abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:26:19 #1
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117539941
Zwangerschap & geboorte

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
05 oktober: Zolena
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
11 april: bellelena
16 april: L0t
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic

03 mei: Vencodark
05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
12 mei: Shandaly
13 mei: Spirit82
23 mei: MaLo

11 juni (voorlopig): _Nikki_
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Arizona op 03-10-2012 12:39:31 ]
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_117539953
Ondertussen is het 3 oktober.. Maar nog geen oktoberbabies!!! WTF dames?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117539983
Mijn vv en gyn kreeg moederkoek bijna naar hun kop gemikt dus ik heb die spuit niet gehad ;)
pi_117540012
Dat is echt t ranzigste gevoel ever...die placenta die eruit glibbert :r
pi_117540071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:27 schreef OooLizaooO het volgende:
Mijn vv en gyn kreeg moederkoek bijna naar hun kop gemikt dus ik heb die spuit niet gehad ;)
Lijkt me een aparte sensatie, placentakoppen ...
pi_117540127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja het is echt zo'n flubber globber gevoel....
pi_117540178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:31 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Lijkt me een aparte sensatie, placentakoppen ...
Ik had 't niet onder controle hoor! Hij floepte er gewoon uit terwijl ze net in/naar m'n doos aan 't kijken waren en daar was ie ineens (inclusief verschrikte blik)!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:35:36 #8
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117540201
Ik kreeg zo'n spuit, ze drukten een keer op mijn buik en daar flubberde het ding heen :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:41:11 #9
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_117540377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
+1
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:43:49 #10
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117540463
Ze vroegen mij ook nog of ik het ding wilde zien _O-.
Nee dank je, ik had een baby om naar te kijken, alsof ik dan naar een moederkoek ga staren _O-
pi_117540526
ik wil het juist wel zien :@
Maar ik vind dat allemaal ook gewoon interessant. Stel dat ik een keizersnede zou moeten, dan zou ik het liefste nog mee willen kijken.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117540545
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef Skoap het volgende:
ik wil hem juist wel zien :@
Maar ik vind dat allemaal ook gewoon interessant. Stel dat ik een keizersnede zou moeten, dan zou ik het liefste nog mee willen kijken.
Videocamera :Y
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:46:38 #13
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117540546
ik heb hem wel even bekeken
ik hoefde er in iedergeval geen foto van
W
Z
E
pi_117540578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef rebel-angel het volgende:
ik hoefde er in iedergeval geen foto van
Lijkt me wel een leuke manier om het kraambezoek naar buiten te werken als je ze beu bent. Fotoserie van de placenta :Y)
pi_117540618
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Lijkt me wel een leuke manier om het kraambezoek naar buiten te werken als je ze beu bent. Fotoserie van de placenta :Y)
_O- ^O^
pi_117540624
Tico, das idd oxytocine, je krijgt die spuit omdat is aangetoond dat dit het bloedverlies significant verminderd. Je weet nu achteraf dat het bloedverlies erg meeviel en dat je het misschien niet nodig had, maar dat weet je van tevoren natuurlijk niet.
Je kunt best wachten tot de placenta er is maar dan loopt ook je bloedverlies rap fors op en dat is niet (of niet altijd) wenselijk. Zeker als je thuis bevalt wordt er altijd oxytocine gegeven, in het ziekenhuis tegenwoordig ook vrijwel altijd.

Waarom zou je die prik niet willen? (oprechte interesse!)

Sommige vrouwen merken er idd niets van, anderen vliegen tegen het plafond :') weinig van te zeggen :D
:)
pi_117540776
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef Skoap het volgende:
ik wil het juist wel zien :@
Je doet me aan mn moeder denken O+ Die had een poosje terug een kijkoperatie aan haar knie (mijn zusje was erbij als haar fysiotherapeut uit interesse) en die wilde perse geen roesje en meekijken met de operatie. Uiteindelijk hebben ze haar na korte tijd toch een roesje gegeven, puur om haar stil te krijgen want ze praatte teveel omdat ze het allemaal zo interessant vond :')
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:53:54 #18
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117540787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:53 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Je doet me aan mn moeder denken O+ Die had een poosje terug een kijkoperatie aan haar knie (mijn zusje was erbij als haar fysiotherapeut uit interesse) en die wilde perse geen roesje en meekijken met de operatie. Uiteindelijk hebben ze haar na korte tijd toch een roesje gegeven, puur om haar stil te krijgen want ze praatte teveel omdat ze het allemaal zo interessant vond :')
_O-
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117540854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:48 schreef mignonne het volgende:
Tico, das idd oxytocine, je krijgt die spuit omdat is aangetoond dat dit het bloedverlies significant verminderd. Je weet nu achteraf dat het bloedverlies erg meeviel en dat je het misschien niet nodig had, maar dat weet je van tevoren natuurlijk niet.
Je kunt best wachten tot de placenta er is maar dan loopt ook je bloedverlies rap fors op en dat is niet (of niet altijd) wenselijk. Zeker als je thuis bevalt wordt er altijd oxytocine gegeven, in het ziekenhuis tegenwoordig ook vrijwel altijd.

Waarom zou je die prik niet willen? (oprechte interesse!)

Sommige vrouwen merken er idd niets van, anderen vliegen tegen het plafond :') weinig van te zeggen :D
Nou ja, ik ben dan toch iets meer van laat de natuur even zelf proberen.. In plaats van meteen helpen. Het is in mijn ogen toch een onnodige stof die zonder overleg mn lijf in gespoten wordt en daar heb ik graag wel zelf iets over te zeggen... Ik snap ook wel dat je geen uur gaat afwachten, maar wacht dan even de volgende wee af, denk ik...
pi_117540868
Nikki gefeliciteerd en welkom *O*

Klumsy :* bijzondere maar ook moeilijke mijlpaal lijkt he!

Omentielvo 24 weken *O*

Ik dacht dat ik die prik in mijn been had gekregen omdat het te lang duurde voordat de placenta kwam, totaal geen tijdsbesef eigenlijk,
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:04:15 #21
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117541132
Nikki gefeli en welkom!! :* *G*

Coco fijn dat jullie het uitgepraat hebben en het gewoon goed zit weer! :) :*

Omentielvo mijlpaal, 24 weken! :D *G*

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:26 schreef Ticootje het volgende:
Ondertussen is het 3 oktober.. Maar nog geen oktoberbabies!!! WTF dames?
Idd ja :o

Is Woman al gesignaleerd vandaag?

Zo, weer lekker naar de fysio geweest vandaag want mn bekken wil niet meer zo ;( Als ik draai 's nachts lijkt het alsof ik de hele boel kapottrek :X Auw. Dus ja, nog ff volhouden.

Qua pijnstilling wil ik, als ik het überhaupt wil, wel een ruggenprik. Gewoon het idee om alles bewust mee te maken (in tegenstelling tot morfine, misschien). Nadeel vind ik wel dat het dan allemaal wel heel medisch wordt met alle toeters en bellen eromheen.
Oh, en dat van die oxytocine staat ook in mijn geboorteplan; ik wil niet gelijk een prik in mn been gejast hebben, wil haar eerst ff aanleggen als glibberglobber er niet gelijk uitkomt :+ en dan zien we wel weer verder. :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117541147
Spirit _O-

Die prik wil ik heel erg wel (al deed hij gemeen pijn, haha, ik heb hem echt nog 4 dagen gevoeld! Branderig rotgevoel. Misschien niet goed gezet,want bij de oudste voelde ik hem niet)
Na een snelle bevalling schijnt je placenta wel eens niet meer te willen komen en ik zit niet te wachten op meer bloedverlies dan de vorige keer ;)
pi_117541210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:53 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

hihi volgens mij zou mij hetzelfde kunnen gebeuren :D
pi_117541257
*Ik negeer even het woord misknip van MaLo... *
Met een meidenkwartet
pi_117541280
Ik heb net zo''n mooi informatieboekje gekregen van het UMC waarin zelfs staat dat je de placenta mee naar huis mag nemen! Thanks but no thanks :D ... Tegen de tijd dat dat ding eruit glibbert mogen ze hem zo onopvallend mogelijk afvoeren want ik hoef dat echt niet te zien hoor :D

Ik ben inderdaad ook meer van: laat de natuur zoveel mogelijk zijn werk doen :Y
Tenzij we echt levensbedreigende situaties gaan krijgen en gigantisch veel bloedverlies, dan is het een ander verhaal.

Haha Spirit verhaal over je mamsie O+

Misschien wordt de mijnes trouwens wel een novemberbaby :P (laten we het hopen van niet maja .. de eerste he, en je weet wat ze vaak over een eerste kleintje zeggen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder 36 weken vandaag *O* .. Volgende week al meldplicht :o

Hoop verders dat het met iedereen goed gaat! :)
pi_117541391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben dan toch iets meer van laat de natuur even zelf proberen.. In plaats van meteen helpen. Het is in mijn ogen toch een onnodige stof die zonder overleg mn lijf in gespoten wordt en daar heb ik graag wel zelf iets over te zeggen... Ik snap ook wel dat je geen uur gaat afwachten, maar wacht dan even de volgende wee af, denk ik...
dank voor je antwoord :)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:04 schreef freecell het volgende:
Spirit _O-

Die prik wil ik heel erg wel (al deed hij gemeen pijn, haha, ik heb hem echt nog 4 dagen gevoeld! Branderig rotgevoel. Misschien niet goed gezet,want bij de oudste voelde ik hem niet)
Na een snelle bevalling schijnt je placenta wel eens niet meer te willen komen en ik zit niet te wachten op meer bloedverlies dan de vorige keer ;)
dat heb ik inderdaad ook haha :D
Jas er bij mij alsjeblieft gelijk 3 tegelijk in want de vorige keer herhaal ik liever niet met een tandje erger.

Maar goed, derde kindjes zijn eigenwijsjes, het zou bij mij bij de derde zomaar ineens wel keurig 7 uur kunnen duren ofzo in plaats van dat Elin dr tijd gehalveerd wordt :') Daar ga ik maar van uit want van het idee dat k in een half uur tijd thuis in mn eentje beval word k niet heel gelukkig.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:13:32 #27
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117541421
hier doen ze in het lumc ook alleen remifentanil in onderzoeksverband
W
Z
E
pi_117541455
Hier is het dan weer standaard of remifentanil of ruggeprik.
pi_117541523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

Jas er bij mij alsjeblieft gelijk 3 tegelijk in want de vorige keer herhaal ik liever niet met een tandje erger.

Maar goed, derde kindjes zijn eigenwijsjes, het zou bij mij bij de derde zomaar ineens wel keurig 7 uur kunnen duren ofzo in plaats van dat Elin dr tijd gehalveerd wordt :') Daar ga ik maar van uit want van het idee dat k in een half uur tijd thuis in mn eentje beval word k niet heel gelukkig.
Overal staat nu inderdaad vlot in het dossier... Ik zei al tegen J, zul je zien dat die eigenwijs gewoon wel normaal gaat.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:18:16 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117541569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hier is het dan weer standaard of remifentanil of ruggeprik.
:Y was bij mij (RKZ, Beverwijk) ook. Remifentanil is mij echt perfect bevallen ^O^ (no pun intended ;)). Werd heel relaxed maar heb alles wel heel bewust meegemaakt. Door die ontspanning kon ik alles aan, heb zelfs 2 uur persdrang weg liggen puffen. Toen ik het wat zwaar begon te vinden was het hoofdje al zichtbaar :o.
pi_117541635
*meld* Nog geen babynieuws hier.. alles nog rustig. :{
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:20:56 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117541647
Ik kreeg de oxytocine niet in de vorm van een prik, maar als zetpil :P
pi_117541651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Overal staat nu inderdaad vlot in het dossier... Ik zei al tegen J, zul je zien dat die eigenwijs gewoon wel normaal gaat.
Het schijnt dat derde kinderen onvoorspelbaar zijn. Ik had laatst ook zo'n mevrouw, eerste kind met anderhalf uur, tweede met een uur (ontsluiting en persen he!) en de derde 7 uur inclusief alles. Mn eigen moeder vertelde dan wel weer dat mijn zusje toch ook weer heel erg rap ging, rapper dan de tweede.

Spannend ;)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:21:57 #34
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117541681
zou het verschil in het wel of niet vrij toedienen van remifentanil zitten in het verschil of je in een "leer"
ziekenhuis bevalt ?
W
Z
E
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:21:58 #35
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117541682
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:08 schreef Cathmar het volgende:
*Ik negeer even het woord misknip van MaLo... *
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117541693
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het schijnt dat derde kinderen onvoorspelbaar zijn. Ik had laatst ook zo'n mevrouw, eerste kind met anderhalf uur, tweede met een uur (ontsluiting en persen he!) en de derde 7 uur inclusief alles. Mn eigen moeder vertelde dan wel weer dat mijn zusje toch ook weer heel erg rap ging, rapper dan de tweede.

Spannend ;)
Nou... Ik vond 3 uur van begin tot eind gewoon rap zat.. Als dat nog sneller gaat dan begin ik het wel eng te vinden denk ik..
pi_117541712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef MaLo het volgende:

[..]

SPOILER
Hoeveel knippen had jij mignonne? Bij jou hadden ze ook iets met figuurknippen gedaan toch? Incl meters hechtdraad?
pi_117541745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:20 schreef Aventura het volgende:
Ik kreeg de oxytocine niet in de vorm van een prik, maar als zetpil :P
ja die heb ik ook gehad }:| denk je alles gehad te hebben krijg je een joekel van een zetpil :r

eerst 1 x 10 IE oxytocine injectie, daarna nog een keer 10 lE per injectie, daarna nog een injectie met 20 lE, toen een infuus en toen een zetpil :') dat was overigens geen oxytocine maar misoprostol
pi_117541746
Ik vond de bevalling van de derde wel meer pijn doen dan de andere 2.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117541747
Van mij mag het best weer 12 uur duren als het persen maar normaal gaat. De opbouw van de weeën kon ik heel goed opvangen. Alleen de persweeën vanaf 6 cm waren een beetje jammer. Maar ik kan me al niet meer herinneren hoe zwaar/pijnlijk ik dat precies vond.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:26:03 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117541808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja die heb ik ook gehad }:| denk je alles gehad te hebben krijg je een joekel van een zetpil :r

eerst 1 x 10 IE oxytocine injectie, daarna nog een keer 10 lE per injectie, daarna nog een injectie met 20 lE, toen een infuus en toen een zetpil :') dat was overigens geen oxytocine maar misoprostol
Ow misschien was dat het bij mij ook wel. Ik weet wel zeker dat ik geen prik kreeg. Maar misschien was dat omdat ik al bijna een etmaal aan de weeenopwekkers zat (dat is toch hetzelfde stofje?). Ik weet nog dat ik best schrok van die pil :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:26:28 #42
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117541818
Even offtopic, weet iemand hoe je een persoon op whatsapp kan blokkeren?

SPOILER
pi_117541831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoeveel knippen had jij mignonne? Bij jou hadden ze ook iets met figuurknippen gedaan toch? Incl meters hechtdraad?
2 kinderen, 4 knippen :')

bij de oudste 3 keer geknipt, niets van gevoeld verder want verdoofd. Dat hechten pfffrt, ze was ruim 45 minuten bezig, is ze klaar, zegt ze: "ik ben niet tevreden ik doet het over"
T is dat k geen kracht meer in mn benen had anders had k em eruit geslingerd en dr een blauw oor bezorgd :') netjes dat ze t deed overigens hoor maar boh. :X

Bij de tweede 1 knip en geen verdoving, als k eraan denk voel ik em nog :X ;(
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:27:02 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117541836
*enge knipverhalen negeert*

Ik heb net de bekkenfysio gebeld, eindelijk! Zie altijd zo vreselijk tegen dat soort dingen op :') :@
Maar ik kan zaterdag langskomen :) en zij nam niet direct het woord ischias in de mond maar zei wel dat mijn klachten heel stereotype bekkenklachten waren.

Ben dus zeer benieuwd!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:27:28 #45
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117541848
Ik negeer de verhalen ook even if you dont mind :+
pi_117541850
Hier vond ik de 3 uur ideaal. Hoop dat het nu ook weer gebeurd.
Breng gewoon Mikael naar school, kom thuis weeen beginnen, baby komt, ik kan weer douchen een aankleden en dan kan buurvrouw Mikael weer meenemen ^O^
pi_117541852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef Logician78 het volgende:

SPOILER
Gewoon, blokkeer contactpersoon?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:27:42 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117541854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef Logician78 het volgende:

SPOILER
_O-

Het kan vast, maar ik heb het nog nooit geprobeerd! Zal es kijken...
pi_117541868
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ow misschien was dat het bij mij ook wel. Ik weet wel zeker dat ik geen prik kreeg. Maar misschien was dat omdat ik al bijna een etmaal aan de weeenopwekkers zat (dat is toch hetzelfde stofje?). Ik weet nog dat ik best schrok van die pil :')
Ja als t infuus er nog inzit is zo'n prik een beetje zinloos :D
das idd ook oxytocine.

Bij mij ramde ze die pil er ook zo in zonder aankondiging. Ik lag een beetje zo --> 0.o
pi_117541877
Terug Vruchtzakje is te zien, maar nog geen vrucht... Volgens haar normaal beeld bij deze duur van de zwangerschap, maar het maakt me onzeker. Borsten doen ook geen zeer meer. Vandaag over 2 weken echo.

Mja.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:28:23 #51
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117541884
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon, blokkeer contactpersoon?
Waar zit die knop dan???
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:28:55 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117541907
Over knippen gesproken, het hoort hier niet...maar er zijn nu deskundigen in da house: is het normaal dat ik het af en toe nog voel trekken, 14 maanden na dato? Pijnlijk kan ik het niet noemen, meer een blauw gevoel. Voor mijn gevoel hangt het samen met het weer (nat, koud).
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:29:08 #53
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117541909
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Terug Vruchtzakje is te zien, maar nog geen vrucht... Volgens haar normaal beeld bij deze duur van de zwangerschap, maar het maakt me onzeker. Borsten doen ook geen zeer meer. Vandaag over 2 weken echo.

Mja.
Niet te veel zorgen maken, bij ons zag je bij de eerste echo ook alleen maar het vruchtzakje :*
pi_117541910
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Waar zit die knop dan???
Onder chatinstellingen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:29:13 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117541912
quote:

Mja.
Als de gynaecoloog zegt dat dat een normaal beeld is, probeer haar dan echt maar te geloven! :*
pi_117541934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Aventura het volgende:
Over knippen gesproken, het hoort hier niet...maar er zijn nu deskundigen in da house: is het normaal dat ik het af en toe nog voel trekken, 14 maanden na dato? Pijnlijk kan ik het niet noemen, meer een blauw gevoel. Voor mijn gevoel hangt het samen met het weer (nat, koud).
Als het gaat vriezen voel ik de onderkant ja.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:30:17 #57
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117541947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Onder chatinstellingen.
Thanks! Done! Je bent mijn held van de dag :*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:31:08 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117541976
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja als t infuus er nog inzit is zo'n prik een beetje zinloos :D
das idd ook oxytocine.

Bij mij ramde ze die pil er ook zo in zonder aankondiging. Ik lag een beetje zo --> 0.o
Ja, hier dus ook die reactie :D

Je zou denken dat ik na een infuus, klisma, katheter, zuurstofmasker, knip en pomp nergens meer van zou opkijken. Wel dus!

Daarna kwam ze daar nog een keer op bezoek, ik denk om te checken op inwendige schade.

Sorry zwangeren.
pi_117541980
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als het gaat vriezen voel ik de onderkant ja.
dito.

Mn litteken op mn hals voel ik ook bij weersveranderingen. Nu het weer regent jeukt het als de neten.

Gelukkig kun je aan een litteken in je hals wat makkelijker krabbelen :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:31:47 #60
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117542008
Overdag bevallen lijkt mij ook wel wat ja. Vorige bevalling begon om 18:00 uur, 19:45 vliezen gebroken, 23:30 uur persen, 0:08 uur F geboren :+. Maar dan slaap je de hele nacht niet meer :').
Ben meer een 9 tot 5 type :+ (liever nog 9 tot 1 :P )

LB succes zaterdag bij de fysio! Hopelijk kan ze wat voor je betekenen.

Mignonne, wat erg dat het hechten ook nog over moest _O-
pi_117542015
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je zou denken dat ik na een infuus, klisma, katheter, zuurstofmasker, knip en pomp nergens meer van zou opkijken. Wel dus!

Daarna kwam ze daar nog een keer op bezoek, ik denk om te checken op inwendige schade.

Sorry zwangeren.
Oh JA... Dat had ik verdrongen...
pi_117542048
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Sorry zwangeren.
SPOILER
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:33:09 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117542054
Als ik jullie verhalen zo hoor dan ben ik toch zooo blij met mijn bevalling he...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:33:17 #64
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117542061
quote:

Mja.
Ik ben het even kwijt, hoeveel weken ben je nu?
Kan me voorstellen dat je ' leuker' nieuws had gewild, ookal is dit helemaal geen slecht nieuws.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:34:11 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117542087
Littekens voel ik ook bij sommige weertypes. Heb zo'n mooie op mn kin van een keer uitglijden op de fiets en dan met kin op stuur klappen :X

En dat litteken is dan dus al zo'n 20 jaar oud :')
pi_117542117
Haha mijn litteken van de eerste bevalling doet alleen pijn als ik zwanger ben :X Laatste 2 jaar zo'n beetje continu dus :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:40:07 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117542263
quote:

Mja.
Dat is ook eigenlijk wel een nadeel van vroege echo's. Je wordt er niet veel wijzer van, eerder onzeker. Maar goed, als de echoscopist zegt dat het een normaal beeld is, zou ik me niet teveel zorgen maken hoor!
pi_117542281
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

Ik krijg hem nu geloof ik gelijk in het infuus. Dat t al klaar staat geloof ik. Kom maar op. Idd, 3 als het even kan.
*poef* nu is het weg
pi_117542293
quote:

Mja.
Was er een speciale reden dat je zo vroeg een echo kreeg?
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 12:42:40 #70
5428 crew  miss_sly
pi_117542345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef MaLo het volgende:
Overdag bevallen lijkt mij ook wel wat ja. Vorige bevalling begon om 18:00 uur, 19:45 vliezen gebroken, 23:30 uur persen, 0:08 uur F geboren :+. Maar dan slaap je de hele nacht niet meer :').

Ik had een keurige overdag-bevalling: van 5.34 -19.34 uur, en toch de nacht amper geslapen, hoor. Ik lag veel liever naar dat kleine meisje te kijken O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:42:42 #71
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117542346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef rebel-angel het volgende:
zou het verschil in het wel of niet vrij toedienen van remifentanil zitten in het verschil of je in een "leer"
ziekenhuis bevalt ?
Geen idee, maar als je het graag wilt kun je ook voor het Rijnland ZH kiezen, heb ik om die reden ook gedaan. Is me uitstekend bevallen :+ Naast de remifentanil hebben ze eenpersoonskraamkamers waar partner ook mag blijven slapen en eigen badkamer etc. Ik vind dat echt grote voordelen, ondanks dat het voor ons iets verder weg is.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117542355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

SPOILER
Dat had ik deze keer ook idd, die controle.
Ik snapte pas waarom deze keer wel en vorige keer niet toen ik voelde tot waar t litteken zat :X

Moest wel aan lijnloos denken toen :')
pi_117542391
IS het trouwens zo dat, ALS ik voor een ruggeprik zou kiezen, deze nadat het kindje geboren is opnieuw aangezet kan worden vanwege eventueel hechtwerk? Of hoe gaat dat in zijn werk?
pi_117542423
Ik was om 18.37 bevallen, daarna naar de ok, was om 22.00 uur op de afdeling weer. Toen familie gebeld, kwamen ze om 23.00 uur het licht uit doen. Hallo.... Ik wil m kind zien. Toen mocht er een klein lampje aanblijven.
*poef* nu is het weg
pi_117542429
Ben 5 weken en 3 dagen. Heb medische indicatie. Check of het niet buiten de baarmoeder zat.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:46:17 #76
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117542455
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:45 schreef Hooiwagen het volgende:
Ben 5 weken en 3 dagen. Heb medische indicatie. Check of het niet buiten de baarmoeder zat.
Dan is dat heel normaal ja!
SPOILER
pi_117542462
quote:
OH! Nou goed dat het niet buiten de baarmoeder zit... Maar inderdaad, op die termijn kun je echt nog zo weinig zien. Je mag al van geluk spreken als ze bij 6 weken een hartje zien.
pi_117542465
quote:

Das idd stukken relaxter. Eerste keer begon ik midden in de nacht en was ik om kwart voor 8 klaar (s ochtends). Die nacht dus niet geslapen en de nacht erop ook niet.
Dit keer begon ik om half 7 (eerste wee na het wakker worden) en was om 10.39 klaar :D ik voelde me nog uitgerust ook :') beetje jammer dat ik die nacht ook niet heel veel geslapen heb hehe, maar goed ziekenhuis enzo
pi_117542525
Ter bemoediging van de eerste keer mama's.
2x bevallen,1 keer in een uurtje of 16 en 1x in 2,5 uur vanaf het eerste pijntje. Nooit gehecht, geknipt of gescheurd. En dat terwijl nummer 2 dus gelanceerd werd met zijn handje naast zijn hoofd.

Zo kan het ook! Heus!
pi_117542544
quote:

Ik ben tussen 10:00 en 20:44 bezig geweest, maar heb de nacht ook niet geslapen. De nacht daarna ook amper trouwens :') Ik was bang dat ze het niet meer zou doen oid.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117542550
Aventura, mijn litteken voel ik ook bij koud en nat weer. Gek eigenlijk :P Nu ik zwanger ben voel ik hem wel weer veel meer. Alsof er meer druk op staat. Ik kreeg geen zetpil, ik kreeg vingers. Eerst van de arts-assistent en toen van de gyn om te checken. Het werd de O.K. Maar... geen prik gehad voor oxytocine en de 2 giften Anti D konden in mijn infuus. Dus geen geprik in mijn benen.

Ik ben vandaag 30 weken zwanger en ineens vliegt het me aan dat ik moet gaan bevallen. De kop in het zand methode van de afgelopen weken beviel me toch beter.

Ik begon om 1 uur 's nachts en Amy is om half 1 volgende dag geboren. Om 2 uur naar de OK en half vijf terug. Toen iedereen gebeld. Die nacht (ook) niet geslapen want Amy sliep ook niet.
pi_117542564
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat had ik deze keer ook idd, die controle.
Ik snapte pas waarom deze keer wel en vorige keer niet toen ik voelde tot waar t litteken zat :X

Moest wel aan lijnloos denken toen :')
Dank je... Denk ik. :')
pi_117542608
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:49 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dank je... Denk ik. :')
Dat was jij toch? Van dat persen en die vingers :')
pi_117542612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:48 schreef freecell het volgende:
2x bevallen,1 keer in een uurtje of 16 en 1x in 2,5 uur vanaf het eerste pijntje. Nooit gehecht, geknipt of gescheurd. En dat terwijl nummer 2 dus gelanceerd werd met zijn handje naast zijn hoofd.

Zo kan het ook! Heus!
Oh... 2x bevallen, 2x iets gescheurd, maar je wordt prima verdoofd bij het hechten... En ik trap er zelfs nog een keer in... Dus al met al blijkt het toch de moeite wel waard.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:51:17 #85
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117542620
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Geen idee, maar als je het graag wilt kun je ook voor het Rijnland ZH kiezen, heb ik om die reden ook gedaan. Is me uitstekend bevallen :+ Naast de remifentanil hebben ze eenpersoonskraamkamers waar partner ook mag blijven slapen en eigen badkamer etc. Ik vind dat echt grote voordelen, ondanks dat het voor ons iets verder weg is.
ja rijnland heeft wel mooie voorzieningen.
maar ik vindt hem voor ons eigenlijk ook net te ver.
zal je zien sta je in de spits vast op de willem de zwijgerlaan of op het engelendaal
W
Z
E
pi_117542637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had een keurige overdag-bevalling: van 5.34 -19.34 uur, en toch de nacht amper geslapen, hoor. Ik lag veel liever naar dat kleine meisje te kijken O+
herkenbaar! :D

bij mijn oudste braken om 09:00 de vliezen, om 09:30 begonnen de weeën, om 14:30 begonnen met persen en om 16:35 is ze geboren. Keurige 9 tot 5 baby :D maar idd, de hele nacht liggen kijken en helemaal high van je eigen adrenaline.

Bij de jongste braken om 02:00 mn vliezen, om 02:30 begonnen de weeën en om 04:18 is ze geboren. Om 07.30 kon k eindelijk naar de afdeling, en was k net zo high van mn eigen adrenaline :P
pi_117542664
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat was jij toch? Van dat persen en die vingers :')
:Y :X Die was niet grappig inderdaad. Ik had ook echt niet door wat ze aan het doen waren maar toen dat duidelijk werd heb ik hen ook wat duidelijk gemaakt...
SPOILER
pi_117542668
Oh ja, die adrenalinekick... Die is zo goed... Stuiter stuiter!
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 12:55:16 #89
5428 crew  miss_sly
pi_117542764
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik geloof dat B na die lange, lange dag best blij was dat hij naar huis kon voor een nachtje gewone slaap en het niet erg vond dat hij niet kon blijven slapen.
pi_117542807
2x bevallen, 2x geknipt en,gehecht, en dat is niet eens de reden dat ik niet meer wil. Dat heeft met andere dingen te maken. Als dat zeker weten niet meer is dan zou ik t zo doen. Knip niks van gevoeld (verdoving) en hechten was ook prima verdoofd
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:56:27 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117542809
Ik geloof dat de beschikbaarheid van Remifentanil als pijnstiller afhankelijk is van of de gynaecologen erachter staan. Zij moeten bij een bevallig waarbij dit middel wordt toegediend altijd als achtervang beschikbaar zijn. Dit omdat het middel bijwerkingen kent. Ik heb een van die bijwerkingen zelf ervaren, namelijk een ademhalingsdepressie. Ik had zelf niet door wat er aan de hand was, maar kreeg opeens een zuurstofkapje op mijn mond gedrukt. Ik ervaarde dat als eng. Ik weet niet of ik het nog een keer zou willen.
pi_117542819
Ik had een 'van 11:00 tot 13:30' bevalling. Beviel ook best goed :D
Ff zo rond de lunch ;)
pi_117542897
Ik had een nachtdienstbevalling ongeveer... 02.30 uur in het ziekenhuis (vliezen waren al veel eerder gebroken maar er gebeurde nik) en 9.45 uur was ze er. Net na de overdracht mocht er geperst worden. Dus fijn verse vlos en zo... Ergens schijnt me nog gevraagd te zijn of ik ook een ontbijtje wilde, maar ik was effe bezig met wat anders zeg maar. :+
pi_117542900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:52 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

:Y :X Die was niet grappig inderdaad. Ik had ook echt niet door wat ze aan het doen waren maar toen dat duidelijk werd heb ik hen ook wat duidelijk gemaakt...
SPOILER
:D
Had ik t toch goed onthouden. Volgens mij zat ik dat toen ook te vertellen tegen die vk :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:58:56 #95
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117542901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

ja rijnland heeft wel mooie voorzieningen.
maar ik vindt hem voor ons eigenlijk ook net te ver.
zal je zien sta je in de spits vast op de willem de zwijgerlaan of op het engelendaal
Ivm bevallen bij 34 weken hebben we nog 2 weken heen en weer moeten rijden, maar ik had het er echt graag voor over. En de WdZ is eindelijk af hè, daar ga je vlot overheen. :) Anyway, ik vond het een uitkomst! En nog steeds heel tevreden nu ook over mijn gyn, tof wijf! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 12:58:58 #96
5428 crew  miss_sly
pi_117542903
1x bevallen, wel geknipt en gehecht ("hoeveel hechtingen zijn het?" "Ow mevrouw, ik hecht het allemaal met een draad, dus we tellen niet" :+ ) en ondanks persdrang vanaf een uur of 12 zou ik het bevallen zo weer over doen. Als ik dat zwanger zijn maar over kon slaan :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:59:00 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117542904
Ik kreeg trouwens ook al een echo met 5wk3d. De echochopiste schreef op de foto: vitale eenling :P
Het kan dus dan al wel zichtbaar zijn,maar het hoeft niet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:01:03 #98
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117542978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik geloof dat B na die lange, lange dag best blij was dat hij naar huis kon voor een nachtje gewone slaap en het niet erg vond dat hij niet kon blijven slapen.
Ligt er ook een beetje aan hoe het allemaal verloopt natuurlijk. Ik ben met 34 weken onverwacht bevallen (vaginale stuit) en beviel om 2:22 uur. Kindje in de couveuse en VL viel als een blok in slaap op een heerlijk luxe bed bij mij op de kamer. Ik vond het heerlijk dat hij er was na al die stress.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:01:06 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117542981
Mijn bevalling duurde van 7.30 tot 22:59 uur. Weetje wat dan leuk is, dat dat je dan al 1 dag kraamzorg kost. Immers, ik viel die dag met mijn baby wel een heel uur en een hele minuut onder de deskundige zorg van de ziekenhuisvpk's! :P Ik raad jullie aan om 's morgens te bevallen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:02:15 #100
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117543022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:01 schreef Aventura het volgende:
Mijn bevalling duurde van 7.30 tot 22:59 uur. Weetje wat dan leuk is, dat dat je dan al 1 dag kraamzorg kost. Immers, ik viel die dag met mijn baby wel een heel uur en een hele minuut onder de deskundige zorg van de ziekenhuisvpk's! :P Ik raad jullie aan om 's morgens te bevallen.
Oe, dus mijn 0:08 uur was wel heel gunstig? :P
pi_117543045
Ah, dus als het 23.58 is, moet ik gewoon ff vragen of ze de baby terug wilt duwen...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:03:03 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117543058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Ah, dus als het 23.58 is, moet ik gewoon ff vragen of ze de baby terug wilt duwen...
Jij snapt het!
pi_117543110
Of vragen of ze 2 minuten later opschrijven :P

Hier was de geboortetijd een beetje natte vinger werk: doe.maar 10.39 :D (hoorde mn vriend zeggen)
Kan me voorstellen dat dat meestal zo gebeurd :P

Maar is t niet zo dat een ziekenhuis bevalling je gewoon 6uur kraamzorg kost.
Hier was dat namelijk 2x zo. Was gewoon 44 uur -6 uur van de ziekenhuisbevalling. Tis niet dat het me ook de uren van de dag erna kostte ofzo. Voor k ontslagen werd
pi_117543147
quote:
Vlak voor kerst bevallen en dan op 1e kerstdag pas om 17.00 uur naar huis mogen is daarentegen wel gunstig... althans, die dag komen ze niet meer, maar krijg je vervolgens wel over de rest van de dagen uitgesmeerd extra! *O*
pi_117543207
quote:
Maar je hebt toch zoveel uur kraamzorg?
Ik heb bij Leander en Matthias gewoon de aantal uren gehad die ik aan had gevraagd. Zijn de uren die we in het ziekenhuis waren niet vanaf gegaan!
pi_117543236
Ik ga niet wachten tot kerst omdat dat voordelig is, ok? ;)

Hier sowieso verlengde kraamzorg, dat is wel fijn. En wrs met een stagiair ook nog *O*

Ow en Tara had speciaal zijn horloge goed gezet. En ook daadwerkelijk gekeken _O-
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:11:47 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117543335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:07 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar je hebt toch zoveel uur kraamzorg?
Ik heb bij Leander en Matthias gewoon de aantal uren gehad die ik aan had gevraagd. Zijn de uren die we in het ziekenhuis waren niet vanaf gegaan!
Bij mijn verzekeraar geldt, voor iedere dag ziekenhuisopname (met geboren baby natuurlijk) krijg je 1 dag minder kraamzorg.

Wat ik er vergeet bij te zeggen is dat de kraamverzorgende na een dag of 5 nog een dag extra zorg indiceerde. Dat kwam niet daardoor, maar omdat ik nog niet zo goed op de been was. Dus als het niet zo goed gaat met je en er is meer hulp nodig, krijg je dat echt wel.
pi_117543377
Maar geldt polyklinisch bevallen ook onder "opname"? Misschien maakt dat het verschil?
pi_117543385
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:11 schreef Aventura het volgende:

[..]

Bij mijn verzekeraar geldt, voor iedere dag ziekenhuisopname krijg je 1 dag minder kraamzorg.
Oh das mooi lullig dan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:14:07 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117543425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:13 schreef Lijnloos het volgende:
Maar geldt polyklinisch bevallen ook onder "opname"? Misschien maakt dat het verschil?
Dat is misschien het verschil. Ik was echt opgenomen met medische indicatie.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 13:15:14 #111
5428 crew  miss_sly
pi_117543456
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:14 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat is misschien het verschil. Ik was echt opgenomen met medische indicatie.
Ik ook, twee dagen moeten blijven, en twee dagen minder kraamzorg.
pi_117543547
Zo is het mij ook uitgelegd bij de intake van kraamzorg. Elke dag in het ziekenhuis is een dag minder kraamzorg thuis.
pi_117543572
Ik heb van de verzekering 20 uur extra. Al had de verloskundige me wel extra willen geven, maar dat was niet meer nodig.
*poef* nu is het weg
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:22:02 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117543670
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:48 schreef freecell het volgende:

Zo kan het ook! Heus!
O+
pi_117543683
Ik beviel van de eerste in zes uur vanaf de eerste wee met maar 13 min persen. geen knip een klein scheurtje en ze hebben het gehecht voor het mooie. de verdoving had van mij alleen niet gehoeven. 3x prikken voor twee hechtingen. dan waren we er al bijna.

Mijn moeder had bij de eerste 72 hechtingen en mocht geen verdoving en heeft het toch nog een keer gedaan.

Wat betreft de prik voor de placenta, de mededeling kwam direcr met de prik en 30 seconde later kwam de placenta. ze waren wat verbaasd over de snelheid :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:23:56 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117543737
Ik werd medisch tijdens de bevalling, door meconiumhoudend vruchtwater :).
Ik heb 8 dagen * 6 uur kraamzorg gehad. De kraamhulp was er van 8 tot 2. Vond het wel lekker dat ze er niet de hele dag was :P.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:25:27 #117
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117543796
72 hechtingen :o
W
Z
E
pi_117543805
Spirit, ik ben nu zwanger van de eerste, maar ik heb wel naaldenangst. Maar als het echt nodig is wil ik graag een ruggenprik. Hoe dat tegen die tijd gaat, zie ik dan wel weer. Ik knijp waarschijnlijk mijn moeder haar hand wel fijn.
En ik herken me een beetje in Inca. Ik heb de laatste tijd zoveel prikken gehad dat mijn angst iets minder is.

Klumsy, *O* voor de 19 weken. Raar idee inderdaad dat je over 2 dagen verder bent. Sterkte ook dus. Ik vind echt dat je heel sterk in je schoenen staat. :*

Hooiwagen, succes bij de gyn straks

Cathmar, ik negeer dat woord met je mee. :D

Placenta hoef ik niet mee naar huis te nemen. Geen idee of ik dat wil zien. Hoe vies is zo’n ding eigenlijk? Nu ben ik al heel snel misselijk van dingen die uit je lichaam kunnen komen. Dus ik vraag me af of het voor mij verstandig is om naar mijn placenta te kijken.

Twinkle, *O* voor je mijlpaal. En ik hoop zo heel hard dat het hartje straks helemaal mee blijkt te vallen. Wel fijn dat dat het hartje nu een goed en geleidelijk ritme had

Hooiwagen, lastig dat je dan nog geen zekerheid hebt. Ik zou maar van het beste uitgaan. Vanaf ongeveer 7 weken kunnen ze het hartje zien. Ik ga duimen voor je.

Malo, wat is meconiumhoudend vruchtwater? Of wil ik dat niet weten?
pi_117543822
Bij Leander hadden we van 10 tot 4. Bij Matthias van 10 tot 2. Nu doen we weer de hele dag. Tijden maakt me niet zo heel veel uit!
pi_117543865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:25 schreef Omentielvo het volgende:

Kindje dat in het vruchtwater heeft gepoept!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:27:27 #121
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117543874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:25 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit, ik ben nu zwanger van de eerste, maar ik heb wel naaldenangst. Maar als het echt nodig is wil ik graag een ruggenprik. Hoe dat tegen die tijd gaat, zie ik dan wel weer. Ik knijp waarschijnlijk mijn moeder haar hand wel fijn.
En ik herken me een beetje in Inca. Ik heb de laatste tijd zoveel prikken gehad dat mijn angst iets minder is.

Klumsy, *O* voor de 19 weken. Raar idee inderdaad dat je over 2 dagen verder bent. Sterkte ook dus. Ik vind echt dat je heel sterk in je schoenen staat. :*

Hooiwagen, succes bij de gyn straks

Cathmar, ik negeer dat woord met je mee. :D

Placenta hoef ik niet mee naar huis te nemen. Geen idee of ik dat wil zien. Hoe vies is zo’n ding eigenlijk? Nu ben ik al heel snel misselijk van dingen die uit je lichaam kunnen komen. Dus ik vraag me af of het voor mij verstandig is om naar mijn placenta te kijken.

Twinkle, *O* voor je mijlpaal. En ik hoop zo heel hard dat het hartje straks helemaal mee blijkt te vallen. Wel fijn dat dat het hartje nu een goed en geleidelijk ritme had

Hooiwagen, lastig dat je dan nog geen zekerheid hebt. Ik zou maar van het beste uitgaan. Vanaf ongeveer 7 weken kunnen ze het hartje zien. Ik ga duimen voor je.

Dat er in het vruchtwater gepoept is. Het is dan niet meer mooi helder, maar troebel.

Net zo rot was dat, ik zou in het kraamhotel bevallen, omdat wij op een flat woonden wilde ik niet thuis bevallen. Thuis had de verloskundige de vliezen gebroken, toen was het vruchtwater helder. Toen we rond 22:00 uur bij het kraamhotel waren, was het vruchtwater troebel en kon ik weer verkassen, naar het ziekenhuis :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:27:32 #122
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117543877
meconiumhoudend vruchtwater is als je kindje in het vruchtwater heeft gepoept
W
Z
E
pi_117543905
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:25 schreef rebel-angel het volgende:
72 hechtingen :o
Ik vond het ook veel was blij met mij twee

Hier ook graagzorg van 8-13 uur vond het een prima tijd.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:29:17 #124
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117543932
maar heb je dan een totaal ruptuur ofzo
hoe kan je op dat stukje 72 hechtingen doen
W
Z
E
pi_117543953
Ik had de eerste paar dagen bij Leander trouwens wel om 08:00 al. Kwam ze binnen, trok de gordijnen open en hup in de benen moest je. En dan heb je een rot nacht achter de rug. Was blij dat ze daarna om 10:00 pas kwam!!
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 13:30:39 #126
5428 crew  miss_sly
pi_117543976
Kraamzorg van ongeveer 11-13 uur. Onze kraamzorgende moest ervoor en erna nog naar andere gezinnen.
pi_117543977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:29 schreef rebel-angel het volgende:
maar heb je dan een totaal ruptuur ofzo
hoe kan je op dat stukje 72 hechtingen doen
Je kan een heel eind openscheuren hoor. echt van voor tot helemaal aan je anus.
pi_117543986
De preciese details weet ik niet. Weet wel dat ze geknipt is omdat mijn broer snel gehaald moest worden.
En door de omstandigheden mocht ze geen verdoving.
pi_117544009
Oh en in- en uitwendige hechtingen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:32:19 #130
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117544039
Ik word echt helemaal naar van alle verhalen :X
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:32:53 #131
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117544062
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:30 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Je kan een heel eind openscheuren hoor. echt van voor tot helemaal aan je anus.
dat weet ik wel, maar vindt het even moeilijk om voor te stellen dat op dat stuk 72 hechtingen passen

maar as respect voor je moeder dat ze daarna nog kinderen heeft gehad
W
Z
E
pi_117544082
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
Ik word echt helemaal naar van alle verhalen :X
Haha is dat zo. Heb ik helemaal geen last van. Je hebt er toch al 3 tis niet allemaal nieuw voor je :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:35:33 #133
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117544164
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha is dat zo. Heb ik helemaal geen last van. Je hebt er toch al 3 tis niet allemaal nieuw voor je :P
Ik heb er 3 maar nooit narigheid oid gehad, allemaal binnen een paar uur na de eerste wee geboren, deed niet echt veel pijn. Ik had 1 hechting bij de eerste maar daar had ik nauwelijks last van alleen de eerste 2 dgn met poepen.. verder een beetje een houding van van hoe minder horror ik hoor, hoe minder zorgen ik me maak hoe relaxter mijn spieren van onder hoe minder snel er wellicht wat scheurt .. :')
pi_117544183
Daarom dacht ik dat zal wel meevallen hoe ellendig het is :D

Ik heb ook geen last van de verhalen. Ben best een controle freak maar niet op dit gebied. Laat het over me heen komen. Alle verhalen inclusief die van mezelf zeggen tich niets over hoe het zal gaan.
pi_117544316
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

dat weet ik wel, maar vindt het even moeilijk om voor te stellen dat op dat stuk 72 hechtingen passen

maar as respect voor je moeder dat ze daarna nog kinderen heeft gehad
Die hoeven niet allemaal in je perineum te zitten hè. Er wordt sowieso in lagen gehecht dus als je aan de buitenkant 1 hechting ziet kan het best zijn dat er nog 2 onder zitten in de spierlagen.
En daarnaast kunnen je schaamlippen ook gehecht worden.

72 is wel erg veel though. heeft die verloskundige het insteken aan de ene kant en doorsteken naar de andere kant om hem dicht te maken dubbel geteld ofzo ipv 1 knoopje geteld? :D
pi_117544350
Ik heb ook nooit narigheid gehad. Daarom kan ik dit soort verhalen juist lekker lezen :P
pi_117544435
Geen idee mignonne :D is al 34 jaar geleden dus wie weet
pi_117544562
Even wat op internet zitten grasduinen en heel veel dames met soortgelijke ervaring in deze termijn. Dat stelt me wel iets gerust. Nu ja, ik kan er hoe dan ook niets aan veranderen, dus we hopen maar op het beste. Ik kan in ieder geval zwanger wórden, dat is ook al heel wat!

De bevallingsverhalen negeer ik nog even wijselijk :+.
pi_117544633
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:42 schreef As1981 het volgende:
Geen idee mignonne :D is al 34 jaar geleden dus wie weet
ach, mijn moeder is ooit nog verlost van dr hechtingen met de keukenschaar vertelde mn vader :')
ik geloof niet dat je dat tegenwoordig nog hoeft te proberen. En zó lang geleden is dat nou ook weer niet :D
pi_117544645
Ik heb zo'n last van mijn schaambot op dit moment. Niet leuk meer gewoon. Nu dus even 1,5 uur plat liggen, en vanavond werken. Ik ga het heel rustig aan doen, zo min mogelijk trappen lopen en wandelen doen ze morgen maar met een collega van me.
Morgen weer controle, de dag daarvoor bouwt de spanning altijd wel op. Gelukkig is Casper heel actief vandaag.
*poef* nu is het weg
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:50:58 #141
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117544780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb zo'n last van mijn schaambot op dit moment. Niet leuk meer gewoon. Nu dus even 1,5 uur plat liggen, en vanavond werken. Ik ga het heel rustig aan doen, zo min mogelijk trappen lopen en wandelen doen ze morgen maar met een collega van me.
Morgen weer controle, de dag daarvoor bouwt de spanning altijd wel op. Gelukkig is Casper heel actief vandaag.
Wat irritant lijkt me dat! Doe maar lekker rustig aan :*
pi_117544938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

ach, mijn moeder is ooit nog verlost van dr hechtingen met de keukenschaar vertelde mn vader :')
ik geloof niet dat je dat tegenwoordig nog hoeft te proberen. En zó lang geleden is dat nou ook weer niet :D
Dat klinkt ook niet lekker.

Doe je rustig aan KJ. Ik wil ook liggen maar mijn peuter is het daar niet mee eens.
pi_117545009
Mijn (bijna) peuter is al bij de gastouder. Plan ik tegenwoordig zo dat ik voor een avonddienst nog even kan liggen.
*poef* nu is het weg
pi_117545094
Oeh, auw, last van je schaambeen is niet fijn KJ :X Succes!

Hier nare, harde gespannen buik de hele dag. Gisteren ook al. Rotgevoel!
pi_117545144
Ja deed ik ook vaak hem een half uur eerder naar mijn ouders brengen had ik nog even rust. Maar ik werk nu niet dus wil ik hem niet brengen, vind ik niet nodig. Ga zo wel boodschappen doen even frisse lucht.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:14:42 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117545680
Ik voel het litteken van de knip nu ook veel meer. Misschien omdat er nu wat meer druk op staat met 2 kindjes in de buik? Het is tenslotte ook nog geen 9 maanden geleden.

Geen idee hoeveel hechtingen trouwens. Heel relaxt in de ok gehecht.
Ik word nu spontaan naar als ik denk aan een meganaald in mijn rug maar de ruggeprik interesseerde me helemaal niks. Kan me trouwens ook niks herinneren van een praatje eigenlijk. Niet naar geluisterd waarschijnlijk :@ Ik moest trouwens bijna 3 uur wachten op mijn ruggeprik. Er kwamen wat spoedkeizersnedes tussendoor.
pi_117545682
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:58 schreef freecell het volgende:
Oeh, auw, last van je schaambeen is niet fijn KJ :X Succes!

Hier nare, harde gespannen buik de hele dag. Gisteren ook al. Rotgevoel!
Ja, harde buiken.... Ik heb ze nu elke avond steeds... Zwaar irritant...
pi_117545723
quote:
Hier met 7 weken een hartje, of beter knipperende pixel. Toch nog even 2 weken wachten. Wel goed nieuws vooralsnog, toch?
Met een meidenkwartet
pi_117545748
Hihi, hier net een kennismakings-gesprek gehad.
Meisje, 14 jaar, heel laag niveau VMBO, blond en schattig.
Ze doet zorg en welzijn en moet leren wassen en kinderen verschonen en stofzuigen enzo.

Volgens mij kost het meer energie dan het oplevert, maar ik vind het leuk O+
pi_117545811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, harde buiken.... Ik heb ze nu elke avond steeds... Zwaar irritant...
Ja, die heb ik ook, sowieso om de 10 minuten, maar heftiger en pijnlijker als ik beweeg. Lekker suf :')

Maar dit is tussendoor, een soort spierpijn, maar dan meer in mijn huid.
pi_117545812
Hooiwagen wat lastig dat je nog geen duidelijkheid hebt. Hopelijk gaat de komende tijd een beetje snel voor je en komen alle kwaaltjes vanzelf!

Freecell hier wil het wel eens helpen mijn buik in te smeren met crème en een beetje masseren tegen het gespannen gevoel.
pi_117545822
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:16 schreef freecell het volgende:
Hihi, hier net een kennismakings-gesprek gehad.
Meisje, 14 jaar, heel laag niveau VMBO, blond en schattig.
Ze doet zorg en welzijn en moet leren wassen en kinderen verschonen en stofzuigen enzo.

Volgens mij kost het meer energie dan het oplevert, maar ik vind het leuk O+
Ik zou er serieus niet aan beginnen... Je hebt er straks 3 om je energie in te stoppen..
pi_117545857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hooiwagen wat lastig dat je nog geen duidelijkheid hebt. Hopelijk gaat de komende tijd een beetje snel voor je en komen alle kwaaltjes vanzelf!

Freecell hier wil het wel eens helpen mijn buik in te smeren met crème en een beetje masseren tegen het gespannen gevoel.
Ja lekker smeren met olie... Ik vergeet het vaker dan dat ik het wel insmeer.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:18:37 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117545865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou er serieus niet aan beginnen... Je hebt er straks 3 om je energie in te stoppen..
Maar zij kan wel het buk- en tilwerk doen :Y Free kan delegeren lijkt me? ^O^
pi_117545868
OH ik heb een commode!!!! Vanavond kleertjes vouwen!
pi_117545878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maar zij kan wel het buk- en tilwerk doen :Y Free kan delegeren lijkt me? ^O^
Tara is toch ook thuis?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:21:18 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117545970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef Ticootje het volgende:
Lijkt me een heerlijk klusje, kleertjes in de commode leggen O+

Hier is de commode vooralsnog de kast in de woonkamer waar de drankvoorraad op staat _O- overblijfsel uit mn studententijd :') Het is de commode waar ik zelf op gelegen heb, dus die krijgt binnenkort een welverdiende opknapbeurt O+
pi_117545997
Leuk Tico, al veel kleertjes in huis?

Vervelend van de harde buiken. Heb er hier ook regelmatig last van. Merk wel dat verschil metveen tweede zwangerschap.
pi_117546017
quote:

[..]

Is juist leuk joh :)
Haar begeleiden met dingen doen kost me niet meer werk dan het zelf doen. En in principe zijn dit soort dingen normaal ook mijn werk, dus ik doe het vrij gemakkelijk :)

Het is 1 dag per week, 12x. Dat kan prima :Y
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:22:24 #160
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117546018
quote:

[..]

Ik ben veel te ongeduldig voor stagiaires :@. Ik zou wel een goed voorbeeld zijn van: zie je, niet IEDERE vrouw is even vrolijk en blij met onze komst :P.
pi_117546040
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:21 schreef As1981 het volgende:
Leuk Tico, al veel kleertjes in huis?

Vervelend van de harde buiken. Heb er hier ook regelmatig last van. Merk wel dat verschil metveen tweede zwangerschap.
Te veel.... Oeps... Ik heb teveel geklikt... En pas toen mn brievenbus overstoomde had ik door hoeveel... Vandaag zelfs nog een pakketje ophalen... Aai..
pi_117546045
Oeh en ik ben ook kleertjes aan het wassen en vouwen en hydrofielen aan het strijken enzo O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:23:42 #163
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117546086
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef Ticootje het volgende:
O leuk! Babykleertjes vouwen nog zo lekker makkelijk :9
pi_117546088
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben veel te ongeduldig voor stagiaires :@. Ik zou wel een goed voorbeeld zijn van: zie je, niet IEDERE vrouw is even vrolijk en blij met onze komst :P.
Ik ben inderdaad heel ongeduldig met mensen... Ik leg het een keer uit en ik ga niet tot in het oneindige herhalen hoor...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:24:14 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117546114
Ik wacht op een pakketje van mp, heb een spijkerjurkje besteld, ben zo benieuwd hoe die zit! *O*
pi_117546148
Volgens mij heb ik nu alle pakjes binnen... Kind kan elke dag wat anders aan.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:25:00 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117546149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Is juist leuk joh :)
Haar begeleiden met dingen doen kost me niet meer werk dan het zelf doen. En in principe zijn dit soort dingen normaal ook mijn werk, dus ik doe het vrij gemakkelijk :)

Het is 1 dag per week, 12x. Dat kan prima :Y
Is dat het via het kraamzorgbureau ofzo?
pi_117546167
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Te veel.... Oeps... Ik heb teveel geklikt... En pas toen mn brievenbus overstoomde had ik door hoeveel... Vandaag zelfs nog een pakketje ophalen... Aai..
Je kan toch nooit te veek hebben. Volgens mij koop jij niet nieuw en wat als je een grote spuger krijgt, enz.
Ik heb zondag geshopt van het weekend alles even in de kast leggen en dan kijken wat ik nog meer wil kopen.
pi_117546345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Is dat het via het kraamzorgbureau ofzo?
Nee, via een middelbare school :) Het is ook meer een sociale stage.
En ze zochten adressen met kleine kinderen, waar je zomaar 7 uur op een dag kan meelopen en met iemand die opgeleid is om stages te mogen begeleiden.
En dan weten ze me ineens te vinden ;)
pi_117546385
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef As1981 het volgende:

[..]

Je kan toch nooit te veek hebben. Volgens mij koop jij niet nieuw en wat als je een grote spuger krijgt, enz.
Ik heb zondag geshopt van het weekend alles even in de kast leggen en dan kijken wat ik nog meer wil kopen.
Geloof me, teveel kan :')
Althans als je wil dat ze t meer dan 1x aankunnen :')
Dat had ik...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:30:37 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117546402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, via een middelbare school :) Het is ook meer een sociale stage.
En ze zochten adressen met kleine kinderen, waar je zomaar 7 uur op een dag kan meelopen en met iemand die opgeleid is om stages te mogen begeleiden.
En dan weten ze me ineens te vinden ;)
Hendig ^O^

En ook wel een beetje een 'WTF'-momentje: dat meisje is dus 14 jaar en moet al op stage? :o
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:32:10 #172
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117546472
F had (en heeft :X) ook veel te veel kleren, haha.
We hebben helemaal geen babyspullen meer, ik zal tzt ook alles nieuw moeten kopen. Kopen O+
pi_117546475
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hendig ^O^

En ook wel een beetje een 'WTF'-momentje: dat meisje is dus 14 jaar en moet al op stage? :o
Dat zijn die maatschappelijke stages... Stelt kont voor.
pi_117546570
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Geloof me, teveel kan :')
Althans als je wil dat ze t meer dan 1x aankunnen :')
Dat had ik...
Daarom heb ik zo goed als alle kleding van yaro weggedaan.
En is het maar goed dat ik geen meisje krijg want daar heb je zo veel meerckeus voor dus meer kopen.
Als ze het maar 1x aan kunnen is ook zonde inderdaad maar dan moet je echt veel hebben toch?
Yaro heeft 2-3 weken in maat 50 gezeten. Min 1 setje per dag is 14-21 setjes in die maat. Dat redt ik niet hoor. Heb er zo'n zes denk ik.
pi_117546633
En toch is het wel goed. Ik had echt geen idee wat ik wilde en ben voor mijn opleiding startte 3x geswitched van opleiding.
pi_117546676
Teveel kleertjes: check!

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zijn die maatschappelijke stages... Stelt kont voor.
Inderdaad :D
Maar voor het meisje is het enorm spannend wel!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:38:28 #177
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117546734
Net als dat ik 12 hydrofiel luiers had. Ook nooit allemaal gebruikt. Die zachte moltons daarentegen, daar heb ik er wat van bijgekocht, voor onder het hoofdje bij het slapen. F was ook een spuger; hoefde niet iedere keer het hele bedje afgehaald te worden. En zoveel slabjes als wij gebruikt hebben, pff :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:38:33 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117546739
quote:
3s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef freecell het volgende:
Teveel kleertjes: check!

[..]

Inderdaad :D
Maar voor het meisje is het enorm spannend wel!
Ja, dat lijkt mij ook!

Toen ik 14 was wilde ik volgens mij nog striptekenaar worden ofzo :') als ik toen al keuzes had moeten maken voor welke richting ik uit wilde.... :?
pi_117546818
Vandaag de 10 weken echo gehad. Alles lijkt erop en eraan te zitten, althans, 2 armen en 2 benen. :P Hartje klopt en hij/zij was lekker aan het bewegen!
Is al heel anders dan 2 weken terug. Begint nu dus echt op een baby te lijken! We zijn blij. *;

Leuk ook steeds nieuwe felicitaties erbij naarmate meer mensen het weten. Op werk vooral, dan is het net alsof je al weken achter elkaar jarig bent. *O*
pi_117546881
Wat fijn vencodark
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:42:20 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117546886
Fijn venco!! *O* Fascinerend he, hoe snel dat gaat??

Ik ben nog aan het broeden op een manier om het mijn collega's te vertellen. Ik werk in een callcenter, dus ik spreek ze niet heel vaak. Een aantal weet het wel, maar het merendeel nog niet!
pi_117546890
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:34 schreef As1981 het volgende:

[..]

Daarom heb ik zo goed als alle kleding van yaro weggedaan.
En is het maar goed dat ik geen meisje krijg want daar heb je zo veel meerckeus voor dus meer kopen.
Als ze het maar 1x aan kunnen is ook zonde inderdaad maar dan moet je echt veel hebben toch?
Yaro heeft 2-3 weken in maat 50 gezeten. Min 1 setje per dag is 14-21 setjes in die maat. Dat redt ik niet hoor. Heb er zo'n zes denk ik.
Mijn kind was 3930 bij geboorte, viel af naar 3750, zat op dag 5 op 4000 gram en op dag 9 was ze 4300 gram....ze groeide nogal hard :D
Met 6 weken ging ze naar 62 (en met 4 weken werden de eerste 56's al te klein).
Maat 50 had ik 2 setjes in en die pastte ze met 1,5 week dus al niet meer. 56 zat toen ook gewoon al prima.
Floris heeft ook nooit 50 gepast (met 3570 bij geboorte). Althans de dingen die ik had pastte hij niet echt.
Hij zat 2 maanden in 56 toen :)
pi_117546892
Venco, super *O* Gefeliciteerd!

Flanellen luiers.... Waar gebruik je die ook alweer voor? :? Kom ze net tegen bij het wassen en zit echt te kraken hier :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:42:58 #184
381212 Gulara
From the future
pi_117546915
Jeetje wat gaan jullie weer snel!

Ik zag wat mijlpalen. *O*

Met een extra vermelding voor Klumsy. Ik zag vanmiddag de twee bedjes staan in het kinderkamertopic en toen moest ik wel even slikken. Wat oneerlijk allemaal. Dat dit kindje maar lekker lang blijft zitten. :*

Hooiwagen, toch nog een onzeker gevoel, het is inderdaad ook nog heel vroeg. En waarschijnlijk nergens voor nodig. :*

KJ, even rustig aan doen. *

Verder:

Mannen die niet meedoen in het huishouden. Geen last van. Die van mij doet veel! En prijst me als een puppy de hemel in als ik iets doe. :') Dit zegt iets over mij ben ik bang.
Maar ik ben wel van de duidelijke communicatie, laat hem dingen op zíjn manier doen en dingen waar ik me aan erger los ik liever op een ludieke wijze op. Dat scheelt een hoop!

Naalden. Ellendige dingen zijn dat. Een van de redenen voor mij om bloeddonor te worden. Face your fear en zo. En ik moet zeggen dat heeft wel geholpen. En als alles flink pijn doet ben ik waarschijnlijk ook gewoon bereid om met m'n punani op een lijntje coke te gaan zitten of zo :7 ik ben een watje. :+

Die flubberende placenta (waarom moet ik nu aan de aal uit de SC denken?) lijkt me niet half zo erg als het hechten trouwens! Hier ook een litteken wat jarenlang gevoelig was bij bepaald weer. Is inmiddels helemaal weg.

Hier gaat alles prima. Begon een paar weken geleden last te krijgen in m'n rug (rechts van m'n stuitje) maar dit is niet erger geworden. Dus dat is fijn. Het was vooral bij het lopen en ik sjouw wat af, dus ik kneep em wel een beetje.
Morgen staat een lange wandeling op de planning, en ik heb er helemaal zin in!
pi_117547004
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:42 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mijn kind was 3930 bij geboorte, viel af naar 3750, zat op dag 5 op 4000 gram en op dag 9 was ze 4300 gram....ze groeide nogal hard :D
Met 6 weken ging ze naar 62 (en met 4 weken werden de eerste 56's al te klein).
Maat 50 had ik 2 setjes in en die pastte ze met 1,5 week dus al niet meer. 56 zat toen ook gewoon al prima.
Floris heeft ook nooit 50 gepast (met 3570 bij geboorte). Althans de dingen die ik had pastte hij niet echt.
Hij zat 2 maanden in 56 toen :)
Dat is wel een verschil dan. Yaro was 3330 bij de geboorte. En met vier weken was hij 4360 gram en 55 cm, dus toen idd maat 56 zo'n beetje.
pi_117547026
Bij mijn man is ergens een kwartje gevallen en die doet tegenwoordig meer dan ooit, met minder gemopper dan ooit.
Best gezellig zo dingen samen doen :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:48:25 #187
381212 Gulara
From the future
pi_117547126
Fijn venco! *O* En ik vond het vertellen ook zo leuk. De bijdschap, hysterie, hier en daar iemand die volschiet... Ik hou d'r van! O+
pi_117547160
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:45 schreef As1981 het volgende:

[..]

Dat is wel een verschil dan. Yaro was 3330 bij de geboorte. En met vier weken was hij 4360 gram en 55 cm, dus toen idd maat 56 zo'n beetje.
Floris was na 4 weken 4820 :D
pi_117547307
L was bij 4 weken 3215 en 50 CM _O-
Toen groeide hij net in maatje 50 O+

Edit:
F-je was 3220 en 52 CM :) met 4 weken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:56:08 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117547385
Midas was 3390 gram en 51 cm. Die heeft nog wel een maandje in 50 gezeten. Zal nu zeker kleding in 50 erbij moeten kopen.

Klumsy :*
Heel dubbel, het zal misschien ook wel een opluchting zijn als je langer zwanger bent dan je van Roan en Senna bent geweest?
pi_117547816
Naaldenfobie CHECK!
Dus gaat nog leuk worden :')

Fijn Venco dat alles er goed uit zag :)

Oww en effe domme vraag .. Moet je flanellen luiers ook van te voren een keer gewassen hebben? Want dan mik ik die een dezer dagen nog even gauw in de machine.
pi_117547862
Ladies, ik merk dat het iets teveel aan me knaagt en doet en doordat m'n borsten geen zeer meer doen en ik ook verder geen andere klachten heb, heb ik gewoon een voorgevoel dat het niet goed zit. Ik ga daar ook maar vanuit, dan komt de klap - als ie komt - hopelijk iets minder hard aan. Trek me daarom ook even terug uit het topic. Ik voel me gewoon niet zwanger en het voelt op een of andere manier misplaatst om hier mee te posten en te lezen. Ik meld over twee weken de uitkomst en kom dan al dan niet weer meeposten. Wil de komende twee weken het eigenlijk zoveel mogelijk van me af proberen te zetten.

Dus, tot over twee weekjes :).
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:12:01 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117547986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Hooiwagen het volgende:
Ladies, ik merk dat het iets teveel aan me knaagt en doet en doordat m'n borsten geen zeer meer doen en ik ook verder geen andere klachten heb, heb ik gewoon een voorgevoel dat het niet goed zit. Ik ga daar ook maar vanuit, dan komt de klap - als ie komt - hopelijk iets minder hard aan. Trek me daarom ook even terug uit het topic. Ik voel me gewoon niet zwanger en het voelt op een of andere manier misplaatst om hier mee te posten en te lezen. Ik meld over twee weken de uitkomst en kom dan al dan niet weer meeposten. Wil de komende twee weken het eigenlijk zoveel mogelijk van me af proberen te zetten.

Ik hoop je dan over 2 weken helemaal gerustgesteld terug te zien hier! Sterkte, lijkt me heel naar als het inderdaad niet goed voelt :*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:12:23 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117547998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik hoop je dan over 2 weken helemaal gerustgesteld terug te zien hier! Sterkte, lijkt me heel naar als het inderdaad niet goed voelt :*
+1 :*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:12:48 #195
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117548014
quote:

Lieve Hooiwagen, probeer je niet te druk te maken (heeeeel makkelijk gezegd, zeker door mij in mijn omstandigheden )en als je je écht te ongerust maakt, vraag of je volgende week nog een keer bij de verloskundige mag komen, zodat ze misschien nog een echo kunnen maken om te zien of er wel groei is. Ik voel met je mee :*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:14:02 #196
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117548061
Ik heb zelf trouwens ook weinig klachten, alleen mijn borsten doen zeer bij het hardlopen. Verder niks, noppes, nada. Misschien wat moe, maar dat kan ook door de herfst komen.
pi_117548106
Hooi, wat hierboven al gezegd wordt.

Ik heb me trouwens bij deze zwangerschap ook nooit zwanger gevoeld in het begin. 0,0 symptomen, behalve de positieve test en het feit dat ik niet ongesteld werd. Geen misselijkheid, geen pijnlijke/gevoelige/grotere borsten, geen buikpijnen, geen vermoeidheid... Dus dat je niks merkt, hoeft echt niks te zeggen. Doe rustig aan! :*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:15:13 #198
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117548112
F was 2655 gram en 47 cm :D, die heeft heeeeeel lang met maatje 50 kunnen doen :D.
Het is geen kleine uk gebleven, ze is nu precies gemiddeld qua lengte en gewicht voor haar leeftijd.
pi_117548185
quote:

Je hebt vandaag nog gezien dat alles ok was voor de termijn?

Pijnlijke borsten ed, geeft echt geen indicatie of het goed is... Bij 5 weken is er gewoon nog geen hartje...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:26:17 #200
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117548531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hebt vandaag nog gezien dat alles ok was voor de termijn?

Pijnlijke borsten ed, geeft echt geen indicatie of het goed is... Bij 5 weken is er gewoon nog geen hartje...
Ik snap wel dat het moeilijk is; ik kan me voorstellen dat je past echt gelooft in je zwangerschap als je een kloppend hartje hebt gezien.
SPOILER
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:27:10 #201
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117548559
Wat een verhalen over dat knippen zeg :X
Ook omdat ik met mn darmen zit ben ik er huiverig voor dat het fout gaat met al dat gedoe, maja.. dat weet je van te voren gewoon totaal niet -O-
Magoed. Omdat ik in de medische wereld zit ken ik genoeg horrorverhalen, de dingen die hier voorbij komen zijn soms nog niet zo erg als wat ik zelf gehoord/gezien heb..

Hooiwagen :*

Wel weer heerlijk die verhalen over snelle bevallingen :D O+
Ik ga er maar gewoon even vanuit dat het totaal 24uur duurt, dan kan het alleen maar meevallen.. :+

Woman jammer dat er nog geen actie is :*

Twink 36 weken O+ :D

Venco wat fijn *O* :D
door je naam krijg ik zin in drop.. maar even manlief appen :D :@
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:28:01 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117548603
Spijkerjurkje binnen *O*

Wel nog behoorlijk te groot bij de buik, maar die ga ik denk ik heel veel aanhebben O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:28:21 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117548625
foto?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:29:29 #204
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117548677
Nah, ik heb mn lekker warme slobbertrui al weer aan O+

Als ik er goed in ben gegroeid zet ik m wel in het buikentopic ;)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:33:45 #205
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117548829
Ik moet op zolder nog wel ergens mijn ùberfijne zwangerschapsspijkerbroek hebben :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:34:55 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117548868
Mijn positiespijkerbroek zit al niet lekker meer. Te strak bij mijn buik :')
pi_117548964
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:34 schreef Kyara het volgende:
Mijn positiespijkerbroek zit al niet lekker meer. Te strak bij mijn buik :')
Ik heb er ook 1 bij nodig... Ik had er 1 maat 26 en 27, die maat 26 vind ik niet meer lekker zitten.

Maar ik durf niet zo goed, want stel dat ik nog 8 kilo aankom...
pi_117549206
Ik kan mijn positiebroeken ook, sinds indalen, niet meer aan op 1 na... De lelijkste (maar dus meest comfortabele) eigenlijk meer zo'n huisbroek. Dus nou als ik de deur uitga tijdelijk zo'n te strakke aan en daarna weer mijn huisbroek. :)

Kan nooit lang meer duren, dus ik red me wel.
pi_117549278
Ik pas mijn positiebroeken ook niet meer. Ga nu dus meer jurkjes dragen. Dat zit net wat lekkerder dan een broek.

Vandaag een afspraak gemaakt voor de groeiecho en gesprek bij 36 weken. Met 20 weken kreeg ik de opdracht daartoe. Dus toen had ik bedacht om met 30 weken even te bellen (kon niet eerder) We zijn nu dus alweer 10 weken verder. Nog 10 van deze weken en ik heb een baby.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:47:08 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117549376
Ja, de vorige keer liep ik ook vanaf 36 weken in mijn joggingbroek. Maar nu ben ik pas 17 weken :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:52:28 #211
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117549574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:29 schreef LadyBlack het volgende:
Nah, ik heb mn lekker warme slobbertrui al weer aan O+

Als ik er goed in ben gegroeid zet ik m wel in het buikentopic ;)
Slobbertruien O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:53:07 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117549600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb er ook 1 bij nodig... Ik had er 1 maat 26 en 27, die maat 26 vind ik niet meer lekker zitten.

Maar ik durf niet zo goed, want stel dat ik nog 8 kilo aankom...
Marktplaats ^O^

Ik heb er 2, gekregen van 2 vriendinnen. De ene zit al bijna te strak (+5 kilo al :X ) en de ander is nog veel te groot :D maar mocht ik nog veel groeien, dan heb ik m maar vast.
pi_117549645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Marktplaats ^O^

Ik heb er 2, gekregen van 2 vriendinnen. De ene zit al bijna te strak (+5 kilo al :X ) en de ander is nog veel te groot :D maar mocht ik nog veel groeien, dan heb ik m maar vast.
Ik heb nog wel een maat 38 liggen of M ofzo, maar die is echt veeeeeeel te groot. Daar kunnen J en ik samen in zeg maar.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:55:20 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117549686
ook maar eens op marktplaats kijken, zoek nog een nette zwarte broek. En verder leggings met jurkjes. Misschien ook maar eens op zoek naar een lekkere slobbertrui O+
pi_117549745
Marktplaats gooi ik volgende maand wel weer een keer open.
pi_117549822
Hooiwagen, ik hoop je over twee weken gewoon weer te zien. :*

Ik draag nu graag zwangerschapsbroeken (die zitten zo heerlijk) en jurkjes. Kom ik de winter wel mee door
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:00:01 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117549833
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:55 schreef Kyara het volgende:
ook maar eens op marktplaats kijken, zoek nog een nette zwarte broek. En verder leggings met jurkjes. Misschien ook maar eens op zoek naar een lekkere slobbertrui O+
Ik heb deze, voor 15 euro een heerlijke trui O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:00:09 #218
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117549840
Ik moet er op mijn werk heel zakelijk uitzien, dat wordt nog een uitdaging als ik dik wordt :P
Gelukkig duurt dat nog heel lang :X
Bij F zag je pas bij 18!! weken een buikje.
pi_117549874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:00 schreef MaLo het volgende:
Ik moet er op mijn werk heel zakelijk uitzien, dat wordt nog een uitdaging als ik dik wordt :P
Bij Leyla zag je pas wat rond de 24 / 25 weken en bij 31 weken kreeg ik best wat jaloerse reacties dat ik zo klein buikje had...

En nu, 25 weken en ik ben een walvis...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:02:57 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117549941
Echt, Tico, in welke wereld leef jij :? :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:03:34 #221
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117549970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij Leyla zag je pas wat rond de 24 / 25 weken en bij 31 weken kreeg ik best wat jaloerse reacties dat ik zo klein buikje had...

En nu, 25 weken en ik ben een walvis...
Ik heb de vorige zwangerschap ook telkens een klein buikje gehad, pas met 38 weken werd het een eckte buik. We wachten maar af wat het nu wordt :P.
pi_117550017
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:02 schreef LadyBlack het volgende:
Echt, Tico, in welke wereld leef jij :? :D
Soms een beetje een rare wereld... Maar ik ben net rivella...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:06:39 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117550071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soms een beetje een rare wereld... Maar ik ben net rivella...
Ok, dan is het goed ;)
pi_117550162
Ticootje kleertjes vouwen *O*

Wij hebben net alles wat nog weg moest uit het kamertje eruit gehaald en morgen even het wiegje uit de schuur halen en in de slaapkamer zetten, dan is alles babyklaar!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:10:08 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117550189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:00 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik heb deze, voor 15 euro een heerlijke trui O+
die ziet er inderdaad lekker uit. Bon prix was ik ook alweer vergeten. Ook maar even kijken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:10:50 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117550209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:00 schreef MaLo het volgende:
Esprit heeft hele nette kleding. En een jasje hoeft niet per se dicht.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:22:55 #227
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117550656
Ohja, mijn positiebroeken beginnen bij de band ook al te snijden, terwijl ze voor de rest wat te wijd zijn -O- ik ga denk ik ook maar over op rokjes ofzo.

En ik wil vanavond eens voor het geboorteplan gaan zitten. Ik overweeg heel erg om erin te zetten dat ik de voorkeur geef aan scheuren boven knippen, ondanks de subtotaal van vorige keer. Iemand die met beiden ervaring heeft per ongeluk?
3!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:24:51 #228
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117550722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, mijn positiebroeken beginnen bij de band ook al te snijden, terwijl ze voor de rest wat te wijd zijn -O- ik ga denk ik ook maar over op rokjes ofzo.

En ik wil vanavond eens voor het geboorteplan gaan zitten. Ik overweeg heel erg om erin te zetten dat ik de voorkeur geef aan scheuren boven knippen, ondanks de subtotaal van vorige keer. Iemand die met beiden ervaring heeft per ongeluk?
deepfreeze en tinu hebben bij de eerste een totaalruptuur gehad. mss kan je hun ff pm'en?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117550857
Lot wat fijn dat je het toch nog hebt kunnen horen O+
Klumsy *O* en :*

Net zag ik een schopje van buiten O+ maar de kleine eigenwijs doet het alleen als papa er niet is :')
Vanmorgen toen ik wakker werd lag het precies onder mn navel, zat n hele bobbel, zo bizar!! Vind t zo leuk O+

Ik moest ook janken bij Barbie. Vond t wel jammer dat de bevalling maar minimaal in beeld kwam.

En... de oliebollenkraam is in town *O* :9~
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:30:24 #230
95408 Incantrix
pi_117550916
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

deepfreeze en tinu hebben bij de eerste een totaalruptuur gehad. mss kan je hun ff pm'en?
Ah, zou kunnen, ik hoop iemand(en) te vinden die ervaring hebben met zowel scheuren als knippen. Ik heb meermaals begrepen dat scheuren beter/makkelijker heelt, vandaar mijn voorkeur. En met deze verhalen van een paar pagina's terug word ik niet bepaald blijer van de gedachte aan een knip. Ik weet alleen zeker dat ze bij mij sneller zullen knippen , ivm the amount of scheur van de vorige keer. Als ik dat dus niet wil moet ik het écht opschrijven..
3!
pi_117550935
O
M
G

OLIEBOLLEN :o :9~ :9
pi_117550967
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:30 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ah, zou kunnen, ik hoop iemand(en) te vinden die ervaring hebben met zowel scheuren als knippen. Ik heb meermaals begrepen dat scheuren beter/makkelijker heelt, vandaar mijn voorkeur. En met deze verhalen van een paar pagina's terug word ik niet bepaald blijer van de gedachte aan een knip. Ik weet alleen zeker dat ze bij mij sneller zullen knippen , ivm the amount of scheur van de vorige keer.
Op zich heelt scheuren makkelijker omdat je dan een groter oppervlakte hebt dat tegen elkaar aan wordt 'gelijmd' door je lijf, zeg maar. Als je begrijpt wat ik bedoel :+ Ik klink nogal warrig daar :')
pi_117550980
Wij hebben binnenkort een badkamerdeur O+ Ligt de beeb niet op de tocht tijdens het wassen!
pi_117551007
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef Fieder het volgende:

Net zag ik een schopje van buiten O+ maar de kleine eigenwijs doet het alleen als papa er niet is :')
Het is mij nog steeds niet gelukt om beweging van buitenaf aan vriend te showen -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
O
M
G

OLIEBOLLEN :o :9~ :9
Kom ik aan met mijn roggebrood met kaas oO<
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:33:12 #235
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117551023
quote:

Vanmorgen toen ik wakker werd lag het precies onder mn navel, zat n hele bobbel, zo bizar!! Vind t zo leuk O+

Ik moest ook janken bij Barbie. Vond t wel jammer dat de bevalling maar minimaal in beeld kwam.

O+ O+ Wat leeukk! Haha wacht maar tot je hele buik scheef is en er allemaal golvende lichaamsdelen voorbij komen :+

Ik heb nog steeds zin in drop, manlief haalt het uit zijn werk, kan niet wachten :9
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:33:17 #236
95408 Incantrix
pi_117551026
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Op zich heelt scheuren makkelijker omdat je dan een groter oppervlakte hebt dat tegen elkaar aan wordt 'gelijmd' door je lijf, zeg maar. Als je begrijpt wat ik bedoel :+ Ik klink nogal warrig daar :')
Klopt ja, ik heb het er een paar weken terug ook met de verpleegkundige over gehad, die zei dat ook. De randen van de wond zijn dan niet zo 'scherp'. Ik moet zeggen dat ik het helingsproces wel heel lang vond duren (ook ivm infecties en ontsteking), maar dat de wond an sich me eigenlijk meeviel qua pijn.
3!
pi_117551027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wij hebben binnenkort een badkamerdeur O+ Ligt de beeb niet op de tocht tijdens het wassen!
Hé, die hebben wij ook niet :D
pi_117551100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:33 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ja, wij hadden die ook al een paar jaar niet. Maar laatst bedacht ik me dat het én best koud wordt bij ons boven, dat het op de badkamer lekker toch zonder deur, én dat we op de babykamer geen plaats hebben om het badje op te zetten.

Dus nu is een vriend van ons de deur aan het maken :)
SPOILER
pi_117551197
Inca, ik krijg sowieso een knip zei de verloskundige. Denk niet dat ik daar kan over onderhandelen. Hebben ze daar een protocol voor bij jullie?
pi_117551348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:33 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Nee, wij ook niet...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:41:33 #241
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117551369
Goed. Bijgelezen. Nu ben ik uitgeput. Hoe krijgen jullie zo snel een topic vol?

Ik heb net een bakje kibbeling gehaald :9~ was ook erg lekker.

Wat betreft scheuren, bij een labiumruptuur helpt verdoven niet zo veel :') .
Wat betreft "de prik" niet gehad bij Nathan, maar de kraam was net op tijd voor de placenta dus waarschijnlijk was de vk er nog niet aan toe. Hoef em ook niet, ben ook heel bang voor naalden, al moet ik eerlijk bekennen dat richting het einde van de weeënstorm en ik al zo'n 4 uur staand weeën op had gevangen en het idee had dat dat nog 6 uur zou worden wel riep dat manlief me naar het ziekenhuis mocht brengen en ze er een ruggeprik in mochten douwen. Toen bleek ik ook al persweeën te hebben trouwens :') . Had dus toch geen zin meer, dus lekker thuis gebleven.

Ziet er goed uit coco!

Free, ik wil er ook wel 1 :P . En het is best serieus zo'n stage, mijn schoonvader heeft jarenlang stages begeleid op het VMBO-groen. Kinderen kiezen nu echt voor wat ze willen en hierna volgt doorgaans een MBO-2 opleiding zorg en welzijn.
pi_117551372
Ik dacht echt dat wij een uitzondering waren zonder badkamerdeur :D Valt alweer mee :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:41:59 #243
95408 Incantrix
pi_117551386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Solagratia het volgende:
Inca, ik krijg sowieso een knip zei de verloskundige. Denk niet dat ik daar kan over onderhandelen. Hebben ze daar een protocol voor bij jullie?
Ook ivm een vorige bevalling oid? De vk vertelde kort na mijn vorige bevalling dat ze in principe inderdaad al heel snel met een knip zullen ingrijpen bij mij, om een tweede subtotaalruptuur te voorkomen. Ik loop alleen nu bij de gyn en hoe die daarmee omgaan weet ik niet echt. Ik heb het aan de verpleegkundige gevraagd en zij zei dat ze wel rekening zullen houden met mijn wensen in deze, indien mogelijk. Ik twijfel nu alleen heel erg of ik die wens ook moet opschrijven. Als zij die knip eigenlijk nodig vinden, wie ben ik dan om te zeggen dat scheuren beter is? Ik ben alleen écht bang voor die knip, meer als voor een grote ruptuur :@
3!
pi_117551461
J grapt nu steeds als hij de kamer binnen loopt, dat de wieg nog steeds niet gevuld is... Zo van he, nog steeds geen baby... Ging het maar zo makkelijk...

Opeens je buik weg en baby in wieg.
pi_117551485
quote:

Ik moest ook janken bij Barbie.Vond t wel jammer dat de bevalling maar minimaal in beeld kwam.

Ik ook :')
Ik heb t net gekeken, met baby op schoot. Wat je hoorde uit de verloskamer kwam me iets te bekend voor :D
en dan dat gevoel als je je baby heb enzo O+
Mn hormonen werken nog.goed :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:44:59 #246
95408 Incantrix
pi_117551499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:43 schreef Ticootje het volgende:
J grapt nu steeds als hij de kamer binnen loopt, dat de wieg nog steeds niet gevuld is... Zo van he, nog steeds geen baby... Ging het maar zo makkelijk...

Opeens je buik weg en baby in wieg.
Ik duim nog steeds voor het tijdig uitvinden van een startrek-achtige transporter. "beam her out, Scotty!" :+
3!
pi_117551539
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik ook :')
Ik heb t net gekeken, met baby op schoot. Wat je hoorde uit de verloskamer kwam me iets te bekend voor :D
en dan dat gevoel als je je baby heb enzo O+
Mn hormonen werken nog.goed :')
Nou de geluiden kwamen mij na 2 jaar ook nog bekent voor... Dat je nog wel de pijn kan herinneren...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:52:52 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117551858
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:30 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ah, zou kunnen, ik hoop iemand(en) te vinden die ervaring hebben met zowel scheuren als knippen. Ik heb meermaals begrepen dat scheuren beter/makkelijker heelt, vandaar mijn voorkeur. En met deze verhalen van een paar pagina's terug word ik niet bepaald blijer van de gedachte aan een knip. Ik weet alleen zeker dat ze bij mij sneller zullen knippen , ivm the amount of scheur van de vorige keer. Als ik dat dus niet wil moet ik het écht opschrijven..
volgens hebben zij beiden ervaring met beiden, dus vandaar de tip.

ik ben bij Eli geknipt en bij aviva een pietsie gescheurd, dus aan mij heb je niet veel ;)

heb van de knip trouwens niets gemerkt. Niet gehoord, niet gevoeld. Had meer last van het gebrek aan persweeen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:54:12 #249
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117551920
Nu heb ik zin in rivella }:|
pi_117552069
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik duim nog steeds voor het tijdig uitvinden van een startrek-achtige transporter. "beam her out, Scotty!" :+
^O^
Wordt een beetje krap qua tijd hier vrees ik ;(
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:58:43 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117552109
Stom dat de een niks voelt van de knip en de ander wel.
Hier was die knip echt heel pijnlijk. Dat gevoel kom ik nog weken laten terughalen terwijl ik het gevoel van weeën of persen al vrij snel kwijt was.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:59:20 #252
95408 Incantrix
pi_117552135
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:52 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

volgens hebben zij beiden ervaring met beiden, dus vandaar de tip.

ik ben bij Eli geknipt en bij aviva een pietsie gescheurd, dus aan mij heb je niet veel ;)

heb van de knip trouwens niets gemerkt. Niet gehoord, niet gevoeld. Had meer last van het gebrek aan persweeen...
Thnx :)
3!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:00:42 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117552193
Inca, waar ben je bang voor mbt een knip? Ik heb geen ervaring met een totaalruptuur maar dat lijkt me helemaaaaaaal niks.
pi_117552361
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ook ivm een vorige bevalling oid? De vk vertelde kort na mijn vorige bevalling dat ze in principe inderdaad al heel snel met een knip zullen ingrijpen bij mij, om een tweede subtotaalruptuur te voorkomen. Ik loop alleen nu bij de gyn en hoe die daarmee omgaan weet ik niet echt. Ik heb het aan de verpleegkundige gevraagd en zij zei dat ze wel rekening zullen houden met mijn wensen in deze, indien mogelijk. Ik twijfel nu alleen heel erg of ik die wens ook moet opschrijven. Als zij die knip eigenlijk nodig vinden, wie ben ik dan om te zeggen dat scheuren beter is? Ik ben alleen écht bang voor die knip, meer als voor een grote ruptuur :@
Ik had bij Amy een totaalruptuur. Daarom direct een knip nu. En ik ben er ook bang voor. Maar ik ben nog meer bang voor het hechten. Bij Amy op O.K. gehecht dus niets van gevoeld. Ik geloof niet meer zo in knippen tegen het scheuren. De knip bij Amy scheurde gewoon vrolijk uit.
pi_117552433
Ik heb van de knip echt helemaal niets gevoeld...idd gek hoe verschillend dat kan zijn.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:07:57 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117552481
Ja, dat hechten daar ben ik ook het meest bang voor. Vorige keer ook op de ok gehecht.
pi_117552556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou de geluiden kwamen mij na 2 jaar ook nog bekent voor... Dat je nog wel de pijn kan herinneren...
Je krijgt er gelukkig een hoop moois voor terug :+

Oh en t hechten op zich valt wel mee (ze verdoofde wel wat bij toen dr aanraking minder doof voelde dan bij andere plekken :') gelukkig).
Die tampon die ze erin douwen dat is vooral naar vond ik. Niet eens kwa pijn, maar t gevoel :X
Ik moest echt denken: nu niet knijpen (ivm baby in armen) :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:22:46 #258
95408 Incantrix
pi_117552988
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:00 schreef Kyara het volgende:
Inca, waar ben je bang voor mbt een knip? Ik heb geen ervaring met een totaalruptuur maar dat lijkt me helemaaaaaaal niks.
Dat het heel erg pijn doet, dat het niet helpt en dat het slechter heelt. Met die ruptuur ben ik al aardig wat tijd zoet geweest qua herstel.

Ik ben overigens ook op de ok gehecht, het was de hemel op aarde om te mogen slapen :@

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:04 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Ik had bij Amy een totaalruptuur. Daarom direct een knip nu. En ik ben er ook bang voor. Maar ik ben nog meer bang voor het hechten. Bij Amy op O.K. gehecht dus niets van gevoeld. Ik geloof niet meer zo in knippen tegen het scheuren. De knip bij Amy scheurde gewoon vrolijk uit.
Ieks, dat is echt mijn angst, om na de knip alsnog zo erg te scheuren :X
3!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:23:21 #259
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117553013
:X

Ik was ook erg 'bang' voor een knip dankzij jullie verhalen :D . Toen de vk een 'schort' omdeed omdat de baby ieder moment kwam vroeg ik dan ook zéér wantrouwend (tussen 2 persweeen door :')) 'Wát ga je doen?!'. Dacht echt dat ze zich had omgekleed om te gaan knippen. Was gelukkig niet zo, was alleen tegen spettergevaar :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:23:51 #260
95408 Incantrix
pi_117553027
Hechten zonder algehele narcose zie ik idd ook niet echt naar uit :X
3!
pi_117553056
Mocht jij wel slapen Inca? Ik mocht geen narcose, maar moest een ruggenprik. Achteraf toch ook wel blij mee want hij werkte nog een aantal uren door (geen pijn) en ik had geen last van bijwerkingen van de narcose ofzo. Ik mocht geen narcose omdat ik een (1) koekje had gegeten om half 9 ofzo ;(
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:25:25 #262
95408 Incantrix
pi_117553075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
:X

Ik was ook erg 'bang' voor een knip dankzij jullie verhalen :D . Toen de vk een 'schort' omdeed omdat de baby ieder moment kwam vroeg ik dan ook zéér wantrouwend (tussen 2 persweeen door :')) 'Wát ga je doen?!'. Dacht echt dat ze zich had omgekleed om te gaan knippen. Was gelukkig niet zo, was alleen tegen spettergevaar :+
Dat schort en die spatbrillen inderdaad! Ik schrok me wezenloos toen ze die omdeden en zeiden dat ik mocht persen :P
3!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:25:28 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117553078
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:22 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat het heel erg pijn doet, dat het niet helpt en dat het slechter heelt. Met die ruptuur ben ik al aardig wat tijd zoet geweest qua herstel.

Ik ben overigens ook op de ok gehecht, het was de hemel op aarde om te mogen slapen :@

[..]

Ieks, dat is echt mijn angst, om na de knip alsnog zo erg te scheuren :X
Voor wat het waard is: ik vond de knip heel pijnlijk, herstel ging ook niet zo soepel maar desondanks was ik wel 4,5 maand later weer zwanger ;)

Ja, ik was ook zo blij om te mogen slapen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:27:21 #264
95408 Incantrix
pi_117553156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:24 schreef Solagratia het volgende:
Mocht jij wel slapen Inca? Ik mocht geen narcose, maar moest een ruggenprik. Achteraf toch ook wel blij mee want hij werkte nog een aantal uren door (geen pijn) en ik had geen last van bijwerkingen van de narcose ofzo. Ik mocht geen narcose omdat ik een (1) koekje had gegeten om half 9 ofzo ;(
Balen dan zeg! Ik had echt narcose inderdaad, en ik was zó moe dat ik er ook echt blij mee was. Ik begon om 4.15 in de ochtend en heb niks gegeten tussendoor, dus denk dat het daarom wel kon.
3!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:27:26 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117553160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:24 schreef Solagratia het volgende:
Hier een ruggeprik en een roesje. Geen echte narcose maar wel weg (was ivm placentaverwijdering en volgens mij moet je dan ook wel weg zijn)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:28:36 #266
95408 Incantrix
pi_117553211
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

Voor wat het waard is: ik vond de knip heel pijnlijk, herstel ging ook niet zo soepel maar desondanks was ik wel 4,5 maand later weer zwanger ;)

Ja, ik was ook zo blij om te mogen slapen.

Na 4,5 maand hadden wij nog niet eens (of net aan wel) seks man :@
3!
pi_117553377
Haha na 4,5 maand was ik nog vastbesloten om het bij 1 kind te houden :P
Stiekem wilde ik liever narcose omdat ik bang was voor de ruggenprik, die me alles meeviel. En slapen, ja, wilde zo graag slapen.

Nou ja, bij deze gaan we dan maar voor een klein knipje en een paar hechtingen. Ik denk er nog over om extra snel te bevallen zodat er geen tijd is voor een knip :+
pi_117553597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat dus, bij kind 1. Maar volgens mij maken baby en buik nu alvast een groeispurt. Buik lijkt ronder te worden en baby hikt in elk geval regelmatig, haha.

Verder wel bijgelezen (de bevallingsdrama's negeer ik angstvallig :X) maar te moe op alles te reageren. Moet nog een paar dagen werken en ik ben echt kapot. Zo tegen het eind van de middag wordt mijn buik een tandje groter en strakker, geen echte harde buik maar wel erg onprettig en het trekt ook niet weg of zo. Net of de inhoud niet meer past in mijn vel. Herkenbaar iemand? (Free, las ik het goed dat jij dat ook had?)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:42:54 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117553678
Ja, herkenbaar. Voelt niet fijn :N
Smeren bracht hier wel wat verlichting.
pi_117553686
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:25 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat schort en die spatbrillen inderdaad! Ik schrok me wezenloos toen ze die omdeden en zeiden dat ik mocht persen :P
Ik heb niet eens tijd gehad me daarover te verbazen :')
Tegen de tijd dat ik mocht persen was t halve ziekenhuis aanwezig :P (gelukkig was t zondag :+)
Zo'n gynaecoloog die zich komt.voorstellen en dan gelijk in actie komt :')
Wat ie precies deed weet ik nog steeds niet (ruimte maken ofzo :?,:')), maar mn lichaam raakte ervan geïntimideerd :P opeens.kwamen de persweeen :')
pi_117553815
Ja,precies dat Mineola. Onplezierig rotgevoel hier.
Alleen mijn vel staat niet echt superstrak,dus dat is het niet?
pi_117553854
Maar ik smeer al twee keer per dag, ongeveer het enige dat ik wél trouw doe. Het is ook niet dat ik vel voel trekken of zo, echt m'n hele buik voelt ongemakkelijk. Ik zie mezelf al zitten trouwens, achter m'n bureau :) ja wacht even, even m'n buik insmeren...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:49:40 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117553882
Bij mij lag het aan te strakke buikspieren. Buik is altijd behoorlijk hard maar eind van de dag dan staat er nog meer spanning op.
pi_117553952
Nee precies, vel staat niet superstrak nee. Het past nog wel maar het voelt gewoon massive. Ik vind het maar stom.

Edit: crap, die strakke buikspieren heb ik dus ook, zou dat het zijn? Ik krijg een soort van steken in m'n zij ook, bij gewoon stil zitten. En het is pijnlijk als ik iets met buikspieren doe, maar dat gooide ik op m'n zwangerschapscursus met perstechnieken :S
pi_117554021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:52 schreef Mineola het volgende:
Nee precies, vel staat niet superstrak nee. Het past nog wel maar het voelt gewoon massive. Ik vind het maar stom.
Amen!
Het is ook wel een beetje de termijn he? Buik is op z'n hoogst nu.
Tijd om in te dalen!
pi_117554190
Maar dan ga ik weer waggelen... :) Bleg, ik vind gewoon alles stom op dit moment.

Ik moest trouwens niet huilen bij
Barbie, verre van. Ik had meer een blik van afgrijzen geloof ik. En dat terwijl ik jank om alles tegenwoordig...
pi_117554448
Ok, nu word ik te nieuwsgierig :P Is het terug te kijken?
pi_117555019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hooi, wat hierboven al gezegd wordt.

Ik heb me trouwens bij deze zwangerschap ook nooit zwanger gevoeld in het begin. 0,0 symptomen, behalve de positieve test en het feit dat ik niet ongesteld werd. Geen misselijkheid, geen pijnlijke/gevoelige/grotere borsten, geen buikpijnen, geen vermoeidheid... Dus dat je niks merkt, hoeft echt niks te zeggen. Doe rustig aan! :*

Dat dus!

Hooiwagen, ik hoop dat we je over 2 weken met heel positief nieuws mogen herontmoeten!
pi_117555058
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:27 schreef Enfermera het volgende:

Twink 36 weken O+ :D

Uhh ... Aaaaaahhh ofzo? :D
Met een beetje geluk ben ik over 4 weken mama? :? O+

Ik heb er gewoon zin in weet je dat :D
pi_117555139
quote:

Nou dat had je nou niet moeten zeggen :( :D

Maja, om helemaal voor oliebollen naar het centrum te gaan is ook weer zoiets ... :D
pi_117555362
Sorry :D hier staat ie altijd naast de supermarkt waar ik minstens 2x per week kom, ook niet ideaal }:|
pi_117555624
Hey, bij de gedachte aan oliebollen zit ik al te kokhalzen :') Misschien niet eten dan :+

Bwehhhh, ik geloof dat ik vandaag alleen maar goed in janken ben.
pi_117555975
:oJullie gaan zo snel! Maar wilde even laten horen dat we er een jongen O+ bij krijgen
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_117556033
Leuk! *O*
Gefeliciteerd!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:55:08 #285
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117556100
Barb van harte *O*

Free :*
pi_117556240
Oww Free :*

Barbabientje een piem0l *O*
pi_117556301
Barbabientje, een jongen.. Wat leuk!!!!

hier ging 't toch niet op het werk. Ik begon om 15.45 en zat om 17.30 weer in de auto naar huis. gelukkig lieve collega's die mijn dienst op konden vangen. Morgen maar eens overleggen met de gyn, wat wijsheid is.
*poef* nu is het weg
pi_117556398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:52 schreef BarbaBientje01 het volgende:
:oJullie gaan zo snel! Maar wilde even laten horen dat we er een jongen O+ bij krijgen
Oh wat leuk O+
Gefeliciteerd!
pi_117556469
Zo, even geprobeerd bij te lezen, veel gepost weer vandaag!

Bellelena, tweede semester *O* Gaat snel ineens hè?

Omentielvo 24 weken *O*

Hooizolder, dat is echt een normaal beeld hoor, ik had het ook rond die termijn, al was dat nog ietsje vroeger volgens mij.. De gyn zei toen wel dat ze dacht dat het zakje gevuld was maar ik zag er zelf niks van hoor. Zou me er niet teveel zorgen over maken :) Maar als het voor jou beter voelt om even afstand te nemen moet je dat gewoon doen, hopelijk tot over 2 weken met goed nieuws :*.

Venco, goede echo, wat fijn!

LB, positiekleding kopen, leuk he O+ Ik heb vandaag een hele mooie spijkerbroek gekocht van Mamalicious, moet er nog een beetje ingroeien maar dat komt wel goed de komende weken denk ik.

Fieder, wat gaaf dat je al een schopje aan de buitenkant ziet! O+ Ik wil oohookkk!

Barbabientje een jongen, gefeliciteerd! *O*

Ik werd vannacht ineens wakker van de pijn aan mijn stuitje. Toen ik ging slapen was er nog niks aan de hand :? Toch weer in slaap gevallen en vanochtend was het grotendeels weg. Toen ik vanmiddag een tijdje gelopen had trok het weer door mijn linkerbil. Weet niet of dit iets met de zwangerschap te maken heeft, is het nog wel erg vroeg voor toch...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:05:23 #290
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117556541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Uhh ... Aaaaaahhh ofzo? :D
Met een beetje geluk ben ik over 4 weken mama? :? O+

Ik heb er gewoon zin in weet je dat :D
Whihi nou he! :D Leuk, ik heb er ook heul erge zin in ja :D *G*

Barb een jongen O+

Ohja de dropjes waren lekker :9 En ik ben er trouwens achter waar ik maagzuur van krijg.. :o melk!
Normaal zuip ik liters (vooral in de thee :@) gister en vandaag niet gedaan, en gewoon helemaal geen last.. heel gek. Magoed, ff geen melkproducten (iig vla/melk, neem nog wel kaas) meer, dat helpt!
pi_117556568
Een jommetje voor Barbabientje O+

L0t, gaat snel ja, maar 13 weken is toch ook weer zo pril voor m'n gevoel.

Fieder, wat lief van die schopjes en bewegingen! Lijkt me heel bijzonder, kan bijna niet wachten!

Hooizolder :*
pi_117557043
Leuk Barba, een jongetje O+

KJ, wat balen dat het niet ging! hopelijk morgen een goed gesprek met de gyn.

Ik ga zo ook werken. Ik heb een grote voorliefde ontwikkeld voor het op de bank zitten. Maar wel weer zin om te werken. Het blijft leuk werk :)
pi_117557567
Barb, wat leuk een jongen. Gefeliciteerd.
pi_117557643
Gefeliciteerd Barbabientje! :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:26:49 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117557653
Barb, wat leuk!

Free, :*

Net trouwens een item over Barbie en d'r bevalling. Heb het gister zelf neit gezien maar daar bleek wel dat er inderdaad meer aan de hand was: operatie, bloedtransfusie, hechtingen die er nu pas uit zijn en nog een kijkoperatie die nog moet gebeuren.
pi_117558343
Barbabientje wat leuk.

Geen behoefte aan oliebollen nog. :)

En het knippen scheuren en ander.enge heb ik grotendeels overgeslagen... :o

Hier nou trouwens ineens enorme tandpijn. Snif. Ben vorige maand nog bij tandarts geweest was niks aan de hand. Hoop dat er niks ergs mis is... zit nu niet zo te wachten op kiezen trekken ofzo, anders ook niet maar dit is wel heeeel slecht moment. Maar goed poetsen en spoelen vanavond.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:46:32 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117558665
L0t, ik liep half augustus al met pijn bij mn stuitje, en dat blijkt toch ook bekkenpijn te zijn, dus het kan best!

Gewoon de volgende keer aankaarten bij de verloskundige, of zelf tussendoor een fysiotherapeut zoeken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:19:04 #298
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117560477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, ik liep half augustus al met pijn bij mn stuitje, en dat blijkt toch ook bekkenpijn te zijn, dus het kan best!

Gewoon de volgende keer aankaarten bij de verloskundige, of zelf tussendoor een fysiotherapeut zoeken.
Idem
pi_117562663
Mijn lief zei net: Toen we vanmorgen in bed lagen te knuffelen dacht ik 'Nu liggen we hier met z'n drietjes' O+ :'( O+ *;
pi_117562733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:46 schreef LadyBlack het volgende:

Alleen fysio zit niet in de basisverzekering. Wel een dingetje.
pi_117562743
Slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')