Echt?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik word nu wel een beetje bang van mijn keuze om in het ziekenhuis te bevallen
Nee, staat er een beetje ongenuanceerd... Bij de zwangerschapsgym hadden de docente en de enige deelneemster die al eens bevallen was ook een aantal van zulke verhalen, en de docente heeft ons nog op het hart gedrukt om op je strepen te staan als je wil dat de verpleegkundigen naar je toe komen omdat ze het zo druk hebben. Dus de combinatie met nog wat voorbeelden hier maakte me evenquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt?
Omdat je hier een paar nare ervaringen leest?
'Lees' je dan ook hoeveel goede ervaringen er niet staan?
Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en dat waren prima ervaringen, heb me geen een keer alleen of in de steek gelaten gevoeld, de eerste keer moest ik alleen 1 dag blijven en lag de hele dag alleen op een balzaal, mocht aan het begin van de avond toch naar huis.En de tweede keer heb ik er een paar dagen gelegen en dat was ook prima. Er was altijd iemand bereid me naar de kinderafdeling te brengen om bij Oscar te zijn, mijn kamergenoten waren heel erg ok, geen dikke vriendinnen, maar ook geen last van zeg maar. Niks mis mee dus.
Dankje voor je ervaring, klinkt inderdaad ideaal! Het zal ook wel heel vaak goed gaan denk ik nu toch. Misschien is het een beetje zoals bevallingsverhalen. De 'standaard'verhalen waar het allemaal prima en ongecompliceerd ging hoor je veel minder dan die waar wel bijzondere of extreme omstandigheden warenquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Spees_Eend, hier een super positieve ervaring met het ziekenhuis. Ik vond het echt goed geregeld. Wij hadden onze eigen kraamsuite en daar konden we gewoon de hele tijd blijven (dus tijdens de weeen maar ik ben daar ook bevallen). Als ik iemand nodig had dan waren ze er, ondanks dat alle kraamsuites vol waren, zeer snel bij. Na de bevalling verliet het medisch personeel de kamer en zijn wij een uur met z'n 3tjes geweest, heel fijn. Ze vroegen ook nog of ik meteen hulp wilde met aanleggen want dan zouden ze de lactatiekundige roepen. Na het uur heeft mijn man zijn dochter aangekleed met wat hulp en hebben ze mij geholpen met douchen. Daarna mochten we lekker naar huis, zij hadden geregeld dat er kraamhulp zou zijn (en die was er). Echt, ik had een medische indicatie dus had geen keus maar het ging precies zoals ik wilde.
Ben je al in het zhs waar je gaat bevallen wezen kijken?
2x meegeweest naar de yogaquote:Op maandag 8 oktober 2012 08:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soort van vervolgvraag: hoe hebben jullie je mannen voorbereid op de bevalling?
Ik vind het vooral fijn -en noodzakelijk- dat dit boek geschreven is. Het is het boek wat ik zelf ooit wel had willen schrijven.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ook nog leuk na alle studieboeken?
Zoek maar eens op. Heerlijk gevoerd.quote:
Je wordt dan overgedragen en de VK mag jou niet verder helpen. Bij mij is ze nog wel een uur ofzo gebleven, maar de bevalling zelf heeft ze niet meegemaakt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog een dummy-vraagje voor wie ervaring heeft met poliklinisch bevallen:
Poliklinisch bevallen gaat (bij ons althans) met je eigen verloskundige in het ziekenhuis. Stel nou dat ik ervoor kies om pijnbestrijding te krijgen, dan ben je niet meer poliklinisch maar klinisch. Betekent dat dan dat jouw verloskundige meteen naar huis gaat? Of mag zij toch de bevalling afmaken?
Volgende week heb ik bevallingspraatje bij mijn verloskundige, dus daar kan ik ook prima met die vraag terecht, maar ben nu al benieuwd naar de antwoorden hier eigenlijk.
Clubsoda: klinkt ook al zo fijnmijn ziekenhuis-idee-dipje is al sterk verminderd ondertussen
![]()
Ja zoiets heb ik ook al. Maar het lijkt me voor in de maxi cosi zo midden in de winter niet warm genoeg!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:37 schreef nytar het volgende:
ik heb de jollein wikkeldeken gekregen, ziet er ook lekker uit en voelt super zacht!
Nou idd. Heb wel een voetenzakje maar die is niet zo warm en zacht... Meteen MP maar afgestruint. Dank voor de tip DML! ^^quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Die van Wallaboo ziet er wel lekker uit. Niet zo stijf!!
Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef Incantrix het volgende:
Ookhier goede ervaring met de Wallaboo (en volgens mij heeft Wickie er nog 1 te koop staan).
Die zijn wel te vinden inderdaadquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!
Wij hebben nu deze wallabooquote:
Dus daar zijn die drukknopen voor bovenaan!!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zoek maar eens op. Heerlijk gevoerd.
Wij hadden deze http://www.wallaboo.nl/fo(...)tml?color=Lime+green
[ afbeelding ]
Wij hadden dan kruiken in de kinderwagen liggen om de wagenbak voor te verwarmen. Dan was ook de deken niet zo koud. Nooit klachten van Sofie gehad.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:01 schreef OooLizaooO het volgende:
Vraagje dat er bij aansluit: welk warm ding raden jullie aan waarmee je kleine kan verleggen van maxi cosi naar wandelwagen zonder hem/haar eerst helemaal uit de warme deken te halen? Ik stel me volgende situatie voor: warm ingeduffeld in de maxi cosi in de auto op een winterse dag, met de auto ergens heen en dan verhuizen naar de wandelwagen (ben nogal voor 'uit de auto= uit de maxi cosi). Wat bestaat er dan dat makkelijk los te maken is uit de MC zodat je je baby in z'n warme pakketje ineens in de wandelwagen kan leggen?
Dat omslaan had ik al wel door, maar dat mutsje ding niet zo. Ik vond die drukknopen al zo onlogisch zitten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja om hem een stukje om te slaan en vast te zettenAnders zie je geen kindje meer
Oeh slim!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Wij hadden dan kruiken in de kinderwagen liggen om de wagenbak voor te verwarmen. Dan was ook de deken niet zo koud. Nooit klachten van Sofie gehad.
en als je dan de kruiken daarna weer in de cosi legt, is die ook niet superkoud als je terugbent. Werkt natuurlijk alleen als je geen uren weg bent.quote:
Oh die daar. Nooit gebruikt eigenlijkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:08 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Dat omslaan had ik al wel door, maar dat mutsje ding niet zo. Ik vond die drukknopen al zo onlogisch zitten.
Toch heel andere dingen waar je overna moet denken bij een winterbabyquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:10 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
en als je dan de kruiken daarna weer in de cosi legt, is die ook niet superkoud als je terugbent. Werkt natuurlijk alleen als je geen uren weg bent.
Zo is Anouk de winter doorgekomen, met die van Jolein. Ik heb haar niet gehoordquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:38 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja zoiets heb ik ook al. Maar het lijkt me voor in de maxi cosi zo midden in de winter niet warm genoeg!
http://www.ekobebe.nl/quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:38 schreef Morretje het volgende:
Heeft er iemand misschien een tip voor een webshop/winkel met echt wollen ledikantdekentjes? Het is bij ons in huis 's winters behoorlijk koud, en we hebben natuurlijk dekentjes genoeg. Isabel had in haar eerste winter geloof ik 4 dekentjes dubbel over...
Een wollen lijkt me dan zo fijn.
Kijk wel eventjes naar het waslabel. Ik heb een wollen wiegdekentje, heel erg mooi maar handwas en liggend drogen lijkt me bij een ledikantdeken niet handig meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:38 schreef Morretje het volgende:
Heeft er iemand misschien een tip voor een webshop/winkel met echt wollen ledikantdekentjes? Het is bij ons in huis 's winters behoorlijk koud, en we hebben natuurlijk dekentjes genoeg. Isabel had in haar eerste winter geloof ik 4 dekentjes dubbel over...
Een wollen lijkt me dan zo fijn.
Goeie, thanx!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:46 schreef nytar het volgende:
ikea heeft kleine maatjes fleecedekentjes. In leuke kleurtjes en printjes.
Ik dacht ook dat dat polyester was, maar zij verzekerde me dat dat niet zo was. Maar ik ga me er eens in verdiepen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:55 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een katoenen deken kopen, en feitelijk is dat geen fleece.
De Hema heeft ze ook, het lijkt fleece maar het is katoen.
En anders Prenatal.
Maar die polyester dekens zou ik niet gebruiken.
Prenatal dacht ik ook aan ja (een hele leuke met sterren!). Dat lijkt fleece maar is katoen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Goeie, thanx!
[..]
Ik dacht ook dat dat polyester was, maar zij verzekerde me dat dat niet zo was. Maar ik ga me er eens in verdiepen.
Ja ik zie ze online, leuk!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:00 schreef Mineola het volgende:
[..]
Prenatal dacht ik ook aan ja (een hele leuke met sterren!). Dat lijkt fleece maar is katoen.
Ik was dekens hier alleen in de zomer..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kijk wel eventjes naar het waslabel. Ik heb een wollen wiegdekentje, heel erg mooi maar handwas en liggend drogen lijkt me bij een ledikantdeken niet handig meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |