SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vier laatste haaksels uit het vorige topic:
DonnaRush's 2e Joey
MaximusTG's Kirby
Angelof9's Panda
Bietel's ketting![]()
Ik denk dat het "verschil" eerder komt doordat de definitie van de maten anders zijn. Als ik bijv op een babyflesje kijk, dan is er zelfs een verschil tussen UK fl oz en US fl oz. Kan dus ook met lengte zo zijn?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:08 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik wil niets af doen aan de geweldige TT (), maar het verschil in lengte tussen Amerikanen en Nederlanders is bij de geboorte nog niet zichtbaar/meetbaar, dat verschil ontstaat pas later.
Dus in principe hoef je daar met patronen geen rekening mee te houden
ow...shit....dat is een spelfout...ik wilde eerst nederlanders schrijven...en toen heb ik er nog baby's achter gezet maar ja dat werkt natuurlijk niet zo.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:36 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind dat "Nederlanderse" zo grappig, maar ik weet niet of dat bewust is of gewoon een spelfout
Daar stip je nu net iets leuks aan. De meeste ouders hijsen hun meisje in roze en hun jongen in blauw zodat andere mensen weten wat het geslacht van de uk is. Meestal zie je dat namelijk niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:36 schreef Angelof9 het volgende:
En babies hebben niet echt een geslacht, ik bedoel wel fysiek natuurlijk, maar qua persoonlijkheid maakt het toch nauwelijks verschil? En je ziet het verschil vaak ook alleen maar aan de kleuren waar de ouders het in hijsen!
Die intensie had ik ook en ik heb het 2 jaar stug volgehouden... en nu hebben we elke ochtend ruzie met Minke omdat ze perse een ROZE!!! ROK!!! of JURK!!!! aan wil. (die vreselijke haarbanden hebben we gelukkig nooit gedaan en hoeft nog steeds niet. )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahaah ja idd..."it's a it"Ik hou ook echt niet van roze, of het moet zon kleur als grenadine zijn ofzo en hard roze maar dat baby roze is echt om te
mijn baby krijgt dus ook echt geen roze kamer ala barbie (en ook geen rokjes, jurkjes enzo) of zon strikjeshaarband....verschrikkelijk.
----
Toen ik een uk was, wilde ik alleen maar paars! En lakschoenen want die glimmen zo mooi.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Die intensie had ik ook en ik heb het 2 jaar stug volgehouden... en nu hebben we elke ochtend ruzie met Minke omdat ze perse een ROZE!!! ROK!!! of JURK!!!! aan wil. (die vreselijke haarbanden hebben we gelukkig nooit gedaan en hoeft nog steeds niet. )
Hahah maar Minke is wel een stoer meisje toch (kom wel eens in OUD en het fototopicquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Die intensie had ik ook en ik heb het 2 jaar stug volgehouden... en nu hebben we elke ochtend ruzie met Minke omdat ze perse een ROZE!!! ROK!!! of JURK!!!! aan wil. (die vreselijke haarbanden hebben we gelukkig nooit gedaan en hoeft nog steeds niet. )
Nee we hadden toch die man uit België ook? Maar die post al een topic of 100 niet meer mee geloof ik :pquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:22 schreef Angelof9 het volgende:
Hey Maximus, als ik zo vrij mag zijn, ben je echt een mannetje of heb je gewoon dat icoontje niet ingesteld?
Zo ja, dan ben je onze eerste echte man! (we hadden er al eerder 1, maar dat bleek toch een vrouw die het icoontje niet had ingesteld)
Dat je dat nog weet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:32 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nee we hadden toch die man uit België ook? Maar die post al een topic of 100 niet meer mee geloof ik :p
-edit-
was dat niet Redostrike?
Nu ik trouwens aan het kijken ben, zie ik dat ik voor het eerste in topic #45 heb gepost... Dat betekend dat ik alweer 104 topics meedraai haha!En thanks voor Trui en Phluphy die me toen aangemoedigd hebben met doorgaan toen 'elke keer al m'n draden van het haakje af flikkerden' en 'alles een grote knoop werd toen ik het hoekje om ging'
Tofquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef MaximusTG het volgende:
Heb weer een poppetje gemaakt:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Extra tof!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:23 schreef MaximusTG het volgende:
Haha, ja, ik ben echt een man. Ik weet niet, ik vind het altijd leuk om dingen te leren hoe je van niets, iets maakt
.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 19:56 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste bird of a feather gemaakt
Extra cool!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:23 schreef MaximusTG het volgende:
Haha, ja, ik ben echt een man. Ik weet niet, ik vind het altijd leuk om dingen te leren hoe je van niets, iets maakt
.
volgens mij valt het heel erg mee!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb het grootste gedeelte van mijn eerste slofje af......maar uiteraard ziet het er nog niet zo uit als op het voorbeeld (hij is nog niet echt in model gebracht)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar mijn schelpjes zijn veel kleiner....of lijkt dat maar zo?
dankje, nu nog afmaken en leuke knoopjes zoeken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:59 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
volgens mij valt het heel erg mee!Zijn tof!
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:55 schreef CindieY het volgende:
Ik geloof dat ik nog wat vaker naar filmpjes moet kijkenIk heb nu een paar keer kort wat zitten prutsen om een simpel lapje te haken, maar er gaat iedere keer aan de uiteinden iets mis waardoor er een gat ontstaat. Maar goed, ik ben dan ook wel lekker eigenwijs bezig en heb geloof ik iets te weinig geduld om goed naar filmpjes te kijken
Wat is nu eigenlijk de makkelijkste steek om mee te beginnen?
De single crochet (vaste). Die heeft de op de slip stitch (halve vaste) na de minste bewegingen maar haakt wel soepeler en met minder gepriegel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:55 schreef CindieY het volgende:
Ik geloof dat ik nog wat vaker naar filmpjes moet kijkenIk heb nu een paar keer kort wat zitten prutsen om een simpel lapje te haken, maar er gaat iedere keer aan de uiteinden iets mis waardoor er een gat ontstaat. Maar goed, ik ben dan ook wel lekker eigenwijs bezig en heb geloof ik iets te weinig geduld om goed naar filmpjes te kijken
Wat is nu eigenlijk de makkelijkste steek om mee te beginnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja en die panda![]()
En onze mannelijke toevoeging gaat ook lekker snel!
nee het kan kloppen dat ze niet boven elkaar zitten. ik heb niet netjes elke rij afgesloten met een halve vaste en heb gewoon door gehaakt. (al zorgde dat later wel voor problemen, kwam niet uit met aantal steken enzo)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef bietel het volgende:
Jeetje Whoopidoo, wat een verhaal! Sterkte!
Moet toch ook even melden dat ik de TT erg goed vind!En je slofje wordt leuk
Die schelpjes zien er goed uit hoor.
Misschien ligt het aan de foto hoor, maar kan het zijn dat de fphdc en de bphdc niet precies boven elkaar zitten, bij het voetje?
Ik vond zelf in het patroon die 2e rij sc, in de overgang van voetje naar enkel niet zo mooi. Dat ga ik de volgende keer zo aanpassen, dat ik maar 1 rij doe. Dan komen die schubben ook wat lager te hangen. Dat vind ik geloof ik mooier.
Hoe groot zijn ze bij jou geworden? Ik zal ook een foto plaatsten als ze af zijn
En we hebben er weer een man bij!! LeukEn het lukt je al aardig ook, zie ik!
Redostrike was inderdaad onze andere (belgische) haker
Ik heb ook even gecheckt en ik praat mee sinds topic #70. Ik zit dus iets over de helft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke giraf!
Moet je het hoofd nog haken trui of ie die al af?
Om ook nog iets leuks toe te voegen aan dit topic heb ik even snel foto's gemaakt.
Monstertje:
Stitch:
Pokemon zonder ogen:
(dat groene ding op zn hoofd is een blaadje).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik moet sommige stukjes ook wel eerst even goed lezen hoor.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
nee het kan kloppen dat ze niet boven elkaar zitten. ik heb niet netjes elke rij afgesloten met een halve vaste en heb gewoon door gehaakt. (al zorgde dat later wel voor problemen, kwam niet uit met aantal steken enzo)
heb jij dat wel steeds gedaan? want daar krijg je toch meestal zon lijn van in je werk en dat ziet ook niet mooi uit lijkt me.
volgens mij zijn die van mij qua zool toch wel 8,5 a 9cm geworden.
ik vond het patroon best lastig te lezen, slecht uitgelegd, fotos niet duidelijk....nu snap ik het wel maar sommige dingen toch echt 2x moeten lezen voordat ik snapte wat de bedoeling was..
Ik maak er sokken van voor een vriend. het wittige is het elastische. het is heel elastisch garen! ik vind het heel leukquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik weet alleen niet of ik zo tevreden ben met het garen dat ik gekocht heb.....Garen met een mooi kleurverloop zoals in het voorbeeld gebruikt worden hadden ze niet en heb nu een bol van Lana Grossa meegenomen (wat een godsvermogen kosten die krengen). Deze heeft een iets sneller kleurverloop en er zit een gek wit draadje door alles heen (tis net of je bijv 3 draadjes kleur hebt en 1 draadje wit)...
Ik haak nog ff verder, maar als het echt niet bevalt gaat hij terug...
[ afbeelding ]
foto is niet van mij en kleuren komen niet echt overeen....zit ook veel groen in. maar kan wel voor jongen en meisje toch?
Ow als een vriend van jou er al sokken van heeft is het zeker voor een jongen en meisje te doenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik maak er sokken van voor een vriend. het wittige is het elastische. het is heel elastisch garen! ik vind het heel leuk
Ik zal m'n driehoek shawl omdoen. Foto in vorige topic of die daarvoor alweer.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ken ook niemand verder. na morgen hoop ik Creado te herkennen maar verder. Ik neem mijn granny stripe sjaal mee, als je me herkent spreek me maar aanmisschien zeg ik wat terug
Voor ons het trouwens wel ver, zon 2 uur rijden. Ja ik ben gek ik weet het, maar had toch niets anders te doen.
Nemen jullie ook haakwerk mee trouwens? Op de site stond dat er mogelijkheid was om samen wat te haken, misschien ook wel een keer leuk om te doen.
Gelukkig heb ik ook een hobbywinkel om de hoekquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:05 schreef CREADO het volgende:
CindieY. Katoen kun je bij de wibra of op de markt halen en natuurlijk bij hobby of winkels. Of internet :-)
Wibra is dun katoen en bij overige iets dikker...
Ik wilde van die oude zwarte knopen doen, met zo'n bol randje en 4 gaatjes (zoals de ogen uit de film Coraline. Heb de oude knopendoos van mijn moeder geplunderdquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bietel, ik denk dat ik bij het volgende slofje wel ga proberen om te sluiten met een slipstitch, hoop dat dat niet veel verschil maakt en dat een noob dat niet zietmisschien kom ik dan wat beter uit met de steken.
Weet jij al wat voor knoopjes je gaat gebruiken? Ik wil morgen even kijken bij Echtstudio of die knoopjes hebben anders bestel ik denk ik via Etsy (en hopen dat ze dan op tijd binnen zijn, slofjes moeten voor de 28e klaar zijn).
Nee sorry, toch maar niet. Slecht bericht gekregen, dus geen zin.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:58 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik was ook van plan rond die tijd te gaan. Wil je nog altijd mee, angelof9?
hahah een vriendin van mij is ook zwanger en wil haar de slofjes voor haar verjaardag geven (met nog iets erbij voor haar zelf). Ik heb slofje nummer 1 af, gaat eigenlijk best snelquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:42 schreef bietel het volgende:
[..]
Ik wilde van die oude zwarte knopen doen, met zo'n bol randje en 4 gaatjes (zoals de ogen uit de film Coraline. Heb de oude knopendoos van mijn moeder geplunderdAnders misschien houten beertjes van de markt. hangt er een beetje vanaf hoe snel mijn vriendin bevalt
(ze is vandaag uitgerekend!)
Ben nu aan slof nr2 bezig
Leuke deken trouwensIs dat die bravo big?
Ik zou een klein projectje doen. Pannenlappen, kussenhoes, of een muts.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:11 schreef CindieY het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik ook een hobbywinkel om de hoekIk vind 't alleen zo'n verschrikkelijk claustrofobisch winkeltje, stellingen tot aan het plafond vol met wolletjes en stofjes en ander garen en prutsspul. Stellingen staan schots en scheef door de winkel (en dat terwijl ze net verbouwd hebben
), dus de kassa achterin de winkel vinden is ook een kunst. Nouja, morgen even een rondje door de stad en over de markt hoppen dus, wordt nog een druk dagje.
Zit ondertussen echt oude topics door te neuzen, al die leuke dingetjesWat is een leuk en niet te moeilijk beginnerspatroontje?
Ow dat spijt me voor je. Heel veel sterkte!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:59 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Nee sorry, toch maar niet. Slecht bericht gekregen, dus geen zin.
Ik ken ook niemand irl. Ik kom van regio Delft, dus ook circa 30 min.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:16 schreef CREADO het volgende:
Ik ken jullie alleen van hier :-). Komen jullie van ver? Voor mij is het iets van 35 min. denk ik...
Die is zo coolquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:51 schreef Serinde het volgende:
Tyler-girl: ik zou eerder een effen garen gebruiken voor die slofjes, het patroon valt zo een beetje weg vind ik. Maar wel leuk! Mooie deken ook.
Creado je girafmooie kleuren!!
Muck is dat het garen van de Lidl? Had je met dit patroon wel genoeg? Ik zou graag een aan-foto willen zien of doe je daar niet aan?Hij ziet er mooi uit maar met poncho's vind ik dat zo lastig op een hanger.
Trui je teckel wordt gaaf
whoop goede en mooie productie![]()
Ik ben in navolging van de groene zebra Zoey met een gele bezig![]()
En heb eindelijk m'n kerstkrans afgemaakt:
[ afbeelding ]
Thanks! Het is inderdaad ontzettend snel gegaanquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:16 schreef trui het volgende:
wat snel heb je die poncho gemaakt, muck, mooi!
Dat kloptquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:51 schreef Serinde het volgende:
Muck is dat het garen van de Lidl? Had je met dit patroon wel genoeg? Ik zou graag een aan-foto willen zien of doe je daar niet aan?Hij ziet er mooi uit maar met poncho's vind ik dat zo lastig op een hanger.
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:17 schreef Muck het volgende:
[..]
Thanks! Het is inderdaad ontzettend snel gegaan
Het grootste gedeelte heb ik in de auto gemaakt (niet terwijl ik zelf reed hoor)
Ik heb jou helaas niet gezien, Tyler-Girl dan weer wel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:40 schreef CREADO het volgende:
En weer terug van echtstudio?....wat een drukte!!! Wel erg leuke dingen en ideeën.
En nogmaals dank tylergirl. En ga zeker dat patroontje eens proberen met andere naald.
:-):-):-):-)
Ik heb ze redelijk stevig opgevuld, maar ik heb ook heel stevig gehaakt, catania met een haaknaald van 2,5. Ik trek altijd even aan na een vaste.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:21 schreef Jumpsje het volgende:
Oooh Mizz Enroe, ik heb ze gezien, wat mooi!! Vooral vaasje vond ik zo schattig in een split zittend. En wat heb je ze stevig opgevuld, dat is stampen zeker?!
Verder voor ¤50 ingeslagen, vooral katoen.. :-$
ow, kreadoe is ook best leuk. wij (mam en ik) gaan nu waarschijnlijk ook 3november.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:48 schreef DonnaRush het volgende:
Wat leuk dat jullie allemaal een leuke dag gehad hebben. Ik kom uit Friesland, dus veel te ver voor mij. Naar de Kreadoe ga ik wel 3 nov. daar ben ik nog nooit geweest.
Vandaag heb ik eindelijk leuke knopen gevonden voor op m`n gehaakte baby laarsjes en ook m`n knopen uit HongKong lagen in de brievenbus. Als een kind zo blij dus vandaag!
Een naald waarmee je precies goed het draad door een lusje kan trekken. Als je naald te dun is sterks je vaak door de draad heen, of glipt het eraf.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb een hele zak vol met acryl en wol in verschillende diktes. Er zitten geen labels omheen, hebben jullie tips voor een beginner hoe ik kan zien/meten/whatever wat de juiste haaknaald is bij een draad?
Is alleen m'n 'gewone' katoen hè, reken daar nog 45 onaangebroken bollen bij, +/- 25 bollen stylecraft, 20 bollen drops paris en nog wat los spul. (Superba Poems, Lana Grossa Lace Lux, partner 3,5, 'onbekende' bollen heel dun katoen).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:13 schreef Herfstblad het volgende:
Die stash valt best mee hoor.Ik heb zo'n 6 vakken van mijn Expedit vol plus een kleine boekenkast (2 planken) en 3 curvers
Ik woon centraal trouwens (bij Utrecht) en ik kan alleen op zondag of maandagIk werk op zaterdag (tsja, post moet op zaterdag gewoon bezorgd worden
)
mocht je nog eens zoiets hebben: je kunt altijd een (of meer) extra 'meerder'ronde(s) toevoegen tot je cozy de juisteomtrek heeft. dat zul je dan ook moeten doen bij het minderen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:18 schreef MarinaJozina het volgende:
Leuk idee zo'n meet![]()
Ik woon in de buurt van Delft en Den Haag. Ik werk niet fulltime, maar heb niet een vaste vrije dag, wel ben ik in het weekend altijd vrij.
Die apple cozy lijkt wel beter te worden met naald 5 (ook al stond er 3-4 op het label). Ik kon het niet laten om het nog een keer te proberen
Dankjewel!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:37 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Een naald waarmee je precies goed het draad door een lusje kan trekken. Als je naald te dun is sterks je vaak door de draad heen, of glipt het eraf.
Dan heb ik nog wel meer denk ikquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:23 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Is alleen m'n 'gewone' katoen hè, reken daar nog 45 onaangebroken bollen bij, +/- 25 bollen stylecraft, 20 bollen drops paris en nog wat los spul. (Superba Poems, Lana Grossa Lace Lux, partner 3,5, 'onbekende' bollen heel dun katoen).
Volgens mij moet het dan een zondag worden?
En anders even in dit topic een oproep plaatsen. Als je ziet wat sommigen voor voorraden hebben, zit jouw kleur er misschien ook wel tussen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:47 schreef Mirjam het volgende:
van de zomer aan een poncho begonnen, toen in de hoek gegooid.
vandaag weer opgepakt, ik geloof dat ik meer bollen nodig heb dan ik had berekend![]()
hopen dat iok de juiste kleuren nog kan vinden als het zover is
Alle begin in moeilijk, maar niet zo netjes van die winkel om zo tegen iemand te pratenquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:36 schreef mainedoll het volgende:
JemigWat een boel garen
Ik heb een tijdje geleden om beginnershulp gevraagd hier, en het lukt nu aardig. (alleen lapje hoor, nog geen ingewikkelde patronen ;-) )
Ik ben begonnen met een telefoonhoesje voor mezelf. Die is af (moet alleen nog aan elkaar genaaid worden, maar ik heb daar geen goede spullen voor).
Voor mijn zusje haar verjaardag wil ik ook een hoesje maken. Van Nijntje. Dus ik heb het nu zo'n zelfde hoesje gemaakt alleen zonder klepje. En aan de achterkant wil ik dan 2 oortjes zetten (i.p.v. het klepje zeg maar). Dit lukt allemaal redelijk quote van mw van handwerkwinkel: "je haakt matig... *hier* , *hier* en *hier* zitten foutjes"Was de eerste en de laatste keer dat ik daar kwam
, maar nu zit ik met de oogjes en het mondje van Nijntje. Hoe zal ik dat erop doen? Borduren (kan ik eigenlijk ook niet
) of ovale oogjes haken en die er weer op zetten?
Volgend project is ook al ingekocht: muts voor kind
Heb Katia Alpaca en haaknaald 4 gekocht (bij die stomme winkel dus :/ en me nog een patronenboekje aan laten smeren, met voornamelijk breien, zag ik later (duits boekje). )
Ow ja, chikorita, die is kleiner als bayleef en volgens mij idd familie (bayleef is geevolueerde versie van chikorita?quote:Op zondag 7 oktober 2012 09:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Voor die mn pokemon aan het raden waren, het is chikorita. Maar Bayleef is geloof ik familie(of wat zijn die dingen van elkaar?)
Ik denk dat het overeen komt met wat ik hebquote:Op zondag 7 oktober 2012 09:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik vind de stash ook niet heel groot
Maar wij zijn abnormaal. We hebben beneden 6 van die plastic boxen(1 katoen, 1 bravo/phildar, 1 blauwgroen, 1 zwartwitbruin, 1 rozegeel, en 1 met roodpaars). En dan boven nog een kast met dubbele bollen. T is belachelijkEn dan vaak nog niet t kleurtje hebben wat je wilt
Voor die mn pokemon aan het raden waren, het is chikorita. Maar Bayleef is geloof ik familie(of wat zijn die dingen van elkaar?)
Ga niet zo snel met mn dinosaurus, na bericht van mn broer vrijdag was ik een beetje van slag, en zelfs geen zin om te haken.
En dan nog terloops noemen dat ze elke woensdagmiddag haak- en breiles geeft... Voelde alsof ze erg neerkeek op beginnende handwerksters en liever alleen zaken deed met de ervare).quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:04 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Alle begin in moeilijk, maar niet zo netjes van die winkel om zo tegen iemand te praten![]()
Ik heb nog niet eens aan vilt gedacht! Blijft dat wel goed zitten? Want het hoesje zal natuurlijk echt een gebruiksvoorwerp worden (ga ik tenminste vanuitquote:Voor die oogjes zou je ook vilt kunnen gebruiken en dat erop plakken of toch borduren. Mocht je ooit amigurumi's (gehaakte knuffels) willen gaan maken zul je denk ik nog veel moeten gaan borduren.
Ga ik zeker bekijken (zodra mijn laptop weer meewerkt, die heeft nu zelfs moeite met de bewegende smileysquote:Om je hoesje aan elkaar vast te maken zou je dit kunnen gebruiken (tutorial over hoe je grannys aan elkaar miet maken,maar zal denk ik ook met een hoesje lukken)
http://grumpygirl.blogs.com/home/2007/08/tutorial-the-am.html
ik heb alleen even meegelezen omdat te druk...quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:25 schreef mainedoll het volgende:
[..]
En dan nog terloops noemen dat ze elke woensdagmiddag haak- en breiles geeft... Voelde alsof ze erg neerkeek op beginnende handwerksters en liever alleen zaken deed met de ervare).
[..]
Ik heb nog niet eens aan vilt gedacht! Blijft dat wel goed zitten? Want het hoesje zal natuurlijk echt een gebruiksvoorwerp worden (ga ik tenminste vanuit)
[..]
Ga ik zeker bekijken (zodra mijn laptop weer meewerkt, die heeft nu zelfs moeite met de bewegende smileys)
De mevrouw van de winkel had dat commentaar puur op mijn haakwerkje, had niet met de oogjes ofzo te maken. Want daar had ik het niet over gehad, ze wilde alleen mijn haakstijl zien (los of vast)quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:37 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik heb alleen even meegelezen omdat te druk...
Maar hier wilde ik wel even op inhaken![]()
stom dat die winkel het zo lomp zei.. maar een telefoonhoesje met veiligheidsoogjes...O.o ik denk dat je daar enorm mee moet oppassen. Vilt zou een goede vervanger zijn (gewoon met naald en draad erop vastnaaien)
De rede waarom ik dat zeg is dat je telefoon zou kunnen beschadigen van de achterkant van de oogjes. Houd dat wel goed in de gaten. Of je moet over de veiligheidsachterkantjes nog een beschermlapje naaien.. dan komt het wel goed. Zou zonde zijn als je ineens een kras of een bats in je scherm hebt (bijvoorbeeld door stoten van je tas of hoesje en dan knalt het oogje in je scherm). Ik noem maar even extreme gevolgen, want beter er op geattendeerd zijn van te voren dan achteraf
ooooh, die konijntjesquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet met vilt gewerkt heb, maar volgens mij blijft dat wel goed zitten. je zou het voor de zeker ook vast naaien. zoals ze hier bij de voetjes hebben gedaan. dat moet niet zo moeilijk zijn lijkt me.
http://blog.makezine.com/craft/craft_pattern_spring_bunny/
nee ik bedoelde.. lomp zei over haakwerkje....quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:46 schreef mainedoll het volgende:
[..]
De mevrouw van de winkel had dat commentaar puur op mijn haakwerkje, had niet met de oogjes ofzo te maken. Want daar had ik het niet over gehad, ze wilde alleen mijn haakstijl zien (los of vast)
Desalniettemin ben ik heel erg blij met je tip, want ik had nog helemaal niet bij eventuele beschadigingen nagedacht
Leuk! Ik heb knoopjes gekocht op Ebay en op de zaterdagmarkt in de stad. Dus geen speciale winkel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ow, kreadoe is ook best leuk. wij (mam en ik) gaan nu waarschijnlijk ook 3november.
welke knoopjes heb jij besteld/gekocht? en waar heb je ze gekocht....ik zoek er ook nog.
Wat schattigquote:Op zondag 7 oktober 2012 17:04 schreef crejo het volgende:
wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt!!! Ik heb weer even bijgelezen.
Sterkte voor degenen met lastige prive-situaties........
was er nou iemand die nijntjes ging maken? Er is een patroon van. zal nog een foto laten zien van hoe ik ze heb gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik heb nog een aantal dingen gemaakt, alles is ook al weer weg. haha. zal nog even foto's uploaden.
Ja die roze is ook van catania....maar volgens mij is dat dezelfde die jij ook had gekocht hoorquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:19 schreef CREADO het volgende:
Leuk crejo, staat nijntje op internet. Heb je een link? Erg lief is ie...
Tyler girl, is die roze ook van catania? Die is ook mooi!
Geen flauw idee of dat met normale vilt ook kan.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
Er staat verder geen beschrijving in het patroon dat je een mutsje moet haken, dus dat zal dan wel niet. Maar dan zou wel gewoon met elke soort vilt ofzo moeten kunnen dus?
Oohh Linkquote:Op zondag 7 oktober 2012 20:12 schreef MaximusTG het volgende:
Heb je hier iets aan?
http://www.sewingdaisies.(...)tlCrochetSymbols.pdf
Ik wil heel graag deze maken: http://nerdigurumi.com/20(...)n-link-play-set.html
Maar denk dat ik eerst nog eens deze ga maken:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=334739.0
dankje, ik heb haar ook al gemaild....ik ben eigenlijk niet van plan om daar apart garen voor te gaan kopen, dus dam krijgt hij denk ik gewoon een gehaakt hoedje...quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:35 schreef annelotje het volgende:
Wat een leuke dingen weer en veel ambitieuze projecten. Leuk!
@tg het hoedje van michi is eerst gehaakt en van vervilt. Dat heb ik een keer aan de patronenmaakster gevraagd. Ik heb het zelf niet geprobeerd om te maken.
SPOILER: DoobsieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat me weten wat ze zegt, ik heb dat patroon ook!quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
dankje, ik heb haar ook al gemaild....ik ben eigenlijk niet van plan om daar apart garen voor te gaan kopen, dus dam krijgt hij denk ik gewoon een gehaakt hoedje...
Ik ben ook een beginner, maar ik heb bij mezelf gemerkt dat het meestal al fout gaat bij de ketting van lossen die ik als eerste opzet. Die haak ik nu met een maatje groter en daarna ga ik over op de maat die ik nodig heb, dan wordt het al veel minder strak.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:30 schreef Puala het volgende:
Vraagje. Ik ben sinds vorige week begonnen met haken. Ik doe alleen telkens hetzelfde foutIk trek de boel eigenlijk te strak waardoor ik er later met mijn haaknaald niet meer in kan. Als jullie snappen wat ik bedoel
Zijn er truukjes voor om het af te leren? Na voor de 20e keer de boel uitgehaald te hebben en weer opnieuw te zijn begonnen zakt me de moed een beetje in de schoenen
Je kunt proberen om je draad anders in de hand te nemen. Ik haak zelf ook heel erg strak. Dat doe ik met mijn linker wijsvinger. Ik heb de draad over mijn wijsvinger en trek deze strak door mijn wijsvinger omhoog te doen. Afgelopen zaterdag zag ik een mevrouw haken die ook de draad over de wijsvinger heeft, maar ze hield ook het haakwerk vast met haar wijsvinger (ik doe dat met mijn middelvinger).quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:30 schreef Puala het volgende:
Vraagje. Ik ben sinds vorige week begonnen met haken. Ik doe alleen telkens hetzelfde foutIk trek de boel eigenlijk te strak waardoor ik er later met mijn haaknaald niet meer in kan. Als jullie snappen wat ik bedoel
Zijn er truukjes voor om het af te leren? Na voor de 20e keer de boel uitgehaald te hebben en weer opnieuw te zijn begonnen zakt me de moed een beetje in de schoenen
ik heb een mail van haar terug....quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:34 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Laat me weten wat ze zegt, ik heb dat patroon ook!
Ik denk dat jij op deze manier haakt (ik doe het in ieder geval zo.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:42 schreef Puala het volgende:
Jeej, tips![]()
De eerste ketting met een grotere haaknaald ga ik vanavond eens proberen. Klinkt als een goed idee in elk geval. Daar gaat het namelijk het meeste fout.
De houding ga ik vanavond even onderzoeken met wol er naast. Zo op papier snap ik hem niet helemaal![]()
En halve vasten, check. Is er een andere steek waar je beter mee kan beginnen?
Dat laatste ziet er mooi uit! Lijkt wel geweven. Heb je een patroon bij dat plaatje?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:04 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik denk dat jij op deze manier haakt (ik doe het in ieder geval zo.)
[ afbeelding ]
Wat je zou kunnen proberen is dit:
[ afbeelding ]
Ik had dat plaatje alleen gegoogled voor de handen, maar toevallig heb ik wel het patroon voor je. Pinterest mag je ervoor bedanken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:15 schreef mmascha het volgende:
[..]
Dat laatste ziet er mooi uit! Lijkt wel geweven. Heb je een patroon bij dat plaatje?
Haha, ik dacht echt dat ik de enige was die zo met dat vingertje omhoog haakte, maar gelukkig zijn er meer!quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:04 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik denk dat jij op deze manier haakt (ik doe het in ieder geval zo.)
[ afbeelding ]
Wat je zou kunnen proberen is dit:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:15 schreef mmascha het volgende:
[..]
Dat laatste ziet er mooi uit! Lijkt wel geweven. Heb je een patroon bij dat plaatje?
Ik denk dat het de 'woven stitch' is, gister toevallig tegengekomen op deze site:quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:23 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik had dat plaatje alleen gegoogled voor de handen, maar toevallig heb ik wel het patroon voor je. Pinterest mag je ervoor bedanken.
http://mcinva-roomonthele(...)chwoven-knitted.html
Hmz ik zie nu pas dat het breien is!
Dat vind ik mooi!!quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:13 schreef trui het volgende:
en als je het met halve stokjes in plaats van vasten doet wordt het zo:
[ afbeelding ]
Die ga ik kopen! En iemand die van uiltjes houdt erg blij maken.quote:
dankjequote:Op maandag 8 oktober 2012 19:05 schreef CREADO het volgende:
Mooi tyler girl! Hoe heb je nu de poten vast gemaakt ? En hoorde het neusje zo hoog?
DT Padma's!quote:
hier is het staartje ook van losse maar daar blijven ze wel goed vanaf. Ze bijten hem vaak in de dikke grote oren. Zo slepen ze hem ook vaak door het huis heen. Dan weer boven, dan beneden.. nu al dagen in hun mandje en hebben ze het voorzien op mijn spruitjes en mandarijntjes...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:28 schreef KarinvdB het volgende:
Oooh Dottey wat leuk om je mannen weer te zienwat worden ze groot he! Hier ontkomen de neko's en jacobus ook niet aan bijten in de pootjes enzo. Ik had een keer een muisje voor ze gehaakt, staart was lossen met vasten er op, maar die hadden ze na 1 dag er al af gebeten.... vond ik een tijd later terug in de kattenbak. Moet ook geen wol laten liggen.....
Die llama is super zeg! Ik vind een aantal DC patronen ook erg leuk maar heb me er nog niet aan gewaagd.
Ja, ik weet ook wel dat de Kerstman afgeleid is van Sinterklaas, maar ik vind het wel degelijk 2 verschillende figuren. Ook al lijken ze veel op elkaar, ze zijn niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 07:53 schreef trui het volgende:
santa claus is toch ook in de basis dezelfde als sinter klaas?
Van Duitsland wist ik het inderdaad ook wel ja, vooral langs de grens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:41 schreef Angelof9 het volgende:
In Japan hebben ze ook Sinterklaas, en ook in sommige delen van Duitsland.
Ja idd, van Canada wist ik het ook ja. Hoewel de 'Zwarte Piet discussie' daar vorig jaar wel erg ver ging...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:42 schreef DonnaRush het volgende:
In Canada wordt ook nog heel veel Sinterklaas gevierd, wel door de Nederlanders 'overgebracht' natuurlijk.
Ja echt he? Waar ze zich al niet druk om maken. Volgens mij is het erg nu wel weer rustig. In de stad waar m`n familie zit wordt het in ieder geval volop gevierd 5 dec.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:41 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja idd, van Canada wist ik het ook ja. Hoewel de 'Zwarte Piet discussie' daar vorig jaar wel erg ver ging...
hij staat gewoon nog op echtstudio hoor! http://www.echtstudio.nl/uitleg-japanse-haakschemasquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik ben nu met het hoedje van Michi bezig, maar kom er niet uit....volgens mij klopt rij 4.....maar ik pruts nog ff verder.
Creado zoek jij nog een japans vertaalschema?
(koekeridoo bestaat volgens mij niet meer, Tessa is nu overgegaan op Woolytoons en andere info is te vinden op amigurumi-haken.be)
Hier staan wat japanse woorden vertaald, maar niet echt de steken, dus weet niet of je er iets aan hebt
http://www.amigurumi-hake(...)as/nederlands-japans
Oh gelukkig maar! Ja echt heel erg inderdaad!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:43 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja echt he? Waar ze zich al niet druk om maken. Volgens mij is het erg nu wel weer rustig. In de stad waar m`n familie zit wordt het in ieder geval volop gevierd 5 dec.
Ja klopt, maar hier heeft het gelukkig tot nu toe nog niet geleid tot het aflasten van de intocht van de Sint of andere activiteiten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:57 schreef Angelof9 het volgende:
Die discussie is in Nederland toch ook gevoerd?
Ik heb net een bol Big Delight besteld. Kan niet wachten tot ie er is...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:37 schreef Angelof9 het volgende:
De Drops Delight heeft hele mooie kleuren. En die kun je gewoon in NL kopen.
Absoluut. En ik heb ook wel eens dingen ontvangen waarvan ik dacht "Hm. Dat is het echt niet". Maar ja, risico van het vakquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:51 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Vind jij het niet lastig om vaak van een heel klein plaatje een beeld te krijgen van gekleurde wol?
ow sorry verkeerd gelezen. bij het tweede slofje heb ik even gekeken wanneer de kleur waarmee ik begonnen was weer kwam en toen daar weer begonnen (heb daarvoor een stukje garen afgeknipt). het loppt niet helemaal gelijk, maar dat zie je pas als je goed kijktquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:52 schreef blabbel6 het volgende:
@ TG: ja, dat bedoel ik: de wol verloopt van kleur maar de slofjes lijken precies gelijk.
Dank jequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:43 schreef CREADO het volgende:
Gaaf maximustg. Echt een leukerd. Heb je hiervoor een patroontje gebruikt?
Ben benieuwd hoe die is met armen en benen :-)
Dank jequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:01 schreef CREADO het volgende:
Ha maximustg, persoonlijk vind ik de jouwe nu leuker. Hij lijkt iets kleiner. De kleur in het patroon spreekt me niet zo aan voor een beertje :-). Wel lief patroon en zeker leuk voor een kraamcadeau...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |