abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:26:57 #126
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117927335
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:22 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee aluminium.
Een vriend van mij heeft een huis waar al meer dan 30 jaar aluminium en het ziet er nog steeds als nieuw uit, ook nergens iets wat niet meer functioneert.
Overigens het bedrijf bestaat nog steeds.
Ik heb mij verder niet verdiept in de materie, maar het lijkt mij dat je ten opzichte van kunststof juist een koudebrug creëert, uluminium geleid immers beter dan kunststof.
Tenzij je een koudebrugonderbreking erin hebt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117927366
Overigens gaan de komende veranderingen natuurlijk ook nog voor de nodige problemen zorgen.
Doordat dalijk de spaarhypotheek en/ of andere hypotheekvormen zoals aflossingsvrij enz. enz. worden hypotheken voor een huis toch flink wat duurder gedurende de gehele looptijd, wat dat betreft is het juist voor die groep eerder aantrekkelijker om voor het einde van het jaar een hypotheek te nemen.
pi_117927385
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:26 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik heb mij verder niet verdiept in de materie, maar het lijkt mij dat je ten opzichte van kunststof juist een koudebrug creëert, uluminium geleid immers beter dan kunststof.
Tenzij je een koudebrugonderbreking erin hebt.
Tegenwoordig zit er dan ook een koudebrug onderbreking in, overigens zit die bij kunststof ook.
pi_117927997
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:22 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee aluminium.
Een vriend van mij heeft een huis waar al meer dan 30 jaar aluminium en het ziet er nog steeds als nieuw uit, ook nergens iets wat niet meer functioneert.
Overigens het bedrijf bestaat nog steeds.
Al zou het 10.000 jaar geen onderhoud nodig hebben.. Wat afgrijselijk lelijk is aluminum :r
pi_117928061
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk wel, zeker als je blijft zitten waar je zit en ook aflost.
Maar als je niet aflost, over 5 jaar ergens anders woont en over 10 jaar waarschijnlijk weer ergens anders, dan zou een koophuis voorlopig wel eens nadeliger kunnen zijn dan huren, helemaal als je aflossingsvrij zit en alleen maar rente betaalt.
Klopt, en dat ga ik ook doen. 75% aflossing en komende 27 jaar zit ik hier meer dan prima.

Huren is altijd nadelig als je jong bent, kost een hoop geld en je bouwt niks op. En het argument van goedkoper gaat ook niet op, die 100 of 200 dat het goedkoper is zou je apart moeten zetten en de vraag is of dat net zoveel oplevert. En kosten voor alles in huis heb je nog steeds, of je moet gelukkig worden van een vaatwasser van 20 jaar oud en woningbouwbehang.

Nee bedankt.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:05:40 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117928354
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:55 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Klopt, en dat ga ik ook doen. 75% aflossing en komende 27 jaar zit ik hier meer dan prima.

Huren is altijd nadelig als je jong bent, kost een hoop geld en je bouwt niks op. En het argument van goedkoper gaat ook niet op, die 100 of 200 dat het goedkoper is zou je apart moeten zetten en de vraag is of dat net zoveel oplevert. En kosten voor alles in huis heb je nog steeds, of je moet gelukkig worden van een vaatwasser van 20 jaar oud en woningbouwbehang.

Nee bedankt.
Maar hoe jong? 22 en een inkomen van ¤ 18.000 bruto per jaar? Wat ga je daarvoor kopen? Een garage?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:07:52 #132
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117928413
quote:

[..]

Nee bedankt.
In de woning heb je dezelfde kosten, das waar. Alleen de kosten voor groot onderhoud, zowel binnen als buiten is voor de verhuurder.
Ach, ondanks dat het niet van mij is ben ik erg tevreden met mijn (huur)woning uit 2009.
Alle winkels op 1 minuut loopafstand, bushalte pal voor de deur, privé parkeerplaats.
Had ik dit moeten kopen was het voor mij een onbereikbaar object geweest.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_117928830
quote:

Nee bedankt.
Je zou een punt hebben als de huizenprijzen niet zo inzakten.
Als straks de rente dan ook nog eens gaat stijgen ben je helemaal de sjaak.

Kopen is leuk maar dan moet je wel geld hebben.
pi_117929664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:22 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je zou een punt hebben als de huizenprijzen niet zo inzakten.
Als straks de rente dan ook nog eens gaat stijgen ben je helemaal de sjaak.

Kopen is leuk maar dan moet je wel geld hebben.
Mijn rente stijgt of daalt niet. Staat gewoon vast voor de hele looptijd. Kostte me toen wel een procent of 2 meer, maar straks 6 minder.
pi_117929682
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar hoe jong? 22 en een inkomen van ¤ 18.000 bruto per jaar? Wat ga je daarvoor kopen? Een garage?
Nee, jong vind ik tussen de 28 en 35. Als je dan 30 jaar neemt dan ga je ongeveer met pensioen als je klaar bent met betalen. Een prima timing.
pi_117929765
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, jong vind ik tussen de 28 en 35. Als je dan 30 jaar neemt dan ga je ongeveer met pensioen als je klaar bent met betalen. Een prima timing.
Tegen die tijd is de pensioenleeftijd inmiddels wat hoger geworden. ;)
pi_117930103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:53 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Al zou het 10.000 jaar geen onderhoud nodig hebben.. Wat afgrijselijk lelijk is aluminum :r
Tja dat zegt dus wel dat jij de echte producten niet kent.
Hetzelfde met kunststof, er zijn meer slechte producten in de gemiddelde straat dan mooie kunststof producten.
Mooi en kwaliteit kost nu eenmaal geld, de meeste kiezen voor goedkoop en dan ziet het er vaak wel aardig uit voor de eerste paar jaar, maar daarna wordt het toch snel lelijk.
pi_117930133
quote:

[..]

Nee bedankt.
Moet je wel snel zijn, anders is het geeneens aftrekbaar meer en kost het je opeens meer geld dan je dacht.
pi_117930166
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een behoorlijk stuk zelfs.
pi_117930457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:51 schreef Tha_Duck het volgende:

Mijn rente stijgt of daalt niet. Staat gewoon vast voor de hele looptijd. Kostte me toen wel een procent of 2 meer, maar straks 6 minder.
Als de rente stijgt dalen de huizenprijzen nog harder.

Kortom, dat opbouwen is gebakken lucht als je geen geld hebt.
pi_117931327
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Pensioenleeftijd is niet gelijk aan de leeftijd van pensioen. Gemiddeld ga je op dit moment rond je 60e met pensioen, tegen die tijd kan dat wel eens 65 zijn.

Maar je vergeet dat er een vergrijzing gaande is, over een jaar of 25 is de situatie compleet anders.
pi_117931346
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:07 schreef klipper het volgende:

[..]

Moet je wel snel zijn, anders is het geeneens aftrekbaar meer en kost het je opeens meer geld dan je dacht.
Wat heeft aftrekbaar zijn hiermee te maken?
pi_117931411
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:18 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Als de rente stijgt dalen de huizenprijzen nog harder.

Kortom, dat opbouwen is gebakken lucht als je geen geld hebt.
En daarna daalt de rente weer, en stijgen de huizenprijzen nog harder.

Niks gebakken lucht aan, al zou mijn huis halveren in prijs in die tijd. Boeien. Dan heb ik nog steeds een ton als ik het verkoop. En heb ik er 30 jaar gewoond. Als je gehuurd hebt je er ook 30 jaar gewoond, maar geen ton.
pi_117933307
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 15:07 schreef cvboer het volgende:

Ach, ondanks dat het niet van mij is ben ik erg tevreden met mijn (huur)woning uit 2009.

En daar gaat het maar om, als je maar tevreden over je woning bent. Verder is het allemaal koffiedik kijken; de rente, de huizenprijzen, de politiek. Heb in het verleden zoveel voorspellingen gezien, waar na 10 jaar werkelijk geen bal van klopte. Blijft grotendeels een gok.

DEnk wel dat het huren en kopen allemaal meer kostprijs gaat worden: afbouw van subsidies (o.a. HRA), afbouw van extraatjes en...hopelijk ....ook afbouw van onzin als overdrachtsbelasting, EWF etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117937294
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 16:49 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat heeft aftrekbaar zijn hiermee te maken?
Als je nu al een huis hebt waarschijnlijk niets, maar je weet nooit met het kabinet.
Moet je nog een huis kopen, dan is in de meeste gevallen de hypotheek niet meer aftrekbaar na 1 januari, en betaal je op de looptijd voor een huis van zeg 200.000 zo'n 40.000 meer.
pi_117938870
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 20:24 schreef klipper het volgende:

[..]

Als je nu al een huis hebt waarschijnlijk niets, maar je weet nooit met het kabinet.
Moet je nog een huis kopen, dan is in de meeste gevallen de hypotheek niet meer aftrekbaar na 1 januari, en betaal je op de looptijd voor een huis van zeg 200.000 zo'n 40.000 meer.
Na 1 januari is het allemaal nog aftrekbaar hoor, als je maar de juiste hypotheekvorm kiest.
pi_117942790
Inderdaad, hoe je het ook bekijkt, mijn koper heeft het inderdaad beter gespeeld als ik :) Maarja, ik heb ook geen makelaarskosten daarmee bespaar ik weer. Ben gewoon heel blij dat het in deze tijd zo snel verkocht is. Zeker als de hypotheken volgend jaar weer gaan wijzigen en het voor starters alleen maar lastiger wordt.

Op naar de volgende plannen, nieuw huis bouwen op een kavel :)
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:22:16 #148
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117942860
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:20 schreef rongen het volgende:
Inderdaad, hoe je het ook bekijkt, mijn koper heeft het inderdaad beter gespeeld als ik :) Maarja, ik heb ook geen makelaarskosten daarmee bespaar ik weer. Ben gewoon heel blij dat het in deze tijd zo snel verkocht is. Zeker als de hypotheken volgend jaar weer gaan wijzigen en het voor starters alleen maar lastiger wordt.

Gefeliciteerd! ^O^ Verkocht en je bent er vanaf.
pi_117943199
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:20 schreef rongen het volgende:

Een appartement snel verkopen met gering verlies heb je het gewoon goed gedaan.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:39:01 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117943393
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een appartement snel verkopen met gering verlies heb je het gewoon goed gedaan.
Dit dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')