Jawel. En via de help. En anders hier maar kan krijg je het voorgekauwd en leer je niksquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:00 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Oke, eens kijken. Kan ik die raadplegen via de functie module?
Je zou een import-macro kunnen maken. Nieuw Excel-document openen, macro starten en dan importeren. Na afloop macro stoppen en aanpassen zodat ie de cellen invoegt na de laatste rij.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:25 schreef DarkSavior het volgende:
Ik download wel eens CSV files vanuit mijn bank. Deze gegevens zijn dan gescheiden met een komma, punt of puntkomma teken. Hoe kan ik deze gegevens geautomatiseerd in een tabel stoppen per kolom?
Opslaan als?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:02 schreef DarkSavior het volgende:
Nu probeer ik kolommen weer om te zetten naar tekst met een komma als scheidingsteken en dan op te slaan als .csv file, maar ik kan de functie niet vinden. Iemand een idee?
Ja, .csv's kunnen niet omgaan met functies, die hebben alleen data.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:11 schreef DarkSavior het volgende:
Het bestand zelf is een .xlsx bestand, als ik dan vervolgens opslaan als... .csv dan krijg ik een waarschuwing. De file bevat mogelijk functies die niet compatibel zijn.
Als het een echte csv is dan zijn de gegevens met een , gescheiden. Als je in je windows als lijstscheidingsteken ook een , hebt dan kun je het bestand direct openen met excel.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:25 schreef DarkSavior het volgende:
Ik download wel eens CSV files vanuit mijn bank. Deze gegevens zijn dan gescheiden met een komma, punt of puntkomma teken. Hoe kan ik deze gegevens geautomatiseerd in een tabel stoppen per kolom?
en ook maar 1 tabbladquote:Op woensdag 12 december 2012 13:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, .csv's kunnen niet omgaan met functies, die hebben alleen data.
Je syntax klopt niet helemaal: de door jou genoemde formule hoort er te staan alsquote:Op donderdag 13 december 2012 21:17 schreef Landgeld het volgende:
Ik kom er niet uit met de IF (ALS) functie..
Dit wil ik bereiken in 1 cel (Dus met 1 formule):
getal tussen 0-10 -> automatisch (in andere cel) het cijfer 1 tevoorschijn
getal tussen 10-20 -> automatisch (in andere cel) het cijfer 2 tevoorschijn
getal tussen 20-30 -> automatisch (in andere cel) het cijfer 3 tevoorschijn.
Heb net allerlei tuturials gelezen en 1 formule lukt, namelijk: =IF(A1 <10, 1)
Het combineren van de bovengenoemde voorbeelden lukt echter niet en weigert Excel 2010 (foutmelding).
Iemand enig idee hoe ik deze IF formulie werkend kan krijgen in mijn bovengenoemde voorbeeld? Ik werk met IF (Engels) en in Excel 2010.
Ik heb een oplossing die niet heel super is maar wel werkt. In de kolom C heb ik nu gezet als formule:quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:21 schreef jakees het volgende:
Ik heb een lijst met veel waarden in 2 kolommen. In kolom A een id en in kolom B de waarde. Een voorbeeld:
ID Naam
1 Jan
1 Piet
1 Klaas
1 Henk
2 Wim
2 Leo
3 Sjors
4 Dirk
Wat ik wil is naast de ID's de waarden in 1 cel zetten dus
C D
1 Jan, Piet, Klaas, Henk
2 Wim, Leo
3 Sjors
4 Dirk
Transponeren zeg maar dan met heel veel unieke waarden in kolom A en B. Verticaal zoeken is niet te doen omdat bij de ene ID wel 20 waarden zijn dan krijg je een if met 20 then / else. Draaitabellen is volgens mij ook geen optie. Heeft iemand een idee? Thx alvast!
Die puntcomma en komma is geheel afhankelijk van je windows instellingen en wat je daar als lijstscheidingsteken (list-seperator) gebruikt. Over het algemeen is het zo dat een Nederlands ingestelde computer ALS gebruik icm ; en een Engels/Amerikaans ingestelde computer IF icm met , . Combinaties komen ook voor maar dat is imho verwarrend.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je syntax klopt niet helemaal: de door jou genoemde formule hoort er te staan als
=IF(A1<10;1) dus zonder spaties en met een ; in plaats van , tussen de argumenten.
Om een als-clausule te maken waarbij de waarde tussen twee getallen moet zitten gebruik je AND:
=IF(AND(A1>10;A1<20);2)
Bedenk je zelf even wat er moet gebeuren als A1=10?
Je kunt een eigen functie maken. Kopieer en plak onder staande code in een visual basic module van je spreadsheet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:46 schreef jakees het volgende:
[..]
Ik heb een oplossing die niet heel super is maar wel werkt. In de kolom C heb ik nu gezet als formule:
=ALS(B2<>B1;A2;TEKST.SAMENVOEGEN(B1;A2)) ==> hiermee bouw ik dan het samenvoegen op net zo lang tot een nieuwe sleutel komt.
Daarnaast heb ik de volgende formule aangemaakt:
=ALS(B2<>B3;"ja";"nee")
Met die formule selecteer ik dan de laatste samenvoeging en dit geheel heb ik gekopieerd naar een ander blad en voila. Niet erg onderhoudsvriendelijk dus als jullie iets beters weten graag!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Public Function ConcatIf(varCriteria, rngConcat As Range, iOffset As Integer) As String 'concatenates strings from rngConcat if varCriteria is met in column iOffset to the range (negative values for left) Dim r As Range For Each r In rngConcat If r.Offset(0, iOffset) = varCriteria Then If ConcatIf = "" Then ConcatIf = r Else ConcatIf = ConcatIf & "," & r End If End If Next r End Function |
calculatie was ik vergeten ja..quote:Op zaterdag 15 december 2012 01:42 schreef snabbi het volgende:
1) zorg dat de calculatie uit staat wanneer je je cellen muteert
2) gebruik een reguliere expressie om je replace uit te voeren
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Sub RemoveLeadingSpaces() Dim R As Range Application.EnableEvents = False On Error GoTo ErrH: If TypeOf Selection Is Excel.Range Then For Each R In Selection.Cells If R.HasFormula = False Then R.Value = Trim(R.Value) R.Value = Application.WorksheetFunction.Clean(R.Value) End If Next R End If ErrH: Application.EnableEvents = True End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Sub RemoveLeadingSpaces() Application.ScreenUpdating = False Application.Calculation = xlCalculationManual Application.EnableEvents = False Dim R As Range On Error GoTo ErrH: If TypeOf Selection Is Excel.Range Then For Each R In Selection.Cells If R.HasFormula = False Then R.Value = Trim(R.Value) R.Value = Application.WorksheetFunction.Clean(R.Value) End If Next R End If ErrH: Application.ScreenUpdating = True Application.Calculation = xlCalculationAutomatic Application.EnableEvents = True End Sub |
Die van snabbi is alleen handiger, scheelt weer een if-loopquote:Op maandag 17 december 2012 08:50 schreef Deetch het volgende:
Handig zeg die HasFormula, gaat in het "lijstje"
1 | =KLEINSTE(ALS('[Lijst obv SBI 2008 493 + 79 opgeschoond.xlsx]Lijst'!$B$2:$B$31357=$C2;RIJ('[Lijst obv SBI 2008 493 + 79 opgeschoond.xlsx]Lijst'!$B$2:$B$31357));RIJ($1:$1)) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |