abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117633158
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:25:47 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117633305
Nou, aan de vlierbessenextract Phaidra!

Over vlieren gesproken, waar is Vlierbloesem gebleven?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117633470
:D

Ik pas nog even, iets te zuur voor mijn pijnlijke maag.

Zo soep eten, kijken hoe het gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117634347
* MarMar duimt mee voor Puff
pi_117634732
autodeur dicht (en op slot) gegooid. Sleutel ligt nog in de auto. Lekker bezig! Tijd voor weekend ;)
pi_117635315
Dank O+
lief had een bloemetje voor me, dat was wel erg lief :)
pi_117636290
Vriend van me heeft me thuis afgezet en weer terug gereden met reservesleutel :) Dus is weer opgelost.

Kwam grappig plaatje tegen, moest nog een beetje aan al die blaasontstekingverhalen denken.

If you pee like this, there is something wrong:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:05:29 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117636461
Oi xD

noten gezond he, nou niet als je oude eet :') auw buik.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:07:43 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117636556
Vriendje had goed idee btw! Soorten eten op vaste dagen zodat we beter kunnen plannen. Dus bijv een saladedag, soepdag, etc. *O* van het weekend plannetje maken.

En in het weekend een anything goes dag :+
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:26:26 #10
70532 loveli
N
pi_117637158
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:09 schreef the85mc het volgende:
autodeur dicht (en op slot) gegooid. Sleutel ligt nog in de auto. Lekker bezig! Tijd voor weekend ;)
Oud type slot met pin achter het raam of nieuw, minder bereikbaar?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:27:14 #11
70532 loveli
N
pi_117637190
Opgelost zie ik ;)
crap in = crap out
pi_117637236
Ik heb 3 dagen met vast eten:
donderdag (bami), gekookte sperziebonen, gebakken tahu, pindasaus
vrijdag (macaroni), tomatensaus met vlees [rauwe witlof]
zaterdag pizza
(wat mijn liefste eet en ik niet)
[wat ik eet en mijn liefste niet]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117637398
Lijst
• anderhalf uur wandelen in de regen
• anderhalf uur grond kruien
• 1 paksoi in pindasoep
• 2 krekkers met roomboter
• avondeten: geblancheerde zure boontjes (in plaats van witlof ;)), tomatensaus met gesneden vleeswaar
• toe: 2 pruimen met magere vanillekwark

En nu is het alweer bijna bedtijd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117637613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:31 schreef sigme het volgende:
Lijst
En nu is het alweer bijna bedtijd.
?
je woont toch in NL of niet?

Ik heb niet zoveel regelmaat qua eten etc. Eigenlijk qua alles leef ik van dag tot dag. Ik beslis die dag wel waar ik zin in heb en hoe ik mijn dag indeel. Elke dag ben ik wel 8-10 uur bezig, maar de tijden dat ik begin varieren nogal.
Ik sta wel elke dag om half 8 op. En dan direct ontbijten. Daarna zie ik verder wel wat de dag brengt. Zal er nog wel aan moeten wennen om het 9-5 keurslijf in te gaan als ik ga werken..
pi_117637903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

?
je woont toch in NL of niet?

Ik heb niet zoveel regelmaat qua eten etc. Eigenlijk qua alles leef ik van dag tot dag. Ik beslis die dag wel waar ik zin in heb en hoe ik mijn dag indeel. Elke dag ben ik wel 8-10 uur bezig, maar de tijden dat ik begin varieren nogal.
Ik sta wel elke dag om half 8 op. En dan direct ontbijten. Daarna zie ik verder wel wat de dag brengt. Zal er nog wel aan moeten wennen om het 9-5 keurslijf in te gaan als ik ga werken..
Ik sta morgen om 3:30 op :+.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:06:57 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117638941
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik sta morgen om 3:30 op :+.
D:

Ik vind het al heel wat als ik als niet ochtendmens de trein van half 7 haal :')
pi_117638992
Maria! :) Ik had nog in vorige topic gepost, máár: wij gaan over 2,5/3 maanden verhuizen naar Leeds! Heb je nog tips over waar we vooral NIET moeten gaan wonen? We hebben nu Pudsey en de noordelijke dorpjes op 't oog die er goed uit lijken te zien en volgens mij is 't zuidelijke wat meer crappy, maar heb jij daar nog wat informaaasie over? :@ :D
Ja doei.
pi_117639432
O haiz! Wat een dag :')

Zit nu lekker opde bank met een wijntje en mijn lief heeft gekookt, dat maakt alles goed :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:23:19 #19
70532 loveli
N
pi_117639588
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:23:52 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117639613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:08 schreef motorbloempje het volgende:
Maria! :) Ik had nog in vorige topic gepost, máár: wij gaan over 2,5/3 maanden verhuizen naar Leeds! Heb je nog tips over waar we vooral NIET moeten gaan wonen? We hebben nu Pudsey en de noordelijke dorpjes op 't oog die er goed uit lijken te zien en volgens mij is 't zuidelijke wat meer crappy, maar heb jij daar nog wat informaaasie over? :@ :D
oh zit mobiel, had het nie gezien! Ehhh denken hoor. iig niet wonen waar ik doorheen liep naar mn solli toen :') zal wel even opzoeken waar dat is, was oosten geloof ik, richting Sheepscar oids. en park bij uni wou je s avonds niet wezen. Ben alleen niet overal geweest, vooral bij campus, werk, centrum en station :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:24:56 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117639661
Hoezo Leeds trouwens? :D je bent voorlopig nog bezig in Hull toch?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:27:15 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117639748
Dat is kut Loveli!

Geniet van je avond aurum :)

Maria, lijkt mij een goed plan om gewoon een planning en vast ritme te vinden in eten, saai? Misschien maar het helpt als een tiet!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:34:47 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117640077
Laatste dag VakantieLijst
O: kwart watermeloen, 2 stukken galiameloen, 2 opscheplepels mais, 6 gegrilde tomatenplakken met kaas, halve komkommer, 2 getoaste bruine bollen gedipt met echte feta, omelet op getoaste boterham, getoaste boterham met boter en suiker, tros druiven, sinaasappel, griekse yoghurt met honing (dat is het ontbijt van 11 dagen lang)
T: gekookt ei, appel
D: 400 gr spinazie, 150 gr tartaar, 200gr + 200 gr champ en ui, mosterd, gekookt aardappeltje
T: cola berenburg, kwark en vla

Mijn vakantie ontbijt is dus giga maar overdag niet gegeten behalve een gekookt ei en een kom met zoute popcorn (en bier)

In de avondbuffet voornamelijk veel vis, groente, kaas en stiekem ook wat lever, gefrituurde kippenpoten, patat, pasta aioli, pannenkoekjes en 1 bolletje ijs en 1 gebakje
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_117640120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hoezo Leeds trouwens? :D je bent voorlopig nog bezig in Hull toch?
Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien.. :') ). Omdat ik heel veel vanuit huis ook kan doen hebben we besloten dat 2 keer per week ik naar Hull, flexibel qua reistijden, makkelijker te doen is dan 5 keer per week naar Leeds altijd in de spits. Hij is mij al tegemoet gekomen door mee te komen naar het VK, dus nu kom ik hem tegemoet door vanuit huis te werken wanneer het kán enzo :)

En ja, dat had ik idd gehoord, van de buurten direct om de uni heen. Wat een gigantische campus trouwens. Was er gisteren en verdwaalde zowat. Al die hoogteverschillen ook! :o
Ja doei.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:48:45 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117640773
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien.. :') ). Omdat ik heel veel vanuit huis ook kan doen hebben we besloten dat 2 keer per week ik naar Hull, flexibel qua reistijden, makkelijker te doen is dan 5 keer per week naar Leeds altijd in de spits. Hij is mij al tegemoet gekomen door mee te komen naar het VK, dus nu kom ik hem tegemoet door vanuit huis te werken wanneer het kán enzo :)

En ja, dat had ik idd gehoord, van de buurten direct om de uni heen. Wat een gigantische campus trouwens. Was er gisteren en verdwaalde zowat. Al die hoogteverschillen ook! :o
Haha ja ik deed daar veel lopend (boodschappen, naar centrum, etc.) en was ondanks wazig Engels eten iets afgevallen toen ik terug kwam :') :+ Goed voor je kuitspieren daar! :P

Ergens tussen Hull en Leeds is anders nie handig?

Ik heb trouwens even gekeken, ik werkte in Chapel Allerton / Chapeltown. Dat was best okay, het was meer de stukken tussen uni en Chapel Allerton wat niet zo goed was (liep van St Marks Rd naar Scott Hall Rd en van daar naar Harrogate Rd en Regent str), als ik het goed herinner was vooral het stuk rond Scott Hall Rd soort van verlaten met prikkeldraad en ondefinieerbare rook enzo :')

Chapel Allerton was wel prima, best heel multiculti en wat winkels enzo, en goeie busverbinding naar het centrum. Al zie ik na wat Googlewerk dat Chapeltown gezien wordt als een rough neighborhood met een high crime rate en drugs abuse enzo :+

Verder vind ik het lastig te zeggen! Vind 'standaard' woonhuizen in GB sowieso niet heel mooi vaak :+ En bwah rond uni en richting centrum viel allemaal wel mee, liep daar vaak redelijk laat in mn eentje. Veel bezopen Brits volk (veel studenten), maar daar heb je niet echt last van.

Was trouwens even Street View aan het checken, en het is allemaal minder erg dan ik me herinner :o Al had ik wat kleine straatjes genomen en het is ook een momentopname natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door MariaEtcetera op 05-10-2012 21:07:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')