SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 03-10-2012 11:17:17 (Mr Olympia stream verwijderd) ]![]()
Ik had geen inspiratie voor de titel.
En ik zal later proberen wat Mr. O 2012 foto's in de OP te zetten.![]()
Wow, mooi staaltje repliek- en tegenrepliek journalistiek van de NRC, thanks voor het delen!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:15 schreef CarbonC het volgende:
Reactie op het broodartikel in de Volkskrant:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jes-met-de-waarheid/
Vinden jullie dat die voedingsprof. uit Wageningen een beetje standhoudt in dit artikel?
En jezus, wat een idioot, deze prof uit Maastricht in de reacties:spreekt zichzelf tegen dat het volkoren tarwebrood wat we met z'n allen eten hier in Nederland zoveel verschilt in GI! Ja, als je rogge or havermout erbij haalt, maar we praten hierover mainstream brood wat door iedereen wordt gegeten!quote:Aardig dat u open staat om bij te leren
Enkele getallen mbt Glycemic Index ( Foster Powel et al. internationale GI waarden, 2002) Glucose 100
Sucrose 67
Franse baquet 95
Wit brood 69-73 :gemiddelde van 7 studies = 70.0
Volkoren gerste brood afhankelijk van de meel samenstelling 43-70 Volkoren rogge brood gemiddelde van 4 Canadese studies =58
Volkoren tarwe (gemiddeld waarde van 8 Canadese studies =65.9
Zaals u ziet is de franse baquet zeer hoog en ligt dicht bij de waarde van glucose In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft suiker GEEN hoge GI De waarden van alle volkoren broden liggen lager dan die van wit brood
Fred Brouns
En lol, zijn werk wordt gefinancierd door een organisatie genaamd 'Health Grain Europe'
bron
[ Bericht 21% gewijzigd door Stereotomy op 03-10-2012 11:38:40 ]Confidence through competence![]()
Ik weet het ook allemaal niet. Ik ga in een week wel 10x heen en weer of brood gezond is of niet, maar uiteindelijk eet ik het toch omdat het makkelijk en goedkoop is.![]()
De motivatie is ver te zoeken momenteel.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...![]()
Voor zo ver ik weet is al het vis dat in nederland verkocht wordt bevroren geweest. Dat is niet zo vreemd bij vietnameese panga of tilapia, maar ook de haring wordt bevroren aangeleverd bij de visboer en de verwerkers van de AH/C1000/etc. Dit is om de parasieten te doden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:57 schreef Stereotomy het volgende:
afaik wordt er veel vis als 'vers' verkocht wat eigenlijk ontdooid is. In ieder geval bij de farm visjes uit Vietnam, en vast ook wel met bepaalde zalm. De visboer geeft niet altijd eerlijk antwoord:
http://arnovb.blogspot.nl/2008/08/panga.html
De verse vis (bijv zalm) die je bij de AH ziet komt uit dezelfde lading als de bevroren vis, maar is dan al enkele dagen eerder ontdooid.
Deze endo heeft echt mijn doel-lichaam; semi-bearmodequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:30 schreef McNulty het volgende:
Justin deed seminars met Rippetoe en weet zijn peop.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Dat kan prima hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 01:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze gast zou natty moeten zijn, yeah right.
[ afbeelding ]![]()
Valt me op dat op verschillende fora Branch Warren veel haat krijgt vanwege zijn plaatsing bij Mr. OlympiaWeet iemand waarom?
Op bb.com staat ookquote:Not the prettiest display of muscle to be seen on an IFBB pro stage, the Branch Warren physique is no-nonsense, blue-collar and super-imposing.![]()
Hier staat het ook op een laag pitje momenteel. Druk op werk, en tussendoor ook nog druk bezig om m'n verhuizing rond te krijgen voor het einde van de maand. Moet 1 nov eruit zijn. Maar dan zit ik wel weer een paar maanden bij pa&ma, waardoor er meer tijd over blijft om te trainen. Dus vanaf 1 nov. weer voluit aan de bak.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
De motivatie is ver te zoeken momenteel.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik loop ook al twee weken te kutten met mn gezondheid. Snel weer aan het werk. Geen zin in, maar dan gebeurt er tenminste wat en ben ik gemotiveerder dan nu.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...![]()
Op deze manier zien we door de bomen het bos niet meer. Ik ben er allang van overtuigd dat niet wat je eet, maar je gewicht, het belangrijkste is voor je gezondheid.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wow, mooi staaltje repliek- en tegenrepliek journalistiek van de NRC, thanks voor het delen!
Vinden jullie dat die voedingsprof. uit Wageningen een beetje standhoudt in dit artikel?
En jezus, wat een idioot, deze prof uit Maastricht in de reacties:
[..]
spreekt zichzelf tegen dat het volkoren tarwebrood wat we met z'n allen eten hier in Nederland zoveel verschilt in GI! Ja, als je rogge or havermout erbij haalt, maar we praten hierover mainstream brood wat door iedereen wordt gegeten!
En lol, zijn werk wordt gefinancierd door een organisatie genaamd 'Health Grain Europe'
bron
Ik ging een tijdje terug als health freak door het leven, tegenwoordig ben ik veel soepeler (ook wel stiekem omdat ik bulk).
Dus alle mensen die zich druk maken om volkorenbrood/witbrood, verzadigd/onverzadigd vet etc. en die dik zijn, zouden eerst eens gewoon af moeten vallen. De rest komt daarna wel.This isn't even my final form.![]()
Héél goed punt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:09 schreef Levolution het volgende:
Dus alle mensen die zich druk maken om volkorenbrood/witbrood, verzadigd/onverzadigd vet etc. en die dik zijn, zouden eerst eens gewoon af moeten vallen. De rest komt daarna wel.
Maakt eigenlijk niet eens zozeer uit op welke manier je blijvend buikvet afvalt. Gaat erom dat het voor jezelf vol te houden is op een leuke manier voor de rest van je leven.quote:![]()
[ Bericht 19% gewijzigd door Stereotomy op 03-10-2012 12:25:55 ]Confidence through competence![]()
Gewicht hoeft niet persé leidend te zijn imho. Heb een keer bij een of ander programma waar ze een dunne gast en een dikkerdje een week op elkaar dieet zette. Die dunne gast at alleen 2 frikandelbroodjes op een dag, 2 marsen en 's avonds hamburger met friet zo ongeveer. Die woog nog geen 60 kilo, was graatmager had wel een cholesterol niveau van een morbide obesitas patiënt zo ongeveer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Op deze manier zien we door de bomen het bos niet meer. Ik ben er allang van overtuigd dat niet wat je eet, maar je gewicht, het belangrijkste is voor je gezondheid.
Ik ging een tijdje terug als health freak door het leven, tegenwoordig ben ik veel soepeler (ook wel stiekem omdat ik bulk).
Dus alle mensen die zich druk maken om volkorenbrood/witbrood, verzadigd/onverzadigd vet etc. en die dik zijn, zouden eerst eens gewoon af moeten vallen. De rest komt daarna wel.Behulpzaam als een waterkraan.
Acuut je dieet veranderen heeft ook acuut invloed op je cholesterolwaardes. Net als beweging: als jij iemand op een lichte tot middelzware cardio regimen zet, en je meet de cholesterolwaardes voor en na, dan heb je na een weekje cardio ook spectaculair betere cijfers.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Gewicht hoeft niet persé leidend te zijn imho. Heb een keer bij een of ander programma waar ze een dunne gast en een dikkerdje een week op elkaar dieet zette. Die dunne gast at alleen 2 frikandelbroodjes op een dag, 2 marsen en 's avonds hamburger met friet zo ongeveer. Die woog nog geen 60 kilo, was graatmager had wel een cholesterol niveau van een morbide obesitas patiënt zo ongeveer.
Veel buikvet + weinig beweging + hogere leeftijd = recept voor disasterAlthans, de kans is hoger dat je iets krijgt, uiteraard kun je ook nog gewoon door een auto overreden worden ofzo.
Confidence through competence![]()
Get ripped or die mirin'
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Natuurlijk is dieet wel enigszins belangrijk, maar je ziet ook wel dat cholesterol-/triglyceridenspiegels gewoon normaal zijn bij mensen met een slecht dieet, maar met een gezond gewicht. Ik denk dat overgewicht het grootste risicofactor is voor veel ziekten (dat betekent dus niet dat er geen andere risicofactoren bestaan).
Het is natuurlijk ook afhankelijk van genetische factoren, de één is nou eenmaal vatbaarder voor slechte spiegels dan de ander.This isn't even my final form.![]()
Achja, ik hou het wel simpel bij kcal 'bijhouden' en beetje opletten op de inname van geraffineerde suikers. De rest wordt me te ingewikkeld om dagelijks mee bezig te zijn. Het moet leuk blijven en vol te houden zijn.Behulpzaam als een waterkraan.
Mjaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Levolution het volgende:
Natuurlijk is dieet wel enigszins belangrijk, maar je ziet ook wel dat cholesterol-/triglyceridenspiegels gewoon normaal zijn bij mensen met een slecht dieet, maar met een gezond gewicht. Ik denk dat overgewicht het grootste risicofactor is voor veel ziekten (dat betekent dus niet dat er geen andere risicofactoren bestaan).
Het is natuurlijk ook afhankelijk van genetische factoren, de één is nou eenmaal vatbaarder voor slechte spiegels dan de ander.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
quote:
Metabool syndroom:Zie ook kopje 'Risk factors'. Wiki, maar toch. Los van het feit dat je genetisch 'pech' kan hebben, zijn de symptomen van metabool syndroom goed in te perken. Het is geen algeheel geldend excuus.quote:The most important factors are weight, genetics,[18][19][20][21] endocrine disorders (such as polycystic ovary syndrome in women of reproductive age), aging, and sedentary lifestyle, (i.e., low physical activity and excess caloric intake).[22]This isn't even my final form.![]()
Dik zijn is het gevolg van consistent en consequent teveel eten. Als je consistent teveel eet dan zullen ook je cholesterolwaardes en basically alle bloedmarkers slecht zijn. Maar er zijn ook diabetici die heel dun zijn, en ook mensen zonder overgewicht krijgen hart-en vaatziekten.
Dus ik denk dat voor je diëet de volgende factoren in deze volgorde het belangrijkst zijn:
1. Nourishment; krijg je alle vitaminen, mineralen en essentiële vetzuren/aminozuren binnen?
2. Total calorie intake; Eet je meer dan je lichaam redelijkerwijs kan gebruiken waardoor je insulineresistentie en andere nare dingen laat gebeuren.
3. Eet je veel (veel = 60-70% total macros) koolhydraten (en vooral fructose) en veel omega-6 eet?
Dus zorgen dat je goed gevoed bent is het belangrijkste, daarna dat je niet teveel eet, en daarna dat je goed eet. Met 1 en 2 alleen kan je al heel ver komen![]()
![]()
Holy shit wat een moeilijk harde retard is die Brouns.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wow, mooi staaltje repliek- en tegenrepliek journalistiek van de NRC, thanks voor het delen!
En jezus, wat een idioot, deze prof uit Maastricht in de reacties:
[..]
spreekt zichzelf tegen dat het volkoren tarwebrood wat we met z'n allen eten hier in Nederland zoveel verschilt in GI! Ja, als je rogge or havermout erbij haalt, maar we praten hierover mainstream brood wat door iedereen wordt gegeten!
bron
Die vent heeft echt geen idee waar hij het over heeft, en dat noemt zich een professor. Zeker een kindje van het PGO systeem.![]()
Niet voor niets is het een drogreden om beroep te doen op autoriteit: ook professoren weten niet alles. Dat is wel vaker te merken.This isn't even my final form.![]()
Als wetenschapper met carrière heb je *echt* een probleem als blijkt dat je onderzoeksgebied op drijfzand berust. Al die jaren aan papers die je hebt gepubliceerd, je status, je toekomst is gebaseerd op de credits van je onderzoek, en als dat onderuit wordt gehaald, kom je nergens echt meer goed aan de bak.
Stel dat alle wetenschappers die al tientallen jaren hebben geroepen dat low-fat dé beste methode is om hart- en vaatziekten en diabetes tegen te gaan, nu opeens moesten gaan toegeven dat ze er naast zaten. Dan heb je echt een probleem met je carriere.
Keerzijde van de wetenschappelijke wereld... (en ook deels de reden waarom ik geen PhD wilde doen in dat wereldje...)Confidence through competence
Forum Opties Forumhop: Hop naar: