abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:15:52 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117725077
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik word nu wel een beetje bang van mijn keuze om in het ziekenhuis te bevallen :{
Echt?
Omdat je hier een paar nare ervaringen leest?
'Lees' je dan ook hoeveel goede ervaringen er niet staan?

Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en dat waren prima ervaringen, heb me geen een keer alleen of in de steek gelaten gevoeld, de eerste keer moest ik alleen 1 dag blijven en lag de hele dag alleen op een balzaal, mocht aan het begin van de avond toch naar huis. *O* En de tweede keer heb ik er een paar dagen gelegen en dat was ook prima. Er was altijd iemand bereid me naar de kinderafdeling te brengen om bij Oscar te zijn, mijn kamergenoten waren heel erg ok, geen dikke vriendinnen, maar ook geen last van zeg maar. Niks mis mee dus.
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:22:48 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117725346
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt?
Omdat je hier een paar nare ervaringen leest?
'Lees' je dan ook hoeveel goede ervaringen er niet staan?

Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en dat waren prima ervaringen, heb me geen een keer alleen of in de steek gelaten gevoeld, de eerste keer moest ik alleen 1 dag blijven en lag de hele dag alleen op een balzaal, mocht aan het begin van de avond toch naar huis. *O* En de tweede keer heb ik er een paar dagen gelegen en dat was ook prima. Er was altijd iemand bereid me naar de kinderafdeling te brengen om bij Oscar te zijn, mijn kamergenoten waren heel erg ok, geen dikke vriendinnen, maar ook geen last van zeg maar. Niks mis mee dus.
Nee, staat er een beetje ongenuanceerd... Bij de zwangerschapsgym hadden de docente en de enige deelneemster die al eens bevallen was ook een aantal van zulke verhalen, en de docente heeft ons nog op het hart gedrukt om op je strepen te staan als je wil dat de verpleegkundigen naar je toe komen omdat ze het zo druk hebben. Dus de combinatie met nog wat voorbeelden hier maakte me even :{ .

Maar had me sowieso voorgenomen om me te focussen op de goede verhalen, dus thanx voor je toevoeging *O*
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:41:50 #203
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117726006
Spees_Eend, hier een super positieve ervaring met het ziekenhuis. Ik vond het echt goed geregeld. Wij hadden onze eigen kraamsuite en daar konden we gewoon de hele tijd blijven (dus tijdens de weeen maar ik ben daar ook bevallen). Als ik iemand nodig had dan waren ze er, ondanks dat alle kraamsuites vol waren, zeer snel bij. Na de bevalling verliet het medisch personeel de kamer en zijn wij een uur met z'n 3tjes geweest, heel fijn. Ze vroegen ook nog of ik meteen hulp wilde met aanleggen want dan zouden ze de lactatiekundige roepen. Na het uur heeft mijn man zijn dochter aangekleed met wat hulp en hebben ze mij geholpen met douchen. Daarna mochten we lekker naar huis, zij hadden geregeld dat er kraamhulp zou zijn (en die was er). Echt, ik had een medische indicatie dus had geen keus maar het ging precies zoals ik wilde.

Ben je al in het zhs waar je gaat bevallen wezen kijken?
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:47:39 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117726190
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Spees_Eend, hier een super positieve ervaring met het ziekenhuis. Ik vond het echt goed geregeld. Wij hadden onze eigen kraamsuite en daar konden we gewoon de hele tijd blijven (dus tijdens de weeen maar ik ben daar ook bevallen). Als ik iemand nodig had dan waren ze er, ondanks dat alle kraamsuites vol waren, zeer snel bij. Na de bevalling verliet het medisch personeel de kamer en zijn wij een uur met z'n 3tjes geweest, heel fijn. Ze vroegen ook nog of ik meteen hulp wilde met aanleggen want dan zouden ze de lactatiekundige roepen. Na het uur heeft mijn man zijn dochter aangekleed met wat hulp en hebben ze mij geholpen met douchen. Daarna mochten we lekker naar huis, zij hadden geregeld dat er kraamhulp zou zijn (en die was er). Echt, ik had een medische indicatie dus had geen keus maar het ging precies zoals ik wilde.

Ben je al in het zhs waar je gaat bevallen wezen kijken?
Dankje voor je ervaring, klinkt inderdaad ideaal! Het zal ook wel heel vaak goed gaan denk ik nu toch. Misschien is het een beetje zoals bevallingsverhalen. De 'standaard'verhalen waar het allemaal prima en ongecompliceerd ging hoor je veel minder dan die waar wel bijzondere of extreme omstandigheden waren :)

Ja, wij hebben voorlichting gehad in het ziekenhuis waar ik zal bevallen. Klonk op zich ook allemaal prima, maar was natuurlijk ook wel bedoeld als 'reclame'. Kraamsuites hebben ze helaas niet. Een ziekenhuis op ongeveer 10 km heeft wel kraamsuites en daar zou ik ook voor mogen kiezen. Maar het idee om met misschien wel hele heftige weeën nog zo'n stuk te rijden ten opzichte van de 800 meter afstand van het andere ziekenhuis heeft ons doen besloten om toch voor het ziekenhuis dichtbij te kiezen.
pi_117726214
Ik kwam binnen in het ziekenhuis, binnen drie minuten waren er een verloskundige en een kraamverzorgster en ze zijn niet meer weggegaan tot ik bevallen was. Na de placenta en hechten enzo is de vk weggegaan, kraamverzorgster is bij ons gebleven en heeft me geholpen met de borstvoeding. Daarna kwamen mijn moeder en zusje langs en heeft ze kopjes thee en beschuitjes gehaald voor iedereen :+ Na een uurtje kwam de vk terug voor controle van de baby en vertrok toen weer. Kraam was er al die tijd nog steeds, heeft me geholpen met douchen. Toen we drie uur naar de bevalling naar huis gingen en toen heeft ze me zelfs de auto ingeholpen. Thuis was de kraam er ook vrijwel direct. Ik heb me ontzettend veilig en in goede handen gevoeld in het ziekenhuis.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:51:39 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117726315
Nog een dummy-vraagje voor wie ervaring heeft met poliklinisch bevallen:

Poliklinisch bevallen gaat (bij ons althans) met je eigen verloskundige in het ziekenhuis. Stel nou dat ik ervoor kies om pijnbestrijding te krijgen, dan ben je niet meer poliklinisch maar klinisch. Betekent dat dan dat jouw verloskundige meteen naar huis gaat? Of mag zij toch de bevalling afmaken?

Volgende week heb ik bevallingspraatje bij mijn verloskundige, dus daar kan ik ook prima met die vraag terecht, maar ben nu al benieuwd naar de antwoorden hier eigenlijk.

Clubsoda: klinkt ook al zo fijn :) mijn ziekenhuis-idee-dipje is al sterk verminderd ondertussen :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:08:44 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_117726847
Dat ligt aan het ziekenhuis. In principe word je overgedragen aan een gyn en kan ze dus naar huis, maar soms blijven ze nog wel even. Ze hebben echter niets meer te zeggen over de bevalling ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117726856
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soort van vervolgvraag: hoe hebben jullie je mannen voorbereid op de bevalling?
2x meegeweest naar de yoga
advies van mijn zwager in de oren geknoopt (trouwring af en je hand laten fijnknijpen)

en dat was het.
live your fears, fear your live
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:51:05 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_117729951
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ook nog leuk na alle studieboeken?
Ik vind het vooral fijn -en noodzakelijk- dat dit boek geschreven is. Het is het boek wat ik zelf ooit wel had willen schrijven. :)

Staat er voor mij iets nieuws in? Nee, dat niet. Voor jou waarschijnlijk ook niet. Maar welke boeken dan wel? Dit is voor mij ook gewoon een heel mooi en helder overzicht. En geen boek waar de schrijver de perfecte opvoeding preekt. ^O^

Het boek begint met een heel klein stukje geschiedenis van de opvoeding. Vervolgens heel kort iets over de ontwikkeling van de hersenen. En daarna komt er een stuk over hoe kinderen leren en hoe ze zich ontwikkelen. Dan gaat het onder andere over het behaviorisme en Vygotsky. In de rest van het boek bespreekt hij zeventien ontwikkelingsgebieden. Uiteindelijk trekt hij een aantal conclusies voor de opvoeding uit al deze informatie.

Hoewel het misschien voor sommige -aanstaande- ouders wat saai klinkt. Het is echt een aanrader, omdat je je bewust wordt van ook de kleinere stappen in de ontwikkeling. En dat kunnen zien en daarop in kunnen spelen, dat is zo mooi en belangrijk. O+

Ik preek lekker wel. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:20:03 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117743410
Ik heb inderdaad ook het een en ander over dat boek gelezen. Klinkt erg interessant. Hij staat ook regelmatig in een van die tijdschriften toch (Kinderen of Ouders van nu, weet niet meer welke). Denk dat ik dat boek ook maar aan ga schaffen :Y
  maandag 8 oktober 2012 @ 19:41:08 #211
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117744437
Heb het net meteen maar gekocht! Via MP :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117808599
Ok winterkindje vraag.

Bij de andere 2 heb ik de voetenzak voor in de maxicosi eigenlijk niet nodig gehad. Nu met een winterkindje uiteraard wel. Maar de voetenzak heb ik ondertussen niet meer en vind ik eigenlijk ook niet zo fijn.
Wat is naast een Lodger bunker nog meer fijn om als warme voetenzak te gebruiken?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117808743
Wij hadden een wallaboo O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117808938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die is ook lekker warm?
pi_117808979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:01 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Die is ook lekker warm?
Zoek maar eens op. Heerlijk gevoerd.
Wij hadden deze http://www.wallaboo.nl/fo(...)tml?color=Lime+green
The way you rock'n'roll
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:04:12 #216
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117809019
ik heb die van koeka, die past ook in de maxi cosi
W
Z
E
pi_117809108
Die van Wallaboo ziet er wel lekker uit. Niet zo stijf!!
pi_117810063
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog een dummy-vraagje voor wie ervaring heeft met poliklinisch bevallen:

Poliklinisch bevallen gaat (bij ons althans) met je eigen verloskundige in het ziekenhuis. Stel nou dat ik ervoor kies om pijnbestrijding te krijgen, dan ben je niet meer poliklinisch maar klinisch. Betekent dat dan dat jouw verloskundige meteen naar huis gaat? Of mag zij toch de bevalling afmaken?

Volgende week heb ik bevallingspraatje bij mijn verloskundige, dus daar kan ik ook prima met die vraag terecht, maar ben nu al benieuwd naar de antwoorden hier eigenlijk.

Clubsoda: klinkt ook al zo fijn :) mijn ziekenhuis-idee-dipje is al sterk verminderd ondertussen :+
Je wordt dan overgedragen en de VK mag jou niet verder helpen. Bij mij is ze nog wel een uur ofzo gebleven, maar de bevalling zelf heeft ze niet meegemaakt.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:37:26 #219
258612 nytar
boys boys boys
pi_117810116
ik heb de jollein wikkeldeken gekregen, ziet er ook lekker uit en voelt super zacht!
pi_117810146
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:37 schreef nytar het volgende:
ik heb de jollein wikkeldeken gekregen, ziet er ook lekker uit en voelt super zacht!
Ja zoiets heb ik ook al. Maar het lijkt me voor in de maxi cosi zo midden in de winter niet warm genoeg!
pi_117810408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Die van Wallaboo ziet er wel lekker uit. Niet zo stijf!!
Nou idd. Heb wel een voetenzakje maar die is niet zo warm en zacht... Meteen MP maar afgestruint. Dank voor de tip DML! ^^
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:48:43 #222
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117810449
Ookhier goede ervaring met de Wallaboo (en volgens mij heeft Wickie er nog 1 te koop staan :)).
3!
pi_117810483
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef Incantrix het volgende:
Ookhier goede ervaring met de Wallaboo (en volgens mij heeft Wickie er nog 1 te koop staan :)).
Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:53:13 #224
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117810552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:50 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!
Die zijn wel te vinden inderdaad :) Ik heb die van Stef nog en die is blauw :{ Aan de ene kant wel sneu, denkt straks iedereen dat het een jongetje is, maar ik vertik het om een nieuwe te kopen terwijl ik nog een hele mooie heb liggen. Blauw it is dus ;)
3!
pi_117810755
Doe je der een roze mutsje op!!
pi_117810764
Vraagje dat er bij aansluit: welk warm ding raden jullie aan waarmee je kleine kan verleggen van maxi cosi naar wandelwagen zonder hem/haar eerst helemaal uit de warme deken te halen? Ik stel me volgende situatie voor: warm ingeduffeld in de maxi cosi in de auto op een winterse dag, met de auto ergens heen en dan verhuizen naar de wandelwagen (ben nogal voor 'uit de auto= uit de maxi cosi). Wat bestaat er dan dat makkelijk los te maken is uit de MC zodat je je baby in z'n warme pakketje ineens in de wandelwagen kan leggen?
pi_117810895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben nu deze wallaboo O+

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zoek maar eens op. Heerlijk gevoerd.
Wij hadden deze http://www.wallaboo.nl/fo(...)tml?color=Lime+green
[ afbeelding ]
Dus daar zijn die drukknopen voor bovenaan!!
*poef* nu is het weg
pi_117810911
Ja om hem een stukje om te slaan en vast te zetten :D Anders zie je geen kindje meer :P
The way you rock'n'roll
pi_117810931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:01 schreef OooLizaooO het volgende:
Vraagje dat er bij aansluit: welk warm ding raden jullie aan waarmee je kleine kan verleggen van maxi cosi naar wandelwagen zonder hem/haar eerst helemaal uit de warme deken te halen? Ik stel me volgende situatie voor: warm ingeduffeld in de maxi cosi in de auto op een winterse dag, met de auto ergens heen en dan verhuizen naar de wandelwagen (ben nogal voor 'uit de auto= uit de maxi cosi). Wat bestaat er dan dat makkelijk los te maken is uit de MC zodat je je baby in z'n warme pakketje ineens in de wandelwagen kan leggen?
Wij hadden dan kruiken in de kinderwagen liggen om de wagenbak voor te verwarmen. Dan was ook de deken niet zo koud. Nooit klachten van Sofie gehad.
*poef* nu is het weg
pi_117810951
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja om hem een stukje om te slaan en vast te zetten :D Anders zie je geen kindje meer :P
Dat omslaan had ik al wel door, maar dat mutsje ding niet zo. Ik vond die drukknopen al zo onlogisch zitten.
*poef* nu is het weg
pi_117810954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Wij hadden dan kruiken in de kinderwagen liggen om de wagenbak voor te verwarmen. Dan was ook de deken niet zo koud. Nooit klachten van Sofie gehad.
Oeh slim!
*opslaat*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_117810993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef Morretje het volgende:

[..]

Oeh slim!
*opslaat*
en als je dan de kruiken daarna weer in de cosi legt, is die ook niet superkoud als je terugbent. Werkt natuurlijk alleen als je geen uren weg bent.
*poef* nu is het weg
pi_117811053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Dat omslaan had ik al wel door, maar dat mutsje ding niet zo. Ik vond die drukknopen al zo onlogisch zitten.
Oh die daar. Nooit gebruikt eigenlijk :D
The way you rock'n'roll
pi_117811065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:10 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

en als je dan de kruiken daarna weer in de cosi legt, is die ook niet superkoud als je terugbent. Werkt natuurlijk alleen als je geen uren weg bent.
Toch heel andere dingen waar je overna moet denken bij een winterbaby :P Ik droeg Isabel vrij veel in haar eerste winter, maar toen was ze al ouder dan 6 mnd.. Is toch anders.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:21:17 #235
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117811290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:38 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja zoiets heb ik ook al. Maar het lijkt me voor in de maxi cosi zo midden in de winter niet warm genoeg!
Zo is Anouk de winter doorgekomen, met die van Jolein. Ik heb haar niet gehoord ;)
Edit; maar ik denk dat jij meer de deur uit moet ivm de kleine mannen van je? Dan is zo'n dikkere wel fijner denk ik.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_117811337
Ja zou zo kunnen hoor. Ben geen winterkind gewend. Mijne waren in de winter altijd al bijna 6 maand. Maar als ik zo de wikkeldeken voel zou ik het er niet warm van krijgen zeg maar. Maar Anouk is toch ook niet echt echt van de winter?

Ja ik moet elke dag 2 keer. En sommige dagen 4 keer ivm psz. En vooral in de ochtend is het dan best heel koud buiten. Maar neem der dan niet mee in de maxi cosi hoor. Dan heb ik de doubuggy met babynest erin. Met daarin een buntingbag en als het heel koud is een dekentje. Maar ik heb bij de kinderwagen geen bak en daar moet ze dus wel soms even in de maxi cosi als ik Matthias niet mee hoef te nemen!!

[ Bericht 28% gewijzigd door MeNicole2 op 10-10-2012 13:32:55 ]
pi_117811808
Heeft er iemand misschien een tip voor een webshop/winkel met echt wollen ledikantdekentjes? Het is bij ons in huis 's winters behoorlijk koud, en we hebben natuurlijk dekentjes genoeg. Isabel had in haar eerste winter geloof ik 4 dekentjes dubbel over...
Een wollen lijkt me dan zo fijn.
pi_117811936
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:38 schreef Morretje het volgende:
Heeft er iemand misschien een tip voor een webshop/winkel met echt wollen ledikantdekentjes? Het is bij ons in huis 's winters behoorlijk koud, en we hebben natuurlijk dekentjes genoeg. Isabel had in haar eerste winter geloof ik 4 dekentjes dubbel over...
http://www.ekobebe.nl/
pi_117812092
Dank je! Wat een keus daar! :o
pi_117818194
Wij krijgen dit keer ook een winterbaby. Ik heb een lodger wrapper motion gekocht. Geen idee of het in de praktijk werkt. We waren tevreden over de lodger draagzak in de maxi cosi, maar onze eerste was in de winter ook al wat ouder.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:43:30 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117818774
Ik gooi nog even een nieuwe tussendoor.
De kraamzorgvrouw van de intake zei gisteren dat ik een fleecedekentje kon kopen voor in het wiegje op onze slaapkamer voor de eerste weken/maanden. Omdat dat gewoon katoen is zei ze. Nu liep ik net door de Blokker en daar ligt een hoop, bedoelt ze gewoon zo'n standaard fleecedekentje waarmee je in de winter zelf voor de tv zit zeg maar? :+ Die lijken me zo groot. Of zijn er speciale baby fleecedekentjes? Heb ik gisteren niet aan gedacht om te vragen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:46:08 #242
258612 nytar
boys boys boys
pi_117818869
ikea heeft kleine maatjes fleecedekentjes. In leuke kleurtjes en printjes.
pi_117819130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:38 schreef Morretje het volgende:
Kijk wel eventjes naar het waslabel. Ik heb een wollen wiegdekentje, heel erg mooi maar handwas en liggend drogen lijkt me bij een ledikantdeken niet handig meer.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:55:38 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117819279
Ik zou een katoenen deken kopen, en feitelijk is dat geen fleece.
De Hema heeft ze ook, het lijkt fleece maar het is katoen.
En anders Prenatal.

Maar die polyester dekens zou ik niet gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:59:10 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117819444
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:46 schreef nytar het volgende:
ikea heeft kleine maatjes fleecedekentjes. In leuke kleurtjes en printjes.
Goeie, thanx!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:55 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een katoenen deken kopen, en feitelijk is dat geen fleece.
De Hema heeft ze ook, het lijkt fleece maar het is katoen.
En anders Prenatal.

Maar die polyester dekens zou ik niet gebruiken.
Ik dacht ook dat dat polyester was, maar zij verzekerde me dat dat niet zo was. Maar ik ga me er eens in verdiepen.

Edit: volgens wikipedia is het vaak polyester. Dus ik kijk wel even goed in de labels ^O^
pi_117819456
Die wallaboo dingen zien er hartstikke lekker uit, maar ze lijken me niet bepaald wasbaar met die schapenlook. Wallaboo-mensen, hoe zit dat?

En is het voor de maxicosi heel onhandig om iets te hebben dat geen mc-gaten heeft? Bv een omslagdoek of zo?
pi_117819511
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Goeie, thanx!

[..]

Ik dacht ook dat dat polyester was, maar zij verzekerde me dat dat niet zo was. Maar ik ga me er eens in verdiepen.
Prenatal dacht ik ook aan ja (een hele leuke met sterren!). Dat lijkt fleece maar is katoen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:08:05 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117819779
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:00 schreef Mineola het volgende:

[..]

Prenatal dacht ik ook aan ja (een hele leuke met sterren!). Dat lijkt fleece maar is katoen.
Ja ik zie ze online, leuk!
pi_117820112
Heb net via mp wallaboo gekocht. Volgens mij is dat gewoon te wassen. Desnoods op een wolwas of fijne was.. Of een omslagdoek fijn en makkelijk te doen is in een maxicosi weet ik niet, maar zie wel eens dat mensen gewoon een dekentje over het kindje doen en die langs de beentjes instoppen. Maar een voetenzak lijkt mij makkelijker en kan ook niet eraf geschopt worden.
pi_117822183
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Kijk wel eventjes naar het waslabel. Ik heb een wollen wiegdekentje, heel erg mooi maar handwas en liggend drogen lijkt me bij een ledikantdeken niet handig meer.
Ik was dekens hier alleen in de zomer.. :P 's Winters is het nog niet nodig geweest.. Maar, inderdaad, goede tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')