*prijst ondertussen Chuunibyou aan*quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:04 schreef robin007bond het volgende:
Het is denk ik vooral door een teleurstelling geweest van de "reguliere media". Maar nu anime ook langzamerhand verpaupert kan het zo zijn dat er haast geen alternatief meer voor me is.
Awww.quote:
Gezien het feit dat ik hier in Azie de keuze heb uit "Hersenloze TV uit China" en "Heel oude niet zo bijzondere westerse TV series", download ik het gros van de Amerikaanse series die ik wil zien, en kijk ik daarnaast inderdaad redelijk wat Anime. Van een hoop Anime's is het verhaal een stuk sterker dan de gemiddelde TV serie.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heel soms vraag ik het mezelf nog serieus af ook.
Het is denk ik vooral door een teleurstelling geweest van de "reguliere media". Maar nu anime ook langzamerhand verpaupert kan het zo zijn dat er haast geen alternatief meer voor me is.
Ik zit te overwegen om geen anime meer te kijken en af en toe nog een toppertje te kijken als die ooit nog gemaakt worden.
Ik prijs het niet aan, maar zeg alleen dat ik mijn oordeel nog niet klaar kan hebben zonder het te kijken. Toevallig ga ik nu beginnen.quote:
Gundam 00 vond ik ook erg tof inderdaad! Soms wel wat onrealistisch, met die powerups die ze vaak plotseling kregen, maar het was wel erg leuk.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik hier in Azie de keuze heb uit "Hersenloze TV uit China" en "Heel oude niet zo bijzondere westerse TV series", download ik het gros van de Amerikaanse series die ik wil zien, en kijk ik daarnaast inderdaad redelijk wat Anime. Van een hoop Anime's is het verhaal een stuk sterker dan de gemiddelde TV serie.
Vanavond heb ik Gundam 00 af zitten kijken, vond het een sterke serie, de film was helaas wat zwakjes.
Overigens als je ooit iemand wilt martelen. Bind hem vast op een stoel, en dwing hem een willekeurige Chinese Drama serie te kijken. Gegarandeert de persoon breekt binnen een half uur.
Voorbeelden?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik hier in Azie de keuze heb uit "Hersenloze TV uit China" en "Heel oude niet zo bijzondere westerse TV series", download ik het gros van de Amerikaanse series die ik wil zien, en kijk ik daarnaast inderdaad redelijk wat Anime. Van een hoop Anime's is het verhaal een stuk sterker dan de gemiddelde TV serie.
Vanavond heb ik Gundam 00 af zitten kijken, vond het een sterke serie, de film was helaas wat zwakjes.
Overigens als je ooit iemand wilt martelen. Bind hem vast op een stoel, en dwing hem een willekeurige Chinese Drama serie te kijken. Gegarandeert de persoon breekt binnen een half uur.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef .Cake. het volgende:
[..]
*prijst ondertussen Chuunibyou aan*
[..]
Awww.
Nee dank je,dan maar Koreaans.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Geile hoerquote:
Ik heb echt geen idee hoe die troep allemaal heet. Verder klaagt mijn Chinese vriendin dat "Westerse series ingewikkeld zijn en veel te lang doorgaan".quote:
In het kort samengevat : GTST en SBS seriesquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:23 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe die troep allemaal heet. Verder klaagt mijn Chinese vriendin dat "Westerse series ingewikkeld zijn en veel te lang doorgaan".
Wat blijkt nu? De gemiddelde Chinese drama serie heeft een verhaal wat in ongeveer 30 afleveringen afgerond word. De meeste series worden 5 of 6 dagen in de week uitgezonden. Dus na net iets meer dan een maand is de serie al afgerond. Gezien het feit TV zenders iedere dag een drama willen uitzenden, kun je je wel indenken wat een low budget massa producten (met vaak dezelfde acteurs) Chinese drama series wel zijn.
De plot punten van een chinees drama zijn meestal dit:
- Iemand is rijk jong en succesvol
- Iemand verliest geld door risicovol gedrag
- Iemand probeert door fraude geld te stelen van iemand anders
- Een gezin zit in financiele problemen
- Oma pleegt zelfmoord zodat de familie het levensverzekerings geld krijgt
- Aardige jongens die bij de Mafia terecht komen in een poging snel geld te verdienen
- Een subplot waarin een arm meisje een rijke aantrekkelijk kerel aan de haak slaat die haar overlaad met cadeautjes.
Nooit gewetenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:23 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe die troep allemaal heet. Verder klaagt mijn Chinese vriendin dat "Westerse series ingewikkeld zijn en veel te lang doorgaan".
Wat blijkt nu? De gemiddelde Chinese drama serie heeft een verhaal wat in ongeveer 30 afleveringen afgerond word. De meeste series worden 5 of 6 dagen in de week uitgezonden. Dus na net iets meer dan een maand is de serie al afgerond. Gezien het feit TV zenders iedere dag een drama willen uitzenden, kun je je wel indenken wat een low budget massa producten (met vaak dezelfde acteurs) Chinese drama series wel zijn.
- Aardige jongens die bij de Mafia terecht komen in een poging snel geld te verdienen
- Een subplot waarin een arm meisje een rijke aantrekkelijk kerel aan de haak slaat die haar overlaad met cadeautjes.
Soaps en bagger series dusquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:25 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
In het kort samengevat : GTST en SBS series
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:23 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Vond inderdaad de Powerups meestal nogal een Deus Ex Machina oplossing, maar vond het verhaal als concept erg goed. (Vechten om een oorlog te be-eindigen? Zijn de helden wel echt helden of terroristen?). Daarnaast was de serie redelijk donker bij tijden. (Kind soldaten en heilige oorlog) Overigens in Gundam 00 de eerste en enige Gundam serie die ik gezien heb tot zo ver. Heb Wing op mijn harde schijf staan, en Z en Seed op de plank staan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik prijs het niet aan, maar zeg alleen dat ik mijn oordeel nog niet klaar kan hebben zonder het te kijken. Toevallig ga ik nu beginnen.
[..]
Gundam 00 vond ik ook erg tof inderdaad! Soms wel wat onrealistisch, met die powerups die ze vaak plotseling kregen, maar het was wel erg leuk.
We zitten in dezelfde situatie. Ik heb ook enkel Gundam 00 gezien en ben van plan nog Seed te kijken en eventueel als ik voldoende vrije tijd weet te vinden nog de andere Gundams. Gundam Unicorn is nu bezig, maar ik ondervond dat je toch beter eerst Seed kan kijken om bekend te raken met het verhaal, Zeon etc.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:29 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Vond inderdaad de Powerups meestal nogal een Deus Ex Machina oplossing, maar vond het verhaal als concept erg goed. (Vechten om een oorlog te be-eindigen? Zijn de helden wel echt helden of terroristen?). Daarnaast was de serie redelijk donker bij tijden. (Kind soldaten en heilige oorlog) Overigens in Gundam 00 de eerste en enige Gundam serie die ik gezien heb tot zo ver. Heb Wing op mijn harde schijf staan, en Z en Seed op de plank staan.
De reden dat ik met Gundam 00 ben begonnen is omdat ik een aantal Gundam 00 speelgoed robots cadeau heb gekregen van iemand, en zodoende dus ging opzoeken uit welke serie die kwamen.
Ja, maar dan met een plot wat uitsluitend over geld, en verder niets anders gaat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:25 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
In het kort samengevat : GTST en SBS series
Seed vond ik zelf bagger qua characters verhaal en het idee is goed uitgedacht Wing is gewoon uber, Begin maar eens met Gundam 0083 of 080th MS Team die zijn ook onwijs goed.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:29 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Vond inderdaad de Powerups meestal nogal een Deus Ex Machina oplossing, maar vond het verhaal als concept erg goed. (Vechten om een oorlog te be-eindigen? Zijn de helden wel echt helden of terroristen?). Daarnaast was de serie redelijk donker bij tijden. (Kind soldaten en heilige oorlog) Overigens in Gundam 00 de eerste en enige Gundam serie die ik gezien heb tot zo ver. Heb Wing op mijn harde schijf staan, en Z en Seed op de plank staan.
De reden dat ik met Gundam 00 ben begonnen is omdat ik een aantal Gundam 00 speelgoed robots cadeau heb gekregen van iemand, en zodoende dus ging opzoeken uit welke serie die kwamen.
Ik zal 0083 en 080th MS Team ook maar eens opzoeken dan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Seed vond ik zelf bagger qua characters verhaal en het idee is goed uitgedacht Wing is gewoon uber, Begin maar eens met Gundam 0083 of 080th MS Team die zijn ook onwijs goed.
Neem wel de OCZ remasterd releasesquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:36 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Ik zal 0083 en 080th MS Team ook maar eens opzoeken dan.
Een schande. Dropped.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:25 schreef robin007bond het volgende:
Oké. Tot nu toe bevalt het me, maar mijn autisme kan het niet hebben dat er een foutje zit in de animatie:
[ afbeelding ]
Die dingen van zijn colbert hebben geen diepte. Het zijn gewoon twee simpele lijntjes die er over zijn getekend.
Oh, en ik wil even zeggen dat ik dat soort pakken in het echt ook altijd foeilelijk vind. Maar ik snap dat het in een anime leuk is om het wat speelser te maken, voor het contrast.
Dus alles gaat over financiën?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:23 schreef AgitoM het volgende:
[..]
De Chinese overheid wil natuurlijk een bepaalde moraal aan zijn burgers geven hoe om te gaan met geld. Of laten zien dat geld iets slechts is of zo. Vuile commies >:(quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:44 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Een schande. Dropped.
[..]
Dus alles gaat over financiën?
China kun je vandaag de dag nauwelijks nog communistisch noemen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De Chinese overheid wil natuurlijk een bepaalde moraal aan zijn burgers geven hoe om te gaan met geld. Of laten zien dat geld iets slechts is of zo. Vuile commies >:(
Oh, en Chuunibyou is wel redelijk. Sommige grapjes komen goed uit de verf. De serie moet het wel vooral hebben van de LOLSORANDOM XD grapjes, maar het is nog best leuk. Animatie is goed. Kleuren zijn wel erg verzadigd, maar dat past ook bij de serie. Verder valt me op dat sommige scènes echt overdreven zijn geblurred. Opzettelijk of niet, ik vond het wel een beetje vervelend.
Mijn oordeel: redelijk.
En deze serie is helemaal niet erg moe. Denpa Onna is echt wel erger dan dit.
En dit is ook niet de ergste moeblob of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |