Echt?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik word nu wel een beetje bang van mijn keuze om in het ziekenhuis te bevallen
Nee, staat er een beetje ongenuanceerd... Bij de zwangerschapsgym hadden de docente en de enige deelneemster die al eens bevallen was ook een aantal van zulke verhalen, en de docente heeft ons nog op het hart gedrukt om op je strepen te staan als je wil dat de verpleegkundigen naar je toe komen omdat ze het zo druk hebben. Dus de combinatie met nog wat voorbeelden hier maakte me evenquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt?
Omdat je hier een paar nare ervaringen leest?
'Lees' je dan ook hoeveel goede ervaringen er niet staan?
Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen en dat waren prima ervaringen, heb me geen een keer alleen of in de steek gelaten gevoeld, de eerste keer moest ik alleen 1 dag blijven en lag de hele dag alleen op een balzaal, mocht aan het begin van de avond toch naar huis.En de tweede keer heb ik er een paar dagen gelegen en dat was ook prima. Er was altijd iemand bereid me naar de kinderafdeling te brengen om bij Oscar te zijn, mijn kamergenoten waren heel erg ok, geen dikke vriendinnen, maar ook geen last van zeg maar. Niks mis mee dus.
Dankje voor je ervaring, klinkt inderdaad ideaal! Het zal ook wel heel vaak goed gaan denk ik nu toch. Misschien is het een beetje zoals bevallingsverhalen. De 'standaard'verhalen waar het allemaal prima en ongecompliceerd ging hoor je veel minder dan die waar wel bijzondere of extreme omstandigheden warenquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Spees_Eend, hier een super positieve ervaring met het ziekenhuis. Ik vond het echt goed geregeld. Wij hadden onze eigen kraamsuite en daar konden we gewoon de hele tijd blijven (dus tijdens de weeen maar ik ben daar ook bevallen). Als ik iemand nodig had dan waren ze er, ondanks dat alle kraamsuites vol waren, zeer snel bij. Na de bevalling verliet het medisch personeel de kamer en zijn wij een uur met z'n 3tjes geweest, heel fijn. Ze vroegen ook nog of ik meteen hulp wilde met aanleggen want dan zouden ze de lactatiekundige roepen. Na het uur heeft mijn man zijn dochter aangekleed met wat hulp en hebben ze mij geholpen met douchen. Daarna mochten we lekker naar huis, zij hadden geregeld dat er kraamhulp zou zijn (en die was er). Echt, ik had een medische indicatie dus had geen keus maar het ging precies zoals ik wilde.
Ben je al in het zhs waar je gaat bevallen wezen kijken?
2x meegeweest naar de yogaquote:Op maandag 8 oktober 2012 08:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
Soort van vervolgvraag: hoe hebben jullie je mannen voorbereid op de bevalling?
Ik vind het vooral fijn -en noodzakelijk- dat dit boek geschreven is. Het is het boek wat ik zelf ooit wel had willen schrijven.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ook nog leuk na alle studieboeken?
Zoek maar eens op. Heerlijk gevoerd.quote:
Je wordt dan overgedragen en de VK mag jou niet verder helpen. Bij mij is ze nog wel een uur ofzo gebleven, maar de bevalling zelf heeft ze niet meegemaakt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog een dummy-vraagje voor wie ervaring heeft met poliklinisch bevallen:
Poliklinisch bevallen gaat (bij ons althans) met je eigen verloskundige in het ziekenhuis. Stel nou dat ik ervoor kies om pijnbestrijding te krijgen, dan ben je niet meer poliklinisch maar klinisch. Betekent dat dan dat jouw verloskundige meteen naar huis gaat? Of mag zij toch de bevalling afmaken?
Volgende week heb ik bevallingspraatje bij mijn verloskundige, dus daar kan ik ook prima met die vraag terecht, maar ben nu al benieuwd naar de antwoorden hier eigenlijk.
Clubsoda: klinkt ook al zo fijnmijn ziekenhuis-idee-dipje is al sterk verminderd ondertussen
![]()
Ja zoiets heb ik ook al. Maar het lijkt me voor in de maxi cosi zo midden in de winter niet warm genoeg!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:37 schreef nytar het volgende:
ik heb de jollein wikkeldeken gekregen, ziet er ook lekker uit en voelt super zacht!
Nou idd. Heb wel een voetenzakje maar die is niet zo warm en zacht... Meteen MP maar afgestruint. Dank voor de tip DML! ^^quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Die van Wallaboo ziet er wel lekker uit. Niet zo stijf!!
Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:48 schreef Incantrix het volgende:
Ookhier goede ervaring met de Wallaboo (en volgens mij heeft Wickie er nog 1 te koop staan).
Die zijn wel te vinden inderdaadquote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik wil uiteraard een roze!! Maar heb paar gemaild op mp dus gaat goed komen!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |