Lijkt me een aparte sensatie, placentakoppen ...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:27 schreef OooLizaooO het volgende:
Mijn vv en gyn kreeg moederkoek bijna naar hun kop gemikt dus ik heb die spuit niet gehad
Ja het is echt zo'n flubber globber gevoel....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat is echt t ranzigste gevoel ever...die placenta die eruit glibbert
Ik had 't niet onder controle hoor! Hij floepte er gewoon uit terwijl ze net in/naar m'n doos aan 't kijken waren en daar was ie ineens (inclusief verschrikte blik)!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Lijkt me een aparte sensatie, placentakoppen ...
+1quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat is echt t ranzigste gevoel ever...die placenta die eruit glibbert
Videocameraquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef Skoap het volgende:
ik wil hem juist wel zien![]()
Maar ik vind dat allemaal ook gewoon interessant. Stel dat ik een keizersnede zou moeten, dan zou ik het liefste nog mee willen kijken.
Lijkt me wel een leuke manier om het kraambezoek naar buiten te werken als je ze beu bent. Fotoserie van de placentaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef rebel-angel het volgende:
ik hoefde er in iedergeval geen foto van
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Lijkt me wel een leuke manier om het kraambezoek naar buiten te werken als je ze beu bent. Fotoserie van de placenta
Je doet me aan mn moeder denkenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef Skoap het volgende:
ik wil het juist wel zien![]()
Maar ik vind dat allemaal ook gewoon interessant. Stel dat ik een keizersnede zou moeten, dan zou ik het liefste nog mee willen kijken.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Je doet me aan mn moeder denkenDie had een poosje terug een kijkoperatie aan haar knie (mijn zusje was erbij als haar fysiotherapeut uit interesse) en die wilde perse geen roesje en meekijken met de operatie. Uiteindelijk hebben ze haar na korte tijd toch een roesje gegeven, puur om haar stil te krijgen want ze praatte teveel omdat ze het allemaal zo interessant vond
Nou ja, ik ben dan toch iets meer van laat de natuur even zelf proberen.. In plaats van meteen helpen. Het is in mijn ogen toch een onnodige stof die zonder overleg mn lijf in gespoten wordt en daar heb ik graag wel zelf iets over te zeggen... Ik snap ook wel dat je geen uur gaat afwachten, maar wacht dan even de volgende wee af, denk ik...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:48 schreef mignonne het volgende:
Tico, das idd oxytocine, je krijgt die spuit omdat is aangetoond dat dit het bloedverlies significant verminderd. Je weet nu achteraf dat het bloedverlies erg meeviel en dat je het misschien niet nodig had, maar dat weet je van tevoren natuurlijk niet.
Je kunt best wachten tot de placenta er is maar dan loopt ook je bloedverlies rap fors op en dat is niet (of niet altijd) wenselijk. Zeker als je thuis bevalt wordt er altijd oxytocine gegeven, in het ziekenhuis tegenwoordig ook vrijwel altijd.
Waarom zou je die prik niet willen? (oprechte interesse!)
Sommige vrouwen merken er idd niets van, anderen vliegen tegen het plafondweinig van te zeggen
Idd jaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:26 schreef Ticootje het volgende:
Ondertussen is het 3 oktober.. Maar nog geen oktoberbabies!!! WTF dames?
hihi volgens mij zou mij hetzelfde kunnen gebeurenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Je doet me aan mn moeder denkenDie had een poosje terug een kijkoperatie aan haar knie (mijn zusje was erbij als haar fysiotherapeut uit interesse) en die wilde perse geen roesje en meekijken met de operatie. Uiteindelijk hebben ze haar na korte tijd toch een roesje gegeven, puur om haar stil te krijgen want ze praatte teveel omdat ze het allemaal zo interessant vond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder 36 weken vandaag.. Volgende week al meldplicht
![]()
Hoop verders dat het met iedereen goed gaat!![]()
dank voor je antwoordquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben dan toch iets meer van laat de natuur even zelf proberen.. In plaats van meteen helpen. Het is in mijn ogen toch een onnodige stof die zonder overleg mn lijf in gespoten wordt en daar heb ik graag wel zelf iets over te zeggen... Ik snap ook wel dat je geen uur gaat afwachten, maar wacht dan even de volgende wee af, denk ik...
dat heb ik inderdaad ook hahaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:04 schreef freecell het volgende:
Spirit
Die prik wil ik heel erg wel (al deed hij gemeen pijn, haha, ik heb hem echt nog 4 dagen gevoeld! Branderig rotgevoel. Misschien niet goed gezet,want bij de oudste voelde ik hem niet)
Na een snelle bevalling schijnt je placenta wel eens niet meer te willen komen en ik zit niet te wachten op meer bloedverlies dan de vorige keer
Overal staat nu inderdaad vlot in het dossier... Ik zei al tegen J, zul je zien dat die eigenwijs gewoon wel normaal gaat.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
dank voor je antwoord
[..]
dat heb ik inderdaad ook haha![]()
Jas er bij mij alsjeblieft gelijk 3 tegelijk in want de vorige keer herhaal ik liever niet met een tandje erger.
Maar goed, derde kindjes zijn eigenwijsjes, het zou bij mij bij de derde zomaar ineens wel keurig 7 uur kunnen duren ofzo in plaats van dat Elin dr tijd gehalveerd wordtDaar ga ik maar van uit want van het idee dat k in een half uur tijd thuis in mn eentje beval word k niet heel gelukkig.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hier is het dan weer standaard of remifentanil of ruggeprik.
Het schijnt dat derde kinderen onvoorspelbaar zijn. Ik had laatst ook zo'n mevrouw, eerste kind met anderhalf uur, tweede met een uur (ontsluiting en persen he!) en de derde 7 uur inclusief alles. Mn eigen moeder vertelde dan wel weer dat mijn zusje toch ook weer heel erg rap ging, rapper dan de tweede.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Overal staat nu inderdaad vlot in het dossier... Ik zei al tegen J, zul je zien dat die eigenwijs gewoon wel normaal gaat.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:08 schreef Cathmar het volgende:
*Ik negeer even het woord misknip van MaLo... *
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Nou... Ik vond 3 uur van begin tot eind gewoon rap zat.. Als dat nog sneller gaat dan begin ik het wel eng te vinden denk ik..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het schijnt dat derde kinderen onvoorspelbaar zijn. Ik had laatst ook zo'n mevrouw, eerste kind met anderhalf uur, tweede met een uur (ontsluiting en persen he!) en de derde 7 uur inclusief alles. Mn eigen moeder vertelde dan wel weer dat mijn zusje toch ook weer heel erg rap ging, rapper dan de tweede.
Spannend
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef MaLo het volgende:
[..]Hoeveel knippen had jij mignonne? Bij jou hadden ze ook iets met figuurknippen gedaan toch? Incl meters hechtdraad?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
ja die heb ik ook gehadquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:20 schreef Aventura het volgende:
Ik kreeg de oxytocine niet in de vorm van een prik, maar als zetpil
Ow misschien was dat het bij mij ook wel. Ik weet wel zeker dat ik geen prik kreeg. Maar misschien was dat omdat ik al bijna een etmaal aan de weeenopwekkers zat (dat is toch hetzelfde stofje?). Ik weet nog dat ik best schrok van die pilquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja die heb ik ook gehaddenk je alles gehad te hebben krijg je een joekel van een zetpil
![]()
eerst 1 x 10 IE oxytocine injectie, daarna nog een keer 10 lE per injectie, daarna nog een injectie met 20 lE, toen een infuus en toen een zetpildat was overigens geen oxytocine maar misoprostol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
2 kinderen, 4 knippenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoeveel knippen had jij mignonne? Bij jou hadden ze ook iets met figuurknippen gedaan toch? Incl meters hechtdraad?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef Logician78 het volgende:
Even offtopic, weet iemand hoe je een persoon op whatsapp kan blokkeren?Gewoon, blokkeer contactpersoon?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef Logician78 het volgende:
Even offtopic, weet iemand hoe je een persoon op whatsapp kan blokkeren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan vast, maar ik heb het nog nooit geprobeerd! Zal es kijken...
Ja als t infuus er nog inzit is zo'n prik een beetje zinloosquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ow misschien was dat het bij mij ook wel. Ik weet wel zeker dat ik geen prik kreeg. Maar misschien was dat omdat ik al bijna een etmaal aan de weeenopwekkers zat (dat is toch hetzelfde stofje?). Ik weet nog dat ik best schrok van die pil
Niet te veel zorgen maken, bij ons zag je bij de eerste echo ook alleen maar het vruchtzakjequote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Terug Vruchtzakje is te zien, maar nog geen vrucht... Volgens haar normaal beeld bij deze duur van de zwangerschap, maar het maakt me onzeker. Borsten doen ook geen zeer meer. Vandaag over 2 weken echo.
Mja.
Onder chatinstellingen.quote:
Als de gynaecoloog zegt dat dat een normaal beeld is, probeer haar dan echt maar te geloven!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Terug Vruchtzakje is te zien, maar nog geen vrucht... Volgens haar normaal beeld bij deze duur van de zwangerschap, maar het maakt me onzeker. Borsten doen ook geen zeer meer. Vandaag over 2 weken echo.
Mja.
Als het gaat vriezen voel ik de onderkant ja.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Aventura het volgende:
Over knippen gesproken, het hoort hier niet...maar er zijn nu deskundigen in da house: is het normaal dat ik het af en toe nog voel trekken, 14 maanden na dato? Pijnlijk kan ik het niet noemen, meer een blauw gevoel. Voor mijn gevoel hangt het samen met het weer (nat, koud).
Ja, hier dus ook die reactiequote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja als t infuus er nog inzit is zo'n prik een beetje zinloos![]()
das idd ook oxytocine.
Bij mij ramde ze die pil er ook zo in zonder aankondiging. Ik lag een beetje zo --> 0.o
dito.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als het gaat vriezen voel ik de onderkant ja.
Oh JA... Dat had ik verdrongen...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, hier dus ook die reactie![]()
Je zou denken dat ik na een infuus, klisma, katheter, zuurstofmasker, knip en pomp nergens meer van zou opkijken. Wel dus!
Daarna kwam ze daar nog een keer op bezoek, ik denk om te checken op inwendige schade.
Sorry zwangeren.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, hier dus ook die reactie![]()
Je zou denken dat ik na een infuus, klisma, katheter, zuurstofmasker, knip en pomp nergens meer van zou opkijken. Wel dus!
Daarna kwam ze daar nog een keer op bezoek, ik denk om te checken op inwendige schade.
Sorry zwangeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ik ben het even kwijt, hoeveel weken ben je nu?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Mja.
Dat is ook eigenlijk wel een nadeel van vroege echo's. Je wordt er niet veel wijzer van, eerder onzeker. Maar goed, als de echoscopist zegt dat het een normaal beeld is, zou ik me niet teveel zorgen maken hoor!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Mja.
Ik krijg hem nu geloof ik gelijk in het infuus. Dat t al klaar staat geloof ik. Kom maar op. Idd, 3 als het even kan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
dank voor je antwoord
[..]
dat heb ik inderdaad ook haha![]()
Jas er bij mij alsjeblieft gelijk 3 tegelijk in want de vorige keer herhaal ik liever niet met een tandje erger.
Maar goed, derde kindjes zijn eigenwijsjes, het zou bij mij bij de derde zomaar ineens wel keurig 7 uur kunnen duren ofzo in plaats van dat Elin dr tijd gehalveerd wordtDaar ga ik maar van uit want van het idee dat k in een half uur tijd thuis in mn eentje beval word k niet heel gelukkig.
Was er een speciale reden dat je zo vroeg een echo kreeg?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Hooiwagen het volgende:
Mja.
Ik had een keurige overdag-bevalling: van 5.34 -19.34 uur, en toch de nacht amper geslapen, hoor. Ik lag veel liever naar dat kleine meisje te kijkenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef MaLo het volgende:
Overdag bevallen lijkt mij ook wel wat ja. Vorige bevalling begon om 18:00 uur, 19:45 vliezen gebroken, 23:30 uur persen, 0:08 uur F geboren. Maar dan slaap je de hele nacht niet meer
.
Ben meer een 9 tot 5 type(liever nog 9 tot 1
)
LB succes zaterdag bij de fysio! Hopelijk kan ze wat voor je betekenen.
Mignonne, wat erg dat het hechten ook nog over moest
Geen idee, maar als je het graag wilt kun je ook voor het Rijnland ZH kiezen, heb ik om die reden ook gedaan. Is me uitstekend bevallenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef rebel-angel het volgende:
zou het verschil in het wel of niet vrij toedienen van remifentanil zitten in het verschil of je in een "leer"
ziekenhuis bevalt ?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:32 schreef mignonne het volgende:
[..]Dat had ik deze keer ook idd, die controle.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snapte pas waarom deze keer wel en vorige keer niet toen ik voelde tot waar t litteken zat![]()
Moest wel aan lijnloos denken toen![]()
Dan is dat heel normaal ja!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:45 schreef Hooiwagen het volgende:
Ben 5 weken en 3 dagen. Heb medische indicatie. Check of het niet buiten de baarmoeder zat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
OH! Nou goed dat het niet buiten de baarmoeder zit... Maar inderdaad, op die termijn kun je echt nog zo weinig zien. Je mag al van geluk spreken als ze bij 6 weken een hartje zien.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:45 schreef Hooiwagen het volgende:
Ben 5 weken en 3 dagen. Heb medische indicatie. Check of het niet buiten de baarmoeder zat.
Das idd stukken relaxter. Eerste keer begon ik midden in de nacht en was ik om kwart voor 8 klaar (s ochtends). Die nacht dus niet geslapen en de nacht erop ook niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef MaLo het volgende:
Overdag bevallen lijkt mij ook wel wat ja. Vorige bevalling begon om 18:00 uur, 19:45 vliezen gebroken, 23:30 uur persen, 0:08 uur F geboren. Maar dan slaap je de hele nacht niet meer
.
)
Ik ben tussen 10:00 en 20:44 bezig geweest, maar heb de nacht ook niet geslapen. De nacht daarna ook amper trouwensquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef MaLo het volgende:
.
)
Dank je... Denk ik.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat had ik deze keer ook idd, die controle.
Ik snapte pas waarom deze keer wel en vorige keer niet toen ik voelde tot waar t litteken zat![]()
Moest wel aan lijnloos denken toen
Oh... 2x bevallen, 2x iets gescheurd, maar je wordt prima verdoofd bij het hechten... En ik trap er zelfs nog een keer in... Dus al met al blijkt het toch de moeite wel waard.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:48 schreef freecell het volgende:
Ter bemoediging van de eerste keer mama's.
2x bevallen,1 keer in een uurtje of 16 en 1x in 2,5 uur vanaf het eerste pijntje. Nooit gehecht, geknipt of gescheurd. En dat terwijl nummer 2 dus gelanceerd werd met zijn handje naast zijn hoofd.
Zo kan het ook! Heus!
ja rijnland heeft wel mooie voorzieningen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Geen idee, maar als je het graag wilt kun je ook voor het Rijnland ZH kiezen, heb ik om die reden ook gedaan. Is me uitstekend bevallenNaast de remifentanil hebben ze eenpersoonskraamkamers waar partner ook mag blijven slapen en eigen badkamer etc. Ik vind dat echt grote voordelen, ondanks dat het voor ons iets verder weg is.
herkenbaar!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had een keurige overdag-bevalling: van 5.34 -19.34 uur, en toch de nacht amper geslapen, hoor. Ik lag veel liever naar dat kleine meisje te kijken
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat was jij toch? Van dat persen en die vingers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet, maar ik geloof dat B na die lange, lange dag best blij was dat hij naar huis kon voor een nachtje gewone slaap en het niet erg vond dat hij niet kon blijven slapen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:42 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Geen idee, maar als je het graag wilt kun je ook voor het Rijnland ZH kiezen, heb ik om die reden ook gedaan. Is me uitstekend bevallenNaast de remifentanil hebben ze eenpersoonskraamkamers waar partner ook mag blijven slapen en eigen badkamer etc. Ik vind dat echt grote voordelen, ondanks dat het voor ons iets verder weg is.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:52 schreef Lijnloos het volgende:
[..]![]()
Die was niet grappig inderdaad. Ik had ook echt niet door wat ze aan het doen waren maar toen dat duidelijk werd heb ik hen ook wat duidelijk gemaakt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Had ik t toch goed onthouden. Volgens mij zat ik dat toen ook te vertellen tegen die vk![]()
Ivm bevallen bij 34 weken hebben we nog 2 weken heen en weer moeten rijden, maar ik had het er echt graag voor over. En de WdZ is eindelijk af hè, daar ga je vlot overheen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
ja rijnland heeft wel mooie voorzieningen.
maar ik vindt hem voor ons eigenlijk ook net te ver.
zal je zien sta je in de spits vast op de willem de zwijgerlaan of op het engelendaal
Ligt er ook een beetje aan hoe het allemaal verloopt natuurlijk. Ik ben met 34 weken onverwacht bevallen (vaginale stuit) en beviel om 2:22 uur. Kindje in de couveuse en VL viel als een blok in slaap op een heerlijk luxe bed bij mij op de kamer. Ik vond het heerlijk dat hij er was na al die stress.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik geloof dat B na die lange, lange dag best blij was dat hij naar huis kon voor een nachtje gewone slaap en het niet erg vond dat hij niet kon blijven slapen.
Oe, dus mijn 0:08 uur was wel heel gunstig?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:01 schreef Aventura het volgende:
Mijn bevalling duurde van 7.30 tot 22:59 uur. Weetje wat dan leuk is, dat dat je dan al 1 dag kraamzorg kost. Immers, ik viel die dag met mijn baby wel een heel uur en een hele minuut onder de deskundige zorg van de ziekenhuisvpk's!Ik raad jullie aan om 's morgens te bevallen.
Jij snapt het!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:02 schreef Ticootje het volgende:
Ah, dus als het 23.58 is, moet ik gewoon ff vragen of ze de baby terug wilt duwen...
Vlak voor kerst bevallen en dan op 1e kerstdag pas om 17.00 uur naar huis mogen is daarentegen wel gunstig... althans, die dag komen ze niet meer, maar krijg je vervolgens wel over de rest van de dagen uitgesmeerd extra!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:01 schreef Aventura het volgende:
Mijn bevalling duurde van 7.30 tot 22:59 uur. Weetje wat dan leuk is, dat dat je dan al 1 dag kraamzorg kost. Immers, ik viel die dag met mijn baby wel een heel uur en een hele minuut onder de deskundige zorg van de ziekenhuisvpk's!Ik raad jullie aan om 's morgens te bevallen.
Maar je hebt toch zoveel uur kraamzorg?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:01 schreef Aventura het volgende:
Bij mijn verzekeraar geldt, voor iedere dag ziekenhuisopname (met geboren baby natuurlijk) krijg je 1 dag minder kraamzorg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:07 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar je hebt toch zoveel uur kraamzorg?
Ik heb bij Leander en Matthias gewoon de aantal uren gehad die ik aan had gevraagd. Zijn de uren die we in het ziekenhuis waren niet vanaf gegaan!
Oh das mooi lullig dan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:11 schreef Aventura het volgende:
[..]
Bij mijn verzekeraar geldt, voor iedere dag ziekenhuisopname krijg je 1 dag minder kraamzorg.
Dat is misschien het verschil. Ik was echt opgenomen met medische indicatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:13 schreef Lijnloos het volgende:
Maar geldt polyklinisch bevallen ook onder "opname"? Misschien maakt dat het verschil?
Ik ook, twee dagen moeten blijven, en twee dagen minder kraamzorg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is misschien het verschil. Ik was echt opgenomen met medische indicatie.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:48 schreef freecell het volgende:
Ter bemoediging van de eerste keer mama's.
2x bevallen,1 keer in een uurtje of 16 en 1x in 2,5 uur vanaf het eerste pijntje. Nooit gehecht, geknipt of gescheurd. En dat terwijl nummer 2 dus gelanceerd werd met zijn handje naast zijn hoofd.
Zo kan het ook! Heus!
Kindje dat in het vruchtwater heeft gepoept!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:25 schreef Omentielvo het volgende:
Malo, wat is meconiumhoudend vruchtwater? Of wil ik dat niet weten?
Dat er in het vruchtwater gepoept is. Het is dan niet meer mooi helder, maar troebel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:25 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit, ik ben nu zwanger van de eerste, maar ik heb wel naaldenangst. Maar als het echt nodig is wil ik graag een ruggenprik. Hoe dat tegen die tijd gaat, zie ik dan wel weer. Ik knijp waarschijnlijk mijn moeder haar hand wel fijn.
En ik herken me een beetje in Inca. Ik heb de laatste tijd zoveel prikken gehad dat mijn angst iets minder is.
Klumsy,voor de 19 weken. Raar idee inderdaad dat je over 2 dagen verder bent. Sterkte ook dus. Ik vind echt dat je heel sterk in je schoenen staat.
Hooiwagen, succes bij de gyn straks
Cathmar, ik negeer dat woord met je mee.
Placenta hoef ik niet mee naar huis te nemen. Geen idee of ik dat wil zien. Hoe vies is zo’n ding eigenlijk? Nu ben ik al heel snel misselijk van dingen die uit je lichaam kunnen komen. Dus ik vraag me af of het voor mij verstandig is om naar mijn placenta te kijken.
Twinkle,voor je mijlpaal. En ik hoop zo heel hard dat het hartje straks helemaal mee blijkt te vallen. Wel fijn dat dat het hartje nu een goed en geleidelijk ritme had
Hooiwagen, lastig dat je dan nog geen zekerheid hebt. Ik zou maar van het beste uitgaan. Vanaf ongeveer 7 weken kunnen ze het hartje zien. Ik ga duimen voor je.
Malo, wat is meconiumhoudend vruchtwater? Of wil ik dat niet weten?
Ik vond het ook veel was blij met mij tweequote:
Je kan een heel eind openscheuren hoor. echt van voor tot helemaal aan je anus.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:29 schreef rebel-angel het volgende:
maar heb je dan een totaal ruptuur ofzo
hoe kan je op dat stukje 72 hechtingen doen
dat weet ik wel, maar vindt het even moeilijk om voor te stellen dat op dat stuk 72 hechtingen passenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:30 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Je kan een heel eind openscheuren hoor. echt van voor tot helemaal aan je anus.
Haha is dat zo. Heb ik helemaal geen last van. Je hebt er toch al 3 tis niet allemaal nieuw voor jequote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
Ik word echt helemaal naar van alle verhalen
Ik heb er 3 maar nooit narigheid oid gehad, allemaal binnen een paar uur na de eerste wee geboren, deed niet echt veel pijn. Ik had 1 hechting bij de eerste maar daar had ik nauwelijks last van alleen de eerste 2 dgn met poepen.. verder een beetje een houding van van hoe minder horror ik hoor, hoe minder zorgen ik me maak hoe relaxter mijn spieren van onder hoe minder snel er wellicht wat scheurt ..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha is dat zo. Heb ik helemaal geen last van. Je hebt er toch al 3 tis niet allemaal nieuw voor je
Die hoeven niet allemaal in je perineum te zitten hè. Er wordt sowieso in lagen gehecht dus als je aan de buitenkant 1 hechting ziet kan het best zijn dat er nog 2 onder zitten in de spierlagen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
dat weet ik wel, maar vindt het even moeilijk om voor te stellen dat op dat stuk 72 hechtingen passen
maar as respect voor je moeder dat ze daarna nog kinderen heeft gehad
ach, mijn moeder is ooit nog verlost van dr hechtingen met de keukenschaar vertelde mn vaderquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:42 schreef As1981 het volgende:
Geen idee mignonneis al 34 jaar geleden dus wie weet
Wat irritant lijkt me dat! Doe maar lekker rustig aanquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb zo'n last van mijn schaambot op dit moment. Niet leuk meer gewoon. Nu dus even 1,5 uur plat liggen, en vanavond werken. Ik ga het heel rustig aan doen, zo min mogelijk trappen lopen en wandelen doen ze morgen maar met een collega van me.
Morgen weer controle, de dag daarvoor bouwt de spanning altijd wel op. Gelukkig is Casper heel actief vandaag.
Dat klinkt ook niet lekker.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
ach, mijn moeder is ooit nog verlost van dr hechtingen met de keukenschaar vertelde mn vader![]()
ik geloof niet dat je dat tegenwoordig nog hoeft te proberen. En zó lang geleden is dat nou ook weer niet
Ja, harde buiken.... Ik heb ze nu elke avond steeds... Zwaar irritant...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:58 schreef freecell het volgende:
Oeh, auw, last van je schaambeen is niet fijn KJSucces!
Hier nare, harde gespannen buik de hele dag. Gisteren ook al. Rotgevoel!
Hier met 7 weken een hartje, of beter knipperende pixel. Toch nog even 2 weken wachten. Wel goed nieuws vooralsnog, toch?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:45 schreef Hooiwagen het volgende:
Ja, die heb ik ook, sowieso om de 10 minuten, maar heftiger en pijnlijker als ik beweeg. Lekker sufquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, harde buiken.... Ik heb ze nu elke avond steeds... Zwaar irritant...
Ik zou er serieus niet aan beginnen... Je hebt er straks 3 om je energie in te stoppen..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:16 schreef freecell het volgende:
Hihi, hier net een kennismakings-gesprek gehad.
Meisje, 14 jaar, heel laag niveau VMBO, blond en schattig.
Ze doet zorg en welzijn en moet leren wassen en kinderen verschonen en stofzuigen enzo.
Volgens mij kost het meer energie dan het oplevert, maar ik vind het leuk
Ja lekker smeren met olie... Ik vergeet het vaker dan dat ik het wel insmeer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hooiwagen wat lastig dat je nog geen duidelijkheid hebt. Hopelijk gaat de komende tijd een beetje snel voor je en komen alle kwaaltjes vanzelf!
Freecell hier wil het wel eens helpen mijn buik in te smeren met crème en een beetje masseren tegen het gespannen gevoel.
Maar zij kan wel het buk- en tilwerk doenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou er serieus niet aan beginnen... Je hebt er straks 3 om je energie in te stoppen..
Tara is toch ook thuis?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar zij kan wel het buk- en tilwerk doenFree kan delegeren lijkt me?
Lijkt me een heerlijk klusje, kleertjes in de commode leggenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef Ticootje het volgende:
OH ik heb een commode!!!! Vanavond kleertjes vouwen!
Is juist leuk johquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou er serieus niet aan beginnen... Je hebt er straks 3 om je energie in te stoppen..
Ik ben veel te ongeduldig voor stagiairesquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Te veel.... Oeps... Ik heb teveel geklikt... En pas toen mn brievenbus overstoomde had ik door hoeveel... Vandaag zelfs nog een pakketje ophalen... Aai..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:21 schreef As1981 het volgende:
Leuk Tico, al veel kleertjes in huis?
Vervelend van de harde buiken. Heb er hier ook regelmatig last van. Merk wel dat verschil metveen tweede zwangerschap.
O leuk! Babykleertjes vouwen nog zo lekker makkelijkquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef Ticootje het volgende:
OH ik heb een commode!!!! Vanavond kleertjes vouwen!
Ik ben inderdaad heel ongeduldig met mensen... Ik leg het een keer uit en ik ga niet tot in het oneindige herhalen hoor...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ben veel te ongeduldig voor stagiaires. Ik zou wel een goed voorbeeld zijn van: zie je, niet IEDERE vrouw is even vrolijk en blij met onze komst
.
Is dat het via het kraamzorgbureau ofzo?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Is juist leuk joh
Haar begeleiden met dingen doen kost me niet meer werk dan het zelf doen. En in principe zijn dit soort dingen normaal ook mijn werk, dus ik doe het vrij gemakkelijk
Het is 1 dag per week, 12x. Dat kan prima
Je kan toch nooit te veek hebben. Volgens mij koop jij niet nieuw en wat als je een grote spuger krijgt, enz.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Te veel.... Oeps... Ik heb teveel geklikt... En pas toen mn brievenbus overstoomde had ik door hoeveel... Vandaag zelfs nog een pakketje ophalen... Aai..
Nee, via een middelbare schoolquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Is dat het via het kraamzorgbureau ofzo?
Geloof me, teveel kanquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef As1981 het volgende:
[..]
Je kan toch nooit te veek hebben. Volgens mij koop jij niet nieuw en wat als je een grote spuger krijgt, enz.
Ik heb zondag geshopt van het weekend alles even in de kast leggen en dan kijken wat ik nog meer wil kopen.
Hendigquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, via een middelbare schoolHet is ook meer een sociale stage.
En ze zochten adressen met kleine kinderen, waar je zomaar 7 uur op een dag kan meelopen en met iemand die opgeleid is om stages te mogen begeleiden.
En dan weten ze me ineens te vinden
Dat zijn die maatschappelijke stages... Stelt kont voor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hendig
En ook wel een beetje een 'WTF'-momentje: dat meisje is dus 14 jaar en moet al op stage?![]()
Daarom heb ik zo goed als alle kleding van yaro weggedaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Geloof me, teveel kan
Althans als je wil dat ze t meer dan 1x aankunnen![]()
Dat had ik...
Inderdaadquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zijn die maatschappelijke stages... Stelt kont voor.
Ja, dat lijkt mij ook!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef freecell het volgende:
Teveel kleertjes: check!
[..]
Inderdaad
Maar voor het meisje is het enorm spannend wel!
Mijn kind was 3930 bij geboorte, viel af naar 3750, zat op dag 5 op 4000 gram en op dag 9 was ze 4300 gram....ze groeide nogal hardquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:34 schreef As1981 het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo goed als alle kleding van yaro weggedaan.
En is het maar goed dat ik geen meisje krijg want daar heb je zo veel meerckeus voor dus meer kopen.
Als ze het maar 1x aan kunnen is ook zonde inderdaad maar dan moet je echt veel hebben toch?
Yaro heeft 2-3 weken in maat 50 gezeten. Min 1 setje per dag is 14-21 setjes in die maat. Dat redt ik niet hoor. Heb er zo'n zes denk ik.
Dat is wel een verschil dan. Yaro was 3330 bij de geboorte. En met vier weken was hij 4360 gram en 55 cm, dus toen idd maat 56 zo'n beetje.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mijn kind was 3930 bij geboorte, viel af naar 3750, zat op dag 5 op 4000 gram en op dag 9 was ze 4300 gram....ze groeide nogal hard![]()
Met 6 weken ging ze naar 62 (en met 4 weken werden de eerste 56's al te klein).
Maat 50 had ik 2 setjes in en die pastte ze met 1,5 week dus al niet meer. 56 zat toen ook gewoon al prima.
Floris heeft ook nooit 50 gepast (met 3570 bij geboorte). Althans de dingen die ik had pastte hij niet echt.
Hij zat 2 maanden in 56 toen
Floris was na 4 weken 4820quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:45 schreef As1981 het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil dan. Yaro was 3330 bij de geboorte. En met vier weken was hij 4360 gram en 55 cm, dus toen idd maat 56 zo'n beetje.
Ik hoop je dan over 2 weken helemaal gerustgesteld terug te zien hier! Sterkte, lijkt me heel naar als het inderdaad niet goed voeltquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Hooiwagen het volgende:
Ladies, ik merk dat het iets teveel aan me knaagt en doet en doordat m'n borsten geen zeer meer doen en ik ook verder geen andere klachten heb, heb ik gewoon een voorgevoel dat het niet goed zit. Ik ga daar ook maar vanuit, dan komt de klap - als ie komt - hopelijk iets minder hard aan. Trek me daarom ook even terug uit het topic. Ik voel me gewoon niet zwanger en het voelt op een of andere manier misplaatst om hier mee te posten en te lezen. Ik meld over twee weken de uitkomst en kom dan al dan niet weer meeposten. Wil de komende twee weken het eigenlijk zoveel mogelijk van me af proberen te zetten.
Dus, tot over twee weekjes.
+1quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik hoop je dan over 2 weken helemaal gerustgesteld terug te zien hier! Sterkte, lijkt me heel naar als het inderdaad niet goed voelt
Lieve Hooiwagen, probeer je niet te druk te maken (heeeeel makkelijk gezegd, zeker door mij in mijn omstandigheden )en als je je écht te ongerust maakt, vraag of je volgende week nog een keer bij de verloskundige mag komen, zodat ze misschien nog een echo kunnen maken om te zien of er wel groei is. Ik voel met je meequote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Hooiwagen het volgende:
Ladies, ik merk dat het iets teveel aan me knaagt en doet en doordat m'n borsten geen zeer meer doen en ik ook verder geen andere klachten heb, heb ik gewoon een voorgevoel dat het niet goed zit. Ik ga daar ook maar vanuit, dan komt de klap - als ie komt - hopelijk iets minder hard aan. Trek me daarom ook even terug uit het topic. Ik voel me gewoon niet zwanger en het voelt op een of andere manier misplaatst om hier mee te posten en te lezen. Ik meld over twee weken de uitkomst en kom dan al dan niet weer meeposten. Wil de komende twee weken het eigenlijk zoveel mogelijk van me af proberen te zetten.
Je hebt vandaag nog gezien dat alles ok was voor de termijn?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Hooiwagen het volgende:
Ik snap wel dat het moeilijk is; ik kan me voorstellen dat je past echt gelooft in je zwangerschap als je een kloppend hartje hebt gezien.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt vandaag nog gezien dat alles ok was voor de termijn?
Pijnlijke borsten ed, geeft echt geen indicatie of het goed is... Bij 5 weken is er gewoon nog geen hartje...
Ik heb er ook 1 bij nodig... Ik had er 1 maat 26 en 27, die maat 26 vind ik niet meer lekker zitten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:34 schreef Kyara het volgende:
Mijn positiespijkerbroek zit al niet lekker meer. Te strak bij mijn buik
Slobbertruienquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:29 schreef LadyBlack het volgende:
Nah, ik heb mn lekker warme slobbertrui al weer aan![]()
Als ik er goed in ben gegroeid zet ik m wel in het buikentopic
Marktplaatsquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1 bij nodig... Ik had er 1 maat 26 en 27, die maat 26 vind ik niet meer lekker zitten.
Maar ik durf niet zo goed, want stel dat ik nog 8 kilo aankom...
Ik heb nog wel een maat 38 liggen of M ofzo, maar die is echt veeeeeeel te groot. Daar kunnen J en ik samen in zeg maar.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Marktplaats
Ik heb er 2, gekregen van 2 vriendinnen. De ene zit al bijna te strak (+5 kilo al) en de ander is nog veel te groot
maar mocht ik nog veel groeien, dan heb ik m maar vast.
Ik heb deze, voor 15 euro een heerlijke truiquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:55 schreef Kyara het volgende:
ook maar eens op marktplaats kijken, zoek nog een nette zwarte broek. En verder leggings met jurkjes. Misschien ook maar eens op zoek naar een lekkere slobbertrui
Bij Leyla zag je pas wat rond de 24 / 25 weken en bij 31 weken kreeg ik best wat jaloerse reacties dat ik zo klein buikje had...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:00 schreef MaLo het volgende:
Ik moet er op mijn werk heel zakelijk uitzien, dat wordt nog een uitdaging als ik dik wordt
Gelukkig duurt dat nog heel lang
Bij F zag je pas bij 18!! weken een buikje.
Ik heb de vorige zwangerschap ook telkens een klein buikje gehad, pas met 38 weken werd het een eckte buik. We wachten maar af wat het nu wordtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij Leyla zag je pas wat rond de 24 / 25 weken en bij 31 weken kreeg ik best wat jaloerse reacties dat ik zo klein buikje had...
En nu, 25 weken en ik ben een walvis...
Soms een beetje een rare wereld... Maar ik ben net rivella...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:02 schreef LadyBlack het volgende:
Echt, Tico, in welke wereld leef jij![]()
Ok, dan is het goedquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Soms een beetje een rare wereld... Maar ik ben net rivella...
die ziet er inderdaad lekker uit. Bon prix was ik ook alweer vergeten. Ook maar even kijken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:00 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb deze, voor 15 euro een heerlijke trui
Esprit heeft hele nette kleding. En een jasje hoeft niet per se dicht.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:00 schreef MaLo het volgende:
Ik moet er op mijn werk heel zakelijk uitzien, dat wordt nog een uitdaging als ik dik wordt
Gelukkig duurt dat nog heel lang
Bij F zag je pas bij 18!! weken een buikje.
deepfreeze en tinu hebben bij de eerste een totaalruptuur gehad. mss kan je hun ff pm'en?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, mijn positiebroeken beginnen bij de band ook al te snijden, terwijl ze voor de rest wat te wijd zijnik ga denk ik ook maar over op rokjes ofzo.
En ik wil vanavond eens voor het geboorteplan gaan zitten. Ik overweeg heel erg om erin te zetten dat ik de voorkeur geef aan scheuren boven knippen, ondanks de subtotaal van vorige keer. Iemand die met beiden ervaring heeft per ongeluk?
Ah, zou kunnen, ik hoop iemand(en) te vinden die ervaring hebben met zowel scheuren als knippen. Ik heb meermaals begrepen dat scheuren beter/makkelijker heelt, vandaar mijn voorkeur. En met deze verhalen van een paar pagina's terug word ik niet bepaald blijer van de gedachte aan een knip. Ik weet alleen zeker dat ze bij mij sneller zullen knippen , ivm the amount of scheur van de vorige keer. Als ik dat dus niet wil moet ik het écht opschrijven..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
deepfreeze en tinu hebben bij de eerste een totaalruptuur gehad. mss kan je hun ff pm'en?
Op zich heelt scheuren makkelijker omdat je dan een groter oppervlakte hebt dat tegen elkaar aan wordt 'gelijmd' door je lijf, zeg maar. Als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ah, zou kunnen, ik hoop iemand(en) te vinden die ervaring hebben met zowel scheuren als knippen. Ik heb meermaals begrepen dat scheuren beter/makkelijker heelt, vandaar mijn voorkeur. En met deze verhalen van een paar pagina's terug word ik niet bepaald blijer van de gedachte aan een knip. Ik weet alleen zeker dat ze bij mij sneller zullen knippen , ivm the amount of scheur van de vorige keer.
Het is mij nog steeds niet gelukt om beweging van buitenaf aan vriend te showenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef Fieder het volgende:
Net zag ik een schopje van buitenmaar de kleine eigenwijs doet het alleen als papa er niet is
![]()
Kom ik aan met mijn roggebrood met kaasquote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef Fieder het volgende:
Hooiwagen![]()
Lot wat fijn dat je het toch nog hebt kunnen horen![]()
Klumsyen
![]()
Net zag ik een schopje van buitenmaar de kleine eigenwijs doet het alleen als papa er niet is
![]()
Vanmorgen toen ik wakker werd lag het precies onder mn navel, zat n hele bobbel, zo bizar!! Vind t zo leuk![]()
Ik moest ook janken bij Barbie. Vond t wel jammer dat de bevalling maar minimaal in beeld kwam.
En... de oliebollenkraam is in town![]()
Klopt ja, ik heb het er een paar weken terug ook met de verpleegkundige over gehad, die zei dat ook. De randen van de wond zijn dan niet zo 'scherp'. Ik moet zeggen dat ik het helingsproces wel heel lang vond duren (ook ivm infecties en ontsteking), maar dat de wond an sich me eigenlijk meeviel qua pijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Op zich heelt scheuren makkelijker omdat je dan een groter oppervlakte hebt dat tegen elkaar aan wordt 'gelijmd' door je lijf, zeg maar. Als je begrijpt wat ik bedoelIk klink nogal warrig daar
Hé, die hebben wij ook nietquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wij hebben binnenkort een badkamerdeurLigt de beeb niet op de tocht tijdens het wassen!
Ja, wij hadden die ook al een paar jaar niet. Maar laatst bedacht ik me dat het én best koud wordt bij ons boven, dat het op de badkamer lekker toch zonder deur, én dat we op de babykamer geen plaats hebben om het badje op te zetten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, wij ook niet...quote:
Ook ivm een vorige bevalling oid? De vk vertelde kort na mijn vorige bevalling dat ze in principe inderdaad al heel snel met een knip zullen ingrijpen bij mij, om een tweede subtotaalruptuur te voorkomen. Ik loop alleen nu bij de gyn en hoe die daarmee omgaan weet ik niet echt. Ik heb het aan de verpleegkundige gevraagd en zij zei dat ze wel rekening zullen houden met mijn wensen in deze, indien mogelijk. Ik twijfel nu alleen heel erg of ik die wens ook moet opschrijven. Als zij die knip eigenlijk nodig vinden, wie ben ik dan om te zeggen dat scheuren beter is? Ik ben alleen écht bang voor die knip, meer als voor een grote ruptuurquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:37 schreef Solagratia het volgende:
Inca, ik krijg sowieso een knip zei de verloskundige. Denk niet dat ik daar kan over onderhandelen. Hebben ze daar een protocol voor bij jullie?
Ik ookquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:28 schreef Fieder het volgende:
Hooiwagen![]()
Lot wat fijn dat je het toch nog hebt kunnen horen![]()
Klumsyen
![]()
![]()
Vanmorgen toen ik wakker werd lag het precies onder mn navel, zat n hele bobbel, zo bizar!! Vind t zo leuk![]()
Ik moest ook janken bij Barbie.Vond t wel jammer dat de bevalling maar minimaal in beeld kwam.
En... de oliebollenkraam is in town![]()
Ik duim nog steeds voor het tijdig uitvinden van een startrek-achtige transporter. "beam her out, Scotty!"quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:43 schreef Ticootje het volgende:
J grapt nu steeds als hij de kamer binnen loopt, dat de wieg nog steeds niet gevuld is... Zo van he, nog steeds geen baby... Ging het maar zo makkelijk...
Opeens je buik weg en baby in wieg.
Nou de geluiden kwamen mij na 2 jaar ook nog bekent voor... Dat je nog wel de pijn kan herinneren...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Ik heb t net gekeken, met baby op schoot. Wat je hoorde uit de verloskamer kwam me iets te bekend voor![]()
en dan dat gevoel als je je baby heb enzo
Mn hormonen werken nog.goed
volgens hebben zij beiden ervaring met beiden, dus vandaar de tip.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:30 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ah, zou kunnen, ik hoop iemand(en) te vinden die ervaring hebben met zowel scheuren als knippen. Ik heb meermaals begrepen dat scheuren beter/makkelijker heelt, vandaar mijn voorkeur. En met deze verhalen van een paar pagina's terug word ik niet bepaald blijer van de gedachte aan een knip. Ik weet alleen zeker dat ze bij mij sneller zullen knippen , ivm the amount of scheur van de vorige keer. Als ik dat dus niet wil moet ik het écht opschrijven..
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:44 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik duim nog steeds voor het tijdig uitvinden van een startrek-achtige transporter. "beam her out, Scotty!"
Thnxquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
volgens hebben zij beiden ervaring met beiden, dus vandaar de tip.
ik ben bij Eli geknipt en bij aviva een pietsie gescheurd, dus aan mij heb je niet veel
heb van de knip trouwens niets gemerkt. Niet gehoord, niet gevoeld. Had meer last van het gebrek aan persweeen...
Ik had bij Amy een totaalruptuur. Daarom direct een knip nu. En ik ben er ook bang voor. Maar ik ben nog meer bang voor het hechten. Bij Amy op O.K. gehecht dus niets van gevoeld. Ik geloof niet meer zo in knippen tegen het scheuren. De knip bij Amy scheurde gewoon vrolijk uit.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ook ivm een vorige bevalling oid? De vk vertelde kort na mijn vorige bevalling dat ze in principe inderdaad al heel snel met een knip zullen ingrijpen bij mij, om een tweede subtotaalruptuur te voorkomen. Ik loop alleen nu bij de gyn en hoe die daarmee omgaan weet ik niet echt. Ik heb het aan de verpleegkundige gevraagd en zij zei dat ze wel rekening zullen houden met mijn wensen in deze, indien mogelijk. Ik twijfel nu alleen heel erg of ik die wens ook moet opschrijven. Als zij die knip eigenlijk nodig vinden, wie ben ik dan om te zeggen dat scheuren beter is? Ik ben alleen écht bang voor die knip, meer als voor een grote ruptuur
Je krijgt er gelukkig een hoop moois voor terugquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou de geluiden kwamen mij na 2 jaar ook nog bekent voor... Dat je nog wel de pijn kan herinneren...
Dat het heel erg pijn doet, dat het niet helpt en dat het slechter heelt. Met die ruptuur ben ik al aardig wat tijd zoet geweest qua herstel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:00 schreef Kyara het volgende:
Inca, waar ben je bang voor mbt een knip? Ik heb geen ervaring met een totaalruptuur maar dat lijkt me helemaaaaaaal niks.
Ieks, dat is echt mijn angst, om na de knip alsnog zo erg te scheurenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:04 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Ik had bij Amy een totaalruptuur. Daarom direct een knip nu. En ik ben er ook bang voor. Maar ik ben nog meer bang voor het hechten. Bij Amy op O.K. gehecht dus niets van gevoeld. Ik geloof niet meer zo in knippen tegen het scheuren. De knip bij Amy scheurde gewoon vrolijk uit.
Dat schort en die spatbrillen inderdaad! Ik schrok me wezenloos toen ze die omdeden en zeiden dat ik mocht persenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
![]()
Ik was ook erg 'bang' voor een knip dankzij jullie verhalen. Toen de vk een 'schort' omdeed omdat de baby ieder moment kwam vroeg ik dan ook zéér wantrouwend (tussen 2 persweeen door
) 'Wát ga je doen?!'. Dacht echt dat ze zich had omgekleed om te gaan knippen. Was gelukkig niet zo, was alleen tegen spettergevaar
Voor wat het waard is: ik vond de knip heel pijnlijk, herstel ging ook niet zo soepel maar desondanks was ik wel 4,5 maand later weer zwangerquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:22 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat het heel erg pijn doet, dat het niet helpt en dat het slechter heelt. Met die ruptuur ben ik al aardig wat tijd zoet geweest qua herstel.
Ik ben overigens ook op de ok gehecht, het was de hemel op aarde om te mogen slapen
[..]
Ieks, dat is echt mijn angst, om na de knip alsnog zo erg te scheuren
Balen dan zeg! Ik had echt narcose inderdaad, en ik was zó moe dat ik er ook echt blij mee was. Ik begon om 4.15 in de ochtend en heb niks gegeten tussendoor, dus denk dat het daarom wel kon.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:24 schreef Solagratia het volgende:
Mocht jij wel slapen Inca? Ik mocht geen narcose, maar moest een ruggenprik. Achteraf toch ook wel blij mee want hij werkte nog een aantal uren door (geen pijn) en ik had geen last van bijwerkingen van de narcose ofzo. Ik mocht geen narcose omdat ik een (1) koekje had gegeten om half 9 ofzo
Hier een ruggeprik en een roesje. Geen echte narcose maar wel weg (was ivm placentaverwijdering en volgens mij moet je dan ook wel weg zijn)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:24 schreef Solagratia het volgende:
Mocht jij wel slapen Inca? Ik mocht geen narcose, maar moest een ruggenprik. Achteraf toch ook wel blij mee want hij werkte nog een aantal uren door (geen pijn) en ik had geen last van bijwerkingen van de narcose ofzo. Ik mocht geen narcose omdat ik een (1) koekje had gegeten om half 9 ofzo
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
Voor wat het waard is: ik vond de knip heel pijnlijk, herstel ging ook niet zo soepel maar desondanks was ik wel 4,5 maand later weer zwanger![]()
Ja, ik was ook zo blij om te mogen slapen.
Dat dus, bij kind 1. Maar volgens mij maken baby en buik nu alvast een groeispurt. Buik lijkt ronder te worden en baby hikt in elk geval regelmatig, haha.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij Leyla zag je pas wat rond de 24 / 25 weken en bij 31 weken kreeg ik best wat jaloerse reacties dat ik zo klein buikje had...
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:25 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat schort en die spatbrillen inderdaad! Ik schrok me wezenloos toen ze die omdeden en zeiden dat ik mocht persen
Amen!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:52 schreef Mineola het volgende:
Nee precies, vel staat niet superstrak nee. Het past nog wel maar het voelt gewoon massive. Ik vind het maar stom.
Dat dus!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hooi, wat hierboven al gezegd wordt.
Ik heb me trouwens bij deze zwangerschap ook nooit zwanger gevoeld in het begin. 0,0 symptomen, behalve de positieve test en het feit dat ik niet ongesteld werd. Geen misselijkheid, geen pijnlijke/gevoelige/grotere borsten, geen buikpijnen, geen vermoeidheid... Dus dat je niks merkt, hoeft echt niks te zeggen. Doe rustig aan!
Uhh ... Aaaaaahhh ofzo?quote:
Nou dat had je nou niet moeten zeggenquote:
Oh wat leukquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:52 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Jullie gaan zo snel! Maar wilde even laten horen dat we er een jongen
bij krijgen
Whihi nou he!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh ... Aaaaaahhh ofzo?![]()
Met een beetje geluk ben ik over 4 weken mama?![]()
![]()
Ik heb er gewoon zin in weet je dat
Idemquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, ik liep half augustus al met pijn bij mn stuitje, en dat blijkt toch ook bekkenpijn te zijn, dus het kan best!
Gewoon de volgende keer aankaarten bij de verloskundige, of zelf tussendoor een fysiotherapeut zoeken.
Alleen fysio zit niet in de basisverzekering. Wel een dingetje.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:46 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, ik liep half augustus al met pijn bij mn stuitje, en dat blijkt toch ook bekkenpijn te zijn, dus het kan best!
Gewoon de volgende keer aankaarten bij de verloskundige, of zelf tussendoor een fysiotherapeut zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |