abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117624715
ik was de laatste dus dan moet ik denk ik een nieuw deel starten of hoe werkt dat? :P

De wereld gaat kapot aan 'normaalheid'.

interessante discussie die denk ik nog in volle gang was :)
ben het er gedeeltelijk mee eens, gedeeltelijk niet.
pi_117624828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:03 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

Je hebt een punt idd. maar wat ik ook wel weer wat triest vind, zijn van die mensen die zich gaan afzetten tegen wat ze 'burgerlijkheid' noemen om te verbloemen dat ze zelf eigenlijk bepaalde dingen gewoon niet voor elkaar krijgen in het leven.
voorbeeldje daarvan: ik heb in m'n vriendengroep 2 vrienden (29 en 31 jaar) die direct: "BAHBAH!! BURGERLUL, ONDER DE PLAK!!" schreeuwen zodra je ook maar iets met je vriendin gaat doen, zoals een weekendje Parijs of Rome.. ook al ga je het weekend ervoor en erna (inclusief vriendin) gewoon lekker mee gezellig feesten/naar een festival met ze, en zul je vrijwel nooit iets gezelligs afzeggen om samen thuis op de bank rtl4 te kijken of om naar de schoonfamilie te gaan.

ik weet gewoon van ze dat ze zelf ook graag eens verliefd waren en een meid hadden en dat dat enorme afzetten ook een vorm is van 'goedpraten' dat ze zelf nog alleen zijn en misschien bewust of onbewust een beetje bang.
in dit soort gevallen vind ik mensen die duidelijk willen afwijken van 'normaal' dus een beetje zielig.

maar de 'hoofd boven het maaiveld'-mensen die bewonder ik dan weer! afwijken mag, maar doe het dan goed en doe het beter dan normaal :P
pi_117624907
quote:
Waarom, waarom niet gewoon luisteren wat je bevalt, of dat nu eenheidsworst is vandaag en morgen iets alternatiefs.
Ik vind dat alleen maar alternatief kiezen zo geforceerd, dat is ook weer jezelf in een keurslijf proppen, je weer inkaderen van dat mag bij mij en dat niet. Doe gewoon wat je leuk vindt, luister wat je op dat moment kan boeien, of dat nu mode is, tot de hype van de dag behoort of hartstikke tegendraads is.
Dit! _O_
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:29:31 #4
351780 Piye
King of Kush
pi_117625046
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de beste conclusie die er valt te trekken uit de discussie deze is:

Alto's. :') :r
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_117625079
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:25 schreef Little_Dolls het volgende:
Dit! _O_
precies, datzelfde bedoelde ik :)

van die extreem tegendraadse mensen zijn in principe gewoon hetzelfde als de mensen die klakkeloos met de rest meelopen. alleen dan nóg irritanter want vaak zijn dat van die zeikerige types die vooral boos zijn over alles waar je maar boos over kan zijn.

kies zelf de dingen uit die je leuk vindt.. of ze nou standaard/burgerlijk/mode zijn of dat niemand het gebruikt/kent.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:44:47 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625560
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

in dit soort gevallen vind ik mensen die duidelijk willen afwijken van 'normaal' dus een beetje zielig.

maar de 'hoofd boven het maaiveld'-mensen die bewonder ik dan weer! afwijken mag, maar doe het dan goed en doe het beter dan normaal :P
Daar heb jij ook gewoon gelijk in hoor :)

Er is niets tegen de dingen die jij aanhaalt, ben ook vaak genoeg lekker op vakantie gegaan met mijn vriendin etc. Maar Die mensen die echt totaal niets anders meer doen dan de standaard (ja, ik noem het even zo) burgerlijke zaken als de meubelboulevard etc, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. En ik ze komen ook echt niet gelukkig over moet ik zeggen.

En waarom die chai zoveel zand in dr doos heeft snap ik ook niet, die legt echt de raarste dingen in mijn mond :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:45:01 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625570
Zullen we deze maar als vervolg nemen dan :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:46:09 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625604
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:15 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat jij met al je bagage meer geluk ondervindt dan Jan met de pet.

Ik ben er inmiddels wel achter dat hoe minder je weet, hoe zorgelozer je leven is en hoe meer gemoedsrust je vindt. Dat werkt voor mij. ^O^
Het maakt me ook niet uit of dat werkelijk zo is. Maar ik zou het simpele leven van Jan met de Pet niet willen hebben omdat ik daar dus werkelijk bijzonder ongelukkig van zou worden. Als jij meer hebt met een kleurloos "kleyne luyden" bestaan dan zeg ik vooral doen.

Ik houd er juist van om dingen te weten over hoe de wereld in elkaar zit. Overigens is die kennis ook nuttig om te kunnen anticiperen op kansen en bedreigingen. Dingen die duidelijk een positieve of negatieve invloed op je geluk kunnen hebben.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:46:33 #9
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_117625627
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:45 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we deze maar als vervolg nemen dan :)
Wss gaat deze dan ook spoedig op slot. :P

En if not, dan wil ik wederom een case maken bij de mods om het SLUBAN topic terug te brengen!! :P
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:46:38 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:13 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

er is nog een tussenweg tussen dat, en je volledig af moeten gaan zetten tegen alles ;) daar word je denk ik ook erg ongelukkig van, altijd standaard tegen de stroom in willen. in principe doe je dan zelfs eigenlijk hetzelfde want je bent constant alleen maar bezig met wat de rest doet, alleen in plaats van mee te doen ga je precies het omgekeerde doen.

[..]

niet altijd natuurlijk.. ik walg zelf ook van teveel burgerlijkheid. maar heus niet alles wat 'standaard' is, is direct burgerlijk.
Het gaat er ook vooral om dat je doet wat bij je past en waar je achter staat.

Kijk ik vaar met veel dingen ook gewoon met de massa mee. Ik koop mijn meubels bij de IKEA, vond de New kids helemaal te gek en kijk alweer uit naar de nieuwste James Bond film. Hoeft niets mis mee te zijn wanneer je zelf vind dat dat goed/lekker/prettig/leuk is. Op andere fronten zoals muzieksmaak of vrijetijdsbesteding wijkt het veel meer af van de mainstream. Omdat ik ondekt heb dat dat toch beter bij me past.

De klacht gaat vooral over mensen die dwangmatig volgzaam zijn aan wat media of sociale kring hen voorschrijven en niet zelf nadenken over wat ze nou eigenlijk willen en niet willen met hun leven. En die dan ook nog intolerant staan tegenover mensen die afwijken van deze normen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:47:12 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117625648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:46 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Wss gaat deze dan ook spoedig op slot. :P

En if not, dan wil ik wederom een case maken bij de mods om het SLUBAN topic terug te brengen!! :P
Waarom zou het op slot moeten? Prima discussie toch dit?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:47:45 #12
381504 JosefDettelbacher
pi_117625681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zou het op slot moeten? Prima discussie toch dit?
Vervolgreeksen zijn verboden in KLB he. :'(
  Forum Admin vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:48:25 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_117625709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:47 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Vervolgreeksen zijn verboden in KLB he. :(
Een keertje deel 2 is niet erg als de discussie goed loopt, als het verzand in een nutteloze SC kan het altijd nog dicht.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:48:32 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625711
Kijk, iedereen moet doen en laten wat hij wil. Maar ik werk op een afdeling die precies 50-50 is, de ene helft gesetteld met koters, de andere helft niet.

En als ik de verhalen na het weekend hoor, en de "problemen" die men heeft, zou ik echt niet willen ruilen met de "nette" mensen.

Ik heb zelf 3 jaar samengewoond met echt een heel erg leuke meid verder, maar ik werd er gewoon gek van.

maar het ging me dus voornamelijk om het neerbuigende gedrag van de gesettelden, alsof je per definitie mislukt bent als je niet met je koters en vrouw in een rijtjeshuis woont :).

Edit: en dat was natuurlijk de insteek van het topic dat normaal de norm zou zijn en alles wat anders is meteen afgekeurd wordt.
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:50:53 #15
381504 JosefDettelbacher
pi_117625797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:48 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Een keertje deel 2 is niet erg als de discussie goed loopt, als het verzand in een nutteloze SC kan het altijd nog dicht.
Okee, cool. _O_
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:53:11 #16
381504 JosefDettelbacher
pi_117625865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:48 schreef HeatWave het volgende:
maar het ging me dus voornamelijk om het neerbuigende gedrag van de gesettelden, alsof je per definitie mislukt bent als je niet met je koters en vrouw in een rijtjeshuis woont :).
Tsja, jammer genoeg kan je dit gedrag evengoed terugvinden in het voorgaande topic, dus wat dat betreft heeft er niemand schone handen... Vind het jammer dat beide partijen hooghartig doen alsof zij het licht gezien hebben. Terwijl we allemaal al genoeg worstelen met "gelukkig" proberen te zijn.

Ikzelf blijf erbij dat ik dit een zinloze discussie vind. ^O^ Zeker niet nadenken over hoe een ander zijn gelukjes probeert te vinden.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:55:32 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625938
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:53 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Tsja, jammer genoeg kan je dit gedrag evengoed terugvinden in het voorgaande topic, dus wat dat betreft heeft er niemand schone handen... Vind het jammer dat beide partijen hooghartig doen alsof zij het licht gezien hebben. Terwijl we allemaal al genoeg worstelen met "gelukkig" proberen te zijn.

Ikzelf blijf erbij dat ik dit een zinloze discussie vind. ^O^
Sja, dan moet je je er niet in mengen ;).

En dat werd dus wel gezegd min of meer, door Chai die even kwam melden dat er iets met kanker was ofzo :).

Ik zei en zeg nergens dat ik het licht heb gezien, ik vermaak me gewoon, maar volgens haar zou ik mezelf wel tegenkomen, omdat ik het uitgaan gezellig vind. En dat was dus mijn punt? Waar slaat dat op?

Daarna gaf ik idd het andere uiterste als voorbeeld en toen sloeg ze helemaal door :').
Get woke, go broke!
pi_117625940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:48 schreef HeatWave het volgende:
Kijk, iedereen moet doen en laten wat hij wil. Maar ik werk op een afdeling die precies 50-50 is, de ene helft gesetteld met koters, de andere helft niet.

En als ik de verhalen na het weekend hoor, en de "problemen" die men heeft, zou ik echt niet willen ruilen met de "nette" mensen.

Ik heb zelf 3 jaar samengewoond met echt een heel erg leuke meid verder, maar ik werd er gewoon gek van.

Gesseteld zijn (samenwonen, hondje erbij zoiets) staat imo niet gelijk aan een burgerlijk leven leiden.
Ik woon dan wel samen maar echt een normaal gestructureerd houshouden zal ik nooit hebben :').
ijs_beer fan!
pi_117625954
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Daar heb jij ook gewoon gelijk in hoor :)

Er is niets tegen de dingen die jij aanhaalt, ben ook vaak genoeg lekker op vakantie gegaan met mijn vriendin etc. Maar Die mensen die echt totaal niets anders meer doen dan de standaard (ja, ik noem het even zo) burgerlijke zaken als de meubelboulevard etc, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. En ik ze komen ook echt niet gelukkig over moet ik zeggen.
:r vreselijk idd... niet omdat het nodig is ofzo, maar als 'uitje' :N en daarna op je wekelijkse vaste tijd bij de schoonouders op de koffie.

het is denk ik wel zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer je gelukkig wordt van 'vastigheid'/burgerlijkheid. maar dan bedoel ik 'oud' zoals in 40+ (sorry als ik iemand beledig, is voor mij oud :P) want voor die tijd wil ik nog zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben. Daarna lekker genieten van opgroeiende (klein)kinderen en vaste routines ;)
pi_117625956
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld:

quote:
Al 350 besmettingen met salmonella in Nederland
RIJSWIJK - Minimaal 350 Nederlanders zijn de afgelopen tijd ziek geworden door de gerookte zalm van visfabrikant Foppen uit Harderwijk.

Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekend. Alle zalmproducten die besmet zijn met de zeldzame bacterie Salmonella Thompson, zijn inmiddels uit de winkels gehaald.
Een woordvoerder van het RIVM verwacht dat het aantal geïnfecteerden nog flink zal stijgen. ''Er zit meer in de pijplijn, omdat steeds meer mensen erover horen en zich melden. Het is een flinke uitbraak in Nederland."
In de Verenigde Staten raakten nog eens minimaal 85 mensen besmet, meldden de Amerikaanse gezondheidsdiensten woensdag. Tien van hen belandden in het ziekenhuis. In Nederland stond de teller toen op 200 infecties. Niemand is aan de bacterie overleden.
De met salmonella besmette zalm van Foppen komt vermoedelijk uit de Griekse vestiging van het bedrijf. Zowel in de Nederlandse als de Griekse fabriek ligt de productie voorlopig stil.

D66

D66 ziet in het akkefietje reden voor de regering om misschien eens na te denken over actie richting consument over het veilig bereiden van zalm. Ook denkt Kamerlid Gerard Schouw aan een sticker op de producten om te waarschuwen voor salmonella.
|:(

Honderden jaren wordt er al zalm klaargemaakt en nu moet er ineens een stickertje op. Binnenkort kun je je auto niet meer starten nadat je de complete EULA van de overheid hebt gelezen... (en geloof maar niet dat je die zomaar kunt skippen... die moet je van boven naar onder doorscrollen :{ )

Flikker eens op met die doorgeschoten bemoeizucht....leven kan gevaarlijk zijn. Bekend gegeven... :r
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:56:32 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117625967
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

Gesseteld zijn (samenwonen, hondje erbij zoiets) staat imo niet gelijk aan een burgerlijk leven leiden.
Ik woon dan wel samen maar echt een normaal gestructureerd houshouden zal ik nooit hebben :').
Nee, maar niet gesetteld zijn staat ook zeker niet gelijk aan wat er in het vorige deel werd geopperd :).

Nogmaals, iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil :) Maar ga niet beginnen dat je alleen gelukkig bent als je gesetteld bent :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:57:49 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_117626009
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. En als er ooit kinderen komen zal het inderdaad minder onregelmatig worden dan het nu is. Dat is de eerste jaren onvermijdelijk. Maar ook binnen die kaders is er genoeg ruimte om een kleurrijk leven te hebben.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:57:52 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:56 schreef blauwelaser het volgende:

[..]

:r vreselijk idd... niet omdat het nodig is ofzo, maar als 'uitje' :N en daarna op je wekelijkse vaste tijd bij de schoonouders op de koffie.

het is denk ik wel zo dat hoe ouder je wordt, hoe meer je gelukkig wordt van 'vastigheid'/burgerlijkheid. maar dan bedoel ik 'oud' zoals in 40+ (sorry als ik iemand beledig, is voor mij oud :P) want voor die tijd wil ik nog zoveel mogelijk gezien en gedaan hebben. Daarna lekker genieten van opgroeiende (klein)kinderen en vaste routines ;)
Ook dat is persoonlijk denk ik :).

Ik ken mensen die met 40+ nog stageleader zijn in een grote livemuziektent, die lekker touren met bands etc. Die hebben echt een mooi leven hoor :).
Get woke, go broke!
pi_117626033
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar niet gesetteld zijn staat ook zeker niet gelijk aan wat er in het vorige deel werd geopperd :).

Nogmaals, iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil :) Maar ga niet beginnen dat je alleen gelukkig bent als je gesetteld bent :).
Ik heb alleen de eerste paar pagina's gelezen. Zeker met je eens hoor. Je moet doen waar jezelf gelukkig van wordt. Niet iedereen is een huisje boompje beestje mens. Als jij tot je 60ste door wil feesten, lekker doen :P
ijs_beer fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:59:58 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_117626088
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:58 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik heb alleen de eerste paar pagina's gelezen. Zeker met je eens hoor. Je moet doen waar jezelf gelukkig van wordt. Niet iedereen is een huisje boompje beestje mens. Als jij tot je 60ste door wil feesten, lekker doen :P
Dat dus :).

En ik heb zelfs niet eens gezegd dat het zo is ;). maar die chick begon me toch te ranten :').

En die steken onder water dat als je niet wil settelen dat je dat dan doet omdat het je niet lukt ofzo, die slaan ook echt nergens op.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')