Done en gereekst.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:40 schreef Bendoe het volgende:
misschien kan de #2 nog aan de TT toegevoegd worden?
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:44 schreef anti-vseu het volgende:
Stelletje warmongers, een 3de wereldoorlog wordt geen hollywood film, hebben jullie 1940-45 al zo snel vergeten dan? Brugpiepers die oorlog als een actiefilm zien, ik walg van jullie soort.
Tegen wie heb je het?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:44 schreef anti-vseu het volgende:
Stelletje warmongers, een 3de wereldoorlog wordt geen hollywood film, hebben jullie 1940-45 al zo snel vergeten dan? Brugpiepers die oorlog als een actiefilm zien, ik walg van jullie soort.
Oh, bedankt voor de tip. Wist nief dat het allemaal live te volgen is op cnnquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:50 schreef anti-vseu het volgende:
[..]
Tegen de cnn kijkers die met hun popcorn wachten op oorlog.
Ehh, het conflict in Syrië wordt geen Derde Wereldoorlog.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:44 schreef anti-vseu het volgende:
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:53 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Oh, bedankt voor de tip. Wist nief dat het allemaal live te volgen is op cnn
Dan zal ik vanavond maar eens lekker met het bord op schoot voor de tv gaan zitten
Ehhh, wel nadat Turkije en Iran er mee gaan bemoeien. Dit is toch wat engeland, vs en israel willen? Als het niet via de vn-weg lukt, dan maar via de navo. Rusland speelt hier ook denk ik een janusfaced rol in. Die is stiekem toch samen met de vs.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh, het conflict in Syrië wordt geen Derde Wereldoorlog.
Wat een onzin. Als het Turkse volk tegen een oorlog zou zijn zou men massaal protesteren. De bevolking in Turkije is niet zoals de bevolking in Nederland dat alles maar slikt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef anti-vseu het volgende:
[..]
Ehhh, wel nadat Turkije en Iran er mee gaan bemoeien. Dit is toch wat engeland, vs en israel willen? Als het niet via de vn-weg lukt, dan maar via de navo. Rusland speelt hier ook denk ik een janusfaced rol in. Die is stiekem toch samen met de vs.
Maar wat zegt het Turks volk? Die is tegen oorlog! En Erdogan en Gul zijn puppets, net zoals die arabieren. Als het Erdogan dit keer niet lukt soldaten over de grens te krijgen (missive), dan wordt het zijn einde en zware chaos in Turkije.
Wat weet jij nou over het Turks volk? Turkije is een politiestaat, het is verboden om te protesteren. De media is 95% in handen van dictator Erdogan, er is een auto-censuur. Oppositie is monddood gemaakt. Studenten worden opgepakt en voor een aantal jaar veroordeeld! omdat ze deel hebben genomen aan protesten bijv. gratis onderwijs. Aan de andere kant worden de pkk terroristen, moordenaars vrijgelaten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als het Turkse volk tegen een oorlog zou zijn zou men massaal protesteren. De bevolking in Turkije is niet zoals de bevolking in Nederland dat alles maar slikt.
Ik ben zelf Turks en volg het Turkse nieuws. Maar je post laat zien dat jezelf totaal onwetend bent en bij deze deel ik je mede dat ik je volledig ga negeren. ggquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef anti-vseu het volgende:
[..]
Wat weet jij nou over het Turks volk? Turkije is een politiestaat, het is verboden om te protesteren. Ondanks het verbod hebben duizenden mensen geprotesteerd paar weken geleden tegen de regering. Syrie is Turkije's buurland, die moet alleen denken aan Turks belang en niet eerst het engels,amerikaans en israelisch belang. Dat betekent landverraad. Dat weet Wilders toch ook?
Dezelfde Israel die waakzaam is voor een paar gewapende lieden in de Syrische golanhoogte? Allang blij is dat Egypte ook na de opstanden aan haar verdragen houdt en het probeert goed te maken met Turkije? Rightquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef anti-vseu het volgende:
[..]
Ehhh, wel nadat Turkije en Iran er mee gaan bemoeien. Dit is toch wat engeland, vs en israel willen? Als het niet via de vn-weg lukt, dan maar via de navo. Rusland speelt hier ook denk ik een janusfaced rol in. Die is stiekem toch samen met de vs.
Feitelijk is er al een soort Derde Wereldoorlog bezig. Alleen niet in een massale veldslag, maar een reeks van allemaal kleinere en grotere oorlogen die als maar door gaan en niet meer stoppen. Een soort permanente status van oorlog, over een heel groot gebied, met soms een lagere en soms een hogere intensiteit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh, het conflict in Syrië wordt geen Derde Wereldoorlog.
Zolang ik me niet in m'n vrijheid voel beperkt zal ik het geen wereldoorlog willen noemen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Feitelijk is er al een soort Derde Wereldoorlog bezig. Alleen niet in een massale veldslag, maar een reeks van allemaal kleinere en grotere oorlogen die als maar door gaan en niet meer stoppen. Een soort permanente status van oorlog, over een heel groot gebied, met soms een lagere en soms een hogere intensiteit.
En daarom willen ze ook dat arabieren samen met Turkije dit klusje klaren. Als Iran zich ermee bemoeit, gaat Israil ingrijpen. Rusland vertrouw ik niet op dit moment en China gaat denk ik ook niet zijn goede westerse banden riskeren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dezelfde Israel die waakzaam is voor een paar gewapende lieden in de Syrische golanhoogte? Allang blij is dat Egypte ook na de opstanden aan haar verdragen houdt en het probeert goed te maken met Turkije? Right
De VS heeft helemaal geen geld en lust meer om een wereldoorlog te starten.
Uit enquêtes in Turkse media blijkt wel dat de meerderheid van de Turken tegen een oorlog is hoor.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als het Turkse volk tegen een oorlog zou zijn zou men massaal protesteren. De bevolking in Turkije is niet zoals de bevolking in Nederland dat alles maar slikt.
Erdogan blijft maar schieten, nu al de hele nacht en vanochtend ook nog.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uit enquêtes in Turkse media blijkt wel dat de meerderheid van de Turken tegen een oorlog is hoor.
Maar de definitie van een wereldoorlog is niet de mate waarin Remlof zich beperkt voelt in zijn vrijheid.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Zolang ik me niet in m'n vrijheid voel beperkt zal ik het geen wereldoorlog willen noemen.
De Turkse mediaquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uit enquêtes in Turkse media blijkt wel dat de meerderheid van de Turken tegen een oorlog is hoor.
Ik heb de koude oorlog ook bewust meegemaakt en ik vind dat je dat eerder een wereldoorlog zou kunnen noemen dan de situatie nu.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de definitie van een wereldoorlog is niet de mate waarin Remlof zich beperkt voelt in zijn vrijheid.
De afgelopen 15 jaar is het voortdurend ergens wel oorlog geweest, meestal op meerdere plaatsen, met ook hele grote aanslagen in het Westen, altijd spanningen tussen landen, de NAVO die er steeds bij betrokken is, luchtbombardementen, grondgevechten, noem maar op.
Ik ben wel wat ouder, maar in de jaren 80 was dit helemaal niet zo. Toen was oorlog eerder een uitzondering op de normale situatie. Met de Falklandsoorlog stonden de kranten iedere dag vol, terwijl dat maar heel kleinschalig was. Van de tweede Golfoorlog werd ook een heel issue gemaakt, al vanaf de aanloop. Toen vonden mensen dat iets bijzonders.
Nu is er altijd wel wat, vaak komt het nauwelijks nog in het nieuws, net zoals die oorlog van Israel een paar jaar terug, of die oorlog in Ossetie.
Dus?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turkse media
Ze hebben allemaal hun eihen belangen. Zo is de hele Dogan group fanboys van chp en hebben ze niks net akp
Toen was er veel spanning, maar gebeurde er eigenlijk meestal niks. Om de 10 jaar een werd het in een randgebied als Korea of Vietnam even uitgevochten. En Israel en zijn buurlanden natuurlijk, daar is niet zoveel aan veranderd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb de koude oorlog ook bewust meegemaakt en ik vind dat je dat eerder een wereldoorlog zou kunnen noemen dan de situatie nu.
Langdurige oorlog met Syrie is sowieso out of the question, aangezien je ze zo van de kaart veegt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus?
Ik acht enquêtes redelijk betrouwbaar. En waarom zou het volk oorlog willen. Wellicht staat een groot deel achter deze vergeldingsactie, maar niemand heeft zin in een langdurige oorlog met veel ellende.
Het Turkse volk is al 30 jaar in oorlog met de PKK. Een korte (1 jaar) search and destroy operatie heeft men niks tegen aangezien Syrie blijft uitdagen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |