abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117633158
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:25:47 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117633305
Nou, aan de vlierbessenextract Phaidra!

Over vlieren gesproken, waar is Vlierbloesem gebleven?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117633470
:D

Ik pas nog even, iets te zuur voor mijn pijnlijke maag.

Zo soep eten, kijken hoe het gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117634347
* MarMar duimt mee voor Puff
pi_117634732
autodeur dicht (en op slot) gegooid. Sleutel ligt nog in de auto. Lekker bezig! Tijd voor weekend ;)
pi_117635315
Dank O+
lief had een bloemetje voor me, dat was wel erg lief :)
pi_117636290
Vriend van me heeft me thuis afgezet en weer terug gereden met reservesleutel :) Dus is weer opgelost.

Kwam grappig plaatje tegen, moest nog een beetje aan al die blaasontstekingverhalen denken.

If you pee like this, there is something wrong:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:05:29 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117636461
Oi xD

noten gezond he, nou niet als je oude eet :') auw buik.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:07:43 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117636556
Vriendje had goed idee btw! Soorten eten op vaste dagen zodat we beter kunnen plannen. Dus bijv een saladedag, soepdag, etc. *O* van het weekend plannetje maken.

En in het weekend een anything goes dag :+
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:26:26 #10
70532 loveli
N
pi_117637158
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:09 schreef the85mc het volgende:
autodeur dicht (en op slot) gegooid. Sleutel ligt nog in de auto. Lekker bezig! Tijd voor weekend ;)
Oud type slot met pin achter het raam of nieuw, minder bereikbaar?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:27:14 #11
70532 loveli
N
pi_117637190
Opgelost zie ik ;)
crap in = crap out
pi_117637236
Ik heb 3 dagen met vast eten:
donderdag (bami), gekookte sperziebonen, gebakken tahu, pindasaus
vrijdag (macaroni), tomatensaus met vlees [rauwe witlof]
zaterdag pizza
(wat mijn liefste eet en ik niet)
[wat ik eet en mijn liefste niet]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117637398
Lijst
• anderhalf uur wandelen in de regen
• anderhalf uur grond kruien
• 1 paksoi in pindasoep
• 2 krekkers met roomboter
• avondeten: geblancheerde zure boontjes (in plaats van witlof ;)), tomatensaus met gesneden vleeswaar
• toe: 2 pruimen met magere vanillekwark

En nu is het alweer bijna bedtijd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_117637613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:31 schreef sigme het volgende:
Lijst
En nu is het alweer bijna bedtijd.
?
je woont toch in NL of niet?

Ik heb niet zoveel regelmaat qua eten etc. Eigenlijk qua alles leef ik van dag tot dag. Ik beslis die dag wel waar ik zin in heb en hoe ik mijn dag indeel. Elke dag ben ik wel 8-10 uur bezig, maar de tijden dat ik begin varieren nogal.
Ik sta wel elke dag om half 8 op. En dan direct ontbijten. Daarna zie ik verder wel wat de dag brengt. Zal er nog wel aan moeten wennen om het 9-5 keurslijf in te gaan als ik ga werken..
pi_117637903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

?
je woont toch in NL of niet?

Ik heb niet zoveel regelmaat qua eten etc. Eigenlijk qua alles leef ik van dag tot dag. Ik beslis die dag wel waar ik zin in heb en hoe ik mijn dag indeel. Elke dag ben ik wel 8-10 uur bezig, maar de tijden dat ik begin varieren nogal.
Ik sta wel elke dag om half 8 op. En dan direct ontbijten. Daarna zie ik verder wel wat de dag brengt. Zal er nog wel aan moeten wennen om het 9-5 keurslijf in te gaan als ik ga werken..
Ik sta morgen om 3:30 op :+.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:06:57 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117638941
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik sta morgen om 3:30 op :+.
D:

Ik vind het al heel wat als ik als niet ochtendmens de trein van half 7 haal :')
pi_117638992
Maria! :) Ik had nog in vorige topic gepost, máár: wij gaan over 2,5/3 maanden verhuizen naar Leeds! Heb je nog tips over waar we vooral NIET moeten gaan wonen? We hebben nu Pudsey en de noordelijke dorpjes op 't oog die er goed uit lijken te zien en volgens mij is 't zuidelijke wat meer crappy, maar heb jij daar nog wat informaaasie over? :@ :D
Ja doei.
pi_117639432
O haiz! Wat een dag :')

Zit nu lekker opde bank met een wijntje en mijn lief heeft gekookt, dat maakt alles goed :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:23:19 #19
70532 loveli
N
pi_117639588
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:23:52 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117639613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:08 schreef motorbloempje het volgende:
Maria! :) Ik had nog in vorige topic gepost, máár: wij gaan over 2,5/3 maanden verhuizen naar Leeds! Heb je nog tips over waar we vooral NIET moeten gaan wonen? We hebben nu Pudsey en de noordelijke dorpjes op 't oog die er goed uit lijken te zien en volgens mij is 't zuidelijke wat meer crappy, maar heb jij daar nog wat informaaasie over? :@ :D
oh zit mobiel, had het nie gezien! Ehhh denken hoor. iig niet wonen waar ik doorheen liep naar mn solli toen :') zal wel even opzoeken waar dat is, was oosten geloof ik, richting Sheepscar oids. en park bij uni wou je s avonds niet wezen. Ben alleen niet overal geweest, vooral bij campus, werk, centrum en station :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:24:56 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117639661
Hoezo Leeds trouwens? :D je bent voorlopig nog bezig in Hull toch?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:27:15 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117639748
Dat is kut Loveli!

Geniet van je avond aurum :)

Maria, lijkt mij een goed plan om gewoon een planning en vast ritme te vinden in eten, saai? Misschien maar het helpt als een tiet!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:34:47 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117640077
Laatste dag VakantieLijst
O: kwart watermeloen, 2 stukken galiameloen, 2 opscheplepels mais, 6 gegrilde tomatenplakken met kaas, halve komkommer, 2 getoaste bruine bollen gedipt met echte feta, omelet op getoaste boterham, getoaste boterham met boter en suiker, tros druiven, sinaasappel, griekse yoghurt met honing (dat is het ontbijt van 11 dagen lang)
T: gekookt ei, appel
D: 400 gr spinazie, 150 gr tartaar, 200gr + 200 gr champ en ui, mosterd, gekookt aardappeltje
T: cola berenburg, kwark en vla

Mijn vakantie ontbijt is dus giga maar overdag niet gegeten behalve een gekookt ei en een kom met zoute popcorn (en bier)

In de avondbuffet voornamelijk veel vis, groente, kaas en stiekem ook wat lever, gefrituurde kippenpoten, patat, pasta aioli, pannenkoekjes en 1 bolletje ijs en 1 gebakje
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_117640120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hoezo Leeds trouwens? :D je bent voorlopig nog bezig in Hull toch?
Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien.. :') ). Omdat ik heel veel vanuit huis ook kan doen hebben we besloten dat 2 keer per week ik naar Hull, flexibel qua reistijden, makkelijker te doen is dan 5 keer per week naar Leeds altijd in de spits. Hij is mij al tegemoet gekomen door mee te komen naar het VK, dus nu kom ik hem tegemoet door vanuit huis te werken wanneer het kán enzo :)

En ja, dat had ik idd gehoord, van de buurten direct om de uni heen. Wat een gigantische campus trouwens. Was er gisteren en verdwaalde zowat. Al die hoogteverschillen ook! :o
Ja doei.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:48:45 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117640773
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mr.Mo heeft daar baan gevonden en geaccepteerd, maar het is wel best nog wel elke dag 3 uur reizen (bij nader inzien.. :') ). Omdat ik heel veel vanuit huis ook kan doen hebben we besloten dat 2 keer per week ik naar Hull, flexibel qua reistijden, makkelijker te doen is dan 5 keer per week naar Leeds altijd in de spits. Hij is mij al tegemoet gekomen door mee te komen naar het VK, dus nu kom ik hem tegemoet door vanuit huis te werken wanneer het kán enzo :)

En ja, dat had ik idd gehoord, van de buurten direct om de uni heen. Wat een gigantische campus trouwens. Was er gisteren en verdwaalde zowat. Al die hoogteverschillen ook! :o
Haha ja ik deed daar veel lopend (boodschappen, naar centrum, etc.) en was ondanks wazig Engels eten iets afgevallen toen ik terug kwam :') :+ Goed voor je kuitspieren daar! :P

Ergens tussen Hull en Leeds is anders nie handig?

Ik heb trouwens even gekeken, ik werkte in Chapel Allerton / Chapeltown. Dat was best okay, het was meer de stukken tussen uni en Chapel Allerton wat niet zo goed was (liep van St Marks Rd naar Scott Hall Rd en van daar naar Harrogate Rd en Regent str), als ik het goed herinner was vooral het stuk rond Scott Hall Rd soort van verlaten met prikkeldraad en ondefinieerbare rook enzo :')

Chapel Allerton was wel prima, best heel multiculti en wat winkels enzo, en goeie busverbinding naar het centrum. Al zie ik na wat Googlewerk dat Chapeltown gezien wordt als een rough neighborhood met een high crime rate en drugs abuse enzo :+

Verder vind ik het lastig te zeggen! Vind 'standaard' woonhuizen in GB sowieso niet heel mooi vaak :+ En bwah rond uni en richting centrum viel allemaal wel mee, liep daar vaak redelijk laat in mn eentje. Veel bezopen Brits volk (veel studenten), maar daar heb je niet echt last van.

Was trouwens even Street View aan het checken, en het is allemaal minder erg dan ik me herinner :o Al had ik wat kleine straatjes genomen en het is ook een momentopname natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door MariaEtcetera op 05-10-2012 21:07:39 ]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:48:59 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117640787
Leuke uitdaging Mo!

Jammer dat je weer strammer wordt MarMar :(

MC85, hoe is het nu met je laatste scharrel?
En met de jouwe V1? :Y)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:52:30 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117640983
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat is kut Loveli!

Geniet van je avond aurum :)

Maria, lijkt mij een goed plan om gewoon een planning en vast ritme te vinden in eten, saai? Misschien maar het helpt als een tiet!
Ja daarom! :D Nu gebeurt het wel dat we om 7 uur boodschappen gaan doen en allebei zo doodgaar zijn dat we niet weten wat we moeten eten en dus maar iets slechts pakken ofzo :') Kan dan beter slechts eten als je er echt zin in hebt he! :+
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:55:41 #28
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117641169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:52 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja daarom! :D Nu gebeurt het wel dat we om 7 uur boodschappen gaan doen en allebei zo doodgaar zijn dat we niet weten wat we moeten eten en dus maar iets slechts pakken ofzo :') Kan dan beter slechts eten als je er echt zin in hebt he! :+
Heb je geen vriezer? Of anders kan je gewoon ook gevroren zakken groente halen bij de supermarkt, wokken of gewoon warm maken met een stukje vlees dat is binnen 10 minuten klaar. Soms geen pasta/aardappelen/rijst is helemaal niet erg op een gare dag

Puff, wanneer weet je wat meer?

Sigme, nog leuke plannen deze winter?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:57:35 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117641288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb je geen vriezer? Of anders kan je gewoon ook gevroren zakken groente halen bij de supermarkt, wokken of gewoon warm maken met een stukje vlees dat is binnen 10 minuten klaar. Soms geen pasta/aardappelen/rijst is helemaal niet erg op een gare dag
Nee geen vriezer, alleen een klein vakje! Had een oude vriezer mn mams gehad toen ik hier kwam te wonen maar toen sloten we hem hier aan en bleek ie het niet te doen :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:58:01 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117641316
Leuke dingen op de planning verders Uniekje?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:04:44 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117641674
Is een vriezer wel een idee om aan te schaffen?? Of heb je de ruimte er niet voor.
Het is echt ideaal voor vlees, groente, brood en overgebleven maaltijden. Geld krijg je er bijna gewoon uit door dit soort dingen in te vriezen (aanbieding)

Plannen genoeg :')

Wij waren vanochtend zo aan het ronddwalen in de shop op Heraklon, gewoon omdat het nog eeuwen zou duren voordat we gingen boarden...
Toen kwamen onze namen door de speakers dat dit de laatste oproep was voor het boarden van het vliegtuig :o
Dat was even paniek... Sukkels die we zijn o|O
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:06:35 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117641756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Is een vriezer wel een idee om aan te schaffen?? Of heb je de ruimte er niet voor.
Het is echt ideaal voor vlees, groente, brood en overgebleven maaltijden. Geld krijg je er bijna gewoon uit door dit soort dingen in te vriezen (aanbieding)

Plannen genoeg :')

Wij waren vanochtend zo aan het ronddwalen in de shop op Heraklon, gewoon omdat het nog eeuwen zou duren voordat we gingen boarden...
Toen kwamen onze namen door de speakers dat dit de laatste oproep was voor het boarden van het vliegtuig :o
Dat was even paniek... Sukkels die we zijn o|O
Ruimte is idd nogal een issue hier :D

Oh derp! Dat is niet handig, maar is dus goed afgelopen :D Leuk gehad verders? O+
pi_117642836
Balen Li!

Ik open net mijn kast en vind de gioto :9

Wel tof die verhuizing Mo!

En bedankt voor de links Chico! Ik heb wat lopen via airbnb, anders maak ik gebruik van je linkje.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:33:49 #34
70532 loveli
N
pi_117642959
wat is gioto?
crap in = crap out
pi_117642999
@Maria: er is niet echt iets 'tussen Leeds en Hull in' dat de moeite waard is om te gaan wonen, en als we dan toch gaan verhuizen is het wel fijn als op z'n minst één van beide nog op kruipafstand van werk/studie woont :P morgen gaan we dagje Leeds doen om de buurt te verkennen en even in de stad rond te kijken. Ben benieuwd! :o
Ja doei.
pi_117643062
Mo wat spannend en leuk!

Ik probeer wel mee te lezen maar jullie gaan nog steeds snel :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:38:39 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117643124
Plan gemaakt! w/

Ma: AVG-dag (ook stamppotten enzo)
Di: vegetarische dag
Wo: soepdag
Do: saladedag
Vr: pastadag
Za/Zo: anything goes w/

Vooral doordeweeks is lastig, dus dit zou al ietsje moeten schelen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:34 schreef motorbloempje het volgende:
@Maria: er is niet echt iets 'tussen Leeds en Hull in' dat de moeite waard is om te gaan wonen, en als we dan toch gaan verhuizen is het wel fijn als op z'n minst één van beide nog op kruipafstand van werk/studie woont :P morgen gaan we dagje Leeds doen om de buurt te verkennen en even in de stad rond te kijken. Ben benieuwd! :o
York! :+

Nee ik zie het, moest even zien waar Hull ook weer lag.
pi_117643198
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:33 schreef loveli het volgende:
wat is gioto?
pi_117643317
Ik wist dat ik wat zwaarder was geworden, maar ik zag weinig verschil. Maar nu weet ik het waar het is gebleven, naar mijn bovenbenen. Ga zo de stad even in en wilde een broek aantrekken die ik vlak voor het WK had gekocht. Toen was ik 79 kg, nu 84. Bij mn taille zit ie goed, maar om mn bovenbenen lijkt het net een legging :') Dat mtben is hardstikke leuk, maar zo wordt het nog een dure hobby..
pi_117643957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Leuke uitdaging Mo!

Jammer dat je weer strammer wordt MarMar :(

MC85, hoe is het nu met je laatste scharrel?
En met de jouwe V1? :Y)
Had je post eerst niet eens gezien.. die van 2 weken terug? Dat was niet echt een scharrel, heb toen die avond alleen met haar gezoend. Was geen relatiemateriaal. Dat kom ik de laatste tijd weinig tegen helaas. Maar goed, misschien vanavond als ik uitga ;)
pi_117644890
WB uniekje! :W
Kan nog niet echt duidelijkheid geven, zie d'r volgende week pas weer...
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ruimte is idd nogal een issue hier :D

Oh derp! Dat is niet handig, maar is dus goed afgelopen :D Leuk gehad verders? O+
In de schuur? Hebben jullie een schuur? :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:23:47 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117645012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:20 schreef V1z0R het volgende:
WB uniekje! :W
Kan nog niet echt duidelijkheid geven, zie d'r volgende week pas weer...

[..]

In de schuur? Hebben jullie een schuur? :@
We hebben een berging, met groot hok, twee fietsen, warhammer-stelling, magnetron en bergingkastjes aan de muur :Y
pi_117645220
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

We hebben een berging, met groot hok, twee fietsen, warhammer-stelling, magnetron en bergingkastjes aan de muur :Y
Past dan vast ook wel een vriezertje ;)
Maar waar bewaar je nu je wodka dan?! :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:37:46 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117645544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Past dan vast ook wel een vriezertje ;)
Maar waar bewaar je nu je wodka dan?! :o
Wodka? Ik heb een barretje in een kast, met overjarige drank die ik eens leeg moet kieperen :+ Drank is beh.

En nee op dit moment past er geen vriezertje denk ik :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:38:20 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117645567
zou leuk zijn V1 dat het echt leuk gaat klikken :Y

Vriezer kan ook in de slaapkamer ofzo :P
Zal niet weten hoe je er zonder kunt:
+ altijd 'vers' brood
+ vlees en vis
+ diepvriesgroente
+ grote pan koken (soep, stamppotten, alles soorten pastas, quiches') de rest invriezen
+ diepvriesfruit
+ rabarbermoes, appelmoes zelfgemaakt
+ snel bier afkoelen
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:42:37 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117645713
Vriezer wordt hier gebruikt voor brood en diepvriesspinazie. En sporadisch voor ijs. Ik vind uit de vriezer opgewarmd eten nooit lekker :@. Zit altijd raar smaakje aan.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:48:47 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117645963
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vriezer wordt hier gebruikt voor brood en diepvriesspinazie. En sporadisch voor ijs. Ik vind uit de vriezer opgewarmd eten nooit lekker :@. Zit altijd raar smaakje aan.
Kookkunsten FTW >:)

Trouwens, bevroren cranberries kan je het ook voor gebruiken :Y

Zag dat je weer een aantal post om 3.30 ofzo maakte... Je maakt ook geen lekkere nachten. Hoe is de stresssituatie op het werk op heden?
pi_117646074
1 lade met flessen wodka, 1 lade met bevroren glazen, 1 lade (grote bak eigenlijk) met kip, speklappen, bessen en groente...
Brood bevries ik eigenlijk nooit :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wodka? Ik heb een barretje in een kast, met overjarige drank die ik eens leeg moet kieperen :+ Drank is beh.

En nee op dit moment past er geen vriezertje denk ik :D
Overjarige drank, wut?! :P

Hoop het trouwens ook uniekje :) had beetje hetzelfde als Mc de laatste tijd...
Wel keer bijna aangepapt met oude crush, maar dan ben ik te eikelig omdat ze al een kind heeft.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:00:31 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117646322
Ik heb een dagelijks wakker lig uurtje zo rond half 3 idd. Minstens een uur, vaak langer. Tja. Het went ook wel moet ik zeggen.
pi_117646341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:52 schreef V1z0R het volgende:

Hoop het trouwens ook uniekje :) had beetje hetzelfde als Mc de laatste tijd...
Wel keer bijna aangepapt met oude crush, maar dan ben ik te eikelig omdat ze al een kind heeft.
Lijkt ie op jou?
pi_117646488
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb een dagelijks wakker lig uurtje zo rond half 3 idd. Minstens een uur, vaak langer. Tja. Het went ook wel moet ik zeggen.
Dat heb ik dus ook gehad en ik zeg het nog maar eens: melatonine, 3 mg. Works like a charm.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:05:42 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117646492
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Lijkt ie op jou?

Hoe was je Diner X?
pi_117646548
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Lijkt ie op jou?
Nee, dit jochie is vrij mager, klein en erg druk.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:09:31 #54
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117646614
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee, dit jochie is vrij mager, klein en erg druk.
Zoals alle kinderen.... het kan nog heus wel.. Voer het tonijn, kwark en wodka *O*
Kiek'n wat word
pi_117646726
Als kind was ik al prettig gezet (voor in de jaren '80/'90, tegenwoordig was het als normaal gezien), erg groot en rustig. :P

Kijk maar :)
SPOILER
Die bolle kop is dus nooit weggegaan :D

[ Bericht 7% gewijzigd door V1z0R op 05-10-2012 23:19:33 ]
pi_117646819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:05 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoe was je Diner X?
Eten gehaald bij de traiteur:

Pasta met gegrilde kip en paprika-roomsaus
Stroopwafelbavarois en Panna cotta met bloedsinaasappel
Toastjes met een zalige tapenade (iets van bassilicum, pijnboompitten, olijfolie en pecorino)
Tomaatjes gevuld met tonijnmousse.

En ik kan hem niet eens de schuld geven, want ik ben tenslotte de feeder en hij wachtte netjes in de auto toen ik het ging halen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:16:00 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117646823
Lief V1... toen al!!!

/interpret uit
pi_117646881
Trusten uniekje! :*
pi_117646931
Ik vind het wel meevallen viz. Ik woog 8 pond bij mijn geboorte en dat terwijl mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap..
Toen ik een jaar of 1 was had ik 4 onderkinnen en van die vadsige, gerimpelde benen.

Gelukkig is het bijgetrokken.
pi_117646982
12 pond 53cm en m'n moeder rookte ook :')

Nooit bijgetrokken }:|

-weg :) -

[ Bericht 16% gewijzigd door V1z0R op 05-10-2012 23:37:21 ]
pi_117647390
Dat is best groot en zwaar bij geboorte toch? Ik was iets meer dan 5,5 pond en onderdeurtje tot mn 10de. Is nog aardig bijgetrokken later.. Ben nu qua lengte aardig gemiddeld, maar wel wat lomper gebouwd in de schouders dan gemiddeld..
Ga nu even de stad onveilig maken :D
pi_117647507
7 pond is zo'n beetje gemiddeld dacht ik, dus ja :P

Succes! ehhh ik bedoel veel plezier natuurlijk :D ^O^
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:41:50 #63
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117647676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:20 schreef V1z0R het volgende:
12 pond 53cm en m'n moeder rookte ook :')

Nooit bijgetrokken }:|

-weg :) -
Holy crap, dat is dik! ;)
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:59:31 #64
70532 loveli
N
pi_117648214
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Dat spul uit Oostenrijk waarvan ik de naam niet meer weet? :')
crap in = crap out
pi_117651405
Mogge.
Het regent.
  Vis een optie? zaterdag 6 oktober 2012 @ 04:23:53 #66
70532 loveli
N
pi_117651456
Mogge.. moet nog in slaap vallen.
crap in = crap out
pi_117651827
Mogge. Ik heb blijkbaar een ritme.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:01:38 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117651879
Mogguh derde dag op een rij wakker om half vier en niet meer kunnen slapen.
Niet meer actief op Fok!
pi_117652370
Ik slaap als een roosje sinds ik elke dag zo'n 2 uren buiten ben, bruikbare tip voor een paar van de slapelozen onder ons misschien?

Uniekje hier ook wb :) dat stramme lijf trek ik me voorals nog lekker niets van aan PUH! Vanmiddag weer lopen!

Lijstje vandaag

O: brinta
T: cappuccino, zelfgebakken koekje
L: pistolet roomkaas met zalm en rauwkost, karnemelk
B: wandelen
T: cappuccino, banaan
B: wat kleren herstellen van de meisjes
D: wraps en salade
T: kwark met peer
pi_117652375
Oh en ochtendhumor hier: Mila was nog niet helemaal wakker, loopt door de kamer, de kat mauwt eens naar d'r..
Kijkt ze naar de kat, zegt ze: "wat zei je?"
Om dan vervolgens haar hoofd te schudden over haar eigen sufheid.

Heerlijk kind O+
pi_117652537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat spul uit Oostenrijk waarvan ik de naam niet meer weet? :')
Uhuh! Lief was ook cute, hij bewaarde het laatste balletje voor me maar hij wist niet dat ik nog 3 repen had. O-)

Oh en Vaiz; zelfgebreide truien boks. Ik heb een foto van mijn broertje en mij in dezelfde sneeuwpop trui *D
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:42:03 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117652696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 04:23 schreef loveli het volgende:
Mogge.. moet nog in slaap vallen.
Onregelmatige nachtrust, slecht eten.... Hmmm. Hopen dat je snel je regelmaat hervindt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_117652767
Lijstje van gisteren:

O: gekookt eitje, 2 roggecrackers met filet A. en ui
L: tosti van boerenvolkoren met milnerkaas, yorkham, gele paprika en ui
T: volle kwark met aardbeien, citroensap en zoetstof
T: bospeen
T: banaan
T: gekookt ei
S: hardlopen, 7,5 km.
T: wodka met 28 gram ovenchips. (er zat 2 gram te weinig in de zak dus! :( )
D: kliekje andijviestamp met klein stukje magere scharrelrookworst
T: 10 gram extra pure choco
T: citroendropijsje
Kcals: 1688
pi_117653075
Mogguh
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117653625
Morgen! Weer thuis. Nu wakker blijven tegen de jetjag. Oi!

En ook Uniek welkom thuis. Hoe waren jou dagen? Een weekje toch?
pi_117653658
Welkom thuis! En uniek ook! :*

Heerlijk weer hier! Zo even ontbijten en dan richting Leeds :z Moet echt gaan werken aan vroeger opstaan; vanaf dinsdag moet ik elke dag om 7 uur op 't werk zijn :')___!
Ja doei.
pi_117653760
Welkom thuis vakantiegangers!

Ik heb gewoon 11 uur geslapen vannacht O+ (ben alweer een uurtje of 2 uit bed). Zal wel moe geweest zijn ofzo. Nu de dag van vandaag nog doorkomen, vriendje komt niet thuis vanavond dus mijn 'nu moet alles wat ik vandaag wil doen klaar zijn en moet ik gaan koken'-moment ontbreekt.

Enne, nog iemand die voor weinig een complete spiegelreflexcamera wil? O-) [TK] Olympus E410 + 14-42mm + 40-150mm spiegelreflex Prima ding, maar ik ben ze minstens 2x zo zwaar en lomp gewend en kan niet omgaan met een merk dat niet Canon is :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_117654063
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:08 schreef Chicolate het volgende:
Welkom thuis vakantiegangers!

Ik heb gewoon 11 uur geslapen vannacht O+ (ben alweer een uurtje of 2 uit bed). Zal wel moe geweest zijn ofzo. Nu de dag van vandaag nog doorkomen, vriendje komt niet thuis vanavond dus mijn 'nu moet alles wat ik vandaag wil doen klaar zijn en moet ik gaan koken'-moment ontbreekt.

Enne, nog iemand die voor weinig een complete spiegelreflexcamera wil? O-) [TK] Olympus E410 + 14-42mm + 40-150mm spiegelreflex Prima ding, maar ik ben ze minstens 2x zo zwaar en lomp gewend en kan niet omgaan met een merk dat niet Canon is :').
Wij denken er nog even over :)

Vriendje had nog een verrassing: het liedje dat op vakantie vaak op de radio was gevonden op youtube, voor een instant vakantiegevoel!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:06:50 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117654885
V1z ja, aangebroken flessen die dan niet leeggemaakt worden :')

Heb ik een foto gemist? :7 Ik was ook een spekkige baby, weet niet meer hoe zwaar. Had ook al vrij rap een compleet Beatle-kapsel (voor ik 1 jaar was iig).

BAM 2 uurtjes gesport, met op iedere grote teen een giga-blaar sinds donderdag. Deed zeer en ga morgen spierpijn hebben dus voel me een eindbaas :+
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:38:06 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117655644
Hoi :W

Nieuwe foon gekocht *O*. En besloten dat ik een cursus Latijn ga doen, mogelijk hier in de buurt. Van de Volksuniversiteit. Elke dinsdagavond, 24 keer voor niet heel veel geld. Eerst eens uitzoeken of dat wat is. Ik ben in de afgelopen vijf jaar meerdere keren opnieuw begonnen en wil nu eens verder komen. Zo'n cursus is wel een goeie stok achter de deur, denk ik :)
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:38:43 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117655663
Wb uniek! *O*
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:54:34 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117656098
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:38 schreef Viking84 het volgende:
Hoi :W

Nieuwe foon gekocht *O*. En besloten dat ik een cursus Latijn ga doen, mogelijk hier in de buurt. Van de Volksuniversiteit. Elke dinsdagavond, 24 keer voor niet heel veel geld. Eerst eens uitzoeken of dat wat is. Ik ben in de afgelopen vijf jaar meerdere keren opnieuw begonnen en wil nu eens verder komen. Zo'n cursus is wel een goeie stok achter de deur, denk ik :)
Leuk! :Y Ben benieuwd of het wat is, zo'n volksuniversiteit-cursus!
pi_117656153
Hurray voor Maria's gesport!! *O* Knap hoor :Y

Vaiz was een cutie baby O+

En aye, ik was ook een cubby baby vroegah :Y O+

Jullie kennen de serie 'Toddles and Tiaras' toch wel he? Martijn heeft voor mij de Pulp der Pulp gedownload. Een soort spin-off van T&T, maar dan nóg erger eigenlijk. Met Rednecks & pageants & zwangere 17-jarigen & coupons & & &.... O+ ze volgen eigenlijk zo'n Redneck family die een keer featured waren in T&T.

pi_117656215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hurray voor Maria's gesport!! *O* Knap hoor :Y

Vaiz was een cutie baby O+

En aye, ik was ook een cubby baby vroegah :Y O+

Jullie kennen de serie 'Toddles and Tiaras' toch wel he? Martijn heeft voor mij de Pulp de Pulp gedownload. Een soort spin-off van T&T, maar dan nóg erger eigenlijk. Met Rednecks & pageants & zwangere 17-jarigen & coupons & & &.... O+ ze volgen eigenlijk zo'n Redneck family die een keer featured waren in T&T.

whaha, omg, knap dat je dat trekt :D

Mijn lijf doet minder stram :D gelukkig heeft droger weer ook zo z'n effecten.
Nu ff lunch en dan lekker wandelen in het zonnetje.
pi_117656358
Honey boo boo is awesome!

Die moeder was trouwens 15 toen ze beviel van de oudste en die kerel was dus 23... :')
pi_117656360
Ik geloof dat ik naar Parijs wil :') ... http://travel.groupon.nl/11264340 (80 euro pp incl bus, hotel, ontbijt en trips in de stad). Toch jammer dat ik eigenlijk blut ben :P.
pi_117656427
Tard the cat blijft ook awesome! O+
SPOILER
pi_117656437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:04 schreef Chicolate het volgende:
Ik geloof dat ik naar Parijs wil :') ... http://travel.groupon.nl/11264340 (80 euro pp incl bus, hotel, ontbijt en trips in de stad). Toch jammer dat ik eigenlijk blut ben :P.
Hmmm.... het hotel lig wel ver uit het centrum en uiteindelijk heb je anderhalve dag in Parijs. Kun je beter een aanbieding van de treinreiswinkel nemen. Zit je lekker in de trein, veel meer tijd en een hotel in parijs. Kost wel een paar tientjes meer, maar dat is zeker de moeite waard. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117656479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hmmm.... het hotel lig wel ver uit het centrum en uiteindelijk heb je anderhalve dag in Parijs. Kun je beter een aanbieding van de treinreiswinkel nemen. Zit je lekker in de trein, veel meer tijd en een hotel in parijs. Kost wel een paar tientjes meer, maar dat is zeker de moeite waard. :)
Ik kwam uit op een goedkoopste optie waarbij je meer dan 2x zoveel kwijt was. Dan klinkt dit wel interessant :P.
pi_117656535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:09 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik kwam uit op een goedkoopste optie waarbij je meer dan 2x zoveel kwijt was. Dan klinkt dit wel interessant :P.
Maar je hebt wel veel meer tijd in Parijs en je zit op een veel betere lokatie. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_117656990
In een spoiler trouwens wat mooie vakantiefoto's :)

SPOILER
pi_117657350
Die laatste is echt mooi, Puff! Vind van dat soort afgelegen baaitjes altijd zo mooi :@

Misschien maar eens nadenken over Chico d'r camera, ik heb dus serieus geen fototoestel behalve die op m'n telefoon...
pi_117657719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
Die laatste is echt mooi, Puff! Vind van dat soort afgelegen baaitjes altijd zo mooi :@

Misschien maar eens nadenken over Chico d'r camera, ik heb dus serieus geen fototoestel behalve die op m'n telefoon...
Laat ik dan maar mn eigen ruiten in gaan gooien: waar wil je een camera voor? Om makkelijk foto's te maken van familie, uitjes en vakanties? Want dan is een spiegelreflex, heel eerlijk, ongeschikt. In een spiegelreflex moet je tijd stoppen om het principe te begrijpen, heeft minder zoomcapaciteit (en je moet lenzen wisselen) en het is een stuk lomper dan een compactcamera die bovenstaande ook allemaal kan. Maar als je lol in fotograferen wil krijgen, en foto's met mooiere kwaliteit wil krijgen waar je zelf veel meer invloed hebt op het resultaat, dan is het een prachtding :).

Punt op een nieuwe regel }:|
pi_117657753
Daar zat ik dus ook al mee :@

Ik ga me even in dingen verdiepen...
pi_117657796
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:54 schreef V1z0R het volgende:

Ik wil je op zich best een dagje op sleeptouw nemen, uitleggen hoe dat ding werkt en met welke instellingen je al snel een goed resultaat krijgt? :P
pi_117658076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:54 schreef V1z0R het volgende:

Haal jij maar eens n goede gewone, deze foto's zijn gemaakt met dit toestel, 120 euro op bol.com.
Dan kan ik die van chico overnemen :P
pi_117658253
Ik denk er nog even over na :)

Eerst even een uitsmijter met spek, oude kaas, augurk, boterhamworst en parika opbakken :9

Oh, en daarna schoonmaken, dweilen, wasjes doen, badkamer helemaal schrobben :{ Naja, maar 3uurtjes werk of zo :')
pi_117658674
Mooi trouwens laatst in de kroeg, zo'n vrouwtje wilde wat kiekjes maken met dr spiegelreflex, wist niet hoe ie werkte en kreeg het voor elkaar om onscherpe foto's te maken... Dus toen werd de mobiel er maar bij gepakt :s)
pi_117659314
Voor de vierde keer in een week gesport, yay.

Lijstje:
O: Brinta
T: banaan
S: kracht en cardio
T: bakje volle kwark
L: 2 volkoren boterhammen met kaas, ham, tomaat, sla, komkommer, ei
T: nader te bepalen
D: fajita's
T: drankjes in de stad. Heb met m'n ex afgesproken. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:43:51 #100
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_117660898
Schoonmaken.... mooie calorieverbrander V1 :P

4 x gesport... da's veel Dad... HOe dat zo? Omdat je zin had?

Waar was jij ook alweer hjeen An?

Mijn laptoptoetsenbord wordt steeds minder, backspace en enter doen het nauwelijks meer :')

Vakantieschade van 12 dagen buffetten : 1 kg :? Mijn enige beweging was zo ong. 10 km per dag wandelen en half uurtje in zee zwemmen, tot zover het ging met mijn rib.

Lijst voor vandaag:
Br; 2 boterhammen met 1 tartaar, komkommer en augurk, likje mosterd, beschuit kaas, beker melk, cappuccino
T's; 1 minimuffin (vind er echt geen kloten aan, muffins), 2 chocoladepepernoten
L: 2 beschuiten met kaas, grote appel, pruim, gekookt ei
T's: peer, blokje witte chocolade met crisp, paar dropjes, paar zilveruitjes, augurk met ham
D: bloemkool, ijsberslasalade met dressing, gegrilde kabeljauw, tortellini gevuld met kaas, mosterd en knoflooksaus
T kwark en vla, ouzo sinas, cola berenburg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')