abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117624715
ik was de laatste dus dan moet ik denk ik een nieuw deel starten of hoe werkt dat? :P

De wereld gaat kapot aan 'normaalheid'.

interessante discussie die denk ik nog in volle gang was :)
ben het er gedeeltelijk mee eens, gedeeltelijk niet.
pi_117624828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:03 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

Je hebt een punt idd. maar wat ik ook wel weer wat triest vind, zijn van die mensen die zich gaan afzetten tegen wat ze 'burgerlijkheid' noemen om te verbloemen dat ze zelf eigenlijk bepaalde dingen gewoon niet voor elkaar krijgen in het leven.
voorbeeldje daarvan: ik heb in m'n vriendengroep 2 vrienden (29 en 31 jaar) die direct: "BAHBAH!! BURGERLUL, ONDER DE PLAK!!" schreeuwen zodra je ook maar iets met je vriendin gaat doen, zoals een weekendje Parijs of Rome.. ook al ga je het weekend ervoor en erna (inclusief vriendin) gewoon lekker mee gezellig feesten/naar een festival met ze, en zul je vrijwel nooit iets gezelligs afzeggen om samen thuis op de bank rtl4 te kijken of om naar de schoonfamilie te gaan.

ik weet gewoon van ze dat ze zelf ook graag eens verliefd waren en een meid hadden en dat dat enorme afzetten ook een vorm is van 'goedpraten' dat ze zelf nog alleen zijn en misschien bewust of onbewust een beetje bang.
in dit soort gevallen vind ik mensen die duidelijk willen afwijken van 'normaal' dus een beetje zielig.

maar de 'hoofd boven het maaiveld'-mensen die bewonder ik dan weer! afwijken mag, maar doe het dan goed en doe het beter dan normaal :P
pi_117624907
quote:
Waarom, waarom niet gewoon luisteren wat je bevalt, of dat nu eenheidsworst is vandaag en morgen iets alternatiefs.
Ik vind dat alleen maar alternatief kiezen zo geforceerd, dat is ook weer jezelf in een keurslijf proppen, je weer inkaderen van dat mag bij mij en dat niet. Doe gewoon wat je leuk vindt, luister wat je op dat moment kan boeien, of dat nu mode is, tot de hype van de dag behoort of hartstikke tegendraads is.
Dit! _O_
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:29:31 #4
351780 Piye
King of Kush
pi_117625046
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de beste conclusie die er valt te trekken uit de discussie deze is:

Alto's. :') :r
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_117625079
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Dit! _O_
precies, datzelfde bedoelde ik :)

van die extreem tegendraadse mensen zijn in principe gewoon hetzelfde als de mensen die klakkeloos met de rest meelopen. alleen dan nóg irritanter want vaak zijn dat van die zeikerige types die vooral boos zijn over alles waar je maar boos over kan zijn.

kies zelf de dingen uit die je leuk vindt.. of ze nou standaard/burgerlijk/mode zijn of dat niemand het gebruikt/kent.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:44:47 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625560
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

in dit soort gevallen vind ik mensen die duidelijk willen afwijken van 'normaal' dus een beetje zielig.

maar de 'hoofd boven het maaiveld'-mensen die bewonder ik dan weer! afwijken mag, maar doe het dan goed en doe het beter dan normaal :P
Daar heb jij ook gewoon gelijk in hoor :)

Er is niets tegen de dingen die jij aanhaalt, ben ook vaak genoeg lekker op vakantie gegaan met mijn vriendin etc. Maar Die mensen die echt totaal niets anders meer doen dan de standaard (ja, ik noem het even zo) burgerlijke zaken als de meubelboulevard etc, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. En ik ze komen ook echt niet gelukkig over moet ik zeggen.

En waarom die chai zoveel zand in dr doos heeft snap ik ook niet, die legt echt de raarste dingen in mijn mond :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:45:01 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625570
Zullen we deze maar als vervolg nemen dan :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:46:09 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625604
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:15 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat jij met al je bagage meer geluk ondervindt dan Jan met de pet.

Ik ben er inmiddels wel achter dat hoe minder je weet, hoe zorgelozer je leven is en hoe meer gemoedsrust je vindt. Dat werkt voor mij. ^O^
Het maakt me ook niet uit of dat werkelijk zo is. Maar ik zou het simpele leven van Jan met de Pet niet willen hebben omdat ik daar dus werkelijk bijzonder ongelukkig van zou worden. Als jij meer hebt met een kleurloos "kleyne luyden" bestaan dan zeg ik vooral doen.

Ik houd er juist van om dingen te weten over hoe de wereld in elkaar zit. Overigens is die kennis ook nuttig om te kunnen anticiperen op kansen en bedreigingen. Dingen die duidelijk een positieve of negatieve invloed op je geluk kunnen hebben.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:46:33 #9
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_117625627
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:45 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we deze maar als vervolg nemen dan :)
Wss gaat deze dan ook spoedig op slot. :P

En if not, dan wil ik wederom een case maken bij de mods om het SLUBAN topic terug te brengen!! :P
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:46:38 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:13 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

er is nog een tussenweg tussen dat, en je volledig af moeten gaan zetten tegen alles ;) daar word je denk ik ook erg ongelukkig van, altijd standaard tegen de stroom in willen. in principe doe je dan zelfs eigenlijk hetzelfde want je bent constant alleen maar bezig met wat de rest doet, alleen in plaats van mee te doen ga je precies het omgekeerde doen.

[..]

niet altijd natuurlijk.. ik walg zelf ook van teveel burgerlijkheid. maar heus niet alles wat 'standaard' is, is direct burgerlijk.
Het gaat er ook vooral om dat je doet wat bij je past en waar je achter staat.

Kijk ik vaar met veel dingen ook gewoon met de massa mee. Ik koop mijn meubels bij de IKEA, vond de New kids helemaal te gek en kijk alweer uit naar de nieuwste James Bond film. Hoeft niets mis mee te zijn wanneer je zelf vind dat dat goed/lekker/prettig/leuk is. Op andere fronten zoals muzieksmaak of vrijetijdsbesteding wijkt het veel meer af van de mainstream. Omdat ik ondekt heb dat dat toch beter bij me past.

De klacht gaat vooral over mensen die dwangmatig volgzaam zijn aan wat media of sociale kring hen voorschrijven en niet zelf nadenken over wat ze nou eigenlijk willen en niet willen met hun leven. En die dan ook nog intolerant staan tegenover mensen die afwijken van deze normen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:47:12 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:46 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Wss gaat deze dan ook spoedig op slot. :P

En if not, dan wil ik wederom een case maken bij de mods om het SLUBAN topic terug te brengen!! :P
Waarom zou het op slot moeten? Prima discussie toch dit?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:47:45 #12
381504 JosefDettelbacher
pi_117625681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zou het op slot moeten? Prima discussie toch dit?
Vervolgreeksen zijn verboden in KLB he. :'(
  Forum Admin vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:48:25 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_117625709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:47 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Vervolgreeksen zijn verboden in KLB he. :(
Een keertje deel 2 is niet erg als de discussie goed loopt, als het verzand in een nutteloze SC kan het altijd nog dicht.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:48:32 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625711
Kijk, iedereen moet doen en laten wat hij wil. Maar ik werk op een afdeling die precies 50-50 is, de ene helft gesetteld met koters, de andere helft niet.

En als ik de verhalen na het weekend hoor, en de "problemen" die men heeft, zou ik echt niet willen ruilen met de "nette" mensen.

Ik heb zelf 3 jaar samengewoond met echt een heel erg leuke meid verder, maar ik werd er gewoon gek van.

maar het ging me dus voornamelijk om het neerbuigende gedrag van de gesettelden, alsof je per definitie mislukt bent als je niet met je koters en vrouw in een rijtjeshuis woont :).

Edit: en dat was natuurlijk de insteek van het topic dat normaal de norm zou zijn en alles wat anders is meteen afgekeurd wordt.
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:50:53 #15
381504 JosefDettelbacher
pi_117625797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:48 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Een keertje deel 2 is niet erg als de discussie goed loopt, als het verzand in een nutteloze SC kan het altijd nog dicht.
Okee, cool. _O_
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:53:11 #16
381504 JosefDettelbacher
pi_117625865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:48 schreef HeatWave het volgende:
maar het ging me dus voornamelijk om het neerbuigende gedrag van de gesettelden, alsof je per definitie mislukt bent als je niet met je koters en vrouw in een rijtjeshuis woont :).
Tsja, jammer genoeg kan je dit gedrag evengoed terugvinden in het voorgaande topic, dus wat dat betreft heeft er niemand schone handen... Vind het jammer dat beide partijen hooghartig doen alsof zij het licht gezien hebben. Terwijl we allemaal al genoeg worstelen met "gelukkig" proberen te zijn.

Ikzelf blijf erbij dat ik dit een zinloze discussie vind. ^O^ Zeker niet nadenken over hoe een ander zijn gelukjes probeert te vinden.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:55:32 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625938
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:53 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Tsja, jammer genoeg kan je dit gedrag evengoed terugvinden in het voorgaande topic, dus wat dat betreft heeft er niemand schone handen... Vind het jammer dat beide partijen hooghartig doen alsof zij het licht gezien hebben. Terwijl we allemaal al genoeg worstelen met "gelukkig" proberen te zijn.

Ikzelf blijf erbij dat ik dit een zinloze discussie vind. ^O^
Sja, dan moet je je er niet in mengen ;).

En dat werd dus wel gezegd min of meer, door Chai die even kwam melden dat er iets met kanker was ofzo :).

Ik zei en zeg nergens dat ik het licht heb gezien, ik vermaak me gewoon, maar volgens haar zou ik mezelf wel tegenkomen, omdat ik het uitgaan gezellig vind. En dat was dus mijn punt? Waar slaat dat op?

Daarna gaf ik idd het andere uiterste als voorbeeld en toen sloeg ze helemaal door :').
Get woke, go broke!
pi_117625940
quote:
Kijk, iedereen moet doen en laten wat hij wil. Maar ik werk op een afdeling die precies 50-50 is, de ene helft gesetteld met koters, de andere helft niet.

En als ik de verhalen na het weekend hoor, en de "problemen" die men heeft, zou ik echt niet willen ruilen met de "nette" mensen.

Ik heb zelf 3 jaar samengewoond met echt een heel erg leuke meid verder, maar ik werd er gewoon gek van.

Gesseteld zijn (samenwonen, hondje erbij zoiets) staat imo niet gelijk aan een burgerlijk leven leiden.
Ik woon dan wel samen maar echt een normaal gestructureerd houshouden zal ik nooit hebben :').
ijs_beer fan!
pi_117625954
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daar heb jij ook gewoon gelijk in hoor :)

Er is niets tegen de dingen die jij aanhaalt, ben ook vaak genoeg lekker op vakantie gegaan met mijn vriendin etc. Maar Die mensen die echt totaal niets anders meer doen dan de standaard (ja, ik noem het even zo) burgerlijke zaken als de meubelboulevard etc, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. En ik ze komen ook echt niet gelukkig over moet ik zeggen.
:r vreselijk idd... niet omdat het nodig is ofzo, maar als 'uitje' :N en daarna op je wekelijkse vaste tijd bij de schoonouders op de koffie.

het is denk ik wel zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer je gelukkig wordt van 'vastigheid'/burgerlijkheid. maar dan bedoel ik 'oud' zoals in 40+ (sorry als ik iemand beledig, is voor mij oud :P) want voor die tijd wil ik nog zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben. Daarna lekker genieten van opgroeiende (klein)kinderen en vaste routines ;)
pi_117625956
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld:

quote:
Al 350 besmettingen met salmonella in Nederland
RIJSWIJK - Minimaal 350 Nederlanders zijn de afgelopen tijd ziek geworden door de gerookte zalm van visfabrikant Foppen uit Harderwijk.

Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekend. Alle zalmproducten die besmet zijn met de zeldzame bacterie Salmonella Thompson, zijn inmiddels uit de winkels gehaald.
Een woordvoerder van het RIVM verwacht dat het aantal geïnfecteerden nog flink zal stijgen. ''Er zit meer in de pijplijn, omdat steeds meer mensen erover horen en zich melden. Het is een flinke uitbraak in Nederland."
In de Verenigde Staten raakten nog eens minimaal 85 mensen besmet, meldden de Amerikaanse gezondheidsdiensten woensdag. Tien van hen belandden in het ziekenhuis. In Nederland stond de teller toen op 200 infecties. Niemand is aan de bacterie overleden.
De met salmonella besmette zalm van Foppen komt vermoedelijk uit de Griekse vestiging van het bedrijf. Zowel in de Nederlandse als de Griekse fabriek ligt de productie voorlopig stil.

D66

D66 ziet in het akkefietje reden voor de regering om misschien eens na te denken over actie richting consument over het veilig bereiden van zalm. Ook denkt Kamerlid Gerard Schouw aan een sticker op de producten om te waarschuwen voor salmonella.
|:(

Honderden jaren wordt er al zalm klaargemaakt en nu moet er ineens een stickertje op. Binnenkort kun je je auto niet meer starten nadat je de complete EULA van de overheid hebt gelezen... (en geloof maar niet dat je die zomaar kunt skippen... die moet je van boven naar onder doorscrollen :{ )

Flikker eens op met die doorgeschoten bemoeizucht....leven kan gevaarlijk zijn. Bekend gegeven... :r
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:56:32 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625967
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

Gesseteld zijn (samenwonen, hondje erbij zoiets) staat imo niet gelijk aan een burgerlijk leven leiden.
Ik woon dan wel samen maar echt een normaal gestructureerd houshouden zal ik nooit hebben :').
Nee, maar niet gesetteld zijn staat ook zeker niet gelijk aan wat er in het vorige deel werd geopperd :).

Nogmaals, iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil :) Maar ga niet beginnen dat je alleen gelukkig bent als je gesetteld bent :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:57:49 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117626009
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. En als er ooit kinderen komen zal het inderdaad minder onregelmatig worden dan het nu is. Dat is de eerste jaren onvermijdelijk. Maar ook binnen die kaders is er genoeg ruimte om een kleurrijk leven te hebben.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:57:52 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:56 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

:r vreselijk idd... niet omdat het nodig is ofzo, maar als 'uitje' :N en daarna op je wekelijkse vaste tijd bij de schoonouders op de koffie.

het is denk ik wel zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer je gelukkig wordt van 'vastigheid'/burgerlijkheid. maar dan bedoel ik 'oud' zoals in 40+ (sorry als ik iemand beledig, is voor mij oud :P) want voor die tijd wil ik nog zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben. Daarna lekker genieten van opgroeiende (klein)kinderen en vaste routines ;)
Ook dat is persoonlijk denk ik :).

Ik ken mensen die met 40+ nog stageleader zijn in een grote livemuziektent, die lekker touren met bands etc. Die hebben echt een mooi leven hoor :).
Get woke, go broke!
pi_117626033
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar niet gesetteld zijn staat ook zeker niet gelijk aan wat er in het vorige deel werd geopperd :).

Nogmaals, iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil :) Maar ga niet beginnen dat je alleen gelukkig bent als je gesetteld bent :).
Ik heb alleen de eerste paar pagina's gelezen. Zeker met je eens hoor. Je moet doen waar jezelf gelukkig van wordt. Niet iedereen is een huisje boompje beestje mens. Als jij tot je 60ste door wil feesten, lekker doen :P
ijs_beer fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:59:58 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626088
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:58 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik heb alleen de eerste paar pagina's gelezen. Zeker met je eens hoor. Je moet doen waar jezelf gelukkig van wordt. Niet iedereen is een huisje boompje beestje mens. Als jij tot je 60ste door wil feesten, lekker doen :P
Dat dus :).

En ik heb zelfs niet eens gezegd dat het zo is ;). maar die chick begon me toch te ranten :').

En die steken onder water dat als je niet wil settelen dat je dat dan doet omdat het je niet lukt ofzo, die slaan ook echt nergens op.
Get woke, go broke!
pi_117626093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. En als er ooit kinderen komen zal het inderdaad minder onregelmatig worden dan het nu is. Dat is de eerste jaren onvermijdelijk. Maar ook binnen die kaders is er genoeg ruimte om een kleurrijk leven te hebben.
Zo zie ik 't ook.
Als ik bijvoorbeeld naar mijn broer kijk, hij is echt het perfecte voorbeeld van de burgerman. Ik vind het super voor hem maar ik zou er helemaal kriegel van worden, zo'n leven.
ijs_beer fan!
pi_117626124
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat dus :).

En ik heb zelfs niet eens gezegd dat het zo is ;). maar die chick begon me toch te ranten :').

En die steken onder water dat als je niet wil settelen dat je dat dan doet omdat het je niet lukt ofzo, die slaan ook echt nergens op.
Mjah helaas gaan mensen er maar al te vaak van uit dat wat voor hen goed is, voor de hele wereld goed is.
ijs_beer fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:01:21 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626144
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zo zie ik 't ook.
Als ik bijvoorbeeld naar mijn broer kijk, hij is echt het perfecte voorbeeld van de burgerman. Ik vind het super voor hem maar ik zou er helemaal kriegel van worden, zo'n leven.
Mijn nichtjes zijn ook de ideale dochters zeg maar, en ik hoor via-via alleen maar dingen als depressies en ruzies over de koters :').

En nee, dat is niet de standaard, en zijn zat gelukkige mensen met kinderen, maar het is dus niet de enige weg naar geluk.
Get woke, go broke!
pi_117626150
And remember, respect is everything!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:02:35 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626185
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:01 schreef NanKing het volgende:

[..]

Mjah helaas gaan mensen er maar al te vaak van uit dat wat voor hen goed is, voor de hele wereld goed is.
ja, en dat is dus vaak de "normale" manier, de manier waarop het hoort etc.

En als je dat dus niet doet, dan ben je eigenlijk zielig, kan je geen vrouw krijgen en wil je wel settelen en koters maar KAN je het niet etc.

En dat is echt pure bullshit :).
Get woke, go broke!
pi_117626288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat er ook vooral om dat je doet wat bij je past en waar je achter staat.

Kijk ik vaar met veel dingen ook gewoon met de massa mee. Ik koop mijn meubels bij de IKEA, vond de New kids helemaal te gek en kijk alweer uit naar de nieuwste James Bond film. Hoeft niets mis mee te zijn wanneer je zelf vind dat dat goed/lekker/prettig/leuk is. Op andere fronten zoals muzieksmaak of vrijetijdsbesteding wijkt het veel meer af van de mainstream. Omdat ik ondekt heb dat dat toch beter bij me past.
precies. maar nemen mensen jou die muziek en vrijetijdsbesteding (ben wel benieuwd nu wat voor hobby's je dan hebt :P) dan zo kwalijk?
quote:
De klacht gaat vooral over mensen die dwangmatig volgzaam zijn aan wat media of sociale kring hen voorschrijven en niet zelf nadenken over wat ze nou eigenlijk willen en niet willen met hun leven. En die dan ook nog intolerant staan tegenover mensen die afwijken van deze normen.
daar ben ik het wel mee eens ja :)

maar het probleem is denk ik dat de maatschappij/sociale omgeving waarin je leeft, echt wel grote invloed hebben op je normen, je waarden en je smaak.
'jezelf' is wel voor een deel gevormd door de tijd, cultuur en je sociale kring waarin je verkeerd dus soms is het lastig om in te zien wat je nou echt zelf wilt.

pas als je dingen met tegenzin doet, enkel en alleen omdat het zo hoort, dán moet je eens nadenken of je wel echt goed bezig bent. maar zelfs dan blijft het lastig, want soms moet je nou eenmaal ook iets doen voor je omgeving, je een keer aanpassen/inschikken.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:05:30 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117626292
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:00 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zo zie ik 't ook.
Het beste voorbeeld voor me zijn grappig genoeg mijn eigen ouders. Hebben altijd contact onderhouden met de vrienden uit allerlei levensfasen. Hebben zich ook altijd ingezet in allerlei maarschappelijke functies in besturen/adviesraden. En dat op een manier die met een jong gezin te combineren was.

Nee, saai was het nooit bij ons thuis. :)
pi_117626317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mijn nichtjes zijn ook de ideale dochters zeg maar, en ik hoor via-via alleen maar dingen als depressies en ruzies over de koters :').

En nee, dat is niet de standaard, en zijn zat gelukkige mensen met kinderen, maar het is dus niet de enige weg naar geluk.
Het grootste verschil tussen mijn leven ( woon in een mini huurwoning samen in het buitenland, hebben veel weinig geld en moeten elk dubbeltje 5 keer omdraaien. Maar we doen wat we willen en hebben niet al te veel verantwoordelijkheden) en mijn broer (grote koopwoning, hoge lasten, stressvolle banen, etc) is dat ik weinig stress heb :P.
ijs_beer fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:06:49 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626335
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:06 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het grootste verschil tussen mijn leven ( woon in een mini huurwoning samen in het buitenland, hebben veel weinig geld en moeten elk dubbeltje 5 keer omdraaien. Maar we doen wat we willen en hebben niet al te veel verantwoordelijkheden) en mijn broer (grote koopwoning, hoge lasten, stressvolle banen, etc) is dat ik weinig stress heb :P.
Ik heb geld zat, want goeie baan, en geen koters ;). En ook geen stress :P.
Get woke, go broke!
pi_117626370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb geld zat, want goeie baan, en geen koters ;). En ook geen stress :P.
Het was een voorbeeld :P
ijs_beer fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:08:34 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626389
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld :P
I know ;).

maar dan nog, wat voor jou of mij opgaat is ook niet "de norm" :P.
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:13:59 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117626580
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

precies. maar nemen mensen jou die muziek en vrijetijdsbesteding (ben wel benieuwd nu wat voor hobby's je dan hebt :P) dan zo kwalijk?

Mijn belangrijkste hobbies zijn:
-De politiek (Ben al jaren actief in allerlei functies op lokaal niveau)
-Verenigingsleven (zit in de raad van advies van mijn voormalige studentenvereniging)
-Elektronische muziek (verzamelen, feesten bezoeken en ontwikkelingen in kaart brengen)
-Strips lezen
-Schrijven

Allemaal dingen waarmee ik veel leuke mensen ontmoet heb en veel geleerd en meegemaakt heb in positieve zin. Heb nog wel meer dingen waar ik meer in zou willen maar gewoonweg niet de tijd voor heb :P

quote:
daar ben ik het wel mee eens ja :)

maar het probleem is denk ik dat de maatschappij/sociale omgeving waarin je leeft, echt wel grote invloed hebben op je normen, je waarden en je smaak.
'jezelf' is wel voor een deel gevormd door de tijd, cultuur en je sociale kring waarin je verkeerd dus soms is het lastig om in te zien wat je nou echt zelf wilt.

pas als je dingen met tegenzin doet, enkel en alleen omdat het zo hoort, dán moet je eens nadenken of je wel echt goed bezig bent. maar zelfs dan blijft het lastig, want soms moet je nou eenmaal ook iets doen voor je omgeving, je een keer aanpassen/inschikken.
Klopt wel, daarom is het ook belangrijk om veel verschillende soorten mensen te ontmoeten en open te staan voor andermans meningen. Veel van geleerd.
pi_117626854
quote:

bij sommige van die mensen lijkt het alsof ze helemaal niet meer voor zichzelf leven maar 'in dienst' van hun kinderen. brr..
quote:

Edit: en dat was natuurlijk de insteek van het topic dat normaal de norm zou zijn en alles wat anders is meteen afgekeurd wordt.
ik vind dat heel erg per geval verschillen. als je het afkeurt dat een volwassen man het doet met een 13-jarig meisje of dat een getrouwde man z'n goudeerlijke vrouw achter z'n rug om bedriegt met 2 andere vrouwen (of andersom), omdat dat in onze maatschappij nou eenmaal niet 'normaal' is: prima.

en ik kan me ook nog wel voorstellen (hoewel dat minder kwalijk is dan de eerste 2 gevallen) dat veel mensen het wat triest vinden als een 35jarige nog elk weekend met z'n 'matties' rondhangt en stoned en dronken loopt te wezen. een soort van volwassenheid mag je best verwachten.

echter, een 35arige die bewust alleen woont/nog niet 'gesettled' is omdat ie liever gewoon als ie daar zin in heeft (bijvoorbeeld) op reis wil kunnen zonder dat een jaar vantevoren te moeten overleggen met z'n/haar partner, of vast te zitten aan de schoolvakanties van z'n/haar kinderen: niets mis mee.
pi_117626894
Ah, een deel 2. Wow! Goed bezig.

Zelf heb ik gewoon een hekel aan mensen. :'). Nee, echt. Ben het liefst alleen. Of met vrouw en kind ;). En dat lijkt dan misschien burgerlijk of saai maar ik vermaak me prima. Zonder gelijk aan allerlei cliché beelden te voldoen als meubelboulevards, RTL 4 kijken op zaterdagavond en 50 tinten grijs op de plank.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:22:03 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626901
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:20 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

bij sommige van die mensen lijkt het alsof ze helemaal niet meer voor zichzelf leven maar 'in dienst' van hun kinderen. brr..

[..]

ik vind dat heel erg per geval verschillen. als je het afkeurt dat een volwassen man het doet met een 13-jarig meisje of dat een getrouwde man z'n goudeerlijke vrouw achter z'n rug om bedriegt met 2 andere vrouwen (of andersom), omdat dat in onze maatschappij nou eenmaal niet 'normaal' is: prima.

en ik kan me ook nog wel voorstellen (hoewel dat minder kwalijk is dan de eerste 2 gevallen) dat veel mensen het wat triest vinden als een 35jarige nog elk weekend met z'n 'matties' rondhangt en stoned en dronken loopt te wezen. een soort van volwassenheid mag je best verwachten.

echter, een 35arige die bewust alleen woont/nog niet 'gesettled' is omdat ie liever gewoon als ie daar zin in heeft (bijvoorbeeld) op reis wil kunnen zonder dat een jaar vantevoren te moeten overleggen met z'n/haar partner, of vast te zitten aan de schoolvakanties van z'n/haar kinderen: niets mis mee.
Nou ja, dat bedoelde ik dus min of meer ja :).
Get woke, go broke!
pi_117627167
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ook dat is persoonlijk denk ik :).

Ik ken mensen die met 40+ nog stageleader zijn in een grote livemuziektent, die lekker touren met bands etc. Die hebben echt een mooi leven hoor :).
klopt maar dan moet je idd wel echt zo'n leuk/boeiend leven hebben dat het geloofwaardig is dat je het beter hebt dan als je 'gesetteld' bent ;)

een vrijgezel persoon van 40 met al 15 jaar dezelfde suffe kantoorbaan die elke maandag 'niets bijzonders' antwoord als hem gevraagd wordt of ie nog wat leuks gedaan heeft van het weekend, daarvan denk ik: die was waarschijnlijk veel gelukkiger geweest met een leuke partner en eventueel kinderen. maar dat zou je nooit 100 % zeker weten natuurlijk. maar het is wel logisch, gezien diegene blijkbaar van vastigheid houdt en niet zo zeer het avontuur opzoekt , zoals in je voorbeeld van die stageleader.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:31:11 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117627226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:29 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

klopt maar dan moet je idd wel echt zo'n leuk/boeiend leven hebben dat het geloofwaardig is dat je het beter hebt dan als je 'gesetteld' bent ;)

een vrijgezel persoon van 40 met een suffe kantoorbaan die elke maandag 'niets bijzonders' antwoord als hem gevraagd wordt of ie nog wat leuks gedaan heeft van het weekend, daarvan denk ik: die was waarschijnlijk veel gelukkiger geweest met een leuke partner en eventueel kinderen. maar dat zou je nooit 100 % zeker weten natuurlijk.
Ik snap je punt hoor, behalve "dan moet"; Waarom moet dat eigenlijk? :).

Waarom moeten mensen iets? Omdat de rest het wil? Omdat het zo "hoort"?

Ik weet van mezelf dat ik gewoon nooit gelukkig zal zijn als er kinderen zouden zijn, ik heb namelijk gewoon echt niets met kinderen :).
Get woke, go broke!
pi_117627259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef HeatWave het volgende:

Ik weet van mezelf dat ik gewoon nooit gelukkig zal zijn als er kinderen zouden zijn, ik heb namelijk gewoon echt niets met kinderen :).
Je hebt het er anders wél heel veel over... ;).
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:33:07 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117627295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je hebt het er anders wél heel veel over... ;).
Ach, ik heb het ook heel veel over voetbal, apple en nog een zooi dingen, dit is nou eenmaal mijn virtuele speeltuin tijdens mijn werk, ook ik ben een pavlovhondje op FOK! ;).
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:34:03 #45
351780 Piye
King of Kush
pi_117627330
Ik denk trouwens dat de wereld kapot gaat aan mensen die beweren dat de wereld kapot gaat.
pi_117627507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap je punt hoor, behalve "dan moet"; Waarom moet dat eigenlijk? :).

Waarom moeten mensen iets? Omdat de rest het wil? Omdat het zo "hoort"?
ze moeten helemaal niets idd, maar ik kan wel begrijpen dat mensen zich soms af gaan vragen wat er 'mis' is ;)
ik vind het bijvoorbeeld ook wat raar dat ik een collega heb van 28 die nog geen rijbewijs heeft. niet dat hij dat 'moet' halen van mij of van iemand anders, maar je denkt dan wel: waarom heeft ie iets niet wat iedereen van z'n leeftijd bijna wel heeft? wat is er mis?
quote:
begrijpelijk. ik weet ook nog niet of ik kinderen wil.. nu in elk geval niet, maar misschien over 5 jaar ofzo wel.

de reden dat mensen jou in dit geval waarschijnlijk niet echt serieus nemen als je dat zegt, is niet omdat ze jou persoonlijk niet geloven maar omdat zo ongeveer drie kwart van de mannen zegt helemaal niets met kinderen te hebben...totdat ze vader worden en een leven zonder kind niet meer voor kunnen stellen. dat jij het oprecht zegt daar geloof ik je in, maar het zijn meer de 'anderen' die het voor je verpesten :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:45:21 #47
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117627781
Leuke reeks, heb beide topics even doorgelezen... wat een werk :P

Het valt me op dat de laatste tijd veel mensen meer en meer op elkaar gaan lijken. En mensen die anders zijn, zijn raar, of stom, of iets dergelijks. Maar dat kan ook natuurlijk ook aan mijn generatie liggen. (:
Kaleidoscopiklimax
pi_117627820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:34 schreef Piye het volgende:
Ik denk trouwens dat de wereld kapot gaat aan mensen die beweren dat de wereld kapot gaat.
je maakt er een beetje een geintje van volgens mij, maar je zou nog best wel eens heel erg gelijk kunnen hebben. oorlogen en conflicten worden vaak gestart door mensen/volken die vinden dat de wereld kapot gaat (hitler vs joden, extremistische moslims vs het 'veels te liberale/losbandige' westen).
pi_117628173
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:45 schreef RadioSlut het volgende:
Leuke reeks, heb beide topics even doorgelezen... wat een werk :P

Het valt me op dat de laatste tijd veel mensen meer en meer op elkaar gaan lijken. En mensen die anders zijn, zijn raar, of stom, of iets dergelijks. Maar dat kan ook natuurlijk ook aan mijn generatie liggen. (:
Niet helemaal mee eens. In de jaren '60 en '70 waren het ook bijna allemaal hippies onder de jongeren destijds, ook een grote eenheidsworst ;)

wel is het zo dat er meer 'globalisering' is en er nu een minder grote verschillen zijn tussen een gemiddelde jongere die in Drenthe woont, een jongere die in New York woont en een jongere die in Sydney woont. trends en mode enzo verspreiden zich sneller door tv/internet/sociale media, en de afstanden worden kleiner (veel makkelijker om te reizen) waardoor mensen 'wereldser' worden.
vroeger waren zelfs de verschillen tussen een Amsterdammer en een Tilburger immens... nu worden trends soms bijna direct overgenomen vanaf de andere kant van de wereld.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:57:52 #50
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_117628219
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:56 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. In de jaren '60 en '70 waren het ook bijna allemaal hippies onder de jongeren destijds, ook een grote eenheidsworst ;)

wel is het zo dat er meer 'globalisering' is en er nu een minder grote verschillen zijn tussen een gemiddelde jongere die in Drenthe woont, een jongere die in New York woont en een jongere die in Sydney woont. trends en mode enzo verspreiden zich sneller door tv/internet/sociale media, en de afstanden worden kleiner (veel makkelijker om te reizen) waardoor mensen 'wereldser' worden.
vroeger waren zelfs de verschillen tussen een Amsterdammer en een Tilburger immens... nu worden trends soms bijna direct overgenomen vanaf de andere kant van de wereld.
Daar geef ik u dan weer gelijk in. :)
Kaleidoscopiklimax
pi_117628728
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:57 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Daar geef ik u dan weer gelijk in. :)
en bovendien zijn we nu enorm veel minder burgerlijk dan tig jaar geleden, single zijn is veel meer geaccepteerd. Heathwave denkt dat hij het nu zwaar heeft met wat minachtende collega's, maar was 50 jaar geleden maar eens single geweest... dan was je echt een paria en schande voor de familie geweest en werd je bij wijze van spreke bijna uitgehuwelijkt :P

wat jij voelt is denk ik dat de tolerantie richting elkaar minder is. dat is vreemd genoeg weer een tegenovergesteld gevolg van globalisering... we leven dichter op elkaar en daarnaast met veel meer verschillende soorten mensen/culturen op elkaar. daar krijg je botsingen en reacties op (sommige islamistische mensen hebben veel moeite met homo's en minder bedekt geklede vrouwen bijvoorbeeld, wat er weer voor zorgt dat mensen als Wilders weer intolerant worden naar de moslims in Nederland... en intolerantie is erg besmettelijk, hoe meer een sfeer komt van 'we gunnen elkaar geen meter' hoe erger dat overslaat op de hele stemming).
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:13:41 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117628792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:11 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

en bovendien zijn we nu enorm veel minder burgerlijk dan tig jaar geleden, single zijn is veel meer geaccepteerd. Heathwave denkt dat hij het nu zwaar heeft met wat minachtende collega's, maar was 50 jaar geleden maar eens single geweest... dan was je echt een paria en schande voor de familie geweest en werd je bij wijze van spreke bijna uitgehuwelijkt :P

wat jij voelt is denk ik dat de tolerantie richting elkaar minder is. dat is vreemd genoeg weer een tegenovergesteld gevolg van globalisering... we leven dichter op elkaar en daarnaast met veel meer verschillende soorten mensen/culturen op elkaar. daar krijg je botsingen en reacties op (sommige islamistische mensen hebben veel moeite met homo's en minder bedekt geklede vrouwen bijvoorbeeld, wat er weer voor zorgt dat mensen als Wilders weer intolerant worden naar de moslims in Nederland).
Die collega's doen niet minachtend hoor ;) Die kennen me al jaren en weten dat ik me prima vermaak ;).

maar het ging dus ook een beetje om de discussie in het vorige topic en de verwijtende toon etc.
Get woke, go broke!
pi_117628822
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:11 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

Mijn vrouw doet regelmatig huisbezoeken ivm haar werk en in sommige dorpen durft ze haast niet zonder rok te verschijnen... en als ze dan ook nog eens uit moet leggen dat ze wél getrouwd is (serieus, wat boeit het iemand) maar géén ring draagt (vinden we onzinsymboliek), dan is het helemaal pret :D. Dat kan dus nog steeds hoor ;).
pi_117628897
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die collega's doen niet minachtend hoor ;) Die kennen me al jaren en weten dat ik me prima vermaak ;).

maar het ging dus ook een beetje om de discussie in het vorige topic en de verwijtende toon etc.
maar misschien kom jij op hun ook wel verwijtend over... :P je zult denk ik weinig moeite doen om je irritatie te verbergen als bepaalde collega's het over hun bezoek aan de meubelboulevard hebben.
pi_117628924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:29 schreef Piye het volgende:
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de beste conclusie die er valt te trekken uit de discussie deze is:

Alto's. :') :r
Eens.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:18:30 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117628925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:17 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

maar misschien kom jij op hun ook wel verwijtend over... :P je zult denk ik weinig moeite doen om je irritatie te verbergen als bepaalde collega's het over hun bezoek aan de meubelboulevard hebben.
Ach, we kennen elkaar al behoorlijk lang dus, we pikken vanalles van elkaar ;).

We hebben 1 mama (de rest is man) en die begint al met : sorry HW, maar ik.... ;).

Dus eigenlijk is het zoals het hoort, iedereen laat elkaar in de waarde maar we etteren wel soms.
Get woke, go broke!
pi_117629002
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mijn vrouw doet regelmatig huisbezoeken ivm haar werk en in sommige dorpen durft ze haast niet zonder rok te verschijnen... en als ze dan ook nog eens uit moet leggen dat ze wél getrouwd is (serieus, wat boeit het iemand) maar géén ring draagt (vinden we onzinsymboliek), dan is het helemaal pret :D. Dat kan dus nog steeds hoor ;).
tuurlijk zul je die dorpen nog hebben (staphorst? volendam? :P) maar gemiddeld gezien in Nederland zijn we nu echt niet meer zo burgerlijk als 50 a 100 jaar terug. komt natuurlijk ook door de ontkerkelijking, ik denk dat er een verband is tussen kerk en burgelijkerheid. waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die burgelijk is, religieus is natuurlijk.
pi_117629081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, we kennen elkaar al behoorlijk lang dus, we pikken vanalles van elkaar ;).

We hebben 1 mama (de rest is man) en die begint al met : sorry HW, maar ik.... ;).

Dus eigenlijk is het zoals het hoort, iedereen laat elkaar in de waarde maar we etteren wel soms.
het zou ook wel heel raar zijn als ze het enorm kwalijk hadden genomen en je weg hadden weg gejaagd/gepest bij je bedrijf, puur omdat je vrijgezel bent/geen kinderen hebt.. :P alsof je een pedo was geweest ofzo...
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:25:12 #59
351780 Piye
King of Kush
pi_117629151
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:46 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

je maakt er een beetje een geintje van volgens mij, maar je zou nog best wel eens heel erg gelijk kunnen hebben. oorlogen en conflicten worden vaak gestart door mensen/volken die vinden dat de wereld kapot gaat (hitler vs joden, extremistische moslims vs het 'veels te liberale/losbandige' westen).
Nou ik had nog niks specifieks in gedachten, maar het begrip "selfulfilling prophecy" schoot me wel te binnen. Overigens zijn het niet de extremistische moslims geweest die het conflict met het westen hebben gestart. :9
pi_117629535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:25 schreef Piye het volgende:

[..]

Nou ik had nog niks specifieks in gedachten, maar het begrip "selfulfilling prophecy" schoot me wel te binnen.
ik snap denk ik wel wat je bedoelt. mensen kotsen op een intolerante en kudde volgende maatschappij waardoor ze intolerant richting die maatschappij worden en zelf ook samen een soort kudde gaan vormen...

quote:
Overigens zijn het niet de extremistische moslims geweest die het conflict met het westen hebben gestart. :9
maar zeker niet de redelijkheid hebben die 'het westen' wel heeft. natuurlijk zijn wij niet enorm tolerant meer naar moslims en valt er genoeg op het westen aan te merken, maar in elk geval proberen we als regering en volk de conflicten over het algemeen wat beschaafder op te lossen. wij stenigen of verbranden geen moslims, zoals vaak wel gebeurt met mensen die openlijk christelijk of joods zijn, in 'hun' landen. zij hebben hier rechten om een moskee te bouwen (wat hun goed recht is), probeer in Iran maar eens een kerk te bouwen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:42:53 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117629667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:38 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

ik snap denk ik wel wat je bedoelt. mensen kotsen op een intolerante en kudde volgende maatschappij waardoor ze intolerant richting die maatschappij worden en zelf ook samen een soort kudde gaan vormen...

[..]

maar zeker niet de redelijkheid hebben die 'het westen' wel heeft. natuurlijk zijn wij niet enorm tolerant meer naar moslims en valt er genoeg op het westen aan te merken, maar in elk geval proberen we als regering en volk de conflicten over het algemeen wat beschaafder op te lossen. wij stenigen of verbranden geen moslims, zoals vaak wel gebeurt met mensen die openlijk christelijk of joods zijn, in 'hun' landen. zij hebben hier rechten om een moskee te bouwen (wat hun goed recht is), probeer in Iran maar eens een kerk te bouwen.
Ach, weet je, je moet kotsen op hier op FOK! ook niet zo serieus nemen natuurlijk ;).

Ik heb zelf ook gewoon mijn burgerlijke kanten (al dan niet gehad tijdens relatie). Net als iedereen. Maar op FOK! is het schoppen tegen alles gewoon een beetje de norm. Discussies met nuance zoals dit zijn zeldzaam en ook eerlijk gezegd niet echt waar ik meestal op zit te wachten.

Ik heb niet zoveel met kinderen, maar zit ook gewoon te lego'en met de dochter van een vriendin van me ;).

FOK! is gewoon redelijk zwart/wit :).
Get woke, go broke!
pi_117629879
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, weet je, je moet kotsen op hier op FOK! ook niet zo serieus nemen natuurlijk ;).

Ik heb zelf ook gewoon mijn burgerlijke kanten (al dan niet gehad tijdens relatie). Net als iedereen. Maar op FOK! is het schoppen tegen alles gewoon een beetje de norm. Discussies met nuance zoals dit zijn zeldzaam en ook eerlijk gezegd niet echt waar ik meestal op zit te wachten.

Ik heb niet zoveel met kinderen, maar zit ook gewoon te lego'en met de dochter van een vriendin van me ;).

FOK! is gewoon redelijk zwart/wit :).
dat is me duidelijk ja :D soms zelfs tegenovergesteld zwart/wit dan in het echt.. oftewel: wat hier 'cool' of normaal is, is in het echt totaal 'not done'... en vise versa :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:50:23 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117629950
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:48 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

dat is me duidelijk ja :D soms zelfs tegenovergesteld zwart/wit dan in het echt.. oftewel: wat hier 'cool' of normaal is, is in het echt totaal 'not done'... en vise versa :P
True, al komen mensen hier soms ook wel sneller voor hun mening uit ;). Je gaat IRL gewoon geen mensen "aanvallen" omdat ze (bijv) een Beats by Dr Dre hebben, ook al denk je, wat een zonde van het geld zo'n ding ;).

En de hele Apple/Android-war komt in het echt al helemaal niet voor :P.
Get woke, go broke!
pi_117630411
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

True, al komen mensen hier soms ook wel sneller voor hun mening uit ;). Je gaat IRL gewoon geen mensen "aanvallen" omdat ze (bijv) een Beats by Dr Dre hebben, ook al denk je, wat een zonde van het geld zo'n ding ;).
dat zou er wel achterlijk uitzien idd :P
quote:
En de hele Apple/Android-war komt in het echt al helemaal niet voor :P.
een stuk minder idd. en het viel me op dat als je hier bijvoorbeeld trots neerzet dat je de meest geile porno hebt gedownload en je het hele weekend lekker gaat 'fappen' je nog bewonderende reacties als: "baas _O_ wat voor p0rn dan? :D" enzo krijgt ook. in het echt was je overal hard uitgelachen en voor kansloze loser uitgemaakt. en terecht wel een beetje ook :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:11:29 #65
351780 Piye
King of Kush
pi_117630785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:38 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, maar ook wat je net zei zou wel kunnen. Dat er dus een politieke stroming aan de macht komt die de mensen voorhoudt dat ze ze kunnen redden van de verdoemenis. Het is ook de favoriete techniek van politici: doen alsof er een groot probleem is en stellen dat zij de enigen zijn die het kunnen oplossen.

quote:
[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Extremisme is fout, maar de haat van extremistische (en ook gematigde) moslims richting het westen komt door westerlijke (en dan eigenlijk specifiek Amerikaanse) bemoeienis en is wat mij betreft ook gewoon terecht. Daarbij is het doembeeld dat je nergens in de islamitische wereld een kerk mag oprichten ook nergens op gebaseerd. In Iran staan gewoon kerken.
pi_117631812
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:11 schreef Piye het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, maar ook wat je net zei zou wel kunnen. Dat er dus een politieke stroming aan de macht komt die de mensen voorhoudt dat ze ze kunnen redden van de verdoemenis. Het is ook de favoriete techniek van politici: doen alsof er een groot probleem is en stellen dat zij de enigen zijn die het kunnen oplossen.
Idd. Wilders beheerst die techniek het beste. Die krijgt het zelfs voor elkaar om de toch aardig rechtse VVD als multiculti-liefhebbers neer te zetten.
quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Extremisme is fout, maar de haat van extremistische (en ook gematigde) moslims richting het westen komt door westerlijke (en dan eigenlijk specifiek Amerikaanse) bemoeienis en is wat mij betreft ook gewoon terecht. Daarbij is het doembeeld dat je nergens in de islamitische wereld een kerk mag oprichten ook nergens op gebaseerd. In Iran staan gewoon kerken.
Wereldmachten moeten zich nou eenmaal veel bemoeien met de wereld, anders konden ze geen wereldmacht zijn ;) de haat komt idd door figuren als Bush, maar dat moslims over het algemeen al niet zo heel tolerant zijn lijkt me duidelijk. ik heb echt niets tegen gematigde moslims, maar ik denk wel dat er in de Islamitische wereld de extremisten veel teveel de macht hebben. dus: lang niet iedereen daar is extreem (het grootste deel zelfs best vreedzaam denk ik), maar door de sharia en groeperingen als de Taliban wordt wel veel intolerantie gekweekt onder de volkeren daar.

ik zeg niet dat je nergens, in geen enkel Islamitisch land, een kerk mag neerzetten ofzo maar over het algemeen zijn bij ons in het westen de vrijheden (ook voor Islamieten die hier wonen) toch vele malen groter. ook hier is genoeg kritiek op de Islam en zijn er genoeg racisten en extremisten maar in elk geval lossen we hier (indien nodig) alles op met een netjes en neutraal proces in de rechtbank, in plaats van met een totaal subjectief op 1 religie gebaseerd rechtsysteem met lijfstraffen en stenen. zelfs extremistische moslims met plannen om heel Nederland op te blazen krijgen een eerlijk proces met een eerlijke straf.

Maar we dwalen nogal af :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:08:58 #67
351780 Piye
King of Kush
pi_117632843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:37 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

Idd. Wilders beheerst die techniek het beste. Die krijgt het zelfs voor elkaar om de toch aardig rechtse VVD als multiculti-liefhebbers neer te zetten.
Of de VVD zelf, maar ook bijvoorbeeld de SP en PvdA maken er flink gebruik van.

quote:
[..]

Wereldmachten moeten zich nou eenmaal veel bemoeien met de wereld, anders konden ze geen wereldmacht zijn ;) de haat komt idd door figuren als Bush, maar dat moslims over het algemeen al niet zo heel tolerant zijn lijkt me duidelijk. ik heb echt niets tegen gematigde moslims, maar ik denk wel dat er in de Islamitische wereld de extremisten veel teveel de macht hebben. dus: lang niet iedereen daar is extreem (het grootste deel zelfs best vreedzaam denk ik), maar door de sharia en groeperingen als de Taliban wordt wel veel intolerantie gekweekt onder de volkeren daar.

ik zeg niet dat je nergens, in geen enkel Islamitisch land, een kerk mag neerzetten ofzo maar over het algemeen zijn bij ons in het westen de vrijheden (ook voor Islamieten die hier wonen) toch vele malen groter. ook hier is genoeg kritiek op de Islam en zijn er genoeg racisten en extremisten maar in elk geval lossen we hier (indien nodig) alles op met een netjes en neutraal proces in de rechtbank, in plaats van met een totaal subjectief op 1 religie gebaseerd rechtsysteem met lijfstraffen en stenen. zelfs extremistische moslims met plannen om heel Nederland op te blazen krijgen een eerlijk proces met een eerlijke straf.

Maar we dwalen nogal af :P
Ja het is een beetje offtopic, maar de reden dat ik er zo op in ga is dat er in mijn ogen echt een fout beeld van de islamitische wereld heerst in het westen. We zien wat mensen een stel vlaggen verbranden en opeens haten die mensen het vrije westen. We zien een stel mensen ak's afschieten in de woestijn en opeens is de hele islamitische wereld een gevaarlijke woestenij.

Maar kijk nou naar bijvoorbeeld Iran, het ultieme symbool van het kwaadaardige Midden-Oosten. Hun ervaring met de VS is dat de VS Saddam Hoessein steunde toen hij chemische wapens op burgerdoelwitten gebruikte tijdens de Iran-Irakoorlog. Toen hij niet langer naar de pijpen van de VS wilde dansen werd hij opeens een kwade dictator die moest worden aangepakt. En ondertussen vinden wij het vreemd dat Ahmadinejad de VS niet wil accepteren als held van de wereld en vindt dat als zij recht hebben op kernwapens (als enige land dat ze ooit heeft gebruikt) dat Iran het dan ook heeft.

Overigens is dit nog van voor Bush. Bush is gewoon 1 van de velen. Daarom snap ik ook niet dat wij zo geboeid kijken naar de presidentsverkiezingen, voor hun buitenlandbeleid maakt het echt niks uit. Van Bush tot Clinton, van Kennedy tot Reagan en van Obama tot Romney ze zullen allemaal dictators steunen wanneer het ze uitkomt en rechtmatig verkozen leiders proberen af te zetten of te vermoorden om hun zin te krijgen. En wij als Nederland en vrijwel alle andere westerse landen steunen ze altijd. Dat is waarom er een haat heerst voor het westen in het Midden-Oosten, maar ook in bijvoorbeeld verschillende Latijns-Amerikaanse landen en dat heeft echt niks te maken met intolerantie.
pi_117633872
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:08 schreef Piye het volgende:

[..]

Of de VVD zelf, maar ook bijvoorbeeld de SP en PvdA maken er flink gebruik van.
Iedere politicus doet dat idd. Logisch ook, je kunt moeilijk tegen je potentiele kiezers zeggen dat ze onder een andere politicus als premier even goed of zelfs beter af zijn :P Maar waar ik bij andere politici nog het idee heb dat ze zelf een beetje geloven in wat ze roepen, moet Wilders zelf ook wel weten dat Nederland niet overgenomen wordt door moslims als hij geen premier wordt.

quote:
Ja het is een beetje offtopic, maar de reden dat ik er zo op in ga is dat er in mijn ogen echt een fout beeld van de islamitische wereld heerst in het westen. We zien wat mensen een stel vlaggen verbranden en opeens haten die mensen het vrije westen. We zien een stel mensen ak's afschieten in de woestijn en opeens is de hele islamitische wereld een gevaarlijke woestenij.

Maar kijk nou naar bijvoorbeeld Iran, het ultieme symbool van het kwaadaardige Midden-Oosten. Hun ervaring met de VS is dat de VS Saddam Hoessein steunde toen hij chemische wapens op burgerdoelwitten gebruikte tijdens de Iran-Irakoorlog. Toen hij niet langer naar de pijpen van de VS wilde dansen werd hij opeens een kwade dictator die moest worden aangepakt. En ondertussen vinden wij het vreemd dat Ahmadinejad de VS niet wil accepteren als held van de wereld en vindt dat als zij recht hebben op kernwapens (als enige land dat ze ooit heeft gebruikt) dat Iran het dan ook heeft.

Overigens is dit nog van voor Bush. Bush is gewoon 1 van de velen. Daarom snap ik ook niet dat wij zo geboeid kijken naar de presidentsverkiezingen, voor hun buitenlandbeleid maakt het echt niks uit. Van Bush tot Clinton, van Kennedy tot Reagan en van Obama tot Romney ze zullen allemaal dictators steunen wanneer het ze uitkomt en rechtmatig verkozen leiders proberen af te zetten of te vermoorden om hun zin te krijgen. En wij als Nederland en vrijwel alle andere westerse landen steunen ze altijd. Dat is waarom er een haat heerst voor het westen in het Midden-Oosten, maar ook in bijvoorbeeld verschillende Latijns-Amerikaanse landen en dat heeft echt niks te maken met intolerantie.
Leuke discussie voor een ander topic, open jij hem? haha :P
pi_117651838
...en zo dwaalt een topic wat ik zo'n beetje met de ogen aan het scherm vastgelijmd zat te lezen, genadeloos af. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')