abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117637789
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:23 schreef AgitoM het volgende:
Hallo Allemaal,

Heb over de jaren heen wat DVD's verzameld van zowel Macross en Robotech. Ben er recentelijk achter gekomen dat Macross en Robotech in principe twee verschillende verhalen zijn. Of uiteindelijk twee verschillende verhalen zijn geworden.

Ik zit me dus redelijk af te vragen hoe ik mijn DVD's qua verhaal moet scheiden, en in of er nog iets ontbreekt aan mijn collectie. Heb geprobeert er wijs uit te worden m.b.v de Wikipedia, maar ben nog steeds verward.

Zonder opschepperig te willen lijken, ik heb de volgende DVD's:

- Robotech box met daarin:
* The Macross Saga
* The Masters
* The New Generation

- Robotech The Shadow Chronicles
- Macross Plus (Movie Edition & 4 delige mini serie)
- Macross Dynamite Seven
- Macross II Lovers Again
- Macross Zero

Heb verder nog als (slechte) downloads:
- Robotech - The Movie
- Robotech II - The Sentinels

Heb desondanks dat ik de DVD's al jaren op de plank heb staan, momenteel alleen nog maar de Robotech Box kunnen kijken, en daarnaast Macross Plus.

Vraag me dus af, voordat ik verder ga kijken, hoe ik de DVD's moet opsplitsen qua verhaal.
Hoop dat iemand het uit kan leggen. :-)
Ik dacht dat het dezelfde series waren met wat footage uit andere series er bij geplakt bij RoboTech. Wel erg tof dat je de DVD's hebt _O_

En sorry. Het antwoord zou ik niet weten.
pi_117637851
*lekkere dutje gedaan*

quote:
Full Shipment Made for xxx
Dear Blue_Panther_Ninja ,

Your order No.xxx has been shipped on 05 Oct 2012 08:16.
Your tracking number is: xxx at DHL. Usually, tracking information is available 2 days after the shipment.
Please Confirm Order Received as soon as you have received your full order in satisfactory condition.
Eindelijk
*O* :9~

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:32 schreef De_Dakgoot het volgende:
Dat ik mijn photobucket hiervoor moet gaan gebruiken :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:23 schreef AgitoM het volgende:
Hallo Allemaal,

Heb over de jaren heen wat DVD's verzameld van zowel Macross en Robotech. Ben er recentelijk achter gekomen dat Macross en Robotech in principe twee verschillende verhalen zijn. Of uiteindelijk twee verschillende verhalen zijn geworden.

Ik zit me dus redelijk af te vragen hoe ik mijn DVD's qua verhaal moet scheiden, en in of er nog iets ontbreekt aan mijn collectie. Heb geprobeert er wijs uit te worden m.b.v de Wikipedia, maar ben nog steeds verward.

Zonder opschepperig te willen lijken, ik heb de volgende DVD's:

- Robotech box met daarin:
* The Macross Saga
* The Masters
* The New Generation

- Robotech The Shadow Chronicles
- Macross Plus (Movie Edition & 4 delige mini serie)
- Macross Dynamite Seven
- Macross II Lovers Again
- Macross Zero

Heb verder nog als (slechte) downloads:
- Robotech - The Movie
- Robotech II - The Sentinels

Heb desondanks dat ik de DVD's al jaren op de plank heb staan, momenteel alleen nog maar de Robotech Box kunnen kijken, en daarnaast Macross Plus.

Vraag me dus af, voordat ik verder ga kijken, hoe ik de DVD's moet opsplitsen qua verhaal.
Hoop dat iemand het uit kan leggen. :-)
Kijk liever naar alle Macross series,niet Robotech :r

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:57 schreef Bakakame het volgende:
Jup, 9 weken in India overleefd! :D
Was het gezellig??
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:43:04 #153
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117637935
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Eindelijk
*O* :9~

Pr0n?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_117637951
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Kijk liever naar alle Macross series,niet Robotech :r
Maar welke zijn Macross, en welke zijn Robotech? Alles met "Macross" in de naam zijn Macross delen? Zo ja, welke is het eerste deel? Ik neem aan dat het niet Macross II Lovers again is :-)
Macross Zero lijkt me weer meer zo'n prequel titel.
pi_117638012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:43 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Pr0n?
Gek zeg o|O

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:43 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Maar welke zijn Macross, en welke zijn Robotech? Alles met "Macross" in de naam zijn Macross delen? Zo ja, welke is het eerste deel? Ik neem aan dat het niet Macross II Lovers again is :-)
Macross Zero lijkt me weer meer zo'n prequel titel.
Zoeken!!
Robotech verhaal lijn is een mindfuck(is in feite 3 anime serie) :P
pi_117638271
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Gek zeg o|O

[..]

Zoeken!!
Robotech verhaal lijn is een mindfuck(is in feite 3 anime serie) :P
Heb door het kijken van de Robotech box inderdaad al gezien dat het gewoon 3 series zijn die eigenlijk qua verhaal niets met elkaar te maken hebben, maar door slim te dubben aan elkaar gelijmt zijn.

Heb verder al zitten zoeken op Wikipedia, maar vind het redelijk ingewikkelt om uit te zoeken wat precies Robotech is, en wat precies Macross is, en wat er nog onbreekt aan wat ik momenteel op de plank heb staan.

Edit:
Toch maar weer zitten lezen:
Robotech The Macross Saga is, als ik het goed begrijp, een aangepaste "veramerikaanste" versie van "The Super Dimension Fortress Macross". Dus in principe splitsen de verhalen zich in tweeen na "The Macross Saga"?
pi_117638487
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:51 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Heb door het kijken van de Robotech box inderdaad al gezien dat het gewoon 3 series zijn die eigenlijk qua verhaal niets met elkaar te maken hebben, maar door slim te dubben aan elkaar gelijmt zijn.

Heb verder al zitten zoeken op Wikipedia, maar vind het redelijk ingewikkelt om uit te zoeken wat precies Robotech is, en wat precies Macross is, en wat er nog onbreekt aan wat ik momenteel op de plank heb staan.

Edit:
Toch maar weer zitten lezen:
Robotech The Macross Saga is, als ik het goed begrijp, een aangepaste "veramerikaanste" versie van "The Super Dimension Fortress Macross". Dus in principe splitsen de verhalen zich in tweeen na "The Macross Saga"?
Robotech TV Tropes ,heel leerzaam en grappig O-)
pi_117638511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:51 schreef AgitoM het volgende:

[..]

RoboTech: The Macross Chronicles is volgens mij gewoon de originele Macross. Je mist 'Macross: Do you remember love?' een film die eigenlijk de eerste serie samenvat.

Volgens mij mis je ook Macross II en Macross frontier. Macross Zero is inderdaad een prequel.

Verder weet ik het niet. :@
pi_117638613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

RoboTech: The Macross Chronicles is volgens mij gewoon de originele Macross. Je mist 'Macross: Do you remember love?' een film die eigenlijk de eerste serie samenvat.

Volgens mij mis je ook Macross II en Macross frontier. Macross Zero is inderdaad een prequel.

Ik moet nog Frontier afkijken :+
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:01:50 #160
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117638708
Wie kijkt er nou anime? Dan ben je wel heel vreemd.
Echt coole mensen kijken nu naar de bruiloft van Nuran en Bilal in GTST.
Helemaal super.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:02:28 #161
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117638739
Dit ga ik zeker volgen die hamster is echt zon fucking baas.
[spoiler]

[spoiler]
pi_117638804
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:01 schreef Kyubey het volgende:
Nee dank je :P

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:02 schreef De_Dakgoot het volgende:
Dit ga ik zeker volgen die hamster is echt zon fucking baas.
[spoiler][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][spoiler]
Whut? _O-
pi_117638816
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:01 schreef Kyubey het volgende:
Heel soms vraag ik het mezelf nog serieus af ook.

Het is denk ik vooral door een teleurstelling geweest van de "reguliere media". Maar nu anime ook langzamerhand verpaupert kan het zo zijn dat er haast geen alternatief meer voor me is. ;(

Ik zit te overwegen om geen anime meer te kijken en af en toe nog een toppertje te kijken als die ooit nog gemaakt worden. :'(
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:06:16 #164
383398 Kyubey
pi_117638905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is denk ik vooral door een teleurstelling geweest van de "reguliere media". Maar nu anime ook langzamerhand verpaupert kan het zo zijn dat er haast geen alternatief meer voor me is. ;(

Ik zit te overwegen om geen anime meer te kijken en af en toe nog een toppertje te kijken als die ooit nog gemaakt worden. :'(
Een woord:
Chuunibyou.
Helemaal super.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:06:57 #165
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117638940
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:06 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Een woord:
Chuunibyou.
Maar chuunibyou heeft geen bazen hamster
pi_117638942
quote:

[..]

Geen oude series kijken??

Misschien te maken met huidige draconische anti-media piracy wet! :+

* Blue_Panther_Ninja kan zijn LOI web opdracht niet maken :'(

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:06 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Een woord:
Chuunibyou.
Ahahaha
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:07:51 #167
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117638983
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Whut? _O-
Busou shinki
pi_117639001
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Volgens mij is de orginele titel van "Macross II Lovers Again" gewoon "Macross II".
Is Frontier als afgelopen qua serie? Zo ja, als de serie afgelopen is en recentelijk is, zal ik misschien die DVD ook kunnen vinden.

Wat "Do you remember Love?" betreft. Had inderdaad nog nooit van die titel gehoord. Ben hem dus maar gaan downloaden. Hoop ooit nog wel eens de DVD tegen te komen.
pi_117639010
quote:

[..]

Doe zielig :')
pi_117639012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Geen oude series kijken??

Misschien te maken met huidige draconische anti-media piracy wet! :+

* Blue_Panther_Ninja kan zijn LOI web opdracht niet maken :'(

[..]

Ahahaha
Ik heb nog wel veel oude series die ik moet kijken, maar gawe4ognawiognoaerng ik weet het gewoon niet. :'(

En balen. Hoezo niet als ik vragen mag?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:09:06 #171
383398 Kyubey
pi_117639023
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:06 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Maar chuunibyou heeft geen bazen hamster
Welke serie was die hamster?
Helemaal super.
pi_117639043
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:09 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Busou shinki :P
pi_117639044
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:08 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Volgens mij is de orginele titel van "Macross II Lovers Again" gewoon "Macross II".
Is Frontier als afgelopen qua serie? Zo ja, als de serie afgelopen is en recentelijk is, zal ik misschien die DVD ook kunnen vinden.

Wat "Do you remember Love?" betreft. Had inderdaad nog nooit van die titel gehoord. Ben hem dus maar gaan downloaden. Hoop ooit nog wel eens de DVD tegen te komen.
Frontier is al afgelopen.

Do you remember love vond ik een hele aardige film, dus als je die nog kan vinden op DVD, dan raad ik je dat van harte aan. Je kunt er ook voor kiezen om de Japanse bluray te importeren.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:10:23 #174
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117639060
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:09 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Busou shinki
pi_117639127
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:08 schreef AgitoM het volgende:

[..]

http://www.archonia.com/mangashop/en/ checken :Y)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik heb nog wel veel oude series die ik moet kijken, maar gawe4ognawiognoaerng ik weet het gewoon niet. :'(

En balen. Hoezo niet als ik vragen mag?
Rustig maar *;

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Frontier is al afgelopen.

Do you remember love vond ik een hele aardige film, dus als je die nog kan vinden op DVD, dan raad ik je dat van harte aan. Je kunt er ook voor kiezen om de Japanse bluray te importeren.
Veel goedkoper,in plaats van kopen in Japan. _O-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:14:31 #176
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_117639213
quote:
*prijst ondertussen Chuunibyou aan*
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:57 schreef Bakakame het volgende:
[..]

:{w }:|
Awww. ;(
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_117639229
quote:

[..]

Gezien het feit dat ik hier in Azie de keuze heb uit "Hersenloze TV uit China" en "Heel oude niet zo bijzondere westerse TV series", download ik het gros van de Amerikaanse series die ik wil zien, en kijk ik daarnaast inderdaad redelijk wat Anime. Van een hoop Anime's is het verhaal een stuk sterker dan de gemiddelde TV serie.

Vanavond heb ik Gundam 00 af zitten kijken, vond het een sterke serie, de film was helaas wat zwakjes.

Overigens als je ooit iemand wilt martelen. Bind hem vast op een stoel, en dwing hem een willekeurige Chinese Drama serie te kijken. Gegarandeert de persoon breekt binnen een half uur.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:16:45 #178
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_117639333
Gundam 0083 en 08th ms team zijn pas sterke gundam series
pi_117639341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef .Cake. het volgende:

[..]

*prijst ondertussen Chuunibyou aan*

Ik prijs het niet aan, maar zeg alleen dat ik mijn oordeel nog niet klaar kan hebben zonder het te kijken. Toevallig ga ik nu beginnen. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:14 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ik hier in Azie de keuze heb uit "Hersenloze TV uit China" en "Heel oude niet zo bijzondere westerse TV series", download ik het gros van de Amerikaanse series die ik wil zien, en kijk ik daarnaast inderdaad redelijk wat Anime. Van een hoop Anime's is het verhaal een stuk sterker dan de gemiddelde TV serie.

Vanavond heb ik Gundam 00 af zitten kijken, vond het een sterke serie, de film was helaas wat zwakjes.

Overigens als je ooit iemand wilt martelen. Bind hem vast op een stoel, en dwing hem een willekeurige Chinese Drama serie te kijken. Gegarandeert de persoon breekt binnen een half uur.
Gundam 00 vond ik ook erg tof inderdaad! Soms wel wat onrealistisch, met die powerups die ze vaak plotseling kregen, maar het was wel erg leuk.
pi_117639355
Bedankt trouwens voor de website linkjes allemaal. Ik ben zo eens slapen, maar zal de linkjes morgen op mijn gemak eens doornemen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')