abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117787536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Ach gut.. Inhoudelijk is er niks te melden dus gaat men maar de taal nazi uithangen.
Dit is nog niks. Wacht tot ie met zijn green-acres meuk komt. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:58:20 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117787800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dit is nog niks. Wacht tot ie met zijn green-acres meuk komt. :D
vind je dit wat?
Leuk vrijstaand
http://www.green-acres.com/en/properties/19548a-f1152.htm

Ach, het is toch erg hoe weinig opleiding sommigen hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:11:27 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117788710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vind je dit wat?
Leuk vrijstaand
http://www.green-acres.com/en/properties/19548a-f1152.htm

Ach, het is toch erg hoe weinig opleiding sommigen hebben
Inderdaad, maar helaas was je toch nog in staat om hier een account aan te maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117789442
quote:
Mike Shedlock; Netherlands House Price Crash Underway......
The Netherlands has the 5th largest economy in the eurozone. Home prices are in the midst of a huge plunge The Netherlands are currently experiencing a housing bust after a huge bubble: strange how this has got so little media and blog coverage. Netherlands is the fifth economy in Eurozone. As usual, the bubble was blown by inane fiscal policies along with cheap money. France could be headed to the same path, even if there are 2 main differences compared to Netherlands, Ireland and Spain : demographics (France has the best demographic trend in Europe) and Paris, which is quite a particular market due to its "status" of very nice and well known city (many buyers in Paris are foreigners, many also from outside EU). But, generally speaking, many data show that prices in France and especially in Paris are hugely above the normal historical standards and a very strong correction in going to come sooner or later. Latest fiscal policies from the government may accelerate the bust.
* ) The Wall Street Journal reports Dutch Housing Prices Tumble... The slump in the Dutch housing market deepened in July as prices posted the steepest drop on record, highlighting the challenges facing the Netherlands ahead of next month's general elections. With prices now plumbing levels last seen in 2004, the downturn is weighing heavily on household consumption and has raised concern about the country's huge mortgage debt pile, among the largest in Europe House prices fell 8% from a year earlier, statistics bureau CBS said Tuesday, the largest decline in the 17-year history of the agency's house-price index. Prices fell 4.4% in June and 5.5% in May. Record Price Drop
* ) Similarly, Bloomberg reports Netherlands House Prices Dropped the Most on Record Last Month... House prices in the Netherlands, the fifth-biggest economy in the euro area, dropped in July by the most since the index started in 1995. Prices declined 8 percent from the same month a year earlier, after falling 4.4 percent in June, national statistics agency CBS in The Hague said on its website today. Values have fallen 15 percent from a peak in 2008 and are back to about the same level as eight years ago, CBS said. Prices had already dropped 5.5 percent in May from a year earlier. The Dutch Central Bank forecast in March that house prices will continue to drop through 2014 because of stricter mortgage lending rules and a reduction of a homeowner tax break that spurred the lending boom. Values may fall another 5 percent next year, ING Groep NV economists said in a note Aug. 9.
Wanneer komen de nieuwe cijfers? c_/
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_117791572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:23 schreef fedsingularity het volgende:
Maandelijks. Toch?

Wel altijd leuk om te lezen dat een 'buitenlander' meent te weten hoe het zit.Volgens mij hebben we buiten een flinke hypotheekschuld, ook de grootste pensioentegoeden en spaartegoeden. Alleen weet volgens mij niemand hoe groot het spaardeel t.o.v. de hypotheekschuld is. En welk deel van de totale hypotheekschuld daarmee afgelost wordt aan het eind van de looptijd.
pi_117792836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maandelijks. Toch?

Wel altijd leuk om te lezen dat een 'buitenlander' meent te weten hoe het zit.Volgens mij hebben we buiten een flinke hypotheekschuld, ook de grootste pensioentegoeden en spaartegoeden. Alleen weet volgens mij niemand hoe groot het spaardeel t.o.v. de hypotheekschuld is. En welk deel van de totale hypotheekschuld daarmee afgelost wordt aan het eind van de looptijd.
En als niemand dat weet is dat dus een onzekerheid. En waar houden de markten niet van, zeker niet in dit soort tijden? Van onzekerheden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_117793134
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En als niemand dat weet is dat dus een onzekerheid. En waar houden de markten niet van, zeker niet in dit soort tijden? Van onzekerheden.
Daar gaat het niet om. Iedereen focust zich op de totale hypotheekschuld, maar niemand weet wat er tegenover staat aan spaartegoeden. Dan heeft een fixatie op alleen het openstaande bedrag weinig zin, laat staan er conclusies aan verbinden.

Mijn hypotheek blijft ook tot het eind van de looptijd volledig openstaan (tenzij de omstandigheden fors wijzigen). Dan kun je hem wel voor 100% meetellen, maar krijg je wel ietwat vertroebelde cijfers.
pi_117793938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Iedereen focust zich op de totale hypotheekschuld, maar niemand weet wat er tegenover staat aan spaartegoeden. Dan heeft een fixatie op alleen het openstaande bedrag weinig zin, laat staan er conclusies aan verbinden.

Mijn hypotheek blijft ook tot het eind van de looptijd volledig openstaan (tenzij de omstandigheden fors wijzigen). Dan kun je hem wel voor 100% meetellen, maar krijg je wel ietwat vertroebelde cijfers.
Maar je weet toch dat het op de financiële markt niet gaat om de precieze cijfers maar om hoe de markt die cijfers interpreteert? En als de markt zich zorgen maakt (en dat doet ze dus over de schuldenberg in NL) dan zal dat vroeg of laat gevolgen hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_117794373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar je weet toch dat het op de financiële markt niet gaat om de precieze cijfers maar om hoe de markt die cijfers interpreteert? En als de markt zich zorgen maakt (en dat doet ze dus over de schuldenberg in NL) dan zal dat vroeg of laat gevolgen hebben.
En daarom mag ik niet zeggen dat het altijd grappig is dat zo'n buitenlander, die geen kaas heeft gegeten van de NL situatie, kennelijk wel een mening erover meent te moeten hebben? Of wat?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:24:57 #235
323876 michaelmoore
pi_117795786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:23 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De huizenwaanzin heeft in de hele EU toegeslagen, en dat gaat nog jaren duren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117797670
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus de markt mag dus een onderbuik gevoel gebruiken over cijfers die ze niet weten. Valt dat niet gewoon in het straatje dan van "het gaat nu goed dus moet ergens wel slecht gaan" en "na regen komt zonneschijn. Komen we vanzelf terecht op "het gaat nu slecht dus word vanzelf weer beter" ,waar maken we ons dan allemaal druk om ????
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:17:11 #237
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117798467
Kijk hier maar even naar lieve kijkbuiskinderkes:

Dit is er enkel en alleen maar op gericht om de geesten rijp te maken voor de exit van de HRA.

Jullie geliefde koopdoossubsidie doet heel binnenkrot R.I.P. *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117798719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dit is er enkel en alleen maar op gericht om de geesten rijp te maken voor de exit van de HRA.

Alleen al de titel... 'Hypotheekrente-aftrek heeft niet geleid tot meer eigenwoningbezit'...

Alsof dat de bedoeling is van de HRA. :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:42:05 #239
323876 michaelmoore
pi_117799513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Alsof dat de bedoeling is van de HRA. :')
Ja dat is de bedoeling dat zegt de VVD ook als voordeel, terwijl het dus niet waar is
pi_117800109
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:42 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat is de bedoeling dat zegt de VVD ook als voordeel, terwijl het dus niet waar is
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen in 1 zin. :D
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:57:10 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117800176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

Heb ik niet nodig knul, zoals ik al heel vaak tegen je gezegd heb, maar dat komt je niet uit he :) HRA is leuk, maar indien ie weg valt, ook prima :)
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 10 oktober 2012 @ 00:17:33 #242
323876 michaelmoore
pi_117800848
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen in 1 zin. :D
nee, leren lezen knul
De HRA draagt dus NIET bij aan meer woningbezit , dus kan weg.
Dit kabinet is goed bezig
pi_117801000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:17 schreef michaelmoore het volgende:
Nee, leren lezen knul
De HRA draagt dus NIET bij aan meer woningbezit , dus kan weg.
Dit kabinet is goed bezig
Leer zelf lezen. Daar is de HRA ook niet voor bedoelt...
  woensdag 10 oktober 2012 @ 00:26:55 #244
323876 michaelmoore
pi_117801137
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leer zelf lezen. Daar is de HRA ook niet voor bedoelt...
dus heeft het geen enkel doel, dat zei Knot ook

Het enig effect is dat het huizen duurder maakt, maar draagt niet bij tot de bouw van meer woningen
Het vrijlaten van huren zal wel leiden tot de bouw van meer huurwoningen en dat is goed voor de bouw
pi_117801300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:26 schreef michaelmoore het volgende:
dus heeft het geen enkel doel, dat zei Knot ook
De HRA is gewoon een volstrekt logische belastingmaatregel. Over vermogen (bv spaargeld) moet je belasting betalen, dus dan is het niet meer dan normaal dat schuld aftrekbaar is.

Bedrijven hebben dat ook, over de winst betaal je belasting, de kosten (of verliezen) mag je aftrekken.

De HRA heeft dus wel degelijk een doel, namelijk het eerlijk houden van het belastingstelsel. En daar is het in 1893 ook voor ingevoerd. (Die 'eigenwoningbezitbevordering' is slechts barpraat van de laatste jaren)

Dat het voor jou geen doel heeft (niet meer, want je hebt wel 30 jaar HRA gelurkt toch? Buiten je premia A subsidie...) doet niet terzake.

quote:
Het vrijlaten van huren zal wel leiden tot de bouw van meer huurwoningen en dat is goed voor de bouw
Zal mij benieuwen. Maar jij vond ook dat de vrije sector huren vrijgelaten moesten gaan worden ... Toch? _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 10-10-2012 00:40:57 ]
  woensdag 10 oktober 2012 @ 00:42:02 #246
323876 michaelmoore
pi_117801535
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De HRA is gewoon een volstrekt logische belastingmaatregel. Over vermogen (bv spaargeld) moet je belasting betalen, dus dan is het niet meer dan normaal dat schuld aftrekbaar is.

Bedrijven hebben dat ook, over de winst betaal je belasting, de kosten (of verliezen) mag je aftrekken.

De HRA heeft dus wel degelijk een doel, namelijk het eerlijk houden van het belastingstelsel. En daar is het in 1893 ook voor ingevoerd. (Die 'eigenwoningbezitbevordering' is slechts barpraat van de laatste jaren)

Dat het voor jou geen doel heeft (niet meer, want je hebt wel 30 jaar HRA gelurkt toch? Buiten je premia A subsidie...) doet niet terzake.
schuld is niet meer aftrekbaar alleen nog op woningen , heeft dus geen nut gehad
[..]

quote:
Zal mij benieuwen. Maar jij vond ook dat de vrije sector huren vrijgelaten moesten gaan worden ... Toch? _O-
Ja hoor laat maar vrij,
pi_117801602
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:42 schreef michaelmoore het volgende:
Ja hoor laat maar vrij,
Droeftoeter... Die zijn al vrij.... 8)7
pi_117801730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:42 schreef michaelmoore het volgende:
schuld is niet meer aftrekbaar alleen nog op woningen , heeft dus geen nut gehad
Ik vind het al schandalig dat de rente op consumptief krediet niet meer aftrekbaar is. Je kunt in een eerlijk stelsel niet ontvangen rente belasten, en betaalde rente negeren.

Overigens...'heeft dus geen nut gehad' zeg je? Waarvoor niet? Voor de visstand? De wegenbouw? Bescherming van een bepaald diersoort? Het steunen van krakers? Het oprichten van een platenlabel?

Nee, tuurlijk niet. Daar is ie ook niet voor bedoeld. Net zomin als hij bedoeld is om het eigen woningbezit te bevorderen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 00:49:26 #249
323876 michaelmoore
pi_117801732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Droeftoeter... Die zijn al vrij.... 8)7
nou ik woon in Vrije Sector en volgens mij niet
en nog 5 jaar en dan ga ik deels naar mijn hut in Frankrijk en s'winters naar Azie
pi_117801812
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 00:49 schreef michaelmoore het volgende:
nou ik woon in Vrije Sector en volgens mij niet
Als ik jou mijn woning wil verhuren (dat wordt dan dus vrij sector :P) dan mag ik jou 800,- vragen, 900,- vragen, of 1500,- vragen. Zolang wij het samen daarmee eens zijn, heb ik een huurder en jij een verhuurder. Hoe vrij wil je het hebben?

quote:
en nog 5 jaar en dan ga ik deels naar mijn hut in Frankrijk en s'winters naar Azie
Zo zie je maar, wat de een als straf zou ervaren, is voor een ander een droom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')