abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117633158
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:25:47 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117633305
Nou, aan de vlierbessenextract Phaidra!

Over vlieren gesproken, waar is Vlierbloesem gebleven?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117633470
:D

Ik pas nog even, iets te zuur voor mijn pijnlijke maag.

Zo soep eten, kijken hoe het gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117634347
* MarMar duimt mee voor Puff
pi_117634732
autodeur dicht (en op slot) gegooid. Sleutel ligt nog in de auto. Lekker bezig! Tijd voor weekend ;)
pi_117635315
Dank O+
lief had een bloemetje voor me, dat was wel erg lief :)
pi_117636290
Vriend van me heeft me thuis afgezet en weer terug gereden met reservesleutel :) Dus is weer opgelost.

Kwam grappig plaatje tegen, moest nog een beetje aan al die blaasontstekingverhalen denken.

If you pee like this, there is something wrong:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:05:29 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117636461
Oi xD

noten gezond he, nou niet als je oude eet :') auw buik.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:07:43 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117636556
Vriendje had goed idee btw! Soorten eten op vaste dagen zodat we beter kunnen plannen. Dus bijv een saladedag, soepdag, etc. *O* van het weekend plannetje maken.

En in het weekend een anything goes dag :+
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:26:26 #10
70532 loveli
N
pi_117637158
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:09 schreef the85mc het volgende:
autodeur dicht (en op slot) gegooid. Sleutel ligt nog in de auto. Lekker bezig! Tijd voor weekend ;)
Oud type slot met pin achter het raam of nieuw, minder bereikbaar?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:27:14 #11
70532 loveli
N
pi_117637190
Opgelost zie ik ;)
crap in = crap out
pi_117637236
Ik heb 3 dagen met vast eten:
donderdag (bami), gekookte sperziebonen, gebakken tahu, pindasaus
vrijdag (macaroni), tomatensaus met vlees [rauwe witlof]
zaterdag pizza
(wat mijn liefste eet en ik niet)
[wat ik eet en mijn liefste niet]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117637398
Lijst
• anderhalf uur wandelen in de regen
• anderhalf uur grond kruien
• 1 paksoi in pindasoep
• 2 krekkers met roomboter
• avondeten: geblancheerde zure boontjes (in plaats van witlof ;)), tomatensaus met gesneden vleeswaar
• toe: 2 pruimen met magere vanillekwark

En nu is het alweer bijna bedtijd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117637613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:31 schreef sigme het volgende:
Lijst
En nu is het alweer bijna bedtijd.
?
je woont toch in NL of niet?

Ik heb niet zoveel regelmaat qua eten etc. Eigenlijk qua alles leef ik van dag tot dag. Ik beslis die dag wel waar ik zin in heb en hoe ik mijn dag indeel. Elke dag ben ik wel 8-10 uur bezig, maar de tijden dat ik begin varieren nogal.
Ik sta wel elke dag om half 8 op. En dan direct ontbijten. Daarna zie ik verder wel wat de dag brengt. Zal er nog wel aan moeten wennen om het 9-5 keurslijf in te gaan als ik ga werken..
pi_117637903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

?
je woont toch in NL of niet?

Ik heb niet zoveel regelmaat qua eten etc. Eigenlijk qua alles leef ik van dag tot dag. Ik beslis die dag wel waar ik zin in heb en hoe ik mijn dag indeel. Elke dag ben ik wel 8-10 uur bezig, maar de tijden dat ik begin varieren nogal.
Ik sta wel elke dag om half 8 op. En dan direct ontbijten. Daarna zie ik verder wel wat de dag brengt. Zal er nog wel aan moeten wennen om het 9-5 keurslijf in te gaan als ik ga werken..
Ik sta morgen om 3:30 op :+.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:06:57 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117638941
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik sta morgen om 3:30 op :+.
D:

Ik vind het al heel wat als ik als niet ochtendmens de trein van half 7 haal :')
pi_117638992
Maria! :) Ik had nog in vorige topic gepost, máár: wij gaan over 2,5/3 maanden verhuizen naar Leeds! Heb je nog tips over waar we vooral NIET moeten gaan wonen? We hebben nu Pudsey en de noordelijke dorpjes op 't oog die er goed uit lijken te zien en volgens mij is 't zuidelijke wat meer crappy, maar heb jij daar nog wat informaaasie over? :@ :D
Ja doei.
pi_117639432
O haiz! Wat een dag :')

Zit nu lekker opde bank met een wijntje en mijn lief heeft gekookt, dat maakt alles goed :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:23:19 #19
70532 loveli
N
pi_117639588
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:23:52 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117639613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:08 schreef motorbloempje het volgende:
Maria! :) Ik had nog in vorige topic gepost, máár: wij gaan over 2,5/3 maanden verhuizen naar Leeds! Heb je nog tips over waar we vooral NIET moeten gaan wonen? We hebben nu Pudsey en de noordelijke dorpjes op 't oog die er goed uit lijken te zien en volgens mij is 't zuidelijke wat meer crappy, maar heb jij daar nog wat informaaasie over? :@ :D
oh zit mobiel, had het nie gezien! Ehhh denken hoor. iig niet wonen waar ik doorheen liep naar mn solli toen :') zal wel even opzoeken waar dat is, was oosten geloof ik, richting Sheepscar oids. en park bij uni wou je s avonds niet wezen. Ben alleen niet overal geweest, vooral bij campus, werk, centrum en station :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:24:56 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117639661
Hoezo Leeds trouwens? :D je bent voorlopig nog bezig in Hull toch?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:27:15 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117639748
Dat is kut Loveli!

Geniet van je avond aurum :)

Maria, lijkt mij een goed plan om gewoon een planning en vast ritme te vinden in eten, saai? Misschien maar het helpt als een tiet!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:34:47 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117640077
Laatste dag VakantieLijst
O: kwart watermeloen, 2 stukken galiameloen, 2 opscheplepels mais, 6 gegrilde tomatenplakken met kaas, halve komkommer, 2 getoaste bruine bollen gedipt met echte feta, omelet op getoaste boterham, getoaste boterham met boter en suiker, tros druiven, sinaasappel, griekse yoghurt met honing (dat is het ontbijt van 11 dagen lang)
T: gekookt ei, appel
D: 400 gr spinazie, 150 gr tartaar, 200gr + 200 gr champ en ui, mosterd, gekookt aardappeltje
T: cola berenburg, kwark en vla

Mijn vakantie ontbijt is dus giga maar overdag niet gegeten behalve een gekookt ei en een kom met zoute popcorn (en bier)

In de avondbuffet voornamelijk veel vis, groente, kaas en stiekem ook wat lever, gefrituurde kippenpoten, patat, pasta aioli, pannenkoekjes en 1 bolletje ijs en 1 gebakje
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_117640120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hoezo Leeds trouwens? :D je bent voorlopig nog bezig in Hull toch?
Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien.. :') ). Omdat ik heel veel vanuit huis ook kan doen hebben we besloten dat 2 keer per week ik naar Hull, flexibel qua reistijden, makkelijker te doen is dan 5 keer per week naar Leeds altijd in de spits. Hij is mij al tegemoet gekomen door mee te komen naar het VK, dus nu kom ik hem tegemoet door vanuit huis te werken wanneer het kán enzo :)

En ja, dat had ik idd gehoord, van de buurten direct om de uni heen. Wat een gigantische campus trouwens. Was er gisteren en verdwaalde zowat. Al die hoogteverschillen ook! :o
Ja doei.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:48:45 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117640773
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien.. :') ). Omdat ik heel veel vanuit huis ook kan doen hebben we besloten dat 2 keer per week ik naar Hull, flexibel qua reistijden, makkelijker te doen is dan 5 keer per week naar Leeds altijd in de spits. Hij is mij al tegemoet gekomen door mee te komen naar het VK, dus nu kom ik hem tegemoet door vanuit huis te werken wanneer het kán enzo :)

En ja, dat had ik idd gehoord, van de buurten direct om de uni heen. Wat een gigantische campus trouwens. Was er gisteren en verdwaalde zowat. Al die hoogteverschillen ook! :o
Haha ja ik deed daar veel lopend (boodschappen, naar centrum, etc.) en was ondanks wazig Engels eten iets afgevallen toen ik terug kwam :') :+ Goed voor je kuitspieren daar! :P

Ergens tussen Hull en Leeds is anders nie handig?

Ik heb trouwens even gekeken, ik werkte in Chapel Allerton / Chapeltown. Dat was best okay, het was meer de stukken tussen uni en Chapel Allerton wat niet zo goed was (liep van St Marks Rd naar Scott Hall Rd en van daar naar Harrogate Rd en Regent str), als ik het goed herinner was vooral het stuk rond Scott Hall Rd soort van verlaten met prikkeldraad en ondefinieerbare rook enzo :')

Chapel Allerton was wel prima, best heel multiculti en wat winkels enzo, en goeie busverbinding naar het centrum. Al zie ik na wat Googlewerk dat Chapeltown gezien wordt als een rough neighborhood met een high crime rate en drugs abuse enzo :+

Verder vind ik het lastig te zeggen! Vind 'standaard' woonhuizen in GB sowieso niet heel mooi vaak :+ En bwah rond uni en richting centrum viel allemaal wel mee, liep daar vaak redelijk laat in mn eentje. Veel bezopen Brits volk (veel studenten), maar daar heb je niet echt last van.

Was trouwens even Street View aan het checken, en het is allemaal minder erg dan ik me herinner :o Al had ik wat kleine straatjes genomen en het is ook een momentopname natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door MariaEtcetera op 05-10-2012 21:07:39 ]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:48:59 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117640787
Leuke uitdaging Mo!

Jammer dat je weer strammer wordt MarMar :(

MC85, hoe is het nu met je laatste scharrel?
En met de jouwe V1? :Y)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:52:30 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117640983
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat is kut Loveli!

Geniet van je avond aurum :)

Maria, lijkt mij een goed plan om gewoon een planning en vast ritme te vinden in eten, saai? Misschien maar het helpt als een tiet!
Ja daarom! :D Nu gebeurt het wel dat we om 7 uur boodschappen gaan doen en allebei zo doodgaar zijn dat we niet weten wat we moeten eten en dus maar iets slechts pakken ofzo :') Kan dan beter slechts eten als je er echt zin in hebt he! :+
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:55:41 #28
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117641169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:52 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja daarom! :D Nu gebeurt het wel dat we om 7 uur boodschappen gaan doen en allebei zo doodgaar zijn dat we niet weten wat we moeten eten en dus maar iets slechts pakken ofzo :') Kan dan beter slechts eten als je er echt zin in hebt he! :+
Heb je geen vriezer? Of anders kan je gewoon ook gevroren zakken groente halen bij de supermarkt, wokken of gewoon warm maken met een stukje vlees dat is binnen 10 minuten klaar. Soms geen pasta/aardappelen/rijst is helemaal niet erg op een gare dag

Puff, wanneer weet je wat meer?

Sigme, nog leuke plannen deze winter?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:57:35 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117641288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb je geen vriezer? Of anders kan je gewoon ook gevroren zakken groente halen bij de supermarkt, wokken of gewoon warm maken met een stukje vlees dat is binnen 10 minuten klaar. Soms geen pasta/aardappelen/rijst is helemaal niet erg op een gare dag
Nee geen vriezer, alleen een klein vakje! Had een oude vriezer mn mams gehad toen ik hier kwam te wonen maar toen sloten we hem hier aan en bleek ie het niet te doen :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:58:01 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117641316
Leuke dingen op de planning verders Uniekje?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:04:44 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117641674
Is een vriezer wel een idee om aan te schaffen?? Of heb je de ruimte er niet voor.
Het is echt ideaal voor vlees, groente, brood en overgebleven maaltijden. Geld krijg je er bijna gewoon uit door dit soort dingen in te vriezen (aanbieding)

Plannen genoeg :')

Wij waren vanochtend zo aan het ronddwalen in de shop op Heraklon, gewoon omdat het nog eeuwen zou duren voordat we gingen boarden...
Toen kwamen onze namen door de speakers dat dit de laatste oproep was voor het boarden van het vliegtuig :o
Dat was even paniek... Sukkels die we zijn o|O
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:06:35 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117641756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Is een vriezer wel een idee om aan te schaffen?? Of heb je de ruimte er niet voor.
Het is echt ideaal voor vlees, groente, brood en overgebleven maaltijden. Geld krijg je er bijna gewoon uit door dit soort dingen in te vriezen (aanbieding)

Plannen genoeg :')

Wij waren vanochtend zo aan het ronddwalen in de shop op Heraklon, gewoon omdat het nog eeuwen zou duren voordat we gingen boarden...
Toen kwamen onze namen door de speakers dat dit de laatste oproep was voor het boarden van het vliegtuig :o
Dat was even paniek... Sukkels die we zijn o|O
Ruimte is idd nogal een issue hier :D

Oh derp! Dat is niet handig, maar is dus goed afgelopen :D Leuk gehad verders? O+
pi_117642836
Balen Li!

Ik open net mijn kast en vind de gioto :9

Wel tof die verhuizing Mo!

En bedankt voor de links Chico! Ik heb wat lopen via airbnb, anders maak ik gebruik van je linkje.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:33:49 #34
70532 loveli
N
pi_117642959
wat is gioto?
crap in = crap out
pi_117642999
@Maria: er is niet echt iets 'tussen Leeds en Hull in' dat de moeite waard is om te gaan wonen, en als we dan toch gaan verhuizen is het wel fijn als op z'n minst één van beide nog op kruipafstand van werk/studie woont :P morgen gaan we dagje Leeds doen om de buurt te verkennen en even in de stad rond te kijken. Ben benieuwd! :o
Ja doei.
pi_117643062
Mo wat spannend en leuk!

Ik probeer wel mee te lezen maar jullie gaan nog steeds snel :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:38:39 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117643124
Plan gemaakt! w/

Ma: AVG-dag (ook stamppotten enzo)
Di: vegetarische dag
Wo: soepdag
Do: saladedag
Vr: pastadag
Za/Zo: anything goes w/

Vooral doordeweeks is lastig, dus dit zou al ietsje moeten schelen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:34 schreef motorbloempje het volgende:
@Maria: er is niet echt iets 'tussen Leeds en Hull in' dat de moeite waard is om te gaan wonen, en als we dan toch gaan verhuizen is het wel fijn als op z'n minst één van beide nog op kruipafstand van werk/studie woont :P morgen gaan we dagje Leeds doen om de buurt te verkennen en even in de stad rond te kijken. Ben benieuwd! :o
York! :+

Nee ik zie het, moest even zien waar Hull ook weer lag.
pi_117643198
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:33 schreef loveli het volgende:
wat is gioto?
pi_117643317
Ik wist dat ik wat zwaarder was geworden, maar ik zag weinig verschil. Maar nu weet ik het waar het is gebleven, naar mijn bovenbenen. Ga zo de stad even in en wilde een broek aantrekken die ik vlak voor het WK had gekocht. Toen was ik 79 kg, nu 84. Bij mn taille zit ie goed, maar om mn bovenbenen lijkt het net een legging :') Dat mtben is hardstikke leuk, maar zo wordt het nog een dure hobby..
pi_117643957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Leuke uitdaging Mo!

Jammer dat je weer strammer wordt MarMar :(

MC85, hoe is het nu met je laatste scharrel?
En met de jouwe V1? :Y)
Had je post eerst niet eens gezien.. die van 2 weken terug? Dat was niet echt een scharrel, heb toen die avond alleen met haar gezoend. Was geen relatiemateriaal. Dat kom ik de laatste tijd weinig tegen helaas. Maar goed, misschien vanavond als ik uitga ;)
pi_117644890
WB uniekje! :W
Kan nog niet echt duidelijkheid geven, zie d'r volgende week pas weer...
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ruimte is idd nogal een issue hier :D

Oh derp! Dat is niet handig, maar is dus goed afgelopen :D Leuk gehad verders? O+
In de schuur? Hebben jullie een schuur? :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:23:47 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117645012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:20 schreef V1z0R het volgende:
WB uniekje! :W
Kan nog niet echt duidelijkheid geven, zie d'r volgende week pas weer...

[..]

In de schuur? Hebben jullie een schuur? :@
We hebben een berging, met groot hok, twee fietsen, warhammer-stelling, magnetron en bergingkastjes aan de muur :Y
pi_117645220
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

We hebben een berging, met groot hok, twee fietsen, warhammer-stelling, magnetron en bergingkastjes aan de muur :Y
Past dan vast ook wel een vriezertje ;)
Maar waar bewaar je nu je wodka dan?! :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:37:46 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117645544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Past dan vast ook wel een vriezertje ;)
Maar waar bewaar je nu je wodka dan?! :o
Wodka? Ik heb een barretje in een kast, met overjarige drank die ik eens leeg moet kieperen :+ Drank is beh.

En nee op dit moment past er geen vriezertje denk ik :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:38:20 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117645567
zou leuk zijn V1 dat het echt leuk gaat klikken :Y

Vriezer kan ook in de slaapkamer ofzo :P
Zal niet weten hoe je er zonder kunt:
+ altijd 'vers' brood
+ vlees en vis
+ diepvriesgroente
+ grote pan koken (soep, stamppotten, alles soorten pastas, quiches') de rest invriezen
+ diepvriesfruit
+ rabarbermoes, appelmoes zelfgemaakt
+ snel bier afkoelen
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:42:37 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117645713
Vriezer wordt hier gebruikt voor brood en diepvriesspinazie. En sporadisch voor ijs. Ik vind uit de vriezer opgewarmd eten nooit lekker :@. Zit altijd raar smaakje aan.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:48:47 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117645963
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vriezer wordt hier gebruikt voor brood en diepvriesspinazie. En sporadisch voor ijs. Ik vind uit de vriezer opgewarmd eten nooit lekker :@. Zit altijd raar smaakje aan.
Kookkunsten FTW >:)

Trouwens, bevroren cranberries kan je het ook voor gebruiken :Y

Zag dat je weer een aantal post om 3.30 ofzo maakte... Je maakt ook geen lekkere nachten. Hoe is de stresssituatie op het werk op heden?
pi_117646074
1 lade met flessen wodka, 1 lade met bevroren glazen, 1 lade (grote bak eigenlijk) met kip, speklappen, bessen en groente...
Brood bevries ik eigenlijk nooit :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wodka? Ik heb een barretje in een kast, met overjarige drank die ik eens leeg moet kieperen :+ Drank is beh.

En nee op dit moment past er geen vriezertje denk ik :D
Overjarige drank, wut?! :P

Hoop het trouwens ook uniekje :) had beetje hetzelfde als Mc de laatste tijd...
Wel keer bijna aangepapt met oude crush, maar dan ben ik te eikelig omdat ze al een kind heeft.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:00:31 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117646322
Ik heb een dagelijks wakker lig uurtje zo rond half 3 idd. Minstens een uur, vaak langer. Tja. Het went ook wel moet ik zeggen.
pi_117646341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:52 schreef V1z0R het volgende:

Hoop het trouwens ook uniekje :) had beetje hetzelfde als Mc de laatste tijd...
Wel keer bijna aangepapt met oude crush, maar dan ben ik te eikelig omdat ze al een kind heeft.
Lijkt ie op jou?
pi_117646488
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb een dagelijks wakker lig uurtje zo rond half 3 idd. Minstens een uur, vaak langer. Tja. Het went ook wel moet ik zeggen.
Dat heb ik dus ook gehad en ik zeg het nog maar eens: melatonine, 3 mg. Works like a charm.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:05:42 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117646492
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Lijkt ie op jou?

Hoe was je Diner X?
pi_117646548
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Lijkt ie op jou?
Nee, dit jochie is vrij mager, klein en erg druk.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:09:31 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117646614
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee, dit jochie is vrij mager, klein en erg druk.
Zoals alle kinderen.... het kan nog heus wel.. Voer het tonijn, kwark en wodka *O*
Kiek'n wat word
pi_117646726
Als kind was ik al prettig gezet (voor in de jaren '80/'90, tegenwoordig was het als normaal gezien), erg groot en rustig. :P

Kijk maar :)
SPOILER
Die bolle kop is dus nooit weggegaan :D

[ Bericht 7% gewijzigd door V1z0R op 05-10-2012 23:19:33 ]
pi_117646819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:05 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoe was je Diner X?
Eten gehaald bij de traiteur:

Pasta met gegrilde kip en paprika-roomsaus
Stroopwafelbavarois en Panna cotta met bloedsinaasappel
Toastjes met een zalige tapenade (iets van bassilicum, pijnboompitten, olijfolie en pecorino)
Tomaatjes gevuld met tonijnmousse.

En ik kan hem niet eens de schuld geven, want ik ben tenslotte de feeder en hij wachtte netjes in de auto toen ik het ging halen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:16:00 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117646823
Lief V1... toen al!!!

/interpret uit
pi_117646881
Trusten uniekje! :*
pi_117646931
Ik vind het wel meevallen viz. Ik woog 8 pond bij mijn geboorte en dat terwijl mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap..
Toen ik een jaar of 1 was had ik 4 onderkinnen en van die vadsige, gerimpelde benen.

Gelukkig is het bijgetrokken.
pi_117646982
12 pond 53cm en m'n moeder rookte ook :')

Nooit bijgetrokken }:|

-weg :) -

[ Bericht 16% gewijzigd door V1z0R op 05-10-2012 23:37:21 ]
pi_117647390
Dat is best groot en zwaar bij geboorte toch? Ik was iets meer dan 5,5 pond en onderdeurtje tot mn 10de. Is nog aardig bijgetrokken later.. Ben nu qua lengte aardig gemiddeld, maar wel wat lomper gebouwd in de schouders dan gemiddeld..
Ga nu even de stad onveilig maken :D
pi_117647507
7 pond is zo'n beetje gemiddeld dacht ik, dus ja :P

Succes! ehhh ik bedoel veel plezier natuurlijk :D ^O^
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:41:50 #63
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117647676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:20 schreef V1z0R het volgende:
12 pond 53cm en m'n moeder rookte ook :')

Nooit bijgetrokken }:|

-weg :) -
Holy crap, dat is dik! ;)
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:59:31 #64
70532 loveli
N
pi_117648214
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Dat spul uit Oostenrijk waarvan ik de naam niet meer weet? :')
crap in = crap out
pi_117651405
Mogge.
Het regent.
  Vis een optie? zaterdag 6 oktober 2012 @ 04:23:53 #66
70532 loveli
N
pi_117651456
Mogge.. moet nog in slaap vallen.
crap in = crap out
pi_117651827
Mogge. Ik heb blijkbaar een ritme.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:01:38 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117651879
Mogguh derde dag op een rij wakker om half vier en niet meer kunnen slapen.
Niet meer actief op Fok!
pi_117652370
Ik slaap als een roosje sinds ik elke dag zo'n 2 uren buiten ben, bruikbare tip voor een paar van de slapelozen onder ons misschien?

Uniekje hier ook wb :) dat stramme lijf trek ik me voorals nog lekker niets van aan PUH! Vanmiddag weer lopen!

Lijstje vandaag

O: brinta
T: cappuccino, zelfgebakken koekje
L: pistolet roomkaas met zalm en rauwkost, karnemelk
B: wandelen
T: cappuccino, banaan
B: wat kleren herstellen van de meisjes
D: wraps en salade
T: kwark met peer
pi_117652375
Oh en ochtendhumor hier: Mila was nog niet helemaal wakker, loopt door de kamer, de kat mauwt eens naar d'r..
Kijkt ze naar de kat, zegt ze: "wat zei je?"
Om dan vervolgens haar hoofd te schudden over haar eigen sufheid.

Heerlijk kind O+
pi_117652537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat spul uit Oostenrijk waarvan ik de naam niet meer weet? :')
Uhuh! Lief was ook cute, hij bewaarde het laatste balletje voor me maar hij wist niet dat ik nog 3 repen had. O-)

Oh en Vaiz; zelfgebreide truien boks. Ik heb een foto van mijn broertje en mij in dezelfde sneeuwpop trui *D
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:42:03 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117652696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 04:23 schreef loveli het volgende:
Mogge.. moet nog in slaap vallen.
Onregelmatige nachtrust, slecht eten.... Hmmm. Hopen dat je snel je regelmaat hervindt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_117652767
Lijstje van gisteren:

O: gekookt eitje, 2 roggecrackers met filet A. en ui
L: tosti van boerenvolkoren met milnerkaas, yorkham, gele paprika en ui
T: volle kwark met aardbeien, citroensap en zoetstof
T: bospeen
T: banaan
T: gekookt ei
S: hardlopen, 7,5 km.
T: wodka met 28 gram ovenchips. (er zat 2 gram te weinig in de zak dus! :( )
D: kliekje andijviestamp met klein stukje magere scharrelrookworst
T: 10 gram extra pure choco
T: citroendropijsje
Kcals: 1688
pi_117653075
Mogguh
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117653625
Morgen! Weer thuis. Nu wakker blijven tegen de jetjag. Oi!

En ook Uniek welkom thuis. Hoe waren jou dagen? Een weekje toch?
pi_117653658
Welkom thuis! En uniek ook! :*

Heerlijk weer hier! Zo even ontbijten en dan richting Leeds :z Moet echt gaan werken aan vroeger opstaan; vanaf dinsdag moet ik elke dag om 7 uur op 't werk zijn :')___!
Ja doei.
pi_117653760
Welkom thuis vakantiegangers!

Ik heb gewoon 11 uur geslapen vannacht O+ (ben alweer een uurtje of 2 uit bed). Zal wel moe geweest zijn ofzo. Nu de dag van vandaag nog doorkomen, vriendje komt niet thuis vanavond dus mijn 'nu moet alles wat ik vandaag wil doen klaar zijn en moet ik gaan koken'-moment ontbreekt.

Enne, nog iemand die voor weinig een complete spiegelreflexcamera wil? O-) [TK] Olympus E410 + 14-42mm + 40-150mm spiegelreflex Prima ding, maar ik ben ze minstens 2x zo zwaar en lomp gewend en kan niet omgaan met een merk dat niet Canon is :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_117654063
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:08 schreef Chicolate het volgende:
Welkom thuis vakantiegangers!

Ik heb gewoon 11 uur geslapen vannacht O+ (ben alweer een uurtje of 2 uit bed). Zal wel moe geweest zijn ofzo. Nu de dag van vandaag nog doorkomen, vriendje komt niet thuis vanavond dus mijn 'nu moet alles wat ik vandaag wil doen klaar zijn en moet ik gaan koken'-moment ontbreekt.

Enne, nog iemand die voor weinig een complete spiegelreflexcamera wil? O-) [TK] Olympus E410 + 14-42mm + 40-150mm spiegelreflex Prima ding, maar ik ben ze minstens 2x zo zwaar en lomp gewend en kan niet omgaan met een merk dat niet Canon is :').
Wij denken er nog even over :)

Vriendje had nog een verrassing: het liedje dat op vakantie vaak op de radio was gevonden op youtube, voor een instant vakantiegevoel!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:06:50 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117654885
V1z ja, aangebroken flessen die dan niet leeggemaakt worden :')

Heb ik een foto gemist? :7 Ik was ook een spekkige baby, weet niet meer hoe zwaar. Had ook al vrij rap een compleet Beatle-kapsel (voor ik 1 jaar was iig).

BAM 2 uurtjes gesport, met op iedere grote teen een giga-blaar sinds donderdag. Deed zeer en ga morgen spierpijn hebben dus voel me een eindbaas :+
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:38:06 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117655644
Hoi :W

Nieuwe foon gekocht *O*. En besloten dat ik een cursus Latijn ga doen, mogelijk hier in de buurt. Van de Volksuniversiteit. Elke dinsdagavond, 24 keer voor niet heel veel geld. Eerst eens uitzoeken of dat wat is. Ik ben in de afgelopen vijf jaar meerdere keren opnieuw begonnen en wil nu eens verder komen. Zo'n cursus is wel een goeie stok achter de deur, denk ik :)
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:38:43 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117655663
Wb uniek! *O*
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:54:34 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117656098
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:38 schreef Viking84 het volgende:
Hoi :W

Nieuwe foon gekocht *O*. En besloten dat ik een cursus Latijn ga doen, mogelijk hier in de buurt. Van de Volksuniversiteit. Elke dinsdagavond, 24 keer voor niet heel veel geld. Eerst eens uitzoeken of dat wat is. Ik ben in de afgelopen vijf jaar meerdere keren opnieuw begonnen en wil nu eens verder komen. Zo'n cursus is wel een goeie stok achter de deur, denk ik :)
Leuk! :Y Ben benieuwd of het wat is, zo'n volksuniversiteit-cursus!
pi_117656153
Hurray voor Maria's gesport!! *O* Knap hoor :Y

Vaiz was een cutie baby O+

En aye, ik was ook een cubby baby vroegah :Y O+

Jullie kennen de serie 'Toddles and Tiaras' toch wel he? Martijn heeft voor mij de Pulp der Pulp gedownload. Een soort spin-off van T&T, maar dan nóg erger eigenlijk. Met Rednecks & pageants & zwangere 17-jarigen & coupons & & &.... O+ ze volgen eigenlijk zo'n Redneck family die een keer featured waren in T&T.

pi_117656215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

Jullie kennen de serie 'Toddles and Tiaras' toch wel he? Martijn heeft voor mij de Pulp de Pulp gedownload. Een soort spin-off van T&T, maar dan nóg erger eigenlijk. Met Rednecks & pageants & zwangere 17-jarigen & coupons & & &.... O+ ze volgen eigenlijk zo'n Redneck family die een keer featured waren in T&T.

whaha, omg, knap dat je dat trekt :D

Mijn lijf doet minder stram :D gelukkig heeft droger weer ook zo z'n effecten.
Nu ff lunch en dan lekker wandelen in het zonnetje.
pi_117656358
Honey boo boo is awesome!

Die moeder was trouwens 15 toen ze beviel van de oudste en die kerel was dus 23... :')
pi_117656360
Ik geloof dat ik naar Parijs wil :') ... http://travel.groupon.nl/11264340 (80 euro pp incl bus, hotel, ontbijt en trips in de stad). Toch jammer dat ik eigenlijk blut ben :P.
pi_117656427
Tard the cat blijft ook awesome! O+
SPOILER
pi_117656437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:04 schreef Chicolate het volgende:
Ik geloof dat ik naar Parijs wil :') ... http://travel.groupon.nl/11264340 (80 euro pp incl bus, hotel, ontbijt en trips in de stad). Toch jammer dat ik eigenlijk blut ben :P.
Hmmm.... het hotel lig wel ver uit het centrum en uiteindelijk heb je anderhalve dag in Parijs. Kun je beter een aanbieding van de treinreiswinkel nemen. Zit je lekker in de trein, veel meer tijd en een hotel in parijs. Kost wel een paar tientjes meer, maar dat is zeker de moeite waard. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117656479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hmmm.... het hotel lig wel ver uit het centrum en uiteindelijk heb je anderhalve dag in Parijs. Kun je beter een aanbieding van de treinreiswinkel nemen. Zit je lekker in de trein, veel meer tijd en een hotel in parijs. Kost wel een paar tientjes meer, maar dat is zeker de moeite waard. :)
Ik kwam uit op een goedkoopste optie waarbij je meer dan 2x zoveel kwijt was. Dan klinkt dit wel interessant :P.
pi_117656535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:09 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik kwam uit op een goedkoopste optie waarbij je meer dan 2x zoveel kwijt was. Dan klinkt dit wel interessant :P.
Maar je hebt wel veel meer tijd in Parijs en je zit op een veel betere lokatie. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117656990
In een spoiler trouwens wat mooie vakantiefoto's :)

SPOILER
pi_117657350
Die laatste is echt mooi, Puff! Vind van dat soort afgelegen baaitjes altijd zo mooi :@

Misschien maar eens nadenken over Chico d'r camera, ik heb dus serieus geen fototoestel behalve die op m'n telefoon...
pi_117657719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Die laatste is echt mooi, Puff! Vind van dat soort afgelegen baaitjes altijd zo mooi :@

Misschien maar eens nadenken over Chico d'r camera, ik heb dus serieus geen fototoestel behalve die op m'n telefoon...
Laat ik dan maar mn eigen ruiten in gaan gooien: waar wil je een camera voor? Om makkelijk foto's te maken van familie, uitjes en vakanties? Want dan is een spiegelreflex, heel eerlijk, ongeschikt. In een spiegelreflex moet je tijd stoppen om het principe te begrijpen, heeft minder zoomcapaciteit (en je moet lenzen wisselen) en het is een stuk lomper dan een compactcamera die bovenstaande ook allemaal kan. Maar als je lol in fotograferen wil krijgen, en foto's met mooiere kwaliteit wil krijgen waar je zelf veel meer invloed hebt op het resultaat, dan is het een prachtding :).

Punt op een nieuwe regel }:|
pi_117657753
Daar zat ik dus ook al mee :@

Ik ga me even in dingen verdiepen...
pi_117657796
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:54 schreef V1z0R het volgende:

Ik wil je op zich best een dagje op sleeptouw nemen, uitleggen hoe dat ding werkt en met welke instellingen je al snel een goed resultaat krijgt? :P
pi_117658076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:54 schreef V1z0R het volgende:

Haal jij maar eens n goede gewone, deze foto's zijn gemaakt met dit toestel, 120 euro op bol.com.
Dan kan ik die van chico overnemen :P
pi_117658253
Ik denk er nog even over na :)

Eerst even een uitsmijter met spek, oude kaas, augurk, boterhamworst en parika opbakken :9

Oh, en daarna schoonmaken, dweilen, wasjes doen, badkamer helemaal schrobben :{ Naja, maar 3uurtjes werk of zo :')
pi_117658674
Mooi trouwens laatst in de kroeg, zo'n vrouwtje wilde wat kiekjes maken met dr spiegelreflex, wist niet hoe ie werkte en kreeg het voor elkaar om onscherpe foto's te maken... Dus toen werd de mobiel er maar bij gepakt :s)
pi_117659314
Voor de vierde keer in een week gesport, yay.

Lijstje:
O: Brinta
T: banaan
S: kracht en cardio
T: bakje volle kwark
L: 2 volkoren boterhammen met kaas, ham, tomaat, sla, komkommer, ei
T: nader te bepalen
D: fajita's
T: drankjes in de stad. Heb met m'n ex afgesproken. :).
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:43:51 #100
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117660898
Schoonmaken.... mooie calorieverbrander V1 :P

4 x gesport... da's veel Dad... HOe dat zo? Omdat je zin had?

Waar was jij ook alweer hjeen An?

Mijn laptoptoetsenbord wordt steeds minder, backspace en enter doen het nauwelijks meer :')

Vakantieschade van 12 dagen buffetten : 1 kg :? Mijn enige beweging was zo ong. 10 km per dag wandelen en half uurtje in zee zwemmen, tot zover het ging met mijn rib.

Lijst voor vandaag:
Br; 2 boterhammen met 1 tartaar, komkommer en augurk, likje mosterd, beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T's; 1 minimuffin (vind er echt geen kloten aan, muffins), 2 chocoladepepernoten
L: 2 beschuiten met kaas, grote appel, pruim, gekookt ei
T's: peer, blokje witte chocolade met crisp, paar dropjes, paar zilveruitjes, augurk met ham
D: bloemkool, ijsberslasalade met dressing, gegrilde kabeljauw, tortellini gevuld met kaas, mosterd en knoflooksaus
T kwark en vla, ouzo sinas, cola berenburg
pi_117661220
Lopen ging heerlijk vandaag :D wereld van verschil met gister.
Zonnetje erbij, geen regen in de lucht, dat scheelt dus echt aanmerkelijk.

Bij mijn lijstje komt nog een lekker glas wijn, Chris heeft een fles gehaald omdat een van mijn favorieten in de aanbieding was, hoe lief is dat O+
pi_117661329
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Schoonmaken.... mooie calorieverbrander V1 :P

4 x gesport... da's veel Dad... HOe dat zo? Omdat je zin had?

Waar was jij ook alweer hjeen An?

Mijn laptoptoetsenbord wordt steeds minder, backspace en enter doen het nauwelijks meer :')

Vakantieschade van 12 dagen buffetten : 1 kg :? Mijn enige beweging was zo ong. 10 km per dag wandelen en half uurtje in zee zwemmen, tot zover het ging met mijn rib.

Lijst voor vandaag:
Br; 2 boterhammen met 1 tartaar, komkommer en augurk, likje mosterd, beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T's; 1 minimuffin (vind er echt geen kloten aan, muffins), 2 chocoladepepernoten
L: 2 beschuiten met kaas, grote appel, pruim, gekookt ei
T's: peer, blokje witte chocolade met crisp, paar dropjes, paar zilveruitjes, augurk met ham
D: bloemkool, ijsberslasalade met dressing, gegrilde kabeljauw, tortellini gevuld met kaas, mosterd en knoflooksaus
T kwark en vla, ouzo sinas, cola berenburg
Mexico. Ik zal binnenkort net als puff een vol spoilertje plaatsen.
pi_117661339
An is naar Mexico geweest, uniek :)

_O_ respect voor zo'n zaterdaglijstje, DaD!

Van mij
O: kwark, havermout, banaan
B: 40 push-ups
T: 1/2 blikje makreel in stinksap, paar slokken melk
L: 4 eieren met 6 stukken ontbijtspek, 2 plakken oude kaas, 4 grote augurken, 2 plakken boterhamworst, 1/2 paprika op 2 bth (nog wat knorr erover), 2 glazen melk
D: 250gr lamsgehakt, 2 pitabroodjes, beetje salade, wat coleslaw, pittige saus! :9, 2 biertjes
T: heb sinds die chipsdiscussie zin in chips, gok dus dat het 1/2 blik pringles met dip wordt :@
Of spek knabbels, of goed bezig en dan maak ik wat wraps, voor zover dat goed is, wel lekker though en dan heb ik ook direct m'n L voor morgen klaar. Suzuka morgen dus dat is wel fijn dat ik dan niets hoef te maken...
Oh en dus nog wat biertjes :9

:D ouzo :9 maar waarom met sinas, uniek? Puur is het ook zo lekker... Biertje ernaast...
pi_117661413
Stinksap?
pi_117661426
Olijfolie met knoflook en kruiden :9 Meurt als een mo'fo...

Oh, en de push-ups waren met extra gewicht! 30 er van +1 Chloe, 10 er van +1 Chloe en +1 Beetle :D
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:12:42 #106
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117661685
Oja Mexico :@ Wat moet dat toch heerlijk zijn geweest!
/korsakov

Ouzo met sinas omdat ik het puur ook lekker vind maar zo doe ik er langer mee :+

Chipsdiscussie?
pi_117662117
:D naja, ouzo blijft :9

Ja, Co had keer geen chips, want druk, dus toen ging het poosje over chips en toen ging ik nadenken over dat ik niet zoveel met chips heb maar wel als het hot 'n spicy pringles met spicy dippas is. Is beetje blijven hangen :@
pi_117663848
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Honey boo boo is awesome!
[ afbeelding ]
Die moeder was trouwens 15 toen ze beviel van de oudste en die kerel was dus 23... :')
_O_

En /agree wat Tard betreft :Y O+

Puff, mooi foto's! O+

En idd DaD, wat een gesport! :D

Ik wilde hier iets vragen maar ik ben vergeten wat. Dus. :') :+
pi_117665088
Wraps gemaakt met het recept van Mo :) thx nog!
Ze mogen van mij nog wat dunner, maar dat komt wel goed in volgende pogingen.
pi_117665116
Beginnersenthousiasme, dat sporten van ons. :+. Maar het is ook gewoon heel fijn. :).
pi_117665738
L: tomaten gevuld met tonijnmousse
T: bananensoesjes, cappuccino
D: gebakken rijst en kip met diverse groenten en cashewnoten; spek en kousenband in pittige saus
T: wijn, zalm, toastjes met tapenade
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:24:17 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117666867
Onverwacht uit eten! O+

O: halve speltboterham met komijnekaas
S: Zumba
S: total body
L: snee speltbrood met pindakaas, snee met kaas
T: glas natuurappelsap
T: halve snicker
D: Griekse salade, wat frietjes, tzaziki en grillvleesch :9 met 1 colaatje en als toetje een kop thee!
pi_117667259
Ik kwam net een aangebroken pot niet-beschimmelde doperwten tegen. Die ga ik maar eens leegeten met een pot appelmoes. Mijn herfstdip heeft me de hele dag binnengehouden en ik heb absoluut geen zin in koken of iets nuttigs. Zelfs geen zin om film te kijken, ik ga maar vroeg slapen vandaag :').
pi_117667440
En toen klapte het dekseltje eraf bij het afgieten. En bleek de appelmoes wel beschimmeld. En scheurde mijn favoriete broek ook aan de andere kant in de lies uit. Ok :').
pi_117667601
Agossie, Chico! :D :*

Mijn lijstje:

O: 2 volkoren beschuitjes (1x oude kaas, 1x hagelslag), 2 happen brinta (van vriendje, maar was te dik naar mijn smaak), banaan
S: uurtje fitness (4 km hardlopen + KT)
L: 2 kleine boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade
T: thee, kwart plakje cake, glas rode wijn
D: zuurkoolovenschotel part II
T: waarschijnlijk een stukje zelfgebakken 'blondie' (met witte chocola dus, ga straks aan de slag)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117667703
Het wordt nog beter. Mijn vork bleef steken in mn lippiercing. Dat is me werkelijk nog nooit gebeurd. En de doperwten smaken alsof er zand tussen zit. Ik ga hier de lol nog van inzien :').
pi_117668143
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:52 schreef Chicolate het volgende:
Het wordt nog beter. Mijn vork bleef steken in mn lippiercing. Dat is me werkelijk nog nooit gebeurd. En de doperwten smaken alsof er zand tussen zit. Ik ga hier de lol nog van inzien :').
Ga naar bed, je bent niet veilig :*

En ik ben nog steeds wakker *O*

/gaap :')
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:19:53 #118
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117668636
Chico :D sorry, moest gniffelen
Ga maar slapen inderdaad of lekker een tjaptjoy bestellen...

Heb zo'n zin in chinees maar moet nog een week wachten.
Ga zo ook maar naar bed, meneer moet morgen weer vroeg }:|
Dan proberen om morgen een rondje te gaan hardlopen na ruim 3 week. Alles in mij wil het niet, het is koud, je wordt er moe van en het lukt vast niet :{w

An!!!! wakker blijven !!! *O*
Waarom eigenlijk?
pi_117668727
Ja ik kan ook wel lachen om de hoeveelheid pech vanavond :+. Ben nu een slavink aan het bakken, eens kijken wat hier mis kan gaan. Ik vermoed dat ik hem op de grond ga laten vallen of vergeet het gas uit te zetten.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:26:04 #120
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117668887
Ow Chico! Had nog willen zeggen dat je maar niet met het gasstel moet gaan knoeien :o
pi_117669070
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Chico :D sorry, moest gniffelen
Ga maar slapen inderdaad of lekker een tjaptjoy bestellen...

Heb zo'n zin in chinees maar moet nog een week wachten.
Ga zo ook maar naar bed, meneer moet morgen weer vroeg }:|
Dan proberen om morgen een rondje te gaan hardlopen na ruim 3 week. Alles in mij wil het niet, het is koud, je wordt er moe van en het lukt vast niet :{w

An!!!! wakker blijven !!! *O*
Waarom eigenlijk?
Ik wil geen jatlag. Het is daar zeven uur vroeger. Ik ben daar om 12 uur smiddags vertrokken. Tis tien uur vliegen, dus acht uur smorgens Nederlandse tijd aangekomen. Gevolg: dagje doortrekken.

Waarom heb je drie weken niet hardgelopen Uniek?
pi_117669111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:22 schreef Chicolate het volgende:
Ja ik kan ook wel lachen om de hoeveelheid pech vanavond :+. Ben nu een slavink aan het bakken, eens kijken wat hier mis kan gaan. Ik vermoed dat ik hem op de grond ga laten vallen of vergeet het gas uit te zetten.
Doe je wel voorzichtig? :+
pi_117669175
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow Chico! Had nog willen zeggen dat je maar niet met het gasstel moet gaan knoeien :o
Alles is goedgegaan O+. Heb me zelfs niet gesneden aan mn steakmes.

En nu ga ik de bak B&J in de vriezer aanvallen, want vriendje is vanavond niet thuis en mijn winterdip is het daar niet mee eens :').
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:55:26 #124
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117670142
BenJ... gegarandeerd dat je het daarna ng kouder hebt ~:)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:56:39 #125
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117670206
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:55 schreef uniekhoorn het volgende:
BenJ... gegarandeerd dat je het daarna ng kouder hebt ~:)
Jaa warme choco is meer win!

Chico :*
pi_117670990
Yups ik heb het koud. Dus verse muntthee als toetje :). En kijk 'virgin diaries'. Best een leuke zender, dat TLC. Al is 'say yes to the dress' leuker om met andere mensen te kijken.
pi_117672171
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:56 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jaa warme choco is meer win!

Chico :*
Ik las warme Chico :')
pi_117672288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik las warme Chico :')
Ik ben ook veel meer win als ik heet ben *insert GB smiley*
pi_117672607
:D zeker zo zonder vork in je piercing :+

Ik dacht trouwens altijd dat ik Drew Barrymore maar een slechte actrice vond, maar zo bij het doorscrollen op IMDB bedacht ik dat ik wel veel films erg goed vond van haar 8)7
pi_117672659
Drew Barrymore! O+

Maar bovenstaande kan nog steeds natuurlijk, Viz, dat je haar prestatie gewoon wat minder vindt in die films? :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_117672836
Nee, waarschijnlijk gewoon te veel gebaseerd op Charlies Angels... Kutfilm :r
pi_117672874
Dat ben ik wel met je eens, ja! _O-
pi_117673799
Ohai!

O: croissant met nutella, caffe latte
T: 2 droge toast met boter en jam
L: ciabatta met mozzarella en tomaat
T: ijsje met 2 bolletjes
D: kom tomaten/paprikasoep, pakje crackers met eiersalade
T: popcorn

Hm. *O*.

Alles goed met iedereen? Nog nieuws?
pi_117678794
Ja hoor :)

Lekker lijstje trouwens :D

Nieuws?

Ehm,
Uniek terug van vakantie, buffet madness :9
An terug uit Mexico
Co terug, vinden we allemaal jammer :D
Coco en Skoap nog steeds hoogzwanger
Jagar in Nederland en de Duutser tijd voor 'm zelf in Zweden
Chico blut
GB, blijft vrij netjes qua alles
MarMar ondervind de herfst een beetje
Sigme druk met alles, zie ook d'r diergaard- en boomgaardtopic
DaD en baard druk aan de sport
Puff, zie ook TT, duimen we voor d'r sollicitatie
Li, beetje meh
XM, blaasontsteking :{ :*
Mc, komt maar geen relatiemateriaal tegen
Mo, heeft een nieuwe baan, Mr Mo ook, gaan verhuizen richting Leeds
Sjaapje praat vrij Nederlands voor een Vlaming

Meer kan ik zo effe niet bedenken
pi_117678877
Vaiz, je vergeet jezelf in je awesome samenvatting!
pi_117678882
Oh, en Millies kaas- en pindaknabbels waren in de aanbieding bij de Deka, 2 zakken voor 1,- :9
pi_117678943
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vaiz, je vergeet jezelf in je awesome samenvatting!
Oh ja :D

Heb beetje een might-be scharrel :@
Zonder hoepeloorbellen, nouja, die 2 avonden, wel van die awesome mini-indianen-droomvanger-oorbellen...

Waarom heb ik iets met oorbellen? :')
pi_117682465
Mogge!

Het regent niet :D!
  zondag 7 oktober 2012 @ 08:59:59 #139
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_117682740
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

Jullie kennen de serie 'Toddles and Tiaras' toch wel he? Martijn heeft voor mij de Pulp der Pulp gedownload. Een soort spin-off van T&T, maar dan nóg erger eigenlijk. Met Rednecks & pageants & zwangere 17-jarigen & coupons & & &.... O+ ze volgen eigenlijk zo'n Redneck family die een keer featured waren in T&T.

Ik wil het!!! O+ :@

Verder: ik ben het hele weekend al vanzelf vroeg wakker, ik heb blijkbaar een ritme. Vriendje is ziek dus die ligt nog te snurken. Poes is op jacht onder de bank, en ik ga zo lekker met mijn breiwerkje erbij wat series bij-kijken. Weekend O+
Kwak
pi_117682783
Mogge!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 09:27:50 #141
70532 loveli
N
pi_117683010
Mogge :)
crap in = crap out
pi_117683016
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:39 schreef V1z0R het volgende:
Ja hoor :)

GB, blijft vrij netjes qua alles

Vrij netjes qua alles? :D Topicgerelateerd iig een compliment! :P

Vandaag gaat er iig wel een 'blondie' in, gister al een klein stukje geproefd na het bakken. Heel lekker geworden O+. En vanavond komen mijn ouders en zussen eten en ga ik melanzane alla parmigiana maken, hopelijk vinden ze het lekker!
pi_117684137
Mjam Gb :9
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117684408
Klinkt goed! :9

Lijstje voor vandaaaaaaaag:

O: griekse yoghurt met banaan en wat honing
T: plakje fries roggebrood
L: volkorenbrood (vers gebakken, uiteraard) met wat boter en kaas
T: mok melk
S: 8km hardlopen
D: volkoren fajiiiiiiiiiiiitas met veel rode paprika O+ en kip natuurlijk, enzo.
T: klein bakje 'cherrytomaten chips' (Gewoon chips met cherrytomatensmaak. Erg lekker!)
Ja doei.
pi_117684433
Tevens word ik al een paar dagen ontzettend moe met een katergevoel wakker. Dat trekt naarmate de dag vordert wel weg, maar katers zijn vervelend, zeker als je geen druppel hebt gedronken :') Ben sowieso wel erg moe de laatste tijd. Wordt nog wat als ik vanaf dinsdag elke dag om 6 uur op mag staan. Maar hell, ik heb 'n baan *O* dus daar sleep ik me wel doorheen O+
Ja doei.
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:18:10 #146
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117684622
Elke dag 6 uur opstaan dat is een ritme en daar word je minder moe van, als je maar op tijd naar bed gaat, dan is het geen enkel probllem 8-)

Lijst
O: beschuit kaas
S: 11.1 km met 10.2/uur
T: beschuit kaas, appel
L: 3 boterhammen met 1 visstick, 1 kaas, 1 ham, beschuit met boter en suiker, cappuccino
T's: gekookt ei, paar dropjes, blokje choco, peer, pruim, tomaat
D: sperziebonen, gegrilde kipfilet, pan gebakken champignons met ui en paprika, komkommersalade, rijst met zelfgemaakte satesaus.
T: kwark en vla
pi_117684664
Laat mij het gewoon maar bij 7u houden, vroeg zat...
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:30:11 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117684823
Ik featurede ook niet in de samenvatting :o maar heb ook weinig spannends gedaan :+ :D

Uitslapen O+
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:32:08 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117684856
Eendagsweekenden vind ik niet zo fijn. Gelukkig wel mooi weer. Maar nu voel ik me schuldig omdat ik binnen hang en ook totaal geen zin heb om ook maar iets te ondernemen :@.
pi_117684870
Ach herfst smerfst, het gaat nogsteeds veel beter dan het in de afgelopen 4 jaar ging, dus ik ben allang blij :)

Lijstje voor vandaag:

O: brinta
T: cappuccino, banaan
B: wasjes vouwen VEEL, bakken, we maken een koekjesA voor een vriendinnetje van de jongste die gister haar zwemdiploma gehaald heeft, nog wat kleren herstellen met de naaimachine, gister heb ik de batch die met de hand moest gedaan.
L: uitsmijter ham kaas (dubbele boterham met gebakken ei en ham en kaas dus gewoon) rauwkost, karnemelk
B: de dagelijkse wandeling, twee vrienden die wel wat meer beweging kunnen gebruiken gaan mee
T: warme chocomel, koekies (ik bak natuurlijk niet alleen voor een ander :P )
D: Mexicaanse wraps, zelf wraps maken is win; je hebt er zomaar 10 voor een halve euro. Over van gister dus.
T: kwark met een peer

*O* ik word blij van die gevulde dagen.
pi_117684909
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:20 schreef V1z0R het volgende:
Laat mij het gewoon maar bij 7u houden, vroeg zat...
Ja, dat heeft ook mijn voorkeur. 6 heeft iets dat psychisch niet te verantwoorden valt :') _O-

Ook is het natuurlijk in de winter nog extra donker om 6 uur en duurt het nóg langer voor het licht wordt ;( :P

Nu ja, hè? *O* werk *O* Geld verdienen! Oh, en ik ga dit jaar ook nog wat extra geld verdienen door les te geven op de uni, dus dat is ook wel echt heel chill; en het staat naast dat het echt goed verdient ook nog eens goed op de CV! 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 07-10-2012 11:43:47 ]
Ja doei.
pi_117685031
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eendagsweekenden vind ik niet zo fijn. Gelukkig wel mooi weer. Maar nu voel ik me schuldig omdat ik binnen hang en ook totaal geen zin heb om ook maar iets te ondernemen :@.
Als je buiten bent gaat het beter :Y

Neig ook vaak tot hangen maar schop mezelf dan maar gewoon naar buiten en dat is nu best lekker.
pi_117685051
Oh en Mo *O*

Mijn wraps mislukken overigens steeds :') ik faal.
pi_117685088
Hoe kunnen je wraps mislukken? :o wat doe je ermee? :o
Ja doei.
pi_117685131
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe kunnen je wraps mislukken? :o wat doe je ermee? :o
Te droog maken, het worden stukjes beton en te dik.
pi_117685186
quote:
166 volkorenbloem
2/3 theelepel zout
2/3 eetlepel zonnebloemolie
100ml lauwwarm water
Hier kun je 4 balletjes uit halen die je kunt uitrollen tot koekenpanformaat. Dan zijn ze echt goed dun en vochtig genoeg!
Ja doei.
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:49:03 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117685209
Tsja, geen tuin om in te lopen/zitten en heb echt geen zin om ergens heen te gaan. Volgende week wordt ook weer heen en weer gerace.
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:50:35 #158
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117685259
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tsja, geen tuin om in te lopen/zitten en heb echt geen zin om ergens heen te gaan. Volgende week wordt ook weer heen en weer gerace.
Als je je binnen maar vermaakt zie ik geen probleem! :Y Dagje huismussen is soms heerlijk om op te laden. Wij gaan dan meestal alleen even naar de supermarkt wandelen en dat is het wel :P

Vandaag is ook zo'n dag :+
pi_117685332
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Als je je binnen maar vermaakt zie ik geen probleem! :Y Dagje huismussen is soms heerlijk om op te laden. Wij gaan dan meestal alleen even naar de supermarkt wandelen en dat is het wel :P

Vandaag is ook zo'n dag :+
Wij hebben zondagen dat we 's avonds voor het slapen controleren of de deuren op slot zijn, en dan zit de haak nog op de voordeur. Dus dan zijn we nergens heen geweest O+ en hebben we ook niemand op bezoek gehad O+
pi_117685358
Zo ziet onze gemiddelde zondag eruit :') :@ [/royalsadness]
Ja doei.
pi_117685413
Vandaag ook een niets dagje! Bijkomen van de vakantie :P

Thanks v1!!
pi_117685486
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:55 schreef Perruche het volgende:
Vandaag ook een niets dagje! Bijkomen van de vakantie :P

Thanks v1!!
WB! Hoe wast?
pi_117685521
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:58 schreef conleche het volgende:

[..]

WB! Hoe wast?
O+ O+ O+ heerlijk! Echt superleuk. Lang genoeg in iedere stad geweest om het goed te zien, laatste dagje lekker in de zee gezwommen, leuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten. En met vriendje was ook superleuk! Bijna geen onenigheid enzo, dus *O*
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:00:08 #164
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117685529
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
Zo ziet onze gemiddelde zondag eruit :') :@ [/royalsadness]
Hier ook bij voorkeur :Y ik heb zo'n lambaldag 'nodig' na een weekje werken :Y En als je het zelf wilt zie ik niet in wat er sad aan is. Als je het anders wilt dan moet je idd vaker naar buiten :+
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:00:54 #165
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117685558
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

O+ O+ O+ heerlijk! Echt superleuk. Lang genoeg in iedere stad geweest om het goed te zien, laatste dagje lekker in de zee gezwommen, leuke mensen ontmoet, heerlijk gegeten. En met vriendje was ook superleuk! Bijna geen onenigheid enzo, dus *O*
Gaat wel lekker met jou en de mister laatste tijd geloof ik? O+ Tof! Klinkt als een prima vakantie *O*
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:01:48 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117685587
Had zesdaagse werkweek, dus stiekem vind ik het ook wel best :). Alleen dat mooie weer..
pi_117685613
Ja, het is hier nu ook stralend blauw enzo O+ Maar ik ga vanmiddag hardlopen en Mr.Mo is de laatste dingen (hopelijk nu echt..) voor de scriptie aan het afronden, dus die mag echt niet weg en moet hard werken. Al ga ik zo zelf ook nog wat nuttige studieshizzle doen. Lezen enzo.
Ja doei.
pi_117685822
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat fijn, klinkt echt heerlijk! :Y
pi_117685885
Leuk, Perr! :) En NP.
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, het is hier nu ook stralend blauw enzo O+ Maar ik ga vanmiddag hardlopen en Mr.Mo is de laatste dingen (hopelijk nu echt..) voor de scriptie aan het afronden, dus die mag echt niet weg en moet hard werken. Al ga ik zo zelf ook nog wat nuttige studieshizzle doen. Lezen enzo.
Wat ben ik dan toch altijd blij dat ik van de studie af ben als ik dat soort dingen lees :P
pi_117685915
:W middag!

Net uit bed. 12 uur geslapen en mezelf toen maar uit bed gesleept. Als ik vanavond om 10 uur naar bed ga, moet het goedkomen. Hoop ik ;(

En in de vakantie niets aangekomen *O*

XM: toch ff proberen om naar buiten te gaan? Is bij mij net als sporten. Eerst geen zin, daarna blij het toch gedaan te hebben.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:17:02 #171
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117686016
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:13 schreef An24 het volgende:
:W middag!

Net uit bed. 12 uur geslapen en mezelf toen maar uit bed gesleept. Als ik vanavond om 10 uur naar bed ga, moet het goedkomen. Hoop ik ;(

En in de vakantie niets aangekomen *O*

XM: toch ff proberen om naar buiten te gaan? Is bij mij net als sporten. Eerst geen zin, daarna blij het toch gedaan te hebben.
Yay! *O* En had ik al weebee gezegd? Weebee!

Ben benieuwd naar de foto-spoiler :D Is wel een land waar ik ook nog wel eens heen zou willen!
pi_117686275
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Yay! *O* En had ik al weebee gezegd? Weebee!

Ben benieuwd naar de foto-spoiler :D Is wel een land waar ik ook nog wel eens heen zou willen!
Even kijken of dat vandaag lukt. Ik krijg de foto's niet op mijn pc, dus moet even wachten tot Freud ze me levert :P En dank :*
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:36:36 #173
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117686642
Klinkt heerlijk Perr !!

An, lekker zeg niet aangekomen, altijd fijn.

XM, je mag heus wel eens lekker niks doen al is een frisse neus halen best lekker.

Voeg aan mijn lijst nog ruim een halve liter makkelijke kippensoep (bouilonblokje, champignons, soepgroente (ligt standaard in de vriezer), wortel, ui, bieslook, peterselie en maggiplant (ook standaard in de vriezer)
SPOILER
pi_117686688
Kippesoep zonder kip?
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:39:38 #175
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117686779
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:37 schreef V1z0R het volgende:
Kippesoep zonder kip?
Yep, vanavond krijgen we al kip maar aan kipbouillon zit al genoeg smaak, mis het niet en door de champs heb je ook nog wat te kauwen
pi_117689454
Oi, veel te goede consumenten hier :+
Allebei twee paar schoenen gekocht en ik ook een broek en een jasje. Het zijn alvast de (troost)cadeautjes voor na mn solli :')
pi_117690128
:W In de treinnaar Schiphol. Dat was een intensief weekend this,nu Ben ik wel weer toe aan vakantie.
pi_117690578
Wel een fijn weekend? :)
Ja doei.
pi_117690701
Hartstikke fijn. Drie dagen van negen tot vier in de keuken gestaan om voor twintig man een Indonesische rijsttafel te maken, veel gewinkeld en veel mensen weer gezien. Maar, nu moe en dat is niet zon goed begin van de werkweek..
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 14:24:34 #180
70532 loveli
N
pi_117690929
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:35 schreef motorbloempje het volgende:

Ja, dat heeft ook mijn voorkeur. 6 heeft iets dat psychisch niet te verantwoorden valt :') _O-
Klok verzetten naar NL tijd?
/verantwoording
crap in = crap out
pi_117691026
MIsschien helpt op FOK! lezen als ik wakker word, daar is het dan immers netjes 7 uur.

Ah well, we overleven het wel! 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Hartstikke fijn. Drie dagen van negen tot vier in de keuken gestaan om voor twintig man een Indonesische rijsttafel te maken, veel gewinkeld en veel mensen weer gezien. Maar, nu moe en dat is niet zon goed begin van de werkweek..
Oeh! Lekker! En vraag dan niet teveel van jezelf de komende week. Doe wat je moet doen maar niet meer!
Ja doei.
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:38:09 #182
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117696302
Koud en hongerig... zo maar eten in elkaar flansen
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 17:04:44 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117697265
:W nog steeds spierpijn van dat body combat :D was erg intensief maar voelde wel goed. Wilde vandaag eigenlijk ook sporten maar was iets te katerig van een leuk feestje gisteren :@

Vanavond voor het eerst pangafilet eten, ben benieuwd! In ieder geval met broccoli dus dat is al gezond :+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117697373
Ik ga dadelijk proberen om rijfjes te bakken :s) :9 Althans, ik hoop dat ze een beetje :9 gaan worden :+ Dat valt nog te bezien :D

Verder 3 uur lang onze badkamer opgeruimd/gepoetst. Badmeubel eens fatsoenlijk uitgemest*, muren gesopt, alles is weer netjes, schoon en fris O+

*we hebben een voorraad van o.a. 12 flessen shampoo, 8 bussen scheerschuim en 10 tubes tandpasta, blijkbaar :')
pi_117697460
Rijfjes?
Ja doei.
pi_117697524
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Rijfjes?
Rijfkoeken? Aardappelpannenkoeken? Ik weet eigenlijk niet hoe je ze 'echt' noemt. Thuis noemden we ze altijd rijfjes :)
pi_117697747
Reibekuchen?
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:23:13 #188
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117697933
Nesteldrang Coco? :')
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 17:23:57 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117697953
Iemand trouwens nog tips hoe je lekker pangafilet kunt maken? Op de verpakking staat of met peper of met viskruiden. Peper alleen lijkt me een beetje saai en verder heb ik wel zalmkruiden maar is dat ook lekker op panga? Ik ben nogal een noob haha :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 17:25:39 #190
70532 loveli
N
pi_117698015
Panga wordt lekker als het in schoon water gekweekt wordt.
*met grote boog om panga heenloopt*
crap in = crap out
pi_117698224
Zou er dan een peperroomsausje overheen doen MaJo. Vis moet zwemmen! :9
Maar net als Li eet ik geen panga :@
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 17:35:57 #192
70532 loveli
N
pi_117698341
Vind gefruitte venkel lekker bij witte vis en geroerbakte (roergebakte?) groente (bv sugarsnaps, broccoli), voor mij hoeft er geen saus over.
crap in = crap out
pi_117698620
Ligt er aan waar ik zin aan heb, nu zin in saus... :9

Ga zelf straks voor een wienerschnitzel met espagnolesaus, champignons/ui en spekjes, wat gebakken aardappels, en veldsla met tomaat, augurk en yoghurt. :9~
pi_117699330
Hier ook een luie zondag. Ik hou ervan.

En vanavond lekker burgerlijk boer zoekt vrouw kijken. Ik krijg altijd jeugdsentiment van koeien. Er was niks zo vertrouwd als mijn moeder die boven met de was bezig was als ik naar bed ging en loeiende koeien onder mijn raam.

fijn trouwens mar dat je zo actief bent!
pi_117699382
MaJo, witvis is altijd lekker met een dillesausje of witte wijn sausje!
pi_117699420
Mijn mac doet gek....

Lijstje:
O: paprikasoep, pakje crackers met gekookt eitje
L: stuk stokbrood met jam
T: grapefruit, handje noten
D: heb veel in huis :9 iets met veel groenten, misschien gevulde courgette!
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 18:08:09 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117699578
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:25 schreef loveli het volgende:
Panga wordt lekker als het in schoon water gekweekt wordt.
*met grote boog om panga heenloopt*
:D Ik heb ook geen idee of ik er van hou hoor, ik dacht laat ik het eens uitproberen. We eten eigenlijk altijd zalm en ik wil eens kijken of we wat meer (andere soorten) vis kunnen eten. Vriend keek ook niet echt blij toen ik hiermee thuis kwam :')

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:31 schreef V1z0R het volgende:
Zou er dan een peperroomsausje overheen doen MaJo. Vis moet zwemmen! :9
Maar net als Li eet ik geen panga :@
Hmm dat heb ik niet in huis. Wel tuinkruiden sausje voor over de broccoli, misschien smaakt dat ook wel lekker over de vis :9

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:35 schreef loveli het volgende:
Vind gefruitte venkel lekker bij witte vis en geroerbakte (roergebakte?) groente (bv sugarsnaps, broccoli), voor mij hoeft er geen saus over.
Ik ben zelf ook niet zo van sausjes over de vis :D Vriend wel.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:02 schreef Perruche het volgende:
MaJo, witvis is altijd lekker met een dillesausje of witte wijn sausje!
Dille heb ik als kruiden wel staan, dat ga ik er bij doen :Y
pi_117699643
:D Majo! Saus kan je ook zelf maken :D. Bijv. witte wijn saus gewoon boter en beetje bloem, beetje bakken zodat het niet meer bloemig smaakt, witte wijn erbij en eventueel een beetje room. Kruiden erbij en klaar. Kan ook met water en dan bijv. dille erin. Of groentebouillon.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 18:11:36 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117699718
En hier mijn lijstjes van dit weekend.

Gisteren:

O: Yoghurt met beschuit en roosvicee, kopje koffie
L: Twee boterhammen met vlokken
D: Spaghetti met gehakt en tomaten saus
T: Bakje druiven
's Nachts nog een broodje filet met ei en ui gehaald bij de snackbar :@ :')

Vandaag:

O: 4 boterhammen met vlokken (had honger na feestje van gisteren :D)
L: 2 pistolets met pesto, mozzarella en tomaat
D: Panga met broccoli en gebakken aardappeltjes
Misschien nog wat yoghurt na als ik nog trek heb :s)

Klinkt misschien wat weinig af en toe (gisteren) maar daar moet ik bij zeggen dat ik door ziekte (ME/CVS) in het weekend erg veel slaap en dus minder eten nodig heb :)
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 18:12:58 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117699763
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:09 schreef Perruche het volgende:
:D Majo! Saus kan je ook zelf maken :D. Bijv. witte wijn saus gewoon boter en beetje bloem, beetje bakken zodat het niet meer bloemig smaakt, witte wijn erbij en eventueel een beetje room. Kruiden erbij en klaar. Kan ook met water en dan bijv. dille erin. Of groentebouillon.
:@ :D Ik hou zelf niet van saus, doe het nergens over, maar ik maak het dus wel voor vriendlief die het lekker vindt over vlees/vis/groenten. Ik ben dus helemaal niet thuis in het maken van saus _O- Maar bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen ^O^
pi_117699784
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

:@ :D Ik hou zelf niet van saus, doe het nergens over, maar ik maak het dus wel voor vriendlief die het lekker vindt over vlees/vis/groenten. Ik ben dus helemaal niet thuis in het maken van saus _O- Maar bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen ^O^
Saus is lekker joh als je het zelf maakt. Ik ben saus-fan :').
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 18:16:29 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117699873
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:13 schreef Perruche het volgende:

[..]

Saus is lekker joh als je het zelf maakt. Ik ben saus-fan :').
Ik weet niet wat het is, heb er nooit van gehouden. Net als saus over biefstuk, geef mij maar lekker een biefstuk zonder :9 Ik heb het gevoel dat je met saus er minder van proeft :? Net als broccoli en bloemkool, eet ik ook gewoon zonder saus :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:17:07 #203
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117699901
Ik doe niet aan zelf saus maken, behalve pastasaus, maar de tomatenpuree komt dan ook gewoon uit een fles. Andersoortige sausjes begin ik maar niet aan.
pi_117700104
Zo, 8km met 5.50min/km O+ Wat was het héérlijk! Dit was alweer week 4 van mijn HM-training! Gaat hard!

Mr.Mo is net begonnen met deeg maken voor de fajitas, dus straks lekker eten :9 zonder saus.
Ja doei.
pi_117700593
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:17 schreef V1z0R het volgende:
Reibekuchen?
[ afbeelding ]
Die dingen ja :Y Maar ze zien er in het echt wat smakelijker uit dan op jouw plaatje :P

quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nesteldrang Coco? :')
:D Dat zei een vriendin ook al :P

Is eigenlijk toeval dat mijn moeder gisteren vermeldde dat ze rijfjes hadden gemaakt. En ons eerst wilden bellen om mee te eten, maar uiteindelijk niet want ze dachten dat we er toch geen zin in zouden hebben (hadden namelijk op donderdag ook al daar gegeten en mam dacht dat we er dan op vrijdag vast geen zin meer in zouden hebben).

Nou! Als ik iets lekker vind :D :D Dus toen zijn we ze vandaag maar zelf gaan maken :+

En ze zijn nom!!
pi_117700687
D was goed: rijst met varkensreepjes gepaneerd met sesamzaadjes en champignons, paprika en sperziebonen in gembersaus en sambal brandal :9
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 18:47:14 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117700922
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
D was goed: rijst met varkensreepjes gepaneerd met sesamzaadjes en champignons, paprika en sperziebonen in gembersaus en sambal brandal :9
Op de champignons na klinkt het erg smakelijk :9 recept? :s)
pi_117701022
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Die dingen ja :Y Maar ze zien er in het echt wat smakelijker uit dan op jouw plaatje :P

[..]

:D Dat zei een vriendin ook al :P

Is eigenlijk toeval dat mijn moeder gisteren vermeldde dat ze rijfjes hadden gemaakt. En ons eerst wilden bellen om mee te eten, maar uiteindelijk niet want ze dachten dat we er toch geen zin in zouden hebben (hadden namelijk op donderdag ook al daar gegeten en mam dacht dat we er dan op vrijdag vast geen zin meer in zouden hebben).

Nou! Als ik iets lekker vind :D :D Dus toen zijn we ze vandaag maar zelf gaan maken :+

En ze zijn nom!!
Toch wel met appelmoes gegeten? Reibekuchen horen met appelmoes! :9
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:52:39 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117701135
Ik heb nog nooit van rijfjes gehoord. M'n autocorrect wil het in rijtjes veranderen.
pi_117701199
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Op de champignons na klinkt het erg smakelijk :9 recept? :s)
Dit was het recept :+ :s)
Rijst koken met 1,5 kopje water per kopje rijst, laten koken, daarna zacht zetten tot drooggekookt, dat is zo'n 12 minuten
Groenters met beetje olie en de scheut gembersaus, flinke lepel sambal (naar smaak), ongeveer 8 minuten.
Hamlappen in reepjes, door een mengsel ei/zoete soja halen, daarna door sesamzaadjes met peper en zout, dit krokant bakken op hoog vuur.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 19:01:37 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117701431
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit was het recept :+ :s)
Rijst koken met 1,5 kopje water per kopje rijst, laten koken, daarna zacht zetten tot drooggekookt, dat is zo'n 12 minuten
Groenters met beetje olie en de scheut gembersaus, flinke lepel sambal (naar smaak), ongeveer 8 minuten.
Hamlappen in reepjes, door een mengsel ei/zoete soja halen, daarna door sesamzaadjes met peper en zout, dit krokant bakken op hoog vuur.
:D thanks! Dit ga ik ergens deze week eens uitproberen :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:19:30 #212
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117702091
Lekker bezig Mo, wat een snelheid!! ^O^ ^O^

Klinkt goed dat recept.

Wij hadden net Sperziebonen gekookt in wat water, ketjap, sambal brandal, tomaat, ui, knoflookteentje, zout, italiaans kruiden met daarbij een komkommersalade, gegrilde kipfilet, gebakken champignons/ui en paprika.
Zilvervliesrijst met zelfgemaakte satesaus.

Zo nog een bak vla met kwark en een kwakje aardbeienjam, douchen en boer zoekt vrfouw kijken. Dan echt slapen want vakantie eis echt voorbij, wekkert weer om 4.30 uur w/
pi_117702222
Ik heb eindelijk eens muesli bij MyMuesli besteld!

Wie heeft hier de Qi-welness al eens gehad?
pi_117702434
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nog nooit van rijfjes gehoord. M'n autocorrect wil het in rijtjes veranderen.
Maar rijfkoek of reibekuchen toch wel? Of is dat echt iets van 't Zuiden? :D

Vaiz, niet met appelmoes, helaasch -O- ;( Maar ze waren desondanks erg nom! We hebben er 14 over :D Komt goed uit, want koud zijn ze nóg lekkerder :9
pi_117702447
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:23 schreef LieLie het volgende:
Ik weet niet eens wat het is... Dus ik niet :+
pi_117702596
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Soja-, rijst-, en boekweitvlokken basismuesli :+
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:34:24 #217
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117702648
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:23 schreef LieLie het volgende:
Ik heb eindelijk eens muesli bij MyMuesli besteld!

Ikke niet, ik had tropisch ofzo! :P
pi_117702701
Gekke vraag trouwens, wat gebeurt er als je een pakketje besteld hebt maar je bent er niet om 'm te ontvangen? Krijg je dan een briefje dat je 'm kunt afhalen bij het postkantoor of zo? :@
Liet het eerder altijd naar werk of ouders sturen namelijk alleen kon nu geen ander afleveradres opgeven.
pi_117702718
Ze eten vieze dingen bij Expeditie Robinson, daar kan ik niet zo goed tegen :')

Mijn kuiten net ff opgemeten, 2 cm erbij :D *O*
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 19:36:47 #220
70532 loveli
N
pi_117702741
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Of je noemt het anders en krijgt het dagelijks
crap in = crap out
pi_117702753
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:35 schreef V1z0R het volgende:
Gekke vraag trouwens, wat gebeurt er als je een pakketje besteld hebt maar je bent er niet om 'm te ontvangen? Krijg je dan een briefje dat je 'm kunt afhalen bij het postkantoor of zo? :@
Liet het eerder altijd naar werk of ouders sturen namelijk alleen kon nu geen ander afleveradres opgeven.
Soms komt het bij je buren, dan krijg je een briefje door de bus bij welke buren het ligt, soms doen ze de volgende dag nog een keer, dan staat er op het briefje wanneer en soms idd ophalen en dan staat dat op het briefje :)
Komt vast goed.
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 19:38:22 #222
70532 loveli
N
pi_117702822
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

Soms komt het bij je buren, dan krijg je een briefje door de bus bij welke buren het ligt, soms doen ze de volgende dag nog een keer, dan staat er op het briefje wanneer en soms idd ophalen en dan staat dat op het briefje :)
Komt vast goed.
En soms gooien ze het op je balkon, hangen het aan de deurknop, leggen het op de mat. Ofzo. Ze krijgen geen geld als ze het niet afleveren, dus dumpen >> afgeven op postkantoor.
crap in = crap out
pi_117702865
Of ze zetten het zo verdekt in je achtertuin neer dat je er pas na een regenachtige week achterkomt. :') Gelukkig waren het flessen wijn. :+
pi_117703188
Ik heb geen achtertuin en een afgesloten galerij... Naja, maar afwachten.
pi_117703213
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:48 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb geen achtertuin en een afgesloten galerij... Naja, maar afwachten.
Komt echt wel goed hoor, ze leveren het waarschijnlijk bij één van je buren af. :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:49:01 #226
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117703236
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nope, ken het echt niet!

Lijstje vandaag

O: groooote bak kwark met banaan
L: 1/2 krentenbol
T: sultana
D: spinazielasagne

Lichamelijke inspanning: 0
pi_117703248
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:48 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Komt echt wel goed hoor, ze leveren het waarschijnlijk bij één van je buren af. :)
:D gaan ze dan alle knopjes proberen tot iemand open doet?
pi_117703271
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:38 schreef loveli het volgende:

[..]

En soms gooien ze het op je balkon, hangen het aan de deurknop, leggen het op de mat. Ofzo. Ze krijgen geen geld als ze het niet afleveren, dus dumpen >> afgeven op postkantoor.
Vervelend vind ik ook dhl en ups. Bij 2 mislukte afleveringen mag je het ophalen ergens in een stom bedrijfspand van hen met alsnog slechte openingstijden.
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:50:10 #229
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117703277
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Vaiz, niet met appelmoes, helaasch -O- ;( Maar ze waren desondanks erg nom! We hebben er 14 over :D Komt goed uit, want koud zijn ze nóg lekkerder :9
Ken het allebeide echt helemaal niet. Het is toch geen moederkoek?
pi_117703282
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D gaan ze dan alle knopjes proberen tot iemand open doet?
Géén idee, ik woon in een huis. Maar er is bij ons in de straat altijd één oud vrouwtje die de pakketjes wel aanneemt en dat weet meneer de pakketjesbezorger.
pi_117703320
Rijfkoek zegt mij ook helemaal niets. Reibekuchen alleen maar van de posts van Pietverdriet in CUL. :P
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:53:10 #232
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117703408
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nope, ken het echt niet!

Lijstje vandaag

O: groooote bak kwark met banaan
L: 1/2 krentenbol
T: sultana
D: spinazielasagne

Lichamelijke inspanning: 0
Strakjes nog een stukje fruit en paar rauwe worteltjes.. en cranberries ? Geen calorieen wel lekkere dingen voor je lijf waar ze weer wat weerstand van kunnen bouwen c_/
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 19:55:34 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117703500
Nog nooit van rijfkoek gehoord :D is dat net zoiets als rösti?

Vriend en ik hebben allebei geen honger door uitgebreide en late lunch dus de panga skippen we. Zo maar wat yoghurt en een banaan eten zodat ik toch nog wat binnenkrijg vandaag :D
pi_117703555
Mijn lijstje :+

O: 2 sneeën volkoren brood (1x eiersalade, 1x hagelslag)
T: stuk 'blondie', 3 glazen appelsap
D: 3 stukjes brood met tapenade, 2 cherrytomaatjes met serranoham, portie melanzane alle parmigiana
T: sinaasappel en nog een klein stukje van die blondie (dan is 't op)

Beetje raar zo tussen ontbijt en avondeten in, maar het ontbijt was laat en rond lunchtijd was ik heel druk bezig met koken (aubergines grillen voor 8 man, meer werk dan ik dacht :') ). Was eigenlijk gewoon vergeten te eten, maar had ook geen honger.
pi_117703563
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:
:Y

Geraspte aardappel met ui, ei, bloem en wat kruiden, ik ken ze dan waar ook kaas doorheen zit.
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:57:28 #236
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117703583
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:55 schreef MaJo het volgende:

Vriend en ik hebben allebei geen honger door uitgebreide en late lunch dus de panga skippen we. Zo maar wat yoghurt en een banaan eten zodat ik toch nog wat binnenkrijg vandaag :D
Geen honger wil niet zeggen dat je niet moet eten }:|
pi_117703592

Bakseltje van vandaag, met dochterlief :) die heeft ze net naar haar vriendinnetje gebracht als kadootje voor haar zwemdiploma A. O+
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 19:58:54 #238
70532 loveli
N
pi_117703655
En de broccoli? MaJo, zeker een lijf met ME heeft voedzaam spul nodig. Hoewel ik geen fan ben van panga, vond ik panga + broccoli wel een heel nuttige aanvulling op je lijst. Je basics zonder aanvulling vind ik niet geweldig.
crap in = crap out
pi_117703661
Mooi Mar, wat zal haar vriendinnetje blij zijn geweest! :Y
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:59:31 #240
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117703693
Lief MarMar!

Heb mijn eetlijstje ook binnen 9 uur naar binnen gepropt, gewoon omdat het moet. Morgenochtend om 4.30 begint het eetlijstje alweer t/m in de avond, dan verdeel ik het anders
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 20:00:21 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117703728
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Geraspte aardappel met ui, ei, bloem en wat kruiden, ik ken ze dan waar ook kaas doorheen zit.
Klinkt goed! Rösti is ook jammie :9
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 20:01:44 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117703802
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Geen honger wil niet zeggen dat je niet moet eten }:|
Vandaar ook de yoghurt en de banaan :) en we hebben dus om 5 uur geluncht dus we zitten beiden nog best vol :D
pi_117703816
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

Nope, ken het echt niet!

Oh, dan zal het wel écht iets uit het zuiden zijn :D Hier vind je het op iedere markt enzo. Van die kraampjes waar ze rijfkoeken verkopen.

Is gewoon geraspte aardappel+ei+geraspte ui+bloem+peper+zout, goed mengen en bakken. Heb je een soort pannenkoek :) Kun je eventueel nog andere ingrediënten aan toevoegen, maar de meeste mensen eten ze gewoon zo :)

Lekker! :Y
pi_117703832
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oh, je was me voor :D :D
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 20:03:48 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117703909
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:58 schreef loveli het volgende:
En de broccoli? MaJo, zeker een lijf met ME heeft voedzaam spul nodig. Hoewel ik geen fan ben van panga, vond ik panga + broccoli wel een heel nuttige aanvulling op je lijst. Je basics zonder aanvulling vind ik niet geweldig.
Daar heb je ook wel gelijk in, moet ook zeggen dat ik misschien ook wat te moe ben om nog uitgebreid te koken :@ en heb vandaag ook veel gelegen op bed en op de bank dus heb weinig verbrand zeg maar, dan heb je ook minder eten nodig?
pi_117704078
Ik lees net op twitter dat er vanavond om 20.30 op ned2 een themaprogramma komt over slapeloosheid, wellicht interessant voor een aantal slankies?
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:07:00 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117704130
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel gelijk in, moet ook zeggen dat ik misschien ook wat te moe ben om nog uitgebreid te koken :@ en heb vandaag ook veel gelegen op bed en op de bank dus heb weinig verbrand zeg maar, dan heb je ook minder eten nodig?
Zoals ik zonet al bij XM heb gezegd: Wel nog wat fruit en vooral veel groente = geen calorieen (als je daar bang voor bent) maar wel voedingstoffen voor je ijf! En dat heb je gwoon nodig
pi_117704170
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:06 schreef MarMar het volgende:
Ik lees net op twitter dat er vanavond om 20.30 op ned2 een themaprogramma komt over slapeloosheid, wellicht interessant voor een aantal slankies?
Hm, wel interessant. Morgen even terugkijken.
Moet zeggen, ik slik sinds kort goede-nachtrust-pilletjes van A. Vogel en ik merk wel verschil! Lag altijd heel lamg wakker, maar dit is veel minder nu :)
pi_117704234
@MaJo: Wat voor mij goed werkte was meer eiwitten minder koolhydraten. Je verbrandt natuurlijk minder als je lichamelijk minder actief bent, maar pas op dat je spieren niet hard afbreken (hence why eiwitten) en je niet ook nog eens nog minder energie krijgt door te weinig vitamines etc.
Misschien wat grotere porties koken wanneer je wel energie hebt en zorgen dat je altijd wat versgekookt eten in de vriezer hebt?
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 20:08:53 #250
70532 loveli
N
pi_117704240
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe werkt je energiehuishouding? Om energie vrij te kunnenmaken (bv. uit carbs of vetten), heb je vitamines en mineralen nodig (vit B is een belangrijke). Wat gebeurt er als je alleen carbs eet en niet de vitamines? Dan kun je het spul niet optimaal omzetten in energie.

Jij hebt ME en weet als geen ander hoe kostbaar energie is. Broccoli heb je zo gekookt, vis zo gebakken, beetje zout en dille op de vis, plak kaas op je broccoli, nom.

Je spaghetti, pistoletjes en andere carbs zijn geen optimaal voer voor iemand met ME. Groente, fruit, gezonde vetjes.. Voedsel is primair om je lichaam te voeden en op te bouwen, niet om brandstof in te nemen. En het mag best lekker zijn.
crap in = crap out
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 20:13:36 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117704490
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Zoals ik zonet al bij XM heb gezegd: Wel nog wat fruit en vooral veel groente = geen calorieen (als je daar bang voor bent) maar wel voedingstoffen voor je ijf! En dat heb je gwoon nodig
Ik ben vooral bang voor calorieën omdat ik in een paar jaar 20 kilo ben aangekomen. Ik heb daardoor een soort haat-liefde verhouding met eten. Ik houd er ontzettend van maar het maakt me ook dik en dat maakt me weer ontzettend onzeker ;( ik hou gelukkig veel van groente en fruit dus dat scheelt :)
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 20:15:38 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117704628
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:08 schreef MarMar het volgende:
@MaJo: Wat voor mij goed werkte was meer eiwitten minder koolhydraten. Je verbrandt natuurlijk minder als je lichamelijk minder actief bent, maar pas op dat je spieren niet hard afbreken (hence why eiwitten) en je niet ook nog eens nog minder energie krijgt door te weinig vitamines etc.
Misschien wat grotere porties koken wanneer je wel energie hebt en zorgen dat je altijd wat versgekookt eten in de vriezer hebt?
Bedankt voor de tips :* ik weet nog niet zo goed hoe dat allemaal werkt dus moet me daar nog even in verdiepen :) weet niet eens waar bijvoorbeeld veel eiwitten of veel koolhydraten in zitten :@
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 20:19:09 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117704777
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe werkt je energiehuishouding? Om energie vrij te kunnenmaken (bv. uit carbs of vetten), heb je vitamines en mineralen nodig (vit B is een belangrijke). Wat gebeurt er als je alleen carbs eet en niet de vitamines? Dan kun je het spul niet optimaal omzetten in energie.

Jij hebt ME en weet als geen ander hoe kostbaar energie is. Broccoli heb je zo gekookt, vis zo gebakken, beetje zout en dille op de vis, plak kaas op je broccoli, nom.

Je spaghetti, pistoletjes en andere carbs zijn geen optimaal voer voor iemand met ME. Groente, fruit, gezonde vetjes.. Voedsel is primair om je lichaam te voeden en op te bouwen, niet om brandstof in te nemen. En het mag best lekker zijn.
Zoals ik net al zeg weet ik eigenlijk niet goed waar veel carbs in zitten :@ wat zijn dan dingen die goed voor mij zouden zijn?

Ik ben ook begonnen met sporten en hoop daar echt energie van te krijgen. Maar tot nu toe kwam ik alleen maar kapot thuis. Wel voldaan, dat wel!

Het is ook een moeilijk contrast: door mijn ziekte beweeg ik weinig en kom ik aan. Daardoor zou ik meer moeten bewegen maar dat is lastig. Maar goed, tot nu toe gaat het sporten best goed *O*
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:22:47 #254
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117704952
Majo, al doende leert men en niemand doet het perfect. Proberen wat voor jou werkt, vragen als je twijfelt.
Groente is sowieso gewoon erg lekker met de juiste kruiden. En als je niet weet wat je ermee moet dan gewoon googlen op die groente, je mkomt de lekkerste gerechten tegen.

Het helpt wel mee als je van koken houdt ja :P En sporten is goed _O_
pi_117704962
MaJo, je zou het boek van Amber Albarda kunnen kopen. Daar staat veel info in over voedingsstoffen en wat ze voor je doen. En ook nog in een prettige schrijfstijl ;)
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 20:23:17 #256
70532 loveli
N
pi_117704979
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips :* ik weet nog niet zo goed hoe dat allemaal werkt dus moet me daar nog even in verdiepen :) weet niet eens waar bijvoorbeeld veel eiwitten of veel koolhydraten in zitten :@
Koolhydraten: brood, pasta, suiker, pistoletjes, vlokken, maar ook in fruit.
Eiwitten: kaas, vlees, ei, noten.
Gezonde vetten: noten, vis, avocado's, ei met zachte dooier, tot op zekere hoogte roomboter. Wat, roomboter? Ja, roomboter. Liever dan margarine.

Slechte vetten: margarine, koekjes, chips, gebak, zonnebloemolie (ja die ook, want daar zit een vetzuur in waarvan je al teveel binnenkrijgt).
Heel slechte koolhydraten: suiker, witte pasta, witbrood, snoep, gebak.

Stelregel: als je kunt zien dat het bewogen of gegroeid heeft, is het ok. Ziet het eruit alsof het niet uit de natuur komt, niet ok. Buitenwand van de supoermarkt is in de regel vrij ok, omdat daar de koelingen zijn opgesteld (vers = ok), het midden moet je mijden (koek, snoep). Groente = goed.

Ja dat is moeilijk, zeker als je het totaal anders gewend bent. Probeer om, te beginnen eens elke dag 200 gram groente te eten.
crap in = crap out
pi_117705260
:o nooit op gelet eigenlijk, maar ik neem inderdaad altijd een boog in de supermarkt :D
pi_117705493
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zoals ik net al zeg weet ik eigenlijk niet goed waar veel carbs in zitten :@ wat zijn dan dingen die goed voor mij zouden zijn?

Ik ben ook begonnen met sporten en hoop daar echt energie van te krijgen. Maar tot nu toe kwam ik alleen maar kapot thuis. Wel voldaan, dat wel!

Het is ook een moeilijk contrast: door mijn ziekte beweeg ik weinig en kom ik aan. Daardoor zou ik meer moeten bewegen maar dat is lastig. Maar goed, tot nu toe gaat het sporten best goed *O*
Het heeft mij een half jaar gekost om een goed nieuw eetpatroon te ontwikkelen (wat ik mn rolstoeldieet noem) toen nog bijna 2 jaar om 45 kilo af te vallen, toen bewoog ik amper.

Eiwitten: vlees, vis, ei, zuivelproducten waarvan kwark een van mijn favorieten is.
Koolhydraten: brood, pasta, aardappels en zulks.
Ipv 2 boterhammen kaas kan je bijvoorbeeld gewoon eens een omelet van 2 eieren met kaas eten als lunch etc. Lekker ook nog :)

edit: oh ik was spuitelf :P
pi_117705568
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:28 schreef V1z0R het volgende:
:o nooit op gelet eigenlijk, maar ik neem inderdaad altijd een boog in de supermarkt :D
Jah idd, nu jullie het zeggen.. ik doe eigenlijk ook alleen de buitenste ring, behalve dan bij de groente en fruit, dat gaat nog een beetje meer naar het midden toe :P
pi_117706237
Hier toiletpapier, frisdrank en alcohol langs de wanden.
pi_117706325
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier toiletpapier, frisdrank en alcohol langs de wanden.
Hier zuivel, groente in blik, wijn, vlees en ijsjes :+
pi_117706733
Hier begint het bij alle supermarkten met groente&fruit, dan bij de een: bakker, kaas, vleeswaren, slager, zuivel. Bij de ander: vlees, vleeswaren, kaas, zuivel, brood.
pi_117707033
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:52 schreef MarMar het volgende:
Hier begint het bij alle supermarkten met groente&fruit, dan bij de een: bakker, kaas, vleeswaren, slager, zuivel. Bij de ander: vlees, vleeswaren, kaas, zuivel, brood.
Ja, het begint wel met groente/fruit hier. Met een hele enthousiaste groenteboer waar je nauwelijks aan ontkomt, met zijn stukjes appel, mango, mineola, druif en tomaat :D
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 20:57:22 #264
70532 loveli
N
pi_117707034
Indeling van Duitse prijsvechters voldoet ook niet aan het principe.
crap in = crap out
pi_117707330
Terug van vakantie-lijstje:
O: tomaat/paprikasoep, pakje crackers met een gekookt ei (niets in huis :D)
T: grapefruit
L: stuk stokbrood met boter en jam, koffie verkeerd
T: handje noten
T: boterham boter
D: 1 courgette gevuld met met rundergehakt en een beetje kaas
T: appel

Morgen weer sporten!
pi_117707439
Jumbo. Met groenteafdeling bij de kassa.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:11:41 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117708120
Bedankt voor alle tips! ^O^ Ik ga me er de komende tijd eens goed in verdiepen, het is allemaal zo nieuw voor me. Groente en fruit eet ik voldoende, ik eet inderdaad wel veel brood daar kan ik gaan minderen. Alleen geen idee wat ik (op mijn werk) dan in de plaats moet nemen :D ik werk in een klein bedrijf waar we altijd samen lunchen en er is alleen brood en beleg. Zelf dingen meenemen is niet zo gezellig voor de anderen denk ik ;)

Wat is sowieso een beetje gezond broodbelegsel?
pi_117708867
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:11 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle tips! ^O^ Ik ga me er de komende tijd eens goed in verdiepen, het is allemaal zo nieuw voor me. Groente en fruit eet ik voldoende, ik eet inderdaad wel veel brood daar kan ik gaan minderen. Alleen geen idee wat ik (op mijn werk) dan in de plaats moet nemen :D ik werk in een klein bedrijf waar we altijd samen lunchen en er is alleen brood en beleg. Zelf dingen meenemen is niet zo gezellig voor de anderen denk ik ;)

Wat is sowieso een beetje gezond broodbelegsel?
Ah het gaat er toch gewoon om dat je samen eet? Als zelf wat meenemen beter is voor je gezondheid, gewoon doen.
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 21:24:03 #269
70532 loveli
N
pi_117709097
Vreselijk ongezellig om je lichaam goed te voeren.

Probeer het nog eens? Ik heb wel betere argumenten gehoord.
crap in = crap out
pi_117709179
Oh ik haal deze pleetegeltjeswijsheid nog ff van de plank:

Een excuus is geen reden!

*bam*
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 21:26:21 #271
70532 loveli
N
pi_117709254
Hij mag ook op de koelkast ipv op de plee.
crap in = crap out
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:27:27 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117709329
Voor lunch is toch niks mis met brood en beleg..? Kan dan gewoon :Y Kan je bijv. voor ontbijt wat anders nemen dan brood.
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:27:34 #273
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_117709337
o, hai :D ik ben niet anti brood... overigens... dat hele gedoe over volkorenbrood ongezond doe ik niet aan mee (sowieso, Glycaemische index van je maaltijd is heul anders dan van de componenten daarvan).

mijn punt was: waarom zou je iemand die graag brood eet dat afnemen? ik vind dat gezond eten wel moet gebeuren binnen wat je zelf prettig vind. ik word erg ongelukkig van salades ipv brood bijvoorbeeld, anderen zweren erbij.

maar goed, ik weeg meer dan 100 kilo, dus misschien moet je niet naar mij luisteren :')
Kwak
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:27:54 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117709354
Het is ook dat ik al 30 jaar brood neem als ontbijt en lunch, ik heb werkelijk geen idee wat ik anders moet eten. Dat ik gisteren met yoghurt heb ontbeten is echt een unicum :D Maar wat zijn dan goede broodvervangers? En blijkbaar eet heel Nederland dan slecht, bijna iedereen eet toch gewoon brood :?
pi_117709529
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:27 schreef MaJo het volgende:
Het is ook dat ik al 30 jaar brood neem als ontbijt en lunch, ik heb werkelijk geen idee wat ik anders moet eten. Dat ik gisteren met yoghurt heb ontbeten is echt een unicum :D Maar wat zijn dan goede broodvervangers? En blijkbaar eet heel Nederland dan slecht, bijna iedereen eet toch gewoon brood :?
Brood is ook prima, maar als je minder verbrandt omdat je minder beweegt, is het handig om iets minder in de koolhydraten (brandstof kortgezegd) te gaan zitten en goed op je eiwitten (voedsel voor je spieren) te letten.

Yoghurt, kwark, brinta, havermout (al zitten in die laatste twee ook best wat koolhydraten, maar meer eiwitten dan in brood) gebakken ei, salades met kaas/kip/zalm (niet allemaal tegelijk tenzij je dat lekker lijkt :P ) etc..
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:30:54 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117709593
Soms vind ik het ook wel lastig in dit topic moet ik eerlijk zeggen, ik voel me al snel aangevallen. Voor mijn doen eet ik al een stuk gezonder dan ooit, ik drink veel minder cola bijvoorbeeld en snoep nauwelijks. Ik eet genoeg groente en fruit en probeer 's avonds te wisselen tussen vlees en vis, pasta en rijst enz. Maar het lijkt wel alsof ik het nooit goed doe hier :') Elke dag salade als lunch dat vult toch ook niet echt? En het zou mij snel vervelen. Maar goed, ik ben heel blij met alle tips alleen heb ik het idee dat ik toch nooit zal voldoen aan alle hoge eisen hier :D
pi_117709718
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:30 schreef MaJo het volgende:
Soms vind ik het ook wel lastig in dit topic moet ik eerlijk zeggen, ik voel me al snel aangevallen. Voor mijn doen eet ik al een stuk gezonder dan ooit, ik drink veel minder cola bijvoorbeeld en snoep nauwelijks. Ik eet genoeg groente en fruit en probeer 's avonds te wisselen tussen vlees en vis, pasta en rijst enz. Maar het lijkt wel alsof ik het nooit goed doe hier :') Elke dag salade als lunch dat vult toch ook niet echt? En het zou mij snel vervelen. Maar goed, ik ben heel blij met alle tips alleen heb ik het idee dat ik toch nooit zal voldoen aan alle hoge eisen hier :D
Hoeft toch ook niet elke dag :)
Je hoeft je niet aangevallen te voelen joh, het is voor jou sowieso een stuk moeilijker om af te vallen cq. op gewicht te blijven dan voor iemand met een gezond lijf, vergeet dat niet.
Dat betekent ook dat je voor hetzelfde resultaat (als je dat wilt) misschien wel 10 tandjes harder moet gaan.
Heeft niets te maken met dat jij je best niet zou doen en met eisen al helemaal niet!
Jij bepaalt wat je er voor over hebt en wat je wilt bereiken, niemand anders.
  Vis een optie? zondag 7 oktober 2012 @ 21:41:17 #278
70532 loveli
N
pi_117710326
Het zijn geen eisen, ik probeer het te benaderen van een ander gezichtspunt. Wat heeft je lichaam nodig om optimaal te functioneren? Als ik het mijne voer met crap, dan heb ik op den duur geen energie en levenslust. Stop ik er bouwstenen in, dan bloeien lichaam en geest op. De momenten dat ik er tegenop zag om de trap op te klimmen wil ik liefst niet herhalen. Goede basis is essentieel voor mijn functioneren.
crap in = crap out
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:43:08 #279
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117710460
Aanvalluhhhhhhhhhhh!

:D Nee ben je gek, jij vraagt en staat open voor verbetering dat is gewoon al ontzettend goed! En alle suggesties zijn niet om zo even op te volgen omdat het anders niet goed is.

Doe gewoon wat jij denkt wat goed bij je past :)
Overdag doe ik vaak nog rauwe wortelen, stuk komkommer en een tomaat erbij, lekker als opvulling.

En nu al veel te laat, voor iklig is het weer half elf, half 5 weer pissen. Laters lieve slankies
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 21:50:30 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117710938
Ik waardeer de tips ook absoluut :Y Maar ben ook zelf best gevoelig voor kritiek op dit punt hoor :@ Ik ben jarenlang superslank geweest en door medicijnen en ziekte ben ik dus ruim 20 kilo aangekomen. Opeens moet ik mijn hele leven veranderen en dat is lastig, maar ik wil het wel. Ik krijg nu net iets te vaak de vraag of ik zwanger ben en dat begin ik echt zat te worden :X
pi_117711382
Volgens mij heeft hier niemand kritiek op jou hoor MaJo :)
Gewoon tips naar aanleiding van jouw vragen :)

En verder jah i hear ja!! Probeer het ook maar niet opeens te doen, neem je tijd om een nieuw passend eetpatroon te vinden, moeilijk zat!
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:58:29 #282
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117711510
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:50 schreef Goodbye het volgende:
Rijfkoek zegt mij ook helemaal niets. Reibekuchen alleen maar van de posts van Pietverdriet in CUL. :P
Wij maken ze ook weleens. Lekker met appelmoes of stroop.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_117711732
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:50 schreef MaJo het volgende:
Ik waardeer de tips ook absoluut :Y Maar ben ook zelf best gevoelig voor kritiek op dit punt hoor :@ Ik ben jarenlang superslank geweest en door medicijnen en ziekte ben ik dus ruim 20 kilo aangekomen. Opeens moet ik mijn hele leven veranderen en dat is lastig, maar ik wil het wel. Ik krijg nu net iets te vaak de vraag of ik zwanger ben en dat begin ik echt zat te worden :X
:D hebben velen in het begin hier het gevoel dat ze aangevallen worden, maar zijn geen eisen, zijn verbeterpunten.
90% van de mensen hier leven niet naar alles wat er verteld wordt.
En zijn ook verdeelde meningen over wat nou echt goed is of niet :')

Punt is dat je een hoop naar je hoofd geslingerd krijgt waarmee je zelf moet bepalen wat voor jou gaat werken.

Oeh, dat laatste lijkt me wel vervelend ja :{
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:16:22 #284
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117712637
MaJo, is ook lastig hoor! Ik baal vaak ook omdat ik voor mn idee al mn best doe en het geen kont helpt veelal (harhar, veel kont). Om echt af te vallen moet ik ws. heel anders eten dan ik zou willen, dus dan is het imo een kwestie van de balans zoeken tussen wat je okay vindt en wat je nodig hebt.

Al lijkt het me ook vervelend dat je eerst heel slank was en dat dus even 'kwijt' bent momenteel. (Ik was op mn lichtst toen ik 800-1200 kcal at per dag, en toen woog ik nog 63 kilo bij 1.68 :') )
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 22:17:04 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117712684
Thanks voor de bemoedigende woorden allemaal :* Ik ga naar bed, morgen weer werken en ik kan mijn slaap goed gebruiken ;) Maar eerst op bed nog lekker even Game of Thrones lezen, erg verslavend :D
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:18:08 #286
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117712751
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:17 schreef MaJo het volgende:
Thanks voor de bemoedigende woorden allemaal :* Ik ga naar bed, morgen weer werken en ik kan mijn slaap goed gebruiken ;) Maar eerst op bed nog lekker even Game of Thrones lezen, erg verslavend :D
Game of Thrones! *O* Enjoy en slaap lekker!
pi_117713014
Ik vind de tv serie van game of thrones niet zo geweldig...
Had die uitzending over slapen wel willen zien, maar ik slaap wel beter de laatste tijd. Goed naar je lichaam luisteren en toch op bed gaan liggen al ben ik niet moe werkt voor mij wel aardig.
  Moderator zondag 7 oktober 2012 @ 22:26:58 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117713325
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Game of Thrones! *O* Enjoy en slaap lekker!
Ben je ook fan? *O* Kijk je de serie of lees je ook? Ik ben nu bezig met boek 4 en het wordt zo spannend allemaal :o
pi_117714171
Hoihoi!
Worry is a misuse of imagination
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:44:38 #290
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117714297
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ben je ook fan? *O* Kijk je de serie of lees je ook? Ik ben nu bezig met boek 4 en het wordt zo spannend allemaal :o
Alle 5 boekjes zijn uit dus ik hoop dat Mr Martin binnenkort klaar is met 6! :D Series ook gezien, is ook leuk :Y

Kwam trouwens dit plaatje tegen en moest denken aan posts van eerder vandaag :D Bedoel het niet gemeen ofzo hoor, vond het gewoon toevallig :+

First world problems enzo! :')

Tevens, yaaay boeken besteld. 3 van Neil Gaiman en 1tje van Junot Diaz, kan ik weer voort!

Ennnn bedtijd.
pi_117714462
Ik ben het hele weekend buiten geweest :D!!
pi_117714838
Lijkt me vervelend slapen :+
pi_117714969
Ik toch wel een aantal uren :)
Vandaag was een bevriend stel mee wandelen, ze waren niet zo snel als ik :P
Met mijn conditie zit het wel weer aardig goed geloof ik.
Morgenochtend voor het eerst mijn dochter zelf naar school brengen, 's ochtends kom ik nogsteeds moeizaam op gang, maar 1 dag in de week zou moeten lukken :) Ik ga het iig proberen.
Scheelt al een heel eind dat ze nu in groep 3 zit en niet meer de school in gebracht hoeft te worden; het is nu in de rij op het schoolplein als de bel gaat en dan met juf naar binnen.
Als ik geluk heb zwaait ze dan nog even waarschijnlijk niet :')
pi_117715795
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
MaJo, is ook lastig hoor! Ik baal vaak ook omdat ik voor mn idee al mn best doe en het geen kont helpt veelal (harhar, veel kont). Om echt af te vallen moet ik ws. heel anders eten dan ik zou willen, dus dan is het imo een kwestie van de balans zoeken tussen wat je okay vindt en wat je nodig hebt.
Boks!

maar vandaag wel heerlijk gegeten weer O+ en nu slapen. Morgen ontzettend drukke dag! :o Mag/moet voor 't eerst 'lesgeven', spannend! :o
Ja doei.
pi_117716294
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:56 schreef V1z0R het volgende:
Lijkt me vervelend slapen :+
pi_117721262
Goedemorgen!!!

MaJo, aanpassen van je voedingspatroon is echt de moeite waard :Y Je kan je heel veel fitter voelen ben ik inmiddels achter :)

Lijstje:
O: warme choco en plakje kaas, volgt later nog een flinke bak volle kwark met een banaan erdoor.
T: amandelen
T: spelt-zuurdesem boterham met filet AM of rookkaas (dat is geen aanrader, wel lekker)
L: 3 spelt-zuurdesem boterhammen met filet AM of jam (de rabarber-aardbeien jam vd Plus O+ )
T: ?
D: Vermoed spaghetti met groenvoer erdoor
T: blokje choco, wat chipjes
pi_117721685
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:25 schreef Probability het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:{w da's niet buiten, da's binnen in een tent! :P
pi_117721712
Goeiemorgen! Ik heb an tien tot acht geslapen en toen werd ik wakker van de wekker. M'n moeder heeft me uitgeput thuis!
pi_117722189
:D maar wel lekker toch om zo lang door te slapen?

Slapen O+
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:16:00 #300
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117722281
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:10 schreef V1z0R het volgende:
:D maar wel lekker toch om zo lang door te slapen?

Slapen O+
[ afbeelding ]
Herkenbaar :') Was vanochtend ook weer half uurtje later dan gepland... :@ Maar goed dat ik geen vaste werktijden heb :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:17:06 #301
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117722300
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')