Precies, gewoon blijven doenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op basis van mijn eigen data kan ik hier dus hard om blijven lachen
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je frustraties lijken de laatste tijd flink gegroeid te zijn CG, wil je erover praten?
Ik vraag jou toch ook niet wat jou hier iedere keer weer brengt? Ik kan daar lang en breed over speculeren maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op.
Wat mij drijft om de huizenmarkt zeepbel te ridiculiseren? Nou wat dacht je van de ziekelijk macht van de financiėle sector als geheel? Dit kankergezwel moet gewoon verdelgt worden want het word anders nog de ondergang van onze beschaving.
Meneer Knot blijkt te getuigen van enige intelligentie, noodgedwongen... dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
KNOT, Beperken of Verminderen van de fiscalteit van de HRA , wegens geen goed effect op het eigen woning bezit, aangezien de HRA niet zal leiden tot meer eigen woningbezit
Echt wel alleen dan moet je alleen nog HRA krijgen voor annuitaire of linieare aflossende hyoptheken, zoals ik hier al vaker geroepen heb. En volgens mij was dit ook het kunduzplan maar nu is het even afwachten wat rutte en bos bekonkelen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
KNOT, Beperken of Verminderen van de fiscalteit van de HRA , wegens geen goed effect op het eigen woning bezit, aangezien de HRA niet zal leiden tot meer eigen woningbezit
ik denk dat men het fiscaal aspect eruit gaat halen, en gelijktijdig de LH verlagen en de huren losgooit, dat is meest simpel en t zal de bouw van huurwoningen doen opverenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Echt wel alleen dan moet je alleen nog HRA krijgen voor annuitaire of linieare aflossende hyoptheken, zoals ik hier al vaker geroepen heb. En volgens mij was dit ook het kunduzplan maar nu is het even afwachten wat rutte en bos bekonkelen.
De corporaties zijn ook failliet.... ze moeten namelijk 2 miljard ophoesten voor Vestiaquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat men het fiscaal aspect eruit gaat halen, en gelijktijdig de LH verlagen en de huren losgooit, dat is meest simpel en t zal de bouw van huurwoningen doen opveren
Als de huren 'losgegooit' worden is dat zo opgelost.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
De corporaties zijn ook failliet.... ze moeten namelijk 2 miljard ophoesten voor Vestia![]()
nou ik denk de soc huren voorlopig niet , vrije sector huren welquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de huren 'losgegooit' worden is dat zo opgelost.
de corporaties zijn 300 miljard waard aan publieke middelenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De corporaties zijn ook failliet.... ze moeten namelijk 2 miljard ophoesten voor Vestia![]()
Dus de bouwsector is wederom hard genaaid door de banksters
Vrije sector huren losgooien...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef michaelmoore het volgende:
nou ik denk de soc huren voorlopig niet , vrije sector huren wel
anders gaat het de staat een godsvermogen aan huursubsidie kosten
nou gewoon onbeperkt huurprijs vaststellen, de max huurstijging van VS worden nu ook door de overheid vastgesteldquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vrije sector huren losgooien...Hoe stel je je dat voor
Volgens mij is het tegenwoordig toch echt huurtoeslag en moeten juist coorporaties en ander commerciele verhuurders zelf daar een gedeelte van ophoesten. Of de regeringsplannen moeten ooit gewijzigd zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik denk de soc huren voorlopig niet , vrije sector huren wel
anders gaat het de staat een godsvermogen aan huursubsidie kosten
quote:12 oktober 2010 10:30
Heffing voor huurtoeslag
Het concept-regeerakkoord kondigt een heffing aan voor woningverhuurders (ook commerciėle) als bijdrage aan de huurtoeslag. Onvermijdelijk gaat die fors ten koste van miljarden aan investeringen van corporaties in bijvoorbeeld woningbouw, energiebesparing en wijkaanpak
Huurprijs vrije sectorquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:55 schreef michaelmoore het volgende:
nou gewoon onbeperkt huurprijs vaststellen, de max huurstijging van VS worden nu ook door de overheid vastgesteld
Kunstof kozijnen, het enige wat ik hoef te schilderen is de voordeurquote:Op maandag 8 oktober 2012 18:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Dat jij het niet kent betekend niet dat het niet bestaat. Ik rij met een airbag en overweeg al enige tijd airco.
Zonder schilderwerk aan je woning vallen je kozijnen er na een jaartje of 10 wel onderhand uit.
Kunststof kozijnen staat dacht ik maar 30 jaar voor. Hardhouten kozijnen kunnen mits goed onderhouden makkelijk 100 worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Kunstof kozijnen, het enige wat ik hoef te schilderen is de voordeur
Misschien dat er na 20 jaar een keer een nieuwe badkamer en keuken in moet. So what.... dat noemt men woongenot, van de woning corporatie krijg je weer een armzalig keukenblokje.
CV ketel vervangen is 1500 euro in de 10 jaar of te wel 12 euro per maand
Vroeger ja, tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kunststof kozijnen staat dacht ik maar 30 jaar voor.
Daarentegen vergaat goed onderhouden hardhout niet. Ben je die tien verschillende lagen verf van de laatste 30 jaar zat? Wat let je om het allemaal te verwijderen en met blank hout als nieuw te beginnen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Daarnaast vind ik oude houten kozijnen die al 10 keer overgeschilderd zijn echt spuug en spuug lelijk, maargoed dat is smaak. Hele volkstammen die kunstof lelijk vinden
en dan is 20 jaar nog aan de lange kant want ik ben er wel eerder op uitgekeken. Hehe, ja zo'n Bruynzeel dingetje...jeuj.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Kunstof kozijnen, het enige wat ik hoef te schilderen is de voordeur
Misschien dat er na 20 jaar een keer een nieuwe badkamer en keuken in moet. So what.... dat noemt men woongenot, van de woning corporatie krijg je weer een armzalig keukenblokje.
CV ketel vervangen is 1500 euro in de 10 jaar of te wel 12 euro per maand
stam plus Tquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Ga over 50 jaar maar eens uitrekenen hoeveel onderhoud aan de schilder je uitspaard.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:13 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Volgens mij is "ga" de persoonsvorm.
Taalnazi is een woord , dus geen spatiequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Ach gut.. Inhoudelijk is er niks te melden dus gaat men maar de taal nazi uithangen.
Zinnen sluit je ook af met een punt, dus op deze manier. Als je dan slim wil doen, doe het dan goed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Taalnazi is een woord , dus geen spatie
Dit is nog niks. Wacht tot ie met zijn green-acres meuk komt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Ach gut.. Inhoudelijk is er niks te melden dus gaat men maar de taal nazi uithangen.
vind je dit wat?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dit is nog niks. Wacht tot ie met zijn green-acres meuk komt.
Inderdaad, maar helaas was je toch nog in staat om hier een account aan te maken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vind je dit wat?
Leuk vrijstaand
http://www.green-acres.com/en/properties/19548a-f1152.htm
Ach, het is toch erg hoe weinig opleiding sommigen hebben
Wanneer komen de nieuwe cijfers?quote:Mike Shedlock; Netherlands House Price Crash Underway......
The Netherlands has the 5th largest economy in the eurozone. Home prices are in the midst of a huge plunge The Netherlands are currently experiencing a housing bust after a huge bubble: strange how this has got so little media and blog coverage. Netherlands is the fifth economy in Eurozone. As usual, the bubble was blown by inane fiscal policies along with cheap money. France could be headed to the same path, even if there are 2 main differences compared to Netherlands, Ireland and Spain : demographics (France has the best demographic trend in Europe) and Paris, which is quite a particular market due to its "status" of very nice and well known city (many buyers in Paris are foreigners, many also from outside EU). But, generally speaking, many data show that prices in France and especially in Paris are hugely above the normal historical standards and a very strong correction in going to come sooner or later. Latest fiscal policies from the government may accelerate the bust.
* ) The Wall Street Journal reports Dutch Housing Prices Tumble... The slump in the Dutch housing market deepened in July as prices posted the steepest drop on record, highlighting the challenges facing the Netherlands ahead of next month's general elections. With prices now plumbing levels last seen in 2004, the downturn is weighing heavily on household consumption and has raised concern about the country's huge mortgage debt pile, among the largest in Europe House prices fell 8% from a year earlier, statistics bureau CBS said Tuesday, the largest decline in the 17-year history of the agency's house-price index. Prices fell 4.4% in June and 5.5% in May. Record Price Drop
* ) Similarly, Bloomberg reports Netherlands House Prices Dropped the Most on Record Last Month... House prices in the Netherlands, the fifth-biggest economy in the euro area, dropped in July by the most since the index started in 1995. Prices declined 8 percent from the same month a year earlier, after falling 4.4 percent in June, national statistics agency CBS in The Hague said on its website today. Values have fallen 15 percent from a peak in 2008 and are back to about the same level as eight years ago, CBS said. Prices had already dropped 5.5 percent in May from a year earlier. The Dutch Central Bank forecast in March that house prices will continue to drop through 2014 because of stricter mortgage lending rules and a reduction of a homeowner tax break that spurred the lending boom. Values may fall another 5 percent next year, ING Groep NV economists said in a note Aug. 9.
Maandelijks. Toch?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:23 schreef fedsingularity het volgende:
Wanneer komen de nieuwe cijfers?
En als niemand dat weet is dat dus een onzekerheid. En waar houden de markten niet van, zeker niet in dit soort tijden? Van onzekerheden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maandelijks. Toch?
Wel altijd leuk om te lezen dat een 'buitenlander' meent te weten hoe het zit.Volgens mij hebben we buiten een flinke hypotheekschuld, ook de grootste pensioentegoeden en spaartegoeden. Alleen weet volgens mij niemand hoe groot het spaardeel t.o.v. de hypotheekschuld is. En welk deel van de totale hypotheekschuld daarmee afgelost wordt aan het eind van de looptijd.
Daar gaat het niet om. Iedereen focust zich op de totale hypotheekschuld, maar niemand weet wat er tegenover staat aan spaartegoeden. Dan heeft een fixatie op alleen het openstaande bedrag weinig zin, laat staan er conclusies aan verbinden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En als niemand dat weet is dat dus een onzekerheid. En waar houden de markten niet van, zeker niet in dit soort tijden? Van onzekerheden.
Maar je weet toch dat het op de financiėle markt niet gaat om de precieze cijfers maar om hoe de markt die cijfers interpreteert? En als de markt zich zorgen maakt (en dat doet ze dus over de schuldenberg in NL) dan zal dat vroeg of laat gevolgen hebben.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Iedereen focust zich op de totale hypotheekschuld, maar niemand weet wat er tegenover staat aan spaartegoeden. Dan heeft een fixatie op alleen het openstaande bedrag weinig zin, laat staan er conclusies aan verbinden.
Mijn hypotheek blijft ook tot het eind van de looptijd volledig openstaan (tenzij de omstandigheden fors wijzigen). Dan kun je hem wel voor 100% meetellen, maar krijg je wel ietwat vertroebelde cijfers.
En daarom mag ik niet zeggen dat het altijd grappig is dat zo'n buitenlander, die geen kaas heeft gegeten van de NL situatie, kennelijk wel een mening erover meent te moeten hebben? Of wat?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar je weet toch dat het op de financiėle markt niet gaat om de precieze cijfers maar om hoe de markt die cijfers interpreteert? En als de markt zich zorgen maakt (en dat doet ze dus over de schuldenberg in NL) dan zal dat vroeg of laat gevolgen hebben.
De huizenwaanzin heeft in de hele EU toegeslagen, en dat gaat nog jaren durenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:23 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Wanneer komen de nieuwe cijfers?
Dus de markt mag dus een onderbuik gevoel gebruiken over cijfers die ze niet weten. Valt dat niet gewoon in het straatje dan van "het gaat nu goed dus moet ergens wel slecht gaan" en "na regen komt zonneschijn. Komen we vanzelf terecht op "het gaat nu slecht dus word vanzelf weer beter" ,waar maken we ons dan allemaal druk om ????quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar je weet toch dat het op de financiėle markt niet gaat om de precieze cijfers maar om hoe de markt die cijfers interpreteert? En als de markt zich zorgen maakt (en dat doet ze dus over de schuldenberg in NL) dan zal dat vroeg of laat gevolgen hebben.
Alleen al de titel... 'Hypotheekrente-aftrek heeft niet geleid tot meer eigenwoningbezit'...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kijk hier maar even naar lieve kijkbuiskinderkes:
Dit is er enkel en alleen maar op gericht om de geesten rijp te maken voor de exit van de HRA.
Jullie geliefde koopdoossubsidie doet heel binnenkrot R.I.P.
Ja dat is de bedoeling dat zegt de VVD ook als voordeel, terwijl het dus niet waar isquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Alsof dat de bedoeling is van de HRA.
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen in 1 zin.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:42 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat is de bedoeling dat zegt de VVD ook als voordeel, terwijl het dus niet waar is
Heb ik niet nodig knul, zoals ik al heel vaak tegen je gezegd heb, maar dat komt je niet uit hequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dit is er enkel en alleen maar op gericht om de geesten rijp te maken voor de exit van de HRA.
nee, leren lezen knulquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen in 1 zin.
Leer zelf lezen. Daar is de HRA ook niet voor bedoelt...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:17 schreef michaelmoore het volgende:
Nee, leren lezen knul
De HRA draagt dus NIET bij aan meer woningbezit , dus kan weg.
Dit kabinet is goed bezig
dus heeft het geen enkel doel, dat zei Knot ookquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leer zelf lezen. Daar is de HRA ook niet voor bedoelt...
De HRA is gewoon een volstrekt logische belastingmaatregel. Over vermogen (bv spaargeld) moet je belasting betalen, dus dan is het niet meer dan normaal dat schuld aftrekbaar is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:26 schreef michaelmoore het volgende:
dus heeft het geen enkel doel, dat zei Knot ook
Zal mij benieuwen. Maar jij vond ook dat de vrije sector huren vrijgelaten moesten gaan worden ... Toch?quote:Het vrijlaten van huren zal wel leiden tot de bouw van meer huurwoningen en dat is goed voor de bouw
schuld is niet meer aftrekbaar alleen nog op woningen , heeft dus geen nut gehadquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HRA is gewoon een volstrekt logische belastingmaatregel. Over vermogen (bv spaargeld) moet je belasting betalen, dus dan is het niet meer dan normaal dat schuld aftrekbaar is.
Bedrijven hebben dat ook, over de winst betaal je belasting, de kosten (of verliezen) mag je aftrekken.
De HRA heeft dus wel degelijk een doel, namelijk het eerlijk houden van het belastingstelsel. En daar is het in 1893 ook voor ingevoerd. (Die 'eigenwoningbezitbevordering' is slechts barpraat van de laatste jaren)
Dat het voor jou geen doel heeft (niet meer, want je hebt wel 30 jaar HRA gelurkt toch? Buiten je premia A subsidie...) doet niet terzake.
Ja hoor laat maar vrij,quote:Zal mij benieuwen. Maar jij vond ook dat de vrije sector huren vrijgelaten moesten gaan worden ... Toch?![]()
Droeftoeter... Die zijn al vrij....quote:
Ik vind het al schandalig dat de rente op consumptief krediet niet meer aftrekbaar is. Je kunt in een eerlijk stelsel niet ontvangen rente belasten, en betaalde rente negeren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:42 schreef michaelmoore het volgende:
schuld is niet meer aftrekbaar alleen nog op woningen , heeft dus geen nut gehad
nou ik woon in Vrije Sector en volgens mij nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Droeftoeter... Die zijn al vrij....
Als ik jou mijn woning wil verhuren (dat wordt dan dus vrij sectorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:49 schreef michaelmoore het volgende:
nou ik woon in Vrije Sector en volgens mij niet
Zo zie je maar, wat de een als straf zou ervaren, is voor een ander een droom.quote:en nog 5 jaar en dan ga ik deels naar mijn hut in Frankrijk en s'winters naar Azie
ja als ik een kever heb en ik vraag 30.000 euro voor dat ding dan ga ik geen koper vindenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik jou mijn woning wil verhuren (dat wordt dan dus vrij sector) dan mag ik jou 800,- vragen, 900,- vragen, of 1500,- vragen. Zolang wij het samen daarmee eens zijn, heb ik een huurder en jij een verhuurder. Hoe vrij wil je het hebben?
Je lult erover heen. Vrije sector is al vrij. (Whats in a name?)quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:02 schreef michaelmoore het volgende:
ja als ik een kever heb en ik vraag 30.000 euro voor dat ding dan ga ik geen koper vinden
Ik zie de relevantie niet met al VRIJ zijn, en het volgens jou VRIJ moeten gaan worden?quote:En ergste voor een verhuurder is dat hij drie keer per jaar een nieuwe huurder moet vinden of huurders die overal uitgezet zijn omdat ze na vier maand stoppen met betalen.
Idem als boven.quote:Twee maand leegstand per jaar is een ramp voor de jaaropbrengst, telkens moet er een bemiddelaar mee om de woning te laten zien
kleine reparaties laten doen tussentijds
En ik betaal een paar honderd minder. Voor minimaal dezelfde woning. En nu?quote:Ik denk dat het maximum van de Soc huurprijs momenteel het maximum is, ik betaal slechts een paar tientjes meer voor een drie verdiep grote woning met tuin en een park voor de deur
En een heel goede service
quote:wo 10 okt 2012, 05:30
Hypotheekgarantie misbruikt
AMSTERDAM - Makelaars moedigen huizenverkopers aan hun huis ook van de hand te doen als de verkoopprijs lager is dan de hypotheek en het waarborgfonds NHG voor het verschil te laten opdraaien.
Soms adviseren makelaars zelfs te gaan scheiden om meer kans te maken dat het fonds de restschuld voor zijn rekening neemt.
De makelaar wint bij verkoop altijd: als het fonds er niet intrapt, strijkt de makelaar in ieder geval de courtage van de woningverkoop op. De huiseigenaren blijven dan wel met een schuld achter.
klopt HRA is een doelloze opklopsubsidie, loonheffingstarieven verlagen is veel beterquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
quote:wo 10 okt 2012, 06:43
|
lees voor
'Bankiers moeten de bak in'
AMSTERDAM - Het Europees Parlement heeft dinsdag een voorstel om foute bankiers en handelaren zwaarder te straffen, unaniem aangenomen.
Het blijkt een Nederlands succes, want het voorstel komt van PvdA-Europarlementariėr Emine Bozkurt. In een speciale vergadering werd de stemming 39 tegen 0, meldt Sp!ts.
Als het aan 'Brussel' ligt is de maximumstraf voor marktmanipulatie en -misbruik voortaan zeker 5 jaar.
http://www.rtl.nl/compone(...)-nhg-declaraties.xmlquote:Forse stijging NHG-declaraties
Het aantal keren dat wordt aangeklopt bij het Waarborgfonds Eigen Woningen (NHG) neemt fors toe.
Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen. In het eerste kwartaal werd 765 maal een beroep gedaan op de NHG, dat is een toename van 56% in vergelijking met dezelfde periode van een jaar eerder. In het tweede kwartaal steeg dat naar 783 (+68%). In het derde kwartaal werd de NHG 1013 maal aangesproken, een toename van maar liefst 110%.
Iets minder uitgekeerd
Het bedrag dat wordt uitgekeerd ligt onder dat van vorig jaar. In het derde kwartaal ging het om gemiddeld 30.956 euro per afgehandelde declaratie, tegen 32.921 euro in dezelfde periode van een jaar eerder. In de eerste negen maanden werd er gemiddeld 32.791 euro uitbetaald, tegen 34.018 euro in 2011.
Vanaf 2003 meer NHG's
De Stichting Waarborgfonds Eigen Woning schrijft de toename van het aantal malen dat beroep wordt gedaan op de garantie aan zowel de voortdurende prijsdaling van woningen als ook aan de toename van het aantal NHG's dat is verstrekt sinds 2003.
Kapitaalratio =0,53%
Op 30 september zat er 770 miljoen euro in het Waarborgfonds. Op basis van een gemiddeld uitbetaald bedrag van 32.800 euro per uitbetaalde declaratie (in de eerste drie kwartalen) kunnen er 23.475 declaraties worden uitbetaald. Eind september stond het waarborgfonds garant voor bijna 1 miljoen woningen.
De 770 miljoen aan garantievermogen in het fonds is slechts 0,53% van het bedrag van ruim 145 miljard euro aan gegarandeerd vermogen. Met andere woorden, het bedrag aan hypotheken waarvoor het Waarborgfonds garant staat is het 188-voudige van het garantievermogen dat hier tegenover staat.
Mee eens... maar probeer dat Betty de Boer maar eens aan het verstand te peuterenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Alleen al de titel... 'Hypotheekrente-aftrek heeft niet geleid tot meer eigenwoningbezit'...
Alsof dat de bedoeling is van de HRA.
Precies.... Betty komt telkens weer met als reden dat we van de HRA moeten afblijven omdat het bezitsvorming stimuleertquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat is de bedoeling dat zegt de VVD ook als voordeel, terwijl het dus niet waar is
Logisch? Stel nu dat dit zo zou zijn? Waarom betaal je dan geen vermogensbelasting over het bezit van je woning en over het eventuele vermogen in je spaarpotje van je spaarhypotheek?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De HRA is gewoon een volstrekt logische belastingmaatregel. Over vermogen (bv spaargeld) moet je belasting betalen, dus dan is het niet meer dan normaal dat schuld aftrekbaar is.
Dus je mag als consument ook eerst al je kosten voor levensonderhoud aftrekken voor het betalen van belasting? Je haalt dingen nu wel heel erg door de war BVZquote:Bedrijven hebben dat ook, over de winst betaal je belasting, de kosten (of verliezen) mag je aftrekken.
Het huurwaarde forfait werd toen ingevoerd om meer doekoes op te halen door de fiscus. In die tijd waren huizen veel vaker gefinancierd met eigen geld. Die stakker die toch nog wat schuld op zijn pandje had kreeg als zakdoekje tegen het bloeden de renteaftrek cadeau.quote:De HRA heeft dus wel degelijk een doel, namelijk het eerlijk houden van het belastingstelsel. En daar is het in 1893 ook voor ingevoerd. (Die 'eigenwoningbezitbevordering' is slechts barpraat van de laatste jaren)
Ja dat riedeltje weten we nu wel, maar laten we nu gewoon eens afwachten met welke maatregelen pvda en vvd komen, ik kan me niet voorstellen dat ze niets gaan doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tegenwoordig word de HRA vooral misbruikt om zo min mogelijk bij te hoeven dragen aan de schatkist, wel de lusten maar niet de lasten.
Die WEW gaat pas actie ondernemen als hun eigen voortbestaan in het geding komt, persoonlijk denk ik dat dit niet heel lang meer gaat duren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 07:40 schreef michaelmoore het volgende:
Hoog tijd dat dit potje opgeheven gaat worden
http://www.telegraaf.nl/o(...)rdt_misbruikt__.html
[..]
De maximumstraf 5 jaarquote:Op woensdag 10 oktober 2012 07:57 schreef michaelmoore het volgende:
Banksters gaan voortaan de bak in
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_de_bak_in___.html
[..]
Bij het IMF leeft men natuurlijk in een andere realiteit, die mensen moeten snel stoppen met het nemen van geestverruimende middelquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:02 schreef Whuzz het volgende:
Het IMF vind dat NL en DUI hun lonen moeten laten stijgen en de inflatie tot 4% moet laten oplopen, om zo de posities binnen europa meer in evenwicht te brengen.
Vertaald naar de huizenmarkt: we inflateren mijn hypotheek weg ten koste van huurders (huurstijging van inflatie+5% was het toch?). Ik zeg DOEN!![]()
Babyboomers zoals MichaelMoore moeten hier uiteraard van uitgezonderd worden. In plaats daarvan laten we die voortaan onder de pluk-ze-wetgeving vallen. Criminele graaierts als ze zijn.
Zo ken ik een geval waarvan onlangs het huis een slordige 40k onder de huidige marktwaarde verkocht werd aan een makelaar en de NHG vrolijk het verschil bijlapte. Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn geweest lijkt me dan...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 07:40 schreef michaelmoore het volgende:
Hoog tijd dat dit potje opgeheven gaat worden
http://www.telegraaf.nl/o(...)rdt_misbruikt__.html
[..]
Ik reageerde even op het standaard riedeltje van BVZquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat riedeltje weten we nu wel, maar laten we nu gewoon eens afwachten met welke maatregelen pvda en vvd komen, ik kan me niet voorstellen dat ze niets gaan doen.
Nu kan dat nog, maar hoe sneller het aantal claims oploopt hoe kritischer men gaat kijken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo ken ik een geval waarvan onlangs het huis een slordige 40k onder de huidige marktwaarde verkocht werd aan een makelaar en de NHG vrolijk het verschil bijlapte. Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn geweest lijkt me dan...
Maar goed, een verrassing is het niet dat dit soort fondsen misbruikt worden natuurlijk. Wel zuur dat de belastingbetaler uiteindelijk garant staat voor de NHG.
"laten bestelen" ja? Dus je stond er bij en je keek er naar, maar je deed niks? W.s. omdat je zelf eerst acties moest doen om je uberhaupt te 'laten bestelen' maar zodra je dat doet is het met toestemming, dus eigenlijk geen stelen meer he.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nu kan dat nog, maar hoe sneller het aantal claims oploopt hoe kritischer men gaat kijken.
Als je flink wat geld in je zak hebt geef je het ook makkelijk uit, pas als je doorkrijgt dat het toch wel hard gaat dan ga je er ineens anders mee om.
Heb ik wel geleerd in de tijd dat ik moet leven van een uitkering, vroeger liet ik mij ook bestelen door banksters en andere aasgieren
Onzin, dit is helemaal niet uniek, meneer Dirken heeft echter nooit de geschiedenisboeken gelezen gedurende zijn studie.quote:Rabo ziet allereerste krimp in mkb-krediet
door Jarco de Swart
UTRECHT - Voor het eerst in de geschiedenis van de bank ziet Rabobank het totale kredietvolume van mkb-bedrijven in het derde kwartaal van dit jaar dalen. Dat zei directeur bedrijven Paul Dirken van de coöperatieve bank gisteren op een seminar voor ondernemers in Utrecht.
Dirken weet nog niet precies met hoeveel het mkb-krediet van de bank is gedaald. „Die cijfers zijn er nog niet, maar we zien het in het aantal aanvragen en aflossingen. Het is ook niet heel veel, maar er is wel een krimp te zien, en dat is historisch uniek.”
Dirken wijt de terugval aan de aanhoudende onzekerheid bij ondernemers over toekomstige beslissingen op grote onderwerpen als de bouw- en woningmarkt. Ook onzekerheid onder consumenten draagt stevig bij aan de afname in vraag, aldus Dirken.
bron: Telegraaf
Het was niet met toestemming, ik werd gewoon belazert. Als mensen tegen je liegen wil dat niet zeggen dat je daarvoor gekozen hebt hč. Je kan mij hooguit naiviteit verwijtenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
"laten bestelen" ja? Dus je stond er bij en je keek er naar, maar je deed niks? W.s. omdat je zelf eerst acties moest doen om je uberhaupt te 'laten bestelen' maar zodra je dat doet is het met toestemming, dus eigenlijk geen stelen meer he.
Hoe werd jij belazerd dan? Het was een beleggingsproduct ofzo?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het was niet met toestemming, ik werd gewoon belazert. Als mensen tegen je liegen wil dat niet zeggen dat je daarvoor gekozen hebt hč. Je kan mij hooguit naiviteit verwijten
Er werd gelogen over de kosten en de rendementen, uiteraard had ik meer geweten over de ware aard van de producten als ik de voorwaarden van A tot Z had gelezen en helemaal niets van de tussenpersoon had aangenomenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe werd jij belazerd dan? Het was een beleggingsproduct ofzo?
Dat laatste stuk is inderdaad volledig waar, maar je hebt het over rendementen, en dus werd er w.s. geschermd met allerlei geweldige bedragen die (in het gunstigste geval) het zou gaan opleveren. Alleen dat al triggert bij jou toch een vraag 'en wat nou als dat niet gebeurd?' Maar dat deed jij dus niet? Jij zag alleen gouden bergen en ging erin mee zonder acht te slaan op het 'wat als' scenario?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er werd gelogen over de kosten en de rendementen, uiteraard had ik meer geweten over de ware aard van de producten als ik de voorwaarden van A tot Z had gelezen en helemaal niets van de tussenpersoon had aangenomen
207+4 topicsquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:31 schreef Whuzz het volgende:
We weten toch al zo'n 150+4 topics dat Xeno verbitterd is doordat hij zelf het schip in is gegaan met een simpel beleggingsproductje... oude koeien enzo.
Ik geloof er geen fluit van dat jij in de WSNP zit, want dan zou je daar niet zo happy over doen denk ikquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
207+4 topics![]()
Mijn beleggingshypotheek is als een molensteen om mijn nek, gelukkig leef ik nu van een uitkering en zit ik in de WSNP![]()
Is een heel stuk relaxter dan meedoen aan de rat race waarin je werkt voor de banksters. Gewoon stoppen je te gedragen als een slaaf, dan hebben de banksters stress
Nou, volgens mij is het gewoon zo dat iemand anders nu voor jou heeft bepaald wat de regels zijn, en dus hoef je je eigen broek niet op te houden in dat geval, want je houdt je handje open. Je hoeft er niet zoveel moeite voor te doen dan. Eigenlijk is het gewoon zo dat een stuk verantwoording bij jou is weg gehaald. Tja, als je daar gelukkig van wordt...ik heb liever zelfcontrole over m'n geld.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
@CG: Jij kan het je misschien niet voorstellen maar een mens heeft echt maar heel weinig nodig om daadwerkelijk gelukkig te kunnen zijn
Er zouden een heleboel mensen gelukkiger zijn als jij het ook zonder internet zou moeten stellenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
@CG: Jij kan het je misschien niet voorstellen maar een mens heeft echt maar heel weinig nodig om daadwerkelijk gelukkig te kunnen zijn
Welnee joh, zoveel invloed heeft vriend Xeno met zn geklets toch niet op je?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Er zouden een heleboel mensen gelukkiger zijn als jij het ook zonder internet zou moeten stellen
Dat is afhankelijk van de mensen, er slingeren hier idd wat matrialisten rond die denken dat ze alleen gelukkig worden van veel of duur.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Die conclusie kun je niet zomaar trekken. Als je geld hebt, kun je je ook een hoop dingen veroorloven. True. Geld op zich maakt niet gelukkig, maar draagt er wel aan toe bij. Maar ik ben volmaakt gelukkig zonder dure horloges, etentjes en allerlei andere materialistische zaken hoor. Maar dat ik het me wel kan veroorloven, is gewoon icing on the cakequote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de mensen, er slingeren hier idd wat matrialisten rond die denken dat ze alleen gelukkig worden van veel of duur.
Wel.. op het autistenforum voor computernerds liep Whuzzie de hele tijd te bedelen om een forumban voor xeno. Uiteindelijk heeft de administrator die wens ingewilligd (zat waarschijnlijk zelf ook tot zijn oogballen toe gefinancierd en hield liever zijn kop in het zandquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welnee joh, zoveel invloed heeft vriend Xeno met zn geklets toch niet op je?
Zelfs met een klein inkomen kan je heel wat cake kopen voor weinig, b.v. via marktplaats. Laatst mijn hele huisje opnieuw ingericht voor maar ¤75,-quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die conclusie kun je niet zomaar trekken. Als je geld hebt, kun je je ook een hoop dingen veroorloven. True. Geld op zich maakt niet gelukkig, maar draagt er wel aan toe bij. Maar ik ben volmaakt gelukkig zonder dure horloges, etentjes en allerlei andere materialistische zaken hoor. Maar dat ik het me wel kan veroorloven, is gewoon icing on the caketenminste, zo zie ik 't toch
Ah je voelt je aangesproken, dan zit er waarschijnlijk kern van waarheid in de opmerking anders was je er niet eens op ingegaan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die conclusie kun je niet zomaar trekken. Als je geld hebt, kun je je ook een hoop dingen veroorloven. True. Geld op zich maakt niet gelukkig, maar draagt er wel aan toe bij. Maar ik ben volmaakt gelukkig zonder dure horloges, etentjes en allerlei andere materialistische zaken hoor. Maar dat ik het me wel kan veroorloven, is gewoon icing on the caketenminste, zo zie ik 't toch
Het zal dan ook snel andere voorwaarden aannemen , anders heft het fonds zichzelf opquote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zo ken ik een geval waarvan onlangs het huis een slordige 40k onder de huidige marktwaarde verkocht werd aan een makelaar en de NHG vrolijk het verschil bijlapte. Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn geweest lijkt me dan...
Maar goed, een verrassing is het niet dat dit soort fondsen misbruikt worden natuurlijk. Wel zuur dat de belastingbetaler uiteindelijk garant staat voor de NHG.
als het maar mooi glimt, zijn er al gauw klanten jongen, weet je tochquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daarnaast hebben Scorpie en CG reeds een chickie toch? Waarom zou je dan nog doekoe uitgeven aan te dure klokkies?
quote:wo 10 okt 2012, 11:42
Bouwbedrijf met 100 man personeel failliet
RENKUM (AFN) - Bouwbedrijf Gerritsen Bouwgroep uit het Gelderse Renkum is failliet. Hierdoor komen de ruim 100 personeelsleden op straat te staan. CNV Vakmensen heeft dat woensdag bekendgemaakt.
Volgens bestuurder Willem Kruithof van de bond is er inmiddels een curator aangesteld. Het personeel zal op korte termijn nader worden geļnformeerd. ,,Het is erg spijtig dat opnieuw een gerenommeerd bouwbedrijf slachtoffer is geworden van de crisis'', zegt Kruithof.
Gerritsen Bouwgroep werkte aan een aantal woningbouwprojecten op locaties voor stadsuitbreiding. Ook was het bedrijf bezig met de bouw van landhuizen in Loosdrecht, de renovatie van een hotel in het centrum van Arnhem en de bouw van verschillende schoolgebouwen in het land. Wat er met die projecten gaat gebeuren, was woensdag nog niet duidelijk.
Nou, je opmerking was oa voor mij bedoeld, dat weet jij, en dat weet ik. Dat horloge was w.s. zelfs de trigger voor je post, dus natuurlijk reageer ik daar op. En dat ik materialistisch ben is volledig correct. Echter, alleen maar omdat ik t me kan veroorloven. Als ik dat niet kan, geen man overboord, dan is dat jammer, maar dan ben ik nog steeds gelukkigquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah je voelt je aangesproken, dan zit er waarschijnlijk kern van waarheid in de opmerking anders was je er niet eens op ingegaan.![]()
Waarom ging het dan in deze reeks op een gegveven moment bij jou en nog iemand anders over horloges, waarbij de conclusie was dat nep niet kon en het toch minimaal wel een bepaalde prijsklasse moest zijn. Dat is in mijn optiek niets meer dan het tonen van je matrialistische kant, en wat mij betreft mag dat wel, maar kom nu niet zeggen dat ik aan de hand van zulke discussies geen mening mag vormen als jullie zo lopen te patsen is 1+1 nog altijd 2 in mijn wereld.
Hoe heeft mijn 'chickie'iets te maken met duke klokken en leningen? Mijn hypotheek heeft mijn vriendin niks mee van doen, want ik had dat huis al ruim voor ik haar ook maar kende. Daarnaast los ik netjes af, en hou dan nog steeds geld over om dure klokjes te kopen en te sparen en zo. Dus het kan allemaal.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daarnaast hebben Scorpie en CG reeds een chickie toch? Waarom zou je dan nog doekoe uitgeven aan te dure klokkies? Betaal liever je lening eerst af
Beetje eenzijdig nietwaar, want datzelfde zou je kunnen roepen over de wannabe-huizenbezitters nietwaar? Maar je dacht, ik doe alsof ik objectief ben, maar stiekem ben ik dat toch niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:18 schreef Artimunor het volgende:
ik verbaas me over de negativiteit over en weer, meer over dan weer..
zijn die huizenbezitters echt zo gefrustreerd dat ze mensen zo hard moeten aanvallen? sommige op de persoon?
misselijkmakend.
over de kondratiev winter zoals xeno aanhaalde:
ik ben bang dat het deze keer een long-economic-cycle-winter gaat worden, maar ik hoop dat de dan bijna niet te vermijden oorlog op het dieptepunt van die winder uit blijft, als ik het zuur op dit forum proef vermoed ik zo maar dat dit deze hoop vergeefs is.
zou een atoomschuilkelder mee te financieren zijn in een hypotheek?
dat moet toch flink wat overwaarde op gaan leveren, zeker in tijden van diepe crisis
Dat lijkt me een gezonde houding.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, je opmerking was oa voor mij bedoeld, dat weet jij, en dat weet ik. Dat horloge was w.s. zelfs de trigger voor je post, dus natuurlijk reageer ik daar op. En dat ik materialistisch ben is volledig correct. Echter, alleen maar omdat ik t me kan veroorloven. Als ik dat niet kan, geen man overboord, dan is dat jammer, maar dan ben ik nog steeds gelukkig![]()
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lijkt me een gezonde houding.
Alles maar dan ook werkelijk ALLES moeten we opofferen om de banksters van de ondergang te behoeden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
De bestaande woningen worden nu wel snel veel duurder als we alle bouwbedrijven failliet laten gaan, de bubble must be saved
We houwe de prijs erop verdikkie
http://www.telegraaf.nl/d(...)neel_failliet__.html
[..]
Meningen kunnen nooit 100% de lading dekken. Menigen zijn per defenitie subjectief alleen echte natuurwetenschappen zijn te objectieveren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
Natuurlijk mag jij je op basis van dergelijke info een mening vormen, alleen als je denkt je dan 100% de lading dekt, dan heb je het mis
Ooh.... sorry hoor.... ik had niet gezien dat je daadwerkelijk over leuke kwaliteiten beschikte. Sorry dat ik het niet zag, kwam vast door die dikke gouden ketting die aan je molensteen vast zitquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
Dus omdat ik een chickie heb heet is het de vraag waarom ik 'dan nog' geld uit zou geven aan dure klokkies...die redenering kan ik echt niet volgenHoe heeft dat met elkaar te maken dan in jouw ogen?
Zit je nou in de schuldsanering en doe je dan ook alsof je daar bewust voor gekozen hebt?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alles maar dan ook werkelijk ALLES moeten we opofferen om de banksters van de ondergang te behoeden.
Door dit systeem vergaat eerst de wereld en daarna pas de banksters, dat terwijl het juist de banksters horen te zijn die als eerste verzuipen.
Goed bekeken hadden de bouwbedrijven een gezonde bedrijfsvoering maar omdat we de speculanten wilden beschermen tegen verliezen op hun grondposities en de banksters moesten beschermen tegen afboeken op de leningen die zij verstrekt hebben om mee te speculeren... laten we liever alle bedrijven die daadwerkelijk produceren kapot gaan.
Marktwerking is er immers niet voor banksters![]()
Mensen stop gewoon met werken, ga lekker thuis zitten. Laat de banksters het zelf maar uitzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |