abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:40:11 #1
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117582016
Net op CNN en Al Jazeera, Turkije is artilleriebeschietingen op Syrië begonnen als antwoord op de mortierbeschieting eerder vandaag.

Turkish military strikes targets inside Syria
Turkish armed forces have launched artillery attacks against Syria in response to a Syrian mortar strike, which has killed five members of the same family in southeastern Turkey.

In a statement issued on Wednesday, Recep Tayyip Erdogan, the prime minister, said the attacks, carried out following radar tracking, were within the rules of engagement.

Turkije valt Syrische doelen aan
Turkije zegt dat het doelen in Syrië heeft bestookt, in een reactie op de inslag van een Syrische mortier in Turkije waarbij vijf Turkse burgers omkwamen. Het kantoor van de Turkse premier Erdogan heeft dat laten weten.

"Onze troepen in de grensregio hebben meteen gereageerd op deze schandalige aanval, in lijn met de internationale regels; de doelen zijn geïdentificeerd met radar", staat in de verklaring.

Spoedoverleg
Verder zegt Turkije dat met NAVO-chef Rasmussen is afgesproken dat er spoedoverleg komt met de NAVO-landen. De ambassadeurs van de NAVO-landen komen vandaag nog bijeen in Brussel.

Door de Syrische mortier in de Turkse grensplaats Akçakale kwamen vandaag vijf mensen om het leven en raakten er negen gewond.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:40:56 #2
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117582028
misschien kan de #2 nog aan de TT toegevoegd worden?
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:41:23 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_117582038
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:40 schreef Bendoe het volgende:
misschien kan de #2 nog aan de TT toegevoegd worden?
Done en gereekst.
pi_117582152
Stelletje warmongers, een 3de wereldoorlog wordt geen hollywood film, hebben jullie 1940-45 al zo snel vergeten dan? Brugpiepers die oorlog als een actiefilm zien, ik walg van jullie soort.
pi_117582258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:44 schreef anti-vseu het volgende:
Stelletje warmongers, een 3de wereldoorlog wordt geen hollywood film, hebben jullie 1940-45 al zo snel vergeten dan? Brugpiepers die oorlog als een actiefilm zien, ik walg van jullie soort.
:?
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:47:44 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_117582268
quote:
Tegen wie heb je het?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_117582364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het?
Tegen de cnn kijkers die met hun popcorn wachten op oorlog.
pi_117582465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:50 schreef anti-vseu het volgende:

[..]

Tegen de cnn kijkers die met hun popcorn wachten op oorlog.
Oh, bedankt voor de tip. Wist nief dat het allemaal live te volgen is op cnn :)

Dan zal ik vanavond maar eens lekker met het bord op schoot voor de tv gaan zitten :9~
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:56:51 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_117582557
quote:
Ehh, het conflict in Syrië wordt geen Derde Wereldoorlog.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:59:54 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117582650
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:53 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Oh, bedankt voor de tip. Wist nief dat het allemaal live te volgen is op cnn :)

Dan zal ik vanavond maar eens lekker met het bord op schoot voor de tv gaan zitten :9~
14.gif
pi_117582929
Syrië krijgt elektriciteit uit Turkije en ook de watertoevoer loopt via Turkije.

Maar zojuist heeft de energieminister gezegd dat ze niet het Syrische volk wollen treffen en dat de elektriciteit niet wordt afgesnoerd.
pi_117583102
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehhh, wel nadat Turkije en Iran er mee gaan bemoeien. Dit is toch wat engeland, vs en israel willen? Als het niet via de vn-weg lukt, dan maar via de navo. Rusland speelt hier ook denk ik een janusfaced rol in. Die is stiekem toch samen met de vs.

Maar wat zegt het Turks volk? Die is tegen oorlog! En Erdogan en Gul zijn puppets, net zoals die arabieren. Als het Erdogan dit keer niet lukt soldaten over de grens te krijgen (missive), dan wordt het zijn einde en zware chaos in Turkije.
pi_117583169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef anti-vseu het volgende:

[..]

Ehhh, wel nadat Turkije en Iran er mee gaan bemoeien. Dit is toch wat engeland, vs en israel willen? Als het niet via de vn-weg lukt, dan maar via de navo. Rusland speelt hier ook denk ik een janusfaced rol in. Die is stiekem toch samen met de vs.

Maar wat zegt het Turks volk? Die is tegen oorlog! En Erdogan en Gul zijn puppets, net zoals die arabieren. Als het Erdogan dit keer niet lukt soldaten over de grens te krijgen (missive), dan wordt het zijn einde en zware chaos in Turkije.
Wat een onzin. Als het Turkse volk tegen een oorlog zou zijn zou men massaal protesteren. De bevolking in Turkije is niet zoals de bevolking in Nederland dat alles maar slikt.
pi_117583237
Overigens is er inmiddels een gesloten vergadering in het Turkse parlement aan de gang.
pi_117583287
Turkije heeft inmiddels ook al 16 militaire doelen in Syrië gebombardeerd.
pi_117583317
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als het Turkse volk tegen een oorlog zou zijn zou men massaal protesteren. De bevolking in Turkije is niet zoals de bevolking in Nederland dat alles maar slikt.
Wat weet jij nou over het Turks volk? Turkije is een politiestaat, het is verboden om te protesteren. De media is 95% in handen van dictator Erdogan, er is een auto-censuur. Oppositie is monddood gemaakt. Studenten worden opgepakt en voor een aantal jaar veroordeeld! omdat ze deel hebben genomen aan protesten bijv. gratis onderwijs. Aan de andere kant worden de pkk terroristen, moordenaars vrijgelaten.
Ondanks het protestverboden hebben duizenden mensen geprotesteerd paar weken geleden tegen de houding v/d regering. Al qaidi en weet ik veel honderden andere (door cia, mi5,mi6, mossad etc gefinancierde) arabische terroristen mogen Turkije binnenkomen en weer naar Syrie gaan om te strijden tegen Assad. Het Syrisch volk staat achter zijn president!
Syrie is Turkije's buurland, Turkse regering moet alleen denken aan Turks belang en niet eerst het engels,amerikaans en israelisch belang. Dat betekent landverraad. Dat weet Wilders toch ook bijv?

[ Bericht 11% gewijzigd door anti-vseu op 04-10-2012 12:28:00 ]
pi_117583377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef anti-vseu het volgende:

[..]

Wat weet jij nou over het Turks volk? Turkije is een politiestaat, het is verboden om te protesteren. Ondanks het verbod hebben duizenden mensen geprotesteerd paar weken geleden tegen de regering. Syrie is Turkije's buurland, die moet alleen denken aan Turks belang en niet eerst het engels,amerikaans en israelisch belang. Dat betekent landverraad. Dat weet Wilders toch ook?
Ik ben zelf Turks en volg het Turkse nieuws. Maar je post laat zien dat jezelf totaal onwetend bent en bij deze deel ik je mede dat ik je volledig ga negeren. gg
pi_117583468
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:13 schreef anti-vseu het volgende:

[..]

Dezelfde Israel die waakzaam is voor een paar gewapende lieden in de Syrische golanhoogte? Allang blij is dat Egypte ook na de opstanden aan haar verdragen houdt en het probeert goed te maken met Turkije? Right :')

De VS heeft helemaal geen geld en lust meer om een wereldoorlog te starten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:29:23 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117583579
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Feitelijk is er al een soort Derde Wereldoorlog bezig. Alleen niet in een massale veldslag, maar een reeks van allemaal kleinere en grotere oorlogen die als maar door gaan en niet meer stoppen. Een soort permanente status van oorlog, over een heel groot gebied, met soms een lagere en soms een hogere intensiteit.
The End Times are wild
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:30:37 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_117583611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Feitelijk is er al een soort Derde Wereldoorlog bezig. Alleen niet in een massale veldslag, maar een reeks van allemaal kleinere en grotere oorlogen die als maar door gaan en niet meer stoppen. Een soort permanente status van oorlog, over een heel groot gebied, met soms een lagere en soms een hogere intensiteit.
Zolang ik me niet in m'n vrijheid voel beperkt zal ik het geen wereldoorlog willen noemen.
pi_117583632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dezelfde Israel die waakzaam is voor een paar gewapende lieden in de Syrische golanhoogte? Allang blij is dat Egypte ook na de opstanden aan haar verdragen houdt en het probeert goed te maken met Turkije? Right :')

De VS heeft helemaal geen geld en lust meer om een wereldoorlog te starten.
En daarom willen ze ook dat arabieren samen met Turkije dit klusje klaren. Als Iran zich ermee bemoeit, gaat Israil ingrijpen. Rusland vertrouw ik niet op dit moment en China gaat denk ik ook niet zijn goede westerse banden riskeren.

Voor die geheimzinnige mannen is geld alleen maar papier. Bij wereldoorlogen worden beide kanten volgepompt met wapens, geld en alles en nog wat.
pi_117583639
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Uit enquêtes in Turkse media blijkt wel dat de meerderheid van de Turken tegen een oorlog is hoor.
pi_117583731
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Uit enquêtes in Turkse media blijkt wel dat de meerderheid van de Turken tegen een oorlog is hoor.
Erdogan blijft maar schieten, nu al de hele nacht en vanochtend ook nog.

Dus wat dat betreft.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:34:59 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117583746
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Zolang ik me niet in m'n vrijheid voel beperkt zal ik het geen wereldoorlog willen noemen.
Maar de definitie van een wereldoorlog is niet de mate waarin Remlof zich beperkt voelt in zijn vrijheid.

De afgelopen 15 jaar is het voortdurend ergens wel oorlog geweest, meestal op meerdere plaatsen, met ook hele grote aanslagen in het Westen, altijd spanningen tussen landen, de NAVO die er steeds bij betrokken is, luchtbombardementen, grondgevechten, noem maar op.

Ik ben wel wat ouder, maar in de jaren 80 was dit helemaal niet zo. Toen was oorlog eerder een uitzondering op de normale situatie. Met de Falklandsoorlog stonden de kranten iedere dag vol, terwijl dat maar heel kleinschalig was. Van de tweede Golfoorlog werd ook een heel issue gemaakt, al vanaf de aanloop. Toen vonden mensen dat iets bijzonders.

Nu is er altijd wel wat, vaak komt het nauwelijks nog in het nieuws, net zoals die oorlog van Israel een paar jaar terug, of die oorlog in Ossetie.
The End Times are wild
pi_117583747
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De Turkse media :')
Ze hebben allemaal hun eihen belangen. Zo is de hele Dogan group fanboys van chp en hebben ze niks net akp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')