net als puff een vol spoilertje plaatsen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Schoonmaken.... mooie calorieverbrander V1
4 x gesport... da's veel Dad... HOe dat zo? Omdat je zin had?
Waar was jij ook alweer hjeen An?
Mijn laptoptoetsenbord wordt steeds minder, backspace en enter doen het nauwelijks meer
Vakantieschade van 12 dagen buffetten : 1 kgMijn enige beweging was zo ong. 10 km per dag wandelen en half uurtje in zee zwemmen, tot zover het ging met mijn rib.
Lijst voor vandaag:
Br; 2 boterhammen met 1 tartaar, komkommer en augurk, likje mosterd, beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T's; 1 minimuffin (vind er echt geen kloten aan, muffins), 2 chocoladepepernoten
L: 2 beschuiten met kaas, grote appel, pruim, gekookt ei
T's: peer, blokje witte chocolade met crisp, paar dropjes, paar zilveruitjes, augurk met ham
D: bloemkool, ijsberslasalade met dressing, gegrilde kabeljauw, tortellini gevuld met kaas, mosterd en knoflooksaus
T kwark en vla, ouzo sinas, cola berenburg
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Honey boo boo is awesome!
[ afbeelding ]
Die moeder was trouwens 15 toen ze beviel van de oudste en die kerel was dus 23...
Ga naar bed, je bent niet veiligquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:52 schreef Chicolate het volgende:
Het wordt nog beter. Mijn vork bleef steken in mn lippiercing. Dat is me werkelijk nog nooit gebeurd. En de doperwten smaken alsof er zand tussen zit. Ik ga hier de lol nog van inzien.
Ik wil geen jatlag. Het is daar zeven uur vroeger. Ik ben daar om 12 uur smiddags vertrokken. Tis tien uur vliegen, dus acht uur smorgens Nederlandse tijd aangekomen. Gevolg: dagje doortrekken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Chicosorry, moest gniffelen
Ga maar slapen inderdaad of lekker een tjaptjoy bestellen...
Heb zo'n zin in chinees maar moet nog een week wachten.
Ga zo ook maar naar bed, meneer moet morgen weer vroeg![]()
Dan proberen om morgen een rondje te gaan hardlopen na ruim 3 week. Alles in mij wil het niet, het is koud, je wordt er moe van en het lukt vast niet![]()
An!!!! wakker blijven !!!![]()
Waarom eigenlijk?
Doe je wel voorzichtig?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:22 schreef Chicolate het volgende:
Ja ik kan ook wel lachen om de hoeveelheid pech vanavond. Ben nu een slavink aan het bakken, eens kijken wat hier mis kan gaan. Ik vermoed dat ik hem op de grond ga laten vallen of vergeet het gas uit te zetten.
Alles is goedgegaanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow Chico! Had nog willen zeggen dat je maar niet met het gasstel moet gaan knoeien
Jaa warme choco is meer win!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:55 schreef uniekhoorn het volgende:
BenJ... gegarandeerd dat je het daarna ng kouder hebt
Ik las warme Chicoquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jaa warme choco is meer win!
Chico
Ik ben ook veel meer win als ik heet ben *insert GB smiley*quote:
Oh jaquote:Op zondag 7 oktober 2012 00:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vaiz, je vergeet jezelf in je awesome samenvatting!
Ik wil het!!!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hurray voor Maria's gesport!!Knap hoor
Vaiz was een cutie baby
En aye, ik was ook een cubby baby vroegah![]()
Jullie kennen de serie 'Toddles and Tiaras' toch wel he? Martijn heeft voor mij de Pulp der Pulp gedownload. Een soort spin-off van T&T, maar dan nóg erger eigenlijk. Met Rednecks & pageants & zwangere 17-jarigen & coupons & & &....ze volgen eigenlijk zo'n Redneck family die een keer featured waren in T&T.
Vrij netjes qua alles?quote:
Ja, dat heeft ook mijn voorkeur. 6 heeft iets dat psychisch niet te verantwoorden valtquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:20 schreef V1z0R het volgende:
Laat mij het gewoon maar bij 7u houden, vroeg zat...
Als je buiten bent gaat het beterquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eendagsweekenden vind ik niet zo fijn. Gelukkig wel mooi weer. Maar nu voel ik me schuldig omdat ik binnen hang en ook totaal geen zin heb om ook maar iets te ondernemen.
Te droog maken, het worden stukjes beton en te dik.quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe kunnen je wraps mislukken?wat doe je ermee?
Hier kun je 4 balletjes uit halen die je kunt uitrollen tot koekenpanformaat. Dan zijn ze echt goed dun en vochtig genoeg!quote:166 volkorenbloem
2/3 theelepel zout
2/3 eetlepel zonnebloemolie
100ml lauwwarm water
Als je je binnen maar vermaakt zie ik geen probleem!quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tsja, geen tuin om in te lopen/zitten en heb echt geen zin om ergens heen te gaan. Volgende week wordt ook weer heen en weer gerace.
Wij hebben zondagen dat we 's avonds voor het slapen controleren of de deuren op slot zijn, en dan zit de haak nog op de voordeur. Dus dan zijn we nergens heen geweestquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Als je je binnen maar vermaakt zie ik geen probleem!Dagje huismussen is soms heerlijk om op te laden. Wij gaan dan meestal alleen even naar de supermarkt wandelen en dat is het wel
Vandaag is ook zo'n dag
WB! Hoe wast?quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:55 schreef Perruche het volgende:
Vandaag ook een niets dagje! Bijkomen van de vakantie![]()
Thanks v1!!
quote:
Hier ook bij voorkeurquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
Zo ziet onze gemiddelde zondag eruit![]()
[/royalsadness]
Gaat wel lekker met jou en de mister laatste tijd geloof ik?quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:59 schreef Perruche het volgende:
[..]![]()
![]()
heerlijk! Echt superleuk. Lang genoeg in iedere stad geweest om het goed te zien, laatste dagje lekker in de zee gezwommen, leuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten. En met vriendje was ook superleuk! Bijna geen onenigheid enzo, dus
Wat fijn, klinkt echt heerlijk!quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:59 schreef Perruche het volgende:
[..]![]()
![]()
heerlijk! Echt superleuk. Lang genoeg in iedere stad geweest om het goed te zien, laatste dagje lekker in de zee gezwommen, leuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten. En met vriendje was ook superleuk! Bijna geen onenigheid enzo, dus
Wat ben ik dan toch altijd blij dat ik van de studie af ben als ik dat soort dingen leesquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, het is hier nu ook stralend blauw enzoMaar ik ga vanmiddag hardlopen en Mr.Mo is de laatste dingen (hopelijk nu echt..) voor de scriptie aan het afronden, dus die mag echt niet weg en moet hard werken. Al ga ik zo zelf ook nog wat nuttige studieshizzle doen. Lezen enzo.
Yay!quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:13 schreef An24 het volgende:
middag!
Net uit bed. 12 uur geslapen en mezelf toen maar uit bed gesleept. Als ik vanavond om 10 uur naar bed ga, moet het goedkomen. Hoop ik![]()
En in de vakantie niets aangekomen![]()
XM: toch ff proberen om naar buiten te gaan? Is bij mij net als sporten. Eerst geen zin, daarna blij het toch gedaan te hebben.
Even kijken of dat vandaag lukt. Ik krijg de foto's niet op mijn pc, dus moet even wachten tot Freud ze me levertquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Yay!En had ik al weebee gezegd? Weebee!
Ben benieuwd naar de foto-spoilerIs wel een land waar ik ook nog wel eens heen zou willen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Yep, vanavond krijgen we al kip maar aan kipbouillon zit al genoeg smaak, mis het niet en door de champs heb je ook nog wat te kauwenquote:
Klok verzetten naar NL tijd?quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat heeft ook mijn voorkeur. 6 heeft iets dat psychisch niet te verantwoorden valt![]()
Oeh! Lekker! En vraag dan niet teveel van jezelf de komende week. Doe wat je moet doen maar niet meer!quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Hartstikke fijn. Drie dagen van negen tot vier in de keuken gestaan om voor twintig man een Indonesische rijsttafel te maken, veel gewinkeld en veel mensen weer gezien. Maar, nu moe en dat is niet zon goed begin van de werkweek..
Rijfkoeken? Aardappelpannenkoeken? Ik weet eigenlijk niet hoe je ze 'echt' noemt. Thuis noemden we ze altijd rijfjesquote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:25 schreef loveli het volgende:
Panga wordt lekker als het in schoon water gekweekt wordt.
*met grote boog om panga heenloopt*
Hmm dat heb ik niet in huis. Wel tuinkruiden sausje voor over de broccoli, misschien smaakt dat ook wel lekker over de visquote:Op zondag 7 oktober 2012 17:31 schreef V1z0R het volgende:
Zou er dan een peperroomsausje overheen doen MaJo. Vis moet zwemmen!
Maar net als Li eet ik geen panga
Ik ben zelf ook niet zo van sausjes over de visquote:Op zondag 7 oktober 2012 17:35 schreef loveli het volgende:
Vind gefruitte venkel lekker bij witte vis en geroerbakte (roergebakte?) groente (bv sugarsnaps, broccoli), voor mij hoeft er geen saus over.
Dille heb ik als kruiden wel staan, dat ga ik er bij doenquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:02 schreef Perruche het volgende:
MaJo, witvis is altijd lekker met een dillesausje of witte wijn sausje!
quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:09 schreef Perruche het volgende:
Majo! Saus kan je ook zelf maken
. Bijv. witte wijn saus gewoon boter en beetje bloem, beetje bakken zodat het niet meer bloemig smaakt, witte wijn erbij en eventueel een beetje room. Kruiden erbij en klaar. Kan ook met water en dan bijv. dille erin. Of groentebouillon.
Saus is lekker joh als je het zelf maakt. Ik ben saus-fanquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]![]()
Ik hou zelf niet van saus, doe het nergens over, maar ik maak het dus wel voor vriendlief die het lekker vindt over vlees/vis/groenten. Ik ben dus helemaal niet thuis in het maken van saus
Maar bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen
Ik weet niet wat het is, heb er nooit van gehouden. Net als saus over biefstuk, geef mij maar lekker een biefstuk zonderquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:13 schreef Perruche het volgende:
[..]
Saus is lekker joh als je het zelf maakt. Ik ben saus-fan.
Die dingen jaquote:
quote:
Op de champignons na klinkt het erg smakelijkquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
D was goed: rijst met varkensreepjes gepaneerd met sesamzaadjes en champignons, paprika en sperziebonen in gembersaus en sambal brandal
Toch wel met appelmoes gegeten? Reibekuchen horen met appelmoes!quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die dingen jaMaar ze zien er in het echt wat smakelijker uit dan op jouw plaatje
[..]Dat zei een vriendin ook al
Is eigenlijk toeval dat mijn moeder gisteren vermeldde dat ze rijfjes hadden gemaakt. En ons eerst wilden bellen om mee te eten, maar uiteindelijk niet want ze dachten dat we er toch geen zin in zouden hebben (hadden namelijk op donderdag ook al daar gegeten en mam dacht dat we er dan op vrijdag vast geen zin meer in zouden hebben).
Nou! Als ik iets lekker vind![]()
Dus toen zijn we ze vandaag maar zelf gaan maken
![]()
En ze zijn nom!!
Dit was het receptquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op de champignons na klinkt het erg smakelijkrecept?
quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dit was het recept![]()
Rijst koken met 1,5 kopje water per kopje rijst, laten koken, daarna zacht zetten tot drooggekookt, dat is zo'n 12 minuten
Groenters met beetje olie en de scheut gembersaus, flinke lepel sambal (naar smaak), ongeveer 8 minuten.
Hamlappen in reepjes, door een mengsel ei/zoete soja halen, daarna door sesamzaadjes met peper en zout, dit krokant bakken op hoog vuur.
Maar rijfkoek of reibekuchen toch wel? Of is dat echt iets van 't Zuiden?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nog nooit van rijfjes gehoord. M'n autocorrect wil het in rijtjes veranderen.
Ik weet niet eens wat het is... Dus ik nietquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:23 schreef LieLie het volgende:
Wie heeft hier de Qi-welness al eens gehad?
Soja-, rijst-, en boekweitvlokken basismuesliquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat het is... Dus ik niet
Ikke niet, ik had tropisch ofzo!quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:23 schreef LieLie het volgende:
Ik heb eindelijk eens muesli bij MyMuesli besteld!
Wie heeft hier de Qi-welness al eens gehad?
Of je noemt het anders en krijgt het dagelijksquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat het is... Dus ik niet
Soms komt het bij je buren, dan krijg je een briefje door de bus bij welke buren het ligt, soms doen ze de volgende dag nog een keer, dan staat er op het briefje wanneer en soms idd ophalen en dan staat dat op het briefjequote:Op zondag 7 oktober 2012 19:35 schreef V1z0R het volgende:
Gekke vraag trouwens, wat gebeurt er als je een pakketje besteld hebt maar je bent er niet om 'm te ontvangen? Krijg je dan een briefje dat je 'm kunt afhalen bij het postkantoor of zo?
Liet het eerder altijd naar werk of ouders sturen namelijk alleen kon nu geen ander afleveradres opgeven.
En soms gooien ze het op je balkon, hangen het aan de deurknop, leggen het op de mat. Ofzo. Ze krijgen geen geld als ze het niet afleveren, dus dumpen >> afgeven op postkantoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:37 schreef MarMar het volgende:
[..]
Soms komt het bij je buren, dan krijg je een briefje door de bus bij welke buren het ligt, soms doen ze de volgende dag nog een keer, dan staat er op het briefje wanneer en soms idd ophalen en dan staat dat op het briefje
Komt vast goed.
Komt echt wel goed hoor, ze leveren het waarschijnlijk bij één van je buren af.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:48 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb geen achtertuin en een afgesloten galerij... Naja, maar afwachten.
Nope, ken het echt niet!quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar rijfkoek of reibekuchen toch wel? Of is dat echt iets van 't Zuiden?![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:48 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Komt echt wel goed hoor, ze leveren het waarschijnlijk bij één van je buren af.
Vervelend vind ik ook dhl en ups. Bij 2 mislukte afleveringen mag je het ophalen ergens in een stom bedrijfspand van hen met alsnog slechte openingstijden.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:38 schreef loveli het volgende:
[..]
En soms gooien ze het op je balkon, hangen het aan de deurknop, leggen het op de mat. Ofzo. Ze krijgen geen geld als ze het niet afleveren, dus dumpen >> afgeven op postkantoor.
Ken het allebeide echt helemaal niet. Het is toch geen moederkoek?quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar rijfkoek of reibekuchen toch wel? Of is dat echt iets van 't Zuiden?![]()
Vaiz, niet met appelmoes, helaasch![]()
Maar ze waren desondanks erg nom! We hebben er 14 over
Komt goed uit, want koud zijn ze nóg lekkerder
Géén idee, ik woon in een huis. Maar er is bij ons in de straat altijd één oud vrouwtje die de pakketjes wel aanneemt en dat weet meneer de pakketjesbezorger.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]gaan ze dan alle knopjes proberen tot iemand open doet?
Strakjes nog een stukje fruit en paar rauwe worteltjes.. en cranberries ? Geen calorieen wel lekkere dingen voor je lijf waar ze weer wat weerstand van kunnen bouwenquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nope, ken het echt niet!
Lijstje vandaag
O: groooote bak kwark met banaan
L: 1/2 krentenbol
T: sultana
D: spinazielasagne
Lichamelijke inspanning: 0
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:
Nog nooit van rijfkoek gehoordis dat net zoiets als rösti?
Geen honger wil niet zeggen dat je niet moet etenquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:
Nog nooit van rijfkoek gehoordis dat net zoiets als rösti?
Vriend en ik hebben allebei geen honger door uitgebreide en late lunch dus de panga skippen we. Zo maar wat yoghurt en een banaan eten zodat ik toch nog wat binnenkrijg vandaag
Klinkt goed! Rösti is ook jammiequote:Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Geraspte aardappel met ui, ei, bloem en wat kruiden, ik ken ze dan waar ook kaas doorheen zit.
Vandaar ook de yoghurt en de banaanquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Geen honger wil niet zeggen dat je niet moet eten
Oh, dan zal het wel écht iets uit het zuiden zijnquote:
Oh, je was me voorquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Geraspte aardappel met ui, ei, bloem en wat kruiden, ik ken ze dan waar ook kaas doorheen zit.
Daar heb je ook wel gelijk in, moet ook zeggen dat ik misschien ook wat te moe ben om nog uitgebreid te kokenquote:Op zondag 7 oktober 2012 19:58 schreef loveli het volgende:
En de broccoli? MaJo, zeker een lijf met ME heeft voedzaam spul nodig. Hoewel ik geen fan ben van panga, vond ik panga + broccoli wel een heel nuttige aanvulling op je lijst. Je basics zonder aanvulling vind ik niet geweldig.
Zoals ik zonet al bij XM heb gezegd: Wel nog wat fruit en vooral veel groente = geen calorieen (als je daar bang voor bent) maar wel voedingstoffen voor je ijf! En dat heb je gwoon nodigquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel gelijk in, moet ook zeggen dat ik misschien ook wat te moe ben om nog uitgebreid te kokenen heb vandaag ook veel gelegen op bed en op de bank dus heb weinig verbrand zeg maar, dan heb je ook minder eten nodig?
Hm, wel interessant. Morgen even terugkijken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:06 schreef MarMar het volgende:
Ik lees net op twitter dat er vanavond om 20.30 op ned2 een themaprogramma komt over slapeloosheid, wellicht interessant voor een aantal slankies?
Hoe werkt je energiehuishouding? Om energie vrij te kunnenmaken (bv. uit carbs of vetten), heb je vitamines en mineralen nodig (vit B is een belangrijke). Wat gebeurt er als je alleen carbs eet en niet de vitamines? Dan kun je het spul niet optimaal omzetten in energie.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel gelijk in, moet ook zeggen dat ik misschien ook wat te moe ben om nog uitgebreid te kokenen heb vandaag ook veel gelegen op bed en op de bank dus heb weinig verbrand zeg maar, dan heb je ook minder eten nodig?
Ik ben vooral bang voor calorieën omdat ik in een paar jaar 20 kilo ben aangekomen. Ik heb daardoor een soort haat-liefde verhouding met eten. Ik houd er ontzettend van maar het maakt me ook dik en dat maakt me weer ontzettend onzekerquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zoals ik zonet al bij XM heb gezegd: Wel nog wat fruit en vooral veel groente = geen calorieen (als je daar bang voor bent) maar wel voedingstoffen voor je ijf! En dat heb je gwoon nodig
Bedankt voor de tipsquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:08 schreef MarMar het volgende:
@MaJo: Wat voor mij goed werkte was meer eiwitten minder koolhydraten. Je verbrandt natuurlijk minder als je lichamelijk minder actief bent, maar pas op dat je spieren niet hard afbreken (hence why eiwitten) en je niet ook nog eens nog minder energie krijgt door te weinig vitamines etc.
Misschien wat grotere porties koken wanneer je wel energie hebt en zorgen dat je altijd wat versgekookt eten in de vriezer hebt?
Zoals ik net al zeg weet ik eigenlijk niet goed waar veel carbs in zittenquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe werkt je energiehuishouding? Om energie vrij te kunnenmaken (bv. uit carbs of vetten), heb je vitamines en mineralen nodig (vit B is een belangrijke). Wat gebeurt er als je alleen carbs eet en niet de vitamines? Dan kun je het spul niet optimaal omzetten in energie.
Jij hebt ME en weet als geen ander hoe kostbaar energie is. Broccoli heb je zo gekookt, vis zo gebakken, beetje zout en dille op de vis, plak kaas op je broccoli, nom.
Je spaghetti, pistoletjes en andere carbs zijn geen optimaal voer voor iemand met ME. Groente, fruit, gezonde vetjes.. Voedsel is primair om je lichaam te voeden en op te bouwen, niet om brandstof in te nemen. En het mag best lekker zijn.
Koolhydraten: brood, pasta, suiker, pistoletjes, vlokken, maar ook in fruit.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipsik weet nog niet zo goed hoe dat allemaal werkt dus moet me daar nog even in verdiepen
weet niet eens waar bijvoorbeeld veel eiwitten of veel koolhydraten in zitten
Het heeft mij een half jaar gekost om een goed nieuw eetpatroon te ontwikkelen (wat ik mn rolstoeldieet noem) toen nog bijna 2 jaar om 45 kilo af te vallen, toen bewoog ik amper.quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zoals ik net al zeg weet ik eigenlijk niet goed waar veel carbs in zittenwat zijn dan dingen die goed voor mij zouden zijn?
Ik ben ook begonnen met sporten en hoop daar echt energie van te krijgen. Maar tot nu toe kwam ik alleen maar kapot thuis. Wel voldaan, dat wel!
Het is ook een moeilijk contrast: door mijn ziekte beweeg ik weinig en kom ik aan. Daardoor zou ik meer moeten bewegen maar dat is lastig. Maar goed, tot nu toe gaat het sporten best goed
Jah idd, nu jullie het zeggen.. ik doe eigenlijk ook alleen de buitenste ring, behalve dan bij de groente en fruit, dat gaat nog een beetje meer naar het midden toequote:Op zondag 7 oktober 2012 20:28 schreef V1z0R het volgende:
nooit op gelet eigenlijk, maar ik neem inderdaad altijd een boog in de supermarkt
Hier zuivel, groente in blik, wijn, vlees en ijsjesquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier toiletpapier, frisdrank en alcohol langs de wanden.
Ja, het begint wel met groente/fruit hier. Met een hele enthousiaste groenteboer waar je nauwelijks aan ontkomt, met zijn stukjes appel, mango, mineola, druif en tomaatquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:52 schreef MarMar het volgende:
Hier begint het bij alle supermarkten met groente&fruit, dan bij de een: bakker, kaas, vleeswaren, slager, zuivel. Bij de ander: vlees, vleeswaren, kaas, zuivel, brood.
Ah het gaat er toch gewoon om dat je samen eet? Als zelf wat meenemen beter is voor je gezondheid, gewoon doen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:11 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle tips!Ik ga me er de komende tijd eens goed in verdiepen, het is allemaal zo nieuw voor me. Groente en fruit eet ik voldoende, ik eet inderdaad wel veel brood daar kan ik gaan minderen. Alleen geen idee wat ik (op mijn werk) dan in de plaats moet nemen
ik werk in een klein bedrijf waar we altijd samen lunchen en er is alleen brood en beleg. Zelf dingen meenemen is niet zo gezellig voor de anderen denk ik
Wat is sowieso een beetje gezond broodbelegsel?
Brood is ook prima, maar als je minder verbrandt omdat je minder beweegt, is het handig om iets minder in de koolhydraten (brandstof kortgezegd) te gaan zitten en goed op je eiwitten (voedsel voor je spieren) te letten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:27 schreef MaJo het volgende:
Het is ook dat ik al 30 jaar brood neem als ontbijt en lunch, ik heb werkelijk geen idee wat ik anders moet eten. Dat ik gisteren met yoghurt heb ontbeten is echt een unicumMaar wat zijn dan goede broodvervangers? En blijkbaar eet heel Nederland dan slecht, bijna iedereen eet toch gewoon brood
Hoeft toch ook niet elke dagquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:30 schreef MaJo het volgende:
Soms vind ik het ook wel lastig in dit topic moet ik eerlijk zeggen, ik voel me al snel aangevallen. Voor mijn doen eet ik al een stuk gezonder dan ooit, ik drink veel minder cola bijvoorbeeld en snoep nauwelijks. Ik eet genoeg groente en fruit en probeer 's avonds te wisselen tussen vlees en vis, pasta en rijst enz. Maar het lijkt wel alsof ik het nooit goed doe hierElke dag salade als lunch dat vult toch ook niet echt? En het zou mij snel vervelen. Maar goed, ik ben heel blij met alle tips alleen heb ik het idee dat ik toch nooit zal voldoen aan alle hoge eisen hier
Wij maken ze ook weleens. Lekker met appelmoes of stroop.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:50 schreef Goodbye het volgende:
Rijfkoek zegt mij ook helemaal niets. Reibekuchen alleen maar van de posts van Pietverdriet in CUL.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:50 schreef MaJo het volgende:
Ik waardeer de tips ook absoluutMaar ben ook zelf best gevoelig voor kritiek op dit punt hoor
Ik ben jarenlang superslank geweest en door medicijnen en ziekte ben ik dus ruim 20 kilo aangekomen. Opeens moet ik mijn hele leven veranderen en dat is lastig, maar ik wil het wel. Ik krijg nu net iets te vaak de vraag of ik zwanger ben en dat begin ik echt zat te worden
Game of Thrones!quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:17 schreef MaJo het volgende:
Thanks voor de bemoedigende woorden allemaalIk ga naar bed, morgen weer werken en ik kan mijn slaap goed gebruiken
Maar eerst op bed nog lekker even Game of Thrones lezen, erg verslavend
Ben je ook fan?quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Game of Thrones!Enjoy en slaap lekker!
Alle 5 boekjes zijn uit dus ik hoop dat Mr Martin binnenkort klaar is met 6!quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben je ook fan?Kijk je de serie of lees je ook? Ik ben nu bezig met boek 4 en het wordt zo spannend allemaal
Boks!quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
MaJo, is ook lastig hoor! Ik baal vaak ook omdat ik voor mn idee al mn best doe en het geen kont helpt veelal (harhar, veel kont). Om echt af te vallen moet ik ws. heel anders eten dan ik zou willen, dus dan is het imo een kwestie van de balans zoeken tussen wat je okay vindt en wat je nodig hebt.
quote:
Herkenbaarquote:Op maandag 8 oktober 2012 09:10 schreef V1z0R het volgende:
maar wel lekker toch om zo lang door te slapen?
Slapen![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |